Pyydän anteeksi, etten ole lukenut aiempia ketjuja...ehkä sieltä löytäisi vastauksen.
Mutta: omistan osakeyhtiön ja minulla on täysi-ikäinen, muualla asuva poikani 3-4 päivää viikossa töissä yrityksessäni. Voin siis yrityksen nimissä ottaa hänelle vapaaehtoisen eläkevakuutuksen ja maksaa sitä peräti 8500 vuodessa ilman veroseuraamuksia?
Entä jos kuitenkin otankin normaalin, esim. Seligsonin rahaston ja maksan firman tilitä siis kuukaudesta riippuen 200-300 euroa?
Miten verottaja suhtautuu?
Mites tää menee
Neiti Näpsä
1
133
Vastaukset
- PS-viritys
Seligson palkkaa kokonaisuudessaan sivukuluineen jos maksat poikasi tilille. Jos maksat yrityksen nimissä Oy:n tilille, yrityksen varallisuutta.
Viime vuoden PS-tili uudistuksen erikoinen piirre oli se ettei kulu-uudistus koskenut yritysten eläkkeitä, niistä saa rahastaa kuten aiemmin ja monopoli säilyi vakuutusyhtiöillä. Miksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1871399Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49931
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51798- 56782
- 102764
- 33712
- 60709