Vai että naisten markkinat?

N31 ihmettelee

Mä en ole tuosta enää samaa mieltä. Mä ainakin saan naisena aika vähän varteenotettavia viestejä, tosi paljon tietenkin niitä "Moi mitä kuuluu" tai sellaisia joiden epäilen ainakin olevan copypastettuja, ehkä olen sitten liian vaativa mutta minusta viestissä saisi olla lyhyesti että miksi kiinnostui juuri minusta.

Voi tietenkin olla että profiilissani on jotain vikaa, mutta luulisi S24 treffipalstojen olevan tavallisia naapurinpoikia täynnä jolle tällainen naapurintyttökin kelpaisi..

Mutta kun olen muutamia kirjeenvaihtokavereita saanut, niin miehiltä olen kuullut että he kyllä saavat (jos on oikeasti hyvä profiili) suhteellisen paljon viestejä ja ne on varmaan 99% tapauksista aitoja kiinnostuneita viestejä! Poislukien tietenkin ulkomaalaisten massaviestit. Eli miehille ehkä tulee vähemmän viestejä mutta niiden harvojen takana on oikeasti asiallinen naisihminen joka haluaa kirjoitella juuri Sinun kanssasi.

Itsekin laitan viestejä miehille, mutta niistä aika harva vastaa. Eli pitänee siis tehdä se johtopäätös että minussa on jotain vikaa?!

Joku joskus kirjoitti, että katsoo kuinka vanha profiili naisella on. No minulla on sitten ehkä aika vanha, luotu 1,5 vuotta mutta se on ollut välillä poissa käytöstä koska olen tässä välissä ollut myös suhteessa. Eli olisiko sittenkin parempi luoda uusi profiili kokonaan? Uskoisin että vakikävijät kuitenkin tunnistaisivat sen profiilini? Niin miksi sitten esittää jotain muuta?

56

828

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eira,eroottinen

Laita profiiliisi, että olet eroottinen tai seksikäs....jopa alkaa yhteydenottoja tulemaan.

Näin kävi mulle :)

• kevät..

Tämä tuntuu lukevan monen naisen profiilissa näin keväällä;
        "Kevättä rinnoissa ; )"
        Tuolla ehkä saa viestejä ja huomiota miehiltä, mutta saako sillä
        mitään vakavampaa suhdetta, se on jo ihan toinen juttu.

• ap.-
        kevät.. kirjoitti:

Tämä tuntuu lukevan monen naisen profiilissa näin keväällä;
        "Kevättä rinnoissa ; )"
        Tuolla ehkä saa viestejä ja huomiota miehiltä, mutta saako sillä
        mitään vakavampaa suhdetta, se on jo ihan toinen juttu.

Ja mulla on kuva, siitä voi jokainen katsoa itse olenko seksikäs, en halua esittää mitään muuta mitä en olisi, nautin seksistä kyllä ja sitä multa suhteessa saa paljon, mutta ensin muut asiat kuten tutustuminen ja ihastuminen.

• kevään jälkeen arki
        ap.- kirjoitti:

Ja mulla on kuva, siitä voi jokainen katsoa itse olenko seksikäs, en halua esittää mitään muuta mitä en olisi, nautin seksistä kyllä ja sitä multa suhteessa saa paljon, mutta ensin muut asiat kuten tutustuminen ja ihastuminen.

Miksei naisten profiileissa koskaan lue, että;
        "Masentavaa marraskuista maanantaiaamua rinnoissa ; )"
        Naisilla on sitä kevättä vaan näin keväällä niissä rinnoissa.
        Annas olla, kun ne saa näin keväällä narrattua jonkun miehen
        niillä kevätrinnoillaan suhteeseen, niin syksyn koittaessa
        ne keväiset rinnat onkin vaihtuneet kaulimeen naisen kädessä.

• kellastuneet lehdet
        kevään jälkeen arki kirjoitti:

Miksei naisten profiileissa koskaan lue, että;
        "Masentavaa marraskuista maanantaiaamua rinnoissa ; )"
        Naisilla on sitä kevättä vaan näin keväällä niissä rinnoissa.
        Annas olla, kun ne saa näin keväällä narrattua jonkun miehen
        niillä kevätrinnoillaan suhteeseen, niin syksyn koittaessa
        ne keväiset rinnat onkin vaihtuneet kaulimeen naisen kädessä.

Miehet on syysihmisiä, ainakin sen perusteella, että miehet
        usein kirjoittavat syksyn tullen profiileihinsa näin..
        "Syys saa - minä en!"

• -_-

Jos profiilivaiheessa jo yliampuu, niin voi jäädä valheenverkkoon, eikä siitä
      hyvää seuraa, koska totuus tulee aina esiin.

• N31 ihmettelee

Meinasitko tuohon eroottis-juttuun vai mun alkuperäiseen viestiin? Nimittäin mä olen kirjoittanut mielestäni profiiliin ihan mahdollisimman ytimekkäästi mitä etsin ja kuka olen ja seksiehdotteluja tulee silti ihan tarpeeksi, niitä en kuitenkaan kaipaa.

Lähinnä mietin sitä, että kun miehet valittelee aiheesta, niin mun kokemuksen mukaan miehetkään eivät vastaa tosi usein viesteihin, ei edes että "sori mutta nyt ei napannut" ja että miehetkin saavat, kuulemani mukaan, viestejä kyllä, jos on vaan sellainen osuva profiili.

• -_-

Minä tarkoitin tätä "eroottinen tai seksikäs" kommenttia, en ap.n, jotenkin mun
        vastaus oli sujahtanut väärään paikkaan, anteeksi...

• maahiset hyi

se on juttu niin, että viestejä sataa kaatamalla, jos laitat profiilis vähänkin siihen
      suuntaan, että et hae mitään vakavaa. siihen vastaa ne tositarkoituksellakin olevat ja paketin maksaneet. mutta ne ei taas laita viestiä tai vastaa jos esität
      sinkkua?
      Eli missä vika? Ja parasta on kyllä mielestäni, että kaikenmailman peikot ja maahiset kyl seksii vonkaa ja vaatii naiselta missin mittoja:)
      Hauskaa täällä saa pitää, jos osaa... samalla tavalla vaan ukoille takas, ei niistä
      kannata mieltään pahoittaa.
      Ja jos laittaa kuvan niin kans tulee satoja viestejä, mutta kun on ilman kuvaa
      ei yhtään. ja teksti sama melkein... siis maahiset ei uskalla edes moikata, jos
      eivät näe kuvaa.

• Daami69

Itse en saa ollenkaan vastauksia mikäli laitan rajoituksen että yli-ikäiset eivät voi ottaa yhteyttä. En minä niillä 50 miesten vastauksilla mitään tee, koska kukaan ei heistä ole kuitenkaan mallia Dennis Leary, mutta jos minulla on rajaus niin joudun miettimään niin helkkaristi että mitä laittaisi alarajaksi etten vaikuta idiootilta joka kuvittelee saavansa varsin nuoren miehen, mutta ettei sitten kuitenkaan kävisi niin että joku ikäisekseen kypsä nuorempi mies ei pysty vastaamaan. Jos rajoitusta ei ole niin ikähaitarihan ihannekohdassa voi olla mikä vaan. Tosin ali-ikäiset yleensä ovat niitä poikuudestaan eroon haluavia...

Minusta tuntuu ettei tuota treffipalstaa seuraa enää kukaan ainakaan sillä mielellä että haluaisi sieltä oikeasti kumppanin. Jos joskus todella harvoin saan ikäisteni vastauksia, niin juttelu tyssähtää parin viestin jälkeen yleensä niin että miehestä ei kuulu enää mitään, mutta itkemään en ole jäänyt kun itsekään en ole kokenut toista kiinnostavana (tämä ei tarkoita ettenkö osaisi keskustella silti, sitkeästi sillä toiveella että jos siitä kuitenkin jotain kehittyisi).

Tähdet vaan vähenee ja lisääntyy vuorotellen profiilissa mutta mitään muuta siellä ei tapahdu. Välillä käy joku haukkumassa jotain minusta tai profiilistani. Ei tämä mitään kumppaninhakua ole.

Ja jos kerta minua nuoremmatkin naiset kokevat ettei sieltä mitään löydy, niin jotain on kyllä pahasti vialla laajemminkin.

Jos luo uuden profiilin niin siitä on aina se ilo että se on jonkin aikaa sivulla mainostuksessa ja saa taas läjän vastauksia - yli-ikäisiltä, hoonosoomi ulkomaalaisilta ja haukkujilta. Big deal.

• ap*

Sitä kyllä mäkin ihmettelen miksi yleensä keskustelu tyrehtyy miehen aloitteesta, vaikka mies itse olisi ensin kirjoittanut. Voihan se tietenkin olla, että niiden kahden viestin aikana missä ehkä kaksi lausetta vaihdettiin hän tajusikin ettei tässä olekaan se oikea nainen mulle.. Mä kirjottelen mielellään pitkästikin ja joskus aina löytää samanlaisen miehekkeenkin, jolta tulee juttua myös kirjoitellessa, mutta mitäpä sellaisiin lauseen tai kahden viesteihinkään oikein vastaisi..

• Mies 36
        ap* kirjoitti:

Sitä kyllä mäkin ihmettelen miksi yleensä keskustelu tyrehtyy miehen aloitteesta, vaikka mies itse olisi ensin kirjoittanut. Voihan se tietenkin olla, että niiden kahden viestin aikana missä ehkä kaksi lausetta vaihdettiin hän tajusikin ettei tässä olekaan se oikea nainen mulle.. Mä kirjottelen mielellään pitkästikin ja joskus aina löytää samanlaisen miehekkeenkin, jolta tulee juttua myös kirjoitellessa, mutta mitäpä sellaisiin lauseen tai kahden viesteihinkään oikein vastaisi..

Voi kyllä se keskustelu tyrehtyy todella usein myös naisen aloitteesta. Joskus se menee jopa niin, että nainen on itse ottanut ensin yhteyttä, johon olen vastannut kiinnostuneena, mutta sittenpä ei neidosta mitään enää kuulukaan. Siis oman aloitusviestinsä jälkeen ei voi kirjoittaa enää uudestaan! Aivan käsittämätöntä käytöstä.

• ap*
        Mies 36 kirjoitti:

Voi kyllä se keskustelu tyrehtyy todella usein myös naisen aloitteesta. Joskus se menee jopa niin, että nainen on itse ottanut ensin yhteyttä, johon olen vastannut kiinnostuneena, mutta sittenpä ei neidosta mitään enää kuulukaan. Siis oman aloitusviestinsä jälkeen ei voi kirjoittaa enää uudestaan! Aivan käsittämätöntä käytöstä.

Joo-o.. nää on näitä, eikai se oo mitenkään sukupuolisidonnaista. Ei voi kuin ihmetellä.. Kai ne löysi sitten kiinnostavamman tai muuten vaan ei enää huvita.

• 2+23
        ap* kirjoitti:

Joo-o.. nää on näitä, eikai se oo mitenkään sukupuolisidonnaista. Ei voi kuin ihmetellä.. Kai ne löysi sitten kiinnostavamman tai muuten vaan ei enää huvita.

Sama täällä. Yhteydenpito katkeaa kuin seinään naisen kanssa,
        vaikka kiinnostusta ja mukavia viestejä on vaihdeltu muutamia kertoja
        puolin ja toisin. Aivan käsittämätöntä. Ehkä naisilla on pää niin pyörällä
        runsaasta miestarjonnasta, että eivät osaa ja pysty keskittyä yhteen
        mieheen. Onhan se varmaan kivaa ja itsetuntoa kohottavaa kun nainen
        tuntee itsensä niin halutuksi ja suosituksi, kun veistejä satelee ovista ja
        ikkunoista.

• mies,
        Mies 36 kirjoitti:

Kyllä tuo pitää paikkaansa, näin on tapahtunut minullekin.

• mies,
        2+23 kirjoitti:

Sama täällä. Yhteydenpito katkeaa kuin seinään naisen kanssa,
        vaikka kiinnostusta ja mukavia viestejä on vaihdeltu muutamia kertoja
        puolin ja toisin. Aivan käsittämätöntä. Ehkä naisilla on pää niin pyörällä
        runsaasta miestarjonnasta, että eivät osaa ja pysty keskittyä yhteen
        mieheen. Onhan se varmaan kivaa ja itsetuntoa kohottavaa kun nainen
        tuntee itsensä niin halutuksi ja suosituksi, kun veistejä satelee ovista ja
        ikkunoista.

Siis vastaus piti olla tähän viestiin.

• God Dammit

Totta puhut! Kokemukseni täältä ovat tismalleen samat. Vaikka profiilista löytyy melkein missimittaiset lukemat ja ulkonäön kuvaus ja ihan vielä totuuden mukainen, eipä näitä miehiä pahemmin tunnu kiinnostavan. Eniten ihmettelen tyyppejä, jotka ilmoittavat olevansa TOSI kiinnostuneita ja parin meilin jälkeen katoavat avaruuteen. Eikä vika pitäisi olla tekstintuotannossani, sillä se sujuu ja jutun sävy on yleensä kohteliaan positiivinen kevyt small talk.... Pahoin pelkään, että tuo erään sovinistiporsaan ja inhorealistin "arvoteoria" todella pitää paikkansa. Naisten markkina-arvo tippuu dramaattisesti kolmen kympin jälkeen. Nelikymppisillä miehillä on varaa valita ja arvaattehan kumman ottaa mieluummin, saman ikäisen daamin vain parikymppisen heitukan....

• rv67
        God Dammit kirjoitti:

Totta puhut! Kokemukseni täältä ovat tismalleen samat. Vaikka profiilista löytyy melkein missimittaiset lukemat ja ulkonäön kuvaus ja ihan vielä totuuden mukainen, eipä näitä miehiä pahemmin tunnu kiinnostavan. Eniten ihmettelen tyyppejä, jotka ilmoittavat olevansa TOSI kiinnostuneita ja parin meilin jälkeen katoavat avaruuteen. Eikä vika pitäisi olla tekstintuotannossani, sillä se sujuu ja jutun sävy on yleensä kohteliaan positiivinen kevyt small talk.... Pahoin pelkään, että tuo erään sovinistiporsaan ja inhorealistin "arvoteoria" todella pitää paikkansa. Naisten markkina-arvo tippuu dramaattisesti kolmen kympin jälkeen. Nelikymppisillä miehillä on varaa valita ja arvaattehan kumman ottaa mieluummin, saman ikäisen daamin vain parikymppisen heitukan....

No joo, näin vähän päälle nelikymppisenä valitsisin nelikymppisen tai vaikka vähän vanhemmankin naisen ennemmin kuin kaksikymppisen. En näe mitään järkeä lähteä hakemaan mitään noin nuorta kumppaniksi. Silti, siis siitä huolimatta, että en ole ikärasisti niin enpä ole naisten mieleen kuin ihan poikkeustapauksissa. Lähes joka kerta olen törmännyt siihen, että kuvan nähtyään nainen toteaa, että "pitäisi olla hiukset päässä". Ei kelpaa normivartaloinen alle 175 cm työssä käyvä tupakoimaton mies kun ei ole enää kaikkia hiuksia päässä. No joo, muutama tyrmäys on tullut silmälasien vuoksi, mutta vähemmän. Se pitää myöntää, että lähemmäs viisikymppiset naiset eivät ole enää niin kranttuja, vaan arvostavat enemmän ihmistä kuin hiuksia.

• kranttu mies.
        rv67 kirjoitti:

No joo, näin vähän päälle nelikymppisenä valitsisin nelikymppisen tai vaikka vähän vanhemmankin naisen ennemmin kuin kaksikymppisen. En näe mitään järkeä lähteä hakemaan mitään noin nuorta kumppaniksi. Silti, siis siitä huolimatta, että en ole ikärasisti niin enpä ole naisten mieleen kuin ihan poikkeustapauksissa. Lähes joka kerta olen törmännyt siihen, että kuvan nähtyään nainen toteaa, että "pitäisi olla hiukset päässä". Ei kelpaa normivartaloinen alle 175 cm työssä käyvä tupakoimaton mies kun ei ole enää kaikkia hiuksia päässä. No joo, muutama tyrmäys on tullut silmälasien vuoksi, mutta vähemmän. Se pitää myöntää, että lähemmäs viisikymppiset naiset eivät ole enää niin kranttuja, vaan arvostavat enemmän ihmistä kuin hiuksia.

Toinen jalka haudassa sitä arvostaa vaikka mitä kuule :-)
        Viisikymppiset ovat ihan ikäloppuja, siitä ei pääse mihinkään. Eikä kukaan sellaisia halua, paitsi ehkä kuusikymppiset :-)

• Mies 36

Itselläni on melkoisen huolella kirjoitettu profiili, mutta eipä niitä viestejä juurikaan tule. Sanoisin, että ehkä yksi per kuukausi keskimäärin (poislukien venäläisten massapostitukset). Se on kyllä totta, että se yksi on sitten yleensä ihan asiallinen viesti, ja kyseinen ihminen on minusta kiinnostunut. Jokunen flirtti saattaa myös joskus tulla lisäksi, mutta niitäkin harvoin.

Pääsääntöisesti siis lähes kaikki kirjoittelut lähtevät aina omasta aloitteestani. Naisten vastausprosentti vaan on niin huono, että pitää olla aika aktiivinen löytääkseen ihmisen, jonka kanssa juttu pääsee liikkeelle. Tällä taas on se huono puoli, että hommaan helposti hieman turtuu, kun joutuu lähettämään niitä aloitusviestejä niin monelle saadakseen vastauksia. Aloitusviesteihin ei jaksa enää satsata niin paljon kuin joskus aiemmin, kun useimmissa tapauksissa työ menee kuitenkin hukkaan. Niinpä lähetänkin nykyisin yleensä vain lyhyehköjä avausviestejä. Profiilistani saa sitten kyllä aika kattavan kuvan minusta, jos sen vaivautuu lukemaan.

Tavallaan ollaan siis noidankehässä. Kun kukaan ei vastaa, ei jaksa satsata huolellisiin ja hyvin yksilöityihin avausviesteihin. Ja samalla kohderyhmää on laajennettava, että edes siitä suuremmasta joukosta löytyisi sitten niitä, joiden kanssa homma etenisi. Yksilöllisyys siis vähenee, mikä osaltaan varmasti taas laskee vastausprosenttia - ja noidankehä jatkuu. Naiset ovat tyytymättömiä miesten avausviesteihin, ja miehet eivät jaksa kirjoittaa niitä huolellisia avauksia enää niiden lukuisten aiempien yritysten jälkeen.

Aika usein huomaan myös tyytyväni pelkkään flirttiin kiinnostuksen osoituksena - varsinkin silloin, jos en ihan täysin osu naisen ihannekumppaniksi. Hassua on se, että kaikki eivät edes hyväksy tai hylkää niitä. Flirtti vaan jää kellumaan jonnekin tyhjyyteen.

Jaan ihmetyksesi tästä profiilin vanhuusasiasta. Mitä ihmeen väliä sillä on, kuinka vanha jonkun profiili on? Eikä tosiaan ole mitään järkeä esittää mitään totuudesta poikkeavaa - ei tässä, eikä missään muussakaan asiassa.

• Daami69

Koska en saa kauheammin vastauksia, ei ole mitään tarvista nyrpistellä aloituksen suhteen ja jos miehen viestissä on vaan esim. "haluaisitko tutustua" ja hänen PROFIILINSA on mielenkiintoinen tai antaa edes ymmärtää että yksilö voisi olla, niin vastaan kyllä.

Yleensä ne "mitä kuuluu" tai raivostuttava "mitäs sulle" tulevat miehiltä joille en muutenkaan vastaisi, koska yleensä profiilissa on jotain mistä en pidä, kuten esim. ylipaino.

Ihan sama mitä otsikkoa tai lausetta käyttää, kunhan se ei ole sellainen mitä on käyttänyt tuhat muutakin ja aivan lähiaikoina.

• mies,

Kyllä sinulle varmaan tulisi paljon asiallisia viestejä, jos et olisi ylipainoinen. Siihen se juttu yleensä tyssää. Itse olen tietyiltä osin aika kranttu ketä suostun tapaamaan, mutta jos nainen on ylipainoinen, ei asiasta varmasti tule mitään. Toinen mahdollisuus on että asut jossakin hevon kuusessa.

• ei löydy

näkeekö sen ilmaispalvelusta että milloin on profiili tehty.en löydä vaikka yritin etsiä.

• paskahousu!

Ihan tosi! Uskokaa jo! Ei tuolta treffeistä mitään täyspäistä seuraa saa.. :D
      Ihan täyttä paskaa vaan ja sitten vieläsiihen päälle huononitsetunnon!

• Mies 36

Tästä olen eri mieltä. Kyllä nettideittailun kautta täyspäistä seuraa löytää. Eikä ainakaan oma itsetuntoni ole mitenkään huonontunut.

• ap*

Mä löysin sieltä jo kerran helmen, haluan uskoa että täällä on vielä toinenkin joka myös pysyy!

Juu eiköhän se oo selvä että pyöreys naisessa on kamala asia, joten luultavasti saisin 10kg hoikempana paljon enemmän asiallisiakin vastauksia.

• ?_?_+_+

Ei munkaan mielestä nettideittipalveluissa ole ylivoimaiset naistenmarkkinat. Olen itse ihan tavallinen ja normaalipainoinen alle 25v nainen ja silti en saa sadoittain, edes kymmenittäin viestejä/yhteydenottoja.

Näillä keskustelupalstoilla vaan riehuu sellaisia häiriintyneitä tapauksia, joille kukaan ei vastaa ja tästä he tekevät yleistyksensä.

Mun mielestä normaaleille tyypeille, sukupuolesta riippumatta, on tai ei ole kysyntää ihan siinä samassa suhteessa kuin netin ulkopuolisessa maailmassa. Samallailla juuri suhteista vapautuneet todella hyvät tyypit napataan uuten parisuhteeseen parissa viikossa, koska he vain säteilevät hyvä-tyyppi-auraansa. Ja tämä koskaa yhtälailla naisia kuin miehiä.

• mies.

Paljon virheitä sinun kirjoituksessa. Itse en tosissaan ole mikään häiriintynyt tapaus, mutta silti en ole saanut vastauksia asiallisiin viesteihini. Kun pelkän kirjoittelunkaan perusteella ei voi tietää ihmisestä paljoakaan, niin profiilista voi vielä vähemmän päätellä ihmisestä mitään. Silti kaikki naiset, joille olen lähettänyt viestiä (lähemmäs 20 kpl) ovat pelkän profiilin perusteella päättäneet etten ole kiinnostava.

Oikeasti olen kovempaa valuuttaa kuin tavikset täällä. Olen akateemisesti koulutettu, omaisuutta löytyy, ja olen nuorekas, enkä ole ruma, tai lihava.

"Mun mielestä normaaleille tyypeille, sukupuolesta riippumatta, on tai ei ole kysyntää ihan siinä samassa suhteessa kuin netin ulkopuolisessa maailmassa. Samallailla juuri suhteista vapautuneet todella hyvät tyypit napataan uuten parisuhteeseen parissa viikossa, koska he vain säteilevät hyvä-tyyppi-auraansa. Ja tämä koskaa yhtälailla naisia kuin miehiä."

Tuota ei voi mitenkään nähdä profiilista, vaikka olisikin kuva. Kuvat eivät kerro kaikkea, vaikka niistä voi kyllä päätellä jotakin. Joten se on nähtävä paikan päällä, siis livenä. Siihen asti taas ei päästä, jollei viesteihin edes vastata.

Suurin osa ei ole täällä vakavalla mielellä liikenteessä, sen voi huomata siitä että viestittely katkeaa usein kesken kaiken, ja mielenkiinto on yleisesti ottaen laimeaa. Profiilin pitäminen tuo tiettyä vastuuta - eli että on valmis tapaamaan ihmisiä myös livenä, eikä pelkästään roiku netissä passiivisena. Tietysti voi aina sanoa, ettei tarvitse dettailla ketään sellaista, joka vaikuttaa profiilin perusteella huonolta, mutta oman kokemukseni mukaan kynnys tapaamiseen on niin korkea useimmilla naisilla, ettei vakavasti otettavasta deittailusta voi olla kyse.

Se vaatii juuri sitä että tapaa vaikka pari kymmentä ehdokasta, kunnes se oikea löytyy. Jos te luulette jotakin muuta, niin olette ihan väärässä paikassa. Jos hylkäämisprosentti on lähellä sataa, niin se tarkoittaa että korkeintaan muutama ehdokas kaikista tuhansista on kelvollista tavaraa, ja voin vakuuttaa että se paperilla hyvältä tuntunut ehdokas ei usein olekaan niin hyvä livenä. Joten epäonnistutte silti. Ne henkilökemiat ovat sellaisia, ettei niitä voi vaan nähdä paperilla, vaan täytyy tavata livenä, ja käydä läpi koko kirjo ehdokkaita.

• nainennnnn
        mies. kirjoitti:

Paljon virheitä sinun kirjoituksessa. Itse en tosissaan ole mikään häiriintynyt tapaus, mutta silti en ole saanut vastauksia asiallisiin viesteihini. Kun pelkän kirjoittelunkaan perusteella ei voi tietää ihmisestä paljoakaan, niin profiilista voi vielä vähemmän päätellä ihmisestä mitään. Silti kaikki naiset, joille olen lähettänyt viestiä (lähemmäs 20 kpl) ovat pelkän profiilin perusteella päättäneet etten ole kiinnostava.

Oikeasti olen kovempaa valuuttaa kuin tavikset täällä. Olen akateemisesti koulutettu, omaisuutta löytyy, ja olen nuorekas, enkä ole ruma, tai lihava.

"Mun mielestä normaaleille tyypeille, sukupuolesta riippumatta, on tai ei ole kysyntää ihan siinä samassa suhteessa kuin netin ulkopuolisessa maailmassa. Samallailla juuri suhteista vapautuneet todella hyvät tyypit napataan uuten parisuhteeseen parissa viikossa, koska he vain säteilevät hyvä-tyyppi-auraansa. Ja tämä koskaa yhtälailla naisia kuin miehiä."

Tuota ei voi mitenkään nähdä profiilista, vaikka olisikin kuva. Kuvat eivät kerro kaikkea, vaikka niistä voi kyllä päätellä jotakin. Joten se on nähtävä paikan päällä, siis livenä. Siihen asti taas ei päästä, jollei viesteihin edes vastata.

Suurin osa ei ole täällä vakavalla mielellä liikenteessä, sen voi huomata siitä että viestittely katkeaa usein kesken kaiken, ja mielenkiinto on yleisesti ottaen laimeaa. Profiilin pitäminen tuo tiettyä vastuuta - eli että on valmis tapaamaan ihmisiä myös livenä, eikä pelkästään roiku netissä passiivisena. Tietysti voi aina sanoa, ettei tarvitse dettailla ketään sellaista, joka vaikuttaa profiilin perusteella huonolta, mutta oman kokemukseni mukaan kynnys tapaamiseen on niin korkea useimmilla naisilla, ettei vakavasti otettavasta deittailusta voi olla kyse.

Se vaatii juuri sitä että tapaa vaikka pari kymmentä ehdokasta, kunnes se oikea löytyy. Jos te luulette jotakin muuta, niin olette ihan väärässä paikassa. Jos hylkäämisprosentti on lähellä sataa, niin se tarkoittaa että korkeintaan muutama ehdokas kaikista tuhansista on kelvollista tavaraa, ja voin vakuuttaa että se paperilla hyvältä tuntunut ehdokas ei usein olekaan niin hyvä livenä. Joten epäonnistutte silti. Ne henkilökemiat ovat sellaisia, ettei niitä voi vaan nähdä paperilla, vaan täytyy tavata livenä, ja käydä läpi koko kirjo ehdokkaita.

"Oikeasti olen kovempaa valuuttaa kuin tavikset täällä. Olen akateemisesti koulutettu, omaisuutta löytyy, ja olen nuorekas, enkä ole ruma, tai lihava."

Aika moni nainen karttaa juuri noita omaisuudellaan öyhöttäviä, itseään muita parempana pitäviä tyyppejä. Myös "nuorekas" saa hälytyskellot soimaan.

• ap*
        nainennnnn kirjoitti:

"Oikeasti olen kovempaa valuuttaa kuin tavikset täällä. Olen akateemisesti koulutettu, omaisuutta löytyy, ja olen nuorekas, enkä ole ruma, tai lihava."

Aika moni nainen karttaa juuri noita omaisuudellaan öyhöttäviä, itseään muita parempana pitäviä tyyppejä. Myös "nuorekas" saa hälytyskellot soimaan.

Juu, kyllähän noilta nuorekkailta viisikymppisiltä aina välillä viestejä saa mutta on mulla syyni pitää se ikäraja siellä eikä se ole siellä huvikseen.

Mutta taas saa ihmetellä, että kun eilen oli parikin kivaa potentiaalista kaveria, mutta sitten vaan ei saanut taas vastausta. En ymmärrä, mikä meni taas pieleen.. Ehdittiin parit viestit vaihtaa, mieskin kirjoitti että "jutellaan lisää" mutta ei sitten enää vastannut viestiini. Enkä ollut mielestäni ainakaan yli-innokas tai muutakaan, vaan ihan hyvää läpänheittoa mitä häneltäkin päin tuli mulle.

• mies.
        nainennnnn kirjoitti:

Kuvani on kyllä esillä, siitä sen voi jokainen itse päätellä.

• eeeeeew
        mies. kirjoitti:

Kuvani on kyllä esillä, siitä sen voi jokainen itse päätellä.

Juuri siksi sillä ei kannata sanallisesti erikseen repostella.

• Daami69
        mies. kirjoitti:

Mielenkiinto todellakin on laimeaa, ilmeisesti siis kummankin sukupuolen taholla. 35 - 45-vuotiaissa miehissä ei ole kokonaisen vuoden sisällä ollut kuin pari tapausta jotka ovat olleet valmiita lähtemään treffeille asti, ja näistä toisen kanssa treffeille meneminen osoittautui todella haasteelliseksi, etten sanoisi suorastaan pelleilyksi kun mies perui jokaisen antamani ajan ja sitten vaati minua hyökkäämään välittömästi tapaamaan heti kun hänelle sopi. Minun olisi jotenkin pitänyt olla tuosta noin vaan käytettävissä, mutta hänelle ei sopineet ajat jotka oli yhdessä sovittu monta päivää etukäteen? En ymmärrä tällaista käytöstä.

Ne muut taas joita ei ole kiinnostanut tavata ollenkaan ovat kirjoitelleet viestin silloin toisen tällöin. Joku saattaa pahoitella sitä että kirjoittaa niin hitaalla tahdilla, joku toinen lupaa että "kirjoitan huomenna lisää" ja mitään ei kuulu. Loppujen lopuksi lienee pakko tehdä johtopäätös että mainitun ikäisiä miehiä ei kiinnosta löytää oikeaa kumppania. Eräskin sanoi minulle että hänestä on ikävää kun elämässä tulee muutoksia.

Eikö näiden olisi parempi poistua kokonaan treffipalstalta jos tilanne on se että he eivät ole valmiita näkemään pienintäkään vaivaa toiseen ihmiseen tutustumiseen, kuten edes s-postitteluun saati tapaamiseen? Väkisin en ala kehenkään tutustumaan jos ei kerta kiinnosta toista osapuolta.

Mieleen tulee että taustalla on niin vaikeita ihmissuhteita että mies vain muodon vuoksi on hakevinaan naista, mutta oikeasti on lähinnä huojentunut siitä ettei naista elämässä ole riesana. Tai sitten kyseessä on mies jolla ei oikein koskaan ole käynyt flaksi naisten kanssa, ja ei sitten osata oikein mitään että miten sen naisen kanssa pitäisi edetä.

Moni mies jolla on sosiaalisen kanssakäymisen vaikeuksia tekee hommasta vielä kaksin verroin hankalamman vouhottamalla itselleen että NAINEN NAINEN NAINEN, aivan kuin kyseessä olisi humanoidi. Voin vakuuttaa että minua on sanottu mukavaksi ja seurassani on helppo olla, mutta jos mies pelkää ihmisiä sillä tekosyyllä että kyseessä on vastakkainen sukupuoli, niin eihän hän halua tavata koska kuvittelee päässään ihmeellisiä kauhuja joita naisen on vaikea edes käsittääkään. Itse ainakin toivoisin että minuun suhtaudutaan kuin ihmiseen eikä mörköön!

Loppujen lopuksi alan kallistua sille tolalle että etsin miestä 30 ikäisten parista, vaikka tiedänkin että monen mielestä on irvokasta että 40 nainen tapailee nuorempaa miestä. Mutta jos ikäiseni ovat sellaisia kuin miltä S24:ssä tarjolla olevat ovat vaikuttaneet olevat, eli että eivät oikeasti olekaan tarjolla, niin pitäisikö minun olla loppuelämäni yksin jotta ympäristö hyväksyy minut? Ei helvetti soikoon, sanon minä!!!

• Susanna_66
        Daami69 kirjoitti:

Mielenkiinto todellakin on laimeaa, ilmeisesti siis kummankin sukupuolen taholla. 35 - 45-vuotiaissa miehissä ei ole kokonaisen vuoden sisällä ollut kuin pari tapausta jotka ovat olleet valmiita lähtemään treffeille asti, ja näistä toisen kanssa treffeille meneminen osoittautui todella haasteelliseksi, etten sanoisi suorastaan pelleilyksi kun mies perui jokaisen antamani ajan ja sitten vaati minua hyökkäämään välittömästi tapaamaan heti kun hänelle sopi. Minun olisi jotenkin pitänyt olla tuosta noin vaan käytettävissä, mutta hänelle ei sopineet ajat jotka oli yhdessä sovittu monta päivää etukäteen? En ymmärrä tällaista käytöstä.

Ne muut taas joita ei ole kiinnostanut tavata ollenkaan ovat kirjoitelleet viestin silloin toisen tällöin. Joku saattaa pahoitella sitä että kirjoittaa niin hitaalla tahdilla, joku toinen lupaa että "kirjoitan huomenna lisää" ja mitään ei kuulu. Loppujen lopuksi lienee pakko tehdä johtopäätös että mainitun ikäisiä miehiä ei kiinnosta löytää oikeaa kumppania. Eräskin sanoi minulle että hänestä on ikävää kun elämässä tulee muutoksia.

Eikö näiden olisi parempi poistua kokonaan treffipalstalta jos tilanne on se että he eivät ole valmiita näkemään pienintäkään vaivaa toiseen ihmiseen tutustumiseen, kuten edes s-postitteluun saati tapaamiseen? Väkisin en ala kehenkään tutustumaan jos ei kerta kiinnosta toista osapuolta.

Mieleen tulee että taustalla on niin vaikeita ihmissuhteita että mies vain muodon vuoksi on hakevinaan naista, mutta oikeasti on lähinnä huojentunut siitä ettei naista elämässä ole riesana. Tai sitten kyseessä on mies jolla ei oikein koskaan ole käynyt flaksi naisten kanssa, ja ei sitten osata oikein mitään että miten sen naisen kanssa pitäisi edetä.

Moni mies jolla on sosiaalisen kanssakäymisen vaikeuksia tekee hommasta vielä kaksin verroin hankalamman vouhottamalla itselleen että NAINEN NAINEN NAINEN, aivan kuin kyseessä olisi humanoidi. Voin vakuuttaa että minua on sanottu mukavaksi ja seurassani on helppo olla, mutta jos mies pelkää ihmisiä sillä tekosyyllä että kyseessä on vastakkainen sukupuoli, niin eihän hän halua tavata koska kuvittelee päässään ihmeellisiä kauhuja joita naisen on vaikea edes käsittääkään. Itse ainakin toivoisin että minuun suhtaudutaan kuin ihmiseen eikä mörköön!

Loppujen lopuksi alan kallistua sille tolalle että etsin miestä 30 ikäisten parista, vaikka tiedänkin että monen mielestä on irvokasta että 40 nainen tapailee nuorempaa miestä. Mutta jos ikäiseni ovat sellaisia kuin miltä S24:ssä tarjolla olevat ovat vaikuttaneet olevat, eli että eivät oikeasti olekaan tarjolla, niin pitäisikö minun olla loppuelämäni yksin jotta ympäristö hyväksyy minut? Ei helvetti soikoon, sanon minä!!!

Daami69, ehdotan sinulle että oikeasti lähdet hakemaan kaveria IRL esim. jostain tanssipaikalta. Siellä näkee heti kuka on tutustumisen arvoinen ja kuka ei. Älä enää tuhlaa aikaasi täällä. Nettideittailu on hiton yksinäistä puuhaa.

• Daami69
        Susanna_66 kirjoitti:

Daami69, ehdotan sinulle että oikeasti lähdet hakemaan kaveria IRL esim. jostain tanssipaikalta. Siellä näkee heti kuka on tutustumisen arvoinen ja kuka ei. Älä enää tuhlaa aikaasi täällä. Nettideittailu on hiton yksinäistä puuhaa.

Perinteiset menetelmät eivät kohdallani sovi kun inhoan suomalaista viinankittauskulttuuria enkä halua liikkua alueilla joilla on erittäin todennäköistä törmätä humaltuneihin miehiin joita saa sitten hätistellä kimpustaan. En myöskään harrasta mitään iskelmiä ja lavatansseja, diskoissa puolestaan taitaa olla melkoinen meteli. Ennenkaikkea kokisin hyvin vastenmieliseksi sen että noissa menomestoissa ilmeisesti pitää kököttää tuntikausia odottamassa "ihmeprinssiä" ja sitten kun joku äijä siellä joskus klo 2 päättää että nyt kun on kaikki alfanaaraat jo näemmä viety niin minäkin jopa kelpaan, joten taksilla sitten panemaan!

Sori jos näkemykseni noista perinteisistä seuranhakumenetelmistä on vähän irvokas, mutta tuollaiseksi pelleilyksi minä sen kuvittelen. Ei kai se kauhean ihanaa touhua voi olla kun niin moni mieskin laittaa ilmoituksiinsa että on kyllästynyt juoksemaan baareissa tai ettei sinne edes erikoisemmin kaipaa eikä halua sieltä naistaankaan löytää.

Jos ongelmana on se että nelikymppisten ikäryhmässä on vain jämät jäljellä miessukupuolen taholla, niin enpä oikein usko että mielenkiintoisia yksilöitä löytyy sen paremmin netistä kuin menomestoistakaan. Tai jos minä en kelpaa netissä huomioimilleni sivistyneet tavat omaaville miehille, niin enpä kai sitten kelpaisi IRL näille myöskään. Ja sivistymättömille en halua kaveriksi (viinan kittaajat, ketjupolttajat).

En minä vaan keksi mitään muuta enää kuin hakea satunnaista seuraa nuoremmista että on edes jotain vaihtelua elämässä aina silloin tällöin. :P

• - m31
        mies. kirjoitti:

"Suurin osa ei ole täällä vakavalla mielellä liikenteessä, sen voi huomata siitä että viestittely katkeaa usein kesken kaiken, ja mielenkiinto on yleisesti ottaen laimeaa. Profiilin pitäminen tuo tiettyä vastuuta - eli että on valmis tapaamaan ihmisiä myös livenä, eikä pelkästään roiku netissä passiivisena. Tietysti voi aina sanoa, ettei tarvitse dettailla ketään sellaista, joka vaikuttaa profiilin perusteella huonolta, mutta oman kokemukseni mukaan kynnys tapaamiseen on niin korkea useimmilla naisilla, ettei vakavasti otettavasta deittailusta voi olla kyse.

Se vaatii juuri sitä että tapaa vaikka pari kymmentä ehdokasta, kunnes se oikea löytyy. Jos te luulette jotakin muuta, niin olette ihan väärässä paikassa. Jos hylkäämisprosentti on lähellä sataa, niin se tarkoittaa että korkeintaan muutama ehdokas kaikista tuhansista on kelvollista tavaraa, ja voin vakuuttaa että se paperilla hyvältä tuntunut ehdokas ei usein olekaan niin hyvä livenä. Joten epäonnistutte silti. Ne henkilökemiat ovat sellaisia, ettei niitä voi vaan nähdä paperilla, vaan täytyy tavata livenä, ja käydä läpi koko kirjo ehdokkaita."

Nämä kaksi kappaletta oli erittäin hyvin sanottu ja pitää pitkälti paikkansa. Olen samaa mieltä, että profiilin pito tuo tietynlaista vastuuta. Profiililla pyytää muita kirjoittamaan viestejä itselleen. Onhan se vähän kummaa, jos pyytää viestejä, mutta ei ole valmis vastaamaan asiallisiin viesteihin. Törkyviestit ovat toki asia erikseen. Lisäksi myöskin se, että ei myöskään kovin usein tunnu löytyvän tarpeeksi kiinnostusta tutustua ihan oikeasti. Viesittely on välillä laimeaa ja siitä ei oikein välity se toisen mielenkiinto, vaikka viestiin aina vastataan. Kyllä mielestäni lähtökohtaisesti pitää olla kiinnostunut toisesta ihmisestä ja häneen liittyvistä asioista tai sitten se keskustelu pitää tosiaan jättää sikseen jos ei kiinnosta. Ja se sikseen jättäminenkin hoidetaan toki ilmoittamalla asiasta toiselle.

Olen myös samaa mieltä tuosta, että profiilista kuin myös niistä puolin ja toisin lähetetyistä viesteistä ei saa toisesta ihmisestä kovin kattavaa käsitystä. Toki yhtä sun toista voi saada, mutta harvemmissa tapauksissa jos perusasiat on ok, niin voi tehdä sen kummempia pidemmälle meneviä päätelmiä. Olen myöskin sitä mieltä, että jos nuo tietyt perusasiat (mitä ne sitten kenellekin ovat) ovat siihen suuntaan mitä toisesta hakee, niin sitten pitäisi myöskin tavata. Siellä tapaamisella vasta selviää tarkemmin millainen toinen on ja voisiko häneen haluta tutustua enemmänkin. Se ei selviä viestejä naputtelemalla. Ennemminkin homma menee väärille raiteilleen kun puolin ja toisin muodostuu mahdollisesti aivan vääriä mielikuvia ja muita kuvitelmia toisesta. Itse en halua tehdä toisesta liian pitkälle meneviä päätelmiä netissä vaan haluan kohdata ihmisen livenä. Siellä tosiaan ne henkilökemiatkin vasta selviävät, ei teksteistä ruudulla.

• ?_?_+_+
        mies. kirjoitti:

"Paljon virheitä sinun kirjoituksessa"

No voi kamaluus :D

News flash: armaassa Suomenmaassamme aika monella nuorella on kesken tai valmis korkeakoulututkinto - harvempi heistä onkin sitten alansa töissä, etenkään tällä hetkellä. Armaassa Suomenmaassamme alemman koulutuksen saanut voi alasta riippuen tienata huomattavasti enemmän, kuin joidenkin alojen (esim. humanistit) FM:tä tienää yhdessäkään pestissään tai apuraharumbassaan.

Omaisuus, koulutus, nuouruus ja ulkonäkö. Näillä pinnallisilla ominaisuuksillako luulet naisten edelleen valitsevan seuraansa?

Mulle ainakin poikaystävä on ennenkaikkea poikaYSTÄVÄ - henkilö, jonka seurassa viihdyn. Ihan sama kuinka paksu lompakko on tai minkä koulun penkkejä on tullut kulutettua.

Olen vastauksesi jälkeen edelleen samaa mieltä nettideittailun markkinoista: kuvista ja teksteistä pystytään päättelemään tai jopa aistimaan, ketkä ovat hyviä tyyppejä. Hyvien tyyppien ei tarvitse edes mainostaa mitenkään itseään. Eikä heidän kyllä tarvitsisi mennä nettiinkään etsimään seuraa, koska löytäisivät sitä muutenkin.

Hyvät tyypit vain pyörähtävät netissä, poimivat toisen netissä pyröhtäneen hyvän tyypin ja jäljelle jää vain B-luokan kansalaisia.

• N31vee

Ilmeisesti miehille on ihan ylitsepääsemättömän vaikeaa kehitellä jotain keskustelua kirjoitellen. Kyllä aloitusviestin pystyy laittamaan, mutta heti jos kysyy jotain harrasteista tai luuleeko hän että meillä on jotain yhteistä - ei vastausta. Eipä mua kiinnostaisikaan kirjoitella sellaisen kanssa joka ei osaa mitään sanoa muuta kuin aloitusviestin kirjoittaa (kertoo itsestään vaan siinäkin). Että ihan turha miehet valittaa, kun ei naiset vastaa kun itse ette osaa vastata selkeään kysymykseen: miksi kiinnostuit juuri minusta?!

• Daami69

Vastaus olisi että "koska olet nainen ja on niin pirun paha puute"...!

Ihmiset joissa on jotain persoonallista ja jotka ovat kehittyneet yksilöinä mielenkiintoisemmalle tasolle kuin ne joita ei kiinnosta muu kuin perusjutut syöminen ja naiminen (ja telkan tuijottaminen) ovat todella harvinaisia tapauksia. Taitavat enimmäkseen löytää toisensa akateemisilta aloilta työkaveriensa joukosta.

Meikäläisen kaltaiset self made womanit joilla ei sitä koulutusta ole elvisteltäväksi asti päätyvät väliinputoajiksi joilla ei ole mitään tsänssiä löytää mieleisensä kiinnostava yksilö, ja kun ei itse pysty muuttumaan perusjuntiksi niin siinähän sitten itket ja ihmettelet.

Kouluissa pitäisi opettaa kaikille ajattelutaitoa ja tukea poikiakin enemmän itseilmaisussa. Tulee väkisinkin sellainen tunne että jos tyyppi ei osaa kirjallisesti itseään ilmaista niin taitaa se mieli muutenkin olla aika köyhä ja tylsä.

:(

• äikänmaikkanainen
        Daami69 kirjoitti:

Ihmiset joissa on jotain persoonallista ja jotka ovat kehittyneet yksilöinä mielenkiintoisemmalle tasolle kuin ne joita ei kiinnosta muu kuin perusjutut syöminen ja naiminen (ja telkan tuijottaminen) ovat todella harvinaisia tapauksia. Taitavat enimmäkseen löytää toisensa akateemisilta aloilta työkaveriensa joukosta.

Meikäläisen kaltaiset self made womanit joilla ei sitä koulutusta ole elvisteltäväksi asti päätyvät väliinputoajiksi joilla ei ole mitään tsänssiä löytää mieleisensä kiinnostava yksilö, ja kun ei itse pysty muuttumaan perusjuntiksi niin siinähän sitten itket ja ihmettelet.

Kouluissa pitäisi opettaa kaikille ajattelutaitoa ja tukea poikiakin enemmän itseilmaisussa. Tulee väkisinkin sellainen tunne että jos tyyppi ei osaa kirjallisesti itseään ilmaista niin taitaa se mieli muutenkin olla aika köyhä ja tylsä.

"Kouluissa pitäisi opettaa kaikille ajattelutaitoa ja tukea poikiakin enemmän itseilmaisussa. Tulee väkisinkin sellainen tunne että jos tyyppi ei osaa kirjallisesti itseään ilmaista niin taitaa se mieli muutenkin olla aika köyhä ja tylsä."

Minä olen ammatiltani äidinkielenopettaja. Kun nuo teinipojat ovat joskus vähän haluttomia lukemaan kirjoja ja harjoittelemaan kirjoittamista, niin olen joskus ihan tosissani miettinyt, pitäisikö tätä ruveta käyttämään motivointikeinona: selittäisin niille, että nykyään yhä useammat ihmissuhteet saavat alkunsa netissä ja siellä on vahvoilla se, joka osaa ilmaista itseään kirjoittamalla. Opetelkaa hyviksi kirjoittajiksi, niin teillä on paremmat mahdollisuudet naisten suhteen! :)

• N31.
        äikänmaikkanainen kirjoitti:

"Kouluissa pitäisi opettaa kaikille ajattelutaitoa ja tukea poikiakin enemmän itseilmaisussa. Tulee väkisinkin sellainen tunne että jos tyyppi ei osaa kirjallisesti itseään ilmaista niin taitaa se mieli muutenkin olla aika köyhä ja tylsä."

Minä olen ammatiltani äidinkielenopettaja. Kun nuo teinipojat ovat joskus vähän haluttomia lukemaan kirjoja ja harjoittelemaan kirjoittamista, niin olen joskus ihan tosissani miettinyt, pitäisikö tätä ruveta käyttämään motivointikeinona: selittäisin niille, että nykyään yhä useammat ihmissuhteet saavat alkunsa netissä ja siellä on vahvoilla se, joka osaa ilmaista itseään kirjoittamalla. Opetelkaa hyviksi kirjoittajiksi, niin teillä on paremmat mahdollisuudet naisten suhteen! :)

OIkein hyvä idea :) Kyllä se ihmetyttää kun aikuiset ihmiset eivät osaa edes isoja kirjaimia ja pisteitä käyttää. Vaikka olisi kuinka hyvä tyyppi muuten, niin ei se vaan innosta tutustumaan.. :/

• mies.

"Että ihan turha miehet valittaa, kun ei naiset vastaa kun itse ette osaa vastata selkeään kysymykseen: miksi kiinnostuit juuri minusta?!"

Tuo lähtee ainakin minulta heti aloitusviestissä. Mutta vastauksia ei ole tullut.

• mies.
        äikänmaikkanainen kirjoitti:

"Opetelkaa hyviksi kirjoittajiksi, niin teillä on paremmat mahdollisuudet naisten suhteen! :) "
        Todellakin. Ihan suoraan tältä palstalta ja muiltakin palstoilta olen saanut aikaiseksi kontakteja, koska naiset ovat kiinnostuneet pelkkien kirjoitusteni perusteella.

• Mies 36

Eipäs yleistetä. Kyllä meitä ajattelevia ja kirjoitustaitoisiakin miehiä on. Ja vastaavasti naisiltakin tulee joskus niitä kattavia peräti yhden rivin pituisia viestejä. Näitä on molemmissa sukupuolissa.

• Daami69
        Mies 36 kirjoitti:

Eipäs yleistetä. Kyllä meitä ajattelevia ja kirjoitustaitoisiakin miehiä on. Ja vastaavasti naisiltakin tulee joskus niitä kattavia peräti yhden rivin pituisia viestejä. Näitä on molemmissa sukupuolissa.

Yleistetäänpä koska ilman yleistystä ei saada aikaiseksi keskustelua. Ja se että on olemassa kirjoitustaitoisia miehiä ei sulje sitä pois että on olemassa myös kirjoitustaidottomia. Ei kai se teiltä kyvykkäiltä miehiltä ole mitenkään pois että mietimme mitä voisimme tehdä noiden kyvyttömien suhteen?

Jottei nyt ihan alas painettaisi kyvyttömiä miehiä, niin voihan kyvykkäitä miehiä vastaavasti soimata siitä että toisinaan nämä verbaaliveikot ovat niin itsensä lumoissa että jälkikin on sen mukaista, teksti siis suomeksi sanottuna vittuilevaa.

Kaikkein miellyttävintä on lukea selkeää ja ymmärrettävää suomenkieltä jonka kirjoittaja ei joka toisessa sanassa alleviivaa omaa erinomaisuuttaan ja ylemmyyttään. Kun sanotaan nyt vaikkapa puolet naisista osaa suomenkieltä ihan luonnostaan, niin onko se nyt sitten niin valtava meriitti sille 10 % miehistä joka myös osaa?

Ja jos se ei ole meriitti (koskas se mihin naiset kykenevät olisi moista ollut) niin ei se nyt niin helvetin vaikeaa VOI MITENKÄÄN OLLA etteivätkö miehet siihen kykenisi jos oikein tosissaan viitsisivät vaivautua.

Tunnen miehen joka ryhtyi aikuisiällä opiskelemaan akateemisella tasolla. Itse en ole akateeminen, mutta hän kumminkin luetutti tekstejään minulla, ja kun huomautin kirjoitus- tai ajatusvirheistä häneltä aina paloi käämi koska ne eivät kuulema olleet se ensisijainen asia koko esseessä. Mutta jos niihin seikkoihin ei koskaan kiinnitä huomiota, miten voi ikinä kuvitellakaan että lopputuloksena on fiksulla tavalla akateemisesti esiintyvä ihminen jonka voisi ajatella vaikka jopa kirjoittavan omasta alastaan kirjan? Ei kannata väheksyä pikkuseikkoja, yksityiskohtia.

Noh, kirjoitusvirheet aina ymmärtää mutta ajatusvirheet... Olen itsekin kirjoittanut toisinaan varsin kimuranttia ja epäselvää kieltä mistä on huomautettu ja olen yrittänyt opetella kirjoittamaan selkeämmin. Palautteesta pitää siis ottaa hyöty irti eikä alkaa kiukuttelemaan että "kaikesta tässä mäkätetään, mää olen sentäs mää".

• Mies 36
        Daami69 kirjoitti:

Yleistetäänpä koska ilman yleistystä ei saada aikaiseksi keskustelua. Ja se että on olemassa kirjoitustaitoisia miehiä ei sulje sitä pois että on olemassa myös kirjoitustaidottomia. Ei kai se teiltä kyvykkäiltä miehiltä ole mitenkään pois että mietimme mitä voisimme tehdä noiden kyvyttömien suhteen?

Jottei nyt ihan alas painettaisi kyvyttömiä miehiä, niin voihan kyvykkäitä miehiä vastaavasti soimata siitä että toisinaan nämä verbaaliveikot ovat niin itsensä lumoissa että jälkikin on sen mukaista, teksti siis suomeksi sanottuna vittuilevaa.

Kaikkein miellyttävintä on lukea selkeää ja ymmärrettävää suomenkieltä jonka kirjoittaja ei joka toisessa sanassa alleviivaa omaa erinomaisuuttaan ja ylemmyyttään. Kun sanotaan nyt vaikkapa puolet naisista osaa suomenkieltä ihan luonnostaan, niin onko se nyt sitten niin valtava meriitti sille 10 % miehistä joka myös osaa?

Ja jos se ei ole meriitti (koskas se mihin naiset kykenevät olisi moista ollut) niin ei se nyt niin helvetin vaikeaa VOI MITENKÄÄN OLLA etteivätkö miehet siihen kykenisi jos oikein tosissaan viitsisivät vaivautua.

Tunnen miehen joka ryhtyi aikuisiällä opiskelemaan akateemisella tasolla. Itse en ole akateeminen, mutta hän kumminkin luetutti tekstejään minulla, ja kun huomautin kirjoitus- tai ajatusvirheistä häneltä aina paloi käämi koska ne eivät kuulema olleet se ensisijainen asia koko esseessä. Mutta jos niihin seikkoihin ei koskaan kiinnitä huomiota, miten voi ikinä kuvitellakaan että lopputuloksena on fiksulla tavalla akateemisesti esiintyvä ihminen jonka voisi ajatella vaikka jopa kirjoittavan omasta alastaan kirjan? Ei kannata väheksyä pikkuseikkoja, yksityiskohtia.

Noh, kirjoitusvirheet aina ymmärtää mutta ajatusvirheet... Olen itsekin kirjoittanut toisinaan varsin kimuranttia ja epäselvää kieltä mistä on huomautettu ja olen yrittänyt opetella kirjoittamaan selkeämmin. Palautteesta pitää siis ottaa hyöty irti eikä alkaa kiukuttelemaan että "kaikesta tässä mäkätetään, mää olen sentäs mää".

Vastasin tuossa edellisessä viestissä lähinnä N31Vee:lle, koska hän viittasi miehiin yleensä kirjoitustaidottomina - siis kaikkiin meistä. Kyse ei siis ollut siitä, mitä tehdä sen kyvyttömien joukon suhteen, vaan kaikki miehet laitettiin siihen samaan kyvyttömien muottiin.

• tähtisumua
        Daami69 kirjoitti:

Sinä Daami69 puit ajatukseni sanoiksi aiemmassa viestissäsi. Minä olen käynyt ammattikorkeakoulun eikä ammattini ole mitekään trendikäs ja saa ihmisissä aikaan tiettyjä stereotyyppisiä mielikuvia. Koulutuksellani en voi siis minäkään elvistellä. Perusjuntiksi kuitenkaan suostu tunnustautumaan enkä sellaista kumppania halua. On se uskomattoman vaikeaa löytää kumppania, joka tykkäisi kulttuuriharrastuksista tai seuraisi mitä yhteiskunnassamme tapahtuu ja osaisi keskustella siitä...

Ja kunnollinen mies olisi siis unelmieni mies, ei mikään alfauros... Koska mielestäni fiksu ja älykäs mies on kiinnostava ja kiihottava :)

• Daami69
        Mies 36 kirjoitti:

Vastasin tuossa edellisessä viestissä lähinnä N31Vee:lle, koska hän viittasi miehiin yleensä kirjoitustaidottomina - siis kaikkiin meistä. Kyse ei siis ollut siitä, mitä tehdä sen kyvyttömien joukon suhteen, vaan kaikki miehet laitettiin siihen samaan kyvyttömien muottiin.

En nähnyt siellä sellaista kohdistavaa nuolta joten en mieltänyt sitä erityisenä vastauksena jollekulle. Oletin siis yleisenä kommenttina ketjun aiheeseen.

Kieltämättä perin sekava tämä nykysysteemi, kaipaan tikapuita takaisin. :(

• Daami69
        tähtisumua kirjoitti:

Sinä Daami69 puit ajatukseni sanoiksi aiemmassa viestissäsi. Minä olen käynyt ammattikorkeakoulun eikä ammattini ole mitekään trendikäs ja saa ihmisissä aikaan tiettyjä stereotyyppisiä mielikuvia. Koulutuksellani en voi siis minäkään elvistellä. Perusjuntiksi kuitenkaan suostu tunnustautumaan enkä sellaista kumppania halua. On se uskomattoman vaikeaa löytää kumppania, joka tykkäisi kulttuuriharrastuksista tai seuraisi mitä yhteiskunnassamme tapahtuu ja osaisi keskustella siitä...

Ja kunnollinen mies olisi siis unelmieni mies, ei mikään alfauros... Koska mielestäni fiksu ja älykäs mies on kiinnostava ja kiihottava :)

Jeps, nämä ns. juntit aiheuttavat allergisen reaktion. Eli että miehen kanssa ei pysty keskustelemaan kuin hyvin hyvin pinnallisella tasolla missä vaihdetaan kuulumisia siitä mitä on päivän aikana tehty, mutta ei voi eikä saa käydä syväluotaavia keskusteluja vaikkapa juurikin siitä että miten se maailma makaa. Ihmisoikeudet, luonnon diversiteetti jne. - tuntuu että kiinnostavat ehkä nuorempia, mutta ainakaan eivät enää minun ikäisiäni miehiä. Liekö heitä koskaan yhtään mikään kiinnostanutkaan, vai onko 80-luvun nuorilla aina ollut vain pelkkä työ ja raha mielessä...

Taitaa lopulta olla niin että mielenkiintoisimmat keskustelut joutuukin käymään netissä sellaisten ihmisten kanssa joita ei koskaan tule kohtaamaan livenä. Olisi suoranainen ihme jos moinen osuisi kumppaniksi.

• Mies 36
        Daami69 kirjoitti:

En nähnyt siellä sellaista kohdistavaa nuolta joten en mieltänyt sitä erityisenä vastauksena jollekulle. Oletin siis yleisenä kommenttina ketjun aiheeseen.

Kieltämättä perin sekava tämä nykysysteemi, kaipaan tikapuita takaisin. :(

Joo, huonosti tästä erottaa, kuka on vastannut mihinkin kommenttiin.

• tuhanna
        Mies 36 kirjoitti:

Minulle eräs mies Pisti viestiä: "mikä nainen olet naisiasi?", No en voinut vastata mitään noin tyhmään kysymykseen, ajattelin että jos mitään muuta ei ole kysyttävää, niin antaa olla ja meni hetki, jälleen viestiin sama kysymys enkä vieläkään viitsinyt vaivautua tuollaiselle älykääpiölle (ikävä kyllä täytyy sanoa).

Kolmannen kerran innoissaan samainen pisti samantasoisen viestin johon vastasin, katso profiilistani. Tämän jälkeen mies innoissaan samaa vanhaa huttua takaisin. En voinut muuta kun laittaa hänelle eston, ei vaan voinut lukea tuollaista koiranoksennusta, olenko ilkeä nainen?

• kranttu mies.
        tuhanna kirjoitti:

Minulle eräs mies Pisti viestiä: "mikä nainen olet naisiasi?", No en voinut vastata mitään noin tyhmään kysymykseen, ajattelin että jos mitään muuta ei ole kysyttävää, niin antaa olla ja meni hetki, jälleen viestiin sama kysymys enkä vieläkään viitsinyt vaivautua tuollaiselle älykääpiölle (ikävä kyllä täytyy sanoa).

Kolmannen kerran innoissaan samainen pisti samantasoisen viestin johon vastasin, katso profiilistani. Tämän jälkeen mies innoissaan samaa vanhaa huttua takaisin. En voinut muuta kun laittaa hänelle eston, ei vaan voinut lukea tuollaista koiranoksennusta, olenko ilkeä nainen?

"olenko ilkeä nainen? "

Et ole. Tuo on varmaan joku ryyppyreiska aikamiespoika, joka syö psyykenlääkkeitä aamiaiseksi.

• Kyllä täällä on kuule yritetty saada kontaktia naiseen jo 5:ttä vuotta eikä kukaan nainen vastaa mihinkään viestiin vaik asiallisesti kirjoittaa. Itse olen tavallinen työssäkäyvä ihminen jolla oma asunto ja viinakaan ei maistu joten syynä varmaankin se että olen liian tavallinen etten sen takia herätä naisissa kiinnostusta. Kyllä ne on ne renttumiehet jotka täältä treffeiltä korjaa ne naiset, ei ne tavismiehet nykyajan suominaisille kelpaa, tää on kyllä nähty. ulkomaiset naiset vielä osaavat arvostaa ihan tavallista tylsää, kilttiä työssäkäyvää raitista miestä, tiedän vaan tämän muutaman työkaverin kokemuksesta. Itsekkin kohta suuntaan itään kun ei suomestakaan naista löydä.

• alkoton,savuton 38v

kyllä asia on juuri noin.
        tyhjä tasku rentut kyllä laittavat muksut alulle mutta kukahan niistä sitten huolehtii kun uusi kukka vaatii mehiläistä.
        tuntuu että on kansalaisvelvollisuus tyhjentää joka viikonloppu vähintään kalja kori ja siihen päälle koskispullo.kyllä on hyviä isiä lapsille.
        ja keskiverto puhetaidot ei riitä ainakaan 35-40v naisille vaikka asia tiedot on hallussa , täytyisi löytyä small talkia jolla naiset huijataan lakanoille ilman että faktatiedoista ymmärretään mitään.

• tai sitten ei
        alkoton,savuton 38v kirjoitti:

kyllä asia on juuri noin.
        tyhjä tasku rentut kyllä laittavat muksut alulle mutta kukahan niistä sitten huolehtii kun uusi kukka vaatii mehiläistä.
        tuntuu että on kansalaisvelvollisuus tyhjentää joka viikonloppu vähintään kalja kori ja siihen päälle koskispullo.kyllä on hyviä isiä lapsille.
        ja keskiverto puhetaidot ei riitä ainakaan 35-40v naisille vaikka asia tiedot on hallussa , täytyisi löytyä small talkia jolla naiset huijataan lakanoille ilman että faktatiedoista ymmärretään mitään.

Tuossa oli nyt jotain ristiriitaa. Oletat siis että kaikki lisääntymishimoiset naiset retkahtavat renttuihin, mutta samaan aikaan koet että pitää olla puhetaidot hallussa että saa naiset kiinnostumaan.

Tuskinpa ne kaljakorin kanssa kolistelevat mitään puhetaitoisia ovat. Eiköhän siis liene sittenkin niin että ne rentut miehet pokaavat renttuja naisia, eikä siellä sellaisen väen keskuudessa millään loistokkaalla keskustelukyvyllä briljeerata.

Vähemmän viinanjanoiset naiset sensijaan juurikin kaipaavat niitä sivistyneempiä miehiä, ja pääasiassa päätyvät loppuelämäkseen vanhaksi piiaksi koska tyhjästä on paha nyhjäistä.

• asdfasdasdf

Hassua kuulla että ihmiset eivät halua tavata livenä! Minä olen 36-vuotias yh-äiti, ja profiili on ollut noin puoli vuotta. Olen tavannut kymmenkunta miestä jonkinlaisilla treffeillä. Muutaman kanssa olen päätynyt sänkyyn, parista on tullut hyviä ystäviä ja yhden suhteen toivon jotain enemmänkin...

Itse ainakin lähden mielelläni kahville tai johonkin mahdollisimman pian, koska en ole etsimässä mitään sähköpostikirjekaveria. On ollut tapauksia, jotka eivät yhtään nappaa, mutta yhtä lukuunottamatta kaikki käyttäytyivät hyvin asiallisesti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe