En ollut uskoa silmiäni, ko ohitin Ylimuoniontien risteyksen kylän pohjoispäässä. ,, Otin pakkia ja pysähyin kattomaan. Jo vain, joku oli jättänyt risteykseen tien laithaan vanhan saunan kiukhaan ja padan. Mikä älynväläys oli sillä joka tuon teki? Vastuuntunnotonta, älytöntä, ajattelematonta... Vielä nykyäänki noin älyvapaita ihmisiä! Siihenhän ne oli helppo tiputtaa kyydistä, toisten vastuulle. Siitäpä pitäiski ottaa valokuva ja pistää paikallisheen letheen.
Vuoden ympäristöteko?
21
616
Vastaukset
Oliskha joltaki puonu kuormasta joka oli yliperäle menossa? En usko että paikallinen tuota tekisi, jos on heitetty, oisko joku duristi?
- sapettaa edelleen
Ei ollu kuormasta puonnu, oli niin hyvin siihen tien laithaan aseteltu. Ja luulis että jos olis puonnu, ne olis käyty hakemassa pois. Mie en haluasi uskoa että kukhaan ennää tekis tuommoista!
- Ja vituttaa!
Saman näin. Ei ole vahingossa puonu ko kumiki oli vanhoja.
- asiasta tietävä
Toopet, se on ympäristötaidetta. EU rahoitettua vielä!
- saviselkä
sammaa kattoin, ei voikko ihmetellä.
- hieno homma
Aika hienoo kun vielä jollaki riittää rohkeutta, että ei ole alistunu noitten vihreiden hömppään, vaan uskaltaa näyttää niille pitkää nenää.
- munamanne 2243
Voi ystävät hyvät. Älkää kiehuko turhuudessa. Nimittäin:
Kyseessä on todella ympäristöteko. Se kiuas on tarkoitettu joukhaisen pesimäalustaksi. On todettu, että ne ovat aivan hakkina tulemaan juuri vanhanmallisiin kiukaisiin munakuurille. Ja se pata on isäjoukhaista varten. Saapii siinä virutella muniaan ja myöhemmin siihen nostethaan ne poikaset harjottelemaan isoa maailmaa varten . Oppivat katto liikneteen meluun ja uslaktavat sitten pesiä lähempänä ihmisiä. Komea lintuhan solin itte kunki pihala.
Itte olen juuri tilanu Lakkapään varastolta kaheksan kiuasta ja kaksi pattaa. Meinaan viiä tuonne tievarsile sopiviin paikkoihin ympäri kuntaa. Olosjärvele kävin laittamassa laketin, jossa ilmotan joukhaisille, missä ne kiukhaat sijaitsevat.
Sole poka mikhään sen kumjmempi. Soovvain luontoteko...
Eikö joukhaisia munitamhaan kaikki porukalla.- kaltio pierra
Met kyllä täällä pohjosesessa olema tottunhet paassa keittemhän itte lintuja ja munia.
- munamanne
Jpo joo, mutta nyt ovat ajat muutunheet. Ei poka keitelläkhään ennää joukhaisia. Ei paassa eikä kattilassa. Mie arvaan ette sie vähän ouvoksut tuota joukhais-kiuas hommaa. Niin mieki aluksi, mutta sitte ko kävin sen joukhaiskursin, mullekki valkeni paremmin tuo kiuas- / patahomma.
Son kuule tulevaisuuven luomu-ekoteko tämä meän tummanvihrejien mettäveljien alottama joiukhaiskamppaania. Seurakkaappa vain niin ei mene montakhaan vuotta ko soon kohta jokhaisen porttipielessä kiuasjoukhaispariskunta lepertelemässä pesähommia .... ja muutaki.
On se kuulkaa aivan eri herätä aamusin joukhaisen loilotukseen ko ette joku kusipää kanojenastuja ottaa ja kiekasee. Hyi herratun aikan ko kohta vistottaa....
Mutta eikö joukola nyt alkhuun niitä kiukhaja ja patoja kerräämhään.- pata kiuasta soimaa
- plaah :C
nauran edellisille kirjoituksille kuollakseni, heko heko!
- ehkä tunnistin
Ettei olis vain se naapurikunnan lehdessä vieraillut muoniolainen kolumnisti. Samanoloista jouhevaa sanankäyttöä. Empäs viitsi sanoa enempää tuntomerkkejä.
- :CC!!
siis oikeasti, ei naurata :C
- Hu haa hiii
Minua vain nauratti ihan pirusti.
Mutta saahan sen kiukaan ja padan sieltä poiskin hakea, jos ei suvaitse katsoa. Ei niissä ihan aikuisten oikeasti ne joutsenet pesi. - kierrätystavaraa
Miekin olen vienyt vanhan astiapesukoneen uuden pk, laatikossa linja-autopysäkille, ja heti katos. Vanhat dieseli öljyt uudessa astiassa, ja heti katos. Samoin kuivakäymälän tavarat vanoissa kekkilän säkeissä, hyvin teipattuna,ja nekin katos heti. Tulee mieleen, että hyvä tavara kannattanee laittaa kiertoon.
- Välkkypä
huoh, olitpa kekseliäs... lol
- öyppääss
Välkkypä kirjoitti:
huoh, olitpa kekseliäs... lol
kiuas oli nurin, voisko kukaan öikaista sen
- sölönski
vanhakin kiuas kunniaan
- yliperiltä
onko kiuas paikoillaan
- skiibotniin
oottaa seuraavii vaalien hernekeittäjii. kuhan rauttatie valmismistuu nuutkaa.
saa nähhä milloon kokkomus se site sen rakkentaa sitte kilpikseelle asti. Mistä saatas hirret siihen kiukhaan ja paan ympärille. Aattelin että joku hoksas että maahiset tarttis saunan ja toi siihen sisuskalut valhmiiksi. Nyt sitte vain kehikko ja katto niin pääsevät mettän kunkinkhaat pesheen ittensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339