Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
laura.piekkari
profiilit
laura.piekkari
laura.piekkari
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
503
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
!!!!
10.05.2006 14:55
se sitten olit myös sekaisin?
10.05.2006 14:20
eikä tätä eksytystä ole vain 'vapaissa' suunnissa, vaan jo paljon luterilaisen kirkon sisällä!
09.05.2006 11:08
sanoo, että jos joltakin teistä puuttuu viisautta, niin anokoon sitä Jumalalta, niin Hän antaa sitä alttisti ja soimaamatta. Anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä.
Ei tähän ole laitettu minkäänlaista mittaa. Me saamme tulla täyteen kaikkea Jumalan voimaa ja viisautta, kun vain sitä Häneltä nöyrrymme aina pyytämään. Ja sitten muistamme, että se on Hänen, ei omaamme.
Mutta onhan hänellä ne keinot tässä tunnossa meidät pitää.
09.05.2006 11:04
siinä on sellainen 'hurmaava' henki, että ymmärrän, että helposti joku vakaantumaton lähtee kasteelle ja uskoo, että se on Jumalankin tahto. Ymmärtämättömyydessään saa vieraan hengen sisuksiinsa ja sitten se onkin jo menoa.
09.05.2006 10:56
sinä tuota Sunin tekstiä tuonne ylemmäs?
09.05.2006 10:46
vai kuka tämän aiheen tänne laittoi? Pienaa ei ole näkynyt.
09.05.2006 10:44
ihan sama (siis pelastuksemme kannalta) milloin ja miten on tuhatvuotinen valtakunta. Se jokatapauksessa on, kun sen Herra on kerran ilmoittanut.
Kohta kuitenkin olemme kaikki papit, lukkarit, profeetat ja jokaikinen muu ihminen yhtenä joukkona, samalla viivalla seisomassa Kaikkivaltiaan kasvojen edessä, ja vastaamassa omista teoistamme ja valinnoistamme.
Itse olen ajatellut niin, että se ei ole pääasia tai ei Jumalan tahdon mukaista ehkä ollenkaan, että eroaisin luterilaisesta kirkosta, vaan eron on oltava tämän maailman hengestä ja sen on oltava ehdoton ja aito.
En ole koskaan ollutkaan 'oksana tässä luterilaisuudessa', koska tämä on minusta täysin Lutherille vierasta meininkiä. Ei Luther tätä allekirjoittaisi! En ole Lutherinkaan opetuslapsi sen enempää. Jeesuksen Kristuksen oma olen ja uskon, että sinäkin olet!
09.05.2006 10:30
kasteen niin, että se on kuin se hapatus, jonka nainen sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, 'kunnes kaikki happani'.
Jumalan työ pääsee alkuun tuossa pienokaisessa, ja jatkuu siitä eteenpäin erilailla, riippuen ympäristöstä.
Kaiken täytyy kuitenkin hapantua, eli koko Jumalan armotyön pohjia myöten päästä tapahtumaan ihmisen sielussa, ja se tapahtuu vähitellen, kunnes koko sydän on Kristuksen hallinnassa.
Näinhän Daavidkin oli voideltu Israelin kuninkaaksi Jumalan tahdosta jo kauan ennen kuin hän lopulta pitkällisiksi käyneiden taisteluiden jälkeen - joita hän joutui käymään vanhaa kuningasta Saulia vastaan - sai lopulta kuninkuuden konkreettisesti.
09.05.2006 09:05
uudestikastajien ahdas portti vain se, että pääsee eroon luterilaisesta kirkosta ja 'uskaltaa' ottaa uuden kasteen?
09.05.2006 08:54
minun Paimeneni, ei minulta enää mitään puutu. Hän on jo vienyt minut viheriäiselle niitylle lepäämään, on virvoittanut minun sieluni! Hän on ohjannut minut oikealle tielle, nimensä tähden.
09.05.2006 08:51
Martti Lutherin Jumala kyllä tuntee omakseen.
08.05.2006 20:29
sitä silloin tarvinnutkaan osata käyttää. Sitä käytti enkeli, joka pantiin vartioimaan Paratiisiin vievää tietä.
08.05.2006 20:11
täydellisesti samaa mieltä, ja varmasti jokainen lut. kirkossa todella uskoon tullut on samaa mieltä.
Tarvitaan vain kaste ja juuri mikä tärkeämpi ,se usko - pysyä ja elää uutta elämää tässä uskossa,
kuolla synnille ja elää Herralle.
Miksi siis suositella meikäläisenkaltaiselle ollenkaan kastetta, kun on jo kaste ja Elävä usko, ne välttämättömät. Eikö näinollen riittäisi kertoa, että ei sinulla tuosta kasteestasi olisi ollut mitään hyötyä, ellet olisi kääntynyt parannukseen ja päässyt Jeesuksen omaksi?
08.05.2006 19:49
miekan on antanut keksiä. On se Hänellä ollut jo kauan ennenkuin ihminen sen "keksi". Ei täällä ihminen mitään keksi, ellei Jumala sitä viisautta hänelle anna.
Raamattu sanoo esimerkiksi esivallasta, että se 'ei turhaan miekkaa kanna'. Se tarkoittaa sitä, että miekka on pahoille ja katumattomille rangaistukseksi. Tällainen ja vielä Jumalan vihasta leimuavaksi saatettu, oli se miekka, joka asetettiin estämään pääsyä Paratiisiin.
Se ohjaa meidät Jeesuksen Kristuksen puheille, sillä itse sinne Jumalan tykö - sitä se Paratiisi tarkoittaa - on mahdoton päästä. Jumalan leimuavan vihan syntiä vastaan lepyttää vain Jeesus ja Hänen kallis uhrinsa meidän edestämme.
08.05.2006 10:40
taistojen tie.
Mutta sanokaa miksi ei saa tehdä niin, miten minä olen tehnyt: kun 17-vuotiaana kävin ahtaasta portista läpi ja sain elämääni sen valtavan riemun, minkä yksin Herra Jeesus voi antaa, aloin myös olla iloinen ja arvostaa sitä virhettä, minkä vanhempani olivat menneet tekemään, kun jo pikkuvauvana antoivat kastaa minut Jeesuksen omaksi. Siihen asti se ei ollut merkinnyt minulle mitään - sen jälkeen kyllä.
Mistään Jumalan ihmeellisistä lahjoista ei ole tarvinnut ilman jäädä. Jumala on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Samoin, kuin Hän on kautta Raamatun toiminut, samoin Hän tänäpäivänä toimii. Jos Hän näin toimii minun lapsena kastetun elämässä, niin miksi te kiellätte Jumalaa?
Eikö voitaisi uskoa, että sitten kun Jumala viimein erottelee, niin ei se suuri juopa tule kulkemaan sinun joukkosi ja minun joukkoni välissä, vaan se kulkee niiden halki.
08.05.2006 10:03
kerran erottelee, se juopa tulee kulkemaan minun laumani ja sinun laumasi halki, eikä välillä.
Ymmärsitkö tämän? Jumala tuntee omansa.
08.05.2006 08:48
ole sanonut missään vaiheessa,
että ilmestyksettömyys olisi
harhauskoa. Siis se,
että sinulle itsellesi
ei Herra anna ilmestyksiä.
Ei Hän niitä koskaan
ole kaikille omillensa antanut,
jokaisella on oma tehtävänsä,
jolle tulee olla uskollinen.
Henki, joka ohjaa on sama.
Siteeraamassasi kohdassahan olikin kyse siitä, että kirkkoherran rouva ei voinut uskoa Teuvo Sunin saamia ilmestyksiä aidoiksi, Jumalan antamiksi, kun kerran ei hänen miehelleenkään ole Jumala sellaisia antanut.
Vanhassa Testamentissa on aina rinnakkain papinvirkaa kantava ja profeetan virkaa kantava -joko yhteistyössä tai napit vastakkain.
Suuri siunaus on siellä, missä saadaan yhdessä kuulla Herran ääntä ja totella.
08.05.2006 08:39
mitä Raamattu tarkoittaa pasuunan äänen kuulemisella?
08.05.2006 08:28
että ilmestykset ovat harhaa? En ainakaan minä.
Kyllä se pitää voida uskoa, minkä Raamattu todeksi ilmoittaa.
Kelle Jumala antaa, sille hän antaa ja hän ei anna sitä muuta, kuin meitä kaikkia varten.
"Kuulkaa pasuunan ääntä!"
06.05.2006 20:59
15 / 26