Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
147
Kommenttia
2529
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei kukaan ole seppä syntyissänsä.
Ei kukko käskien laula.
Ei kylväjä onnestansa tiedä.
Ei kysyvä tieltä eksy.
Ei kädet ristissä rikkaiksi tulla.
Ei köyhyys ole ilo, vaikka se välistä naurattaa.
Ei köyhänkään suu tuohesta ole.
09.11.2004 20:47
mutta vihertikkoja. Löysin pyhänseutuna yhden kuolleen vihertikan, liekö ollut pöhnässä vai
oliko ollut tappelussa, maha sillä oli auki...
Sääli niin komeaa lintua.
09.11.2004 19:26
Ahkeruus kovan onnen voittaa.
Ahneella on paskanen loppu.
Ahneus kasaa, kuolema tasaa.
Aidan takana ruohokin on vihreämpää.
Aina roiskuu, kun rapataan.
Alku aina hankala, lopussa kiitos seisoo.
Anna pirulle pikkusormes, se ottaa koko käden.
09.11.2004 19:21
ja varsinkin kiireessä!
Minulle sattuu kaikenlaista ostosreissuillakin.
Kerran oli isossa IKEA-talossa ja menin ensin vessaan. Yksi invavessa näytti olevan vapaana, joten vetäisin oven kiireellä auki. Pytyllä istui nainen kauhistuneen näköisenä. Hänen olkalaukkunsa roikkui vessan oven kahvassa sisäpuolella.
Minä vaan huikkasin iloisesti: - Hei, sinäkö täällä istut! ja paiskasin oven samalla vauhdilla kiinni sillä seurauksella että hänen laukkunsa heilahti oven ulkopuolelle!
Oli vaan pakko avata ovi vielä yhden kerran ja heittää laukku oven sisäpuolelle...
09.11.2004 18:58
tai sitten on riisi(viina) houkuttelevampaa herkkua kuin käyneet pihlajanmarjat ;-)
Luin tämän päivän iltalehdestä pienen uutisen, että Ruotsissa rengastettu videsparv/pajulintu (Emberiza rustica) on löydetty koillis-Kiinassa!
Tuo 20 g painava lintu on lentänyt koko uskomattoman matkan, joka "linnuntietäkin" on 6440 km!
09.11.2004 18:24
Pyykkikone (tuo siunattu kapistus) pyörii, itse
olen lähdössä pienelle happihyppelylle, lenkkarit ovat jo odottamassa ovella. Yöllä on ollut pakkasta, maa huurassa ja tiet onvat varmaankin olleet niljakkaita aamutunteina.
Ajatelkaa, mikä onni että saa nukkua aamulla niin kauan kuin nukuttaa, ei tarvitse olla lähdössä vaarallisille teille auton kanssa! Niin, vaikka vaarallistahan se on tälläkin kylällä lenkkeily. Kevättalvella kaatua kupsahdin selälleni jäisessä mäessä ja iskin takaraivoni jäähän niin pahasti, että piti laittaa kuusi tikkiä. Mutta onneksi on tällainen kestävää sorttia oleva "pölkkypää" ;-)
että selvisin luita katkomatta.
Lenkin jälkeen menen taas kylään syömään, tällä kertaa on luvassa jotakin kalaruokaa.
Otan tuosta pullapalan taskuun ja häivyn metsäpolulle vähäksi aikaa. Heippa!
09.11.2004 11:13
minulla oli vuosikortit kahteen konserttisarjaan, niistä sai hyvän eläkeläisalennuksen ja oma tuoli odotti konserttisalissa määrätyllä paikalla joka konsertissa.
Tietysti sellaiset tähtihetket, kun solistina on joku kansainvälisesti tunnettu taiteilija, jäävät mieleen.
Esim. Barbara Hendricks tai venäläisen sellisti Mischa Maiskyn sellokonsertti, joka meni "luihin ja ytimiin".
Viktor Borge, jota ehdin kuulla ja nähdä live-esityksessä muutamaa kuukautta ennenkuin hän kuoli tai kaikkien rakastamaa Alice Babsia, jonka ääni senkun paranee ja lady on jo täyttänyt 80 vuotta ja monta muuta suuruutta.
Täällä maalla on musiikkielämykset pienen suunnittelun takana.
Kirkot ovat varmaankin ne konserttisalit, joissa käydään eniten juuri musiikkia kuuntelemassa. Yleensä konsertit eivät maksa mitään, ehkä kolehtihaavi on ovella mihin voi pistää vapaaehtoisen ja varoihinsa sopivan summan.
Ja urkumusiikki on mahtavaa!
09.11.2004 11:03
että sinua täytyy pitää valvovan silmän alla ja siihenhän me pantteritädit olemme omiamme!
08.11.2004 18:15
ei ole Suomessa....
08.11.2004 18:11
Mutta jotakin semmosta sinne päin...?
Mitäs se muutakaan tuo "toppi sekreetti" mahtas olla ;-)
08.11.2004 17:04
lähdit opiskelemaan?
Minä taas olin yhden turkkilaisen luona. Vein muutamia tauluja raamitettavaksi.
Hän tarjosi teetä ja juttelimme niitä näitä.
Molemmat olemme ulkomaalaisia, mutta ymmärrämme toisiamme hyvin vaikkakin hänen "kielikukkasensa" ovat sellaisia että on meikäläisellä naurussa pitelemistä.
Hän sanoi muuten tietävänsä että minun osoitteeni on "valkoisessa postilaatikossa" ja että puhun ruotsia "ilman vuotoja" (tarkoittaa virheettömästi). Hän "teki kaksi kärpästä raskaaksi" (löi kaksi kärpästä samalla iskulla)
avatessaan käsityö- ja raamiliikkeen.
Pääasia, että uskaltaa puhua ja yrittää tulla ymmärretyksi vaikka taidot olisivatkin puutteelliset.
08.11.2004 15:46
Et kai vaan ole nuohooja.. ;-)?
08.11.2004 15:24
ainakaan vielä, nimittäin tuo kotiavun vähentäminen verotuksessa. Yrittää tietysti saa vaikka vähentää koiranhoitokulut, eri asia on meneekö se läpi, yrittäminen ei ole laitonta :-)
Täällä taistellaan miesten ja naisten tasa-arvoisesta käsittelemisestä työpaikoilla.
On varmasti useampi nainen kuin mies joka äitiys/isyyslomalta palattuaan huomaa työtehtävänsä menneen jollekin toiselle.
Tulevaisuuden ongelma: kannattaako lapsia hankkia jos ne ovat karriäärin tiellä?
Mistä saadaan tulevaisuuden veronmaksajat?
08.11.2004 15:21
Mieltä askarruttavat ajatukset saavat enemmän tilaa ympärilleen jos vie ne "tuulettumaan". Tilalle tulee uusia ajatuksia ja jos aikaisemmat ajatukset olivatkin raskaita, tuntuvat ne jonkin verran keventyneen ja laimentuneen muitten ajatusten vallatessa tilaa.
Ihanaa jos mieleen putkahtaa ajatus "...maailma unholaan jääköön"...ainakin hetkiseksi!
08.11.2004 12:09
ja kysyn että eikö mielikuvituksen käyttäminen ole juuri sitä aivonystyröitten hierontaa mistä joku on aikaisemmin maininnut?
Ja jotta se aivonystyröitten hierominen ei vaikuttaisi kovin kliiniseltä tapahtumalta niin kiva jos sen saa suorittaa leikkimielellä ja hassuttelemalla.
08.11.2004 11:50
jos tarvitaan suoria putkia ;-)
08.11.2004 11:44
Hyvää aamupäivää vaan!
Teidän keskusteluistanne tietämättä aloitin juuri ketjun kätevien naisten = piikojen tarpeellisuudesta kodeissa :-)
Koskahan tulee ajankohtaiseksi "renkikeskustelut" ja renkien tarpeellisuus kodeissa?
Mutta jos se "paisuntasäiliö" on sitä sorttia joka vaan päästelee ilmat pellolle ja pihisee niin taitaa olla parasta laittaa uusi tilalle ;-)
08.11.2004 10:12
Ystäväpiirissäni on monta entistä persialaista. Heillä tuntuu olevan "selkäydintietoa" kuinka siellä suunnassa reagoidaan ja toimitaan ja he
ovat alkaneet toivottoman yrityksen saada lähiomaisiaan turvaan ennenkuin on myöhäistä.
07.11.2004 18:13
oon koulua pakertanna, en Oulussa mutta Oulaisissa, että kyllä murre on tuttua.
07.11.2004 16:39
tuohii raumlaine murre, koulussa luettiin "Raumlaissi jaarituksi" ja onhan niitä
raoman murteella laulujahhii, mitä loelotettiin...
07.11.2004 16:17
123 / 127