Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
krista.lehtola
profiilit
krista.lehtola
krista.lehtola
Vapaa kuvaus
.. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
8
Kommenttia
287
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
se on synti että pidät itseäsi synnittömänä..:D kivet pysyy siis maassa..:P
25.02.2008 23:29
en voi enää mitää ku nauraa sun viesteilles..:D
mikä jäi vielä epäselväks.. Kyllä mä taisin ihan asiallisesti ja oikein vastata kysymyksiin..eikä tuottanut ollenkaan vaikeuksia.:D
25.02.2008 15:20
no riippuu nyt vähän että millasta aivopesuu tarkotat.. uskonnon opettaminen on hyvä juttu.;) Mutta rakkauden kaksoiskäsky sisältää aika paljon..vai mitä? :)
no paha sanoo mistää mikro-organismeista mitää ku en edes tiiä mikä se on..:D Käskyssä älä tapa puhutaan ihan ihmisistä. Mutta tämä käsky ei tarkoita pelkästään ihan "oikeaa" tappamista.. Ihmisiä voi tappaa myös sisältä..ja se kielletään tässä käskyssä..
25.02.2008 13:08
kiitos kun näit noinkin paljon vaivaa..en pahemmin mitään mooseksen kirjaa lue. :) Vastaan nyt lyhyesti koska minulla on kiire..:) Kaikki nuo käskyt kuomoutuvat omasta mielestäni. Eikös rakkauden kaksoiskäskyyn sisälly paljon asiaa.. :) pitää rakastaa kaikkia ihmisiä ja noissa käskyissä ei sellainen toteudu..vai mitä?:)
25.02.2008 12:56
mitäs siitä ympärileikkauksesta. Uskon koko sydämestäni että Jumalalle kelpaa kyllä ympärileikatut ja ympärileikkaamattomat ihmiset. Usko on tärkein. :)
25.02.2008 12:50
vähän paha alkaa lukemaan ku en osaa englantia..ei oo koskaan oikeen jaksanu opiskella sitä. :D Mutta ehkä on ihan hyvä vaan että en rupea sitä kääntämään koska voisin vaan tulla surulliseksi siitä että ihmiset ovat pahasti hukassa..
Eikä kenenkään ihmisen kirjoitukset voi todistaa Jumalasta yhtään mitään.. Kyllä luulis teidän sen tajuavan että ihmisen tieto ja taito on aika rajallista.
25.02.2008 03:20
>>Tahdon siis kysyä sinultakin; millä perusteella poimit noudatettavat käskyt (vaikka ne kymmenen) ja jätät huomiotta Mooseksen muut jorinat? Mikä on perusteesi sille mitä noudatat kaikista säännöistä ja mitä et? Jos Mooseksen muut käskyt koskevat juutalaisia, miksi nuo 10 siteeratuinta ovat erilaisia?
25.02.2008 03:14
Jos tuo kasvatti itseluottamustasi niin siitä oli varmaan sitten jotain hyötyä..:D
24.02.2008 16:13
Jeesus käski erästä rikasta miestä antamaan omaisuutensa pois KOSKA se oli este sille että hän pääsisi taivaaseen. Tavarat olivat hänelle tärkeämpi kuin Jumala. Mutta Jeesus sanoo myös että rikaskin voi taivaaseen päästä. Kyse on siitä että mikä on ihmiselle se ykkösjuttu elämässä. Onko se Jeesus vai omaisuus.
Aivan oikein. Jumalan käskyt löytyvät raamatusta.
1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
3. Pyhitä lepopäivä.
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
5. Älä tapa.
6. Älä tee aviorikosta.
7. Älä varasta.
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
Lisäksi on myös :
“Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
Näitä kun noudattaa niin elämä on varmasti paljon paremmin itsellä ja myös muilla.
Mutta kukaan ei näitä pysty täysin noudattamaan. se on tarkoituskin. Sen tarkoitus että me emme pysty kaikkia käskyjä noudattamaan on se että tajuaisimme Jeesuksen merkityksen omassa elämässämme.
24.02.2008 16:09
se olikin vaan mun mielipide asiasta ja se miten sen asian koen. Minun mielestäni homous kielletään raamatussa aika selkeästi mutta esim ympärileikkauksesta on vähän vaihtelevaa asiaa. se ei ole mikään synti vaikka ei olisi ympärileikattu.
Minä en muuten sivuuta KAIKKIA raamatun ohjeita/käskyjä vetoamalla kulttuuriin.. Mutta se on pakko kuitenkin ottaa huomioon. Muuten ei voi kaikkia juttuja edes ymmärtää.
24.02.2008 14:14
joopajoo..mä rakastan shoppailua mutta se ei kyllä mitenkään liity uskoon tai mihinkään siihen liittyvään ollenkaan.
Niin kauan kun maalliset asiat kuten ne korut ja vaatteet mitä ostelen eivä mene Jumalan edelle niin asia on ok.:)
24.02.2008 14:07
kirjottelen vielä kun en oo nukkuun jaksanu mennä..kai sitä kohta vois..:D
ota huomioon että kulttuuri on ollut vähän erilainen joskus monta tuhatta vuotta sitten.. :D ja sanoisinko niin ettei kaikki ollut ollenkaan niin outoja käsityksiä...:)
minä itse rakastan homoja ylikaiken mutta ymmärrän täysin miksi raamatussa se kielletään.. Jumala on luonut naisen ja miehen toisiaan varten ja niin se kuuluisi mennä.. Mutta itselläni ei todellakaan ole mitään homoja vastaan..:D
Toi ympäsrileikkauskin on sellanen kulttuurijuttu enemmänkin.. vaikka ei kai siinäkää mitää pahaa ole.. Ei se seksi sen huonompaa oo ollu vaikka olis ympäsrileikattu tai sitte ei oo..ihan sama..ei silläoo mitää merkitystä.
Toi kuukautis juttukin on ihan ymmärrettävä..mä en ite edes pystyis siihe..oikein etoo koko ajatus..
24.02.2008 07:14
voisitko kertoa millä perusteella sinä voit väittää että uskovat eivät ymmärrä seksistä mitään? mistäs sinä sen voit tietää?? Kysympähän vaan...:P
24.02.2008 05:43
Jos luulet että minua harmittaa se että kutsut minua pissikseksi niin erehdyt.. on aika turhaa yrittää ärsyttää mua sillä.:) Mulle on aivan se ja sama mitä sinä ajattelet..
No minkä takia niin monet vastailevat meidän uskovien viesteihin ja ne herättää keskustelua tällä palstalla melkeimpä eniten.. Jos sanotte että teotä ei kiinnosta uskonasiat ja ne on teille sellasta ihan sama-juttua niin miksi sitten vastailette meidän viesteihimme?? Sehän vain kertoo siitä että se ei ole ihan sama.. tajuatkos??;)
24.02.2008 05:26
Kiitos sinulle! :)
minä pyrin olemaan asiallinen ja kärsivällinen mutta näillä sivuilla se on välillä vähän koetuksella..:P Näillä sivuilla harvoin saa positiivista palautetta sen takia että ajattelen toisin. Sinunlaiset ihmiset antavat voimaa ja uutta motivaatioita kirjoitella täällä.
23.02.2008 18:40
se että kirkosta eroaa ihmisiä ei kuitenkaan tarkoita sitä etteivät nämä ihmiset voisi olla uskossa. Minä eroan myös kirkosta sitten kun 18 täytän mutta vaihdan seurakuntaa. Niin tekevät monet muutkin ihmiset. Ja vaikka ei kuuluisi mihinkään seurakuntaan ei kerro sitä onko Jumalasuhde kunnossa.
23.02.2008 18:10
Hienoa että täällä jaksaa käydä uskossa olevia ihmisiä! Ei kannata välittää ilkeistä ja todella törkeistä kommenetista mitä aina välillä tulee. Minusta on kuitenkin ollut ilo huomata miten meidän uskovien kirjoitukset keräävät lukijoita ja vastaajia. Se kertoo siitä että usko ei ole näillekkään mikään "ihan sama- juttu". Jos usko ei kiinnostaisi niin meidän viesteihin ei vastattaisi.
Voimia sinulle!
23.02.2008 18:06
musta ei oo kiva lukee tollasia viestejä..:)
en oo mikää hirvee tuiskufani enää mutta hän on mun idoli monistakin syistä. Hän on yksi mahtavimmista ja esimerkillisimmistä julkkiksista..
Joten eipäs haukuta myöskään hänen isäänsä..:)Antti on saanut hyvät arvot kotoaan. :)
22.02.2008 17:02
miten niin pitää olla eri opettajat?
Muslimeilla tietenkin voi olla eri opettaja koska heille opetetaan vaan heidä uskontoaan ja tuskin kukaan joka ei ole muslimi osaa siitä kauheasti mitän kertoa.
Mutta muuten uskonnon tunneilla käydään kaikki uskonnot läpi, tosin todella huonosti omasta mielestäni. Mutta siellä on kielletty uskosta puhuminen..
19.02.2008 14:46
>>Enkä kyllä mielestäni pahemmin liioitellut. Lapset näyttävät omituisen rauhattomilta, eikä heillä tunnu olevan elämässään muuta kuin uskonto. Valillä itketään, puhutaan kielillä ja sätkitään lattialla. Vanhemmat vain jatkavat aivopesuaan ja opettavat lapsia kotona, koska tavallisessa koulussa voisi tulla vääriä käsityksiä.
19.02.2008 14:41
2 / 15