Mistä sinä saat iloa elämääsi?

lejanna

Onko ilon tuottaja; puoliso, lapset, lastenlapset?
Saatko ilon kipinää harrastuksista, auringon paisteesta, haravasta, hangosta, nousevan nurmen kuuntelusta, voikukanlehdistä?
Ilman iloa ei ole elämää.

Minun yksi suurimpia ilon tuottajiani ovat kauniit sanat.
Voikopa olla suomen kielellä paljon kauniimpia sanoja luotu, kuin Eino Leinon:

"Tuoksut vanamon ja varjot veen; niistä sydämeni laulun teen"
.

96

462

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tjaa, Einosta ja Vanamosta taisikin olla jo juttua vähän aikaa sitten.
      Minä taidan kyllä nauttia eniten kun istun kannolle tai retkijakkaralle ja laitan kameran kaulaan valmiiksi roikkumaan, tai jalustalle.
      Huonojen ilmojen päivinä nautin kun selailen nettiä ja etsin kaikenlaista dokumenttia ja tietoa siitä mikä minua askarruttaa.
      Kirjoittelu on kivaa kirjoitellen tai sitten inhotuin runoin.
      Vanhat kaverit, töissä tai työelämässä, jokunen tuoppi ja turinaa, saunailta jne.
      Summattuna noista yhteen, niin elämä itsessänsä on yhtä iloa.
      H.

• lejanna

No, loppupäätelmäsi on tosi fiksu, sitähän se elämä, iloa, onneksi, ainakin osittain.

Eikasta on ollut, ja tulee aina olemaan juttua, tuttua, ja tuntemattomampaa.
        Nero mikä nero, oli muuten sitten mikä hyvänsä.
        Nerot muistetaan elämäntyöstään, ei elämästään.

Antoisia objektiivin kohteita!
        .

• lejanna kirjoitti:

No, loppupäätelmäsi on tosi fiksu, sitähän se elämä, iloa, onneksi, ainakin osittain.

Eikasta on ollut, ja tulee aina olemaan juttua, tuttua, ja tuntemattomampaa.
        Nero mikä nero, oli muuten sitten mikä hyvänsä.
        Nerot muistetaan elämäntyöstään, ei elämästään.

Antoisia objektiivin kohteita!
        .

Kiitoksia, kaikkea kivaa sinullekin.
        Eino oli suuri, ja hänellä ei muste mennyt hukkaan.
        Onnelasta hän teki kävelylenkkejä Tuusulan rantatiellä, milloin kakka housussa milloin taas ei.
        Ja Jean S: n suututti ottamalla taskumatista ryypyt ennenkuin isäntä kerkisi tarjoamaan omiaan.
        Joskus mietiskelin näitä meidän taiteellisia suuruuksiamme, miehet dokasivat miehekkäästi, Naisista taas L.Onerva oli lievästi pipi, Olavi Paavolaisen kanssa tappelivat Helvit ja muut katkerasti, Södergran kuoli nuorena jne.
        Suomen taide on täynnä kummallista porukkaa.
        H.

• lejanna
        hunksz kirjoitti:

Kiitoksia, kaikkea kivaa sinullekin.
        Eino oli suuri, ja hänellä ei muste mennyt hukkaan.
        Onnelasta hän teki kävelylenkkejä Tuusulan rantatiellä, milloin kakka housussa milloin taas ei.
        Ja Jean S: n suututti ottamalla taskumatista ryypyt ennenkuin isäntä kerkisi tarjoamaan omiaan.
        Joskus mietiskelin näitä meidän taiteellisia suuruuksiamme, miehet dokasivat miehekkäästi, Naisista taas L.Onerva oli lievästi pipi, Olavi Paavolaisen kanssa tappelivat Helvit ja muut katkerasti, Södergran kuoli nuorena jne.
        Suomen taide on täynnä kummallista porukkaa.
        H.

Onkohan peritaitelijaa, joka on muuten kuin tavis?
        Eikö taiteilijan persoonaan kuulukin olla hieman, tai ennemminkin enemmän outo?
        Jospa "oikea" taide onkin jokin mielen eriytymä?
        Syntymässä saatu poikkavuus?
        .

• Niin, niin
        lejanna kirjoitti:

Onkohan peritaitelijaa, joka on muuten kuin tavis?
        Eikö taiteilijan persoonaan kuulukin olla hieman, tai ennemminkin enemmän outo?
        Jospa "oikea" taide onkin jokin mielen eriytymä?
        Syntymässä saatu poikkavuus?
        .

SItähän taide onkin! Erilaista oivallusta erilaiselta ihmiseltä.
        Sitten on tätä tavallisen ihmisen, tavallista arkea.

• lejanna
        Niin, niin kirjoitti:

SItähän taide onkin! Erilaista oivallusta erilaiselta ihmiseltä.
        Sitten on tätä tavallisen ihmisen, tavallista arkea.

Kyllähän varmasti usein taiteilijan, jos kenen, elämä kovaa.
        Kun pään sisällä itää luovuuden siemeniä, miten ne pystyy toteuttamaan.

Taide, Eino Leino

Kuin lempi on taide,
        kuin leimaus ja tuli;
        moni hehkuun sen syöksyi
        ja raukes ja suli.

Kuin pyörre on taide,
        kuin pilvi, kuin pyhyys,
        sen esteenä vain
        elonpäivien lyhyys.

Kuin hulluus on taide,
        mi hurmaa ja surmaa,
        voi autuutta antaa,
        mut tuoda myös turmaa.

Kuin myrkky on taide,
        mi suonissa soutaa;
        se taivohon nostaa
        tai tuonelle noutaa.

Kuin kalpa on taide;
        voi kuolla sen kautta,
        myös kukkia korkean
        taiteensa tautta.
        .

• .
        lejanna kirjoitti:

Kyllähän varmasti usein taiteilijan, jos kenen, elämä kovaa.
        Kun pään sisällä itää luovuuden siemeniä, miten ne pystyy toteuttamaan.

Taide, Eino Leino

Kuin lempi on taide,
        kuin leimaus ja tuli;
        moni hehkuun sen syöksyi
        ja raukes ja suli.

Kuin pyörre on taide,
        kuin pilvi, kuin pyhyys,
        sen esteenä vain
        elonpäivien lyhyys.

Kuin hulluus on taide,
        mi hurmaa ja surmaa,
        voi autuutta antaa,
        mut tuoda myös turmaa.

Kuin myrkky on taide,
        mi suonissa soutaa;
        se taivohon nostaa
        tai tuonelle noutaa.

Kuin kalpa on taide;
        voi kuolla sen kautta,
        myös kukkia korkean
        taiteensa tautta.
        .

Luovuutta ei pyydetä, se annetaan sinulle ja sinun on pakko saada aikaseksi. Pitäne paikkansa taiteessa, innovaatioissa ja ideologioissa?

• meeriamanda

Kevään tulo on minulle ilon antajana merkittävä, tirput laulelevat somasti, orastava vehreys jne.

Teatteri on henkireikä, nautinnoista parhaimpia. Onneksi on mistä valita, hömppää en mene katselemaan, sellainen näytelmä on hyvä joka mietityttää vielä muutaman päivän jälkeenkin päin.

Kun terveystesteistä saa ok. tiedot, varovaisesti nostaa suupieliä ylöspäin :))

Myös minulle Eino Leinon runot ovat ´aarteita´.

• lejanna

Terveys on se asia, mikä kyllä menee lopulta yli kaiken. Ja, vaikkei se täydellinen olisi sekään, silläkin tulee toimeen.
        Kevät on ihanaa aikaa. Nauratti sisäisesti, kun yönä tässä eräänä, isäntä pyysi laittamaan makkarissa ikkunan auki, ja sanoi sitten, että onpa hyvä, kun ne linnut eivät vielä huuda puussa. :))

Hieno harrastus tuo teatteri.
        .

• Ukon kanssa hulluttelut ja kissan, jo vanhuksen leikkiin ryhtyminen, saavat minun elämääni iloa.

• lejanna

Tehän olette sitten ihan kuin me, paitsi meillä on koiruli.
        Tuo hulluttelu oli kyllä tosi hyvin sanottu. Sitä mekin on harrastettu yli 30 vuotta. Ilman sitä en ainakaan minä olisi edes hengissä, on tämä elämä sen verran kovvoo hommoo.
        .

• kulkuri elämäntiellä

Hyvä kysymys,,,,,,, pienistä on ilo revittävä, loppujenlopuksi niistä muodostuu suuri ilo, vanhuus ja sairaus luo rinnalle synkät pilvet, armoton väsymys ei väisty sydämmen vajaa toiminnan vuoksi.
      Ilo ja murhe on kuin kiikkulauta, vuoroin ylhäällä vuoroin alhaalla, tässä täytyy vaan keikkua elämä loppuunasti, nauttia niistä ihanista asioista, kuten lapsenlapsista ja paremmista päivistä mitä kohdalle sattuu.

• lejanna

Yritetään sinnikkäästi pitää kiinni siitä, mitä on jäljellä, jopa iloita siitä.
        Sairauksia useimmille meille ikä tuo tullessaan.
        Hienosti sanoit, niin on elämä, välillä aallon pohjalla, sitten taas hetken surffaillen ylhäällä.
        Sinulla on sentään aarre, lastenlapset, heitä ei kaikille olekaan suotu.
        .

• tykkään mä

Iloa

-kirjat
      -musiikki
      -kuvataide
      -tanssi
      -runot
      -kokkailu, leipominen
      -luonto, kesän kukat
      -linnut, linnunlaulu

• lejanna

Hupsista hoijakkaa, sinullahan onkin mistä valita.
        Olet oikea multiharrastaja.
        Tiedonhaluisena, enhän toki ole utelias, pois se minusta, maalaatko, runoiletko, itse? :))
        .

• Kaikista elämän aamuista.

Useimmiten iloa saa niistä samoista asioista jotka tuottavat myös surua.
      "Voit unohtaa sen jonka kanssa olet nauranut, mutta et koskaan sitä jonka kanssa olet itkenyt".
      Harva asia tuo pelkästään iloa, oli kyseessä ihminen, eläin tai harrastus.
      Ehkä luonto on varmin ilon tuoja, vaikka sekin osaa kiukutella.

• lejanna

Onhan se varmaan noinkin, mutta kyllä kai meillä kumminkin on edes pienen pieniä ilon pipanoita, täydellisiä hetkiä, jolloin unohtuu surut ja murheet tykkänään?
        Sanoit niin vakaita sanoja, että niitä pitää vallan sulatella.
        Vaikka, onhan se todellakin noin. Vaikkapa lapsista lienee yhtä aikaa usein suurta iloa, mutta voipa olla myös murhetta. Ihan kuin muistakin ihmissuhteista.

Matti Kuusen keräämissä sananlaskuissa on tuohon sopiva:
        "Itku ja nauru ovat sisaruksia"
        .

• lejanna kirjoitti:

Onhan se varmaan noinkin, mutta kyllä kai meillä kumminkin on edes pienen pieniä ilon pipanoita, täydellisiä hetkiä, jolloin unohtuu surut ja murheet tykkänään?
        Sanoit niin vakaita sanoja, että niitä pitää vallan sulatella.
        Vaikka, onhan se todellakin noin. Vaikkapa lapsista lienee yhtä aikaa usein suurta iloa, mutta voipa olla myös murhetta. Ihan kuin muistakin ihmissuhteista.

Matti Kuusen keräämissä sananlaskuissa on tuohon sopiva:
        "Itku ja nauru ovat sisaruksia"
        .

Onhan toki, pienen pieniä ilon pipanoita ja lähes täydellisiä ilon ja onnen hetkiä.
        Kun vaan osaisi niistä nauttia ajallaan eikä miettisi jo mahdollisia tulevia huolia.

Minulla tämä elämä on niin toisenlaista kuin monella ikäiselläni, ilo vaihtuu huoleen hetkessä.
        Kaipa se on jälkensä jättänyt juttuihinkin, aina ei jaksa huumorilla vetää.

Nyt mulla on pian ilon hetki aitan rappusilla, kun menen laittamaan kukkasia ruukkuihin ja sitten onkin jo kahvitauon paikka. Vai ei muka iloa ole elämässä, on sitä.
        :)

• Anceli kirjoitti:

Onhan toki, pienen pieniä ilon pipanoita ja lähes täydellisiä ilon ja onnen hetkiä.
        Kun vaan osaisi niistä nauttia ajallaan eikä miettisi jo mahdollisia tulevia huolia.

Minulla tämä elämä on niin toisenlaista kuin monella ikäiselläni, ilo vaihtuu huoleen hetkessä.
        Kaipa se on jälkensä jättänyt juttuihinkin, aina ei jaksa huumorilla vetää.

Nyt mulla on pian ilon hetki aitan rappusilla, kun menen laittamaan kukkasia ruukkuihin ja sitten onkin jo kahvitauon paikka. Vai ei muka iloa ole elämässä, on sitä.
        :)

Kaimani akape ja kaverini lejanna olin aurinkossa pienen hetken se toi iloa.
        Kun tulen ehtoolla kotiin ja näen palstalla jonkun sanataiturin sekin ilostuttaa.
        Olen myös etukäteen iloinen koska olen saamassa pikkaisen piiskaa naiselta,se piristää aina.

• piikkiö kirjoitti:

Kun tulen ehtoolla kotiin ja näen palstalla jonkun sanataiturin sekin ilostuttaa.
        Olen myös etukäteen iloinen koska olen saamassa pikkaisen piiskaa naiselta,se piristää aina.

Jo pelkästään sinun nimimerkkisi näkeminen tuo minulle iloa. :)
        Oletko taas ollut tuhma?

• lejanna
        piikkiö kirjoitti:

Sinä poika se noin vain vierailet auringossa, me muut saamme tyytyä maan kamaraan.
        Pääsis edes kuuhun. OLAVI VIRTA - POIKA JA PAJUPILLI

http://www.youtube.com/watch?v=r6IAmVdnu5E
        .

• lejanna kirjoitti:

Sinä poika se noin vain vierailet auringossa, me muut saamme tyytyä maan kamaraan.
        Pääsis edes kuuhun. OLAVI VIRTA - POIKA JA PAJUPILLI

http://www.youtube.com/watch?v=r6IAmVdnu5E
        .

Musta tuntuu että olet saanut vaivojesi vastapainoksi aikapaljon lahjoja.
        maalaatkin kuulema ja runoilet ,kaikki taitoja joista vaan haaveilen.

• kriste palstalla

Moi lejanna

kokeillut olen öljy- ja akvarellivärejä, lyijykynä- ja hiilipiirustusta. Lapsenlapset sanoo että akvaariovärit on tosi tosi ihanat - tosi on aimo sotkukin keittiön isolla pöydällä, mutta ei se haittaa. Pääasia että on hauskaa ja luovuus kukkii...

Kirjoittelen kristelannana omia runoja, unohtuu joskus nikin käyttö nettikirjoittelussa. Mitään merkittävää en oo kyllä aikaansaanut, pöytälaatikko vaan välillä pursuilee...

Yritän tasapainoilla teknologian, tieteen ja taiteen maastossa - joskus onnistuu, toisinaan ei... välillä käämit käryää ja kuulalaakerit sinkoilee mun nupista.... :))

• Meriläinen

Vai puoliso, lapset, lastenlapset.
      No ei todellakaan kun mitään niistä ei ole :)

Eilen taas töissä kuulemma silmäni sädehtivät ja olin erittäin iloinen?
      Mietin kun mitään syytä olla iloinen ei sen kummemmin ole, melkeinpä päinvastoin, niin kait se silloin on vaan joku juttu luonteessa.
      Tarpeeksi on tämä elämä päin potkinut, mutta kun en viihdy itseni kanssa nyrpeänä niin silloin sitä hakee sen ilon vaikka siitä on elämä ja saa elää.

Tiettysti sitten vois näitä listata, luonto, musiikki, ajattelu,jne....

• lejanna

Kylläpä sinulla taitaa useinkin olla iloisaa.
        Sen, mitä olen lukenut, osaat iloita, ja taitaa silmäsi useinkin sädehtiä.
        Muistelen mukavaa kirjoitustasi kerran, jossa kävit kaupassa, villamyssy päässäsi, ja muuta mukavaa.

Elämä on kyllä potkinut päähän, ja muuallekin, mutta jospa sitä sitten osaakin olla iloinen siitä, mitä on jäljellä.
        Monesti miettii, onko kaikkien muiden elämä omaa helpompaa, mutta silti, enpä osaani vaihtaisi. Oma on tullut tutuksi, ja turvalliseksi. Eikä kyllä kukaan omaansa minun kanssani vaihtaisi.
        .

• meriläinen**
        lejanna kirjoitti:

Kylläpä sinulla taitaa useinkin olla iloisaa.
        Sen, mitä olen lukenut, osaat iloita, ja taitaa silmäsi useinkin sädehtiä.
        Muistelen mukavaa kirjoitustasi kerran, jossa kävit kaupassa, villamyssy päässäsi, ja muuta mukavaa.

Elämä on kyllä potkinut päähän, ja muuallekin, mutta jospa sitä sitten osaakin olla iloinen siitä, mitä on jäljellä.
        Monesti miettii, onko kaikkien muiden elämä omaa helpompaa, mutta silti, enpä osaani vaihtaisi. Oma on tullut tutuksi, ja turvalliseksi. Eikä kyllä kukaan omaansa minun kanssani vaihtaisi.
        .

:)) se tais olla se kerta kun ryytyneenä töistä ja villapipo syvällä korvissa oli silmäpeliä sen upean miehen kanssa.
        Ne onkin helmiä matkan varrella.

Enää ei ole tullut kerrottua noista flirttijutuista, vaikka kyllähän niitä aina löytyy.

Mutta nyt olen aina ihaillut kaupassa käydessä tätä kielojen maailmaa.
        Missään en ole nähnyt niin paljon kieloja kun tässä ympäristössä, niitä on paikoin silmän kantamattomiin. Varmasti upeaa kun ovat kukassaan, sitä aikaa odotan.
        Nyt oli upean näköistä kun kielojen välissä on mustikan kukkia, vaaleanpunaisia hentoisia.
        Kyllä meitä luonto kauneudellaan hellii, aivan mahtavasti.
        Ja syksyllä on varmasti kunnon mustikka sato, ainakin näillä näkymin.
        Enkä taas muistanut kirjautua.

• meriläinen**
        meriläinen** kirjoitti:

:)) se tais olla se kerta kun ryytyneenä töistä ja villapipo syvällä korvissa oli silmäpeliä sen upean miehen kanssa.
        Ne onkin helmiä matkan varrella.

Enää ei ole tullut kerrottua noista flirttijutuista, vaikka kyllähän niitä aina löytyy.

Mutta nyt olen aina ihaillut kaupassa käydessä tätä kielojen maailmaa.
        Missään en ole nähnyt niin paljon kieloja kun tässä ympäristössä, niitä on paikoin silmän kantamattomiin. Varmasti upeaa kun ovat kukassaan, sitä aikaa odotan.
        Nyt oli upean näköistä kun kielojen välissä on mustikan kukkia, vaaleanpunaisia hentoisia.
        Kyllä meitä luonto kauneudellaan hellii, aivan mahtavasti.
        Ja syksyllä on varmasti kunnon mustikka sato, ainakin näillä näkymin.
        Enkä taas muistanut kirjautua.

Tässä vielä upeaa Olavi Virtaa, Tuoksuvat tuomien...
        Tätä joskus lauloin kuorossa, ja nyt se on soinut päässäni.

http://www.youtube.com/watch?v=LBprkeFjz6s

• lejanna
        meriläinen** kirjoitti:

Tässä vielä upeaa Olavi Virtaa, Tuoksuvat tuomien...
        Tätä joskus lauloin kuorossa, ja nyt se on soinut päässäni.

http://www.youtube.com/watch?v=LBprkeFjz6s

Just tuota myssytapausta muistelin. Kerroit sen niin hupaisesti.
        Onhan sinulla ihana kauppamatka, kun kielot sitä koristaa!
        Syksyllä saat poimia piirakkamarjat kaupassa käydessäsi. :))
        On ilo olla noin lähellä luonnon kauneutta. Itse en voisi ikinä asua vaikkapa Helsingissä. Sen verran olen siellä ollut, etten menisi asumaan vapaaehtoisesti, en ikinä. Onneksihan meillä on valinnan vapaus.

On tuo Virran Olavi upea laulaja, ei voi muuta sanoa, kuin asiaa.
        .

• lejanna

Akvaariovärit. :))
      Ei sotkut haittaa, kun luovuus iskee.
      Minäkin olen koko elämäni :)) maalannut öljyväreillä, ja mielessäni runoillut. Vähän saanut paperille. Enkä varmasti ole mikään Eino Leino, mutta väliäkö hällä, riittää, kun saa ajatuksensa reilaan, ja hyvän mielen, edes hetkittäin.

Kyllä, kuule, minunkin päästäni on ruuvit lennelleet jo kauan sitten, minne lienevätkään, tahdon olla "hieman" äkkipikainen ja turhan temperamenttinen, vaikkei sitä täällä kaikki uskokaan.
      Minähän olen vain ilmaan haipuva höyhen. :))
      .

• .

Leinoa mukaillen...

Tuoksut suopursun ja silmä mustan hetteen; niistä rauhan sydämeeni haen.

Tuoksut koivun ja kimalle hiljaisen veden; se on paratiisini minun.

;)

Jokainen päivä pahoittamatta kenenkään mieltä on ylin iloni minun. :)

• lejanna

Tuossapa olisikin ylevä tavoite. Itselläni tahtoo olla niin kärkevä kieli, ja kirpeä mieli, että sanoa pamauttaa, vaikka kuinka olisi mielessään luvannut olla sanomatta tuolle paremmalle puoliskolleen, en toki muille.
        Muistan kyllä myös kiittää ja pyytää anteeksikin.
        .

• kaunisleski ejk

Iloa elämääni tuo musiikki, lapset, lastenlapset.

Liikunta, lukeminen, ristikot...
      Se on tälläikää pienestä kiinni, iloisen mielen saa monesti ihan yllättäen.
      Tänä aamuna iloitsin kun Joutsenet herättivät ääntelyllään.
      Läheisellä järvellä oli varmaan melkoinen joukko....

• lejanna

Ihanaa, että sinulla on joutsenlampi niin lähellä, että kuulet niiden ääntelyn. Mökillä joskus keväisin joutsenparit soutavat.

Tulipa mieleen, että minullekin tuli vuosia Iisakin Ristikot, oli oikein himo saada sitä täyteen. Senkinhän sanotaan ehkäisevän dementiaa, pitäisiköhän tilata uudelleen?
        Musiikki on mieluista, kun sitä ei ole pakko kuunnella, ja saa itse valita, mitä kuuntelee.
        .

• Paskahuusin

rakentamisesta tässä olisi saatava nyt iloa elämään.

• lejanna

Teetkö monikin reikäisen, ettei tarvi jonottaa?
        Ja syrämenkuvan ulko-oveen? ♥

"Minä joka ilta naulaan ja naputan, ja pyllyäsi taputan" ♫
        .

• Paskahuusin

Ei tuu ku yks pönttö siihen huusiin. Ku tulee sisälle, ja onhan siinä lattiakaivo hätäisimmille, mut riukua en kyllä laita sinne.

• lejanna

No niin minä vähän ounastelinkin.
        Maalla, sukulaisissa, oli kolministuttava valtaistuin, kaksi isompaa, ja yksi pieni reikä.
        Mutta kakkijoitakin oli omasta takaa toistakymmentä, ja ennenhän maalla tuntui aina olevan tuttuja ja sukulaisia kylässä. Kasa nousi nopeasti. :))
        Äläkä laita mitään riukua, joku EU-direktiivi kohta määräisi sen pakolliseksi kaikille.
        .

• s-taka

On tosi ihana vaikka vetämätön olo kun sain siivottua koko talon. Siinäpä puoliskolla ihmettelemistä kun kotiutuu ;-/

Kevät on ihanin vuodenaika, silloin saa itsestäänkin irti paljon enemmän. Ja tuo suloinen lämpimyys (nyt 20C), kevätkoivujen tuoksu sateen jälkeen, grillissä kypsyvien herkkujen tuoksu silloin kun on nälkäinen, rantasaunan löylyt ja varsinkin (sitten kesemmällä) uinti siihen päälle. Ahhhh!

Kiva on sekin että lapsi löysi viimein oman kodin mitä nyt siivoaa ja remontoi silmät loistaen.

Ei tuossa edellä tullut mainittua kuin murto-osa asioista jotka tuovat iloa ja joista nautin. Huomaan että melkein joka päivälle ja jokaiselle vuodenajallekin on omat kivansa, näköjään nautin hirmu monista asioista. Joskus tietysti tulee vastaan suruakin, mutta se pitää itkeä pois ja sen jälkeen jatkaa elämää. Sellaista elämä on.

• lejanna

Olipa mukava lukea kirjoituksesi, josta huokuu hyvä mieli ja positiivisuus.
      Kevät on ihanaa aikaa, kun luonto taas kerran lehahtaa eloon.
      Jännä vaihe elämän tiellä lapsellasi, hienoa, että on innokas kodin laittaja.

Itselle tuli hienoinen huono omatunto lukiessani tekemisiäsi, kun tämä päivä on kulunut vain oleskelun merkeissä, kerran niinkin.
      Itku helpottaa, kunhan suru vain väistyisi, eikä tekisi pesäänsä sydämeen.

Ei täällä sentään noin lämmintä ole, äsken nappasi sadekuuro ikkunaan.
      .

• Nyt pysytään käytännön asioissa sain nimittäin todellisen väläyksen autoillessa.
      Mulla on pihan korotus projekti menos ja olen pähkäillyt sen reunan tukemista.
      Olin kokonaan unohtanut vanhan suunitelmani kivikoreista nyt kun muistin sen taas olen tulta ja tappuraa.
      En tosin aio maksaa sellasia kiskurihintoja vaan heti maanantaina meen romukauppaan ja sijoitan rahoja viisaasti.

• lejanna

Totisesti minä vastaan sinulle, etten älynnyt yhtään, mistä pärekoreista puhut, mutta tuo kaikkien tieteitten riemumaisteri osasi valistaa minua.
        Siis sellainen häkkyrä, jonka sisälle pinotaan kiviä.
        Teetkö pihallesi mäkeä, vai korotatko koko pihaa?

Katsoin Rentun Ruusun, ja pölövästi kun olen, itketti ihan kamalasti. Antti Hammarberg oli varmasti hyvä ihminen, tuntuu siltä, uskon ainakin.
        .

• lejanna kirjoitti:

Totisesti minä vastaan sinulle, etten älynnyt yhtään, mistä pärekoreista puhut, mutta tuo kaikkien tieteitten riemumaisteri osasi valistaa minua.
        Siis sellainen häkkyrä, jonka sisälle pinotaan kiviä.
        Teetkö pihallesi mäkeä, vai korotatko koko pihaa?

Katsoin Rentun Ruusun, ja pölövästi kun olen, itketti ihan kamalasti. Antti Hammarberg oli varmasti hyvä ihminen, tuntuu siltä, uskon ainakin.
        .

Minäkin katsoin leffan mutta kivinaamana en itkenyt ,väkevästi elin kyllä mukana.
        Nostan pihanreunaa noin 2m ja siihen tarvitaan tukimuuria.
        Aion hitsailla niitä koreja omilla mitoilla.
        Mutta kerrohan sinä onko ruusupuinen työkalu parhaita kynsien kiillotukseen?

• lejanna

Laitahan seinien väliin paljon vetolankoja!
      Kyllähän sinä sen varmasti paremmin tiedät. Sullahan lisääntyy pihan käyttöneliöt?? Multaahan menee monta autokuormallista??

Joo, minä kiipeilen nytkin ruusupuussa, kasvatin varpaankynnet pitkiksi ihan sitä varten. Sitten vielä valelen itseni ruusuvedellä, niin onpas kukkea tunnelma. Leikin, että menen karhua pakoon, niinhän sitä vuosia sitten neuvottiin.
      Vielä ruusu poikittain summuun.

Ei tullut 8 milliä, ei.
      Pitää lopettaa minun tämä hupatus, ja kasvaa aikuiseksi.
      Panevat vielä kasvatuslaitokseen.
      .
      .

• Nopea olet oppimaan vai netissäkö kävit.
        Mulla on monta kasettiauton lastia hiekoitus hiekkaa vapaasti käytettävissä.
        Todella hyvin tiivistyvää tavaraa kun siinä on pölyt ja tuhkat mukana.
        Älä ota piikkirunkoista ruusua suuhusi.
        Vältä kasvatuslaitosta sillä sen jälkeen joutuu usein katkolle.
        Uskotko lihasmuistiin ?mul on kauheita kokemuksia siitä.

• lejanna
        koti-kiusattu kirjoitti:

Nopea olet oppimaan vai netissäkö kävit.
        Mulla on monta kasettiauton lastia hiekoitus hiekkaa vapaasti käytettävissä.
        Todella hyvin tiivistyvää tavaraa kun siinä on pölyt ja tuhkat mukana.
        Älä ota piikkirunkoista ruusua suuhusi.
        Vältä kasvatuslaitosta sillä sen jälkeen joutuu usein katkolle.
        Uskotko lihasmuistiin ?mul on kauheita kokemuksia siitä.

En mie missään netissä vaellellut, vaan tuo riemumaisteri kertoi.
        Ai, sulla on täytöt omasta takaa, hienoa.
        Olet sinä ahkera ihminen, päivät muille, ja illat itselle.
        Mutta onhan sinulla oma Duracell-pupu. :))
        Niitäpä ei monella pojalla olekaan, Hefnerin Huugolla tosin useampia.

On mullakin lihasmuistissa montakin asiaa, ja aivokurkiainen kukkuu lisää.
        On sekin tuhlausta, ensin pitkistetään, ja sitten pätkistetään. :/
        Pekka ja Pätkä, ja kärpäslätkä.
        .

• lejanna kirjoitti:

En mie missään netissä vaellellut, vaan tuo riemumaisteri kertoi.
        Ai, sulla on täytöt omasta takaa, hienoa.
        Olet sinä ahkera ihminen, päivät muille, ja illat itselle.
        Mutta onhan sinulla oma Duracell-pupu. :))
        Niitäpä ei monella pojalla olekaan, Hefnerin Huugolla tosin useampia.

On mullakin lihasmuistissa montakin asiaa, ja aivokurkiainen kukkuu lisää.
        On sekin tuhlausta, ensin pitkistetään, ja sitten pätkistetään. :/
        Pekka ja Pätkä, ja kärpäslätkä.
        .

Mä luulen että toi minua vaivaava lihasmuisti on periytyvää sorttia.
        Vaimo on perinnyt sen isältään ja käyttääsitä perimäänsä mun häiriköintiin.
        Katos kun appi oli kova sahamaan puita pokasahalla sahapukissa.
        nyt kun vaimo ei voi sahata puita se on korvannut pokasahan liikkeet imurointiin .
        Raivokasta kahdenkäden kihmutusta,oikee valkotornaado.

• lejanna
        koti-kiusattu kirjoitti:

Mä luulen että toi minua vaivaava lihasmuisti on periytyvää sorttia.
        Vaimo on perinnyt sen isältään ja käyttääsitä perimäänsä mun häiriköintiin.
        Katos kun appi oli kova sahamaan puita pokasahalla sahapukissa.
        nyt kun vaimo ei voi sahata puita se on korvannut pokasahan liikkeet imurointiin .
        Raivokasta kahdenkäden kihmutusta,oikee valkotornaado.

Voihan nenäsiili, älä naurata.
        Pitää jo minun yrittää olla alkuvanhuksena vakaa ja vakava puunaama.

Papan pokasahasta olen kertonutkin ammoin, kuinka siinä oli narua ja puukapula, jolla jotain kiristettiin.

Totta muuten, olet tarkka kakara, liikehän on aika lailla samanlainen. Minkäpä pupusi perimälleen voi?
        Hyppää pöydälle, huuda suureen ääneen, en tiedä mitä, mutta varo imurin suutinta!

Pittää olla jo hilijaa, että osastolla päästään uneen. :))
        .

• Ei näin vanhana enää hypätä minnekkään korkeintaa könytään tuolin kanssa.
      Olen mä joskus yöllä komentanut sitä valoa laittamaan et näen häjyillä ,huonolla menestyksellä
      Ei mitään hiljaa nyt melutaan ja syljeskellään..

• lejanna

Ookko nää alakanu juopottelemaan sen vuoden ainoa pilsnerisi?
        Joitko ihan puolet pullosta??
        Kissa pakeni kai uuninpankolle, kun könyät siinä itseksesi.
        Tuo verbi-könytä on kyllä maan mainio.

Onko teillä vielä oravavaara?
        Meillä siili käveli iltana muutamana koiran mahan alta, eikä kumpainenkaan ollut toistaan huomaavinaan. Koira kurkkasi, muttei ollut moksiskaan.
        .

• 1943

Tänään olen saanut iloa nauttimalla keväisestä luonnosta, ystävän läheisyydestä, lähiomaisten seurasta, autonajosta (250 km), ystävän puhelusta, arkiaskareista, saunomisesta, rästilehtien lukemisesta, sähköpostiviesteistä. Siis melko tavallisesta terveen ihmisen elämästä.

• lejanna

Sinulla tuntuu aina olevan täyttä elämää, olet tosi onnekas ihminen.
        Ei liene mitenkään asiaankuuluvaa sanoa, mutta pidän sinun tyylistäsi, olet ja sanot, mitä olet, ja olet tärkeä ihminen monelle, sisarellesi varsinkin. Niin muistan.
        Et kierrä, et kaarra, etkä kertoile satuja.
        .

• 1943
        lejanna kirjoitti:

Sinulla tuntuu aina olevan täyttä elämää, olet tosi onnekas ihminen.
        Ei liene mitenkään asiaankuuluvaa sanoa, mutta pidän sinun tyylistäsi, olet ja sanot, mitä olet, ja olet tärkeä ihminen monelle, sisarellesi varsinkin. Niin muistan.
        Et kierrä, et kaarra, etkä kertoile satuja.
        .

Onnekas ja onnellinen. Tänään oli erikoista se, että yksin olin vain osan automatkasta. Siitäkin nautin, sillä tarvitsen näitä latautumishetkiä. Useimmiten on niin päin, että suurin osa vuorokaudesta on yksinoloa. Huomenna on taas aktiivista yhdistystoimintaa. Leivon aamulla pullia arpajaisvoitoksi.

• Ystävistä, rakkaudesta, vapaudesta, luonnosta, elämän sykkeestä Euroopan cityissä, metsälammen rauhasta, auringosta, terveydestä.

• lejanna
    • tii-na-...

tulin just paikallisesta baarista karaokesta oli oikeen mukava meininki tupa täynnä porukkaa ja laulu raikas =))))))

• lejanna

Meillä on tämän tästä kaksinistuttavia Karaååkke-lauleloita. Mikään ei ole mukavampaa, kuin laulaa, täyttä kaulaa. :))
        .

• Voimakas ilmaisu.
      Ilo?

Parisuhdetta on turha ryhtyä kehumaan.
      Tässä iässä sen tasapainoisuus lienee itsestään selvää!

Tunnen tyytyväisyyttä pystyessämme toteuttamaan vaatimattomia mielitekojamme sekä suunnitelmallisesti että spontaanisti.

Niiden yhtenä seurauksena on elämämme meille riittävän vaihtelevaa ja värikästä olematta kuitenkaan turhan levotonta vaan turvallisen tuntuista.

• Mä kans...
        H.

• hunksz kirjoitti:

Mä kans...
        H.

=)) Tääkin tahtoo =))

• lejanna

Laiskalle Larssille.

Turkasen laittamattomasti sanottu.
        Mutta, periksi en anna, ilo on vallan ihanaa, ja sitä tuottaa hyvä ihmissuhde.

Pienistä asioista on kerättävä ilon vasunsa täyteen. Namsk.
        .

• lejanna kirjoitti:

Laiskalle Larssille.

Turkasen laittamattomasti sanottu.
        Mutta, periksi en anna, ilo on vallan ihanaa, ja sitä tuottaa hyvä ihmissuhde.

Pienistä asioista on kerättävä ilon vasunsa täyteen. Namsk.
        .

Mä kans! ..
        H.

• hunksz kirjoitti:

Mä kans! ..
        H.

Mää en kans ; )

Minulle tuotti tänään suunnatonta iloa saada paahtaa jo ennestään ruskettunutta kehoani. Tuuli alkoin iltapäivällä hellittää ja sen vilpoinen hyväily kehollani oli petollisen ihanaa harhaan, kuumuus ei tuntunut ensimmäisten kahden tunnin aikana, mutta nyt tuntuu.

Lievitykseen tarvittiin kuumotusta lieventävää voidetta, ihanaa hyväilyä ylisillä, loput jääköön arvailujen varaan ; )

• 1943
        korpikirjailija kirjoitti:

Mää en kans ; )

Minulle tuotti tänään suunnatonta iloa saada paahtaa jo ennestään ruskettunutta kehoani. Tuuli alkoin iltapäivällä hellittää ja sen vilpoinen hyväily kehollani oli petollisen ihanaa harhaan, kuumuus ei tuntunut ensimmäisten kahden tunnin aikana, mutta nyt tuntuu.

Lievitykseen tarvittiin kuumotusta lieventävää voidetta, ihanaa hyväilyä ylisillä, loput jääköön arvailujen varaan ; )

Noita paahtuneita saaristosta palaavia oli paikallisessa pizzeriassa. Punottivat oikein kunnolla. Tuuli ja aurinko olivat tehneet tehtävänsä. Voipa sulla olla vähän tuskainen yö, en kadehdi. Täällä hyttyset nautiskelivat vyötäröni ympärillä, kun kylvin kukkia ja kyykistelin. Silti mentiin tuon ilon asteikossa plussan puolelle ja toivottavasti kesän edetessä ilo kasvaa kymmenen potensseissa.

• 1943 kirjoitti:

Noita paahtuneita saaristosta palaavia oli paikallisessa pizzeriassa. Punottivat oikein kunnolla. Tuuli ja aurinko olivat tehneet tehtävänsä. Voipa sulla olla vähän tuskainen yö, en kadehdi. Täällä hyttyset nautiskelivat vyötäröni ympärillä, kun kylvin kukkia ja kyykistelin. Silti mentiin tuon ilon asteikossa plussan puolelle ja toivottavasti kesän edetessä ilo kasvaa kymmenen potensseissa.

Laitoin lämmöt pois ylisisltä ja aukaisin toisen ikkunan järven suuntaan, kyllä se tästä. Minulla on hyvä pohjarusketus Hollannin matkaltani, joten tuskinpa tässä kovin tuskissani kierreskelen ja muutenkin on tuskaton olotila ,;)

• ma.ejk...
        korpikirjailija kirjoitti:

Laitoin lämmöt pois ylisisltä ja aukaisin toisen ikkunan järven suuntaan, kyllä se tästä. Minulla on hyvä pohjarusketus Hollannin matkaltani, joten tuskinpa tässä kovin tuskissani kierreskelen ja muutenkin on tuskaton olotila ,;)

Vai oletta aurinkoa saaneet...tää on ollut niin kylmää ettei tosikaan. Villasukat jaloissa ja nuttu päällä, kun terassin ovi on ollut raollaan.
        Tuulessa se minunkin olisi aurinkoa saatava, en jaksa muutoin olla paahteessa.
        Taas jos on oikeinkin kuuma ei pyörälenkki voi olla kovin pitkä, no onhan noita itseruskettavia :))

• ma.ejk... kirjoitti:

Vai oletta aurinkoa saaneet...tää on ollut niin kylmää ettei tosikaan. Villasukat jaloissa ja nuttu päällä, kun terassin ovi on ollut raollaan.
        Tuulessa se minunkin olisi aurinkoa saatava, en jaksa muutoin olla paahteessa.
        Taas jos on oikeinkin kuuma ei pyörälenkki voi olla kovin pitkä, no onhan noita itseruskettavia :))

Höpsis... itseruskettavat eivät hoida ihoa. Aurinko hoitaa ; )

Hollannissa sain kammon pyöräilijöitä kohtaan. Hollanti on maa jossa pyöräilijät menee ekaksi ja muut sitten jos jää väliä. Täytynee nostaa varasta punainen paholaiseni (vaihteeton vanhanaikainen) jahka ensin laitan pihapiirin istutkset.

Pitäisiköhän jo könähtää kyljelleen?

• ibiza

Hmmm...

Kyllähän tämä koko elämä on tuota iloa...

Juuri tulin tuolta eräältä pohjoisen rantamökiltä... Neljä päivää raaputeltu maalia isosta "fiskarista"... Kalasteltu, syöty savukalaa ( en kerro lajia ettei kukaan kadehdi ), istuttu nuotiolla ja nautittu luonnon heräämisestä... Huomenna puutarhatöitä ja "ympäristöoppia" kotona muutaman päivän... Tuo "fiskarin" kunnostus jatkuu ja vesillelasku juhannuksena ( onnellinen toinen osakas )...

Jaa... Mitähän vielä ossais kaivata... Onneksi ikää ei tarvi laskea vuosissa vaan tunteena omassa sisimmässään... No eipähän tuo ainakaan vielä näytä pahalta!!!

• elämää, ei enempää.

Kuljeskelin Viikin niityillä ja aurinko lämmitti. Tuuli oli viileä ja olin pukeutunut kohtalaisen lämpimästi, silti kuitenkin kesäisesti. En päässyt nahkaani polttamaan, kasvot vain saivat vähän väriä ja mieli oli hyvä ja iloinen.

Paljon oli kukkia jo noussut, kielotkin pienellä nupulla. Voi tätä alkukesän riemua!

• 1943

Vieläkö siellä niittyjä riittää? Lahden väyältä katsottuna alue näyttää jo täyteen rakennetulta. Joskus viitisenkymmentä vuotta sitten lueskelimme keväällä tenttiin Viikin kallioilla ja käärmeitä luikerteli siellä sun täällä.

• elämää, ei enempää.

Kyllä Viikissä on vielä noita niittyjäkin. Lienevät joitakin yliopiston koetilan istutuksia osa. En tarkemmin tiedä. Asun itse kylläkin toisaalla, mutta lapseni asuu tuolla Viikin Latokartanossa ja siellä on aika paljon metsää ja niittyjä vielä jäljellä. Kyllä siellä niitä kallioitakin on. Näkyivät sinne kävelytiellekin, missä vaeltelin.

Paljon on kyllä rakennettukin ja koko ajan tulee lisää uusia asuintaloja. Mukavaa seutua minusta nuokin alueet.

• laulut tulevat ja me

Sängyssä hyvän naisen kanssa ja aika niin kauan kuin yhteinen siis alku 60 .

Myös hyvä rahan tulo.

• lejanna

Rahallahan on taivaallinen voima, melkein.
        Saahan sillä terveyttäkin, ei kuolemattomuutta.
        Rakkauttakin, joskus, rakkaudetonta liikunta useammin, kai.
        .

• kyllä näin on
        lejanna kirjoitti:

Rahallahan on taivaallinen voima, melkein.
        Saahan sillä terveyttäkin, ei kuolemattomuutta.
        Rakkauttakin, joskus, rakkaudetonta liikunta useammin, kai.
        .

ilman rakkautta ei minulla onnistu, kuin siellä etelän-miehillä.

• Pirre*

Monet asiat, esim. se että herää aamulla suhtkoht terveenä :)

• lejanna

Monen moisia jännäämisiä krempat tuovat, läheisen vaivat surettavat omiakin enemmän.
        Terveyden merkitys kasvaa, sitä mukaa, kuin se karisee.
        .

• jota en koskaan ole

Mitä olisi tänään, ajattelin ostan muutaman oluen ja istun solisevan puroni viereen katselen kukkivia puita jne. ja mahdollisesti soitan tapaamalleni vähän yli viikon rakkaudelle samalla yritän ymmärtää naisien järjen juoksua.

• Tuota noin, sulla on toivoton tehtävä edessäsi, mikäli yrität ymmärtää naisten järjen juoksua. Ei tule onnistumaan.
        Onnea kuitenkin. :)

• lejanna

Sinullahan on näkymät, kuin kauneimmasta taulusta.

Ei kaikkia arvoituksia kannatakaan ratkaista. Sehän niissä on kiintoisan kinkkisen kiihoittavaa, mieltä kiehtävää.

Ole nyt edes joskus!
        .

• lintujen laulua ja k
        lejanna kirjoitti:

Sinullahan on näkymät, kuin kauneimmasta taulusta.

Ei kaikkia arvoituksia kannatakaan ratkaista. Sehän niissä on kiintoisan kinkkisen kiihoittavaa, mieltä kiehtävää.

Ole nyt edes joskus!
        .

Niin kaikensa yrittää ja mitä siitä saa, kun se aika on vähän määräävä tässä iässä luulen ymmärrätte väärin, ei ole kysymys sängystä---ja siitä. Pitäisi kai löytää joku lähes naapurista tai tilata jostain niinkuin moni näyttää tehneen, mutta siinä on vielä suurempi riski.

Näkymät on hyvät ja marmoripatsaita italiasta on myös.

• Anceli kirjoitti:

Tuota noin, sulla on toivoton tehtävä edessäsi, mikäli yrität ymmärtää naisten järjen juoksua. Ei tule onnistumaan.
        Onnea kuitenkin. :)

Mä haluaisin tän toivorikkaan kirjoittajan optimismin, yrittää nyt ymmärtää naista.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Mä haluaisin tän toivorikkaan kirjoittajan optimismin, yrittää nyt ymmärtää naista.

Ai haluaisit, siinäpä sitä puuhaa teille miehille riittääkin.
        Yrittää nyt ymmärtää naista, heh.

• Anceli kirjoitti:

Ai haluaisit, siinäpä sitä puuhaa teille miehille riittääkin.
        Yrittää nyt ymmärtää naista, heh.

olen mä jo pikkasen oppinu kun mä teen jonkin asian niin vaimo tekee siihen liittyen omansa.
        Toisinaan aika helppoakin niinkuin vessanrenkaan nosto ylös,hyvin tierän seurauksen.

• lejanna
        lintujen laulua ja k kirjoitti:

Niin kaikensa yrittää ja mitä siitä saa, kun se aika on vähän määräävä tässä iässä luulen ymmärrätte väärin, ei ole kysymys sängystä---ja siitä. Pitäisi kai löytää joku lähes naapurista tai tilata jostain niinkuin moni näyttää tehneen, mutta siinä on vielä suurempi riski.

Näkymät on hyvät ja marmoripatsaita italiasta on myös.

En minä mitään pukkisänkyjä edes ajatellut.
        Ajattelin kahden aikuisen hyvää suhdetta. Perustuu se sitten sille, vaiko tälle, sehän on jokaisen yksityisasia.
        Ilo ja onni on päämäärä, johon tähdätään.
        Veistos on parhaimmillaan vain varjo totuuden.

Ei olleet ne kultia kunnian,
        ei helyjä mammonan, maailman,
        oli linnunlaulua sydämen,
        oli riemuja rakkauden.

Eino Leinoa, tuokin, kauneus.
        .

• koti-kiusattu kirjoitti:

olen mä jo pikkasen oppinu kun mä teen jonkin asian niin vaimo tekee siihen liittyen omansa.
        Toisinaan aika helppoakin niinkuin vessanrenkaan nosto ylös,hyvin tierän seurauksen.

Minä mokasin äsken raskaasti ja saan varmaan korvata tekoni seurauksia niin kauan kunnes se tukka kasvaa takaisin. :))))
        Apuaaa, harvoin näkee noin myrtynyttä miehen naamaa.
        Joudunko mie nyt nöyrtymään ja näyttelemään kilttiä tyttöä......:(
        Ei onnistu eikä se tykännyt siitäkään, kun nauroin katketakseni. Huh, ihmisellä ei ole huumorintajua ei sit juuri ollenkaan.
        Mutta miepä lähenkin sinne Myllylammen rantaan, mököttäköön itekseen.

• muruina-onni

MINULLE KAIKKI ELÄMÄSTÄ ON TUONUT .ILOA PERHE JA TÄMÄ ELÄMÄN JATKE.,siis jälkeläiset,ja työ aikanaan ,kun olin yrittäjä.EI yhtään päivää samanlaista yllätyksiä koko elämä. olen tavallaan syntynyt kultalusikka suussa ,vaikka köyhän oloisena elän. MUTTA TÄLLÄINEN ,se juuri pienistä muruista onni tulee.

• BÖÖÖÖ!!!

Hyvä, hyvä, mutta ei sitä sentää tarvi huutaen kertoa!

• lähes jokainen päivä

En tiedä mikä olisi jatkuva ilo, mutta tulevaisuus on turvattu myös lapsien.
        Eihän tulevaisuutta kukaan voi tietää, elämässäni ei koskaan ole ollut niin paljon yllätyksiä kuin nyt 60 .

• lejanna
        lähes jokainen päivä kirjoitti:

En tiedä mikä olisi jatkuva ilo, mutta tulevaisuus on turvattu myös lapsien.
        Eihän tulevaisuutta kukaan voi tietää, elämässäni ei koskaan ole ollut niin paljon yllätyksiä kuin nyt 60 .

Enpä ole moista jatkuvaa ilottelua koskaan kokenut. :))
        Kyllä on useinmiten niin kuin lauletaan:

"On lainaa ilon sekunnitkin, ne surun tunnein maksetaan" ♫

Pienistä palasista pitää ilon palapelit koota, kellä niistä tulee pienempiä, kellä suurempia. Toivottavasti yllätyksesi ovat suurimmaksi osaksi olleet - merkkisiä.
        Lapset ovat varmasti todella elämän keskipisteitä teille, joille heitä on annettu.
        .

• lejanna

Sinulla on hyvä tuuri, osaat iloita elämästäsi ja onnestasi, ja se, että sinulla on perhe, lapsineen.
        Meille, sinulle ja minulle, kelpaa onnen rakennusaineiksi murusetkin, toisille ei edes kultaharkot. :))
        Suurinta köyhyyttä on mielenköyhyys, ilkeys ja aggressiivisuus.
        Sinä tunnut kovin kiltiltä ja tyytyväiseltä, mikä sen suurempaa iloa voi ihmiselle tuottaa?
        .

• lejanna
        lejanna kirjoitti:

Sinulla on hyvä tuuri, osaat iloita elämästäsi ja onnestasi, ja se, että sinulla on perhe, lapsineen.
        Meille, sinulle ja minulle, kelpaa onnen rakennusaineiksi murusetkin, toisille ei edes kultaharkot. :))
        Suurinta köyhyyttä on mielenköyhyys, ilkeys ja aggressiivisuus.
        Sinä tunnut kovin kiltiltä ja tyytyväiseltä, mikä sen suurempaa iloa voi ihmiselle tuottaa?
        .

Muru-onnelle oli viesti tämä.
        .

• lejanna
        BÖÖÖÖ!!! kirjoitti:

Hyvä, hyvä, mutta ei sitä sentää tarvi huutaen kertoa!

Kamalaa, kun säikähdin. Ai hurja!

Tuli ihan suru puseroon, silmissäni näin sen valtava, Mörkökö se on, Muumeista.
        Muumit ja Nils Holgersson, siinäpä kaksi meikäläisen asteella olevalle.
        Tuottavat iloa, monta kiloa.
        Reinikainenkin kai taas kerran pian alkaa näkyä, yhtä jalkaa, katsomaan. :))
        .

• muruista elämät
        lejanna kirjoitti:

Muru-onnelle oli viesti tämä.
        .

Onni kaikille on muruina siinä mitä elämä on antanut. Murut voivat olla myös tuskaa elämän viimeisillä hetkillä, sillä toisen elämä ei ole oma elämä.

• kaikessa voi olla il
        muruista elämät kirjoitti:

Onni kaikille on muruina siinä mitä elämä on antanut. Murut voivat olla myös tuskaa elämän viimeisillä hetkillä, sillä toisen elämä ei ole oma elämä.

Mikä on ilo?

• lejanna
        kaikessa voi olla il kirjoitti:

Mikä on ilo?

Ilo on hetkittäistä surun unohtamista?
        .

• eläämme ajassa 60+
        lejanna kirjoitti:

Ilo on hetkittäistä surun unohtamista?
        .

olet oikeassa, mikä on suru--mikä se on, joku on vain pois.

Suru, sillä ei ole myös aikaa, on vain näkemys siitä mikä on aika.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1779
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1141
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      899
    Aihe