Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
krista.lehtola
profiilit
krista.lehtola
krista.lehtola
Vapaa kuvaus
.. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
8
Kommenttia
287
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
nyt en kyllä tajua helluntailaisuus vastaisuuttasi? kyse on nyt luultavasti henkilökohtaisista asenteista ja tullaiset puheet eivät tule Jumalalta!! Sinä itse noilla kirjoituksillasi annat erittäin huonoa kuvaa uskovista..Sama asia jos sanoisin että kaikki ruotsalaiset ovat tyhmiä, vaikka niin ei ole. Et voi ruveta haukkumaan kaikkia helluntalaisia koska et edes heitä tunne!! Luulen kyllä tietäväni mitä "kirkkokuntaa" sinä edustat kun ajattelet tuolla tavalla..
04.10.2007 12:40
Hei.
Homous on syntiä mutta ne ihmiset on hyväksyttävä. Meidän uskovien tehtävä on hyväksyä KAIKKI ihmiset olivat he sitten millaisia tahansa. homous on yhtä suuri synti kuin toisesta pahaa ajatteleminen. syyllistytkö sinä siihen koskaan? Homous ei estä ihmistä pääsemästä taivaaseen.
04.10.2007 11:15
anteeksi mitä?? Oletko nyt aivan varma tuosta mitä puhut.. Selvästikkään et ajattele omilla aivoilla vaan toistat toisten mielipiteitä!! Toivottavasti heräät todellisuuteen ennen kuin on liian myöhäistä.
04.10.2007 11:06
Hei.
Niin kyllä minä sen tiedän etteivät kaikki kirkon työntekijät ole uskossa. Mutta se johtuu siitä että niihin oppilaitoksiin on helppo päästä.
"Pidän itseäni uskovana, ja suurta osaa Srk-opiston käyneistä ei-uskovina."
No voi että! Yleensä kun kirjoitan täällä niin minulla ei mene hermot vaikka ihmiset kyselisivät tyhmiäkin asioita. Mutta tuo lause kertoo sinusta aika paljon. Se että pidät itseäsi uskovana ei kerro mitä oikeasti olet.. Tuon lauseen perusteella et ole paljoa raamattua lukenut. Älä tuomitse ettei sinua tuomittaisiin. Sinä ET VOI kertoa toisten ihmisten sielunelämästä yhtään mitään. Se on Jumalan ja sen kyseisen ihmisen oma asia. Esim. kirkossa työskentelevällä papilla on niin tiukat säännöt mitä hän saa puhua ja miten toimia ettei siitä tule mitään haittaa vaikka hän itse ei olisikaan uskossa. Vaikka ei se nyt ole täysin hyväksyttävääkään. Mutta Jumala voi silti puhua sellaisenkin ihmisen kautta jollekkin toiselle.
04.10.2007 10:48
Moikka taas. :D
"No sitähän tässä pelkäsinkin...
Jokaisella tietysti olkoon oma makunsa."
jep jep..minkäslaista musaa sä sit kuuntelet. Antti on iha hyvä ja ainaki hyvän näkönen.:)
"Entä tiedä uskotko evoluutioon, mutta sen avulla voidaan selittää omatunto."
en usko ja tuo kuulostaa tyhmältä että omatunto voitaisiin selittää evoluutiolla. Jokaisella meistä voisi olla oma käsitys hyvästä..se riippuu vaan ihmisestä. Joku tykkää kiduttaa ihmisiä, mutta tekeekö se siitä hyväksyttävää koska hyvää ja pahaa ei periaatteessa ole niin mihinkäs siinä vaiheessa voisi vedota? Uskon että meille
kaikille on luotu omatunto ja hyvän ja pahan käsite on sama kaikilla asui sitten missä puolella maapalloa tahansa.
"_Kaikki_ täällä"? Oletpa pessimisti! :D
Turvaan mieluiten sellaiseen, johon todella voin luottaa, ja uskoa. Jos hyppään kallionkielekkeeltä, turvaan ennemmin kumiköyteen, kuin Jumalaan, josta minulla ei ole mitään havaintoa. Entäpä sinä? Olisitko valmis, sanokaamme juoksemaan katujyrän alle, ja odottamaan Jumalan pelastavan sinut? Vai luotatko mielummin ihmisen rakentamaan liikennejärjestelmään, ja kävelet jalkakäytävällä? "
en nyt oikeastaan ole mikään pessimisti.se kyllä kuulosti pikkaisen siltä.xD Mutta tarkoitin sillä sitä että kuinka moni ystävistäsi loppujenlopuksi on sellainen johon voi turvata kuolemanvaarassa tai muuta sellasta. Kaikki me olemme niin itsekkäitä ettemme ystävääkään auttaisi jos oma henki olisi vaarassa. vai mitä?
Ei se että on uskossa tee ihmisestä kuitenkaa tyhmää.ei mulle tulis edes mieleenkään hypätä kalliolta ja toivoa että kyllä enkelit kannattelee tai jotain muuta vastaavaa..tuosta voit lukea lisää uudesta testamentista missä saatana koettelee Jeesusta autiomaassa..joku evankeliumi kertoo siitä.ei nyt tuu mieleen että mikä.
"Onnittelen vilpittömästi. Olet varmasti onnellinen. :) Parasta kuitenkin, että pidät mielessäsi aistiesi erehtyväisyyden. Emmehän esimerkiksi koskaan näe maailmaa sellaisena, kuin se juuri nyt on, vaan pari sekunnin sadasosaa sitten. Elämme menneisyydessä."
Juu olen ihan onnellinen vaikka elämä ei helppoa olekkaan. Mutta enpä joudu niitä asioita yksin kantamaan vaan minulla on joku johon voin turvata.
eikä kyse ole mistään aisteista jos olen ottanut Jeesuksen eläämääni ja häneen haluan tukeutua vaikeissa kuin hyvissäkin asioissa.
"Tuota... Onko kova homma kuolla, jos tietää pääsevänsä täydelliseen paikkaan? Kyllä minäkin sen puolesta olisin valmis roikkumaan ristillä vaikka viikon."
Juu on kyllä aika kova homma kuolla ristillä.se oli sen ajan kauhein tapa kuolla.et taida oikasti uskoa itsekkään siihen mitä kirjoitit.ei meistä sellaseen olisi. Eikä hän itse hyötynyt siitä mitenkään. Hän teki sen meidän takiamme.
"Olen huomaavinani ristiriidan... Hänellä on kuulemma aina tarjous voimassa, mutta kuitenkin voin myöhästyä sen vastaanottamisessa? Mielenkiintoista... Kun kuolen, joudun sitten ilmeisesti Jumalan eteen tuomiolle. Miksi en silloin enää voi alkaa uskoa, silloin kun uskoni olisi todella vilpitöntä; olisihan minulla silloin todisteet? Eikö Hän olekaan anteeksiantava? "
Hänellä on kyllä tarjous voimassa eikä ole mitään sellaista mitä et anteeksi saisi jos vain sitä pyydät. Mutta et voi koskaan tietää milloin sinä poistut tästä maailmasta ja silloin se on myöhäistä. Täällä sinä kuulet evankeliumin ja päätät haluatko palvella jumalaa vai saatanaa ja sen perusteella sinut myös tuomitaan viimeisenä päivänä.
" Jos väitän, että elämme Matrixissa, uskotko? En voi sitä todistaa, mutta silti olisi uskottava, vai? "
en uskoisi ennen kuin saisin itse asiaan varmuuden.en tarvi tieteellistä paskanjauhantaa vaan haluan itse olla varma asiasta.sitten voisin uskoa.
"juuri tätä ajan takaa. Näytämme löytäneen yhteisen langan. :D" kiva että olemme edes jossain samaa mieltä.
"HÄH?! Ootko nyt ihan varma tuosta kommentistasi?! Ekaksi sanot, että on ihan jees kyseenalaistaa juttuja, ja yhtäkkiä se onkin Saantanasta!"
kaikkea ei tarvitse uskoa sinisilmäisesti ja omien aivojen käyttäminen on sallittua, mutta epäusko ja se että haluamme etsiä kaikkea muuta on saatanan työtä. Saatana haluaa että löydämme jotain paljon parempaa ja hienompaa kuin Jeesus. Mutta silloin olet antanut itsestäsi jo ainakin osan hänelle. Itse olin todella huonossa kunnossa ja kärsin kaikesta mahdollisesta syömishäiriöistä, masennuksesta, olin katkera ja vihainen kaikille ja se johtui vain siitä että minulta puuttui joku itä kaipasin todella paljon. Päällisin päin näytti että minulla oli kaikkea mutta ei se asia oikeasti niin ollut. Mitä sellainen maallinen asia auttaa sisäiseen tyhjään kohtaan jonka voi vain Jumala täyttää. Ja vaikka nyt olen uskossa se ei tarkoita sitä että ongelmani ovat kadonneet. Tarvitsen hoitoa vielä mutta olen oppinut olemaan onnellinen ja sisälläni on sellainen rauha.kai sitä voi siksi sanoa? en tiedä.
"Se, mikä minusta on Saatanasta jos jokin, on sokea usko jonkin hepun puheisiin. Juuri tuolla sun asenteellasi ovat uskovaiset tehneet joukkoitsemurhia jonkin uuden "profeetan" johdolla. Juuri tuolla sun asenteellasi natsit suorittivat surullisenkuuluisan joukkolahtauksensa tottelemalla sokeasti Johtajaa. Juuri tuolla sun asenteellasi USAn ristiretkeläiset käyvät sotaansa Irakissa, ja kenenkänsä muunkaan kuin uudestisyntyneen kristityn "Jumalan valitseman" G.W. Bushin käskystä. "
oli aika vahvasti sanottu mun mielestä. Valitettavasti minun on pakko sanoa että nämä ihmiset eivät ole siinä tapauksessa löytäneet sitä rakastavaa ja anteeksiantavaa Jumalaa mistä raamatussa puhutaan. Ja tuosta bushista vielä. Älä pistä Jumalan syyksi sitä että joku tekee virheitä elämässään. Jumala ei ole häntä mihinkään valinnut vaan ihmiset ja väärin ovat valinneet. Mutta hänkin on täysin samalla viivalla sinun taikka minun kanssani. Jokainen on oikeutettu pelastukseen jos vain on valmis myöntäään oman syntisyytensä ja seuramaan Jeesusta henkilökohtaisesti.se ei riitä että uskot siihen historiallisena henkilönä.
"Minun mielestäni olet ollut ihmisten rakkaudessa. Samaa lähimmäisenrakkautta voit toki jakaa ilman olemattomien olentojen avustustakin. :) "
Niin sinun mielestä ja varmasti siinä on myös kyse ihan siitä rakkaudesta mitä ihmiset pystyvät toisilleen antamaan, mutta olitko viime viikolla minun mukana kun olin rukoiltavana parin asian takia mitkä ovat estäneet minua jatkamasta elämääni. silloin sain kokea sen Pyhän Hengen vuodatuksen ja sen hänen läsnäolonsa niin vahvasti että aloin vaan itkeä..Oli niin vapauttavaa tajuta että ne asiat mitkä sitoivat minua entiseen elämääni oli myös pyyhitty pois eikä niit enää tarvi muistella. Et voi tajuta sitä ennen kuin koet sen itse.:)
03.10.2007 23:47
Hei.
Haluan sanoa sinulle että sinä osaat ruloilla ja Jumala varmasti kuulee myös sinua.Mutta kirjoittaminen käy yhtä hyvin. :) En tiedä mitä kaikkea olet joutunut kokemaan elämäsi aikana ja varmasti tuntuu että Jumala on epäoikeudenmukainen ja Hän ei välitä mitä sinulle kuuluu. Kaikilla on omat vastoinkäymiset, joillakin pienemmät kuin muilla ja sinulla niitä voi olla enemmän. Mutta koska olen ollut itse samassa tilanteessa (olen nyt 17v) ja ajatellut täysin samalla tavalla kuin sinä niin ymmärrän sen pahan olon mikä sinulla on. Uskon että sinulle on varattuna paljon hyvää ja myöhemmin tajuat että tämä aika on valmistanut sinua johonkin tehtävään. Itselläni on ollut jo muutaman kk. sellainen varmuus että haluan työskennellä laitoslasten ja nuorten parissa koska itse olen sellaisen asian okenut. Lisäksi haluan olla auttamassa nuoria joilla on masennusta ja ehkäisemässä itsemurhia. Tämä kaikki vain sen takia että olen itse sen joutunut kokemaan ja se on minua kasvattanut tähän elämään. Olen useat kerrat miettinyt että onko reilua että minulla on ollut 17v yhtä helvettiä ja toisilla menee aina hyvin. Ajatteletko kenties samoin?
Sinä et ole tehnyt siis mitään pahaa että joutuisit kärsimään. Jumala ei ole koston vaan rakkauden Jumala. Sinulla on tässä maailmassa merkitystä ja sinusta Jumala iloitsee ja riemuitsee. Älä irrota Jumalasta otetta koska tuo kmaikki paha mitä joudut kokemaan on saatanan työtä äläkä missään nimessä anna hänelle valtaa elämässäsi. Ja kannattaisi puhua jollekkin srk. nuoriso-ohjaajalle. Itse pistän viestiä aina kun on paha olla ja hän kyllä osaa auttaa, jos ei muuten niin kuuntelemalla. sellainen raamatunkohta tuli mieleen lukieesani tuota kirjoitustasi kuin ps.34:5,7,18-20. ehkä siitä on jotain hyötyä. ja toinen kohta on sef.3:16
siunausta sinulle ja koita jaksaa.
03.10.2007 09:46
Moikka vaan sinullekkin. :)
Se on harmillista että joku sairastuu vakavammin, mutta usein se on itseaiheutettu ja vaikka ei olisikaan niin se on pakko hyväksyä että kaikilla on omat vastoinkäymisensä. Vaikka olisikin syöpä niin ei Jumala jätä häntä yksin. Hän näkee kyllä tällaisen ihmisen tuskan ja pelot ja hän on luvannut olla meidän kanssamme viimeiseen päivään asti ja jos Häneen turvaa niin varmasti jaksaa vaikka olisi vakavamminkin sairas. Maallinen kuolema menettää merkityksensä siinä vaiheessa ja mielessä on vain se iankaikkinen elämä missä ei ole enää sairauksia, murhetta tai kuolemaa.
Monet asiat tuntuvat meistä vääriltä ja epäreiluilta mutta koskas maailma olisi ollut reilu? Mutta ymmärrän kyllä sun pointtis tässä. Jouduin nyt viime kesänä miettimään tätä asiaa itsekkin kun siskoni yritti itsemurhaa kaikkien vastoinkäymistensä päätteeksi. Hän ei siinä onnistunut vaan joutui sairaalaan muutamaksi päiväksi. Minä itse olin silloin vihanen jumalalle siitä ettei hän ollut pitänyt lupaustaan ja monet kerrat juttelin nuorisopastorimme ja nuorisotyöntekijämme kanssa ja kyllä se paha olo pikkuhiljaa alkoi väistyä.
03.10.2007 08:38
Moikka Ritari-90! ;)
Aluksi haluan sanoa että nimi liittyy paljonkin anttiin. :D oon ikuinen fani.
02.10.2007 23:09
Hei.
Kuten sanoin en tiedä siitä paljoa mutta olen nähnyt kyllä kuvia ja kuulin että sitä ei ole edes alettu tutkia, koska tiede on niin hidasta. Lasarus tosiaan oli kuolleena jo päiviä. en nyt yhtäkkiä muista kuinka monta mutta kuitenkin. Miten sinä todistat asian vääräksi? Se on totta ettei Jeesuksen ylösnousemusta pystytä tieteellisesti todistamaan mutta ei pystytä todistamaan vääräksikään. Enkä usko että se on kauhean oleellistakaan.
olen nähnyt kaikenlaista ja kuullut mitä muut ovat nähneet. esimerkiksi vaikka sellainen mies jolla oli jalka 3cm lyhyempi kuin toinen ja hän yhdessä kokouksessa meni alttarille rukoiltavaksi. Jalka kasvoi siinä hetkessä sen puuttuvan 3cm. Miksikäs muuksi sellaisen yhdistäisi kuin Jumalaan ja Pyhään Henkeen? tai kielillä puhuminen ja sen tulkkaaminen, profetiat ja muut.
Se on harmillista että jotkut haluavat inttää joka asiassa vastaan vain sen takia mitä ovat kuulleet mutta eivät halua/uskalla tutkia asioita itse. Ja raamatusta pystyt lukemaan pyhästä hengestä uuden testamentin puolelta.
01.10.2007 20:56
Moikka Ritari-90. :)
En mä voi tietää mutta luulen että ihmisten pitäisi itse tehdä se valinta ketää haluaa rakastaa ja palvella. Jos et usko Jumalaan silloin tilalla on joku muu asia johon uskot tai pidät tärkeänä. Se on jokaisen valinta mihin turvaa ja uskon että koska Jumala rakastaa meitä niin paljon hän on halunnut antaa meidän itse valita.. Hän olisi voinut tehdä meistä sellaisia nukkeja jotka tekevät niinkun hän haluaa. Mutta olisiko se rakkautta?
Hän oli enkeli joka lankesi pahaan..hän ei siis silloin vielä ollut paha..eli logiikka on kunnossa.
Joo en ota tuota vittuiluna. :) enkä siitä välittäisi vakka se sitä olisi. Se mitä minä olen siitä saanut kun olen uskossa ollut on vakuutanut minut vahvasti Jumalan ja myös Saatanan olemassa olosta. Haluan esittää sinulle ja muillekkin kyymyksen: Mikä tekee uskosta vaikeaa? Olkaa avoimella mielellä älkääkä heti tuomitko asioita vaan uskaltakaa ruveta pyytämään Jumalalta jonkinlaista merkkiä olemassaolostaan. Uskon että niin tapahtuisi jos vain pyytäisitte.
Näin juuri vk.loppuna tapauksen jossa sellaien mies kysyi että haluaako joku kielten selittämisen armolahjaa. Yksi poika sitten viittasi ja sanoi että oishan sellanen ihan kiva mut en usko ett se toimii..Mies rukoili tämän pojan puolesta ja sitten hänen vaimonsa alkoi rukoilla kielillä ja meni hetki kun poika alkoi tulkata sitä rukousta mikä kuulosti ihan arabian ja heprean tyyliseltä kieleltä meille muille. Jumala on luvannut meille kaikille jotka häneen uskoo ainakin yhden armolahjan ja tämä poika sai sellaisen lauantaina.
01.10.2007 17:37
Haluan nyt ensin huomauttaa että olen 17v. enkä siis tiedä kaikesta kaikkea mutta yritän parhaani selittää asiat niinkun minä ne näen.
siitä enkelistä joka lankesi..no uskon että kaikilla on oikeus päättää mitä tekee ja hän halusi valita toisin. Voin kyllä tänään illalla tutkia asiaa paremmin ja kirjoitella sitten jos löydän jotain uutta tietoa.
Tämä aika on minusta Saatanan ja Jumalan valta taistelua.eikös se siltä vaikutakkin? Mutta lopputulos on silti se että Jumala on kaikkivaltias joka on ollut aina olemassa ja tulee aina olemaan niin saatana tulee häviämään tämän taistelun. Ja samalla ne ihmiset jotka ovat hänen puoleensa kääntyneet.
Jos luet Jobin kirjaa niin ehkä tajuat paremmin. Jumala halusi osoittaa Saatanalle että hänellä on vahvoja palvelijoita ja antoi luvan koetella Jobia kunhan ei koskisi Jobiin itseensä. Häneltä vietiin omaisuus, perhe, karja, terveys ja ystävien tuki ja monia muita asioita mutta silti Job rakasti Jumalaa ja halusi palvella häntä. Se on esimerkki meille siitä miten meidän pitäisi toimia. Kyse ei ole mistään diilistä. Haluan vielä sanoa että kun me otamme Jumalan kädestä hyvän niin täytyy ottaa välillä myös vastoinkäymiset. Mutta Jumala ei anna kenellekkään niin paljoa murhetta etteikö sitä jaksaisi kantaa. Meillä on rakastava Jumala joka haluaa vain hyvää, mutta välillä ihmisiä tarvitsee herätellä ennen kuin sen tajuaa..Mihinkäs sitä Jumaalaa tarvisi jos kaikki olisi aina hyvin?
01.10.2007 17:20
moikka.
Kaikkea ei voda tieteellisesti todistaa mutta uskon silti siihen mitä Raamatussa sanotaan. Nooan Arkkia muistuttavat jäljet on löydetty mutta kukaan ei ole tutkinut asiaa. Asiasta löytyy luultavasti lisää tietoa jos googlettaa..en osaa sanoa..ja kirjastosta voi löytyä jotain kirjoja.. Olet ilmeisesti itsekkin raamattua tutkinut kun tiedät noinkin monta esimerkkiä asioista mihin ett voi uskoa. Lasaruksen henkiin herättämisessä ei omasta mielestäni ole niin kauhean ihmeellinen, koska tiedän kyllä tapauksia nykyajastakin kun ihmisiä on todettu kuolleeksi ja he ovat sillävälin käyneet taivaanporteilla ja myöhemmin heränneet henkiin..sitä siis tapahtuu sillointällöin.uskon myös noihin muihinkin mutta en jaksa kirjoittaa perusteluja. :) Mutta kaikkein tärkein ja merkityksellisin noista on Jeesuksen ylösnousemus. Kaikkea ei voi järjellä selittää mutta kun tutkii asioita niin kyllä sen huomaa mikä on totta ja mikä ei. Ja kun itse näkee Jumalan ja Pyhän Hengen teot niin kyllä siihen sitten uskoo.
01.10.2007 17:08
Saatana on sama asia kuin paholainen. Saatana ei ole ollut aina olemassa niin kuin Jumala.Hän on enkeli joka lankesi pahaan. Hän pystyy tekemään asioita ja tekeekin. Pahat henget ja muut henkimaailman jutut on todellisia ja vaarallisia eikä niillä missään nimessä pidä ruveta leikkimään. Itse olin viime kesänä isosena riparilla ja saatana yrittää tuollaisissa tilanteissa pilata sen hyvän hengen mikä siellä on. Monet isoset joutuivat kokemaan kovia sen riparin aikana, mutta taisin olla ainoa joka ei turvannut Jumalaan vaan kirosin hänet. Myöhemmin tajusin miten lähellä kävi se että Saatana olisi onnistunut erottaa minut Jumalasta ja siitä taivaspaikasta mikä minullekkin on luvattu. Jobin kirjasta voi lukea siitä kuinka Jumala antoi Saatanan koetella Jobia monella tapaa, mutta Job ei silti hylännyt uskoaan Jumalaan.
01.10.2007 13:08
Kiva että seuraat keskusteluja ja olet kiinnostunut asioista. Omasta mielestäni järkeilemällä ei aina pääse totuuteen. Raamattu on historiallinen kirja se on ihan totta mutta se on myös oikeasti kirjoitettu. Ne ihmiset ovat kertoneen mitä on tapahtunut niin miksi siihen ei voi uskoa.ihan järjelläkin. On monia todisteita niistä ihmisistä joita raamatussa mainitaan.
Tiedän ettei minun vastaukset ehkä miellytä sinua ja eikä kaikki ole varmaa tietoa vaan minun omia mielipiteitä mutta toivottavasti saat edes jotain irti. Kun kysyit että miksi Jumala ei iske salamaa sinuun niin haluan esittää vastakysymyksen että miksi pitäisi?? Oletko muka niin paha että luulet että se olisi oikein? Kyllä Jumala siihen pystyisi, sitä en epäile mutta kun Jumala on rakkaus nii eikö se jo kerro jotain.
Jumala on auttanut minua ihan henkilökohtaisesti monet kerrat, mutta se ei tarkoita sitä että sinut tai muut ateistit pitäisi tuhota. Kaikilla on sama mahdollisuus uskoa häneen ja turvata häneen ja hän haluaa antaa sinullekkin mahdollisuuden. Jeesus oli maanpäällä ihminen mutta myös Jumala. Ei hän ollut mikään yliluonnollinen vaan ihminen, mutta hän teki hyviä tekoja todistaakseen ihmisille olemassa olostaan.
Samalla tavalla hän tekee nykyäänkin monia asioita esim.parantaa sairaita ja sellaista
Kirjoittele jos tulee jotain kysyttävää. Siunausta sulle.
01.10.2007 11:59
Moikka FemDOG!
hyvin arvattu toi sovitustyö. sillä tarkoitetaan juuri sitä kun Jeesus kärsi meidän kaikkien puolesta ristillä mutta voitti saatanan vallan ja nousi kuolleista.
Pyhäkoulun opettajasi on luultavasti tarkoittanut asian pikkasen eri tavalla. Uskon että hän on halunnut sanoa että me kaikki olemme syntisiä jo pienestä pitäen perisynnin takia. Meillä kaikilla on halu tehdä pahaa ja epäillä Jumalan olemassa oloa. Se olisi teoriassa mahdollista että ett olisi syntiä tehnyt mutta käytännössä ei. Aivan varmasti olet juoruillut, ajatellut muista pahaa tai jotain muuta sellaista mikä ei ole hyväksi muille. Mutta sitä varten meidän synnit sovitettiin, koska kukaan meistä ei pysty pelastumaan omin avuin. vai mitä? :) Se miltä pitäisi pelastua on Helvetti. Saatana haluaa ottaa ihmisistä kunnon otteen eikä halua että he ottaisivat vastaan sen pelastuksen mikä kaikille on tarjottu.
Et sinä etkä kukaan muukaan ole synnistä vapaa. Päinvastoin sinä olet vielä kiinni niissä synnin kahleissa mutta niistä voi vapautua. Sen sinä saat itse päättää. Ketään ei voi pakottaa hyväksymään vapautusta kuolemantuomiosta. Siunausta sulle FemDOG.
01.10.2007 11:40
Moikka. Hienoa että olet kiinnostunut riparista. :) Ripari on monelle sinun ikäisellesi ajankohtainen kysymys. Riparilla kun ollaan niin tarkoituksena on viettää n. viikko paikassa missä saa olla ihan rauhassa. Joillekkin ripari on ensimmäinen paikka missä hyväksytään sellaisena kuin on eikä tarvi joka päivää vetää naamaria päälle. sellainen elämä on raskasta. Ripari ei ole kenellekkään pakollinen ja sinäkin saat halutessasi riparille mennä. Luultavasti ett saa siitä mitään infoa jos et ole kirkon kirjoilla mutta kun menee kirkkoherranvirastosta sitä pyytämään niin kyllä sinua siellä autetaan eteenpäin. ja pääset keräilemään riparimerkintöjä. :) Riparille ei siis mennä jos on uskossa vaan kaikki voivat mennä sinne. Itselleni riparilla moni asia aukesi ja päätin aloittaa oman uskonelämäni alusta.. Joillekkin se on ensimmäinen paikka missä he kuulevat siitä sovitutyöstä mminkä Jeesus on meitä kaikkia varten tehnyt. se on riparin päätarkoitus muun yhdessäolon lisäksi. Siellä on mahdollisuus lisäksi päästä juttelemaan isosten ta vetäjien kanssa omista asiosta ja heillä on myös vaitiolovelvollisuus. Puhuminen auttaa aina. Uskon että myös sinä voisit olla kokemassa paljon uusia ja ihania asioita. kaikki meistä on syntisiä ja tarvitsemme Jeesuken valmistamaa pelastusta. On synti mitä ei anneta anteeksi ja se on epäusko. Jos ett usko et voi pelastua. se kuulostaa kauhealta mutta se on täysin totta. Kehotan sinua miettimään asiaa ja ottamaan selvää oman paikkakunnan ripresta. Mene kavereitten mukana niin ei tarvi yksin mennä. siunausta sulle.
01.10.2007 10:02
ei tuossa kohdassa sanota mitään siihen viittaavaankaan että Jumala olisi valinnut jo etukäteen ketkä pelastuvat.
"Jo ennen maailman luomista hän on valinnut meidät Kristuksessa olemaan edessään pyhiä ja nuhteettomia Kristuksesta osallisina". Meillä kaikilla on mahdollisuus valita miten haluamme elää.Kuulin nyt vk.loppuna tositarinan miehestä joka oli saanut kuolemantuomion ja hänen vanhempansa saivat asian hoidettua niin että pojan ei tarvisikaan kuolla. Mutta se mitä poika oli tehnyt ansaitakseen tämän tuomion esti häntä hyväksymästä sitä vapautusta. Hän halusi mieluummin kuolla koska hän ei ollut omasta mielstään ansainnut enää elää. Tällä haluan sanoa sitä että, Jeesus on sovittanut ristillä meidän kaikkien pahat teot jottei meillä olisi kuolemantuomiota, mutta ketään ei voi pakottaa valitsemaan tätä vapautusta. Siunasta sulle Mika.
30.09.2007 17:59
No tuohon en kyllä usko. Kaikilla on mahdollisuus pelastua mutta sitä tilaisuutta ei kannata heittää hukkaan koska toista ei välttämättä tule. Ja eihän Jumala olisi tasapuolinen jos Hän itse olisi jo valmiiksi päättänyt ketkä pelastuvat.. Älä ihmeessä usko kaikkea mitä kuulet!!
28.09.2007 08:25
Hei.
Se on totta että joillekkin käy niin. Mutta se on harmillista. Ihmisen järki kuitenkin tiedetään ja siihen ei ole aina luottamista. Vai mitä? Aina löytyy jotain uutta ja silloin kaikki vanha mihin olet uskonut kumotaan ja alat uskoa siihen uuteen teoriaan ihan sinisilmäisesti? Ja pitää myös muistaa monet tapaukset kun ihmiset ovat mm. väärentäneet fossiileja. että ihmiset uskoisivat sellaiseen mikä on järjellä selitettävissä.
27.09.2007 19:28
No se ei ole kirkon asia jos vanhempasi ei antanut erota kirkosta. Eikö kuitenkin ole parempi että kaikki kuitenkin ovat samalla viivalla ja kaikilla on edes mahdollisuus kuulla Jeesuksesta ja pelastuksesta. Joillekkin se on ainoa toivo elämässä. Useille rippikoulu/leiri on positiivinen kokemus mutta eihän se kaikkia asenneongelmaisia miellytä..että tarvii olla vielä monen vuoden päästä katkera kun on "joutunut" olemaan peräti pari viikkoa leirillä mukavassa ja rauhallisessa ilmapiirissä. Mutta en halua riidellä tästä asiasta kenenkään kanssa. Kaikilla on oikeus mielipiteisiin mutta tietenkin toivon että voisit suhtautua avoimesti uskon asioihin.
27.09.2007 19:24
14 / 15