onkohan palstan lukijoissa yrittäjiä, joilla valmiiksi mietittynä/toteutettuna asuminen joko vuokralla tai työsuhdeasunnossa oman oy.n omistamassa talossa.
Minulla on ok.talo jonka ylläpitokustannukset näin toimien menisivät täysmääräisinä? yrityksen kirjanpitoon eikä oman veroprosentin kautta vähennettynä.. Verottajan sivuston laskurin mukaan taloni verotusarvo työsuhdeasuntotapauksessa olisi noin satasen enemmän kuin tämänhetkinen omissa nimissä olevan lainanlyhennys per kk. Perstuntumalla pitäisi jäädä voitolle, kun oma vero% kuitenkin jotain 38...
kommentteja kiitos
ok.talon lainan siirto Oy.lle?
hamara
1
143
Vastaukset
- 20+3
Ota huomioon ainakin seuraavat:
- kun myyt omakotitalon oy:lle, joutuu oy maksamaan 4 % varainsiirtoveron
- itselle oman kodin luovutusvoitto (jos joskus muuttaa muualle) on verovapaa, oy maksaa luovutusvoitosta normaalit verot
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881419Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231208- 50948
- 70900
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51808- 56792
- 102774
- 69748
- 33712