Olen aina ollut kiinnostunut matematiikasta ja haluaisinkin ylläpitää ja kehittää matemaattista ajatteluani. Olen juuri jäänyt työstäni äitiyslomalle (lapsi vielä mahan sisäpuolella) ja olenkin ajatellut, että voisin huvikseni opiskella matematiikkaa sen mukaan, miten elämä antaa myöten. Ilman mitään paineita suorituksista tai edistymisestä siis.
Onko tällainen opiskelu mahdollista Helsingin yliopistossa? Sisään pääsen kyllä papereilla. Mutta vaaditaanko perusopinnoissa läsnäoloja vai saako materiaalin, jota itse opiskelemalla ja tentteihin osallistumalla pärjää? Opiskelin aiemmin teologiaa yliopistossa ja siellä ainakin etäopiskelu olisi ollut monilla kursseilla aika hankalaa. Joidenkin kurssien läpipääsy jopa edellytti läsnäoloa ja sitä siis seurattiin. Miten matematiikan laitoksella perusopinnoissa? Nykyäänhän tehdään myös opintojen edistymisen seurantaa, kuinka herkästi siis lentää ulos, jos opinnot ei edisty? Voisin kuvitella että oma tahtini on ehkä 10 op/lukukausi eli matelua :)
Matematiikkaa "omaksi iloksi" Helsingissä
Haaveilua
1
435
Vastaukset
- Kikabala
En tiedä Helsingin yliopiston matematiikan opetuksesta, mutta ainakin Turun yliopistossa itseopiskelu onnistuisi - kunhan kävisi kuitenkin laskuharjoitusten tarkastustunneilla. Turussa nimittäin vaaditaan 25% laskuharjoituksista tehdyksi, jotta saa tenttioikeuden kurssiin. Ehkä Helsingissä opiskelu on samanlaista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111648Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401404- 541143
- 581053
- 721005
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva53926Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774