WL.ssä tänään Esa Tuovinen

uunoakin uunompi

Ennen edellisiä kunnallisvaaleja paikalliset krisut mainostivat muutosta,mutta nyt ne oikein ryhmän puheenjohtaja Esa Tuovisen suulla kertovat ketä meidän rahvaan pitää äänestää tulevissa vaaleissa ja kertoo myös keitä ei ja jättää vielä loput ehdokkaat mainitsematta. Se taitaa olla sitä kristillillistä demokratiaa josta historia kertoo diktatuurina. Jo on insinöörillä otsaa tai vaihtoehtoisesti hän ei edes ymmärrä mistä kirjoittaa. Kallistun viimeksi mainitulle kannalle.

21

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummi puhkes

On hyvä että kristillisten ryhmyrikin on tullut järkiinsä ja kehoittaa äänestämään muiden puolueiden edustajia. Rotatkin hyppää laivasta ennen uppoamista.

• se muutoksesta

Kannattaa Jannenkin hommata insinöörin paikka suhteilla nyt .saattaa koktail kutsut jatkossa vähentyä.

• Erittäin järkevä kirjoitus. Tässä syitä mm. kepulla ei ole ehdokkaita kuin Kuopiosta iisalmesta ja Kiuruvedeltä 1 Leppävirtalaista lukuunottamatta. Ei sisä-savosta eikä maakunnan eteläosasta. Mitä se kertoo muuta kuin että meitä kusetetaan. Ei Kuopiolainen kansanedustaja aja Varkauden etua mm. Markku Rossi on ollut 23 tien kunnostuksen suurin vastustaja. Ja jos me halutaan täältä edustajia edes 2 niin meidän on oltava yksituumaisia jolloin se on mahdollista. Muuten valtion avut loppuu tälle seudulle ja kaikki joudumme muuttamaan Helsinkiin työn perässä. näin on tosi.

• Varkkila

Mitä mitä, sinähän kehuit, ettei maailman myllerrys tunnu sinun toiminnassa, jolloin sinun ei tarvitse siirtyä mihinkään????
        Truuno hoi! Mikä asukasmäärä mielestäsi jaksaa vielä pyörittää Varkautta ja sen taloutta?

• itse piirrän numeron
        Varkkila kirjoitti:

Mitä mitä, sinähän kehuit, ettei maailman myllerrys tunnu sinun toiminnassa, jolloin sinun ei tarvitse siirtyä mihinkään????
        Truuno hoi! Mikä asukasmäärä mielestäsi jaksaa vielä pyörittää Varkautta ja sen taloutta?

Jos sinun varkkila pitää tuota paskaa suoltaa joka kirjoitukseen niin pysyisit edes aiheessa mistä ketju alkoi,vai onko sulla luetun ymmärtämisessä vikaa ? Jos niin ,mene terapeutille.
        Mitä tulee aloittajan ihmettelyyn paikallisen krisun Esa Tuovisen Wl.kirjoitukseen on todella äänestäjien aliarvioimista alkaa kertoa ketä saa äänestää ja ketä ei.

• Varkkila
        itse piirrän numeron kirjoitti:

Jos sinun varkkila pitää tuota paskaa suoltaa joka kirjoitukseen niin pysyisit edes aiheessa mistä ketju alkoi,vai onko sulla luetun ymmärtämisessä vikaa ? Jos niin ,mene terapeutille.
        Mitä tulee aloittajan ihmettelyyn paikallisen krisun Esa Tuovisen Wl.kirjoitukseen on todella äänestäjien aliarvioimista alkaa kertoa ketä saa äänestää ja ketä ei.

itsekö ihan piirrät...no hienoa se sellainen on, kun kerran piirtämään on opittu.
        Haittaako totuuden kertominen jotenkin toisten päivää?
        Tuovisen kirjoittelun pystyy jokainen jättämään omaan arvoonsa ja naureskelemaan päälle, mitäs siitä sen enempää.
        Äläkä ala mainostamaan jotain terapeuttisia palveluita täällä palstalla kuules. Se on kiellettyä :)

• eläkeläinenkö?

Truuno, joudutko sinäkin muuttamaan työnperässä?

• Duunaritar

yllätys piilee..ja juuri siinä minkä ehdokkaan jätti huomioimatta kokonaan tämä herra !

• Varkkila

No on sitten tosi kova yllätys...Entäs, jos sekään yllätys ei pääse eduskuntaan? Onko se sitten yllätys?

• Vielä onneksi töissä

Yhä useampi nuori ja muutkin työssäkäyvät kuten Truuno joutuu ostamaan lipun Helsinkiin. Sitten kun tänne ei jää kuka noita eläkeläisiä hoitaa niin nekin joutuu suuntaamaan eteläsuomeen. Ehkä noi homot kuten tuo Eläkeläinenkö jää tännä. No ne kuolee sukupuuttoon onneksi.

• Varkkila

Älä nyt kuules yhtään yritä maalata piruja seinille. Truuno kertoi meille kaikille, että porukkaa tulee tänne sellaista vauhtia, ettei muuttotappio voi olla mahdollista, ei sitten millään...Olen odotellut ja tarkkaillut tilastoja, mutta vielä en ole moista niistä havainnut. Tammikuussakin lähti bussilastillinen porukkaa kirjoilta ja ei kuulemma näy missään. Business as usual...

• Eläkeläinenkö?

Minä istun kaupungintalolla kuin tatti. Helppo työ ja pienipalkka,
      mutta kyllä sillä pärjää.

• BIO-Kustu

Tatin kannattaa jo hyvissä ajoin ennen roudan sulamista alkaa olla varuillaan
        ja vilikuilemmaan ympärilleen sillä tattien poimijat lähtevät sankoin joukoin
        tatteja poimimaan. Valppautta !

• tässä vaalien voitta
    • munallako ?

Melkein vois sanoa krisujen ruudinkeksijäksi. Taso muutoksen tekijöissä on tosi kova,siihen kun lisää vielä ex -talkkarin puurtilasta niin kuorrutus on siinä,...ai niin unohtamatta kh.n puheenjohtajaa .

• Pauli Kopra, Varkaus

Moittijille tiedoksi. Tuovinen osaa aika hyvin vaalimatematiikan kiemurat belgialaisen D'Hontin kehittämän suhteellisen vaalitavan järjestelmän. Hertta Kuusisen muinoista Tsekkoslovakia-iskulausetta mukaellen voisi todeta: "pienten puolueiden tie on tuhon tie".

Voihan joku Semi, Oinonen tai Keto kerätä paikallisesti kohtuullisia äänimääriä, mutta kun yksin näillä Varkauden äänillä ei yksin eduskuntaan päästä. Haapalan toiveet ovat vain siinä, että hän olisi Kokoomuksen kakkonen (siis ei Kyösti :-) ), mutta sekin tuntuu epätodennäköiseltä, kun Jyrkin kannatus on hyvin Varkauskeskeistä.

Kävikö muuten kukaan Kuopion torilla 19.3 vaaliavauksessa, jossa Jyrkillä näytti ainakin minun käydessäni olevan hyvää aikaa jutella oman tukiryhmänsä "liivijengin" kanssa, kun torilla kävijät jututtivat aktiivisesti muita ehdokkaita. Sini- ja mustatakeilla ja heidän tukiryhmillään tuntui olevan melkomoinen "draivi" päällä. Olin molempien tukijoukoista tunnistavinani useita varkautelaisiakin - kuopiolaisten lisäksi.

• Tosi on kun Kari Kärkkäinen luopui niin meillä ei ole Rajamäen lisäksi toista vahvaa ehdokasta. Haapala kerää vain Kuopiolaisille lisää ääniä. Semiä äänestää sen vakioäänestäjät. Keto kerää ääniä Oinoselle joka viime vaalikaudella pääsi eduskuntaan kokoomusliiton avulla. Aivan vakavasti kannattaa täällä miettiä kuka voisi olla se joka voisi päästä Rajamäen lisäksi ja kaikki äänestäisivät vain sitä jotka ei Karia äänestä. Puolueella ei ole väliä kunhan se on täältä. Keskustalla ei ole edes ehdokkaita kuin yksi Leppävirralta ja loput Kuopiosta tai siitä pohjoiseen. Mielummin koulujakäynyt niin silloin voitaisiin saada joskus taas ministerikin täältä. Matti Ahde oli viimeinen vain ammatillisen koulun käynyt ministeri. Nykyisin ministerin pitää osata erittäin hyvin kieliä.

• aallonharjasurffari

Bruno, kiteytit oleellisen - kerrankin! Jotkut "pötypekat" tai "seriffit" ei läpi tule pääsemään - olisikos tuo Kopran ehdottama varkautelainen "sinitakki" sitten se "ei-demarivaihtoehto"?

• 4v hukkaan

On melekonen vekkuli tuo Esa poika. Mitä se ei insinööri osais.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1849
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1608
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1414
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1377
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1171
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      961
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      919
    Aihe