Huono omatunto omasta kehosta

Anonyymi

Lueskelin iltalehteä ja silmiini sattui otsikko joka pistää miettimään.
Äiti oli mennyt uimarannalle bikineissä ja toinen äiti oli alkanut haukkumaan huoraksi, bikinit paljastivat hänen mielestään liikaa pakaroita.
Ovatko toiset naiset se suurin uhka naisten omaan pukeutumisvalintaan, ei voi laittaa edes bikineitä päälle, ilman huora huutoja?

Mistä tällainen viha kumpuaa? Käsittämättömän huonoa käyttäytymistä.

"Minulla oli tavalliset kolmiobikinit yläosana, alaosa oli stringien ja hipsterien välimuotoa. Nainen huuteli isoon ääneen, kuinka oksettavaa oli, että olin tullut rannalle näyttämään paljasta persettäni.

Tanja kertoo sanojen järkyttäneen häntä, eikä hän viime kesänä käynyt laisinkaan kyseisellä rannalla. Hänen lapsensa kuulivat kaiken ja muistavat tapahtuneen edelleen.

– Lapseni eivät olleet ennen kuulleet sanoja kuten ”huora”, ”narttu” tai ”horo”. Yritin selittää heille, että tällä naisella saattoi itsellä olla huono itsetunto tai paha olla. Vielä tänäkin kesänä lapseni kyseli kyseiselle rannalle mennessä, että onkohan se sama nainen siellä rannalla ja entä jos hän alkaa taas haukkua minua."

AV

95

806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä lue Iltalehteä. Älä ole ääliö.

• Anonyymi

...Äläkä arvosta ääliöiden mölinöitä. Naura niille ja kysy, miten ovat päässeet ulos häkeistään.

• Anonyymi

Millainen tuon Tanjan tulisi olla, ja miten pukeutua saadakseen tuon huutelijan hyväksynnän?

AV

• Anonyymi

...onko kysymys naisten keskinäisen tasa-arvon puuttumisesta?
        Tulisiko naisten olla samanlaisia, fyysisesti kuin myös henkisesti jotta pärjäisivät keskenään?

AV

• Anonyymi

Miksi pitäisi saada huutelijan hyväksyntä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäisi saada huutelijan hyväksyntä?

Miten muuten olisi voinut estää sen ettei lapset kuule huora huutoja?
        Mikä olisi sinun ratkaisu tähän ongelmaan?

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Et ehkä tiedä, mutta maailmassa on ihmisiä, jotka huutelevat hävyttömiä (ja tekevät paljon muutakin ilkeyttä) eikä siltä voi lapsiakaan varjella. Miksi sinä haluaisit että nainen pukeutuisi jollain muulla tavalla uimarannalle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ehkä tiedä, mutta maailmassa on ihmisiä, jotka huutelevat hävyttömiä (ja tekevät paljon muutakin ilkeyttä) eikä siltä voi lapsiakaan varjella. Miksi sinä haluaisit että nainen pukeutuisi jollain muulla tavalla uimarannalle?

Olenko kirjoittanut että tulisi pukeutua? Omaan silmään he voivat pukeutua miten haluavat, mitä vähemmän vaatetta sen parempi jos kuuma on. Uidessa olisi parasta olla kokonaan ilman vaatteita.

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olenko kirjoittanut että tulisi pukeutua? Omaan silmään he voivat pukeutua miten haluavat, mitä vähemmän vaatetta sen parempi jos kuuma on. Uidessa olisi parasta olla kokonaan ilman vaatteita.

AV

"Millainen tuon Tanjan tulisi olla, ja miten pukeutua saadakseen tuon huutelijan hyväksynnän?"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Ja tuossakin olet väärässä, että kuumassa vähemmän vaatetta on perempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Millainen tuon Tanjan tulisi olla, ja miten pukeutua saadakseen tuon huutelijan hyväksynnän?"

Kysyn teiltä, mieluiten naisilta koska ongelmahan oli naisten välinen?

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tuossakin olet väärässä, että kuumassa vähemmän vaatetta on perempi.

Tietysti olen aina väärässä, siksi teiltä viisaammilta kysynkin:)

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Katsotaan jos joku rivojen huutelija tänne eksyy jakertoo sinulle, mitä haluat tietää. Mutta kuten alempana jo sinulle kerrottiin tuo kysymys on irrelevantti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietysti olen aina väärässä, siksi teiltä viisaammilta kysynkin:)

AV

No tämän yhden kerran olet oikeassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tämän yhden kerran olet oikeassa.

Olisi kauhean vaikea elää kaikkitietävänä. Olisi niin viisas ettei voisi tehdä aloituksia miksi muodossa. Elämäkin olisi tylsää, tietäisi kaiken jo ennakkoon. Juu, parempi on elää tyhmänä. Jokainen päivä voi oppia jotain uutta.

Voihan olla että jokainen nainen on vähän lesbo. Tuossakin jutussa tehtiin havainto (paljaat pakarat) ja se tuotti oudon reaktion koska huutelija tunsi niiden olevan seksikkäät. Kielsi itseltään seksuaalisen viehätyksen ja halun niiden koskettamisesta ja käänsi kielteisen lesboasenteensa rumaan huuteluun.

Tämä voisi olla yksi selitys, naiset näkevät toisessa naisessa jotain viehättävää ja alkaa sisäinen tunteiden myrsky jota on hankala käsitellä.

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi kauhean vaikea elää kaikkitietävänä. Olisi niin viisas ettei voisi tehdä aloituksia miksi muodossa. Elämäkin olisi tylsää, tietäisi kaiken jo ennakkoon. Juu, parempi on elää tyhmänä. Jokainen päivä voi oppia jotain uutta.

Voihan olla että jokainen nainen on vähän lesbo. Tuossakin jutussa tehtiin havainto (paljaat pakarat) ja se tuotti oudon reaktion koska huutelija tunsi niiden olevan seksikkäät. Kielsi itseltään seksuaalisen viehätyksen ja halun niiden koskettamisesta ja käänsi kielteisen lesboasenteensa rumaan huuteluun.

Tämä voisi olla yksi selitys, naiset näkevät toisessa naisessa jotain viehättävää ja alkaa sisäinen tunteiden myrsky jota on hankala käsitellä.

AV

Toivon, että kyseinen huutelija lukee palstaa ja tulee sinulle kertomaan, miksi toimi niin kuin toimi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivon, että kyseinen huutelija lukee palstaa ja tulee sinulle kertomaan, miksi toimi niin kuin toimi.

Jep, on täällä ainakin yksi huutelija, mutta ei taida olla sama?

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsekritiikki. Ennen sitä oli ihmisillä. Voi pukeutua seksikkäästi ja kauniisti niinkin, ettei kukaan huutele.

Sitten uhriudutaan netissä Siepin tavoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, on täällä ainakin yksi huutelija, mutta ei taida olla sama?

AV

Vai olet palstalla lukenut naisia herjaavan naisen viestejä. Toivotaan sitten että hän tulee valaisemaan sinulle asiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai olet palstalla lukenut naisia herjaavan naisen viestejä. Toivotaan sitten että hän tulee valaisemaan sinulle asiaa.

Nyt alkoi kiinnostamaan, ajattelitko sitten valaista asiaa ja/tai perustella toimintasi hienopiirteisyyttä? Sivusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...onko kysymys naisten keskinäisen tasa-arvon puuttumisesta?
        Tulisiko naisten olla samanlaisia, fyysisesti kuin myös henkisesti jotta pärjäisivät keskenään?

AV

ööö, ihmiset on erilaisia ja se siitä. jätähän tuo tokka-ajattelu vähemmälle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsekritiikki. Ennen sitä oli ihmisillä. Voi pukeutua seksikkäästi ja kauniisti niinkin, ettei kukaan huutele.

Sitten uhriudutaan netissä Siepin tavoin.

Miten tämä tällainen sensuelli ja seksikäs pukeutuminen tapahtuu mielestäsi ja missä menee hyvän maun rajat? Minun mielestäni sama garmentti on toisen päällä anarkistinen ja toisen ihmisen päällä jotain aivan muuta. Määritteluvallasta tässä asiassa on kyse.

• Anonyymi

Miksi kenenkään tulis edes yrittää saada jonkun kilahtaneen huutelijan hyväksyntää? Hullut on hulluja, antaa niiden huudella. Ei niitä estämäänkään pysty.

• Anonyymi

Oletko nyt ihan järjissäsi, kun kyselet noin pikkumaisia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Lihaville naisille mielestäsi voi huudella huorahuutoja ja mitä vaan? Heidän lapsillaan ei ole väliä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Et hiffaa ollenkaan, ettei kyse ollut naisten välisestä ongelmasta, vaan huutelijan ongelmasta. Sille tehdään kuten aina vastaavissa tapauksissa, toisesta korvasta sisään ja äkkiä ulos, ignoorataan.

Naisena tietäisit, että huutelijoita riittää. Suurin osa heistä tosin on miehiä.

• Anonyymi

Varmaa työvaatteet ja hattu
        Peittävät farkut pitkähihainen
        Joo ja yli painoa ja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AV

"Miten muuten olisi voinut estää sen ettei lapset kuule huora huutoja?
        Mikä olisi sinun ratkaisu tähän ongelmaan?"

Yläosa pois ja kunnon tissien pyöritys huutelijan edessä.

Veikkaan että huutelija saisi jalat alleen.

🦄

• Anonyymi

Aivan yhdentekevää, saako huutelijan hyväksynnän, tälle ei kannata korvaansa lotkauttaa. Toivottavasti äiti kertoo lapsilleen että kyseessä on häiriintynyt huutelija, eikä lapsille jää sellaista kuvaa että äiti häpeäisi vartaloaan.
      Eilen sattui kohdalleni. Ystävätär oli laittanut seuranhakupalstalle ilmoituksensa ja näytti rustaamaansa analyysiä itsestään minulle. Paino; "muutama liikakilo". Hän on kanssani samanpainoinen, enkä ole koskaan pitänyt itseäni lihavana (160/60). Vaihtoi toruni jälkeen: "normaalivartaloinen".

• Anonyymi

60 kg /160 cm edustaa mielestäni jo hoikkaa keskivertoon nähden joka kaupungilla vilistää.

AV

• Anonyymi

mikä on tyttö-lääkäri joku kummitus?

• Tarkoitit varmaan, että huono itsetunto?

Mutta eiköhän noita vouhoja löydy naisistakin, mitkä keskittyy enemmän muihin, kun omaan elämäänsä... Lukevat seiskaa ja mölyävät kaikkea skeidaa...

• Anonyymi

Itseasiassa en tarkoita. Itsetunto voi olla tietyssä tilanteessa hyvä, mutta omatunto kolkuttaa kun kehoaan ajattelee tai toisten kehoihin vertailee? Vaatteet päällä on itsetunto korkealla mutta ilman niitä...Tuosta seiskasta en tiedä onko hän sellaista lukenut.

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itseasiassa en tarkoita. Itsetunto voi olla tietyssä tilanteessa hyvä, mutta omatunto kolkuttaa kun kehoaan ajattelee tai toisten kehoihin vertailee? Vaatteet päällä on itsetunto korkealla mutta ilman niitä...Tuosta seiskasta en tiedä onko hän sellaista lukenut.

AV

Et tiedä, mitä tarkoittaa omatunto?

• Anonyymi kirjoitti:

AV

No johan on teoria...

• Mistä kumpuaako? No jonkinlaisesta kehokateudesta luulisin. Toisen rohkeudestakin ehkäpä näyttää kehonsa "seksikkäästi" pukeutuen? En mä muuta osaa sanoa. Tai uskonnollinen ihminen joka on opetettu ettei nainen saa kulkea vähissä vaatteissa?

• Anonyymi

Se on ihmeellistä miten tälläkin palstalla halutaan takoa vain sellaista miehet vs feministit taistelua, tosielämässä naiset voivat olla toisille naisille se suurin elämää rajoittava ja huonontava taho.

AV

• Tai kateudesta, että toinen saa huomiota enemmän, kun itse? 🤷🏼‍♂️

En täysin ymmärrä naisen logiikkaa tässä.

• Anonyymi kirjoitti:

Se on ihmeellistä miten tälläkin palstalla halutaan takoa vain sellaista miehet vs feministit taistelua, tosielämässä naiset voivat olla toisille naisille se suurin elämää rajoittava ja huonontava taho.

AV

Juu. Osaahan naiset olla aika hirveitä toisilleenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Täällä keskustellaa itse kullekin tärkeistä asioista. Ja nyt tärkeä ja merkityksellinen ja kiinnostustasi herättävä aihe on sinulle se, että nainen voi kiusata naista ja sinä haluat keskustella siitä aiheesta. Mitäs kummallista siinä on?

Ja nyt heität ilmoille väitteen että juuri toiset naiset voivat suurin elämää rajoittava ja huonontava taho. Siihen sinulla on perusteena iltiksen juttu, joka kertoo yhdestä naisesta. Sitä sanotaan vahvistusharhaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AV

No kyllä se pitää valitettavasti täysin paikkansa, että toiset naiset alentuu melko alhaiselle tasolle silloin kun omasta huonosta itsetunnostaan käsin pyrkii mitätöimään toisen ihmisen arvoa keinolla millä hyvänsä ja juuri ulkonäkö tuntuu olevan usein se lähtökohta. mihin asia aina palautuu. Aika paradoksaalista olettaa jotain muiden ihmisten pinnallisuudesta jos itse tuijottaa toisen pintaa millimetrin tarkkuudella siitä viallisuutta etsien. Sellaista se on kun ei saa persoonasta kiinni. Ehkä itsellä ei ole sellaista.

• Anonyymi

Mun yks entinen tuttava haukkui mut, kun hänen mielestään pukeuduin mummotyylisiin vaatteisiin ja hiuksetkin oli vanhahtavasti leikatut, näytin kuulema tosi vanhalta. En osaa pukeutua liian paljastaviin vaatteisiin, en tykkää esitellä omaa kroppaani niinkuin hän tekee ja olen häntä reilusti vanhempikin, suosin toisenlaista vaatetyyliä. En ikinä arvostellut hänen pukeutumistaan vaikka hänellä meni pikkusen överiksi ja en kritisoinut hänen hiustyyliään, jopa kehuin, koska tuntui olevan jatkuvaa tsemppaamista vaille, joten tuli ihan puskista hänen haukkumisensa mun ulkoisesta olemuksesta. Ehkä itseäni rajoittaa pukeutumistyylin suhteen nuorena kokemani koulukiusaaminen, yläasteella yks samalla luokalla ollut poika huoritteli mua kolme vuotta putkeen vaikka en pukeutunut paljastavasti, enkä ollut tyrkky, enkä juuri meikannut, muutakin ei niin mukavaa tapahtui teinivuosina, ett ne kokemukset vaikuttanut mun pukeutumisiin aikuisiälläkin. Eikä mun kroppa ole niin hyvännäköinen, ett sitä viitsisi paljastella liikoja muille.

• Anonyymi kirjoitti:

Mun yks entinen tuttava haukkui mut, kun hänen mielestään pukeuduin mummotyylisiin vaatteisiin ja hiuksetkin oli vanhahtavasti leikatut, näytin kuulema tosi vanhalta. En osaa pukeutua liian paljastaviin vaatteisiin, en tykkää esitellä omaa kroppaani niinkuin hän tekee ja olen häntä reilusti vanhempikin, suosin toisenlaista vaatetyyliä. En ikinä arvostellut hänen pukeutumistaan vaikka hänellä meni pikkusen överiksi ja en kritisoinut hänen hiustyyliään, jopa kehuin, koska tuntui olevan jatkuvaa tsemppaamista vaille, joten tuli ihan puskista hänen haukkumisensa mun ulkoisesta olemuksesta. Ehkä itseäni rajoittaa pukeutumistyylin suhteen nuorena kokemani koulukiusaaminen, yläasteella yks samalla luokalla ollut poika huoritteli mua kolme vuotta putkeen vaikka en pukeutunut paljastavasti, enkä ollut tyrkky, enkä juuri meikannut, muutakin ei niin mukavaa tapahtui teinivuosina, ett ne kokemukset vaikuttanut mun pukeutumisiin aikuisiälläkin. Eikä mun kroppa ole niin hyvännäköinen, ett sitä viitsisi paljastella liikoja muille.

Minusta kaiken kokoiset ja näköiset saa pukeutua vapaasti juuri kuten tykkäävät.

Mikä on ikävää niin kettuilu, minullekin on kettuiltu lapsena, nuorena, aikuisena ja vielä keski-ikäisenäkin, mutta olen jotenkin oppinut olemaan piittaamatta.

Ainahan jonkun mielestä olet jollain tapaa vääränlainen ihan sama millainen olet tai yrität olla. Itse ajattelen, että mulle riittää kunhan itse viihdyn itsessäni, muitten höpinät voi jättää turhaksi informaatioksi millä ei tee mitään.

• Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

Minusta kaiken kokoiset ja näköiset saa pukeutua vapaasti juuri kuten tykkäävät.

Mikä on ikävää niin kettuilu, minullekin on kettuiltu lapsena, nuorena, aikuisena ja vielä keski-ikäisenäkin, mutta olen jotenkin oppinut olemaan piittaamatta.

Ainahan jonkun mielestä olet jollain tapaa vääränlainen ihan sama millainen olet tai yrität olla. Itse ajattelen, että mulle riittää kunhan itse viihdyn itsessäni, muitten höpinät voi jättää turhaksi informaatioksi millä ei tee mitään.

Totta. Olin vaan jotenkin herkillä noihin aikoihin, kun tuo tuttava haukkui mua, läheinen oli vasta kuollut, mutt ei hän ole ollut ainoa, eikä varmasti viimeinenkään jolla on sanottavaa mun ulkonäöstä🙄. Tällä hetkellä en enää piittaa mitä muut mun vaatteista tai hiuksista ajattelee, vasta ostin itselle uusia vaatteita, tälläselle mummoikäiselle sopivaa lookia olevia😉, mustaa t-paitaa jne...

• Anonyymi kirjoitti:

Totta. Olin vaan jotenkin herkillä noihin aikoihin, kun tuo tuttava haukkui mua, läheinen oli vasta kuollut, mutt ei hän ole ollut ainoa, eikä varmasti viimeinenkään jolla on sanottavaa mun ulkonäöstä🙄. Tällä hetkellä en enää piittaa mitä muut mun vaatteista tai hiuksista ajattelee, vasta ostin itselle uusia vaatteita, tälläselle mummoikäiselle sopivaa lookia olevia😉, mustaa t-paitaa jne...

Hyvä ja oikein. :)

Muistat, et kunhan itse viihdyt itsessäs ja vaatteissas, muista ei tartte ottaa kuuleviin korviinsa. :) 🏵️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Tosielämässä mies on AINA naiselle hirvittävän paljon suurempi uhka kuin nainen.

• Anonyymi

On ihanaa katsoa naisia bikineissä rannalla. Joku kateelline läski varmaan alko haukkumaan aloittajaa koska miehet ei katsonut sitä läskiä vaan aloittajaa jolla on kaunis vartalo jota kehtaa näyttää.

• Anonyymi

Mitäpä jos lukisit aloituksen uudestaan? Aloittaja on mies ja juttu on iltalehdestä.

• Anonyymi

Sinulla on jokseenkin kummallinen tatsi suhteessa näihin aloituksiin

• Anonyymi

Mun mielestä enemmän vaatetta on kauniimpaa. Miksi pitäisi paljastella kaikille itseään. Toisaalta tuollainen huutelu on epäasiallista.

• Anonyymi

Miehet huorittelevat naisia enemmän kuin naiset. Rannalla ja jokapaikassa muuallakin.

Kyse ei ole bikineistä tai mistään muusta kuin huorittelevan henkilön älyttömän huonosta käytöksestä.

• Anonyymi

Löytyy niitä mielenvikaisia huorittelijoita naisistakin.

Sovinistien lempiaihehan on, että nainen on naiselle susi, miesten osuudesta ja tekemisistä ei saa puhua, sillä se on miesvihaa. Saati puhua toksisesta maskuliinisuudesta, johon olennaisena osana kuuluu naisten huorittelu ja toisten miesten vähättely (mies on miehelle susi) .

• Anonyymi

Huomenta. Miten tuo vanha sanonta-nainen on naiselle susi-liittyy sovinismin. Tai miten sovinismi liittyy tuohon. - cu-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomenta. Miten tuo vanha sanonta-nainen on naiselle susi-liittyy sovinismin. Tai miten sovinismi liittyy tuohon. - cu-

Sovinistien keksimä sanonta se on - ja uusi. Iminen on ihmiselle susi, eli homo homini lupus on vanha latinankielinen sanonta. Silläkin on todennäköisesti tarkoitettu miessukupuolta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sovinistien keksimä sanonta se on - ja uusi. Iminen on ihmiselle susi, eli homo homini lupus on vanha latinankielinen sanonta. Silläkin on todennäköisesti tarkoitettu miessukupuolta.

Aloitus liittyy sovinismiin siten, kuten jo sanoin, sovinistit, kuten ap jo ilmoitti, että naisiin kohdistuvien tasa-orvo-ongelmien kohdalla pitää pitää " turpa kiinni", mutta erittäin mielellään sitten nostetaan esille tapauksia, joissa nainen kinastelee toisen naisen kanssa. Miesten osuudesta ollaan vaiti, tai syytetään naisia itseään. Puhumattakaan siitä, mikä on miesten osuus miesten kohtaamissa tasa-arvo-ongelmissa. ( toksinen maskuliinisuus).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloitus liittyy sovinismiin siten, kuten jo sanoin, sovinistit, kuten ap jo ilmoitti, että naisiin kohdistuvien tasa-orvo-ongelmien kohdalla pitää pitää " turpa kiinni", mutta erittäin mielellään sitten nostetaan esille tapauksia, joissa nainen kinastelee toisen naisen kanssa. Miesten osuudesta ollaan vaiti, tai syytetään naisia itseään. Puhumattakaan siitä, mikä on miesten osuus miesten kohtaamissa tasa-arvo-ongelmissa. ( toksinen maskuliinisuus).

Näin on näppylät.

• Anonyymi

Onko huutelijan sukupuolella jotain oleellista merkitystä? Minusta ei, koska kus.päisyys ei riipu haarovälistä. Sen sijaan merkille pantavaa on se, että yhä edelleen naiset ovat se ottava osapuoli. Vai onko joku joskus kuullut, kun miestä haukutaan uimarannalla siitä, että kehtaa näyttää tynnyrivatsansa ja roikkuvat miestissinsä ja muut karvaiset ihransa? Siitä huolimatta, että kyseessä on vähintään yhtä vastenmielinen näky kuin mitä läskit/väärin pukeutuvat naiset ovat. Mistä tämä johtuu? Itse ehdotan, että koska tästä hirveästä käytöksestä ei vain näytetä pääsevän eroon, niin aletaan sen sijaan haukkumaan aina kaikkia, jotka ei omaa silmää miellytä, oli sitten mies tai nainen. Hetken päästä olisimme kaikki saaneet osamme, jonka jälkeen homma saattaisi jopa loppua, kun aina tulisi vastapalloon.

• Anonyymi

Näin sellaista unta ... en tiedä uskaltaako tyrtöille kertoa, noh kerron:; lpippelini purkautui boxcereista nukkuessa pois ja näin unta jossa oli jotain tyttöjä, niin.

• Anonyymi

Mistä sitä kukaan voi tietää mitä jonkun latvalahon päässä pyörii. Kyllähän noita huutelijoita molemmista sukupuolista löytyy ihan yhtälailla, mutta eivät he mitenkään tavallista sakkia ole. Valtaosa ihmisistä ei mene muille huutelemaan, joten ihan turha yrittää yleistää.

• Anonyymi

Ei siitä kauaa ole, kun itse olit täällä yrittämässä viritellä keskustelua, että minkä painoisten ei tulisi enää sallia käyttää bikineitä. Eli ei tuo sinunkaan "suvaitsevaisuutesi" kaikkia ihmisiä koske, vaan siinä on painoraja ja ulkonäköraja. Kaikilla mitä ilmeisimmin ei ole sinustakaan oikeus kulkea mahdollisimman vähissä vaatteissa kuumalla säällä ja parempi uida kokonaan alasti.

Oletan kuitenkin, että tuon huutelijan ja sinun ero on se, että kykenet julkisesti pitämään mölyt mahassasi, vai? Kaikilla ihmisillä on mielipide, mutta harva niitä jatkuvasti ympärilleen kailottaa. Normaali ihminen tajuaa, että hänen oma mielipiteensä ei ole mikään laki ja antaa muiden ihmisten olla miten ovat. Tämä ei ole sukupuolikysymys.

• Anonyymi

Vivid Dreams sitten jos näkee tyttöjä unissa, vilkkaita unia sitten, ja varsinkaan jos ei pysty yhdistämään naisia mihinkään, vain unessa.

• Anonyymi

Pidetäänpä nyt taas asiat oikeissa mittasuhteissa. Valtaosan huuteluista ja huomautteluista saavat osakseen ylipainoiset tai jollain tavalla poikkeavat, vammautuneet, arpia omistavat tmv. ihmiset. Se, että joku hyväkroppanen/normikroppanen ja muutoikin "tavallinen" jotain tollasia kuulee on harvinaista. Niin marginaalista touhua, että jokainen järkevä jättää sellasen omaan arvoonsa.

Lähinnä mietityttää, että millä motiivilla joku lähtee jonkun hullun yksittäisiä huuteluita oikein uutisiksi nostamaan. Ihan niinkuin joku hullu huutelija tai yksikään muu vastaava noista muka opikseen ottaisi. Nuo pitäisi vain ohittaa olankohautuksella ja todeta lapsilleen, että antaa hullun huudella ja jatketaan vaan omia puuhiamme.

• Anonyymi

Erinomainen kannanotto sinulta,

"Valtaosan huuteluista ja huomautteluista saavat osakseen ylipainoiset tai jollain tavalla poikkeavat, vammautuneet, arpia omistavat tmv. ihmiset."

Tuohon vielä lisään, että osa noista kohdeihmisistä on lapsia, aivan pieniäkin.

• Anonyymi

Kritiikkiin, (hulluunkin) on aina JOKU syy. Kritiikki kertoo, mitä yhteiskunnassa ei arvosteta. Kehut taas siitä, mitä arvostetaan. Toki voi jättää signaalit huomioimatta, ja vedota mielenterveyskorttiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kritiikkiin, (hulluunkin) on aina JOKU syy. Kritiikki kertoo, mitä yhteiskunnassa ei arvosteta. Kehut taas siitä, mitä arvostetaan. Toki voi jättää signaalit huomioimatta, ja vedota mielenterveyskorttiin.

Paitsi että haukkuminen ei ole kritiikkiä. Haukkuminen on haukkumista, eli henkistä väkivaltaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan meistä ei ole täällä miellyttääkseen kaikkia. Huuteluiden syy on ihan huutelijan oma ongelma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paitsi että haukkuminen ei ole kritiikkiä. Haukkuminen on haukkumista, eli henkistä väkivaltaa.

En ole tuo kenelle vastasit, mutta minusta siinä oli pointti. Eli miten, miksi ja keihin huutelijat huutelunsa kohdistavat, siis yleisesti.

Tuossa mainittiin, että huutelijat ovat yhtäläisesti niin miehiä kuin naisia. En usko, että on. Kokemukseni mukaan ovat yleensä keski-ikäisiä humalaisia miehiä ja kohteena nuoremmat naiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole tuo kenelle vastasit, mutta minusta siinä oli pointti. Eli miten, miksi ja keihin huutelijat huutelunsa kohdistavat, siis yleisesti.

Tuossa mainittiin, että huutelijat ovat yhtäläisesti niin miehiä kuin naisia. En usko, että on. Kokemukseni mukaan ovat yleensä keski-ikäisiä humalaisia miehiä ja kohteena nuoremmat naiset.

Luultavasti jokaisella huuteluja kuulleella on oma kokemuksensa siitä millaiset ihmiset heille huutelevat. Paljon riippuu myös siitä missä liikkuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs helskattia minä juuri luin...? Koetko kertovasi muille ihmisille koko yhteiskunnan puolesta mitä täällä arvostetaan ja mitä ei ja jos joku ei ota krittiikkiäsi vastaan, niin hänellä on mt-ongelma? Ei tässä kommentissa ole kauheasti tulkinnanvaraa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun feministit näyttivät tissinsä itsenäisyyspäivänä telkkarissa ja saivat tappouhkauksia, he joutuivat "henkisen väkivallan uhreiksi". Kaikki oli myös "kritisoijien oma ongelma. " Tälläinen ajatusmaailma syntyy, kun ei haluta ottaa vastuuta OMASTA KÄYTTÄYTYMISESTÄ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun feministit näyttivät tissinsä itsenäisyyspäivänä telkkarissa ja saivat tappouhkauksia, he joutuivat "henkisen väkivallan uhreiksi". Kaikki oli myös "kritisoijien oma ongelma. " Tälläinen ajatusmaailma syntyy, kun ei haluta ottaa vastuuta OMASTA KÄYTTÄYTYMISESTÄ.

Tuollaisen tappouhkauksen esittäjä tulisi tosiaan ottaa VASTUU OMASTA KÄYTTÄYTYMISESTÄ!

Onko tappouhkauksen esittäminen sinusta ihan ok juttu?

• Anonyymi

No jos huutelijoita on yksi ja loput ei huuda mitään, niin eikai se ole mikään yleinen ongelma? Ei voi yleistää yhdestä huutelijasta.

• Anonyymi

Minullw jäi mi3wlwwn joku niin haqmmashoitajan silmät aika kauniit, koska itse seikkailin kaikkialla kun joskus en löytänyt oikeaa paikkaa, va5rsinkaan kun prokaiini-pöhnässä.

• Anonyymi

Huutelu on kiusaamisen muoto. Jos joku käy huutelemaan, hänellä on jokin ongelma. Huutelijaan ei kannata kiinnittää mitään huomiota.

• Anonyymi

Hyvä kysymys kun toinen kysyy että onko sateenvarjojoja, toinen castaa;: minkävärisen haluaisit.

Mutta joo tuo tyttö vastasi että mustan.

• Anonyymi

Oisko vaan Suomalaisten ahdasmielisyyttä. Vaikka Brasiliassa varmasti on niin pientä naruu vedetty päälle .Niin miehet kuin naisetkin että täällä ei edes löydy mistään.

• Meillä kaikilla on oma käsitys siitä, mikä on sopivaa ja mikä ei. Sovinnaisuudesta. Tuossa tapauksessa ne eivät kohdanneet ja haukkuva osapuoli ylensi oman näkemyksensä siinä määrin, että alentui käyttäytymään itse ala-arvoisesti.

Olkoon palstalaiset mitä mieltä vain, omasta henkilökohtaisesta kokemuksestani ahdasmielisimpiä ovat juurikin naiset. Itse olen kovin epäsovinnainen ja pahimmat tuomitsijat löytyvät omasta sukupuolestani.

Mutta tässä pitää muistaa, että asennekasvatus on vinoutunutta. Naisenpuolen tulee olla muotissa, jotta kanssasisaret ovat armollisia. Se on järkkymätön sääntö. Juontanee jostakin kristillisistä tai muista esihistoriallisista selviytymismekanismeista..

Samapa tuo.. tänä päivänä naisen ei tarvitse sopeutua ryhmään selviytyäkseen hengissä. Tai pariutua..
      Joten henkilökohtainen valintani onkin olla sopeutumatta.

Patriarkallisuutta ja myöskin matriarkallisuutta ylläpitävät juurikin naiset. Nainen on naiselle susi, pitänee osittain paikkaansa. Sanoisin ennemminkin, nainen on naiselle vahva liittolainen tai pelottava vihollinen.

Tämä nyt taas vain mielipide, ei sen kummempaa.

• Anonyymi

Muiden ulkonäkö tai edes pukeutuminen ei kuulu muille mitään. Pahasti on jo ihmisellä asiat sekaisin jos jonkun ulkonäköön puututtaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Muiden ulkonäkö tai edes pukeutuminen ei kuulu muille mitään. Pahasti on jo ihmisellä asiat sekaisin jos jonkun ulkonäköön puututtaan.

Perinteisesti juuri niitä ulkoisia asioita seurataan hyvinkin tiiviisti. Hyvänä esimerkkinä vaikka linnan juhlat.. suurin mielenkiinto kohdistuu siihen, miten ihmiset pukeutuvat sinne. Tai ihan arkielämästä, miten pukeutuu töihin.. siinäkin tuntuu olevan joillakin aloilla pukukoodi.

Tai se tapaus kun lentoemolla, taisi olla kyllä stuertti oli se roosa nauha ja sai kenkää ..

Poikkeavuus ulkoisissa asioissa tuomitaan herkemmin ja sitä suuremmalla prosentilla, jos poikkeavuus on itse aiheutettua tai oma valinta.

Tosin nykynuoriso ei liene aivan niin ahdasmielistä kuin oli minun ollassani nuori. He ovat saaneet elää nuoruutensa vapaammassa ilmastossa.

• Anonyymi

Jokainen tietää, ettei tuollainen ole tervettä käytöstä eikä kyse ole bikineistä, ei naisista. Ainoastaan haukkujan epäterveestä käytöksestä, joka johtuu jostakin, turha miettiä ja vaivata päätä sillä.

Tietysti ihan eri asia, mutta periaatteessa sama kulku kuin palstalla haukutaan naisia kun heiltä ei saa seksiä. Ja kun nainen antaa seksiä kahdelle miehelle, häntä haukutaan huoraksi.

• Julkisella rannalla pitää olla sen verran vaatteita, ettei sukupuolielimet tai nännit vilku. Jos pienet bikinit, ihmisten muodot tai ylipaino häiritsee, on parempi hankki oma ranta. Ihmisillä pitää olla oikeus kehorauhaan, oli sitten kuinka muodoton ja muodokas vaan.

Vaikka mielestänipukeutuminen on jokaisen oma valinta, itse mietin sovinnaisuutta, ja lasten valloittamalle rannalle en ikinä lähtisi pakarat paljastavissa uima-asuissa. Jos tuntisin itseni sellaisissa varmaksi ja sellaiset tilanteeseen sopisi, voisin aikuisten rantatilaisuiteen periaattessa laittaa, mutta käytännössä en koskaan laittaisi, koska kokisin mahdollisen miesten tuijotuksen ikävänä ja en haluaisi antaa itse viestiä itsestäni mitä lähes nakuna pyöriskely voi antaa.

Tuon IS jutussa huuteleva nainen ei voi olla täysjärkinen! Luultavasti kyseessä on ahdasmielisen kasvatuksen saanut henkilö tai mielenterveyspotilas tai sairaanloisen mustasukkaisuuteen sairastunut perheenäiti. Ehkäpä puoliso tuijotti toisen naisen pakaroita kuola valuen tai vieläpä kommentoi ääneen? Katseita paljaalla pepulla varmasti kerää oli sitten minkä muotoinen vaan. Hyvin huonoa käytöstä huuteleva nainen osoitti, enkä ole kertaakaan sellaista käytöstä oikeassa elämässä nähnyt edes lievässä muodossa.

• Anonyymi

Festareilla näkyy vaikka millaisia ihmisiä, osa nuoria itseään etsiviä ja ehkä vanhempiakin jotka ovat oman tyylinsä jo häpeilemättä löytäneet.
        Ihmiset ovat suopeampia jos festareilla näkyy naisilla asuja joissa on pitsiset rintaliivit, mutta ei paitaa ollenkaan, verkkosukkia ja tosi lyhyitä hameita. Vai antaako musiikillinen juhla luvan pukeutua seksikkäästi. No minun mielestäni ihmisillä saisi olla vaikka ikuinen festivaali.

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Festareilla näkyy vaikka millaisia ihmisiä, osa nuoria itseään etsiviä ja ehkä vanhempiakin jotka ovat oman tyylinsä jo häpeilemättä löytäneet.
        Ihmiset ovat suopeampia jos festareilla näkyy naisilla asuja joissa on pitsiset rintaliivit, mutta ei paitaa ollenkaan, verkkosukkia ja tosi lyhyitä hameita. Vai antaako musiikillinen juhla luvan pukeutua seksikkäästi. No minun mielestäni ihmisillä saisi olla vaikka ikuinen festivaali.

AV

Kaikki nuo mainitsemasi asut löytyi nuorilta tytöiltä (15-18C lämpötila ei haitannut yhtään).. Ainakaan itse en nähnyt yhtään yli ~22v mainitsemissasi vaatteissa nähnyt ja suurin osa oli vain alaikäisten puolella. Nuoruuteen kuuluu omien rajojen kokeilu ja oman tyylin etsiminen. Ei minua häiritse millään tavalla se, jos joku halua bilettää alusvaatteissa. Lähinnä säälittää, kun samat mimmit tulee myöhäisillasta vastaan suhteellisen sekaisin ja sitten aika usein joku teini tai vanhempi setä ihan kunnolla kopeloi, ja toinen on jo tilassa ettei välttämättä ymmärrä enää mihin ryhtyy tai mihin tilanne johtaa.

Jos keski-ikäiset sedät alkaisi tangoissa festareilla kuljeskella, tai edes nuoremmat, kyllä sitä ensimmäiseksi miettisi, onko kaikki kotona vai onko polttarit menossa. 😂 Paidaton mies taas ei aiheuttaisi sen kummenpaa ihmettelyä, jos lämpötila olisi enemmän kuin 25C.

Tosiaan pukeutuminen on ihmisen oma asia. Ei häiritse, eikä vaatteet ihmistä muuta.

• Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

Kaikki nuo mainitsemasi asut löytyi nuorilta tytöiltä (15-18C lämpötila ei haitannut yhtään).. Ainakaan itse en nähnyt yhtään yli ~22v mainitsemissasi vaatteissa nähnyt ja suurin osa oli vain alaikäisten puolella. Nuoruuteen kuuluu omien rajojen kokeilu ja oman tyylin etsiminen. Ei minua häiritse millään tavalla se, jos joku halua bilettää alusvaatteissa. Lähinnä säälittää, kun samat mimmit tulee myöhäisillasta vastaan suhteellisen sekaisin ja sitten aika usein joku teini tai vanhempi setä ihan kunnolla kopeloi, ja toinen on jo tilassa ettei välttämättä ymmärrä enää mihin ryhtyy tai mihin tilanne johtaa.

Jos keski-ikäiset sedät alkaisi tangoissa festareilla kuljeskella, tai edes nuoremmat, kyllä sitä ensimmäiseksi miettisi, onko kaikki kotona vai onko polttarit menossa. 😂 Paidaton mies taas ei aiheuttaisi sen kummenpaa ihmettelyä, jos lämpötila olisi enemmän kuin 25C.

Tosiaan pukeutuminen on ihmisen oma asia. Ei häiritse, eikä vaatteet ihmistä muuta.

Luulen että katsoisit ihan tyytyväisenä 25 vuotiaan urhon kiinteitä vatsalihaksia, onhan tuo iskostettu jo geenistöihimme.
        Saitko muutakin festareilla kuin masun kipeeksi mansikoista?
        Ajatuksen, hauskaa oli mutta ei kuulu enää vahvasti minulle?
        Olet kokenut nainen ja sellainen ei ihan heti ala 100 % rajojaan rikkomaan, ja hauskuus vaatisi aina veronsa.
        Kokeneiden naisten ilta menee katsellen ja nauttien. Lopputulos on yleensä parempi mitä teineillä. Öööh, vai onko?

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Luulen että katsoisit ihan tyytyväisenä 25 vuotiaan urhon kiinteitä vatsalihaksia, onhan tuo iskostettu jo geenistöihimme.
        Olet kokenut nainen ja sellainen ei ihan heti ala 100 % rajojaan rikkomaan, ja hauskuus vaatisi aina veronsa.
        Kokeneiden naisten ilta menee katsellen ja nauttien. Lopputulos on yleensä parempi mitä teineillä. Öööh, vai onko?

AV

Olen varttunut nuoruuteni sixpack-vatsojen ja vähäpukeisten treenattujen urheilijoiden keskellä. Ei oikeastaan sykähdytä tai tee isompaa vaikutusta. Minuun tehdään vaikutus yläpäällä ja karismalla. 😁 Arvostan kyllä työtä mitä sen kropan eteen on tehty, mutta en saa kenenkään vatsasta tai rasvattomasta isosta hauiksessa mitään kiksejä.

Muistan yhden kaverin 40v bileet (olin itse n30v) ja juhlakalu halusi yhdistää kotibileisiin jatkot Hunks’ien esiintymiseen (tai saattoi olla se edellinen vastaava ryhmä? En muista?) Iso naisista kävi kuumana ja kuola valui. Itse (hiljaa, pilaamatta sankarin iloa) mietin mistä maksamme? Tanssitaide ei ollut illan anti ainakaan. 😆

En syönyt yhtään mansikkaa festareilla. Olin vain yhtenä päivänä, sopiva annos. Kyseisessä festarissa on ollut hyviä artisteja ja varsinkin alkoholiton puoli on siisti ja anniskelupuolella keski-ikä on selkeästi aikuinen. Ihan kauheimmat känniääliöt puuttuu ja ohjataan tehokkaasti ulos. Johtuen ehkä esiintyjistä, keikalla oli hyvä fiilis ja yleisö lähti mukaan pomppimaan, heiluttamaan käsiä ja taputtamaan eri rytmejä, ja laulamaan mukana. Tunnen oli huikea! Itsekin pompin 1.5-2h kuin kumipallo ihan kahvin voimalla. 😂 Siis ei ihan hillittyä, ja selkeän osallistuvaa (eikä niin keski-ikäistä sivusta katselua). Päällä oli sadetakki, paita ja polvipitoiset tiukahkot farkkushortsit ja tennarit. Rintaliivi- ja naputoppipaidat sekä peppuvakohousut jätin teineille (tosin teineistä vain osa pukeutuu noin, omakin teini oli hupparissa ja housuissa).

Menen varmasti uudestaankin, kun sopii kesän aikatauluihin hyvin! 😊 Katotaan miten oman alueen K18 festarit noiden jälkeen tuntuu, nekin on vähän ajan päästä edessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AV

"Luulen että katsoisit ihan tyytyväisenä 25 vuotiaan urhon kiinteitä vatsalihaksia, onhan tuo iskostettu jo geenistöihimme."

Sivusta ... tuo kuvitelma taitaa olla iskostettu aika monen miehen kuvitelmiin. Totuushan tuo ei ainakaan naispuolisten kohdalla useinkaan ole. Itsellä on ystäväpiirissäni sekä naisia, joita tuo sykähdyttää, että naisia, joita ei voisi vähempää kiinnostaa, vaikka eteen tippuisi nuori hunks ryhmä tangoissa. Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen porukkaan. Mä olen ihan kirjaimellisesti ollut täysin huomaamatta paidattomia uroita, joita joku kaverini vieressäni kuolasi. Mulla ei ollut mitään muistikuvaa niiden uroiden paidattomuudesta, vaikka jopa puhuin heidän kanssaan.

• Tuommoiset huutelijat saa äkkiä hiekkaa silmille.

• Anonyymi

Mullakin huono omatunto. Liikuntaa pitäisi harjoittaa säännöllisesti varsinkin näin vanhemmalla iällä. Aina jos liikuntaan tulee liian pitkä tauko, niin poden siitä syyllisyyttä. En häpeää sentään! :DD

• Anonyymi

Mulla on semmonen tunne perseessä että tästäkin syytetään valkoista heteromiestä jollain tasolla.

:D

- KonnaKettu

• Anonyymi

:)

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

:)

AV

Eka valkoinen heteromies pakotti naisen esineellistämään itsensä.

Sitten valkoinen heteromies teki naisesta epävarman omasta ulkonäöstään.

Ja vielä kolmanneksi valkoinen heteromies loi kauheat moraali-säännökset jotka alistaa naisia.

:D

- KonnaKettu

• Anonyymi

Puutteellinen kasvatus 60-luvusta eteenpäin kostautuu nyt täydellä teholla.
      Nykyihmisellä ei yksinkertaisesti ole käytös tapoja, luulot itsestä ovat narsistin tasolla ja ihminen on lisäksi sairaalloisen väkivaltainen myös omaksi haitakseen asti.

• Anonyymi

ON TEILLÄ ONGELMAT.

• Anonyymi

Jos katsot peiliin aamulla ja huomaat että on ihnottavan näköinen ihminen siinä tuijottaa itseääsi pe3ilistä.

Itselläni oli ärsyttävcä juttu pati poskipäässä joka nyt on poistettu, se ärsytti aina heh, ja haittasi parranajoa ja sillätacoinkin...

• Anonyymi

Huvittaa tuollaiset kommentit. Itse en oo saanut kommenttaja, vaikka olenkin ollut rannalla ihan minibikineissä. Tosin olen 165 ja 75 kiloinen, vähän siis pehmeä. Mikä niissä pakaroissa oikein ärsyttää? Etupuolellakaan ei ole kuin parin sormenlevyinen suikale kangasta. En tod.välitä toisten mielipiteistä. Oma nautinto tärkeintä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      178
      3721
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2700
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      55
      2541
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2361
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      2036
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      314
      1939
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1441
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1393
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1367
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1275
    Aihe