Välillä on hyvä muistuttaa Kytin kokemuksista:
http://koti.mbnet.fi/kyti/index.htm
Kytin kokemukset
23
121
Vastaukset
- pyh!
pyh!
- Jeshua on Herra
Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.
- alex-kasi
Noin pikaisen vilkaisun älkeen - mikä siellä on anti-adventismia - siis tuolla linkissa?
Minusta tuntuu siltä että se on pientä. Oliskohan niin että tämä anti-adventisti on riitaantunut A-kirkossa ihmisten kanssa. Ja nyt sitten kirjoittaa sen mukaan?
Yksi tärkeä asia jonka tällä pikaisella käynnilläni havaitsin oli tämä:
Iankaikkisen elämän lupaus kaikille, jotka avuttomina turvautuvat Kristukseen, luottaen ainoastaan hänen henkilökohtaisiin ansioihin.
ja todistukseksi yllä olevaan seuraava:
"Totisesti sanon sinulle tänään, kanssa minun olet paratiisissa." (Luuk. 23:43, sananmukaisesti kreikasta)
Nyt on niin että siihen aikaan kun yllä oleva teksti kirjoitettiin ei käytetty välimerkkejä.
Ja kun kirjoittaja valitsee panna tuon pilkkunsa (,) tänään sanan perään, eikä sitä ennen, voimme todeta että hän EI usko kuolemattomaan sieluun muutoin kuin Jeesuksessa.
Mistä minä ainakin vain onnittelen häntä.
Ei kyllä tämä mies on yhä ainakin eräänlainen adventisti - jos ajattelemme hänen uskoaan ja aatuksiaan, hänen uskonsa on ainakin lähes samanlainen - hän ei vain ehkä käsitä sitä. Minä vähän epäilen - mutta voin olla väärässäkin - että hänen anti-adventisminsa (jos sitä edes on) johtuu rikkoutuneista ihmis - suhteista.. siellä A-kirkossa.
alex- Monta syytä erota
Näin on saattanut käydä, joten Jumala johtakoon häntä edelleen. Kristukseenhan meidän on katsominen, sillä ei ole ketään muuta tämän taivaan alla, johon meidän tulisi turvata. Ihmiseen ei kannata katsoa, siinä vain pettyy.
Jos ihmiseen katsoo, saa monta syytä erota seurakunnasta.
Tasapuolisesti kaikenlaisia aitoja kokemuksia kannattaa kuunnella ja tiedän että Kyti on aito ja avoin, eikä katkera laisinkaan, joten luotettava. Mutta on olemassa myös positiivisesti adventisteihin suhtautuvia luotettavia mielipiteitä.
Ja Kytin kohdalla on huomioitava sekin seikka, että hän ei hyväksy mitään kirkkokuntaa, vaan lukeutuu ns. uloskutsuttuihin (ekklesia). Tällöin hänen kritiikkinsä yhdistää muut kirkot adventtikirkon kanssa samaan kastiin, eikä voida Kytin tekstien perusteella tuomita erityisesti vain adventismia.- ex-advari
Kyllä ne kokemukset tulee mieleen, kun entisenä adventistina tapaa adventtiseurakunnan jäseniä ja työntekijöitä.
Ovat ne niin hapannaamoja, etteivät edes päivää sano, vaan välttelevät vastaan tulessa katsomastakin ja nyrpistävät nenäänsä ohimennessään.
Selvästi huomaa, että he tunnistavat ex-adventistin ja lisäävät vain vauhtia kohdatessa. Hyvä etteivät vaihda toiselle puolelle katua.
On se kamalaa olla adventisti ja kohdata ex-advari?
Oletteko niin ylpeitä omasta kultistanne?- Fniss!
Kai he vastaavat tervehdykseen jos sinä tervehdit ensin? Ehkä olet muuttunut niin paljon, että he eivät yksinkertaisesti tune sinua enää.
- tulen vastaantulijan
No, oletko itse pysähtynyt ja tervehtänyt?
Hyvää päivää, ei olla pitkään aikaan nähty, mitä sinulle kuuluu?
jne. jne. Kokeilepa sinä itse aivan vilpittömästi ja kerro tuloksestasi.
Kun itse henkilökohtaisesti tapaan ihmisiä ja tässä vuosien varrella olen heille sanonut, että minä saatan kävellä kaupungissa ja niin ajatuksissani, että
voin katsoa jopa kohti, mutta en huomaa tervehtiä, ajatukseni on muualla. Minulle saa moikata ja potkasta varovasti nilkkaan.
Eli juuri näin olen eräänkin kerran sanonut.
Myös on tilanteita, että olen unohtanut henkilön nimen ja jonkun kohdalla mietin, että tutut kasvot, missähän olen tavannut jne.
Eli asiasi ei ole aivan yksinkertainen. Mutta mikä estää sinun itsesi kohdistavan huomiosi henkilöön, joka tulee vastaan. Luulen niinkin, että jos naapurista ei ehkä loista vilpitön olotila, niin vaikeaa siihenkin on mennä tervehtimään, koska ihmiselle kuuluu oma rauhansa ympärilleen yleisellä paikallakin.
Että en aivan suoraan allekirjoita tältä lukemalta viestiäsi. Itse en ole kovin usein törmännyt ex-adventisteihin. Yhdellä perheellä ollaan kyllä käyty kylässä, kun he ovat pyytäneet. Ja ne exät, jotka ovat lähteneet ovet paukkuen seurakunnasta, ovat kyllä tehneet selväksi, etteivät halua olla missään tekemisissä adventistien kanssa ja menevät kyllä itse toiselle puolelle katua, jos vastaan tulee...
- ex-advari
Fniss! kirjoitti:
Kai he vastaavat tervehdykseen jos sinä tervehdit ensin? Ehkä olet muuttunut niin paljon, että he eivät yksinkertaisesti tune sinua enää.
Kyllä minä hymyilin ja olen todellakin muuttunut parempaan suuntaan.
Voin nykyään vapautuneesti kohdata lähimmäiseni, ilman ennakkoluuloja.
Kyllä adventisti tunnisti minut hyvinkin, kun käänsi päänsä poispäin, ettei tarvitse vastata hymyyn.
Miten "Fniss" luulet, että voit tervehtiä sellaista adventistia, joka ei halua edes katsekontaktia ottaa? Taidat olla itse samanlainen kylmä adventisti, kun keksit kaikenmaailman tekosyitä ja puolustuksia? - seurakunnan veli
Stork kirjoitti:
Itse en ole kovin usein törmännyt ex-adventisteihin. Yhdellä perheellä ollaan kyllä käyty kylässä, kun he ovat pyytäneet. Ja ne exät, jotka ovat lähteneet ovet paukkuen seurakunnasta, ovat kyllä tehneet selväksi, etteivät halua olla missään tekemisissä adventistien kanssa ja menevät kyllä itse toiselle puolelle katua, jos vastaan tulee...
Ei siinä ole kukaan muu ovia ja suuta paukutelllut, kuin adventistityöntekijät ja seurakuntien jäsenet, jotka ovat tuominneet sydämissään ex-adventistin kadotukseen.
Tuomion henki vallitsee monissa adventtiseurakunnissa. Valitettavasti.
Siitä on selvästi osoituksena adventtikirkon sisäiset riidat ja eripurat.
Kaikki adventtikirkon ongelmat vain lakaistaan maton alle tai syyllistetään joku muu taho, jotta vastuuta ei tarvitse ottaa. seurakunnan veli kirjoitti:
Ei siinä ole kukaan muu ovia ja suuta paukutelllut, kuin adventistityöntekijät ja seurakuntien jäsenet, jotka ovat tuominneet sydämissään ex-adventistin kadotukseen.
Tuomion henki vallitsee monissa adventtiseurakunnissa. Valitettavasti.
Siitä on selvästi osoituksena adventtikirkon sisäiset riidat ja eripurat.
Kaikki adventtikirkon ongelmat vain lakaistaan maton alle tai syyllistetään joku muu taho, jotta vastuuta ei tarvitse ottaa.En minä usko että kaikki adventistit käyttäytyy noin ex-adventisteihin mitä tuossa on puhuttu, mutta seurakunnassakin on monta lajia ihmisiä, toiset ovat ystävällisiä toiset taas epäystävällisiä.
Minä henkilökohtaisesti ajattelen näin, että miksi olla epäystävällinen sellaiselle ihmiselle joka on jostakin syystä jättänyt seurakunnan, eikö meidän tulisi rakastaa lähimmäistämme kuuluipa hän samaan joukkoon kanssani tai ei, lähimmäinen on ihminen olipa uskovainen tai uskomaton.- Fniss!
ex-advari kirjoitti:
Kyllä minä hymyilin ja olen todellakin muuttunut parempaan suuntaan.
Voin nykyään vapautuneesti kohdata lähimmäiseni, ilman ennakkoluuloja.
Kyllä adventisti tunnisti minut hyvinkin, kun käänsi päänsä poispäin, ettei tarvitse vastata hymyyn.
Miten "Fniss" luulet, että voit tervehtiä sellaista adventistia, joka ei halua edes katsekontaktia ottaa? Taidat olla itse samanlainen kylmä adventisti, kun keksit kaikenmaailman tekosyitä ja puolustuksia?Googlaa sana "kasvosokea" ja ajattele uudestaan. Se on yleisempää kuin luullaankaan ja tosi kiusallista siitä kärsivälle itselleen.
Mene ensi kerran ja esittele itsesi, niin huomaat sen kylmyyden häviävän.
- vielä aktiivi
Pahan puhuminen ja väärien valheellisten juorujen levittäminen eronneesta adventistista on usein syynä aiihen miksi adventtikirkkoon vielä kuuluva jäsen saadaan karttamaan ja halveksimaan eronnutta adventistia.
Valittaen on todettava, että usein näihin valheellisiin juoruihin syyllistyvät juuri seurakuntien paimenet ja työntekijät, kun heiltä kysytään syytä jonkun eroamiselle adventtikirkosta. Silloin sepitetään mitä kummallisimpia valheita ja tarinoita, jotta vielä seurakunnissa jäseninä olevat eivät ottaisi minkäänlaista kontaktia eronneeseen adventistiin ja näin he eivät tulisi tietämään todellista syytä eroamiselle.
Ilmeisesti "paimenten" toiminnan taustalla on pelko siitä, että eroamisen todellisten syiden paljastuttua vielä seurakunnan jäsenkirjoissa oleva voisi alkaa itsekkin miettimään asioita ja kenties tulisi samaan johtopäätökseen asioiden tilasta kuin eronnut adventistikin.
.- onko totta?
Onko asia noin.Voitko panna käsi sydämmelle ja sanoa että tuo on totta mitä tuossa kirjoitat, että paimenet ja työntekijät osallistuvat valheelisiin syytöksiin eronneeseen jäseneen?
- pyh!
Puhut itse valhetta.
Minulle on yksi paimen kertonut, että silloinen piirikunnan esimies kielsi alaisiaan ottamasta perheeseeni yhteyttä.
Ja kun silloin tällöin tapaan a-pastorin ja tervehdin häntä, hän vastaa tervehdykseeni mutta kääntää sitten selkänsä ja se on sen keskustelun loppu.
Kasvosokeutta kyllä esiintyy, ja se on käsitykseni mukaan jopa yleisempää adventisteilla kuin riviluterilaisilla syystä, josta voidaan keskustella joskus toiste.
Mutta kasvosokeus ei ilmene siten, että säännönmukaisesti tietyt adventistiveljet ja -sisaret minut kadulla havaittuaan kiireesti siirtyvät kadun toiselle puolelle liikennesäännöistä ja omasta turvallisuudestaan piittaamatta.- pyh!
Et sitten ymmärrä, että kun kerran olet lähtenyt pois seurakunnasta, olet sillä teolla sanonut niille, jotka jäivät seurakuntaan, että "haistakaa €%&/( .... en halua olla tekemisissä kanssanne..."
Joten älä ihmettele, että eivät ole.
- vielä aktiivi
On täysin totta!
Omasta kokemuksesta kyllä voin panna käden sydämelleni, että asia on niin kuin kirjoitin. Tietenkään nämä adventistityöntekijät eivät tunnusta tosiasioita, vaan salaavat ne, kuten muussakin adventtikirkon valheellisessa toiminnassa on ollut tapana. Tällä en yleistä kaikkia työntekijöitä, mutta yksikin mätämuna pilaa koko taikinan. Kuitenkaan tapaukset eivät liity vain yhteen adventtikirkon työntekijään, vaan useampaan. Voidaan siis puhua jonkinmoisesta sisäisestä ohjeistuksesta.
Olen myös keskustelut eronneiden kanssa ja samanlaisia kokemuksia on heilläkin.
Aloituksessa oleva linkki on myös yhden eronneen kokemus.
Ei siis tarua.
http://koti.mbnet.fi/kyti/index.htm
Valitettavasti adventtikirkko lakaisee törkynsä maton alle, eikä ilmeisesti tahdokkaan toimia muulla tavoin.- kova naama oli..
Mutta mitalissa voi olla toinenkin puoli, jos sinä olet niinkuin entinen adventisti kertoi että hän kun tulee adventistia vastaan niin kyllä adventisti pakenee koska hän tietää että täältä pesee jos vastusten tullaan, niin onhan niitä kaikenlaisia ollut adventtiseurakunnassakin ja tulee olemaan ehkä viellä pahempiakin, kyllä tämä täti ihminen olikin kova tuomitsemaan toisia mutta itse oli olevinaan aivan kultakruunu päässä, mutta olin sivullinen kuulija mutta sanon etten olis halunut riitautua sen tädin kanssa.
- PYH!
Höpöhöpö. "sisäinen ohjeistus" ... ja pyh!
- prof.
No ulkoinen ohjeistus Amerikasta pääkonferenssin laatimana sitten, kun sisäinen ei kelpaa.
- Jeshua on Herra
On syytä ottaa huomioon, mitä Kytin kotisivujen etusivulla lukee:
"Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka,
ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden". Ps.51:8 VKR
Näillä kotisivuilla on evankeliumia, kokemuksia ja kritiikkiä adventtikirkon opeista."
Kyse ei siis ole mistään uskonluopiosta, vaan uskovaisesta ihmisestä, joka on vain alkanut tajuta entisessä hengellisessä kodissaan olevat väärät opetukset ja epäkohdat ja haluaa kiinnittää niihin huomiota. Hänhän pyrkii puolustamaan puhdasta Uuden Testamentin evankeliumia vääriä oppeja vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa972821En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101804
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3821670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681447- 1191257
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91146- 201039