Mietin tässä että tulenko pärjäämään, sillä mulla on kemiasta surkein mahdollinen pohja: 1 ainoa lukion pakollinen kurssi käyty 3v sitten ja siitäkään en muista mitään. Arvosana taisi olla 5 tai 6. Sinänsä kemian opiskeluun löytyy intoa ja motivaatiota, ja onhan se tärkeä sivuaine geologian opiskeluun, mutta hieman huolestunut olen pärjäämisestä. Osaako joku kokeneempi sanoa, onko se yliopiston "peruskemia" vaikeaa? Millaista on kemian sivuaineopiskelu?
Kemia geologian sivuaineena
2
226
Vastaukset
- asdasdffffff
Yliopiston peruskemia ON vaikeaa. Tolla pohjalla siinä ei pärjää.
Esim. Turun yliopiston kemian perusteiden kurssin läpipääsyprosentti on usein 50 % luokkaa, hyväksytyistäkin suurin osa on ykkösiä eli huonointa arvosanaa. Monet kemian pääaineopiskelijatkaan eivät läpäise ko. kurssia ekalla yrittämällä.
Eli suosittelen opiskelemaan lukion kemian kurssit vapaa-ajalla tai ilta-lukiossa ja sitten seuraavana vuonna yliopistoon lukemaa sivuainekemiaa.
Ja kemiahan on tosi hyödyllinen geologian opiskelijalle, muttei välttämätön. Jos tuntuu ylivoimaiselta, niin unohda kemia. Vuosikurssiltani ehkä vain vähän yli puolella on kemia sivuaineena :) - Ei hätää
Kemian peruskurssit eivät ole vaikeita. Tosin opiskella tietysti täytyy niinkuin muissakin aineissa, mutta asiat varmasti oppii jos niin haluaa. Peruskursseilla tulee tutuksi perujutut orgaanisesta, epäorgaanisesta, fysikaalisesta ja analyyttisestä kemiasta, mutta mitään ei opiskella niin syvällisesti, etteikö niitä olisi mahdollista oppia!
Ja suurin osa kurssin arvosanoista on yleensä alle kolmosia johtuen siitä, että mukana on aina niitää opiskelijoita, jotka tulevat tenttiin kokeilemaan, pääsisikö läpi. Monelle opintopisteet ovat arvosanaa tärkeämpiä. Eli kokeilemaan vain :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111648Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401404- 541143
- 581053
- 721005
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva53926Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774