Miten suhtautua työnhakijaan, joka kertoo asuvansa vuokralla?

Uskottavuus...

Jos 30-vuotias työnhakija ilmoittaa asuvansa edelleen vuokralla, pitäisikö haistaa palaneen käryä vai mitä?

Vuokralla asumiseen pitää olla joku pakottava syy; onko kaveri ryssinyt raha-asiansa niin, ettei asuntolainaa irtoa vai onko hän yksinkertaisesti niin tyhmä, ettei ymmärrä tekosiaan? Vai onko hän vain niin paska jätkä, ettei hän ole pärjännyt työelämässä?

Tuollainen homppelihan voi ryssiä töissäkin.

Jättäisin kyllä tuollaisen homppelin rekrytoimatta ja ottaisin - vaikka rahalla sitten - jonkun omistusasujan.

Vuokralla asuminenhan on ensisijassa este päästä rahoitus-, vakuutus- tai kiinteistöalalle.

100

1964

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuumistäroikkuu

Riippuu aivan työstä johon kyseinen lurkki hakee.

Minkäänlaiseen vastuunottoonhan tuollaisia ei valita, eikä missään nimessä mihinkään taloudenhoitoon liittyviin tehtäviin.

Mikäli kyse on rutiinien hoitamisesta esimerkiksi tuotantolinjalla on vuokralaisen valitseminenkin joissain tapauksissa mahdollista.

• mmm...

No ei tuo nyt niin paha asia ole. Veljeni laajasta tuttavapiiritä löytyy kaksi nuoruuden kaveria molemmat 40 vuotiaita ja asuvat edelleen vanhempiensa luona. Toinen työtön/pätkätyöllistetty viimeiset pari vuotta ja haluaisin nähdä sen työnantajan ilmeen kun haastateltava yli 40 vuotias kertoo edelleen asuvansa vanhempiensa luona.

• Asun ilmaiseksi

Kaupungin iso kaksio, halpa vuokra mutta en maksa sitäkään koska olen "työtön". Luuletko että minua sinun paskaduunisi edes kiinnostaisi? Ei helvetti, sitten pitäisi itse maksaa vuokra, elatusmaksut, sähkölaskut jne. Ei kiitos, miksi mennä jollekin kusipäälle töihin varsinkaan kun siitä ei mitään hyötyisi.

• vit...pummi

Tämä ei nyt ole kommentti vuokralla asumiseen, johon saattaa olla monenmoisia hyvin perusteltuja syitä, vaan sinulle "Asun ilmaiseksi"
        muistathan edes joskus, että elät meidän työtätekevien kustannuksella. Sinä olet siivu minun palkkapussistani. Sinun asenteesi saa minutkin äänestämään KAIKKEA sosiaaliturvaa vastaan, vaikka hyvin ymmärränkin, että joillekin se on todella tarpeen. Hyvin ymmärrän, että osa tilipussistani menee julkiseen terveydenhoitoon, ympäristöön jne, mutta valitettavan hyvin myös ymmärrän, että osa menee syntymäpummien tarpeettomaan hyysäämiseen.

• Asun ilmaiseksi
        vit...pummi kirjoitti:

Tämä ei nyt ole kommentti vuokralla asumiseen, johon saattaa olla monenmoisia hyvin perusteltuja syitä, vaan sinulle "Asun ilmaiseksi"
        muistathan edes joskus, että elät meidän työtätekevien kustannuksella. Sinä olet siivu minun palkkapussistani. Sinun asenteesi saa minutkin äänestämään KAIKKEA sosiaaliturvaa vastaan, vaikka hyvin ymmärränkin, että joillekin se on todella tarpeen. Hyvin ymmärrän, että osa tilipussistani menee julkiseen terveydenhoitoon, ympäristöön jne, mutta valitettavan hyvin myös ymmärrän, että osa menee syntymäpummien tarpeettomaan hyysäämiseen.

Äänestä sinä kaikenlaista sosiaaturvaa vastaa, ei se mitään merkitse, sosiaaliturvaa ei leikata. Sitähän tuo kykypuolueen Katainenkin on vannonut, "heikoimmassa asemassa olevien tuloja ei saa leikata". Minä sentään olen pitkäaikaistyötön!

Turhaa moralisoit, mitä teen on aivan laillista. Aivan yhtä laillista kuin rikkaiden verosuunnittelu, minä vain optimoin vapaa-aikani ja tuloni. Ei tässä ole mitään laitonta.

• ok-miäs
        Asun ilmaiseksi kirjoitti:

Äänestä sinä kaikenlaista sosiaaturvaa vastaa, ei se mitään merkitse, sosiaaliturvaa ei leikata. Sitähän tuo kykypuolueen Katainenkin on vannonut, "heikoimmassa asemassa olevien tuloja ei saa leikata". Minä sentään olen pitkäaikaistyötön!

Turhaa moralisoit, mitä teen on aivan laillista. Aivan yhtä laillista kuin rikkaiden verosuunnittelu, minä vain optimoin vapaa-aikani ja tuloni. Ei tässä ole mitään laitonta.

Toivotaan ettei sinun tapauksessasi eläkeikää tarvitse nähdä... Siellä saa sitten syödä koiranruokaa paskat housussa sänkyyn sidottuna kun varallisuus ei muutakaan mahdollista.

Meillä asiansa hoitavilla ikääntymiseen puolestaan liittyy lisääntyvä matkustelu, loma asunnot suomessa ja ulkomailla, perheen kanssa vietetyt juhlapyhät, laadukas lähes ilmainen asuminen (laadukas ei ole yhtäkuin kerrostalokaksio) sekä muutenkin mukava elämä!

En valita nytkään, mutta toki velkaa saa maksella vielä hyvän aikaa eikä kaikkeen kivaan aina riitä raha. Valtaosaan kuitenkin.

Niin ja edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä, että kaikkea sosiaaliturvan lisäämistä vastaan äänestetään! Alvin nostot ja tuloveron alennukset on hyvä suunta. Ja sosiaaliturvahan on jäänyt realipalkkakehityksestä jälkeen, jää koko ajan lisää ja hyvä niin!

• Asun ilmaiseksi
        ok-miäs kirjoitti:

Toivotaan ettei sinun tapauksessasi eläkeikää tarvitse nähdä... Siellä saa sitten syödä koiranruokaa paskat housussa sänkyyn sidottuna kun varallisuus ei muutakaan mahdollista.

Meillä asiansa hoitavilla ikääntymiseen puolestaan liittyy lisääntyvä matkustelu, loma asunnot suomessa ja ulkomailla, perheen kanssa vietetyt juhlapyhät, laadukas lähes ilmainen asuminen (laadukas ei ole yhtäkuin kerrostalokaksio) sekä muutenkin mukava elämä!

En valita nytkään, mutta toki velkaa saa maksella vielä hyvän aikaa eikä kaikkeen kivaan aina riitä raha. Valtaosaan kuitenkin.

Niin ja edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä, että kaikkea sosiaaliturvan lisäämistä vastaan äänestetään! Alvin nostot ja tuloveron alennukset on hyvä suunta. Ja sosiaaliturvahan on jäänyt realipalkkakehityksestä jälkeen, jää koko ajan lisää ja hyvä niin!

Voi, voi, miten ok-ruhtinas noin katkeralta kuulostaa, eikö eläminen pakettitalossa olekaan niin ihanaa kuin täällä annetaan ymmärtää?

Ensinnäkin eläkeikään on 30 vuotta, toisekseen miksi silloin söisin koiranruokaa kun en syö sitä nytkään? Sinä voit eläkkeellä ihan vapaasi paskata housuusi, minä käytän vessaa.

Kerrostalokaksio nimenomaan on laadukasta elämistä, kuka sitä nyt lumi sun muita töitä viitsii tehdä, vanhuksena ei edes jaksa.

On se elämä aika onnetonta kun pitää alkaa haaveilla eläkepäivistä ja kuinka sitä sitten pääsee elämään. Elämä on tässä ja nyt!

• Aha, vai...

Voi, voi, miten ok-ruhtinas noin katkeralta kuulostaa, eikö eläminen pakettitalossa olekaan niin ihanaa kuin täällä annetaan ymmärtää?

Ensinnäkin eläkeikään on 30 vuotta, toisekseen miksi silloin söisin koiranruokaa kun en syö sitä nytkään? Sinä voit eläkkeellä ihan vapaasi paskata housuusi, minä käytän vessaa.

Kerrostalokaksio nimenomaan on laadukasta elämistä, kuka sitä nyt lumi sun muita töitä viitsii tehdä, vanhuksena ei edes jaksa.

On se elämä aika onnetonta kun pitää alkaa haaveilla eläkepäivistä ja kuinka sitä sitten pääsee elämään. Elämä on tässä ja nyt!

niinkö on, että ei kannata ajatella niitä eläkepäiviä etukäteen, vaan eletään vain tässä ja nyt. Outo tapa suhtautua omaan tulevaisuuteensa. No, onhan siinä kieltämättä oma jännityksensä huomata, että paljonko sitä eläkettä tulee ja että pärjääkö sillä. Tietysti huonompi juttu, jos ei pärjää, mutta tulipahan elettyä parikymppisenä - se on tärkeintä!

Itse suhtaudun elämään siten, että haluan nauttia siitä joka hetki - nyt ja myös tulevaisuudessa. Olen siis valmis tekemään muutamia päätöksiä jo tässä vaiheessa tulevaa eläkeikääni ajatellen - varsinkin, kun niiden päätösten vuoksi minun ei nyt tarvitse luopua mistään, vaan voin elää täysillä.

• Asun ilmaiseksi
        Aha, vai... kirjoitti:

niinkö on, että ei kannata ajatella niitä eläkepäiviä etukäteen, vaan eletään vain tässä ja nyt. Outo tapa suhtautua omaan tulevaisuuteensa. No, onhan siinä kieltämättä oma jännityksensä huomata, että paljonko sitä eläkettä tulee ja että pärjääkö sillä. Tietysti huonompi juttu, jos ei pärjää, mutta tulipahan elettyä parikymppisenä - se on tärkeintä!

Itse suhtaudun elämään siten, että haluan nauttia siitä joka hetki - nyt ja myös tulevaisuudessa. Olen siis valmis tekemään muutamia päätöksiä jo tässä vaiheessa tulevaa eläkeikääni ajatellen - varsinkin, kun niiden päätösten vuoksi minun ei nyt tarvitse luopua mistään, vaan voin elää täysillä.

Mitä väliä vaikka saisi nolla euroa eläkettä, vuokra maksetaan, lääkkeet maksetaan, sairaalakulutu maksetaan, sähköt maksetaan, saa toimeentulotukea elämiseen. Lapsia on lukuisia, he kyllä isäukostaan huolta pitävät. Kun ei nuo työhuolet rasita on minulla heille nyt aikaa, muistavat minua sitten kun olen vanha.

• Voih raukat
        ok-miäs kirjoitti:

Ihmettelen suunnaattomasti miten katkeria olette, pääkopassa ei ole noilla asenteilla ole kaikki kunnossa vai onko henkinen kehitys jäänyt 7 vuotiaan tasolle. Annan vinkin menkää hoitoon sieltä saa apua.

• 09ol6tyg2wqasghvghju

Johan pomppasi. Kerrostaloasuminen on laadukasta vain kalliissa omistusasunnossa "Eirassa". Ilmaiseksi et pääse hyvään taloon jossa on ns.kotirauha joka pitää hermot kunnossa. Normaalistihan seinänaapurina on aina joku idiootti joka työntelee huonekaluja pitkin ja poikin, kun siitä lähtee niin kiva naukuva ääni. Tai sitten kuivista saranoista lähtevä ääni miellyttää, eikä niitä raaski voidella. Nämä ihan mukavina pikku harrastuksina mainittakoon.

• eläkenainen.
        Aha, vai... kirjoitti:

Oletko varma, että elät edes eläkeikään asti. Minäpä olen jo eläkkeellä ja kaikki eletty elämä on kotiinpäin. Eläkkeeni on myös ihan kohtuullinen ja pärjään loistavasti.
        Koskaan et voi tietää miten elämässä käy ja mitään omaisuutta et saa mukaasi.
        Haali vain omaisuutta ja tuhlaa siihen elämäsi ainutkertaisuus.

• Olet samanlainen
        ok-miäs kirjoitti:

Kerrohan paljonko yhteiskunta on sinun velkoja ponsoroinut,on tainnut verovähennykset kelvata sinullekkin asuntolainoinesi,eli verovähennys pois asuntolainoista olet kerran sitä mieltä

• Minulle sopii!
        Olet samanlainen kirjoitti:

Kerrohan paljonko yhteiskunta on sinun velkoja ponsoroinut,on tainnut verovähennykset kelvata sinullekkin asuntolainoinesi,eli verovähennys pois asuntolainoista olet kerran sitä mieltä

Jos samalla poistetaan myös asumistuki, kiinteistövero ja omaisuudensiirtovero.
        Viime mainittu on aivan törkeää ryöstöä!
        Osta 250t€ talo ja maksa kymppitonni veroa. Käsittämätöntä!

• pidä varasi

Yleensä aikaansaamatonta, hidasta, ay-väkeä. Paljon "sairaspoissaoloja".

Karttaisin.

Jos tulee vielä työkkärin listoilta niin unohda.

• helppoa

Nämä asiathan valehdellaan haastatteluissa, jos puheeksi tulee.

• hyi vittu

Olennaista asiassa kuitenkin on se, ettei sinunlaisellasi ole työtä itselläsikään. Minkä nyt hometaloasi kopistelet. Kirjoitustyylisi paljastaa lisäksi, että olet homo ja vuokralla asujat ovat aina heteroja. Ymmärrä, että normaalit eivät kerta kaikkiaan halua työskennellä sinun kanssasi

• Kiitos!

Todistit juuri sen mitä avausviestin kirjoittaja epäili.

• Asun ilmaiseksi
        Kiitos! kirjoitti:

Miksi pitäisi mennä tekemään jonkun kusipään paskatöitä? Kerro yksikin hyvä syy!

• ahahhaahahahaa

Miksi pitäisi mennä tekemään jonkun kusipään paskatöitä? Kerro yksikin hyvä syy!

Ei sinun pidä mitään töitä mennä tekemään, emme edes odota sinun tekevän ylipäätänsä minkään sortin töitä koskaan :D

• olehyvä
        Kiitos! kirjoitti:

Todellisuudessahan homoja ei tietysti ole rekrytointi tehtävissä

• Asun ilmaiseksi
        ahahhaahahahaa kirjoitti:

Ei sinun pidä mitään töitä mennä tekemään, emme edes odota sinun tekevän ylipäätänsä minkään sortin töitä koskaan :D

Aika harva muukaan suomalainen lähtee kusipäiden paskahommiin, joudutte orjanne hommaamaan ulkomailta. Mihinkäs heidät majoitatte, telttoihin?

• Joskus isäntä

Aika harva muukaan suomalainen lähtee kusipäiden paskahommiin, joudutte orjanne hommaamaan ulkomailta. Mihinkäs heidät majoitatte, telttoihin?

Majoitamme heidät siihen sinun asuttamaasi kämppään, koska sinä voit muuttaa ulkomaille tai telttaan.

• Asun ilmaiseksi
        Joskus isäntä kirjoitti:

Majoitamme heidät siihen sinun asuttamaasi kämppään, koska sinä voit muuttaa ulkomaille tai telttaan.

Miksi minä muuttaisi maailman parhaasta maasta ulkomaille saati telttaan, sinä puhut hulluja! Eikös teillä ole valtavat omakotitalot, sinne voitte orjatyövoimanne majoittaa.

• Tutustupa

Miksi minä muuttaisi maailman parhaasta maasta ulkomaille saati telttaan, sinä puhut hulluja! Eikös teillä ole valtavat omakotitalot, sinne voitte orjatyövoimanne majoittaa.

aiheeseen huoltosuhde. Se kun on muuttumassa rajusti, joten ulkomailta todellakin otetaan tänne väkeä töihin. Sinun kohdallasi se vain valitettavasti tarkoittaa sitä, että Kelan tukesi romahtavat ja sinut tungetaan johonkin asuntolaan muiden kaltaistesi luusereiden sekaan, joita työt eivät kiinnosta.

Joten niin hassulle kuin se kuulostaakin, niin elät tällä hetkellä elämäsi kulta-aikaa - tulet muistelemaan vielä lämmöllä, kuinka aikoinaan sait rahaa sossun luukulta.

• Asun ilmaiseksi
        Tutustupa kirjoitti:

aiheeseen huoltosuhde. Se kun on muuttumassa rajusti, joten ulkomailta todellakin otetaan tänne väkeä töihin. Sinun kohdallasi se vain valitettavasti tarkoittaa sitä, että Kelan tukesi romahtavat ja sinut tungetaan johonkin asuntolaan muiden kaltaistesi luusereiden sekaan, joita työt eivät kiinnosta.

Joten niin hassulle kuin se kuulostaakin, niin elät tällä hetkellä elämäsi kulta-aikaa - tulet muistelemaan vielä lämmöllä, kuinka aikoinaan sait rahaa sossun luukulta.

Tuo on sinun märkä unesi, se että Suomesta tulee pikku-Amerikka, ei tule. Haaveile sinä vain siitä, kansa on erimieltä. Kerro milloin sosiaaliturva romahtaa, milloin minut häädetään?

• assssss
        Tutustupa kirjoitti:

Ulkomailta ei tarvita tänne työvoimaa. Suomen nuorista raamikkaimmat sopivat hyvin vanhusten pyörittämiseen sängyissään.
        Kaikille suomalaisille ei löydy kunnon hommia, siispä hoitotyöhön vain.
        Nuoret pitää pakottaa ottamaan tätäkin työtä vastaan.
        Ongelmana on ns. ylikoulutus, joka on myös seurausta siitä, että tutkintovaatimuksia on tiputettu monilla aloilla paljon.
        Tuo taas johtuu siitä, että oppilaitos saa valtiolta rahoja tuloksen mukaan, eli mm. suoritettujen tutkintojen määrä on mittarina hyvälle opetukselle.
        Useat v. 1995 jälkeen suorittaneet opiskelijat eivät olisi valmistuneet ollenkaan vanhan ajan tiukkojen tenttien aikaan.

• for youXXX
        assssss kirjoitti:

Ulkomailta ei tarvita tänne työvoimaa. Suomen nuorista raamikkaimmat sopivat hyvin vanhusten pyörittämiseen sängyissään.
        Kaikille suomalaisille ei löydy kunnon hommia, siispä hoitotyöhön vain.
        Nuoret pitää pakottaa ottamaan tätäkin työtä vastaan.
        Ongelmana on ns. ylikoulutus, joka on myös seurausta siitä, että tutkintovaatimuksia on tiputettu monilla aloilla paljon.
        Tuo taas johtuu siitä, että oppilaitos saa valtiolta rahoja tuloksen mukaan, eli mm. suoritettujen tutkintojen määrä on mittarina hyvälle opetukselle.
        Useat v. 1995 jälkeen suorittaneet opiskelijat eivät olisi valmistuneet ollenkaan vanhan ajan tiukkojen tenttien aikaan.

Kylläpä aliarvioit suomalaisia terveydenhuollon ammattilaisia. Surullista, että asenteet tätä ammattikuntaa kohtaan on vielä tänäkin päivänä näin tietämätöntä ja epäkunnioittavaa. Hoitoalalla ei pärjää kuka tahansa sukankuluttaja. Työ on henkisesti kuin myös fyysisesti vaativaa. Toivon, että jos joskus sairastut ja tarvitset meitä hoivan ammattilaisia, saat suomalaisen, jopa sinun ikävän asenteesi kestävän ja ymmärtävän monipuolisesti koulutetun ihmisen.

• Ihme ja kumma

Naurettavia kommentteja, ei voi kuin ihmetellä miten pikkusieluista sakkia tällä palstalla mesoo... Vai onko nämä kaikki yhden ja saman joutilaan käsialaa?

• Hyvin viihdyttävää

Asuntojen hinnoilla ei tällä palstalla ole juurikaan merkitystä mutta mitäs väliä sillä kun on vallan tavattoman hauskaa.

• ok-sitä ja ok-tätä

Taitaa tämän ketjun aloittaja olla joku katkera asunnonvälittäjä, joka yrittää käyttää viimeisetkin keinot kuplahintaisten kämppien myymiseksi. Ei tuommoinen homottelu ole enää edes viihdyttävää, vaan mautonta.

• paskaa taas

Olet paskanjauhaja. Kukaan ei kysy asumismuotoa.Ei mitään merkitystä. Tietenkin orjamuuli surkea tehonen,kun velat painaa..

• tieto ja pankki

Ei sitä suoraan kysytäkkään.

Mutta kun kysytään että missäs asustelet?

Tyffeli vastaa:
        Kalliossa neljännelllä linjalla.

Tuulis vastaa:
        Mulla on oma kämppä neljännellä linjalla.

Tosin ettehän te tyfelit tajua että miten helppo ihmisistä on tieto lypsää.

• olet täyspelle
        tieto ja pankki kirjoitti:

Ei sitä suoraan kysytäkkään.

Mutta kun kysytään että missäs asustelet?

Tyffeli vastaa:
        Kalliossa neljännelllä linjalla.

Tuulis vastaa:
        Mulla on oma kämppä neljännellä linjalla.

Tosin ettehän te tyfelit tajua että miten helppo ihmisistä on tieto lypsää.

Jätkä sa valita työsuhdeauton ja määrätä bonukset. Katotaan paljon takoo rahaa firmaan. Näin menee, ääliö homma huippijätkillä!

Sinä oletkim armosta palkattava luuseri!

• tieto ja pankki

Jostain kumman syystä minulle on siunaantunut kuitenkin se rooli joka tähän puljuun porukkaa palkkaa, liekö sitten armosta vai ei siihen en ota kantaa.

Mutta siksi ne psykologit sinne haastatteluun mukaan otetaan koska taitavat tämän rivien välistä lukemisen.

Ihan näin sinulle paljastan, mutta älä hiisku tästä kenellekkään, jooko.....

• Asun ilmaiseksi

Edelleenkin kysyn, miksi tulisin paskatöitä tekemään kusipäälle?

• pökiatri

Edelleenkin kysyn, miksi tulisin paskatöitä tekemään kusipäälle?

Mistä päättelet, että joku muu on kusipää? Tunnetko oikeasti muita kuin itsesi? Ei tuo projisointi todista mitään muista ihmisistä, mutta kertoo paljon itsestäsi.

• rahaa pitää..

Kuka tollaseen paskafirmaan tulisi?

• tieto ja pankki

Ei ainakaan sinunlaiset pellet.
        Tuskin pääset paljon muuallekkaan.

• en tule köyhille
        tieto ja pankki kirjoitti:

Ei ainakaan sinunlaiset pellet.
        Tuskin pääset paljon muuallekkaan.

Pelle ei tule. Sinun paskafirmalla ei ole varaa palkata tehokaita.

• niinpä niin
        en tule köyhille kirjoitti:

Pelle ei tule. Sinun paskafirmalla ei ole varaa palkata tehokaita.

Millään firmalla ei ole varaan sinnun tasoiseen tehokkuuteen... siksi oletkin ollut työttömänä vuodesta -91.

• en minä ainakaan

Kuinka moni uskaltaisi mennä töihin työnantajalle, joka asuu vuokralla?

• PK-yrittäjä..

Palaneen käryä pitää haistaa jo silloin, jos joku HAKEE työtä.

Oikeat ammattilaiset head huntataan rahan voimalla.

• näin on

Minutkin ostettu. Kysytty mitä haluan. Ei koskaan miten asun.

• omakotitalossa asuva

Mitenkä vuokralla asuminen liittyy mitenkään työntekoon? Taisi olla kirjoittajalla vitsikäs päivä? Ei ihminen ole aina oman onnensa seppä.Onko tämä kirjoittelu tosiaan tällaista netissä ja myös mielipiteet. Ihmisiä loukataan tahallaan.

• hölö,pölö

Se on pölöpää. Panee tän aina määrävälein tänne!

• mk

En ole ikänä kuulukkaan että aumismuoto vaikuttaisi työnsaatiin kun kaikki opiskelijat jotkä päätävät opiskelut asuvat melkein kaikki vuokralla ja silti saavat töitä. Minulta ei ole ksokaan kysytty miten asut ainoastaan oletko avo tai avioliitossa ja niin edelleen. Ei ole mitään merkitystä. Itselläni urheilukaveri koripallosta ja on toimitusjohtaja eli palkka kohdallaan mutta asunut kokikänsä vuokralla ja ei ole vieläkään ostamassa omaa kun hinnat pilvissä. Sitä en tiedä miksi asuu ja hanellä olisi -90 laman aikan mahdolisuus ostaa asunto ja halvalla mutta ei tainnut kiinnostaa ja niin edlleen.

• Suomyrtti51

Aivan niin. Ymmärrän ettei ulosottovelallinen voi työskennellä ulosotossa. Sitä en enää ymmärtäisi, jos autoton ei voisi olla taksirenki! En ole kuunaan omistanut omaa asuntoa, en velaksi, perinnöksi tai muutenkaan hankittua.
        Rekrytoijana olisin enemmänkin kiinnostunut siitä onko ekonomiselle alalle pyrkivällä jotain esim. ulosotossa (vaikka niitä vuokria, autolainoja, autovakuutuksia, sakkoja, talolainoja tms.)

• Suomyrtti51

"Vuokralla asuminenhan on ensisijassa este päästä rahoitus-, vakuutus- tai kiinteistöalalle."

Millähän kumman alalla minä, vuokralainen, sitten olen toiminut menestyksekkäästi jo 25 vuotta?
      Asun veljeni omistamassa tasokkaassa kiinteistössä vuokralla, olen asunut jo 30 vuotta. Siinä on järvi ihan rannassa, lakkasuot lähellä, kaupunkiin matkaa vähemmän kuin missä ajassa kerkiät sanomaan kissa. Juuri niin, se suomalainen unelma.
      Matkustelen, elän, nautin.... Nostan sitten joskus isoa eläkettä, jos sinäkin vähän avitat kerryttämällä kassoihin rahaa minuakin luuseriparkaa varten. Oman osuuteni olen maksanut.
      Outo on sinun lapsekas aloituksesi. Sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden ja oikean elämän/käytännön kanssa.

Jos jollain ei ole kolmekymppisenä omaa asuntoa, se voi kertoa vaikkapa vaan harkitsevasta luonteesta, pitkästä kalliista vuosia vieneestä koulutuksesta jonka hän maksaa ihan itse, ei isä ja äiti. Ehkä hän on matkustellut, nähnyt ihmisiä, tapoja... viisastunut salaa:-) Hän menestyy ja haluaa menestyä omilla kyvyillään. Ei hän halua elää opiskeluvelkojensa painamana tms. Hän maksaa ensin vanhat alta pois. Rynnii eteen päin ja uskaltaa kulkea omaa polkuaan. Kova tyyppihän semmoinen on ja ansaitsee hyvän työpaikan päästäkseen niiden sinun niin kovasti arvostamiesi asunnonomistajien kastiin. Hän saattaa olla maailmankansalainen, toisin kuin sinä. Hän näkee syvemmälle kuin sinä. Meitä kun on niin moneksi. Tuskin omistusasunto sentään ratkaisee kenenkään aivokapasiteettia!

Itse en aijo sinun painostuksestasi hankkia omaa asuntoa. Kun veli kuolla kupsahtaa ehkä ennen minua ???? ja vuora-asuntoni menee perijöille, katson tilanteen silloin uudelleen. Minulla ei ole silloin pienintäkään aikomusta tai edes tarvetta hakea pankista lainaa oman asunnon hankkimiseen. No, minähän olenkin jo pitkästi yli 30-vuotias. En nyt halua leuhkia millään, mutta aloittamasi keskustelu kertoo suppeasta elämänkokemuksestasi. Kaikki, kultaseni, ei ole sitä miltä sinun silmissäsi näyttää.

• Kuulostipa mukavalle

"...järvi ihan rannassa..."
        Vai siis onko ranta ihan järvessä?
        ;o)

• ommma

Mitähän se mahtaa edes "työnantajalle" kuulua, missä "työntekijä" asuu?

Sulla mitään töitä olisi edes tarjota, Pelle.

• urvot

Miten pitäisi suhtautua työnhakijaan jolla lainaa 200 000e?Luuleevat että pitäs heidän laina maksaa, oletteko vittu noin tyhmiä?Työnantajaa ei kiinosta vaikka asuisit teltassa, kunhan teet työsi kunnolla ja tuotat yritykselle voittoa.

• olet urpo

Taas näitä ylivelkaantuneiden idioottien juttuja, puntit tutisee kun korot noussut.Nyt työpaikkakin häviämässä alta, pitää saada vähän itse tunnon kohotusta.Tollanen ylivelkainenhan se vasta sössiikin, kaikki velalla ja luotolla ostettava.

• 098765sdfghjkm

Sosiaalialalla tuollainen elämänkokemus voisi olla hyödyllistäkin ja auttaa ymmärtämään ns. asiakasta.

• Perhonen sentään

Provotkaa vaan! Minä asun vuokralla, maksan vuokrani, en saa sosiaalietuja. Mikä pirun käsitys teillä on vuokralla asumisesta. Samalla lailla siitä maksetaan ja vähän enemmänkin kuin te, jotka asutte pankin omistamassa kerrostalo- tai rivitalo-osakkeessa saati omakotitalossa. Toisekseen kerrostalo- ja rivitalo-osake ei ole edes kiinteää omaisuutta.

• onko tottakaan...

Kun maksaa omaa, niin voi myöhemmin nostaa rahat hyvällä tuotolla pois, jos haluaa. Paljonko vuokrasijoitukselle saa tuottoa? Maksatte enemmän ja olette ylpeitä siitä heh heh. Tavallaan kyllä ymmärrettävää -maksaahan hotellissa asuminenkin vähän enemmän.

• Vallilan Henkka

Miten suhtautua firmaan, joka kertoo olevansa vuokralla?

Jos 30-vuotias yritys ilmoittaa olevansa edelleen vuokralla, pitäisikö haistaa palaneen käryä vai mitä?

Vuokralla toimimiseen pitää olla joku pakottava syy; onko firma ryssinyt raha-asiansa niin, ettei lainaa irtoa vai onko toimitusjohtaja yksinkertaisesti niin tyhmä, ettei ymmärrä tekosiaan? Vai onko hän vain niin paska jätkä, ettei hän ole pärjännyt työelämässä?

Jättäisin kyllä tuollaiseen homppelifirmaan rekrytoitumatta ja ottaisin jonkun omassa omistuskiinteistössä ja -tontilla olevan vakavaraisen ja -tuloisen perinteikkään suomalaisen yrityksen.
      Tietenkin mieluiten kansainvälisessä pörssissä noteeratun.

Vuokralla oleminenhan on ensisijassa este päästä rahoitus-, vakuutus- tai kiinteistöalalle.

Taikka muuallekaan?

• 654esdfghjukibn

Saisikohan vuokran vähentää verotuksessa? Ei meillä kaikilla ole varaa maksaa paria miljoonaa tehdaskiinteistöstä.

• Oma olla pitää
        654esdfghjukibn kirjoitti:

Saisikohan vuokran vähentää verotuksessa? Ei meillä kaikilla ole varaa maksaa paria miljoonaa tehdaskiinteistöstä.

Minä en ainakaan menisi sellaiseen firmaan töihin joka on vuokratiloissa, vuokratonttikin on jo epäilyttävä! Paskafirmat toimii vuokratiloissa, kukaan kunniallinen ihminen ei sellaisiin mene töihin. En kyllä sellaisten asiakkaanakaan mielellään ole, harmaata taloutta, jotain hämärää niissä on.

• ei, ei
        Oma olla pitää kirjoitti:

Minä en ainakaan menisi sellaiseen firmaan töihin joka on vuokratiloissa, vuokratonttikin on jo epäilyttävä! Paskafirmat toimii vuokratiloissa, kukaan kunniallinen ihminen ei sellaisiin mene töihin. En kyllä sellaisten asiakkaanakaan mielellään ole, harmaata taloutta, jotain hämärää niissä on.

Luuseripajoja.

• kohtuus kaikessa

Olen yrittäjä ja monen yrityksen yhteistyökumppani ja enkä ole kuuna päivänä kenenkään työnantajan valikoineen tai asettaneen työnhakijoita paremmuusjärjestykseen sillä perustein onko omistus tai vuokra-asuja. Aivan käsittämätöntä työnjohtajatoimintaa. Tuo työntekijäluokittelu saa jo minun ihon kananlihalle.

Työntekijöiden tunnollisuudesta kyllä voin sanoa että vuokralla asuvat työntekijät ovat yhtä tunnollisia kuin omistusasunnossa asujat. Työnhakijalle ja tekijälle tulee saada antaa mahdollisuus näyttää tieto taitonsa ilman että työnantaja asennoituu jotenkin työntekijää aliarvioivaan tilaan valmiiksi. Näin ei pidä olla. Työntekijät ovat ihmisiä siinä missä itse työnantajatkin.

Pidän kuitenkin kaikkia yhtä hyvinä enkä lähde erittelemään tai luokittelemaan mihinkään muottiin. Jotain rajaa sentää. Jos tuohon valikointiin lähtee, sen pian huomaa että kohta työntekijät luokitellaan kengännumeron ja nenän koon perusteella. Moni työntekijä sen sijaan kiinnittää vahvasti työnantajaan ja tämän johtamistaitoon huomiota joka on hyvä.

Yhteistyökumppaniyrittäjä kertoi että heille tulleista työntekijöistä moni työntekijä on katsonut työnjohtajan ja yrityksen suosituksia netistä ja hekenut töihin vasta sitten. Monikaan työnhakija ja tekijä ei halua tehdä töitä sellaisessa yrityksessä jossa on outo tai heikko työnjohtaja jota tarvitsee hävetä tämän johtamistaidon tai jonkin työntekijäprofiloinnin suhteen. Ei pidä tehdä asioista niin vaikeita itselleen eikä muille.

Kannattaa miettiä haluaako antaa työnantajana itsestään ja yrityksestä hölmön kuvan. Työntekijät ja työnhakijat kirjoittavat omista kokemuksistaan avoimesti ja jos työnantaja on jotain sellaista mikä shokeeraa työnhakijaa tai tekijää, yrityksen nimi voi päätyä jollekin sivustolle hyvin helposti. Yksikin negatiivinen uutinen, kirjoitus tai muu kommentti voi antaa yrityksestä huonon kuvan ja vaikuttaa yritystoimintaan haittaavasti. Tämä pitäisi olla jokaisen työnantajan tiedossa.

Linkit:

http://hyvatyonantaja.blogspot.com/2011/01/kirjoita-hyvasta-tyonantajasta.html

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=karman laki&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=Tw#sclient=psy&hl=fi&q=kirjoita työnantajasta&aq=f&aqi=&aql=&oq=&pbx=1&fp=539f2d51e1df52

• hei
      Mäkin asun vuokralla, ja käyn "töissä". Kaikki siellä asuu vuokralla, ei kellään oo varaa ostaa koko sitä pientä asuntoa, jonka kk-maksu on alle 500 euroa. Sekin on jo aivan liikaa ! verrattuna siihen pieneen kokoon.......siihen kk-mak-
      suun tuntuu tulevan joka vuosi n. 100 euroa lisää.......olisi parempi, että se hin-
      ta pysyisi aina samana vudesta toiseen. Ja että se alenisi jo !
      Ei kaikki vuokralla asuvat ole tuollaisia, tosin töissä yksi hullu ukko ON uhan-
      nut ostaa pyssyn ja ampua meidät muut.....syyttä suotta, ja vieläpä kahdesti....
      ei se ole niin tehnyt, toistaiseksi. Mutta se onkin HULLU ! Siitä voi odottaa mel-
      kein mitä vain ! jos se vielä uhkaa noin, ne ilmoittaa poliisille, vaikka niiden o-
      lis pitänyt tehdä se JO ! se uhkaa toisten HENKEÄ. Ja on aina huutamassa sie
      llä, jos joku, mitä se "tekee" siellä, ei oo niiden ohjaajien mieleen tehty. Mulle-
      kin on niin sanottu.....mä kohta kysyn, että kumpi tätä tekee, sinä vai minä ? tai
      tee sitten itse, jos kerran luulet osavasi paremmin tehdä tämän.
      Ja ketään EI SAA SYRJIÄ ! asukoot vuokralla tai ei. SE ON LAITONTA ! kaikil-
      le KUULUU sama työ, jos hakija asuu vuokralla ! Ja sitä ei saa ainakaan sitten
      SYRJIÄ sen takia. Tarkista sen tiedot, onks se ollut vankilassa yms ja mistä..... vaikka heitäkään ei saisi syrjiä.......mut jos on ollut toistamiseen samasta tai muusta syystä vankilassa.......sellaiseen hulluun ei voi enää luottaa. Ei niistä ikinä tiedä, ne voi haastaa riitaa ja syyttää toista esim. varkaudesta, jonka ne on itse tehneet......tuttua on mulle, mua syytettiin PIPO-varkaudesta kolmisen vuotta sitten entisessä työpaikassani, olin ollut siellä yli 8-v silloin, kauimmin, kuin kukaan MUU ! ja väki siellä vaihtui liian usein.......menin välillä nimien kanssa sekaisin.......ja sit se yks hullu akka se "pääpomo" vihas mua niin, että se keksi tällaisen suunnitelman sen huvinsa kannsa, että lavastetaanpas toi syylliseksi ja te muut kiellätte kaiken, ja joku laittaa sen kassiin ton pipon...... ja sit se saa 2 viikkoa armonaikaa, ja sitten yllätys: POTKUT !!!!! niistä EI ollut pu-
      huttu MITÄÄN aiemmin.
      Ei siihen nyt ole mitään pakottavaa syytä, kaikki tietää näiden Suomen talojen kalliit hinnat ! Ei kaikki täällä ole mitään miljonäärejä ! Pienetkin maksaa liikaa
      ja harvalla on varaa asua edes niissä.........saan toki asumistukee, siinä ei oo mitään sen kummempaa. Olen asunut tuolla jo yli 12,5 vuotta. Vuokralla aina.
      Ja miten niin edelleen vuokralla ? Ei siinä ole MITÄÄN ihmeellistä, kuten jo sa
      noin. Okei ?

Työantajalle ei ensinnäkään kuulu työtekijän asuminen yhtään, eikä edes pitäisi kiinnostaa. Minulta ei ole koskaan kysytty asunko vuokralla vai omassa ja jos kysyisivät, ei asia jäisi siihen, on näet laitonta samalla tavoin kuin raskauskyselyt. Moni on lähtenyt pääkaupunkiseudulle töihin ja eivät asu missään, silti hoitavat työnsä hyvin, ja se on ainut mikä työnantajaa oikeasti kiinnostaa. Eli aloittaja ei ole työnantaja ollenkaan,

• v-vuokralla

no voihan vihne sun kanssa----- eiköhän tuo meidan pressakin miehineen asu "vuokralla" ja muutkin julkisuuden omaavat ihmiset... eli täh ja täh???????

• tuplahinta = fiksua?

> eiköhän tuo meidan pressakin miehineen asu "vuokralla" ja muutkin
      julkisuuden omaavat ihmiset... eli täh ja täh???????

Erikoistapauksessa vuorkaaminen voi kannattaakin. Esim. puhuttaessa hyvin kalliista keskustan asunnosta. Tällöin Läski tienaa jo pelkällä arvonnousulla ja lurkin tehtävä on vain kattaa juoksevat kulut.

Perustason asunnon vuokraaminen on puolestaan umpihullujen, siis vuokralaisten, hommaa. Ei ole mitään järkeä maksaa 800 €/kk vuokraa kaksiosta, jos samanlaisen saa ostettua 140 k€, jolloin vastike 200 €/kk ja korkokulut tuurista ja jäljellä olevan lainan määrästä riippuen 50-500 €/kk. Tällä hetkellä korkokulut jäisivät uudellakin lainalla jonnekin 200 €/kk.

Se nyt vaan on tyhmää maksaa tuplahinta.

• yrittäjä itse

Miten suhtautua työnantajaan, jota kiinnostaa työtaitojen ja koulutuksen sijaan perhesuhteet, harrastukset ja asumismuoto eniten?
      En haluaisi olla tuollaisessa firmassa töissä.

Työssä hoidetaan työt. Mitä ihminen tekee työajan ulkopuolella, se ei kuulu työnantajalle pätkääkään.

• kio987ygfdserfgh

Noin oli ennenvanhaan. Nykyään on tärkeintä olla hyvä tyyppi ja kyllä taatusti nuo asiat kiinnostavat työnantajaa.

• @@@
        kio987ygfdserfgh kirjoitti:

Noin oli ennenvanhaan. Nykyään on tärkeintä olla hyvä tyyppi ja kyllä taatusti nuo asiat kiinnostavat työnantajaa.

Meillä kuntainliiton palveluksessa ei "hyvän tyypin" merkki ole asunnon omistaminen.
        Kuntainliitto työnantajana ei todellakaan kysele omaisuutesi suuruutta eikä sellaiset asiat sitä kiinnosta. Naurettavaa......

• pq

Mieti IBM:n konseptia. Se palkkaa tavallaan koko perheen golf-harrastuksineen kaikkineen.

• en palkkaisi

Toiset opiskelee ammatin, yliopistokoulutus kestää keskimäärin vähintään sen 5-6 vuotta. Tämä rahoitetaan lainalla, jos isukki täi äiti ei maksa.
      Valmistuessa ihminen on lähellä 30v.
      Tämä opiskeluaika on asuttu vuokralla, elämiseen on otettu opintolainaa ja käyty pätkätöissä.
      Tämän jälkeen ehkä mennään ulkomaille pariksi vuodeksi ja perustetaan perhe, jos sopiva puoliso osuu kohdalle.
      Ikää alkaa olla jo 35.
      Nyt korkeintaan alkaa olla aika ostaa asunto, jos työpaikka on vakituinen.
      Nykyään vakituiset työpaikat ovat harvassa. Projektityöt ja kaikkatyöt, sijaisuudet ovat enemmistönä.
      Missä on tuon työhakijan realiteetit, luuleeko se että me palkataan se?
      Ollut 15v asti töissä mansikkapellolla ja bussikuskina, ei mitään ammattia ja 30v. Koulu jäi peruskouluun, ei osannut täyttää edes nettisivujenhakemusta englanniksi.

Kukaan ei osta asuntoa, jos tilillä ei ole ensin pääomaa tai perintöä.

Pikemminkin kysyisin työnhakijalta, jolla on 30-vuotiaana velaton asunto, mistä on saanut siihen rahansa?
      Onko isä ja äiti maksanut sen - 30v aikuinen on siis yhä vanhempien helmoissa.
      Onko se tullut perintönä? Kaveri on siis elänyt koko ikänsä helppoa elämää, rahaa on ollut tuhlattavaksi, mitään ei ole tarvinnut itse tehdä. Tyypistä tuskin on heräämään joka aamu klo 8.00 töihin.
      Onko jätkä jo 30v velkainen ja pankille lainaa 300.000e?
      Miten paljon sillä mahtaa olla lisäksi jo ulosotossa,? Entä sitten, kun 4v määräaikainen työsuhteemme loppuu. Yrityshän on menossa Kiinaan ja toimipisteen lopetetaan piakkoin.

• Lukihäiriöinen.

Täysin väärin sun olettamukset,eihän se merkkaa mitään jos on vuokralla.

Sun homppeli jutut ei kuule kiinosta .

Itse palkkaisin aina sellaisen joka on sopiva ja oli se ihminen minkäläinen on.

Vuokralla asuva ei merkkaa yhtään mitään päin vastoin.

Eli oli ihminen mitä on, se saa kuule paikan Asui vuokralla tai ei, on homo tai ei.

• pävö

Kyllä vuokralla asujaa voi pitää rikkaana mun oli yksin pakko ottaa laina kun en pystynyt asumaan vuokralla.Olin pienituloinen mutta töissä joten tukia en saanut paljonkaan.Kaikki eivät halua omaa asuntoa vaikka olisi varaakin ei jää kahden asunnon loukkuun voi vapaammin lähteä.Tiedän kylläkin erään kiinteistö välittäjän joka asuu vuokralla ja hänen vaimonsa käy töissä.Tiedän myös erään opettaja pariskunnan jotka molemmat käyvät työssä ja hekin asuvat vuokralla.

• Mä-del

Täh?? Mitä erikoista on asua vuokralla! On monta syytä miksi joku haluaa mieluumin asua vuokralla, kuin ottaa ison lainan asuntoa varten. Etenkin vielä 30 vuotiaana, niin nuorena ihmisenä!

En voi uskoa tuota aloittajan kirjoitusta todeksi :D

• Muovikassimies

Tämähän on aivan selvä provo koko juttu.
      En ole koskaan kuullut että keneltäkään olisi kysytty, että asuuko vuokralla.

Tämä on samaa tasoa kuin keskustelu siitä, arvioidaanko työnhakijoita heidän osoitteensa perusteella. Sekin on huuhaata. Esim. itse sain aika hyvänkin duunin vaikka asun Vantaalla getossa.

• Vuokralla asuminen paljon on fiksumpaa. Näin tehdään keski-euroopassakin. Helppoa ja joustavaa ja muuttaminen on helppoa. Vielä tyhmempää on ostaa joku kesämökki. Miksei vuokrata kesämökki aina joka kesä eri paikasta? paljon, paljon halvempaa.

• Stadin pq

Suomen hallitus päätti viimevuosituhannella, että työvoiman pitää olla liikkuvaa. Se vain unohti asuntoasiat. Ei voinut pientilallinen siirtää taloaan uuden työpaikan viereen.

Nyt Valtio siirtää virastojaan korpikuusen juureen; miten asuntovelkainen työntekijä heivaa rivarin pätkänsä sinne? Vuokra-asunnosta on mutkattomampaa muuttaa työn perässä - tosin ihmissuhteet jäävät, sic!

Mitä 'synnillistä' on vuokralla-asumisessa? Unelmiemme USA:ssa asunto vuokrataan jopa täysin kalustettuna - vain omat vaatteet jne. mukaan. Tai omistusasunto käteistetään holding firmalle ja rahoilla ELETÄÄN - asumisoikeus säilyy kuolemaan asti.

Siis palkkoihin sopivia vuokra-asuntoja tarvitaan! Ettei tarvitse tehdä kolmea työtä kutenunelmiemme USAssa.
        Näin on näyttöpäätteet!

• .........

Lollero..

Enpä ikinä ole haaveillut ainakaan mistään omakotitalosta, omistusasunnosta EHKÄ joskus vuosien, vuosien päästä. Ei varmasti vielä kolmikymppisenä.
      Kyllä ne lapset esim. voi kasvaa rivitalossakin, miksei kerrostalossakin?
      Ja mitä väliä onko asunto oma?

Sittenpä en saa töitä, ei kiinnosta :D Mitään lainapommeja en kuitenkaan ole ottamassa, koska on autolaina ihan tarpeeksi sun muuta miksi tekee tiukkaa.
      Eikä kiinnostais muutenkaan.

• Eräs vaan

Minkä alan tai työpaikan työhaastattelussa kysytään työnhakijan asuntotilannetta? Ja vielä tuolla tarkkuudella, että asuuko hän vuokralla vai omistusasunnossa? Onko tuon asumistilanteen kysymyninen työhaastattelussa edes laillista?

Sen ymmärrän, jos sitä kysytään silloin, kun työnhakija hakee töitä toiselta puolelta Suomea, kun hakuvaiheessa asuu, mutta tällöinkään työnantaja ei kysy asumismuotoa vaan vain sitä, että onko työnhakija oikeasti valmis muuttamaan toiselle puolelle Suomea.

Mutta sen voin sanoa, että yllättävät henkilöt voivat asua vuokralla ja se, että asuu vuokralla kertoo siitä, että osaa hoitaa raha-asiansa. Vuokra-asuntoa ei nimittäin tahdo saada millään, jos luottotiedot ovat menneet. Täm vinkkinä työnantajille....

• turoke

Jo on Tomppelilla mielipiteet, nastaa :)

• irgustan

Jos ei tällä palstalla TYHMYYS kukoista, niin missä sitten. Goooooood!

• 10

ei helvetti näitä idiootti trolleja :)

mene kotiis kasvamaan

• rizzlan

Kyllähän te jotka tässä ketjussa toteatte vuokra-asumisen olevan kalliimpaa olette sinänsä ihan oikeassa että se suhteessa kalliimpaa onkin.
      Toisaalta jos asuntoon tulee jotain vuokralaisesta riippumattomia lisäkustannuksia kuten ajan mittaan hajoava jääkaappi, turkiskuoriaisia toisesta asunnosta ym. eivät ne silloin ole vuokralaisen, vaan asunnon omistajan ongelma joka aunnon seinineen ja tiettyine irtaimistoineen omistaa.

Toki näihin lisäkustannuksiin esimerkiksi talo-yhtiön julkisivu- putki ja muiden remonttien yhteydessä voidaan reagoida vuokraa nostamalla, tähänkin kuitenkin joku roti lain puitteissa olemassa jota pitäisi noudattaa.

Usein tuntuvat yksityiset vuokranantajat olevan maltillisempia vuokrien korotuksissa kuin esimerkiksi tietyt julkisen puolen vuokranantajat.
      Että siitäkään jos sattuu asumaan kaupungin vuokra-asunnossa ei välttämättä voi tehdä päätelmiä asujan taloudellisesta asemasta.

Itselleni ei ole ilmeisesti jäänyt päähän mitään agraarisen aikakauden pinttymää omistaa palaa maata, nykypäivään suhteutettuna neljää sementtiseinää sisältöineen, jossa talo-yhtiö kuitenkin säätelee omaisuuteni kustannuksia päätöksineen, saati sitten omakotitaloa tienhoito,jätehuolto sun muine kustannuksineen. On syytä muistaa myös että omakotitalotkin sijaitsevat usein vuokratontilla. Toki tontilla tönöttävän töllin voi ostaa omakseen joissain tapauksissa, mutta eikö näitä taloja myydä suoraan esimerkiksi kaupungin VUOKRA-tonteille?
      Onnistuuko näiden tonttien lunastus jos haluaa kaiken lisäksi omaksi maan talonsa alla, en tiedä kun en ole ottanut koskaan selvää.

Mikä sitten on oikeasti omaa eikä pankin, valtion, kunnan yms?

• hulluduunari

mitä v ittua te täällä oikee puhutte tehkää töitä saatana älkääkä marisko meillä tollaset olis potkittu pihalle aika päiviä sitten jos ei työt luista saatasna

• uteliasö

Miten on ASO-asujan laita? ASO-asujahan ei ole periaatteessa vuokra eikä omistus asuja?

• mmm...

ASO= pitkäaikaisen vuokra oikeuden ostaminen. Kyllä se vuokra asumista on. Maksetaan omistajan varallisuuteen liittyvät ylläpito kulut, korot, hallinnolliset kulut sekä voittoa millä omistaja osittain rahoittaa seuraavan rakennuskohteen. ASOn alkuperäinen ajatus oli alussa edullinen vuokra asuminen halukkaille joka riistäytyi aika äkkiä kalliiksi asumiseen ilman sananvaltaa jatkuvasti nouseviin vuokriin. Ja uudet siinänsä erittäin tasokkaat esim. kaksiot pääkaupunkiseudulla irtoaavat harvoin enää alle tonnin kk-vuokralla. Eli enemmän kuin maksan omasta 90m2 rivarista lyhennyksiä vastikkeen kanssa eteläespoosta.

• ASOKAS
        mmm... kirjoitti:

ASO= pitkäaikaisen vuokra oikeuden ostaminen. Kyllä se vuokra asumista on. Maksetaan omistajan varallisuuteen liittyvät ylläpito kulut, korot, hallinnolliset kulut sekä voittoa millä omistaja osittain rahoittaa seuraavan rakennuskohteen. ASOn alkuperäinen ajatus oli alussa edullinen vuokra asuminen halukkaille joka riistäytyi aika äkkiä kalliiksi asumiseen ilman sananvaltaa jatkuvasti nouseviin vuokriin. Ja uudet siinänsä erittäin tasokkaat esim. kaksiot pääkaupunkiseudulla irtoaavat harvoin enää alle tonnin kk-vuokralla. Eli enemmän kuin maksan omasta 90m2 rivarista lyhennyksiä vastikkeen kanssa eteläespoosta.

Väärin. Maksetaan omakustannus kulut, ei voittoa. Laki kieltää.

• Vuokralla.

Asuminenhan pitäisi suorastaan kannustaa ottamaan töihin,koska silloin työntekijä ei ole sidottu määrättyyn paikkaan,vaan voi joustavasti ja nopeastikin siirtyä esim,toiselle paikkakunnalle. Samoin vuokralla asuva hoitaa säännöllisen tarkasti vuokranmaksunsa,eli on vastuullinen myös raha-asioissa. Esim.naapurimaassa Ruotsissa asuu huomattavasti enemmän ihmisiä vuokralla,kuin Suomessa ja Ruotsissa on aina pyyhkinyt talouselämässä paremmin kuin täällä Suomessa. Ehkä siinä onkin syy Suomen lamaan,ettei kannusteta ihmisiä asumaan vuokralla. Vuokratalojen rakentaminen toisi lisää rakennustöitä ja sitä kautta rakennus ym .tarvikkeiden myynti kasvaisi satoja prosentteja. Aloittajalle vinkkinä,kannataisi olla ajan tasalla,eikä elää menneisyydessä. Tv. Vuokralla asuva, oman mökin omistava,auton sekä purjeveneen ja ennekaikkea kauniin puolisonsa kanssa ulkomaanmatkoja tekevä mies. P.s Vuokralla kun asuu,rahaa jää olennaiseenkin.

• Miehenä

kannatta muuttaa jonkun yksinhuoltajan luokse. Nainen, pari pentua. Kaikki hoituu.

• sdfg

Laki kieltää kysymästä asumismuotoa työhaastattelussa, voi tulla kalliiksi.
      Samoin perhesuhteiden kysyminen on kiellettyä.

• Ylläpito24

Kerrohan lakipykälä muillekin, niin ei viestisi mene roskakoriin.

• Janis Petke

Hyi hyi hyi onko niitäkin vielä jotka asuvat vuokralla kyllä ansioistaan täytyy laittaa omistusasumiseen vähintään 90% siinä sitten ollaan pankin orjuudessa 20-30 vuotta.
      Jumalauta nilkki mitä se kuuluu missä asustaa ota vaan asuntolainaa niiin paljon kuin perse kestää onneksi korot nousevat ja sinullekkin jää entistä vähemmän elämiseen.
      Eivät kaikki usko enään siihen kusetukseen , että omistusasumisella pääsee tienaamaan.
      Sitten onkin elämä ohitse kun on saanut läävänsä maksuun.
      Eikö sitten tarvitse vaihtaa isompaan niinhän tämä kusetus menee.
      Vittu , että on hienopieruja kusipäitä.
      Taidat itse olla samassa tilanteessa VUOKRALLA ASUJA.

• Yrittäjä mies

Palkkasin juuri vuokralla asujan, mistä nämä paskan puhujat tulevat, jostainko hälmölandiasta.

• huh huh sentään
        Yrittäjä mies kirjoitti:

Palkkasin juuri vuokralla asujan, mistä nämä paskan puhujat tulevat, jostainko hälmölandiasta.

Teit juuri elämäsi suurimman virheen.

Eläkä sano että tämän päälle jätit vielä ajoissa ostamatta.

• Juksutatko?
        Yrittäjä mies kirjoitti:

Mistä muuten tiesit, että kyseessä on henkilö, joka asuu vuokralla?

• pieleen meni

Minullapa jää rahaa enemmän käytettäväksi, kun korot nousee.

Mitäpä siihen sanot?

• tyhmälle!!!!!!!!

Vedä hanskaan!

Olen 38-vuotias helvetin kova työntekijä ja hyvin palkattu mutta asun vuokralla! Työ on nykyisellään niin liikkuvaa ja paikkoihin sitoutumatonta että oman asunnon pitämiseen ei ole minkäänlaisia perusteita. Suurin syyllinen työttömyyteenkin on juuri tämä kotipaikasta luopumisen pelko!!!!!

• Neekeri suukko

Joo,kyllä jotain hämärää on,täytyykin ottaa omakotitalossa asuva Somali,töihin vahtimaan valuutta kauppoja

• Hajoo duuniis tavis!

Moni miljonäärikin asuu puussa. Useimmat rekrytoijat puolestaan ovat homppeleita.

• Hei haloo !
      Kerro nyt mistä oikeen kiikastaa ja on kysymys ? Miten suuri osa suomalaisista asuu vuokralla !!! Sanoisinko että varmaan puolet. EI kaikilla oo haluakaan omistaa asuntoaan,sillä vuokralla oleva saa aina vian ilmaantuessa soittaa talonmiehelle. Tosi helppoa. EIkä kaikki halua isoja asuntovelkoja.
      Tuossa jäljempänä mainitut "peräkamarin pojat" ,jotka asuvat ilmaiseksi vanhempiensa nurkissa,ovat taas asia erikseen ja taas aivan uusi puheenaihe.

• Vauras..

Myös omistusasuja voi soittaa sille samaiselle talonmiehelle, jos asuu samassa yhtiössä.

Kädettömälle paras paikka on betonikuutio täysihoidolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7370
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3651
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      376
      2046
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      168
      1844
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1499
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe