Helluntailaiset, voiko luterilaiset pelastua, vaikka he ymmärtävät kastekysymyksen aivan toisin?
Luterilaiset, voiko helluntailaiset pelastua, vaikka he ovat ymmärtäneet kastekysymyksen aivan toisin?
Kysymys.
17
592
Vastaukset
- lihasta syntyy liha
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha (=LAPSI); ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.- oikea vastaus
weha kirjoitti:
joku vastaus?
Jumalan sana on paras vastaus.
Ihmisten mielipiteillä ei ole samaa totuusarvoa, kuin Jumalan sanalla.
Ps. 119:105
Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni. nimenomaan kysyi Jeesukselta, että kuinka hän voi mennä äitinsä kohtuun ja syntyä jälleen? Hän (Nikodeemus), puhui siis lapsen puhtaudesta kun sanoi, että kuinka voisi mennä äitinsä kohtuun.
Pieni lapsi syntyy kaksiosaisena, siis lihasta (ps.51:7), että Jeesuksessa Kristuksessa (Room.5:18; Ps.87; Matt.18:6).
Koska lapset ovat Jumalan lapsia ja uskovat, heidät kastetaan.- liha
weha kirjoitti:
nimenomaan kysyi Jeesukselta, että kuinka hän voi mennä äitinsä kohtuun ja syntyä jälleen? Hän (Nikodeemus), puhui siis lapsen puhtaudesta kun sanoi, että kuinka voisi mennä äitinsä kohtuun.
Pieni lapsi syntyy kaksiosaisena, siis lihasta (ps.51:7), että Jeesuksessa Kristuksessa (Room.5:18; Ps.87; Matt.18:6).
Koska lapset ovat Jumalan lapsia ja uskovat, heidät kastetaan.Tuskin se lapsikaan enää äitinsä kohtuun menee uudestisyntymään?
Lihasta syntyy liha. On synnyttävä uudesti ylhäältä vedestä ja Hengestä. liha kirjoitti:
Tuskin se lapsikaan enää äitinsä kohtuun menee uudestisyntymään?
Lihasta syntyy liha. On synnyttävä uudesti ylhäältä vedestä ja Hengestä.tarvitse uudestaan enään syntyä, joka on lapsen uskossa pysynyt. Lapset syntyvät Jeesuksen sovituksen päälle, Jeesuksessa Kristuksessa (Room.5:18; Ps.87; Matt.18:6). Liha pysyy tämän elamän epäuskoisessakin.
- RitariOlevainen
käsittää ollenkaan?
Mistä tuon =LAPSI,nimen tuohon otit?
Onhan lammaskin lihasta syntynyt,kalakin on kalanlihaa,linnunliha on linnunlihaa,naudanliha naunaudanlihaa,ihmisen liha ihmisenlihaa.
Paremminkin,just lapsikaste on lahastasyntymistä,eikä Hengestä,liha siinä touhuaa alausta loppuun asti,on isät ja äidit,kummit ja papit,ja kaikki ystävät ja tuttavat,lihaa riittää,ja onhan se lapsikin lihaa,juuri askettäin syntynyt,ihan lihaisesta äidistään,mikä sen nyt muuttais hengestäsyntyneeksi,ei Jeesus ainakaan niin sanonut,että siinä lapsia kastetaan,kun Hän sanoi,että ellette synny uudesti,ja viel YLHÄÄLTÄ,siis taivaasta,tässähän ollaan niin maatamyöten alhaalla kuin vain olla voidaan,mikä on maasta,on maasta,ja alhaalta,ei YLHÄÄLTÄ.
Miksi pitää sekoittaa ja sotkea selviä Jumalan käskyjä ja opetuksia.
Sotkekaa vaan,ja kastakaa vaan,ei se kenellekkään kuulu,mutta se kuuluu jokaiselle,joka välittää Jumalan sanan totuudellista käytöstä,eihän teillälapsikasteen uskovilla olisi edes oikeutta Jumalan sanaan,koska lapsikastetta ei löydy Raamatusta.
"Siis mikä on jumalaton ottamaan minun=Jumalan) sanan suuhunsa!" RitariOlevainen kirjoitti:
käsittää ollenkaan?
Onhan lammaskin lihasta syntynyt,kalakin on kalanlihaa,linnunliha on linnunlihaa,naudanliha naunaudanlihaa,ihmisen liha ihmisenlihaa.
Paremminkin,just lapsikaste on lahastasyntymistä,eikä Hengestä,liha siinä touhuaa alausta loppuun asti,on isät ja äidit,kummit ja papit,ja kaikki ystävät ja tuttavat,lihaa riittää,ja onhan se lapsikin lihaa,juuri askettäin syntynyt,ihan lihaisesta äidistään,mikä sen nyt muuttais hengestäsyntyneeksi,ei Jeesus ainakaan niin sanonut,että siinä lapsia kastetaan,kun Hän sanoi,että ellette synny uudesti,ja viel YLHÄÄLTÄ,siis taivaasta,tässähän ollaan niin maatamyöten alhaalla kuin vain olla voidaan,mikä on maasta,on maasta,ja alhaalta,ei YLHÄÄLTÄ.
Sotkekaa vaan,ja kastakaa vaan,ei se kenellekkään kuulu,mutta se kuuluu jokaiselle,joka välittää Jumalan sanan totuudellista käytöstä,eihän teillälapsikasteen uskovilla olisi edes oikeutta Jumalan sanaan,koska lapsikastetta ei löydy Raamatusta.
"Siis mikä on jumalaton ottamaan minun=Jumalan) sanan suuhunsa!"Jokainen ihminen on syntynyt lihasta= Mikä lihasta on syntynyt on liha, niinkuin Raamattu sanoo: "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi siinnyt äitini kohtuun" (ps.51:7).
"synnin palkka on kuolema" (Room.5:12).
Osaatko lakea kahteen? Eikös UUDESTISYNTYMINEN ole sitä, että jos on lapsen uskosta luopunut tulee syntyä uudestaan YLHÄÄLTÄ?
Martti Lutherin kirje kahdelle papille (Kirjassa Huovinen "Kaste ja "usko". Mutta meillä on Raamattu , joka sanoo, että lapset kyllä saattavat ja voivat uskoa, vaikka he eivät puhukkaan, eikä heillä olekkaan järkeä. niimpä Raamattu kertoo psalmissa 72 (ps.106:37), kuinka juutalaiset uhrasivat poikiaan ja tyttäriään epäjumalille ja vuodattivat näin viattoman veren. Jos se on ollut viaton veri (kuten teksti sanoo), niin lapset ovat varmasti olleet puhtaita ja pyhiä, ja sellaisia he eivät ole voineet olla ilman Henkeä ja uskoa.
Raamattu puhuu hyvin kauniisti lapsen autuaallisesta tilasta: ” Sinä olet vetänyt minut ulos äitini kohdusta. Sinä olit minun turvani, ollessani vielä äitini rinnalla. Sinun päälles (huomaasi) minä olen heitetty äitini kohdusta. Sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta” (ps.22:10-11).
”Minä tunsin sinun jo ennen kuin minä sinun valmistin äitis kohdussa, ja pyhitin sinun, ennen kuin sinä äidistäs synnytkään” (Jer.1:5).
-Jos joku on Jumalan oma ja pyhittämä, on hänelläkin Henki ja usko.- lapsista
weha kirjoitti:
tarvitse uudestaan enään syntyä, joka on lapsen uskossa pysynyt. Lapset syntyvät Jeesuksen sovituksen päälle, Jeesuksessa Kristuksessa (Room.5:18; Ps.87; Matt.18:6). Liha pysyy tämän elamän epäuskoisessakin.
Muslimiperheeseen syntyvä lapsi uskoo jo syntyessään Jeesukseen Kristukseeen ja hän on uudestisyntynyt ja Pyhällä Hengellä täyttynyt Jeesuksen opetuslapsi heti tähän maailmaan syntyessään?
Aika uskomatonta oppia nyt opetat? - ei kaloista
RitariOlevainen kirjoitti:
käsittää ollenkaan?
"Siis mikä on jumalaton ottamaan minun=Jumalan) sanan suuhunsa!"käsittää ollenkaan?
Onhan lammaskin lihasta syntynyt,kalakin on kalanlihaa,linnunliha on linnunlihaa,naudanliha naunaudanlihaa,ihmisen liha ihmisenlihaa. helluntaiRitari sanoo näin.
---------
Kummasti osaa nuo uudestikastajat vääntää kaiken kieroon? vain lampaiden uudestisyntymisestä ja kalojen uudestisyntymisestä Jeesus nyt puhuikin. Ovat nuo uudestikastajat tosi hämmentäjiä?
Jeesus sulkee KAIKKI LAPSESTA ALKAEN UUDESTISYNTYMÄN TARVITSIJOIDEN JOUKKOON SANOMALLA "LIHASTA SYNTYY LIHA". SEHÄN TARKOITTAA VASTASYNTYNYTTÄ LASTA.
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi IHMINEN vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
aukealta kalliolta Libanonin lumi?
Ehtyvätkö kaukaa virtaavat
vedet, kylmät, kuohuvaiset?
Mutta minun kansani on
unhottanut minut, he polttavat
uhreja turhille jumalille.
Nämä ovat saaneet heidät
kompastumaan teillänsä,
ikivanhoilla poluilla,
niin että he ovat joutuneet
kulkemaan syrjäpolkuja,
raivaamatonta tietä." Jer.18
Näin eksyvät sekä he, että me. Kaikki ovat eksyksissä. Jumala tuntee omansa. Heissä on Hänen sinettinsä. Hän kutsuu heidät ja vie heidät virvoittavien vetten tykö. Ohjaa oikealle Tielle, nimensä tähden. Hän itse kokoaa kansansa jokapaikasta, mihin he ovat eksyneet pimeänä ja pilvisenä päivänä. Kaikkien raatelijoitten käsistä Hän heidät pelastaa! He saavat vapaasti kulkea ja löytävät laitumen.Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.weha kirjoitti:
Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.et ilmeisesti ymmärtänyt, niin sanon sen selvemmin.
Me kaikki, niin luterilaiset, kuin helluntailaisetkin ja monet muut, olemme joutuneet eksytysten pettämiksi yhtälailla, emmekä ole toinentoistamme parempia tippaakaan.
Jopa vielä 'pahemmistakin' paikoista Herra löytää ne, jotka hän omaksensa tuntee. Hän etsii ja kokoaa.
Se muinoinen 'kaita tie' tahtoo kaikilta olla hukassa ja uudet, 'paremmat' tuulet puhaltaa. Mutta eivät vie perille.SofiaDaan kirjoitti:
et ilmeisesti ymmärtänyt, niin sanon sen selvemmin.
Me kaikki, niin luterilaiset, kuin helluntailaisetkin ja monet muut, olemme joutuneet eksytysten pettämiksi yhtälailla, emmekä ole toinentoistamme parempia tippaakaan.
Jopa vielä 'pahemmistakin' paikoista Herra löytää ne, jotka hän omaksensa tuntee. Hän etsii ja kokoaa.
Se muinoinen 'kaita tie' tahtoo kaikilta olla hukassa ja uudet, 'paremmat' tuulet puhaltaa. Mutta eivät vie perille.lampaani kuulevat minun ääneni ja seuraavat minua, mutta muukalaisen ääntä he eivät kuule, koska eivät tunne sen ääntä, vaan pakenevat sitä"
weha kirjoitti:
lampaani kuulevat minun ääneni ja seuraavat minua, mutta muukalaisen ääntä he eivät kuule, koska eivät tunne sen ääntä, vaan pakenevat sitä"
yksi Paimen ja yksi lauma."
weha kirjoitti:
tietysti juutalaiset ja pakanakansat.
kerran erottelee, se juopa tulee kulkemaan minun laumani ja sinun laumasi halki, eikä välillä.
Ymmärsitkö tämän? Jumala tuntee omansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723240
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262580Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542446- 1462321
- 671976
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2821842- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361289Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235