Mistä kirkkovihkimisessä homoille on kyse ?

fenno_maani

Olenko väärässä asiassa? Tämä on minun mielipide:
Nimenomaan kirkkovihkimisissä on kyse kirkon laeista ja niihin ei kuulu homoavioliitot.
Homous on raamatussa ei hyväksyttävää !
Miksi joku tahtoisi kuulua väkisin ryhmään joka on omien ajatusten vastainen?

En minäkään liittyisi islamiin, koska minä en kannata sen ajatuksia.
Enkä liittyisi ampumaseuroihinkaan, koska minä en tahdo ampua eläimiä, enkä tahdo osata ampua, enkä tahdo nähdä niitä ammuttavan.

Sitä vastoin nyt homot tahtoi liittyä kirkkoon vaikka se on selkeästi homovastaisen.
Miksi homot tahtoo väkisin kirkollisen avio-liiton kirkossa joka on jumalan, raamatun ja kirkon mukainen sopimus, mikä vastustaa homoutta ?

Avioliito on selkeästi kirkon kirkollinen toimenpide, jolle on tietty tarkoitus, eli se että se on naisen ja miehen välinen.
Miksi homot tahtovat tuhota olemassa olevan kun varsin hyvin voisivat kehitellä jotain uutta ?

Kirkollinen avioliitto on kirkollinen toimenpide sen kannattajilleen, jolla on tietty tarkoitus, joka perustuu raamattuun.
Kultapossukerhosta sai kultaisen säästöpossun kun täytti tietyt säännöt! Ja minä sain.

Ja siksi kuvio hämmästyttää minua, miksi homot tahtoo tuhota jotain, kun voisivat rakentaa jotain omaa ja uutta?

Ja miksi ev.lut.-kirkko antaa tuhoutua kaiken mikä perustuu raamattuun.
Joten mihin ev.lut nojaa?
Homoihin ja muslimeihin.
Pitäkää sitten hyvänänne. Tuo kirkko ei ole enää minua varten.
Ev.lut.-kirkko voi mun puolesta siunata vaikka rikollisten rikossuunnitelmat, EVVK

19

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain he itse

Homot eivät välitä siitä mitä mieltä Raamattu on, jos pappikaan ei välitä joka heidät vihkii, se on Raamatun vastaista toimintaa koska Raamatussa ei hyväksytä homoutta.

• Ihmisen keksimä, ihmisen kirjoittama, ihmisen lukema ja ihmisen tulkitsema. Koska näin on, miksi siinä olevaa vääryyttä ja epäoikeudenmukaisuutta ei voi muuttaa?

• Siksi koska toisten mielestä näin on oikein.
        Ja toisten kuin minunkin mielestä se aikaisempi laki oli parempi.

Se on kirkon ja kirkon kannattajien kanta.
        Miksi sitä pitää pakolla muuttaa?
        Miksi kirkon vanhojen jäsenten tunteita pitää loukkaa?
        Ainiin kun homot on pahoja.
        Tässä avioliiton siunauksessa just näkee miten pahoja homojen sydämet ovat.
        Miten suvaitsemattomia olette vanhoja ja eritavalla ajattelevia kohtaan!
        Minun sydäntä särkee tuo homojen jatkuva vaatimus lista.
        Homot niin kuin tykittää uutta vaatimusta agendalle heti kun edellinen on saatu läpi.
        Tämänkin jälkeen tulee uusi ja uusi ja uusi niin kauan kunnes saisivat läpi lain että heterot pitää polttaa roviolla epäkelpoina yksilöinä.

Toki ei kaikki ole samaa mieltä : joku ”tytpoi” kirjoitti Metro-lehdessä hyvin ettei kaikki homot ole samaa mieltä ja se oli hyvä.

• Karkkikaupasta ei voi ostaa autoa, miksi kirkosta pitää voida hankkia homoavioliitto, kun se on sopimusten vastaista?

Eli homoilla näyttää olevan vain pahan tekeminen on taka-ajatuksena, sillä avioliittohan tai avioliitto kirkossa tai papin siunaamana ei muuta suhdetta, vai?
      Minä tässä asiassa en näe seksiä, vaan ev.lut.-kirkko on tietynlainen ”kerho”, jolla on omat sääntönsä jäsenilleen, jos sääntöjä ei noudata niin ulos. Olisi minun sääntöni.

Minä koen homojen vaatimukset puhtaana kiusana kirkon ajatusta sekä minun ajatustani vastaan.
      Eikä vihkimisellä ole mitään tekemistä rakkauden kaa se on vain kirkon jäsenilleen suoma toimenpide tietyin edellytyksin.
      Jos kirkko rupee vihkii homoja, niin ev.lut. hautausmaahan hautaaminenkin alkaa tuntua hieman vieraalta.

Mitä on olla kristillinen?
      Tänään on muotia Homous ja se on nyt kristillistä-muotia!
      Ehkä minä tahdon sitten kuulua jonnekin muualle.

Pankaas nyt ev.lut.-kirkko tarkkaan miettien millainen te tahdotte olla.
      On meinaan valintoja minullakin tehtävänä.

Homot kirkkoon ja heterot muualle = Niinkö?
      Muslimit kirkkoon ja kristityt muualle = Niinkö?

Jos homot ei olisi niin kiusanhenkisiä kuin tiedän eräiden niistä olevan, niin he voisivat vallan hyvin keksiä oman uuden uskonnon kirkkoineen, jonka jumala hyväksyy vain homot ja langettaa hetereoille helevetin, kuoleman jälkeen, sillä sen olen kuullut olevan heidän kuningas-ajatus muutenkin.

Homot ystävinä pistää hetereoita niin 6-0 eikä kaikki homojen ystävät sitä edes ymmärrä. Olen sen niin nähnyt.

Yksi suvaitsemattomista rymistä Suomessa on homot, suurinosa niistä vihaa silmittömästi heteroita ja pitää heteroita huonompina kuin homoja ja pitää hetero-seksiä likaisena jne . Ja kaiken kukkuraksi olen oppinut tämän kaiken homo-ystäviltäni, vaikkeivät he yltäkylläisyydessään, paremmuudessaan ja täydellisyydessään edes ymmärrä, minkä viestin minulle olemuksellaan antavat , , ,

, , , , on vain luultavasti parasta kehitellä Kristityille Heteroille uusi kirkko.

• "Vain Jeesus on tie Jumalan luo ja iankaikkiseen elämään." Näin on raamatussa kirjoitettu. Miksi tämä mahdollisuus halutaan kieltää homoilta ja lespoilta? Eikö heilläkin tulisi olla mahdollisuus pelastukseen ja iankaikkiseen elämään?

Itse kuulun siihen maailman suureen enemmistöön, joka joutuu kadotukseen. Menen mieluummin kadotukseen kaikkien ystävieni seurassa ja maailman suuren enemmistön kanssa kuin pyrin etuoikeutettujen joukkoon ja pelastukseen. En yksinkerteisesti halua olla missään etuoikeutettujen ryhmässä.

• sattuma5 kirjoitti:

"Vain Jeesus on tie Jumalan luo ja iankaikkiseen elämään." Näin on raamatussa kirjoitettu. Miksi tämä mahdollisuus halutaan kieltää homoilta ja lespoilta? Eikö heilläkin tulisi olla mahdollisuus pelastukseen ja iankaikkiseen elämään?

Itse kuulun siihen maailman suureen enemmistöön, joka joutuu kadotukseen. Menen mieluummin kadotukseen kaikkien ystävieni seurassa ja maailman suuren enemmistön kanssa kuin pyrin etuoikeutettujen joukkoon ja pelastukseen. En yksinkerteisesti halua olla missään etuoikeutettujen ryhmässä.

Kiitti tässä oli muutama hyvä ja mielenkiintoinen pointti.
        Pari muttaa kuitenkin. Yritän kirj lyhyesti ja Toivon että ymmärrätte oikein mitä tarkoitan.
        Kun on kerho, olkoon vaikka asekerho, niin sinne mennään sääntöjä noudattamaan.
        Kun on kerho nimeltään jumala ja raamattu sen sääntökirja.
        Se kieltää homouden. Niin jo lähtökohtaisesti homot ovat väärässä paikassa ja vielä vaatimuksineen sääntömuutoksiin he ovat ennemmin vain pahantekijöitä.
        Se olisi ihan sama jos aseenkäytön vastustajat menisi ampumakerhoon ajamaan aseenkäytön kieltämistä.
        Mitä järkeä tällaisessa kiusassa on?

Aseenkäytön vastustajat tekee oman kerhon.
        Kuin myös homot jotka luulee uskovansa jumalaan voivat tehdä oman kerhonsa ja sen jumalan joka rakastaa vain homoja ja heittää heterot helvet*tiin, no tehkööt sääntönsä miten tahtoo. Monesti homojen puhe ja käytös on sitä että vain homot ovat hyviä ja hienoja yksilöitä ja hetskut ovat toisenluokankansaa. (=oma kokemukseni)

Miten niinkuin homot uskoisi mihinkään jumalaan, joka kieltää homouden ?
        Ja miksi joku ryhmä liittyy kerhoon, ev.lut.-kirkkoon, joka vastustaa heidän elämäntapaansa?
        Ja uskooko yksikään homo ylipäätään mihinkään jumalaan ?
        Se on jotenkin niin järjenvastaista ja ainakin minulle tulee mieleen, että tämä koko homma on vain kiusaa.
        Siinä se mielipiteeni niinku lyhyesti.
        Homoilta (, joihin luettelen myös lesbot) on tie Jumalan luo ja iankaikkiseen elämään estetty sääntörikkomusten vuoksi. Se on minun mielipiteeni.

Voisiko esim kristityt mennä islaminuskoon vastustamaan shari´aa? tai itsemurhaiskuja? tai viidesti rukoilemista tai..? tai....?

Tuo mitä tulee henk.koht.valintoihisi, menemättä etuoikeutettujen joukkoon, on hauska ja wanha fraasi ja kyllä olen vähän samaa mieltä. Viimeaikaiset uutiset pappien tekemistä lastenraiskauksista on pöyristyttävää kuten myös se että toiset papit ovat antaneet niille synninpäästöjä.
        Ja olen samaa mieltä en minäkään tahdo kuolemani jälkeen sinne minne menee lapsia raiskaavat papit ja niille synninpäästöjä antavat papit (=etuoikeutetut). Se on jotenkin niin etovaa kaikkineensa. Oli äärimmäisen suuri vääryys papeilta antaa anteeksi lasten seksuaalinen häirintä, väkivalta ja raiskaukset.

En myöskään minä tahdo kuolemani jälkeen mihinkään itseni vastaiseen ryhmään.
        En myöskään eläessäni tahdo liittyä mihinkään itseni vastaiseen ryhmään.
        Siis miksi homot tahtovat kirkkoon ja Jumalan luo, kun eivät edes eläessään tahdo elää Hänen sääntöjensä mukaisesti?
        Saata*nan palvojat tahtoo Saata*nan luo.
        Jumalan palvojat Jumalan luo.
        Islamistit tahtoo Allahin luo.
        En minä tahdo eläessäni noudattaa allahin sääntöjä enkä mennä lähellään allahia kuolemani jälkeen.

Ei näistä asioista tarvi tehdä tämän vaikeampia.

• fesfsg

Raamarussa ei myöskään sallita sianlihan syömistä, mutta kristityt syövät innostuneesti itsensä helvettiin kuten eksyttäjä haluaa.

• fesfsg10.7.2011 20:23 :lle
        ------------------------------------
        Tämä olikin ihan uutta, saisiko lukea raamatun kohdan asiasta?
        Toisaalta itse katson uskontoa pääpiirteittäin.
        Lähinnä uskoni on elämän tarkoitus on elää, tehdä hyvää sekä älä tapa, älä tee pahaa.
        Ja minä olen antanut Jumalalle valtuudet ja Hän saa päättää kohtalostani.
        Minun tehtäväni on elää Tämä Elämä mahdollisimman hyvin ja oikein.
        Teen parhaani ja katsotaan mihin se riittää.

Jos raamattu kieltää sianlihan syömisen, en aijo possun syömistä lopettaa tämän ”eksyttäjän” ”tiedon” valossa.
        Mutta sanotaan näin että erittäin hyvien syiden takia voisin sen lopettaa, mutta en siksi että joku väittää raamatun niin käskevän, tarviin perustelut mielummin papilta. Tämä selvitetään.
        Jos raamattu kieltää sian syömisen ja lupaa minulle menolipun hel*vettiin niin sitten se on kohtaloni.
        Ja ”se nähdään sitten”.

Mutta homot kiristää kirkkoa nyt muuttamaan vihkimiskäytäntöä. Ja se on pahuutta ja kiusaamista.
        Minä en kuitenkaan aijo mennä kirkkoa vaatimaan muuttamaan tapojaan tai raamatun oppeja, että se siansyönti kielto on muutettava, enkä aijo mennä kirkkoon vaatimaan siunausta syömälleni possulle.
        Ja mikä ihmeellisintä miksen ole kuullut 50 vuoteen ko asiasta mitään? Monetkaan uskovaiset eivät ole lukeneet raamattua, mutta pääpiirteet ovat selviä meille. (kiitos pyhäkoulu, kansakoulu ja rippikoulu)

Mutta homojen asiasta on puhuttu ja se tiedetään yleisesti, mutta että vielä homot kiristävät kirkkoa eroamalla, on vähän liika paksua. Varsinkin kun homot meni ilmeisesti kirkkoon ko ajatukset muassaan, joten mitä uutta?
        Ilmeisesti tarkoitusperät heillä oli jo alun alkaenkin kiristäminen eroamalla. Eli koko juttu on harhautusta valetta.
        ja se on minun mielipiteeni. Onko muiden?

Tässä nyt on sekin johtoajatus, että minä olen suunnitellut kohta 40vuotta meneväni takaisin ev.lut.kirkkoon.
        Kirkko on kerho johon olen pyrkimässä, mutta aina vaan uusien ikävien valossa tietäni tukitaan.

• 243r5e

Niin kauan kun kirkko saa rahoituksensa verovaroista, tekee kirkko tasan niinkuin laki määrää, pullikoimatta. Toistaiseksi laki vielä ei määrää kirkkoa vihkimään homoseksuaaleja avioon, mutta kun laki muuttuu (ja se muuttuu) kirkko joko vihkii tai luopuu vihkioikeudesta.

Yksinkertaista. Vaihtoehtonahan tietenkin on käyttöpääoman rukoileminen taivaasta jonka jälkeen kirkko voi vihkiä vain ne parit jotka kirkon kriteereihin käyvät. Tai kirkon rahoituksen muuttaminen vapaaehtoisella jäsenmaksulla toimivaksi. Olen vuorenvarma siitä, että kirkko ei iki kuuna päivänä luota jäseniinsä niin paljoa, että uskoisi heidän luopuvan vapaaehtoisesti rahoistaan kirkkonsa pystyssäpysymiseksi.

Kaikki muu paskanjauhanta asiasta on täysin turhaa, piste. Kirkko tekee kuten maallinen laki määrää tai kuolee pois.

• Sanoit : "Toistaiseksi laki vielä ei määrää kirkkoa vihkimään homoseksuaaleja avioon, mutta kun laki muuttuu (ja se muuttuu) kirkko joko vihkii tai luopuu vihkioikeudesta. "

Ja minä sanon, että :
      Arvasin siis oikein !!
      Tämä on ateistien eli jo alunperin jumalan sanan kieltäjien eli homojen juoni kyykyttää ja lopettaa kirkko.

Hyvä ev.lut.-kirkko!!
      Te mokasitte vähän niinkuin ihan kaiken!
      Oikeestaan mokaamatta jäi vain ...
      hmmm anna mä mietin ...
      ei niin yhtään mikään jäänyt mokaamatta kirkolta

Homot ja ateistit kaikki veti kirkon kölin ali.

hah

Se siitä sitten, se kirkosta, se Jumalasta ja se raamatusta!!
      Kääntykää nyt koko kirkko vielä islaminuskoon niin olette täydellinen itsenne tappaja.

Tätä päivää en ikinä olis uskonu näkeväni.

     

• Kirjoitat todella hyvin ja olet vakuuttunut ajatustesi oikeellisuudesta. Ja näinhän asia on. Ajatuksesi ovat varmasti täsmälleen oikeita maailmassa ja kerhossa, jossa elät. Näinhän asioiden tuleekin olla. Koska myös kuulun ev. lut. kirkkoon ja osallistun sen toimintaan pieneltä vaatimattomalta osaltani, voinen tuoda esiin omia näkemyksiäni kirkon asioissa. Tunnen useita uskoon tulleita läheisiäkin henkilöitä ja tiedän heidän kokeneen jumalan läheisyyden ja Jeesuksen henkilökohtaisen kutsun. Tämä kutsu voi kohdata myös homon ja lespon, jotka nykyoloissa kutsun saadessaan joutuvat luopumaan rakkaudestaa. Henkilökohtaisesti jeesuksessa jumalan luokse kutsuttu homo on täsmälleen saman tilanteen edessä, jossa hetero olisi jumalan kutsun saadessaan ehdollistettuna rakkaudesta luopumisella. Hän saisi varmuuden Jeesuksessa vain jos luopuisi rakastetustaan!!!

Hän olisi tilanteessa, jossa Jumalan luoma ihmiselon merkittävin tarve olisi kiellettävä ehtona jumalan tykö saapumiselle. Tässä tilanteessa on homo, joka kohtaa Jumalan ja Jeesuksen kutsun. Hän kadottaa elämänsä sen hintana, että säilyttää rakkautensa tai päinvastoin.

Koen, että suhteesi homouteen on tunnepohjaisen vihamielinen. Tämähän on sinänsä oikein. Onhan monen ihmisen suhde ev. lut. kirkkoonkin tunnepohjaisen vihamielinen, joka on ihmisen valinta ja sinällään aivan oikein.

Koska olet löytänyt rauhan siellulesi ja elämääsi, voinen kysyä mielipidettäsi Jumalan ristiriitaan:

Jumala kieltää yhteyden itseensä luomaltaan ihmiseltä, homolta. Onko luomistyö mennyt pieleen, vai onko Jumala sadisti?

• Ja voin jatkaa tähän ” Jumalan ristiriitaan:” samalla lauseella :
      Minä luulen että oikeat vastaukset tupsahtaa esille kun on oikea aika ja sydän on avoinna vastaanottamaan tiedon.
      Mutta tärkeintä on elämä ja elää se hyvin oikein.

Sinun kysymyksesi ovat niitä joita aina ja kaikki kysyivät, kysyvät ja tulevat kysymäänkin.
      Mielestäni on vain parempi olla sydän avoinna vastaanottamaan tiedon kun sen aika on.

Tuo kysymyksesi ”vai onko Jumala sadisti?”
      Siihen on yksiselitteinen vastaus : EI
      Ja sen ymmärtäminen sinun pitää opetella, että miksei.

Mietipä tätä:
      Näin olen kuullut, ymmärtänyt:
      1. Allah on luonut muslimin, hänen kuuluu antaa luomansa olla niin kuin on. Siksi hurskaat muslimit eivät leikkaa partaa, koska se on allahin luoma asia.
      2. tytöllä on klitoris, mutta muslimi naisten mielestä, allah on tehnyt väärän työn ja äidin pitää poistattaa klitoris.

Kumpi on oikeassa miesten ajatus vai naisten ajatus? Se islamista ja sen kysymyksistä tässä kohden.

Mielipiteesi : ” Koen, että suhteesi homouteen on tunnepohjaisen vihamielinen.”
      Tuo on täysin väärin, en missään nimessä vihaa homoutta homoissa. Homoissa on paljon hyvää ja jotain sellaista minkä takia en tahdo pahemmin olla heidän ystävä. Yksi suurimmista syistä on heidän snobbailu, diivailu, valehtelu ja tekopyhyys, sekä hyväksikäyttäminen. Se kaikki ärsyttää, niin etten tahdo olla heidän yhdenkään kaveri enää. Mutta en vihaa jos tapaan hoidan asiat niin ystävällisesti kun kykenen ja piste.
      Homot ovat erittäin kivoja, hauskoja, ystävällisiä, mutta vain uusille tutuille. Kun ystävyys syvenee niin pahuus kovenee. Se on henk.koht mielipide.

Mutta homojen suhde kirkkoon, jumalaan ja vihkimiseen kirkossa on tämä aiheeni. Siitä en itse asiassa ole keskustellut homojen kanssa, joten perustan mielipiteeni omille ajatuksilleni.
      Kun Jumala kieltää homouden, niin on käsittämätöntä että homo voisi kuulla Jumalan kutsun ja olla uskossa ja homona.
      Siinä on jotain merkillistä ja outoa sekä ei-uskottavaa; miksi homo ottaisi kutsun vastaan? Vai että jos ottaa vastaan niin automaattisesti homous jää pois kun kutsun vastaanottaa, okei joku muu osaisi sanoa tämän lyhyemmin.
      Mutta onhan homoja pappinakin,,,, ja tätä ajatusta en jatka, varmaan arvaatte syyn.

Tämä mielipiteesi : Henkilökohtaisesti jeesuksessa jumalan luokse kutsuttu homo on täsmälleen saman tilanteen edessä, jossa hetero olisi jumalan kutsun saadessaan ehdollistettuna rakkaudesta luopumisella. Hän saisi varmuuden Jeesuksessa vain jos luopuisi rakastetustaan!!!

Minusta kuulostaa kun puhuisimme siitä toisesta uskosta jossa papiksi ryhtyminen tarkoittaa rakkaudesta luopumista ja omistautumista Jumalalle.

Menikö oikein?
      Eli tavallaan rinnastat papin ja homon Jumalan löytymisen ehdoksi rakkaudesta luopumisen.
      Erittäin mielenkiintoinen pointti. Ja väärin mielestäni. Mutta jos se on Jumalan tahto niin se on oikein heille, ei minulle. En minäkään pidä kaikista kuulemistani raamatun kohdista.

Itse olen ajatellut että raamattu on niin kuin hyvän ja oikean elämisen ohjekirja Jumalan luo.
      Ei sitä vastaan voi taistella, jos tahtoo Jumalan luo.
      Mutta voi elää Kirjan vastaisesti jos Jumala on yks hailee.
      Mutta voi elää Kirjan mukaisesti, vaikka Jumala on yks hailee.

Ja tässä on se aihe jota ateisti-palstalla aikoinani yritin avata, ennenkö ne ampui minut alas.
      Eli että kyllä ateistikin voi elää kristillisesti, ei siihen Jumalaan uskomista tarvita.
      Se oli aiheeni heille, joka ei siis ateisteja kiinnostanut, ilmeisen väärästä lähestymistavastani johtuen, anteeksi.

Koska itse olen kirkosta eronnut, kerroin aiemmin syyn : opettaja meinasi antaa todistukseen 4.
      Sain herjaa että olen ateisti = Jumalan kieltäjä, vaikken Jumalasta eronnut, erosin vain opettajastani ja siihen piti erota kirkosta.
      Olen, jos saan sanoa vitsikkäästi, olen ollut Jumalan yksityis-oppilas, eli itseoppinut, mikä varmasti huvittaa heitä jotka osaavat raamatun ulkoa.

Eli kiertäen kaarten maaliin :
      Homot saa olla homoja, mutta kirkon ei pitäisi heitä vihkiä, eikä kenenkään kuulu vihkiä.
      Sehän on homouden vastustamisen hyväksymistä jos tahtoo kirkkoon. Ihan liian sekavaa.
      Ei kenenkään kotiin saa mennä kengät jalassa.

• Kiitos sinulle pitkästä ja selkeästä vastauksestasi. Olet tutkinut asioita hyvin paljon ja niissä hyvin syvällä minuun verraten. En voi enkä halua sinua omilla käsityksisllä "neuvoa" Yhden asian kuitenkin haluan positiivisessa mielessä tuoda esiin:

Sanot:

"Yksi suurimmista syistä on heidän snobbailu, diivailu, valehtelu ja tekopyhyys, sekä hyväksikäyttäminen."

Olet varma, että kaikki homot ovat juuri tämänlaisia. En halua sitä varmuutta sinulta poistaa, mutta toivon sinun miettivän asiaa. Tunnen vain kolme lespoa, ja yhden homon. Mielestäni heidän suhteensa maailmaan on keskimääräistä nöyrempi ja ympäristöään kunnioittavampi kuin meidän heteroiden. En näe ainuttakaan syytä, miksi he eivät voisi olla uskossa jumalan lapsia. Yksi näistä tuntemistani lespoista onkin saanut henkilökohtaisen kutsun Jumalalta jeesuksen seuraamiseen ja uskoon. Tunnen myös useita uskossa olevia heteroita, jotka ovat kaikki vilpittömästi uskossaan. Kuvaamasi yleistykset kuitenkin sopivat mielestäni paremmin näihin uskossa oleviin heteroihin, vaikka heihinkin hyvin huonosti.

En täysin ymmärtänyt kuvaustasi papeista, jotka uskonsa johdattamina elävät ilman maallista miehen ja naisen välistä rakkautta. Elämä on kuitenkin osoittanut, ettei rakkautta voida voida korvata uskossa kilvoittelulla. Ilman sukupuolista rakkautta elävän ihmisen vietti patoutuu ja purskahtelee jostakin raosta väkisin tyydytyksen saadakseen. Uskossa kilvoittelu ei ole osoittautunut tyydyttäväksi sukupuolisen rakkauden vaihtoehdoksi, vaan selipaatissa elävä mies kuin myös nainen joutuu kohtaamaan rakkauden muuntuneen muodon jollakin tavoin. Yksi niistä on homous ja lespous, joka antaa juuri uskon vuoksi seksuaalisuutensa pimentäneelle ihmisen purkausmahdollisuuden. Juuri uskon aiheuttama sukupuolisuuskielteisyy, kuten tiedät, johtaa myös pappien ja maallikkosaarnajien lasten hyväksikäyttöön. Tämä lasten hyväksikäyttö lienee suora seuraus uskonnollisuuden ahdasmielisyydestä tervettä rakkautta kohtaan.

Ylläkuvatut asiat lienevät vain pieniä vähemmistövaikeuksia, mutta pohjimmiltaan juuri uskonto seksikielteisyydessään aiheuttaa perverssejä ominaisuuksia sukupolvien ajan oman puritaanisuuden aikojen laukaisemana. Ja juuri uskonto on kärkkäin hylkäämään nämä perverseiksi kasvattamansa lapsensa.

Näinhän Jumalakin tekee! Hän heittää luotaan pois juuri nämä itse luomansa jumalaa eniten tarvitsevat lapsensa!!!!! Vain sadisti voi toimia näin!!!

• Hei sattuma5 15.7.2011 10:55, Sinä olet kyllä tosi eritäin mielenkiintoinen tapaus.
      Erittäin mielenkiintoista tekisi ihan mieli pari päivää vain ajatella ajatuksiasi. Varmaan ne jääkin mieleeni, sillä ajattelet tosi paljon samoin kuin minä.
      Mutta tahdon ihan ensin sanoa muutan poikkipuolisuuden, varsinkin kun oletat minun ajatuksiani. Ja niin kuin aina ne yleensä menee väärin. Syy ehkä kirjoittajan.
      Mutta Suomessa on tietynlainen puhetapa = yleistäminen, jota monet inhoo ja saivartelee kuin ei parempaakaan keksi.
      Mutta mietipä hetki lausettani ja kritisointia yleistyksestä, irrotit sen ajatuksesta.
      Koko ajatukseni oli vastus sinun oletukseesi, sanoit : ”Koen, että suhteesi homouteen on tunnepohjaisen vihamielinen”
      Se oletus oli väärin ja selitin asian :
      ”en missään nimessä vihaa homoutta homoissa. Homoissa on paljon hyvää ja jotain sellaista minkä takia en tahdo pahemmin olla heidän ystävä. Yksi suurimmista syistä on heidän snobbailu, diivailu, valehtelu ja tekopyhyys, sekä hyväksikäyttäminen. Se kaikki ärsyttää, niin etten tahdo olla heidän yhdenkään kaveri enää. Mutta en vihaa jos tapaan hoidan asiat niin ystävällisesti kun kykenen ja piste.
      Homot ovat erittäin kivoja, hauskoja, ystävällisiä, mutta vain uusille tutuille. Kun ystävyys syvenee niin pahuus kovenee. Se on henk.koht mielipide. ” ---------- LL= lainaus loppuu----------

Niin mietipä hetki, Tiivistän: en vihaa homoutta homoissa on paljon hyvää mutta en tahdo olla heidän kaa ystävä enää koska he ovat diivoja ym, mutta asiat hoidan ystävällisesti homojenkin kanssa.

Missään kohtaa en mainitse tuntevani kaikki homoja tai tai väittäväni että kaikki homot ovat diivoja hyväksikäyttäjiä.

VAAN yleistys tarkoittaa : Kaikki ne homot jotka MINÄ olen tuntenut (=50-100 kpl ) vähän tai paljon ovat snobeja, diivoja, valehtelijoita ja tekopyhiä, sekä hyväksikäyttäjiä. Tunsin erittäin läheisesti 3 homoa ja lesboa jotka käyttivät minua vain hyväkseen, vaikka minä pidin heistä paljon.
      Sen takia en tahdo tutustua enää yhteenkään uuteen homoseksuaaliin!
      En väitä että kaikki homot olisivat luonteeltaan tuollaisia, en vaan tahdo tutustua uusiin homoihin joihin varmaan väkisinkin tutustun. Mutta en sit sen lähemmin enää.

Unohdin mainita että tuntemani homot pitävät itseään aina heteroita parempina, ja siitä tunnistan homon vaikka kaupan jonossa puhe eleet ym ym. Ja monta homoja kuvaavaa luonteenpiirrettä jätin mainitsematta häveliäisyyttäni.

Minä olen satoja kertoja puhunut tästä yleistämisestä ja mitä se tarkoittaa. Sinulle ehkä ensimm kerran.
      Toivoisin todellakin että ymmärrettäisiin (=pass. Tarkoitan että ne jotka ei vielä ymmärrä ) se että kukaan ei tunne mistään ryhmästä kaikkia, minä en tunne kaikki suomalaisia, enkä helsinkiläisiä, enkä edes samalla kadulla asuvia, enkä edes talolaisia, enkä edes rappulaisia ENKÄ edes naapureitani, en yhdestäkään tiedä edes etunimeä. Rapussani asuu n 30 ihmistä, jos tuohon laitetaan 100 ihmistä ja ne 30 rappulaista sinne sekaan, niin ehkä tunnistan niistä ulkonäöltä 15 kpl rappulaisiksini. 1. Silti voin sanoa että meidän rappulaiset ovat älyttömän hiljaisia ahkeria kilttejä, tunnollisia ja toivoisin heidän olevan myös huolehtivia naapureistaan. Ja silti olen sata-varma ettei ihan jokainen ole niitä kaikkia!

2. Ja silti voin sanoa että suomalaiset ovat älyttömän hiljaisia ahkeria kilttejä, tunnollisia ja myös huolehtivia naapureistaan. Ja silti olen sata-varma ettei ihan jokainen ole niitä kaikkia!

Eli yhteenveto: En väitä kaikkia homoja tietynlaisiksi vaan sanoin että homot ( oletan että viisaana ymmärrät etten minäkään voi puhua KUIN NIISTÄ homoista jotka tunnen/tunsin 50-100 kpl) ovat x,y,z, enkä tahdo tutustua heihin enempää. En syrji enkä potki heitä, mutta kai minulla on oikeus valita seurani?

Se yleistämisestä ja sen vaikeudesta. Toivon että suomalaiset alkaisimme pikkuhiljaa ymmärtää tämän yleistämisen ja passiivin merkityksen yleistämisessä. Kuunnelkaa vaikka radiota TV suomalaiset vaan puhuu yleistäen, mutta aina ja vain kun osuu omalle kohdalle niin älähdys kuuluu.
      Myöhemmin kirjoitan miten rumasti ja kylmästi Irja Askola yleistää:( Mietitään yleistämistä sitten uudestaan.

• Kiitos valaisevasta kertomuksestasi yleistyksen mekaniikasta.

Sanot:

"Kaikki ne homot jotka MINÄ olen tuntenut (=50-100 kpl ) vähän tai paljon ovat snobeja, diivoja, valehtelijoita ja tekopyhiä, sekä hyväksikäyttäjiä."

On hyvä, että et yleistä. Et vain vielä ole tavannut niitä 1-2 % homoista, jotka eivät mahdollisesti omaa kertomiasi piirteitä, jotka kuuluvat ainakin 98-99 prosentille homoja!!

• Ja sitten paneudun noihin muihin väärinymmärryksiisi.
      sattuma5 15.7.2011 10:55
      Alussa kiittelet, ja kiitän kiittämisestäsi Kiitos.
      Mutta kun vähättelet omaa ajatteluasi minuun verraten niin vähän sattuu, en tahdo olla yhtään parempi / syvällisempi kuin sinä tai kukaan ja tahdon että ” neuvot” minua omilla käsityksilläsi, siksihän minä olen täällä että opin jotain uutta jokaiselta. Muutenhan tämä olisi ihan turhaa ajanhukkaa. Oletko samaa mieltä? Eikö mielipiteiden vaihto ole parhaimmillaan uuden oppimista? Viisas oppii toisten virheistä, tyhmä ei opi edes omista virheistään.

Sanot : ”En täysin ymmärtänyt kuvaustasi papeista, jotka uskonsa johdattamina elävät ilman maallista miehen ja naisen välistä rakkautta.”
      ---LL----

En muista kun en pidä siitä uskonnosta kun esim paavi on, ja onhan suomessakin luostareita, onko kenties sama uskonto. =? Mielestäni seksuaalisuus on yhtä tärkeä asia kuin hengittäminen, en voi uskoa että Jumala on tarkoittanut seksuaalisen tyydyttämisen lopettamista papeilta ns selibaattia, Ja se miten kuvaat asioita, on oikein. Ja eikös niin että samalla niin suuri vääryys ihmisyyttä kohtaan, niin voiko se olla tarkoitettu niin? Siinä on pakko olla väärinkäsitys, joko kirjan kirjoittajalla tai suomentajalla. En sekuntiakaan usko että Jumala olisi tarkoittanut sitä.

Sanot : ”uskonnollisuuden ahdasmielisyydestä tervettä rakkautta kohtaan. ”
      ---LL----
      Minä olen puhunut muutamien suomalaisten pappien kanssa asiasta syvällisesti ja ymmärtänyt heidän puheista että rakkautta on niin monenlaista. Monikaan ei voi rakastaa kuin yhtä (= sen opin itsestäni), ja kun se nyt papeilla vaan sattuu olemaan rakkaus Jumalaan niin siihen ei mahdu muita rakkauksia maallisia ihmisiä kohtaan.

Siltikään rakkaus Jumalaan ei poista seksuaalisuutta. Eli jos on pappi ja rakastaa Jumalaa, niin voiko se Jumalan-rakkaus lopettaa seksuaalisuuden ? EI tietenkään! Ja seksuaalisuuden kieltäminen on väärin! Voisin sanoa että rikos ihmisyyttä vastaan!! Enkä usko sekuntiakaan moisen (hlvtn) olevan Jumalan tarkoitus.
      Ja kuten oikein kuvailit totuuden mihin kaikkeen kammottavuuksiin se selibaatti-vaatimus johtaa, niin kuka voi väittää että se olisi Jumalan tarkoitus?

Siis pappi tarvii vaimon. Ja ne asiat pitää hoitaa nätisti ja oikein.
      En itse tahtoisi olla papin vaimo; että seksissä olisin ykkönen, mutta rakkaudessa kakkonen. Siihen monen papin vaimon on suostuttava. Se on henkisesti raskasta puolisolle, luulen. Mutta monesti myös puoliso on samalla sitoutunut asiaan samalta pohjalta.

Sanot : ” Näinhän Jumalakin tekee! Hän heittää luotaan pois juuri nämä itse luomansa jumalaa eniten tarvitsevat lapsensa!!!!! Vain sadisti voi toimia näin!!! ””
      ---LL----

Uudestaan toistan : etten usko Jumalan tarkoittavan asioita tuolleen. Jumalaa tulkinneet tai raamatun kirjoittaneet tahi muut tulkitsijat ovat ymmärtäneet jotain väärin joko tyhmyyttään, vahingossa tai tahallaan.
      Älä syytä Jumalaa. Jumala ei ole sadisti!! Kysy vaikka Häneltä itseltään.
      Anteeksi, me kukaan emme voi olla tiedoissamme ihan varmoja, siksi minä ainakin otan oman järkeni käyttöön ja mietin miten asia oikeasti voisi olla. Tutkin Jumalaa ja uskoa oman järkeni kanssa.

Olen sanonut ja toistan : Jumala yksin tietää mitä Hän tarkoittaa! Kun tulkitsijat ovat sanoneet Jumalan tarkoittavan että homous on väärin, niin toki se on tulkinta, joka kuoleman jälkeen todentuu Jumalan tahtovalla tavalla. Kun homot tahtoo papin siunauksen avioliitolleen vaikka raamattu opettaa toisin, niin kuka meistä, teistä tai heistä voi sanoa onko se varmasti Jumalan tahto tai ei, sen me kaikki otamme vastaan kuoleman jälkeen.

Minä näen homouden vain helpompana valintana. Homot heikkouttaan menee sieltä mistä aita on matalin. Me muuta tahdomme tietää mitä Jumala tarkoittaa.

Loppupeleissä Jumala tekee sen valinnan, kenet ottaa luokseen maallisen kuolemamme jälkeen.

• Uskon Jumalan mielellään ottavan homot ja lespot luokseen ja myös siunaavan heidän rakkautensa. En siis todella usko, että Jumala olisi sadisti. Sadisteja ovat ihmiset, jotka haluavat Jumalan läheisyyden homoilta ja lespoilta kieltää.

• sattuma5 kirjoitti:

Uskon Jumalan mielellään ottavan homot ja lespot luokseen ja myös siunaavan heidän rakkautensa. En siis todella usko, että Jumala olisi sadisti. Sadisteja ovat ihmiset, jotka haluavat Jumalan läheisyyden homoilta ja lespoilta kieltää.

jaa että nyt ruvetaan uskomaan ihan tosissaan ,,,
        No minäkin uskon sitten ihan tosissaan, että Jumala on luonut maailman ja sanellut säännöt.
        1. tee näin 2. älä tee näin tai joudut helvettiin

En ihan jaksaisi ymmärtää miksi Jumala ottaisi omien sääntöjensä rikkojat Taivaaseen.
        Miksi silloin olisi ylipäätään tehnyt moisen säännön?
        Ottako Jumala sitten islamistit Taivaaseen ja Attan, joka oli se WTC-tornin yksi itsaristi-iskijä.

Uskotteko te että Jumala ottaa noikin Taivaaseen?
        Jos näin on niin sitten minä menen helvet*tiin.
        Olen nyt riittävästi kärisny Saata*nan palvojista täällä maan päällä jos en saa rauhaa heistä taivaassakaan niin mitä järkeä tässä kaikessa sitten oli?

Uskon Loppupeleissä Jumala tekee sen valinnan, kenet ottaa luokseen maallisen kuolemamme jälkeen.
        Me vain uskomme eriasioihin näemmä ja kukin tavallaan.
        Ja minä uskon ettei pahat väärintekijät ole samassa paikassa kilttien hyvän tekijöiden kanssa.

Te homojen suojelijat ja suojelija-papit panette nyt kyllä tavallisen heterokansan lujille uskossaan.
        Minullakin on usko ja usko Jumalan tehneensä säännöt toteltavaksi ja panee helvet*tiin tottelemattomat, muutenhan kaikki kiltteys olisi ihan turhaa.

Ei siinä kyllä minä vielä ehdin ruveta tappajaksi jos Jumalan säännöt ja ehdot olikin vain harhaoppia?

sattuma5 : ”Sadisteja ovat ihmiset, jotka haluavat Jumalan läheisyyden homoilta ja lespoilta kieltää.”

hahahh ja minä taas sanon, että Suur-Sadisteja ovat ne jotka vääryydellä leikkivät ja siten pilaa monien oikeiden uskovaisten kirkon, ihan just niin tekevät homoseksuaalit ja niiden puolustajat, eli ateistit, valheellisilla aatteillaan pilasivat hyvän kirkon. Homot ovat ateisteja ja jumalan kieltäjiä, koska ovat homoja, se on minulle opetettu ja se ON minun uskoni.
        Kirkko ei minun uskoani rahalla pyyhkäise!!
        Eikä hallitus lainväärennöksillään!!

Ja homot ovat sadisteja pilatessaan uskovaisten kirkon tollaisilla tosiasioiden vääntelyillä ja harhaopeilla.
        Kirkko kuuluu raamattuun uskovaisille ja tukeutuville ihmisille, sellaisille jotka tahtoo elää niin kuin raamattu opettaa.

Toki, kun en ole raamattua lukenut, ja kävisikin ilmi että minua olisi opetettu väärin, että jos Jumala sittenkin suvaitsee homouden niin sittenhän asia olisi eritavalla. Mutta niin kauan kun raamatussa lukee Jumalan sanana että homous on väärin se on myös minun uskoni. Ja se olisi oltava ev.lut-kirkon usko myös, ellei Kirkko sitten ala palvoo rahaa.

Ja raamatun ja jumalan häpäisijöitä ovat ne jotka väärinpäin asian vääntää!

• fenno_maani kirjoitti:

jaa että nyt ruvetaan uskomaan ihan tosissaan ,,,
        No minäkin uskon sitten ihan tosissaan, että Jumala on luonut maailman ja sanellut säännöt.
        1. tee näin 2. älä tee näin tai joudut helvettiin

En ihan jaksaisi ymmärtää miksi Jumala ottaisi omien sääntöjensä rikkojat Taivaaseen.
        Miksi silloin olisi ylipäätään tehnyt moisen säännön?
        Ottako Jumala sitten islamistit Taivaaseen ja Attan, joka oli se WTC-tornin yksi itsaristi-iskijä.

Uskotteko te että Jumala ottaa noikin Taivaaseen?
        Jos näin on niin sitten minä menen helvet*tiin.
        Olen nyt riittävästi kärisny Saata*nan palvojista täällä maan päällä jos en saa rauhaa heistä taivaassakaan niin mitä järkeä tässä kaikessa sitten oli?

Uskon Loppupeleissä Jumala tekee sen valinnan, kenet ottaa luokseen maallisen kuolemamme jälkeen.
        Me vain uskomme eriasioihin näemmä ja kukin tavallaan.
        Ja minä uskon ettei pahat väärintekijät ole samassa paikassa kilttien hyvän tekijöiden kanssa.

Te homojen suojelijat ja suojelija-papit panette nyt kyllä tavallisen heterokansan lujille uskossaan.
        Minullakin on usko ja usko Jumalan tehneensä säännöt toteltavaksi ja panee helvet*tiin tottelemattomat, muutenhan kaikki kiltteys olisi ihan turhaa.

Ei siinä kyllä minä vielä ehdin ruveta tappajaksi jos Jumalan säännöt ja ehdot olikin vain harhaoppia?

sattuma5 : ”Sadisteja ovat ihmiset, jotka haluavat Jumalan läheisyyden homoilta ja lespoilta kieltää.”

hahahh ja minä taas sanon, että Suur-Sadisteja ovat ne jotka vääryydellä leikkivät ja siten pilaa monien oikeiden uskovaisten kirkon, ihan just niin tekevät homoseksuaalit ja niiden puolustajat, eli ateistit, valheellisilla aatteillaan pilasivat hyvän kirkon. Homot ovat ateisteja ja jumalan kieltäjiä, koska ovat homoja, se on minulle opetettu ja se ON minun uskoni.
        Kirkko ei minun uskoani rahalla pyyhkäise!!
        Eikä hallitus lainväärennöksillään!!

Ja homot ovat sadisteja pilatessaan uskovaisten kirkon tollaisilla tosiasioiden vääntelyillä ja harhaopeilla.
        Kirkko kuuluu raamattuun uskovaisille ja tukeutuville ihmisille, sellaisille jotka tahtoo elää niin kuin raamattu opettaa.

Toki, kun en ole raamattua lukenut, ja kävisikin ilmi että minua olisi opetettu väärin, että jos Jumala sittenkin suvaitsee homouden niin sittenhän asia olisi eritavalla. Mutta niin kauan kun raamatussa lukee Jumalan sanana että homous on väärin se on myös minun uskoni. Ja se olisi oltava ev.lut-kirkon usko myös, ellei Kirkko sitten ala palvoo rahaa.

Ja raamatun ja jumalan häpäisijöitä ovat ne jotka väärinpäin asian vääntää!

Kiitos sinulle vastauksestasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      52
      2100
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1660
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1444
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1436
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1394
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe