Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
krista.lehtola
profiilit
krista.lehtola
krista.lehtola
Vapaa kuvaus
.. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
8
Kommenttia
287
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
en kyllä osaa sanoo..
Uskovalta ihmiseltä ehkä odotettas tota D vastausta mutta olen nyt rehellinen ja voin kyllä sanoa että en ainakaan tuota koko summaa siihen laittaisi..:)
sen verran itsekäs olen että voisin viikon viettää kavereitten kanssa ja pitää hauskaa..
Aika moniin juttuihin se kyllä menis..
20.01.2008 22:45
Moikka..:)
>>Eihän se mitään kuollut. Se nousi taivaisiin.
Jos raamattua lukee voi päätellä seuraavaa:
Se oli jumalan ja jeesuksen yhteinen paradoksinen
syntiensovitusnäytelmä ihmisille. Kukaan ei
pelastunut, ja miksi olisi kun ei ollut mitään
pelastettavaa. Muutenkin toi koko kertomus on niin
aukkoinen ettei mitään rajaa. Todellisuus
on varmaan se että jeesus oli vaan julkisuuden
kipeä hihhuli ja sai tyydytystä leikkiessään
jumalan poikaa.
20.01.2008 21:13
Moikka!
Usko on sitä että uskoo Jeesuksen kuolleen meidän ihmisetn takia ristillä ja nousseen kuolleista kolmantena päivänä..Aamen!
En oikein jaksa uskoa että olisit raamattua kamalasti lukenut..tai ainakaan siihen mitenkään perehtynyt..ehkä olt jollain vapaa-ajattelijoitten raamattukrittiikki sivuilla käynyt ja lukeneet heidän paska kirjoituksiaan joilla ei ole mitään merkitystä koska nämä ihmiset eivät raamattua tunne.
Kerroppa minulle miten pystyt todistamaan Jumalan olemattomaksi?? Se että vakuuttelet itsellesi ettei Jumalaa ole olemassakaan niin se ei silti hyödytä sinua mitenkään, koska sinä et sitä yksinkertaisesti voi päättää. itsellesi voit valehdella mutta se ei vaikuta Jumalan olemassa oloon mitenkään?
Millä perusteella sanot Raamatun olevan satukirja?
Oletko muuten miettinyt että Raamatun sana on pysynyt muuttumattomana ja totena jo monta tuhatta vuotta mutta tiede muuttaa jatkuvasti mielipiteitään?
Minä ainakin kyseenalaistasin tämän..
Miksi Raamattu pitäisi kieltää lailla ja miksi minut ja monet muut ihmiset pitäisi laittaa mielisairaalaan?
Jos et vastaa näihin kysymyksiin niin toivon ettet kirjoittelisi tänne enää joltain muulta kuultuja mielipiteitäsi..Ala ajattelemaan omilla aivoillasi..ei muuta tällä kertaa.:D
20.01.2008 17:46
ei millään pahalla mutta onpas iso ongelma!!!!:D:D
se nyt on OIKEASTI aivan se ja sama onko mies vai nainen pappina..ja millä nimellä pitää kutsua..herääs nyt..Eikö sinun mielestäsi kirkossa ole mitään vakavampia ja isompia ongelmia kun tämä..Mitäs jos nyt vaan kekityttäs siihe että alkas tapahtuu jotai parannusta ettei satojen ihmisten tarvis erota kirkosta päivittäin..
17.01.2008 01:38
Välillä ehkä voi tuntua että Jumala ei auta, mutta asia ei ole niin.
>Miksi miljoonat,sadat miljoonat ihmiset Jeesus-uskovaisten pitää suoltaa tänne "Jumala auttaa" sontaa, vaikka on pahaa?
Miksi on pahaa? tiedätkö?
se pahuus mitä täällä on ei liity Jumalaan mitenkään. Älä häntä siitä syytä että me kaikki omilla teoillamme vahingoitamme, itseä, muita ja luontoa..98% kaikesta vääryydestä tässä maailmassa on ihmisten omaa aiheuttamaa..
sitten on tietty sairaudet ja luonnonmullistukset jolle nyt ei ehkä voi mitään itse..
Pahaa on siis siksi koska me teemme vääriä asioita täällä.
>Olen läytänyt Jeesusta paremman uskonnon, repikääs siitä ylimieliset,pikkuaivoiset JeesusPeelot!
Vau miten hienoa että sinulla menee niin hyvin että haluat haukkua muita..:) Se uskonto ei taida opettaa sinulle mitään lähimmäisten rakastamisesta, tuomitsemisesta tai ylipäätänsäkkään rakkaudesta..mahtaa olla hyvä uskonto. mikäs se sellanen on?
17.01.2008 01:20
sullapa oli paljo asiaa..:D
Voin sanoa että minä en todellakaan väitä olevani oikeassa..Minä uskon mihin uskon ja se riittää minulle. Ja mielluummin uskon asiaan mikä on ollut samanlainen monta tuhatta vuotta ja niitä asioita on pystytty vielä todistamaan kun tieteeseen joka muutaa mielipidettään kokoajan ja sitten sanotaan että "ihminen on erehtyväinen.."Niinhän se on mutta ei silloin kaikke apidä mennä uskomaan mitä ne väittää kun se on muutaman vuoden päästä toisin..
Minun uskoni ei perustu luuloihin vaan siihen mitä ITSE olen kokenut. Se riittää minulle todisteeksi Jumalan olemassa olosta.
Tiedät itsekkin että tällaset allah jutut on jostain tuulesta temmattuja..Nämä ihmiset joutuvat tekemään työtä miellyttäkseen jotain sellasta mitä ei ole edes olemassa..surullista miten toiset joutuvat eksyksiin.
Mutta varsinkin heidän paaston aikoihin muslimeita Jumala puhuttelee vahvasti..Monet kristityt rukoilevat päivittäin näiden ihmisten puolesta ja monia kääntyy kristinuskoon ja ottaa vastaan pelastuksen.
Mut joo..eipä kai täss muuta tuu nyt mielee..:)
Ole avoimella mielellä ja mieti näitä asioita jatkossakin.:D
17.01.2008 00:00
sori vaan mutta sinä et tiedä mitä minä olen nähnyt ja kokenut...
Ja sen verran välitän ihmisistä että en halua niille samaa kohtaloa kun minun vanhemmilleni..isäni siis ampui itsensä ja äitini kuolee muutaman vuoden sisällä ellei jotain ihmettä tapahdu..
Kun on narkkari niin hänen elämäänsä ei voi enempää enää pilata..Ja ainoa toivo näille ihmisille voi olla Jeesus. Hän tuli maanpäälle auttamaan ihmisiä..Niin meidänkin siis pitää tehdä..Jumala toimii meidän ihmisten kautta..
Jos nyt ajatellaan niinkuin minun pitäisi niin minun kuuluisi sanoa että tupakka, alkoholi ja huumeet ovat kiellettyjä koska Raamatussa ne kielletään..Tai ei nyt suoranaisesti mutta kielletään vahingoittamasta Pyhän Hengen temppeliä joka on siis ihminen itse.
Mutta kyllä alkoholia voi kohtuudella käyttää..Mutta se nyt riippuu ihan ihmisen omasta ajatustavasta mikä on kohtuus..
Niin kauan kun se ei ole ongelma eikä juoda humalahakuisesti niin kaikki on ok..
15.01.2008 11:14
ei kiinnosta minua.. Olen tehnyt syntiä ja minä kyllä olen sen valmis myöntämään.. Mutta se ei ole asia mitä en voisi Jumalalta anteeksi saada..
Ja mitäköhän sinä minun oppimisiani tulet kyselemään..
Vaikka puhuttaisiin muslimeista tai kenestä tahansa niin on väärin että mennää tuolla tavalla yleistämään..Toinen on ottamassa
eri uskontoa edustavan miehen jota rakastaa ja te menette sanomaan että tämä mies käännyttää tämän muslimiksi ja pettää vaimoaan..Häpeäisitte!!
Otin esille yleistyksiä mitä nyt kuulee ihmisiltä usein..se on aivan sama asia..Sivustakatsoja yleisti muslimimiehet yhtälailla pitäisi sitten muutkin yleistykset hyväksyä..Mikä siis ei minun mielestäni ole oikein mutta teistä nyt en tiedä..
Syntiä teet sinäkin kun minua huoraksi haukut..en minä nyt ihan ketä tahansa..Kuten sanoin olen tehnyt tyhmiä asioita mutta luotan siihen että minä olen ne anteeksi saanut.
Ja luulen kyllä että sillon joskus nuorena olet itsekkin tehnyt jotain mitä et ole niin ajatellut..Ja tiedän että sinulla ei ole mitään varaa tulla minua tuomitsemaan ja haukkumaan..ihan vain tiedoksi: samalla viivalla tässä kaikki ollaan..
15.01.2008 00:32
ei mitään..nyt on taas parempi päivä ja vähän enemmän energiaa..tai siis käyn ylikierroksilla kun en viime yönä nukkunu minuuttiakaan.:DD
15.01.2008 00:08
Näimpä..:D:D nää on iha hauskoja tyyppejä..jokkut siis.. toiset taas on nii hukassa ettei voi ku kauhulla lukee niitte juttuja..huolestuttavaa mutta onneks rukous on keksitty..:)Raamattu lupaa että mitä tahansa me USKOSSA rukoilemme se tapahtuu..Aamen!
15.01.2008 00:03
Näimpä..:D:D nää on iha hauskoja tyyppejä..jokkut siis.. toiset taas on nii hukassa ettei voi ku kauhulla lukee niitte juttuja..huolestuttavaa mutta onneks rukous on keksitty..:)
15.01.2008 00:01
en ainakaa sulle anna yhtää mitää..
14.01.2008 23:58
en ole vihainen!! miksi olisin? on totta että kannattaa elää terveellisesti mutta ei se tarkoita sitä että ne jotka mäkissä käyvät ovat tyhmiä, rumia ja läskejä..herääs nyt!!!
Minulla riittää miehiä vaikka joka sormelle enkä ole koskaan kuullut kenetäkään olevani liian lihava tai muuten sellainen etten heille kelpaisi.tai kykenisi heidän kanssaan olemaan.. tärkeintä on että pitää itseään kauniina ja ihanana. Sillon saa seuraakin..;) ulkonäkö ei ole minullekkaan mikään pakkomielle vaikka suuri osa elämääni onkin..
en tietenkään yrittänyt sinua millään tavalla loukata!Hyvä jos pidät itsestäsi..ehkä joku muukin joskus??
Tiedätkös että me uskovaiset olemme näillä palstoilla ihan tarkoituksella..emme ärsyttääksemme vaan herätellääksemme..jossain vaiheessa sinunkin on liian myöhäistä katua..jossain vaiheessa tulee vaihe vastaan ettet enää kykene kuulemaan Jumalan kutsua..Älä pilaa sitä mahdollisuutta vaan mieti avoimella mielellä näitä juttuja..
14.01.2008 15:46
uskoni tosiaan on horjunut ja monesti...olen monet kerrat luopunut uskosta mutta aina olen palannut takaisin luottaen että saan anteeksi ja olen edelleen yhtä tärkeä..
Vaikka me horjummekin Kallio jalkojemme alla ei. Ja tämä kallio on Jumala.
Välillä voi olla vaikea huomata kuinka Jumala on hoitanut asioita ja pitänyt meistä huolen..Mutta itse saan valtavasti iloa ja uutta voimaa jaksamaan eteenpäin..juuri sitä tarvinkin..
Minua ei kiinnosta minkä takia ihmiset kyselevät..Vittuilkoon ihan rauhassa mistä tahansa jos saavat siitä jotain kiksejä..:D:D ei oo multa pois.
14.01.2008 14:37
ihmisillä on tietoa terveellisestä ruokavaliosta..mitäs sitten?
se että käyt hampurilaispaikoissa ei tarkoita että olisi sairas, ruma ja läski...Minä ainakin tiedän olevani kaunis ja normaalikokoinen..Harmi jos sinun pitää uskotella sitä itsellesi vain terveellisen ruuan kautta..
Olet aika mustavalkoinen ihminen..mutta maailma ei ole sitä..ehkä tajuat sen joskus..kirjoitit että pitää ottaa vastuu omasta elämästä ja pärjätä itekseen..onhan asia niinkin mutta meillä uskovilla on tieto siitä että meidän ei tarvi pärjätä, vastuu sopii ottaa mutta meidän ei tarvi taistella täällä yksin mitään ongelmaa vastaan. Jumala on meidän kanssamme voittoon asti..siihen sopii luottaa!!
Siunausta sinulle.:)
14.01.2008 14:26
Moikka!
Miksi alkaisin kiroo ja raivoo jos mua ärsyttää joku..sehän olis susta paljon kivempaa..mitä siitä kukaa hyötyy??
>>Olet yksi niistä traumoja kärsineistä, jotka ovat "löytäneet" turvakseen uskonnon kautta jumalan. Mietippä huviksesi missä, milloin, keneltä ja MIKSI kuulit jumaluskosta ensimmäisen kerran. Se selvittää jo aika paljon.
14.01.2008 12:32
kylhän tää koulu nyt loppuun pitää käydä ku kerta alotettiinki..puolet viel tästä paskasta jäljellä..ei ollut meinaa iha halpaa lystiä..Ja kun helsingin kaupunki maksaa mun opiskelut ja sellaset koska minut on sijoitettu pienenä toiseen perheeseen.. nii en oikeen viitti jättää kesken...ei se tarkoita jos minä haluan tehdä jotain työtä niin sen tarvisi heti tapahtua..olen tottunut etenemään ihan rauhassa..:)
14.01.2008 12:17
en minä nyt 17vuotiaana voisi edes työskennellä toisten nuorten parissa.. se onkin vaan tulevaisuuden tavoite.
Olen sen verran itsevarma ihminen että minun ei tarvi sortua huumeisiin ja muihin typeryyksiin.
14.01.2008 11:49
Moikka!!
Kiitos sinulle minun profiilin arvostelusta..:) olenkin aina toivonut sitä..
ensinnäkin tarjoilijan työ on rankkaa..usko tai älä..On totta että ruuan ja viinan kanssa työskentely ei ole mikään paras vaihtoehto mutta ihan ok. kuitenkin.
En oikeasti ole kovin pinnallinen..no kyllä minä omasta ulkonäöstäni huolen pidän ja se on minulle tärkeä asia mutta kuitenkin on minulla tärkeämpääkin mietittävää..
Luulen että kaikki rakastavat herkkujen syömistä..siinä ei ole mitään epänormaalia, mutta jotkut käyttävät sitä vääriin tarkoituksiin..
Uskon että Jumalan avulla kuitenkin voin siitä parantua. Jumala ei ehkä ota sitä minulta pois tosta noin mutta ainakin opin turvaamaan Jumalaan niin hyvinä kuin huonoina aikoina..Olen elämäni aikana oppinut että kaikella on aina jokin tarkoitus..Uskon että tälläkin koettelemuksella on minulle opetettavaa itsestäni ja muista ihmisistä.
Aivan oikein. Haluan työskennellä nuorten parissa jotka suoraan sanottuna elävät Helvetissä.. Uskon että tulen olemaan siihen työhön sopiva omien elämänkokemuksieni takia..On totta että on turha mennä ulkopuolisena auttamaan vaan pitää olla jonkinlainen tausta itselläänkin kyseisiin asioihin.. Ja sen tähden minä haluankin sitä työtä tehä..Työtä jolla todellakin on jotain merkitystä..toisin kun siinä että kaadellaan ihmisille viinaa ja otetaan rahat ja heitetään pihalle..
Tässäkin asiassa kuitenkin luotan Jumalaan ja hänen johdatukseensa. Uskon että se mitä koin lapsuudessani on kääntynyt minulle "hyödyksi", koska osaan sen tähden toimia nuorten parissa joilla on ongelmia..Kyse on tässäkin työssä eksyneistä ihmisistä jotka kaipaavat rakkautta ja huolenpitoa..Sitä ei aina ihmisltä saa mutta Jumala on aina meidän kanssamme ja siihen saamme luottaa. Aamen
14.01.2008 11:46
Moikka!
Tiedätkös meikku mua ei kauheemmin liikuta sun mielipide siitä että millasia ihmisä ne on jokka tykkää mäkkiruuasta..:) siellähän käy kaikenlaisia..vanhoja ja nuoria..mitä se liittyy tyhmyyteen mitenkään?
Syömishäiriössä ei ole kyse siitä kuinka paljon tietoa minulla on asiasta..eikä mulla nyt kummemmin oo kun pelkkää paskaa tunneilla jauhetaan..
Sinun on helppo varmasti mennä sanomaan koska et tiedä elämästäni oikeastaan mitään..on se helppoa kunhan vaan otat vastuun omista jutuista..kun asia ei ole aina niin musta valkoinen...Jumalan avulla tulen jaksamaan tämän kaiken vaikka Jumala ei sitä minulta poistaisikaan ilman omaa työtäni..Kyse onkin siitä että Minä osaan turvata Jumalaan niin hyvissä kun huonoissakin asioissa..osaatko sinä??
sinun ei tarvitse pärjätä elämässäsi yksin!! Toivottavasti tiedät sen.
14.01.2008 11:22
8 / 15