Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Se+mitä+ET+voi+isänä+tehdä,+on+poistaa+lapsen+kokemia+vaikeuksia.+Se+mitä+voit+vanhempana+tehdä+on+riittävän+selvästi+osoittaa+tukesi+ja+sanoa+kiertelemättä+ettei+rakkautesi+ole+suorituksista+kiinni.+Voit+sanoa,+että+hän+on+ihan+yhtä+tärkeä+ja+rakas+kävi+miten+kävi.+Voit+osoittaa+myötätuntoa+ja+vaikka+voisit+itse+pojan+puolesta+melkein+pahoin,+pojalle+luultavasti+pahoinvoinnin+näkeminen+lisää+tuskaa.+Puhu+itse+kavereille+tai+muille+tukijoukoille+olla+paha+mielesi,+mutta+pojalla+on+helpompaa+kun+olet+hänen+vakaa+tukensa.+Tunteet+voi+näyttää+toki,+mutta+kannustavat+sanat+silti+kannattelee+lapsen+pahimman+pettymyksen+yli.+Jaksamista+ja+virtuaalihali+sinulle+ja+pojalle!
  2. Me+tosiaan+olemme+erilaisia.+Otanpa+pyydetyt+perustelut+pois+omasta+listasta,+jotta+asia+selkeytyy:1)+Molemmin+puoliset+tunteet.2)+Sama+aaltopituus+ja+vahva+tunneyhteys.+3)+Älykkyys.+4)+Riittävän+samansuuntainen+arvomaailma.+5)+Riittävän+samanlaiset+läheisyyden,+intohimon+ja+seksualisuuuden+tarpeet.+Valitettavasti+ilman+noita+asioita+ei+suhde+toimisi+ja+kestäisi.+Älykkyysvaatimustani+ei+täytä+kun+10-15%+(vs.+Mensan+tasoisia+on+vain+pari+prosenttia),+ja+se+sulkee+paljon+pois,+mutta+on+itselleni+välttämätön+vaatimus.++En+tietenkään+kysele+ÄO+perään,+ja+vaikka+kielellisellä+lahjakkuudella+voi+kompensoida+matemaattis-loogisia+puutteita+tai+sama+toisinpäin+(kokonaisuus+ratkaisee+sekä+kyky+ajatella+ja+nähdä+asioissa+suuri+kuva),+mutta+leikkaako+ihmisellä+yhtään+kyllä+huomaa+aika+äkkiä.+Ja+myös+sosiaalinen+älykkyys+ja+taidot+on+tietysti+hyvin+tärkeä,+muttei+kompensoi+jähmeästi+toimivia+aivoja.+Ilman+älykkyyttä+ei+vaan+löydy+samaa+aaltopituutta!+Kaikki+muu+listalla+on+persoonien+yhteensopivuutta+ja+sitä,+että+on+riittävästi+yhteistä+pitkään+parisuhteeseen.+Harvoin,+jos+ollaan+ennalta+tuntemattomia,+ei+noista+mainituista+kuin+ilmene+heti+kuin+arvomaailman+räikeät+erot+ja+älykkyys.+En+itse+edes+yritä+sanoa,+että+nuo+must-vaatimukset+on+ainoita,+joita+arvostan+ja+odotan.+Nuo+on+vaan+ne+kaikista+oleellisimmat.+Jos+nuo+5+vaatimusta+tai+läheisyys+ahdistaa,+tai+tietää+ettei+ole+penaalin+terävin+kynä,+on+vaikeuksia+muodostaa+tunneyhteyttä+tai+seksi+ei+juurikaan+kiinnosta,+emme+vaan+olisi+toisillemme+sopivia.+Miksi+käyttää+vähää+aikaansa+johonkin+minkä+jo+alussa+tietää+ettei+se+tulisi+kantamaan?
  3. Itselleni+seksi+kumppanin+kanssa+ei+ole+puhdasta+himoa,+mielihyvään+liittyy+oleellisesti+tunneyhteys,+hellyys,+koskettaminen+ja+intimiteetti.+Itselle+rakastelu+ei+ole+itsetyydytystä,+mihin+miesten+kanssa+seksin+rinnastat+vertauksessa.+Itsellä+seksi+herättää+tunteet+helposti,+vaikka+niitä+ei+alunperin+niin+paljon+olisi+edes+ollut.+Omalla+kohdalla+kyse+ei+ole+siitä,+että+mies+haluaa+rinnalle+miehen+seksileluksi+vaan+siitä+olisinko+valmis+vapaaseen+tai+polyamorisen+suhteeseen.+En+välttämättä+olis,+ja+jos+asia+arveluttaa+miksi+sitoutumisin++suhteeseen,+jossa+pari+haluaa+liian+erilaista+elämää?Ajatteletko,+että+se+toinen+mies+haluaa+olla+vain+seksilelusi?++Ja+jos+ei+halua,+on+vaihtuvat+miessuhteet+on+kumppanillekin+terveysriski.+Miten+ajattelit,+saako+nainenkin+panna+suhteessasi+ketä+tahansa+vastaantulijaa?+Mitä+haluat+naiselta?+Mikset+ajattele+eläväsi+miehen+kanssa+ja+vain+käyväsi+panemassa+naisia?+Onko+sovinnaisuuden+paine,+se+mikä+saa+sinut+pitämään+naissuhteita+ensisijaisena?+En+usko,+että+olisin+yhtään+sen+avoimempi+ajatukselle,+että+mies+sanoisi+heti+alussa+haluavansa+parisuhteen,+mutta+tarvitsevansa+muita+naisia+tai+vaikka+huoria+seksuaalisuutensa+tyydyttämiseen.+Tai+nainen+sanoisi+tarvitsevansa+Gambialaisen+rakastajan.+Kyllä+hän+sellainen+aloitus+antaa+ymmärtää+ettei+itse+riitä.+Nousee+kysymys+haluanko+parin,+jonka+seksuaalisuutta++en+saa+ruokittua+riittävästi+edes+alussa.+En+haluaisi+sitoutua+sellaiseen+suhteeseen,+vaan+tuntisin+miehen+etsivän+kulissia.+Sinun+ei+auta+kuin+olla+naisen+kanssa,+jolle+järjestelysi+on+ok,+ja+hyväksyä+ettei+iso+osa+naisista+halua+samanlaista+parisuhdetta+mitä+pystyt+tarjoamaan.
  4. Olen+eri+linjoilla+luin+Maximillian.+Minusta+on+tervettä,+että+kriteerejä+on+oli+sitten+lista+pitkä+tai+lyhyt.+Ymmärrän+kyllä,+että+ylipitkä+epärealistinen+lista+tekee+pariutumisen+mahdottomaksi.+Jos+jotkut+asiat+on+Must,+ei+vähempään+tyytyminen+auta+pitkällä+tähtäimellä.+Tähän+toki+vaikuttaa+etsiikö+sitä+oikeaa+vahvalla+tunneyhteydellä+mieluiten+lopuksi+elämäksi+vai+ketä+tahansa+hyvä+hyvin+lyhyeksi+tai+pitkäaikaiseksi+seuraksi+katellaan-asenteella.+Kuitenkin+on+oleellista+erottaa+mitkä+asiat+on+oikeasti+tärkeitä+ja+mitkä+lopulta+aika+sama,+jos+tärkeimmät+osuu.+Ja+mitä+sillä+toisella+pitäisi+olla+tarjota,+jotta+on+tyytyväinen+(ja+mitä+itse+voi+tarjota,+jotta+se+toinen+on+tyttvöinen).Omat+must+lista+on1)+Molemmin+puoliset+tunteet.+Perustelu:+etsin+rakkaussuhdetta,+en+kulissia.2)+Sama+aaltopituus+ja+vahva+tunneyhteys.+Perustelu:+etsin+paria,+jonka+kanssa+voin+olla+oma+itseni,+joka+kanssa+tunnen+viihtyväni+ja+joka+tuntuu+”omalta”+ihmiseltä.+En+jaksa+pintaliitoa+ja+haluan+nähdä+sen+oikean+ihmisen+kuoren+alta.+3)+Älykkyys.+Perustelu:+jos+ei+leikkaa,+se+vaikuttaa+vuorovaikutukseen+ja+asioiden+vääntämiseen+rautalangasta+menee+hermo.+Haluan+parin,+jonka+kanssa+olemme+suurinpiirtein+samalla+tasolla.4)+Riittävän++samansuuntainen+arvomaailma.+Perustelu:+Pitkässä+suhteessa+arvomaailman+erot+tuo+ristiriitoja.5)+Riittävän+samanlaiset+läheisyyden,+intohimon+ja+seksualisuuuden+tarpeet.+Perustelut:+yksi+haluton+ja+läheisyyttä+välttävä+mies+koettu+historiassa,+samaan+en+toista+kertaa+lähde+enkä+etsi+kulissia.
  5. Se,+että+mies+on+bi+ei+ole+este+parisuhteelle.+Tosin+kyselisin+aika+tarkkaan+miten+biseksualaisuus+esiintyy,+Jos+nainen+ei+riitä,+miksi+alkaa+edes+suhteeseen+naisen+kanssa?+Kulissiin+en+lähtisi,+enkä+suhteeseen,+jossa+vastapuoli+ei+halua+seksiä+oman+puolison+kanssa.+Vapaa+suhde+taas+on+vaikeampi+ajatus,+ellei+suhde+ole+jo+henkisesti+loppu+ja+vapaa+suhde+on+tapa+ylläpitää+kulissia+lasten+takia+tai+vapaa+suhde+liittyy+suhteen+alkuun+vähän+samalla+tavalla+kuin+tapailu,+jossa+katsellaan+miltä+homma+tuntuu.
  6. Samaa+mieltä.
  7. Olen+varttunut+nuoruuteni+sixpack-vatsojen+ja+vähäpukeisten+treenattujen+urheilijoiden+keskellä.+Ei+oikeastaan+sykähdytä+tai+tee+isompaa+vaikutusta.+Minuun+tehdään+vaikutus+yläpäällä+ja+karismalla.+😁+Arvostan+kyllä+työtä+mitä+sen+kropan+eteen+on+tehty,+mutta+en+saa+kenenkään+vatsasta+tai+rasvattomasta+isosta+hauiksessa++mitään+kiksejä.+Muistan+yhden+kaverin+40v+bileet+(olin+itse+n30v)+ja+juhlakalu+halusi+yhdistää+kotibileisiin+jatkot+Hunks’ien+esiintymiseen+(tai+saattoi+olla+se+edellinen+vastaava+ryhmä?+En+muista?)+Iso+naisista+kävi+kuumana+ja+kuola+valui.+Itse+(hiljaa,+pilaamatta+sankarin+iloa)+mietin+mistä+maksamme?+Tanssitaide+ei+ollut+illan+anti+ainakaan.+😆+En+syönyt+yhtään+mansikkaa+festareilla.+Olin+vain+yhtenä+päivänä,+sopiva+annos.+Kyseisessä+festarissa+on+ollut+hyviä+artisteja+ja+varsinkin+alkoholiton+puoli+on+siisti+ja+anniskelupuolella+keski-ikä+on+selkeästi+aikuinen.+Ihan+kauheimmat+känniääliöt+puuttuu+ja+ohjataan+tehokkaasti+ulos.+Johtuen+ehkä+esiintyjistä,+keikalla+oli+hyvä+fiilis+ja+yleisö+lähti+mukaan+pomppimaan,+heiluttamaan+käsiä+ja+taputtamaan+eri+rytmejä,+ja+laulamaan+mukana.+Tunnen+oli+huikea!+Itsekin+pompin+1.5-2h+kuin+kumipallo+ihan+kahvin+voimalla.+😂+Siis+ei+ihan+hillittyä,+ja+selkeän+osallistuvaa+(eikä+niin+keski-ikäistä+sivusta+katselua).+Päällä+oli+sadetakki,+paita+ja+polvipitoiset+tiukahkot+farkkushortsit+ja+tennarit.+Rintaliivi-+ja+naputoppipaidat+sekä+peppuvakohousut+jätin+teineille+(tosin+teineistä+vain+osa+pukeutuu+noin,+omakin+teini+oli+hupparissa+ja+housuissa).+Menen+varmasti+uudestaankin,+kun+sopii+kesän+aikatauluihin+hyvin!+😊+Katotaan+miten+oman+alueen+K18+festarit+noiden+jälkeen+tuntuu,+nekin+on+vähän+ajan+päästä+edessä.