aamun siristäessä vielä
silmiään
keittiön pöydällä vahaliina
kukallinen teekannu
aamulehti
sanaton hiljaisuus
on vielä aikaa
yhteiselle aamuhetkelle
hipaiset hiuksiani
tutulla tavallasi
jalkani etsivät omiasi
pöydän alla
tänä aikaisena aamuna
unen läpö vielä ihollasi
Unen lämpö ihollasi
6
335
Vastaukset
Hyvänlaatuinen aamuherätys turvallisella lämmöllä
oman vieressä ja vieläpä kauniissa ikkunamaisemassa
on niitä elämän arkisia mutta niin Juhlallisia hetkiä,
jotka ovat arvokkaita kokea - viivähtävää lämpöä.
Unen lämpöä - hienoa oivallusta Sinulta tähän viikkoon.- Liona32
hiljaisuus, aamulehti ja kuppi teetä, joskus riittää
niin vähän joka luo harmoniaa alkavalle päivälle. Nautin näistä pienistä aamuhetkistä
ennenkuin on aika tarttua kiinni päivän pakollisiin kuvioihin. Siitä tämä runo.
Kiitos lämmönsävyisestä vastauksestasi!
- Ceero
Tässä runossasi luot jälleen kerran tunnelmaa omalla persoonallisella tavallasi. Aamun kiireetön raukeus välittyy herkkinä yksityiskohtina ja pieninä tekoina. Pieni hipaisu, jalkojen kosketus.
Kauniisti runossa välittyy aamun unenomaisen raukea ja lämmin tunnelma. Sinä pysäytät ajan tuohon aamuiseen hetkeen ja annat lukijan nauttia siitä rauhallisesti ja hätäilemättä. Kiire ei ole mihinkään, sillä aikahan on pysähtynyt.
Runosi on kauniin tasapainoinen niin rakenteeltaan, sisällöltään, kuin tunnelmaltaankin.
Runossa on mielestäni aivan upea piirre, olet laatinut kuvauksen juuri niin avoimeksi, että lukijan oma mielikuvitus käynnistyy kokoamaan mielikuvat oman näkemyksen mukaisesti. Et ole pyrkinytkään luomaan säkeiden kuvaavuutta täydelliseksi, vaan pikemminkin johdatat lukijan täydentämään ne.
Jälleen todella upea runo sinulta Liona. Runo, joka todella pysäyttää ajan ....- Liona32
Tuntuu todellakin kuin aika olisi pysähtynyt
kun herää aikaisin ja koko tienoo tuntuu
vielä nukkuvan. Se on yks niistä pienistä
hetkistä päivässä jotka omistan vain itselleni, ennenkuin
koira haluaa aamulenkille.
Tälläiset aamuhetket ovat kullanarvoisia ja silloin voi
vaikka syntyä runo tai sitten otan siveltimet ja värit esiin.
Olisi pitänyt kirjoittaa tuo säe "keittiön pöydällä....." vaikka sulkumerkkijen sisään
nyt se jotenkin "pysäyttää" koko runon. No eihän se pahin virheistäni ole
mitä kirjoittaessani teen.
Kiitos ceero taas kerran hienosta kommentistasi, voi kun toivoisin
itsekin osaavani antaa sinunkaltaista palautetta.
Sanaton herätys.
Hiljaisuus vierellä.
Nousenko jo.
Kylmä permanto.
Etsin villasukkani.
Palelen.
Olen elossa.
Kuumaa teetä.
Missä on se sympatia.
Kurkistan ulos.
Hämärän uni.
Vielä hetkinen.
Ja aamu saa kasvonsa.
Voi miten pidinkään taas runostasi.
"unen lämpö vielä ihollasi"
Sai kirjoittamaan vastakkaisen runon.
Kiitos nautinnosta kun sain taas lukea runoasi- Liona32
ja lämpimät kiitokset aina yhtä tervetulleesta vastauksestasi.
Sanasi jättävät hyväntuulen tunteen jälkeensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa732480En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1111187
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91105- 201019