Rakkaus on matkustaa.....

liona.k

Rakkaus on herätä
yhdessä
vaihtaa hmyä
joka lämittää
varjelee uuden päivän
tulevaisuuden

matkusttaa läpi esteiden
levätä kellonlyöntien
pienissä odotushuoneissa

nauttia yhteisistä aterioista
puolukkahillon punaisesta ilosta

21

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aabel

rakkaus ja puolukkahillo. kumpikin elämän punaisia, kivasti tehty,kiitos

• Liona32-

Kiitos aabel, niinhän ne ovat punaisia (rakkaustakin sanotaan punaiseksi) olen jostain kuullut.

• täällätaas

kamalasti virheitä runo kyllä kärsii sitä teetkö niitä liian nopeasti??

• Liona32-

Olen aika lyhytjännitteinen lisäksi suomi ei ole äidinkieleni, tässä vielä opiskeluvaiheessa ollaan ja oikolukijakin on viikonloppu lomalla.

Oli hyvä kun huomautit, yritän olla tarkkaavaisempi tästä lähtien.

Kiitos!

• täällätaas
        Liona32- kirjoitti:

Olen aika lyhytjännitteinen lisäksi suomi ei ole äidinkieleni, tässä vielä opiskeluvaiheessa ollaan ja oikolukijakin on viikonloppu lomalla.

Oli hyvä kun huomautit, yritän olla tarkkaavaisempi tästä lähtien.

Kiitos!

Ei millään pahalla runo sinänsä oli hieno, mutta kärsi virheistä!

• Liona32-
        täällätaas kirjoitti:

Hyvä se vain on kun lukija on kriittinen sehän on vain
        rakentavaa. Niin minä sen otin. Kiitos lisäyksestäsi!

• November;))
        täällätaas kirjoitti:

;))) mutta, kärsi virheistä vai pitikö olla kärsin virheistä;)))..anteeksi. Tuo lauseensisältö voi olla myös sinulla virheellinen. Vai haluatko että. Liona32- todella kärsii;))) virheistä. En usko...sano ettet niin tarkoittanut;)))

Tsau:Friidu

• Runo kuin Rakkaus eri tunteineen ja koettuine hetkineen saa heräten huomaamaan elämämme monimuotoisuuden,niin tunnelmin kuin sanoinkin.

Mutta mikä niistä herättää lukijan syvimmän huomion,mikä liikauttaa kuin runonkielen lukijankin elämään että saamaan runosta " sen syvimmät tunnot kuin eloon - ahaa elämyksen." ?

Runossasi on taitavaa sanatunnetta kuin tulkinta antaa mahdollisuuden luoda "itselleen sopivaksi",sillä me ihmiset kaikki ollaan eri persoonia,niin kokemuksineen kuin elämyksineenkin.

Otan runostasi Yhden kohdan kuin ytimenä Rakkaudesta :... varjelee uuden päivän tulevaisuuden... ja lopuksi niin arkinen mutta Totuudenmukaiset sanat... nauttia yhteisistä aterioista. Se on todellista elämää !

Rakkautesi matkustaa syvissä vesissä jonne kuitenkin ulottuu Auringonvalo !

• Liona32-

dolan, mikä hieno vastaus sinulta. Totta on että luomme omat "kuvat" (niinkuin sisällämme olisi sisäinen kamera) toistemme runoista ja se onkin jännää kuinka erilailla
      tulkitsemme runoja.

Tuo viimeinen lauseesi oli tosi hieno, nyt huomaan kommentoivani vastaustasi, vaikka tottapuhuen olen huono kommentoimaan.

Kiitos vielä dolan!

• Rakkaus on monenlaista tarinaa, tässä niistä yksi :) Rakkaus on .. yhteinen matka niinkuin runossasi kerroit.

Tärkeintä runossa ei ole kirjoitusvirheet, vaan viestin vieminen, ajatus. Ajatusta ei voi viedä, se itää, versoo ja kukkii, leviää aina uudestaan, vaikka se kerran katoaisikin, se löytyy aina uudestaan.

• Liona32-

Hei DBW, miten hieno vastaus sinulta. Kiitos, mutta kyllä nuo kirjoitusvirheet alentaa runon tasoa ja kyllä minunkin pitäisi jo osata jokseenkin virheettömästi kirjoittaa, toinen juttu on kielioppi, se tuottaa vaikeuksia myöskin.

• November;))

Ihan samoin ajattelen. Mitä snadeista virheistä. Ajatus ja itse sisällön teksti tärkein. Kärsin itse;)) tai olen kärsinyt koko elämäni ajan sanasokeudesta. Teen aivan käsittämättömiä suomenkielen kielioppivirheitä. Silti olen työskennellyt ja opiskellut joskus itselleni ammatin jossa latina on suomenkielen lisäksi tärkeää. Olen kirjoitellut puhtaaksi lääkäreille heidän dg:ssejaan;)) sanelusta. Ne täytyy olla oikein;))) No. Kuulisitpa ja näkisitpä heidän suomenkielentaitonsa. Tarvitsen työssäni jos, sitä teen aina suomenkielen sanakirjaa mistä voin tarkistaa sanojen oikeinkirjoitusmuodon...Vapaalla ja nyt kun tätä työtä en tee. En välitä. Älä välitä sinäkään. Suomenkieli on puhuttuna ja kirjoitettuna varsin vaikeaa monelle suomenkielisellekin, eikä sillä ole mitään tekemistä ihmisen älykkyyden tai huolellisuuden kanssa. Välttämättä ollenkaan. Sanoja on vaikea hahmottaa kirjoitettuna...ei sen kummempaa.. Englanninkielen taas joudun tarkastamaan ..parhaalla ystävälläni miehellä. Meillä on hauskaa koska hän korjaa tekstini...mikäli sillä kirjoitan..mutta hän korjaa sen huumorilla ja lämmöllä. Tämä minun "ongelmani" on vaan lähentänyt meitä ymmärtämään toisiamme;))) ihmisinä paremmin.. ota siis rennosti ja nauti kirjoittamisesta. Edelleenkin. Lämmöllä..

• Liona32+
        November;)) kirjoitti:

Ihan samoin ajattelen. Mitä snadeista virheistä. Ajatus ja itse sisällön teksti tärkein. Kärsin itse;)) tai olen kärsinyt koko elämäni ajan sanasokeudesta. Teen aivan käsittämättömiä suomenkielen kielioppivirheitä. Silti olen työskennellyt ja opiskellut joskus itselleni ammatin jossa latina on suomenkielen lisäksi tärkeää. Olen kirjoitellut puhtaaksi lääkäreille heidän dg:ssejaan;)) sanelusta. Ne täytyy olla oikein;))) No. Kuulisitpa ja näkisitpä heidän suomenkielentaitonsa. Tarvitsen työssäni jos, sitä teen aina suomenkielen sanakirjaa mistä voin tarkistaa sanojen oikeinkirjoitusmuodon...Vapaalla ja nyt kun tätä työtä en tee. En välitä. Älä välitä sinäkään. Suomenkieli on puhuttuna ja kirjoitettuna varsin vaikeaa monelle suomenkielisellekin, eikä sillä ole mitään tekemistä ihmisen älykkyyden tai huolellisuuden kanssa. Välttämättä ollenkaan. Sanoja on vaikea hahmottaa kirjoitettuna...ei sen kummempaa.. Englanninkielen taas joudun tarkastamaan ..parhaalla ystävälläni miehellä. Meillä on hauskaa koska hän korjaa tekstini...mikäli sillä kirjoitan..mutta hän korjaa sen huumorilla ja lämmöllä. Tämä minun "ongelmani" on vaan lähentänyt meitä ymmärtämään toisiamme;))) ihmisinä paremmin.. ota siis rennosti ja nauti kirjoittamisesta. Edelleenkin. Lämmöllä..

Tsau taas Friidu, kiitti sanoistasi, olen kyllä kärsinyt
        virheistäni (ja kärsin vieläkin) mutta yritän parhaani,
        usein ne ovat huolimattomuusvirheitä (tulikohan taas
        tehtyä kielioppivirheen). Suomen kielenoppi on aivan
        älyttömän vaikeaa. Kyllä munkin työ vaati virheettömän
        kielenkäytön, vaan kyllä niitä virheitä sattuu kielenkääntäjillekin.
        Usein telkkarissakin esim. enkun käännöksissä esiintyy
        paljon virheitä jotka pistää silmään. Ihmisiähän me vain kuitenkin olemme eikä mitään
        robotteja. Muutama kirjoitusvirhe jos sisältö silti tulee selväksi
        ei pitäisi paisua maailmaa kaatavaksi. Tietenkin olis
        kiva itselle jaa lukijoille että kirjoittaa virheettömästi

Kiitos vielä sympaattisesta vastauksestasi!.

• rakkaus on tarjota käsi
      pyytää toinen mukaan matkalle
      halki tuulen ja tuiskun
      ja siihen auringon paisteeseen joka kultaa
      tekee kaikesta kokemisen
      elämisen arvoista
      yhdessä ...

taas saan hämmästellä sanojesi taikurimaista käyttöä
      ja mistä keksikkään noin mahtavaa loppua
      kuin puolukkahilloa ...
      aivan älyttömän mahtavaa hyvä upea liona !!!

• Liona32-

Vastauksesi on mahtava, lämmin kiitos siitä.
        Kiva kun pidit, luit ja kommentoit. Häiritsee itseäni nuo ikuiset kirjoitusvirheet (niinkuin varmaan niitä jotka lukevat runojani. Ne ovat suorastaan ärsyttäviä.

Kiitos vielä runo64!

• vanha ystäväsi
        Liona32- kirjoitti:

Vastauksesi on mahtava, lämmin kiitos siitä.
        Kiva kun pidit, luit ja kommentoit. Häiritsee itseäni nuo ikuiset kirjoitusvirheet (niinkuin varmaan niitä jotka lukevat runojani. Ne ovat suorastaan ärsyttäviä.

Kiitos vielä runo64!

Olen seurannut runojasi ja ilokseni huomannut
        että kirjoitusvirheesi ovat huomattavasti vähentyneet..

Tärkeintä silti on sisältö!

Terv. Km..

• Liona32+
        vanha ystäväsi kirjoitti:

Olen seurannut runojasi ja ilokseni huomannut
        että kirjoitusvirheesi ovat huomattavasti vähentyneet..

Tärkeintä silti on sisältö!

Terv. Km..

Hei K.m kiva kuulla taas pitkästä aikaa susta.
        Kiitos että muistit, yritän olla tarkkaavaisempi
        kirjoittaessani välttääkseni noita kirjoitusvirheitä.

Oletko maalaillut paljon viimeaikoina, itse olen
        piirtänyt hiilikynäpiirroksia ja rustaillut runoja.

Tämä oli tosi yllätys!

• onija

...Rakkaus ON

välillä puolukkahilloa...hienoa!!

Kiitän lio...

• Liona32+

Kiitos Onija, niinpä, rakkaus voi olla
        vaikka minkälaista tai väristä vaan, sen tuntee
        sydämessään.

Vastauksesi oli iloinen yllätys!

• Trinite

Luettuani lävitse tämän viestiketjun, jäin pohtimaan, kuinka eri tavoin me koemme ja luemme runoja ja varmaan kaikkea muutakin.
      Joillekin tärkein on tekstin sisältö, joillekin sen muoto.
      Lukiessani runosi ensimmäisen kerran, en havainnut siinä kirjoitusvirheitä ja mietinkin nyt, luinko lainkaan runosi sanoja, vai lumosiko minut tunnelma niin, että koin runosi tunteena sisälläni.

Lauserakenteen oivallinen kulku vie lukijaansa sisään runon maailmaan, jossa elävät tunne, tunnelma ja ajatus lyyrisessä sopusoinnussa.
      Yksilöllisen upeita kielikuvauksia hymyn vaihdosta puolukkahilloon. Minua erityisesti viehättää ajatus ja oivallus " kellonlyöntien pienistä odotushuoneista." Siinä on kaunista ja syvällistä runoutta.

Runo, joka lumoaa lukijansa.

Kiitos Liona.

• Liona32+

Lämmin kiitos Trinite, menen aina hämilleni
        vastauksistasi etten tiedä mitä sanoisin. Tälläkertaa
        osaan vain kiittää koska ajatukseni eivät kulje niinkuin
        pitäis ja koiraa tuossa vaatii ulkoilemaan.

Kiva jos runoni antoi sinulle jotain, vastauksesi antoi minulle
        paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1829
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1608
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1414
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1368
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1161
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1058
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      961
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      919
    Aihe