Vapaa kuvaus

Olen varttunut ja virttynyt tekniikan ihminen, joka on ehtinyt olla jo hyvin monessa mukana. Olen kiinnostunut hyvinkin erilaisista asioista, mutta fysiikan ja matematiikan ongelmat ovat aina haasteellisia, vaikka toisaalta kieli ja sen käyttäminen on myös kiintoisaa. Noita persoonallisuusosion vastuksia pitäisi osaltani kohtuullisesti laventaa, sillä nuo standardivastaukset eivät minulle sovi lainkaan. Minulle voit lähettää sähköpostia osoitteeseen vanha.jaara@suomi24.fi. Vastaan, jos vain ehdin. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

5

Kommenttia

376

1. Käyränsovitusta Excelillä ja saadusta käyrästä sitten tulokset. Siellä on monenlaista käyrää tarjolla, varmaan myös tähän tilanteeseen sopivaa.
  2. Todella kaukaisten kappaleiden törmäämisestä maapallon kanssa on hyvin vaikea sanoa mitään. Ensinnäkin radan ja nopeuden havainnointi hyvin kaukaa on edelleen melkoisen epätarkkaa, sillä laskelmissa tarvittavien etäisyyksien ja etenkin kulmaerojen mittaaminen on hankalaa.

Toiseksi, kun tarkkaa nykyistä rataa ei voida tietää, on kappaleen liikkeen ennakointi aurinkokunnan sisällä melkoisen epätarkkaa supertietokoneista huolimatta. Garbage in, garbage out, you know?

Näin ollen koko törmäysspekulointi on turhaa ajanhaaskausta, ennen kuin todella tiedetään kappaleen rata riittävällä tarkkuudella.