Vapaa kuvaus

2Lesken

Aloituksia

467

Kommenttia

6303

1. Kallis puhelu

On ajat muuttuneet. Olen tilannut puhelimitse lääkäriltä yhtä lääkettä sen loppuessa. Lasku on ollut joku parikymppiä.
    60 plus
    154
    1118
  2. Muutto on edessä

Olen tyhjentänyt laatikoita kaikesta vanhasta. Valokuvista, työtodistuksista, ties mistä. Revin ja heitän kaiken pois.
    60 plus
    65
    1108
  3. Chromecast-laite

Chromecast-laite. Ihan vieras asia. Onko tällainen laite jo vanhanaikainen? Olen tainnut pudota tekniikan kelkasta. Til
    60 plus
    18
    1088
  4. Känny suljettu päivällä

Ja taas pännii. Ihmiset, jotka pitävät kännynsä kiinni. päivisin. Heitä ei sitten koskaan tavoita, kun olisi asiaa. Mik
    60 plus
    101
    1075
  5. pesofati ja vamppu

Kylläpä sydäntä lämmitti, tuo presidentinkin ihmettelemä pesofati-sana. Varmasti Jenni-rouvalle tuttu juttu. Lapsena s
    60 plus
    47
    1072
  6. Ankea sisustus vierastalossa

Kalastajatorpan vierastalosta, jossa korkeat vieraat yöpyvät, on näytetty kuvia. Ei voi olla todellista. Missä on sisus
    60 plus
    80
    1071
  7. Käärijälle ilmainen vuokra-asunto

" Vantaan kaupunki toivottaa Käärijän tervetulleeksi kotikaupunkiinsa maksamalla tämän vuokran vuoden ajan. Suomea eurov
    60 plus
    44
    1069
  8. Syvät mietteet

Tein Helsingin reissun ja matkan itseeni. Näin kävellessäni tutut vanhat paikat. En edes muistanut, että asuin jonkin ai
    60 plus
    45
    1066
  9. Sairaus iski

Nyt ollaan sitten vuodepotilaana. Kolmatta päivää. Iski yöllä hirveä mahasärky ja samalla selkäsärky. Maha kippuralla is
    60 plus
    35
    1045
  10. Hemmottelua

Lähdenpä kylpylään hemmotteluun. Kasvo- ja jalkahoidot. Uimaan ja saunomaan. Valmiit ruoat. Upeat ulkoilumaastot. Eikä o
    60 plus
    95
    1041
  11. Riikka Purra Eroa

Katselin äsken tuon Pääministerin ja Valtionvarainministerin tiedotustilaisuuden Kesärannasta. Media kyseli ja Purra va
    60 plus
    107
    1030
  12. Mummot juovat salaa

Tuolla pyöriin vanha ketju eläkeläisten juomatottumuksista. Kerronta on kuin tätäpävää. Tunnen tai tunsin noita kotivii
    60 plus
    75
    1009
  13. Johdoton pölyimuri

Eilen tein lauantaisiivousta. Jälleen otti pattiin romuluinen, kovaääninen vanha imuri. Katselin netistä johdotonta, lad
    60 plus
    38
    1000
  14. Maskista ihottuma

Olin kasvohoidossa ja kosmetologi sanoi ihottumasta naamassani. Olen itse ihmetellyt samaa, kun ei ole ennen ollut. Ei o
    60 plus
    48
    981
  15. Tyhjä äänestyskuponki

Kansalaisvelvollisuus tuli täytettyä. Äänestämässä kävin eilen. Uurnaan solahti Tyhjä kuponki. Ei WEF miehet oikein is
    60 plus
    148
    980
  16. Pistettiin jakaen

No niin. Porukat jakoon. Huippurehellinen hunksi vetää mukaansa livestaran Korppiksen. Korppis vetää huomaansa hyllyj
    60 plus
    36
    972
  17. Nyrkki-ruutuun

Pitkästä aikaa alkoihyvä sarja telkkarista. Nyrkki. Iki-ihana Emmi Parviainen loistaa päätähtenä. On mielenkiintoista
    60 plus
    23
    966
  18. Eläkkeiden nousu

Hyvinhän tämä vuosi alkaa. Katselin noita maksuun tulevia eläkkeitä. Jopa on kunnon korotukset. Vuokrakin nousee vain 12
    60 plus
    78
    962
  19. Se on sitten loppu

No niin. Nyt se on loppu. Meinaan epävirallisena edunvalvojana oleminen. Sain haukkumisryöpyn niskaani sisareltani. Tila
    60 plus
    52
    951
  20. Nesteytyksen lopettaminen

Tällainen otsikko oli jokin aika sitten lehdessä: "Tyttären järkyttävä tuska: 102-vuotias äiti kuoli, kun terveyskeskus
    60 plus
    27
    946