Eli minulla on tälläinen tilanne että asun poikaystäväni kanssa samassa vuokra-asunnossa joka on yksityisen henkilön omistuksessa. Olen 17-vuotias ja saan kämppään asumis tukea ja meillä on vuoden sopimus vuokranantajan kanssa joka päättyy tammikuussa. Minun pitäisi nyt irtisanoa itseni asunnosta, mutta en tiedä minne minun pitää siitä muualle ilmoittaa kun vuokranantajalle eli pitääkö minun myös ilmoittaa kelalle asiasta niin että kämppä siirtyy vain poikaystäväni nimiin?
Vuokrasopimuksen irtisanominen
1
164
Vastaukset
- Tottakai ilmoitat
Jos vuokrasopimus on tehty vuodeksi ei sinulla ole automaattista oikeutta irtisanoa (tai muuttaa pelkästään poikaystävän nimiin) sitä ennen kuin tuo vuosi on tullut täyteen. Vuokranantaja VOI siihen toki suostua, mutta hänen ei ole pakko. Vuokranmaksuvelvollisuus osaltasi jatkuu siis tammikuuhun jos vuokranantaja ei suostu sopimusta aiemmin osaltasi päättämään.
Jos saat vuokranantajan suostumaan sopimuksen purkuun ja sen siirtoon vain poikaystävällesi, niin teidän pitää ilmoittaa luonnollisesti asiasta myös kelalle jotta asumistuki voidaan laskea uudestaan (jos asuntoon jäävä poikaystävä sitä haluaa yksin hakea). Jos saat tukea muualta, esim. soskusta, niin sinnekin pitää muutosta ilmoittaa. Eivät virastot automaattisesti tietoa muutostasi saa, ja jos sen salaat (=et ilmoita) voit syyllistyä tukipetokssen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1861395Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49921
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51788- 56772
- 102764
- 33712
- 60709