Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
alryhanen
profiilit
alryhanen
alryhanen
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
3
Kommenttia
33
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos vastaajille. Enköhän jotain saa aikaiseksi noilla ohjeilla.
16.03.2011 20:52
Mitä tarkoitat kalsealla ilmapiirillä, kun kävit siinä putiikissa Yläsatamakadulla? Putiikilla tarkoittanet Black&Yellowia? Minä nimittäin otin ensimmäisen tatskani ko. paikassa 5 viikkoa sitten ja ilmapiiri oli hyvinkin hauska.
27.04.2010 17:18
Rupes sen verran ottamaan pattiin tämä kirjoittelu, että lähetin s-postia suoraan Alkoon. Tässä vastaus kokonaisuudessaan. Hei kiitos viestistäsi ja vinkistä keskusteluun nettisivuilla. Emme aio Alkon puolesta osallistua keskusteluun, mutta viestisi olen välittänyt eteenpäin, jotta asia saadaan sisäisesti varmasti ajan tasalle. Sivuillamme (Myymälät/Asiointi) selvitetään perinpohjaisesti myyntikäytäntömme: Kuka saa ostaa? -20 vuotta täyttänyt voi ostaa kaikkia alkoholijuomia. -1819-vuotias voi ostaa enintään 22 %:n alkoholijuomia. Iän todistamiseen kelpaavat -ajokortti -passi -kuvallinen henkilökortti. Kuvallisella KELA- tai opiskelijakortilla tai sotilaspassilla ei voi todistaa ikää Alkossa. Alkoholijuomia ei myydä -henkilölle, joka käyttäytyy häiritsevästi tai on selvästi päihtynyt -jos on aihetta olettaa juoman väärinkäyttöä tai sen luvatonta luovuttamista tai välittämistä. Jos ostat juomia toisen puolesta, myös hänen tulee täyttää edellä mainitut kriteerit. Jos olet alle 25-vuotias, näytä henkilötodistuksesi myyjälle, kun ostat tai olet mukana seurueessa, joka ostaa alkoholijuomia. Alkossa yhdessä asioivien nuorien tulee kaikkien olla iältään ostokelpoisia. Alkoholijuomien ostaja voi joutua selittämään, ovatko juomat menossa vain omaan käyttöön. Jos Alkon myyjälle syntyy epäilys siitä, että juoma välitetäänkin alaikäiselle, hän ei voi lain mukaan myydä. Alle 18-vuotias nuori voi ostaa Alkosta vain viinitarvikkeita ja lehtiä. Alkon hinnastot on tarkoitettu vain 18 vuotta täyttäneille asiakkaillemme. Myös Alkon lahjakortin ostajan täytyy olla täyttänyt 18 vuotta. Useamman kerran päivässä voi toki asioida, jos nuo yllämainitut seikat eivät estä myyntiä. Ystävällisin terveisin Helena Mattila Alkon asiakasneuvonta Puhelin 020 711 711 (ark. 916) www.alko.fi, palaute@alko.fi Jokohan tämä keskustelu nyt saisi vihdoinkin asiallisuutta.
13.05.2009 19:51
Luen melkein mitä vaan ja milloin vaan ja minä vuodenaikana tahansa. Ainoa poikkeus on, että kun syksyisin aloitan jonkun kielikurssin, luen enemmän kielioppia ja muuta aiheeseen liittyvää opiskelumateriaalia.
01.08.2005 12:14
Sanottakoon nyt heti alkuun, etten kuulu näihin suomalaisiin jotka örveltävät päissään, tuulipuku päällä, kovaan ääneen huutaen jne. Osaan kieltäkin jonkun verran. Valitettavasti siitäkään ei kaikissa paikoissa näyttänyt olevan apua.
Esim. AutoExpressillä vaikka kuinka ystävällisesti olisi käyttäytynyt, niin palvelu oli tosi töykeää. Hyvä ettei se ainoa ostamani ginitölkki mennyt tiskistä läpi, kun täti sen siihen paiskasi. Samoin myymälässä kassaneiti oli melkein selin, kun maksoin ostoksia.
Kaubamaja on kyllä semmoinen paikka, mistä olen aina saanut hyvää palvelua. Nytkin musiikkiosastolla nuori mies selitti minulle Eestiläisiä bändejä yms. Keskustelu tosin käytiin englanniksi. Samoin miestenosastolla oli oikein hyvää palvelua.
Eräässä pienessä kristallikruunuja myyvässä kaupassa yritin vähäisellä kielitaidollani selvitä kaupanteosta ja se kyllä auttoi kun räägi eesti keelt. Tosin välillä putosin kärryiltä, mutta kaupat tuli tehtyä.
Paljonhan se on tosiaan kiinni itsestä miten käyttäydyt, mutta ei se aina auta. En siltikään aio lopettaa vierailuja eestissä. Opettelen kieltä paremmin ja eiköhän se palvelu siitä parane.
30.07.2005 19:05
Ei ikinä, ei koskaan kenenkään pidä mennä Monexiin vaihtamaan.
Just kävin Tallinnassa ja vaihdoin rahaa Nordecentrumin Ühispankissa. Kurssi oli 15.57, sain 100 eurolla 1542.00 kroonia. Palvelumaksua näkyi menneen 15 kroonia.
Laivalla (AutoExpress) kurssi oli 15.0 eli sekin parempi, kuin Monex.
Kuten muissa viesteissä jo todettiin, ei se ole maan syy että sinua kusetettiin, vaan sen firman.
Ehkäpä seuraavalla kerralla kannattaa katsella vähän tarkemmin missä vaihtaa :)
30.07.2005 18:17
Olen englantilaisen dekkarikirjallisuuden ystävä, joten on tullut tutustuttua myös lordi Wimseyhin. Omasta hyllystä löytyy muutama rouva Sayersin teos. Minulla on mielikuva, että joskus olisi tullut telkusta sarjanakin tätä Wimseytä.
30.07.2005 17:53
Ihan missä vaan ja milloin vaan. Sängyssä tulee luettua kirjoja lähes aina. Selällään tai kyljellään. Sanomalehtiä luen keittiön pöydän ääressä tai olkkarissa tv-tuolissa löhöten. Vessassa juorulehtiä, ne on just sinne sopivia :)
20.05.2005 18:56
Niin valititko siitä asiasta suoraan Ruokakeskolle? Minä olen monta kertaa sinne s-postilla asioista valittanut ja aina olen korvauksen saanut. Kun ottaa niistä pakkauksista ylös ne tiedot mm. viimeisen käyttöpäivämäärän ja mitä niissä nyt yleensä on, ja valittaa niin ne reklamoi niitä tavarantoimittajiaan ja asioiden ainakin pitäisi tulla paremmaksi.
16.05.2005 13:10
Lidl-halpojen hintojen takia.
Valintatalo-siellä alennetaan tuotteet puoleen hintaan, kun ovat menossa vanhaksi. Saa pakastimeen lihaa ja leipää.
K-market-mm. Pirkka ja Euroshopper- tuotteiden takia. Kaiken kaikkiaan ostan aina mahdollisimman halpaa. Ennen kävin paljon Prismasta, mutta nyt kun ei ole autoa nämä lähempänä olevat tyydyttävät ostotarpeeni.
16.05.2005 13:04
1...ostit viimeksi?
Allan Klynne&Cecilia Klynne: Antiikin ennätyksiä.
2...jätit kesken?
Joanne Harris: Kesäviiniä. Paha pettymys Pienen suklaapuodin jälkeen.
3...haluaisit heti käsiisi?
Grimbergin Kansojen historian kaikki osat.
4...tahtoisit antaa lahjaksi jollekulle?
No nämähän eivät ole varsinaisesti kirjoja, mutta miehelle Tex Willereitä.
5...aloitus on jäänyt mieleesi?
Eipä tule mieleen. Ei varmaan mikään.
16.05.2005 12:50
Sukupuoli
Nainen x
Mies
kä
7 - 12 vuotta 18 - 25 vuotta
13 - 15 vuotta 25 - 30 vuotta
16 - 18 vuotta 30 - x
Olen lukenut Pikku Prinssin…
1 kerran
2 kertaa x
Useammin kuin 2 kertaa
Olen lukenut Pikku Prinssin…
suomeksi x
ranskaksi
englanniksi x
ruotsiksi
…joksikin muuksi kieleksi? ______________________________________________
Suosittelen kirjaa…
lapsille
aikuisille
kaikille x
Pidin Pikku Prinssistä…
erittäin paljon x
paljon
jonkin verran
vähän
erittäin vähän
Miksi en pitänyt/pidin Pikku Prinssistä?
Aikuisten ja lasten tasa-arvoisuuden takia.
Arvioi vielä vapaasti omin sanoin teosta, sen teemoja, kirjailijaa…
Niitä harvoja kirjoja joka on koskettanut kyynistä minääni. Itkeä kollotin lopussa, kuin pikku pentu.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10.05.2005 13:13
En ole vielä tutustunut, mutta tarkoittanet tätä.Täytyypä käydä, jos tänä kesänä Tallinnassa käyn.
http://www.infopluss.ee/kuhuminna.asp?kategooria=000&kp=&kl=&act=place&pID=1451
03.05.2005 11:25
Noin 40 nidettä on käännetty myös englanniksi, siis Isossa-Britanniassa. Kustantaja Corgi. En kyllä tiedä mistä niitä voisi ostaa tai tilata.
Käännöksiä myös tanskaksi, ruotsiksi, islanniksi, saksaksi, puolaksi, hollanniksi, ranskaksi (Ranska, Kanada)ja espanjaksi.
27.04.2005 08:30
Lähestulkoon kaikkea. Asterix, Aku Ankka erityisesti murrealbumit, Lucky Luke, Ahmed Ahne, Harald Hirmuinen, Masi jne. Mad, Myrkky ja Pahkasika. Joskus vuosia sitten erilaista sarjakuvaa oli 1000 niteen verran. En tiedä paljonko on nyt. Luku ei sisällä lehtiä.
27.04.2005 08:22
http://www.paakari.net/forum.php?action=OA&job=shtop&suid=113&dbid=688
25.04.2005 13:10
ehkä alamme rakentamaan grillikatosta vanhoista savusaunan hirsistä. Riippuu vielä lumi yms. tilanteesta. Sitten onkin tulevaisuudessa hyvä istuksia nuotiolla. Hauskaa mökkeilyä sinulle.
25.04.2005 12:50
http://www.edu.fi/info/oppisopimus/opframe.html
25.04.2005 10:52
näytä-työkalupalkit-laita "rasti" kohtaan navigointipalkki pitäs tulla takas.
25.04.2005 10:39
Suunnitelmat vappuun ovat. Jos sää suinkin sallii aloitetaan mökillä nuotiokausi. Eli istutaan nuotion ääressä, paistellaan jotain grillissä, juodaan keppanaa ja siideriä, haravoidaan pihaa yms. Jos joudutaan olemaan kaupungissa niin sitten ollaan selvinpäin, katsotaan telkkaa ja surhvaillaan netissä. Kaupungilla ehkä voisi käydä sitten sunnuntaina katsomassa vappuhulinaa, mutta vain pikaisesti. Ei enää jaksa kiinnostaa yleinen örvellys.
23.04.2005 17:06
1 / 2