Kuulin että työkkäri on patistellut työttömiä Mahiskurssile, järjestäjänä joku springhouse.
Se on kuulemma tarkoitettu vajaakuntoisille, pitkäaikaistyöttömille jne. Tutkivat kuuulemma mitä palvelua tarjota työttömälle. Kuulin vaan että ne antaa lausunnon että soveltuu töihin, vaikka kyseessä olisi kuin sairas ihmionen, siis väliinputoaja, hakenu eläketttä mutta eläke tullu hylkynä.
Eli onko kellään kokemuksia tällaisista Mahis-koulutuksesta.
Mahis-kurssi
13
269
Vastaukset
- 13+10
Taitaa olla taas joku tilastojen kaunistamiskurssi. Näköjään uusi nimi keksitty.
- kujalammikko
melekeen sanosin,että tämä työttömien aktivointi-hurlumhei koulutus kouluttaa vitunmoisela eu rahala,josta tämä pallipää koulutus "firma" nettoaa kunnon potin (sanosinko 20 000 e/ per työtön)ja työtön ,harmiton,vaaraton ,laitapuolen kulukija saapi sen yheksän euroa.
helou ja heippa
"vointeja " vaan hyvinvoivile
sanonko että,"perästä kuuluu" aiheeseen liittyen Tuo kurssi on erittäin hyvä joillekin työttömänä oleville. Eihän kurssin tarkoitus ole saada ihmistä välttämättä työelämään. Lueppa se teksti
" Koulutuksen tavoitteena on selvittää kokonaisvaltaisesti työnhakijan työ- ja toimintakykyä sekä auttaa asiakkaita tunnistamaan omat mahdollisuutensa ja osaamisensa suhteessa työelämään ja / tai koulutukseen, sekä laatimaan suunnitelmia mahdollisten osaamisvajeiden täyttämiseksi.
Tavoitteena on, että jokaisella asiakkaalla on konkreettinen ja toteutumiskelpoinen jatkosuunnitelma työllistymisen tai muun vaihtoehdon toteuttamiseksi.
Koulutuksen alustavia sisältöjä ovat mm.Koulutukseen orientoituminen, henkilökohtainen opetussuunnitelma (HOPS)- Muuttuva työelämä - Oman oppimistyylin tunnistaminen sekä opiskeluvalmiuksien kartoittaminen - Elämänhallinta - Terveystarkastus - Koulutustietous - Työkunnon kartoitus - Työnhakijan oikeudet ja velvollisuudet - Työkokeilujakso "
Oikeastaan ihan hyvä nimimerkille "hyvinsairas", voisit jopa saada kuntoutuspaikan ja -rahan johonkin.
Itsekin tämäntyyppisiä joskus aikoinaan etelässä vetäneenä voi sanoa että osalle on todella suurta hyötyä. Osa on passivoitunut niin, että käyvät kun on pakko, eivät ikinä haluakaan työllistyä enää. Sitten on muutamia jotka hakevat kun työkkäri käskee ja huomaavat tulleensa aivan väärään paikkaan.
Neuvottele työkkärin virkailijan kanssa, hän on siellä sinua auttaakseen, usko pois. Kurssista saattaa olla hyötyä. Jos itse venkoilet ja olet pettänyt virkailijoiden "luottamuksen", saat kyllä syyttää itseäsi. Minä olen myös ollut useampia pätkiä työttömänä ja kyllä työkkärin kanssa on ollut ilo asioida, he vaativat että sinäkin teet jotain. Kun teet, asiat edistyvät. Sitä on vain itse otettava itseään niskasta kiinni, siihenhän tuokin kurssi tähtää. Ei työttömyyskorvaus ole kansalaispalkka, korvauksen saamiseksi on sinun tehtävä jotain!- T. Yötön
Kävin mahis-kurssin viime vuonna. Pelkkää rahastusta joka tuottaa valtavat voitot järjestäjilleen ja siivoaa työttömyystilastoja. Työttömät jälleen bisneksen ja hyväksikäytön kohteena. Lähinnä mieleen jäi se syyllistäminen tyyliin "mikä sinussa on vikana kun olet työtön"... Kurssin vetäjä haukkui minut lyttyyn kun uskalsin epäillä että olisiko vikaa vähän työmarkkinoiden ja yhteiskunnan muutoksessakin... "Työkunnon kartoitus ja terveystarkastus" oli 10-15 minuutin keskustelu terveydenhoitajan kanssa. Huijausta koko homma.
"kyllä työkkärin kanssa on ollut ilo asioida, he vaativat että sinäkin teet jotain. Kun teet, asiat edistyvät. Sitä on vain itse otettava itseään niskasta kiinni, siihenhän tuokin kurssi tähtää."
Joopa joo... Järjestin itselleni osa-aikaisen työpaikan mutta työkkäri ei hyväksy hommaa koska se ei tullut heidän byrokratiansa kautta. Pitäisi kuulemma tehdä työtä työmarkkinatuella ja jos tarpeeksi nuolet virkailijan per...soonaa niin voit jopa saada sen 9 euroa/päivä. Hallelujaa!
"Jos itse venkoilet ja olet pettänyt virkailijoiden "luottamuksen", saat kyllä syyttää itseäsi."
Pahinta venkoilua onkin jos työtön järjestää itselleen omatoimisesti töitä, siitä ei byrokraatti tykkää.- sairas-sairas
Minä olen myös sairas ja olen kuullut tuosta kurssista. Syylllistävät työttömiä ja vaikka olisi mitä sairauksia tai määräaikaiseläkkeitä takana tuon Mahis-kurssin suositus on työpainotteinen. On kyllä patistettu hakemaan.
Sen springhouse-firman omistajat ovat jotain entisiä laki ja talousalan ihmisiä eli ne eivät tiedä pitkäaikaistyöttömien ongelmista mitään.
Ja se ns. työkunnon kartoitus on yksityisen terveydenhoitajan tarkastus. Eli mitä painoarvoa on jollain 10 min terveydenhoitajan tutkimuksella ihmisille joilla on takana lääkärilausonnot.
Siitähän on ollut paljon keskustelua kuinka vajaakuntoisia työttömiä roikotetaaan väkisin kortistossa vaikka kuuluisivat eläkkkeelle, eläkettä vain ei myönnetä kustannus-syistä.
Siitähän teki eräs kuntoutuslääkäri tutkimuksenkin
Ei kukaan työnantaja huoli edes ilmaistöihin työttömiä joiden viimeisestä palkkatyöstä on vierähtänyt liki 20 vuotta ja riesana krooniset hermosäryt ja mielenterveysongelmat
.
Miten voi
- 16+10
Kyllä taitaa olla huuhaa-kurssi taas. En usko että joku terveydenhoitaja pystyy määrittelemään kenenkään työkykyä, kyllä se on ihan lääkärin hommia. En ole itsekään koskaan saanut töitä työnvälityksen kautta, vaikka olen työnhakijana ollutkin. Haukut sain minäkin kun menin itse hankkimaan itselleni työpaikan, on kuulemma heidän tehtävä. No, eivätpä sinä kuitenkaan onnistuneet! Kyllä tämä on taas sitä työttömien kyykytystä ja hyväksikäyttöä! No, onpahan töitä niille jotka tällaisia kursseja järjestävät.
- Ihme ja kumma
Sinne Mahis-kurssille patistetaan hakemaan sellaisiakin jotka eivät ole edes pitkäaikaistyöttömiä eli kortiston siivoukselta kuullostaa.
Toisaalta heillehän se parhaiten sopiikin kun ei sairaudet vaivaa. On sitten realistisia mahdollisuuksia mennä vaikka johonkin koulutukseen.
Minä olen jo lähempänä kuuttakymppiä ollut työttömänä 90-luvulta asti. Useita sairauksia taustalla. Tuskinpa taitaisi CV kiinnostaa työnantajia.
Tuntuu järjettömältä kuvitella että työllistyisin edes teoriassa. Miksi tuhlata rahoja ihmisiin joilla ei mitään työlllistymismahdollisuuksia.
Sensijaan voisi panostaa nuoriin ja terveisiin. Esim. sillä 20 000e/lla jonka pilipali-kurssi nettoaa jokaisesta asiakkaasta voisi työllistää palkkatuella jonkun työttömän oikealla palkalla. Siinähän katkeaisi työttömyyskin.
- Suu puhtaaksi!
Tämänkin keskustelun aihepiiri sopii hyvin vasta avatulle Suu puhtaaksi -nettifoorumille. Käykääpä myös siellä kirjoittamassa ja purnaamassa! Hyvä aihe tämä Mahis-kurssikin.
http://foorumi.sosiaalikollega.fi/index.php
Suu puhtaaksi -palsta on Rovaniemellä käynnistetty, rovaniemeläisten kaupunkilaisten oma idea. Se on syntynyt osana sosiaali- ja terveysministeriön Kaste-hanketta, jota veivataan eri puolilla maata, aina hiukan eri nimisenä. Täällä Lapissa se on PaKaste. Kaste-hankkeen avulla ministeriö haluaa kuulla ihmisiä (koska virkamiehet eivät työssään pysähdy kuuntelemaan, mitä kansalaisilla on asiaa omassa asiassaan... aivan pervoa siis).
Foorumia hallinnoidaan Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskuksesta (sijaitsee muuten Kolpeneella Rovaniemellä), joka ei ole esimerkiksi Rovaniemen kaupungin toimintaa, vaan sen asema on itsenäisempi. Se on kuntien välistä yhteistyötä, joten se takaa sanallekin vapautta.
Suu puhtaaksi -foorumille voi kirjoittaa rekisteröitymättäkin.
Sen alustana olevan ohjelma on tuttu monilta muilta foorumeilta. Se mahdollistaa kaikenlaista pikku säätämistä, kuten lihavoinnin, kursivoinnin, linkin sijoittamisen tekstin sisään, alleviivauksen, kuvien julkaisun, fontin koon ja värin muuttamisen jne...- ei toivoa
Minäpä ainakin kirjoitan sinne. Olen huomannut että noita ns. Mahis-kursseja on ympäri lappia eli kait tarkoituksena on joku totaalinen tilastojen kaunistus.
Totta on että virkailijat ei asiakasta arvosta eikä kuuntele, tekevät suunnitelmia asiakkaan puolesta aivan kuin kyse olisi jostain esineestä tai koe-eläimestä. Uhkaillaan karenssilla ja toimeentulotuen leikkauksella.
Tämä syö sekä fyysistä että psyykkistä kuntoa kun vielä kivut ja sairaudet taustalla. - näinpässin
Pässi foorumi! Ei sinne kukaan tule kirjoittamaan:(
- Mahiskammo
näinpässin kirjoitti:
Pässi foorumi! Ei sinne kukaan tule kirjoittamaan:(
Kyllä sinne kirjoitetaan, kävin just siellä
- Hohhoijaaa
Mahis-kurssi ei ole mitään muuta kuin Keskustan ja Kokoomuksen järjestämää työttömystilastojen kaunistelua näin vaalien.
Kohta saadaan taas nähdä, kuinka vaalipäivän lähestyessä lehdet ja tv alkavat toitottaa joka tuutista kuinka työttymyys on kääntynyt rajuun laskuun, Suomen nousu on alkanut, ja kiitos tästä kuuluu nykyisen hallituksen onnistuneelle politiikalle.... ja valitettavasti vieläkin löytyy hölmöjä jotka uskovat tuohon P****N - MitäHyötyä
Eräs tuttu kävi sen Mahis-kurssin ja suositeltiin työpainotteista palvelua vaikka ollu vuoden eläkkeellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil291316