Oon siis suorittanu viime kesänä Tietotekniikan insinöörin(AMK) tutkinnon ja aion nyt hakea Turun yliopistoon "Tietotekniikan, elektroniikan ja tietoliikennetekniikan" - koulutusohjelmaan erillisvalinnalla. Hakuaika päättyy 12.4.
Ongelmana on nyt se, että en käsitä miten se AMK-todistuksen keskiarvo siihen hakemuslomakkeeseen lasketaan. Se ei näytä menevän ihan sen peruskeskiarvolaskennan mukaan vaan kyseessä on jonkinlainen painotettu keskiarvo.
Laskuohjeessa sanotaan näin: "Opintojaksoittain arvosana kerrotaan laajuudella ja näistä saatavat luvut lasketaan yhteen. Tämän jälkeen saatu summa jaetaan laajuuksien yhteismäärällä" Näihin ei tietenkään lasketa mukaan kursseja, jotka on arvioitu hyväksytty/hylätty periaatteella. Tää tuntuu jotenkin sekavalta.
Jos joku vois valaista tätä asiaa ja antaa vaikka jonkun esimerkin laskutavasta niin olisin todella kiitollinen.
Olis pikkasen kiireellistä avuntarvetta DI-linjalle hakevalle?
quququ
1
174
Vastaukset
- keskiarvottaja
Itse olen laskenut AMK:n keskiarvon niin, että jos esim. olen saanut 20op:n opintojaksosta arvosanan 5, 20op:n 3 ja 15op:n 4, niin ensin kerron opintopisteiden määrän sen arvosanalla (esim. 5x20op=100, 3x20op=60..). Sitten lasken yhteen nuo kerrotut numerot (esim. tässä 100 60 60) ja jaan summan opintopisteiden määrällä (tässä tapauksessa siis 220/55=keskiarvoksi tulee 4). On varmaan helpompiakin tapoja selittää, mutta kyllä tuo excelillä on paljon helpompi kuin näin paperilla selittää :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111648Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401404- 541143
- 581053
- 721005
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva53926Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774