Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
147
Kommenttia
2529
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
se olikin Leslie Charteris joka löysi sädekehäsi ja alkoi kirjoitella noita Pyhimys-kirjoja?
Olet ehkä syypää Simon Templarin syntymiseen...?
06.11.2004 10:47
mitä Nyyssiväittelyn oppaassa sanotaan:
"Huom. sanaa gallup on käytetty ihan tarkoituksella, koska ko. sanan mainitseminen saa aina aikaan hauskoja liekityssotia. Muistakaa aina nimittää kyselyä gallupiksi. Vielä parempi sanoa Gallup, isolla alkukirjaimella. Joka tästä suuttuu, se on tietenkin saivarteleva nyyssipoliisi, ja häntä täytyy ehdottomasti haukkua sellaiseksi (muista myös aina ja iankaikkisesti viitata hänen nyyssipoliisitoimintaansa kaikissa tulevissa keskusteluissa - se kumoaa minkä tahansa väitteen, jonka ko. nyyssipoliisi esittää)."
Eli niin vakava tämäkin "kalluppi" on!
06.11.2004 10:36
käytettiin Tamminiemessä runsaasti Edetin kaksinkertaista wc-paperia sen takia että Venäjä halusi kaikesta kopiot...
06.11.2004 10:21
Harrastin amerikankirjeitten kirjoittelua 50-luvun lopulla.
Usein tanssireissujen jälkeen hotellissa (josta toisaalla olen kirjoitellut) kirjoitin siskolleni muutaman metrin pituisen kirjeen.
Siihen aikaan oli wc-paperi silkkipaperia, taiteltu haitariksi sovivan kokoisiksi arkeiksi. Sellaista paperia olen nähnyt vielä joissakin hotelleissa Englannissa.
Tiedän että "amerikankirjeeni" olivat odotettuja!
06.11.2004 10:19
löytänyt sädekehääsi? Minultakin on joutunut hukkaan, ehkä jossakin muuttolaatikossa vielä ;-)
Hyvää (pyhäin)päivää kuitenkin!
06.11.2004 10:12
saanut "spaaderin"! Edellisen viestin piti olla vastaus ellumarin "pikkuvirheisiin".
Nyt näyttää niinkuin olisin vastannut SkillaNin viestiin, tyyliin "hyvää päivää - kirvesvartta".
Keskustelun hierarkia on todella välillä syvä...
06.11.2004 09:45
kun itse kirjoitin peräpukamista kun piti kirjoittaa peräpuikoista ;-)
06.11.2004 09:42
Hei Ruuneperi! Yritin vastata eilen viestiisi, mutta se juuttui johonkin.
Rupeaisit kirjoittelemaan ulkomaanraportteja sieltä Benalmadenasta tänne syksyiseen Pohjolaan!
Niin, täällä tapahtuu uudistuksia ja niinkuin kaikkien uudistusten kanssa on, niin näittenkin rekisteröintijuttujen kanssa. Kaikki ei toimi ekakerralla. Itse olen yrittänyt kaikin tavoin saada alkuperäisen nikkini takaisin, viimeisin yritys antoi sen takaisin tuplaten!
Tule mukaan vaan, señora lyylikin on kohta taas kuvioissa mukana!
Hyvää syksyä toivotellen /MdK
06.11.2004 09:40
Kyllä tuo keijukaisten karkelo jäi ainutlaatuiseksi esitykseksi. Ja varpaat olivat puhtaat kuin uudet perunat :-)
06.11.2004 09:15
johti siihen että kun itse sain lapsen niin päätin että hänelle ei kaivella toiseksi nimeksi
jotakin vanhanaikaista esi-isän nimeä, eikä "kunnioiteta" sukua, koska suku ei näköjään osaa kunnioittaa esi-isiään.
Pojalle valittiin nimi josta on vaikea keksiä minkäänlaista väännöstä.
06.11.2004 09:12
joka antoi tyttärelleen nimen Ensi Lempi Petti (Betty).
06.11.2004 09:07
on minulle samaa kuin täi päässä, eli se menee yli ymmärryksen...:-)
05.11.2004 14:16
oli oman isäni nimen edessä...
05.11.2004 14:10
Lena Holgerin. Hienoa työtä. Itselläni on Leena Ahtola-Moorhousen kirjoittama ruotsalainen versio "Ingen vet hurdan jag är" (Ja kukaan ei tiedä minkälainen olen). Huomaa että tutkija ja taiteen asiantuntija eivät ole kaikista seikoista samaa mieltä.
Helene Schjerfbeck sanoi eräässä kirjeessään Einar Reuterille: "En hae menestystä vaan rahaa - sen avulla voin maalata enemmän ja se merkitsee minulle enemmän kuin kunnia ja menestys."
Hän tuntui maalaavaan enemmän oman itsensä takia ja omaksi ilokseen, aivan kuin me harrastelijamaalarit teemme!
05.11.2004 12:39
Eikä villasukasta ole hyötyä ainoastaan istuimen lämmikkeenä, sen toisen sukanhan voi vetäistä sukukalleuden suojaksi ;-)
05.11.2004 10:41
Ei opettajatkaan säästyneet lisänimiltä kouluaikana. Kuinkahan moni opettaja oli tietoinen saamistaan lisänimistä?
Lisänimet tuntuivat varmaankin haukkumanimiltä jos itse oli sellaisen saanut. Itselläni on toisena nimenä isoäidin etunimi. Siitä tekivät siskot ja veljet oman väännöksen ja nimeä käytettiin kotona niin ahkerasti etten reagoinut ollenkaan kun oikea nimeni tuli esille. Se tuntui jotenkin juhlalliselta ja hienolta kun joku vieras puhutteli minua oikealla nimelläni.
Vieläkin, kun lähetän meilejä lähiomaisilleni, niin allekirjoitan sen vanhalla "haukkumanimelläni", ihan hymyssä suin.
05.11.2004 10:17
täältä lahden takaakin! Aurinko paistaa täydeltä terältä, jos niin voi tähän vuoden aikaan sanoa.
Olen lähdössä pitkälle lenkille, tuntuu siltä että eilinen lammaskaalilounas on saatava liikkeelle.
Skillanin miniruusut ovat tosi söpön näköiset ja Schjerfbeckin taulu sopii hyvin tähän leikkimieliseen ympäristöön. Ei ole vielä aika ripustaa jotakin taiteilijan viimeisimmistä omakuvista tänne! Muuten pidän hänen tyylistään ja väriasteikostaan.
Heitellään viestejä päivän aikaan!
Heippa!
05.11.2004 09:52
Yksitoikkoiselta vaikuttaa elämä jos on pakko puhua koko ajan "järkeviä".
Luulen että jos ihmiset uskaltavat hullutella enemmän niin unohtavat kipunsa ja kolotuksensa ainakin vähäksi aikaa, sen sijaan että ovat "järkeviä", suu viivana ja syövät särkylääkkeitä enemmän kuin on pakko.
Viva - hulluttelutaito!
04.11.2004 23:01
Veljeni oli kova kiroilemaan. Alaluokan opettaja oli sanonut hänelle että jos et lakkaa kiroilemasta niin on pestävä suusi saippuan kanssa.
Eihän opettajan tarvinnut kauankaan odotella pesutilaisuutta, se tuli aika välittömästi.
Opettaja otti vastaanjuntturoivaa veljeäni niskasta kiinni, vei hänet käytävään, missä oli pesuvati ja saippua, otti mäntysuopaa kouraansa ja pyöritti ympäri naamaa.
Siitä selvittyään veli syljeksi käytävälle, pyyhki kämmenselällä suutansa ja totesi painokkaasti: - Voi perrkele ku maistu pahalta!
04.11.2004 20:13
Kyllä täälläkin kone reistailee, näyttää vaan valkoisia sivuja...Liekö valkoviikko vai nenän valkaisuviikko menossa?
Sitkeätä on, mutta sitkeä on koneen käyttäjäkin.
04.11.2004 20:04
125 / 127