herää kysymys että mitä salaperäistä tien osakkaat harjoittavat kyseisen tien vaikutusalueella.
Käsittääkseni tietä johon on saatu veronmaksajien rahaa ei voida sulkea yksipuolisella päätöksellä.
Yksi osakas oli kertonut että puomi avataan sitten kun alkaa hirven metsästys,,,siis tämä puomi on tarkoitettu vain sitä varten että ei pääse marjastajat kyseiselle metsäautotielle vaikka sen osakkaana on myös Metsähallitus,,,eli me kaikki suomen kansalaiset.
Kyseinen tie sijaitsee Ranuantien alkupäässä.
Simossa metsäautotie puomitettu,,,
6
705
Vastaukset
- ???????
Auttaiskohan jos alkaisi osakkaaksi tieosuuskuntaan ja maksais hoitokuluista,silloin ei kaiken järjen mukaan pitäs olla mitään estettä.
Tsemppiä.- ,.
Ei se osakkaaksi alkaminen ole noin yksinkertaista, tarttee olla maata kyseisen tien vaikutuspiirissä jotta on tien osakas.
Metsäautoteille myönnetään valtion varoista 40-60 prosenttia rahaa tien rakentamiseen ja kunnostamiseen joten tien sulkeminen ulkopuolisilta on Suomen lakien vastaista.
Jos metsähallitus on vain yksi osakkaista ja osallistunut tien rakentamis- ja ylläpitokuluihin vain omalla osuudellaan, puomin saa laittaa.
Sen sijaan jos, kuten yleensä on tapana, haetaan valtiolta rahaa yksityistien ylläpitoon ja rakentamiseen, tulee tien olla avoinna 10 vuotta viimeisen valtiolta saadun maksun jälkeen. Eikös se näin mennyt se lakipykälä, näistähän tapellaan jatkuvasti...- opet
joo, määki perkele hommaan valtion tekkeen mulle komian mettäautotien ja sit kymmenen vuojen jälkeen laitan siihen puomin ettei vaan kukhaan perhana pääse sitä mun hienoo tietä pilalle kurvaamaan, oishan se komiata sielä sitte yksin kaahailla ja käyä vaikka marjat ja sienet siinä välissä noukkimassa, ja ne linnut ja ne jänikset aij..aij....
- Hirveitä tukia
Esim Metsäkeskus hinnoittelee metsäteiden kunnostukset niin, että ns. suunnittelu ja valvonta vie juuri tuon valtion maksaman tukiosuuden. Tosin ei metsäkeskuksen mies käynyt juuri kertaakaan urakkaa paikanpäällä katsomassa, minkäänlaisia karttoja ei suunnittelun tuloksena syntynyt ja urakoitsijan kaivuri seisoi tienposkessa lähinnä näön vuoksi esim.sinä aikana kun laskutti perustustöiden tekemisestä. Murskettakin tuli käytännössä vain puolet siitä mitä urakoitsija väitti.
Halvemmaksi olisi tullut tehdä homma kokonaan ilman tukia.- qwerttttttyuiuop
No, sehän on suljettu tietysti siksi, ettei kemiläiset rouvat pääse jakamaan pil...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339