Voisko joku sanoa että tarvitaanko pelastumiseen "oikea usko".

Kysyn taas ...

Riittääkö se että uskoo pelastuvansa. Tai tarvitseeko myös tietää että e.m. että miks pelastuu. Onko tästä raamatussa tarkempaa tietoa.

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin minulle tapahdu

Pelastuminen on täydellisesti Jumalan teko, sinä voit vain pyytää Jumalalta pelastusta, mutta muuta et voi siihen tehdäkkään. Jumala kyllä kuulee rukouksesi ja hän vastaa avun pyyntöönsi.

Ja kun olet pelastunut sinä et voi muuta kuin iloita siitäettä Jumala pelasti sinut ja tunnet sen sydämmessäsi että olet pelastunut.

• Pelastumisesta ei kannata kysellä adventisteilta.

Siitä, miksi ei kannata, on oikein tutkittua tietoa. Kaiken lisäksi adventistien itsensä tutkimaa tietoa.

Sekä a-kirkon nuorissa että a-kirkon sananjulistajiksi valmistuvissa on hämmästyttävä määrä niitä, jotka ovat epävarmoja oman pelastumisensa suhteen.

• alex-kasi

Oikea usko.

Sanoisin että tavallaan sitä tarvitaan.

Mikä on oikea usko ?

Minulle se tarkoittaa Raamatusta saatua uskoa - ja sitä että ottaa sen opetukset vakavasti ja luottaa Jumalan lupauksiin jotka on annettu.

Mutta se ei tarkoita että ihmisen pitäisi uskoon tullessaan ja siinä ollessaan olla jotenkin täydellinen ja erehtymätön, vaan että on "rehellinen etsijä", ja esimerkiksi valmis muuttamaan mieltään kun huomaa erehtyneensä. Sanoisin jopa että uskossa oleva "on iloinen kun HUOMAA erehtyneensä" - siis siitä että on tullut huomaamaan .. on löytänyt jotain mitä on etsinyt..

Jos ihmisellä on omia harhoja voi niistä tulla joillekin lähes ylipääsemättömiä esteitä - minun mielestäni yksi sellainen "harha este" on usko syntisen kuolemattomuuteen, sillä se muuttaa koko Raamatun sanoman toiseksi, tekee Raamatusta ristiriitaisen, se tekee Jumalasta erehtyvän Luojan ja jopa koston haluisen piinaajan, lunastuksesta jonkinlaisen verisen näytelmän ja pelastuksesta vain jo kuolemattoman taivaaseen pääsyn - sillä pelastus on Raamatun mukaan: kuolemasta > elämään siirtymistä.

"Taivasten valtakunta on kuin peltoon kätketty aarre. Kun mies löysi sen, hän peitti sen uudelleen maahan, ja sitten hän iloissaan myi kaiken minkä omisti ja osti sen pellon.

alex

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe