Kastamalla ja opettamalla

alkup.raimo

tehdään opetuslapsia!

Matteuksen evankeliumin kaste- ja lähetyskäskyksi kutsutussa UT:n kohdassa ( Mt 28:16-20) Jeesus käskee tehdä kaikki kansat opetuslapsikseen kastamalla ja opettamalla.

Sanaa "tehdä opetuslapsiksi" vastaa kreikankielisessä alkutekstissä vain yksi sana
"mateeteusate", joka on imperatiivi- eli käskymuodossa ja on näinollen lauseen hallitseva
tekijämuotoinen verbi.

"Kastamista" "opettamista" ilmaisevat verbit sen sijaan ovat partisiippimuotoja
ja ilmaisevat tapaa, jolla "opetuslapseuttamis-käsky" on toteutettava.

Monet nk. uskovien kasteen kannattajat selittävät, että kaikki kyseiset verbit olisivat samanarvoisia partisiippimuotoja, mutta väite on virheellinen, väärä ja kreikan kieliopin vastainen, koska "mateeteusate"-verbimuoto
on nimenomaan käskymuoto ja " kastamalla" ja "opettamalla" verbit ovat partisiippeja.

Uskovien kasteen kannattajilla on tapana selittää kyseistä Matteuksen kohtaa siten, että
"mateeteusate" tarkoittaisi opettamista, minkä jälkeen vain uskoviksi tulleet kastettaisiin ja heitä edelleen opetettaisiin. Näin Matteuksen kyseinen kohta merkitsisi vaiheet: 1. opettaa kansoja 2. kastaa uskoontulleet 3. jatkaa
uskoontulleiden opettamista.

Tätä perustellaan mm. vanhalla suomalaisella Raamatun käännöksellä, joka myötäilee Lutherin saksankielelle latinasta tekemää käännöstä, jossa "mateeteusate" on kännetty "opettamiseksi", mutta mihin tällöin unohtuu se, miten Luther itse asiaan liittyen myös selitti: "Mutta koska hän käskee kastaa kaikkia kansoja eli pakanoita, hän ei sulje lapsia pois kasteelta." Eli Luther ei ollut suinkaan "vain uskoontulleiden opetuslasten kastaja."

"Mateeteusate" ei kuitenkaan sisällä opettamista ja niin esimerkiksi seuraavissa Raamatun kohdissa se merkitseekin opetuslapseuttamista eli opetuslapseksi tekemistä:

" Niin on jokainen kirjanoppinut, joka on tullut taivasten valtakunnan opetuslapseksi.." Matt.13: 52

"...Joosef, joka hänkin oli Jeesuksen opetuslapsi.." Matt.27:57

"...tehtyään monta opetuslapsiksi.." Apt. 14: 21

UT:ssa on ainakin 110 kertaa "opettamista" tarkoittava verbi ja miltei joka on tällöin käytetty kreikankielen "didaskoo" verbiä, joka takoittaa aina opettamista, mutta ei kertaakaan "mateeteuoo"-verbiä.

Raamatun sanakirjat mainitsevat 22 opettamis-verbiä, mutta niiden joukossa ei mainita "mateeteuoo"-verbiä
ja vain siksi, että se
tarkoittaakin "opetuslapseksi tekemistä", passiivimuodossa "opetuslapseksi tulemista"
ja sisällöllisesti "opetuslapseuttamista".

Esimerkiksi vuoden 1938 Raamatunkäännös on erityisen tarkka suomennos: "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla.....ja opettamalla...."

37

764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatussa

Kastamalla ja opettamalla tehdään Jeesukselle opetuslapsia Raamatun mukaan.

Kastamalla ja opettamalla (ne on ne keinot, jotka Jeesus itse sanoi) Matt.28:19-20.

• joosua

Raamattu sanoo, He tulivat Herraan Jeesukseen uskoviksi, ja ottivat kasteen.

Pietari julisti Sanaa ja ottivat sanasta vaadin, ne kastettiin. Sanaa tulee julistaa, muuten he eivät voi ymmärtää kasteelle menoakaan.
      Kun Pietari oli julistanut sanaa ja heidät oli kastettu. He pysyivät apostolien opetuksessa, keskinäisessä yhteydess ja rukouksissa.
      Sanasta näemme että tämä tilanne ei voinut koskea vauvoja, koska he eivät kykene yllämainittuihin juttuihin. Ja jokaisen valtasi pelko, ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolinen kautta. Tätä kohtaa ei voi muuten ymmärtää kuin kysymyksesä on olleet ihmiset jotka pystyivät toimimaan ja tekemään erilaisia asioita, rukoilemaan, tekemään tunnustekjoja jen.
      Pietarin kertomuksessa on paljon asioita joita vauvat eivät kykene tekemään.
      Esim. Pietarin ja Johanneksen tapauksessa, he paransivat temppelissä olevan ramman henkilön, hän nousi heidän kehoituksestaan ylös!

Jeesus ilmestyi opetuslapsilleeen lukittujen ovien takaa ja lopussa hän sanoi heistä.
      Ottakaa Pyhä Henki, joiden synnit te annatte anteeksi, niille ne ovat anteeksi annetut.
      Joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt.
      Tässä kohtaa näemme selkeän suunnan mitä pikkuvauvat eivät kykene tekemään.

Apt. 4
      Kun Pietari ja Johannes puhuivat kansalle, tulivat papit, temppelivartioston päällikkö ja saddukkeukset heidän eteensä.

Närkästyneenä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.

He kävivät apostoleihin käsiksi ja panivat heidät vankilaan seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ilta.

Monet niistä, jotka olivat kuulleet Sanan, uskoivat, ja miesten lukumäärä nousi noin viiteentuhanteen.

Pietari oli täynnä Pyhää Henkeä, ja tapahtui ihmeitä ja he julistivat Sanaa väkeväti Pyhässä Hengessä.

Älkää hyljätkö sitä kiveä jossa on meidän perusta. Ilman perustusta ei voi seisoa Hänen kalliollaan.
      Jeesus on kallio johon meidän on turvattava.
      Kaste jolla täytämme koko vanhurskauden.
      Kuinka joku suunta pitää halpana Kristuksen kasteen ja jakaa sitä ilman että henkilö ei ehkä koskaan tule uskoon. kuinka voidaan kastaa jotakin etukäteen jollei hän tiedä minkä takia hän saa kasteen.
      Kirkko on horjuttanut Jumalan Sanaa niin että ihmiset eivät löydä perille. Lapsikasteeseen täällä turvataan, mutta turvataanko Kristuksen sovitustyöhön.
      Paljon on kasteltuja mutta kuinka monta on niitä jotka todellisuudessa edes miettivät vauvana saatua kastettaan.
      Monet luterilaiset eivät edes usko lapsikasteen armoon, kun tulevat uskoon, ymmärtävät he Sanasta että heidän tulee ottaa uskossa kaste, joka todellakin kuuluu vain uskoon tulleelle, Kristuksen omalle. Näin se raimo vaan menee, jos luulet että opetuslapsia tehdän kastamalla,sinulla täytyy silloin olla eri Raamattu, siellä puhutaan ainoastaan niistä jotka olivat tulleet Herraan Jeesukseen uskoviksi ja ottivat kasteen. Kasteen ottajat olivat Sanan mukaan sen ikäisiä että tajusivat julistetun Sanan.

• ottaa vastaan

Lapsen avoin sydän on paras ottamaan vastaan Kristuksen hengen kasteessa. Oman ymmärryksen ja järjen kehittyminen sulkee sydämen siinä 8 v. paikkeilla, jonka jälkeen Jumalan valtakunnan vastaanottaminen on todella vaikeaa. Mutta siihenhän se saatana pyrkii yrittäessään estää lapsilta pääsyn sisälle Jumalan valtakuntaan kasteessa.

9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

Joko muuten teidän lapsilla on kasteessa saatu Kristuksen henki?

5 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

Lahkolaisten kastamattomat lapset on niitä tyhmiä neitsyitä, joilta puuttuu Kristuksen henki, koska kaste on laiminlyöty, eikä enää ehditä viedä lasta oikeaan kirkkoon ja kastaa yljän tullessa äkkiarvaamatta.

• yks toinen
        ottaa vastaan kirjoitti:

Lapsen avoin sydän on paras ottamaan vastaan Kristuksen hengen kasteessa. Oman ymmärryksen ja järjen kehittyminen sulkee sydämen siinä 8 v. paikkeilla, jonka jälkeen Jumalan valtakunnan vastaanottaminen on todella vaikeaa. Mutta siihenhän se saatana pyrkii yrittäessään estää lapsilta pääsyn sisälle Jumalan valtakuntaan kasteessa.

9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

Joko muuten teidän lapsilla on kasteessa saatu Kristuksen henki?

5 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

Lahkolaisten kastamattomat lapset on niitä tyhmiä neitsyitä, joilta puuttuu Kristuksen henki, koska kaste on laiminlyöty, eikä enää ehditä viedä lasta oikeaan kirkkoon ja kastaa yljän tullessa äkkiarvaamatta.

Olet väärällä palstalla, SADUT KUULUVAT KULTUURI PUOLELLE JA VIIHEESEEN.

• Herraan Jeesukseen

uskoviksi tulevat ole vielä uudestisyntyneitä.

Ei kukaan, jolla ei ole vielä Kristuksen Henkeä ole hänen omansa. Niin vain kävi samarialaisillekin, jotka vasta ukoivat, mutta eivät silti olleet "uskossa"!

Pakanamaillakin voidaan huutaa avuksi Jeesuksen nimeä, mutta ei olla silti vielä pelastettuja.

Tämä Raamatun kohta ei tarkoita, että kluulijat olisivat jo uudestisyntyneitä ennen kastetta:

-"uskoivat Filippusta...ja heidät kastettiin.."

• eikä kukaan kastata

itseään, vaan kaikki kreikan kielen kastamista ilmoittavat sanat ovat aina passiivissa, koska
        kaste on Jumalan teko ihmiselle, kastetuksi tulemista jotenm kaikki "ottaa", "itse" ja "antaa" sanat ovat vain käännöksiin laitettuja lisäyksiä.

Kaste on aina yksi ja Jumalan armoa, ei ihmisen valinta!

• TaistoRa.
        eikä kukaan kastata kirjoitti:

itseään, vaan kaikki kreikan kielen kastamista ilmoittavat sanat ovat aina passiivissa, koska
        kaste on Jumalan teko ihmiselle, kastetuksi tulemista jotenm kaikki "ottaa", "itse" ja "antaa" sanat ovat vain käännöksiin laitettuja lisäyksiä.

Kaste on aina yksi ja Jumalan armoa, ei ihmisen valinta!

>>Kirjoitat-
        >>Ei kastetta oteta
        eikä kukaan kastata itseään,>Kirjoitat-
        >>Kaste on aina yksi ja Jumalan armoa, ei ihmisen valinta!

• muukalainen 4
        Herraan Jeesukseen kirjoitti:

uskoviksi tulevat ole vielä uudestisyntyneitä.

Ei kukaan, jolla ei ole vielä Kristuksen Henkeä ole hänen omansa. Niin vain kävi samarialaisillekin, jotka vasta ukoivat, mutta eivät silti olleet "uskossa"!

Pakanamaillakin voidaan huutaa avuksi Jeesuksen nimeä, mutta ei olla silti vielä pelastettuja.

Tämä Raamatun kohta ei tarkoita, että kluulijat olisivat jo uudestisyntyneitä ennen kastetta:

-"uskoivat Filippusta...ja heidät kastettiin.."

on totta eivät kaikki jotka uskovat Jumalaan,
        Jeesukseen ole uudestisyntyneitä, he uskovat
        mutta eivät siis ole "Uskossa".

Moni siis uskoo Jeesukseen, mutta harvat ovat
        Jeesuksessa.

Siksi Jeesus sanoo: eivät kaikki jotka sanovat
        Herra, Herra pääse Taivasten valtakuntaan, vaan
        ne jotka tekevät minun Taivaallisen Isäni tahdon.

• armahdettu syntinen Mr X
        muukalainen 4 kirjoitti:

on totta eivät kaikki jotka uskovat Jumalaan,
        Jeesukseen ole uudestisyntyneitä, he uskovat
        mutta eivät siis ole "Uskossa".

Moni siis uskoo Jeesukseen, mutta harvat ovat
        Jeesuksessa.

ne jotka tekevät minun Taivaallisen Isäni tahdon.

että itse olet uudestisyntynyt? Jospa oletkin itse juuri siinä ryhmässä jolle sanotaan ne sanat.

"Moni siis uskoo Jeesukseen, mutta harvat ovat
        Jeesuksessa.

ne jotka tekevät minun Taivaallisen Isäni tahdon."

Aivan samoin kuin sinä sanot olevasi Jeesuksessa voi sanoa myös se toinen. On aika vaarallista lähteä tuomaroimaan toisten uskoa...

• muukalainen 4
        armahdettu syntinen Mr X kirjoitti:

että itse olet uudestisyntynyt? Jospa oletkin itse juuri siinä ryhmässä jolle sanotaan ne sanat.

"Moni siis uskoo Jeesukseen, mutta harvat ovat
        Jeesuksessa.

ne jotka tekevät minun Taivaallisen Isäni tahdon."

Aivan samoin kuin sinä sanot olevasi Jeesuksessa voi sanoa myös se toinen. On aika vaarallista lähteä tuomaroimaan toisten uskoa...

kenenkään uskoa.

Vaan näin sana sanoo: "eivät kaikki jotka sanovat
        Herra, Herra pääse Taivasten valtakuntaan,
        vaan ne jotka tekevät minun Taivaallisen Isäni
        tahdon."

Tämä selvästi sanoo että ihminen voi uskoa, mutta ei ole kuitenkaan sellaisessa Uskossa joka
        pelastaa.

Jos sinä olet kohdannut Jeesuksen omana Vapahtajanasi, sinä tiedät sen, sinä tiedät
        että olet Jeesuksessa, eikä sitä voi horjuttaa
        mikään.
        "Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema
        eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat,
        ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
        ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu
        voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta,
        joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän
        Herrassamme."

• yks toinen

Millä oikeudella jätät PILKUN POIS?

"MENKÄÄ JA TEHKÄÄ KAIKISTA KANSOISTA MINULLE OPETUSLAPSIA, KASTA....

ASIA MUUTTUU AIVAN TOISEKSI, KUN PILKKU ON PAIKALLAAN, MIKSI VÄÄRENNÄT RAAMATTUA?

Luuk.16:17 "Ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää"

• asiat ratkaisee

alkuperäiskielissähän ei ole edes mitään välimerkkejä. asiat pitää ymmärtää.

kastamalla ja opettamalla tehdään opetuslapsia Jeesukselle. ensin kaste sitten opettaminen on Jeesuksen sanojen järjestys.

kastaminen ja opettaminen on Jeesuksen sanomat keinot, ei yli sen mitä kirjoitettu on

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• RAAMATTUA TAAS
        asiat ratkaisee kirjoitti:

alkuperäiskielissähän ei ole edes mitään välimerkkejä. asiat pitää ymmärtää.

kastamalla ja opettamalla tehdään opetuslapsia Jeesukselle. ensin kaste sitten opettaminen on Jeesuksen sanojen järjestys.

kastaminen ja opettaminen on Jeesuksen sanomat keinot, ei yli sen mitä kirjoitettu on

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Järjetön ja Raamatun vastainen tulkinta!

Oleko vielä ala-asteella?

UNOHDIT, ETTÄ OPETUSLAPSEKSI TEHDÄÄN EVANKELIUMIA JULSITAMALLA, EI MISSÄÄN RAAMATUSSA VAIN KASTAMALLA.

"OPETTAMALLA PITÄMÄÄN KAIKKI MITÄ JEESUS ON KÄSKENYT PITÄÄ". Menehän johonkin, vaikka torille opettamaan IHMISIÄ PITÄMÄÄN KAIKKEA lakia, niin ei taida illalla olla montaakaan uskoontullutta. Mutta ILOSANOMAN JULISTAMINEN VOI TUOTTAA, "HEDLMÄÄ", KUN KERROMME, ETTÄ JEESUS PELASTAA SYTISIÄ JA ON KUOLLUT HEIDÄN TÄHTENSÄ RISTILLÄ.

Yritetäkö vain pilailla Raamatun kustannuksella?

Häpeä sinulle kun väännät kieroon selkeää Raamatun opetusta! Olisi edes yhden esimerkin ottanut, missä apostolit tai Jeesus toimivat "sinun tavallasi". Olisi näin tärkeä kohta pitänyt tulla Raamattuun esimerkin omaisesti EDES YKSI VAUVAN PÄÄ KASTELLUKSI.

Ei muuta kun laitat Raamatun paikat näkyviin,
        ja lakkaa härisemästä ihmisiä kieroilla tulkinnoillasi.

• Jeesuksen sanat
        RAAMATTUA TAAS kirjoitti:

UNOHDIT, ETTÄ OPETUSLAPSEKSI TEHDÄÄN EVANKELIUMIA JULSITAMALLA, EI MISSÄÄN RAAMATUSSA VAIN KASTAMALLA.

"OPETTAMALLA PITÄMÄÄN KAIKKI MITÄ JEESUS ON KÄSKENYT PITÄÄ". Menehän johonkin, vaikka torille opettamaan IHMISIÄ PITÄMÄÄN KAIKKEA lakia, niin ei taida illalla olla montaakaan uskoontullutta. Mutta ILOSANOMAN JULISTAMINEN VOI TUOTTAA, "HEDLMÄÄ", KUN KERROMME, ETTÄ JEESUS PELASTAA SYTISIÄ JA ON KUOLLUT HEIDÄN TÄHTENSÄ RISTILLÄ.

Häpeä sinulle kun väännät kieroon selkeää Raamatun opetusta! Olisi edes yhden esimerkin ottanut, missä apostolit tai Jeesus toimivat "sinun tavallasi". Olisi näin tärkeä kohta pitänyt tulla Raamattuun esimerkin omaisesti EDES YKSI VAUVAN PÄÄ KASTELLUKSI.

Jeesuksen OMIEN sanojen mukaan hänelle tehdään opetusLAPSIA KASTAMALLA JA OPETTAMALLA.

"Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Matt.28:18-20)

"Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa NIINKUIN LAPSI, se ei pääse sinne sisälle."

• joosua
        Jeesuksen sanat kirjoitti:

Jeesuksen OMIEN sanojen mukaan hänelle tehdään opetusLAPSIA KASTAMALLA JA OPETTAMALLA.

"Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Matt.28:18-20)

"Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa NIINKUIN LAPSI, se ei pääse sinne sisälle."

ensiksi mikä on opetuslapsi? miten opetuslapseksi tullaan?
        miksi evankeliumia julistetaan epäuskoisille?
        miten epäuskoinen pelastuu?

Missä kohtaa Raamatussa sanotaan näin?

mitä on Sanan julistuksella merkitys?
        missä vauvat tunnustavat syntisyytensä?
        missä kohtaan vauvat tekivät parannuksen?
        missä kohtaan vauvat nauttivat ehtoollisen?
        missä kohtaan vauvat tekivät ihmeitä?
        missä kohtaa vauvat julistivat evankeliumia?
        missä kohtaa he rukoilivat. Raamatusta nämä esiin.

Keitä olivat ne kaksitoista jotka Jeesus valitsi?
        Mikä oli heidän tehtävänsä.
        Mikä oli julistuksen tulos, kun he julistivat pakanoille Jeesuksen tien?
        Keitä oli ne jotka menivät kasteelle, nimettömiä vauvojako?
        Oliko siellä nimenato ja kastetilaisuus?
        Missä on kohta sylikummeista?
        Näihin nyt sitten haluan selkeät Raamatunkohdat.

Missä kohtaa epäuskoiset saivat kasteensa?
        Puhuiko joku seurakunnasta että sinne pääsi kaikki murhaajat, huorintekijät, synnissä elävät ihmiset.
        Keitä kuului seurakuntaan?
        Keitä olivat ne ihmiset jotka jäivät ihmettelemään ihmeitä ja merkkejä Helluntaina.

Keitä olivat ne ihmiset joita tuli joka päivä Herraan uskoviksi, miehiä ja naisia ja ottivat kasteen. Oliko kysymyksessä pikkuvauvat?
        Tässäpä näit kysymyksiä joihin haluan nyt vastauksia. Kiitos.

• kun olet antinomisti
        RAAMATTUA TAAS kirjoitti:

...siitähän oma kirjoituksesi todistaa, kun näin kirjoitat: "

"OPETTAMALLA PITÄMÄÄN KAIKKI MITÄ JEESUS ON KÄSKENYT PITÄÄ". Menehän johonkin, vaikka torille opettamaan IHMISIÄ PITÄMÄÄN KAIKKEA lakia, niin ei taida illalla olla montaakaan uskoontullutta. Mutta ILOSANOMAN JULISTAMINEN VOI TUOTTAA, "HEDLMÄÄ", KUN KERROMME, ETTÄ JEESUS PELASTAA SYTISIÄ JA ON KUOLLUT HEIDÄN TÄHTENSÄ RISTILLÄ. "

Juuri noin hellarit ja monet muutkin uskovien kastajat tekevät, he eivät julista lakia, että tulisi todellinen synnintunto. säälitellen he kyllä lohduttelevat kovaosaisia, mutta se onkin
        eksytystä, ei lain ja evankeliumin kautta kuultua pyhän Jumalan Hengen työtä!

• yks toinen
        kun olet antinomisti kirjoitti:

...siitähän oma kirjoituksesi todistaa, kun näin kirjoitat: "

"OPETTAMALLA PITÄMÄÄN KAIKKI MITÄ JEESUS ON KÄSKENYT PITÄÄ". Menehän johonkin, vaikka torille opettamaan IHMISIÄ PITÄMÄÄN KAIKKEA lakia, niin ei taida illalla olla montaakaan uskoontullutta. Mutta ILOSANOMAN JULISTAMINEN VOI TUOTTAA, "HEDLMÄÄ", KUN KERROMME, ETTÄ JEESUS PELASTAA SYTISIÄ JA ON KUOLLUT HEIDÄN TÄHTENSÄ RISTILLÄ. "

Juuri noin hellarit ja monet muutkin uskovien kastajat tekevät, he eivät julista lakia, että tulisi todellinen synnintunto. säälitellen he kyllä lohduttelevat kovaosaisia, mutta se onkin
        eksytystä, ei lain ja evankeliumin kautta kuultua pyhän Jumalan Hengen työtä!

>>
        "OPETTAMALLA PITÄMÄÄN KAIKKI MITÄ JEESUS ON KÄSKENYT PITÄÄ". Menehän johonkin, vaikka torille opettamaan IHMISIÄ PITÄMÄÄN KAIKKEA lakia, niin ei taida illalla olla montaakaan uskoontullutta. Mutta ILOSANOMAN JULISTAMINEN VOI TUOTTAA.."

Jeesus käski opettaa PITÄMÄÄN KAIKKI... Voit kertoa jumalattomille ja tulevat tietämään kaikki(valitettavasti et itsekään tiedä vielä Kristuksen opin alkeita), MUTTA JEESUS KÄSKI "OPETTAA PITÄMÄÄN KAIKKI MITÄ HÄN ON SANONUT" siinä et takuulla onnistu!

Väitit:
        >>"Juuri noin hellarit ja monet muutkin uskovien kastajat tekevät, he eivät julista lakia, että tulisi todellinen synnintunto

Kuka väitää ja millä perusteella, ettemme julista parannusta syntien anteeksisaamiseksi?

Tällä sivustollakin löytyy, parannuksen tekstiä, nyt ehkä juuri sinulle: TEE PARANNUS VÄÄRÄSTÄ katollisesta vauvan pään valuelu kastelusta, Jeesus ei siunaa tuota oppia, jonka paholainen on rakentanut kumoamaan opetuslapsille Jeesuksen määräämän uskovien upotuskasteen. Mark. 16:15-20

Jeesuksen veri puhdistaa kirkon harhaopeista - omaa kokemusta on. "joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty, mutta joka te TUNNUSTAA JA HYLKÄÄ SE SAA ARMON"

• Jeesuksen sanat
        yks toinen kirjoitti:

>>
        "OPETTAMALLA PITÄMÄÄN KAIKKI MITÄ JEESUS ON KÄSKENYT PITÄÄ". Menehän johonkin, vaikka torille opettamaan IHMISIÄ PITÄMÄÄN KAIKKEA lakia, niin ei taida illalla olla montaakaan uskoontullutta. Mutta ILOSANOMAN JULISTAMINEN VOI TUOTTAA.."

Jeesus käski opettaa PITÄMÄÄN KAIKKI... Voit kertoa jumalattomille ja tulevat tietämään kaikki(valitettavasti et itsekään tiedä vielä Kristuksen opin alkeita), MUTTA JEESUS KÄSKI "OPETTAA PITÄMÄÄN KAIKKI MITÄ HÄN ON SANONUT" siinä et takuulla onnistu!

Väitit:
        >>"Juuri noin hellarit ja monet muutkin uskovien kastajat tekevät, he eivät julista lakia, että tulisi todellinen synnintunto

Kuka väitää ja millä perusteella, ettemme julista parannusta syntien anteeksisaamiseksi?

Tällä sivustollakin löytyy, parannuksen tekstiä, nyt ehkä juuri sinulle: TEE PARANNUS VÄÄRÄSTÄ katollisesta vauvan pään valuelu kastelusta, Jeesus ei siunaa tuota oppia, jonka paholainen on rakentanut kumoamaan opetuslapsille Jeesuksen määräämän uskovien upotuskasteen. Mark. 16:15-20

Jeesuksen veri puhdistaa kirkon harhaopeista - omaa kokemusta on. "joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty, mutta joka te TUNNUSTAA JA HYLKÄÄ SE SAA ARMON"

valitettavasti kovasti esilletuomasi Markuksen 16-luku päättyy alkuperäisissä Raamatu käsikirjoituksissa jakeeseen 8.

alkuperäinen ja Jeesuksen itsensä sanoma kaste- ja opetuskäsky on tallennettu Matteuksen evankeliumissa. Jeesukselle tehdään opetusLAPSIA kastamalla ja opettamalla (mateeteuseette).

18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• TaistoRa.

Minulla on edessäni Kreikkalaisen kielenkääntäjän Eleftherios Gavrielides,in laatima Kreikka-suomi sanakirja! Otan sivun auki ja sieltä tämän seuraavan kohdan ja luetaan!->

Mathema = oppitunti
      Mathemenos = oppinut -(johonkin)
      Mathesi = oppiminen/oppineisuus
      Matheteia = oppiaika
      Mathetioo = opinhaluinen
      Matheteuoo/matheteusate = olla-oppilas/-oppilaana
      Mathetis = (hist,& usk,- oppilas/-opetuslapsi)

Tietystikin tämän Kreikkalaisen kääntäjän olisi pitänyt ensin kysyä Raimolta parempaa neuvoa tuohon kännöstyöhönsä jotta se olisi tullut sellaiseksi kuin Raimo sen olisi halunnut olevan, koska eihän tämä nyt ole lainkaan niinkuin Raimo sen haluaisi olevan!

En viitsi ryhtyä tämän enempää vääntämään tätä asiaa kanssasi sillä olen aivan totaalisesti kyllästynyt jonninjoutavaan iänikuiseen "juupas - eipäs" leikkiin kanssasi! Sinulla kun Raimo on aikuisen miehen ikä, näytä että myös olet sitä!

Terv, Taisto!

• joosua

kurkkuani myöten täynnä. Jos ihminen ei halua ymmärtää selkeää sanan järjestystä. Ei voi mitään. On ihmisiä jotka vääntävät suorta tiet kieroon. Ilman opetusta kastetaan ihmisiä eikä heiltä edes selvitetä kasteen merkitystä. Vaan lapsi kastetaan ilman hänen suostumustaan.
        Kaste on myös vapaaehtoisuutta, Raamatussa sanotaan, kun oli julistettu Jumalan Sanaa, henkilö sanoi. mikä estää minua kastamasta.
        Mikä estää kastamasta näitä jotka ovat saaneet Pyhän Hengen, kysymys oli pakanoista. Ja he kastoivat. Kysymyksessä oli aikaihmisistä, ei vauvoista. Puhuivat uusin kielin.
        Mutta jos joku väittää että kasteella tehdään uskovia, on todellakin harhassa.
        Jeesus itse opetti toisin. Hän julisti syngagoogissa Sanaa, osoitti toisille että Sanaa tulee julistaa, olihan opetuslapset heidän mukanaan oppimassa Herran tien. Kun he olivat siihen valmiita heidät lähetettiin viemään evankeliumia eri kaupunkeihin. Ihisiä tuli uskoon julistuksen johdosta ja heidät kastettiin.
        Ei voi olla yksinkertaisempaa, mutta nämä onnettomat haluavat Jeesuksen opetuksen vääntää kieroon, että vielä etsivätkin ihmiset eksyvät.
        Kaste ei koskaan oli uudestikaste. Ensimmäinen viruttelu on annettu ilman että henkilö tietää kasteestaan mitään, Raamatussa ei ole kirjoitettu niin että tietämätön olisi kastettu.
        Aina on ihminen tiennyt kasteensa. Tällainen hapatus hapattaa koko taikinan. Rotanmyrkyssäkin on 99 porsenttia hyvää syötävää mutta se prosentti onkin sitten tappavaaa. Luterilaisuus on juuri tätä.
        Varoittelijoita kyllä piisaa jos joku on tullut uskoon, hänelle sanotaaan välittömästi että älä vaan mene uudelleen kasteelle. Tämä on suuri valhe. Kaste ei ole tapahtunut uskosssa, vaan vanhempien toimesta.
        Uskoontulopäiväkö olisi toisen ihmisen käsissä, ei todellakaan! kyllä jokaisen on mentävä ahtaasta portista sisään, ei sinne voi tuupata miten sattuu ja toisen ihmisen toimesta.
        Käykää ulos leirin, tarkoittaa maailmasta ja astukaa Jeesus laivaan. Hän on se joka vetää meitä parannukseen. Amen. Siunausta Taisto, tämä on todellakin taistojen tie. Viedään sanomaa sairaille, ei terveet tarvitse parantajaa, sillä he ovat niin sokeita omalle hapatukselleen.

• joosua kirjoitti:

kurkkuani myöten täynnä. Jos ihminen ei halua ymmärtää selkeää sanan järjestystä. Ei voi mitään. On ihmisiä jotka vääntävät suorta tiet kieroon. Ilman opetusta kastetaan ihmisiä eikä heiltä edes selvitetä kasteen merkitystä. Vaan lapsi kastetaan ilman hänen suostumustaan.
        Kaste on myös vapaaehtoisuutta, Raamatussa sanotaan, kun oli julistettu Jumalan Sanaa, henkilö sanoi. mikä estää minua kastamasta.
        Mikä estää kastamasta näitä jotka ovat saaneet Pyhän Hengen, kysymys oli pakanoista. Ja he kastoivat. Kysymyksessä oli aikaihmisistä, ei vauvoista. Puhuivat uusin kielin.
        Jeesus itse opetti toisin. Hän julisti syngagoogissa Sanaa, osoitti toisille että Sanaa tulee julistaa, olihan opetuslapset heidän mukanaan oppimassa Herran tien. Kun he olivat siihen valmiita heidät lähetettiin viemään evankeliumia eri kaupunkeihin. Ihisiä tuli uskoon julistuksen johdosta ja heidät kastettiin.
        Ei voi olla yksinkertaisempaa, mutta nämä onnettomat haluavat Jeesuksen opetuksen vääntää kieroon, että vielä etsivätkin ihmiset eksyvät.
        Kaste ei koskaan oli uudestikaste. Ensimmäinen viruttelu on annettu ilman että henkilö tietää kasteestaan mitään, Raamatussa ei ole kirjoitettu niin että tietämätön olisi kastettu.
        Aina on ihminen tiennyt kasteensa. Tällainen hapatus hapattaa koko taikinan. Rotanmyrkyssäkin on 99 porsenttia hyvää syötävää mutta se prosentti onkin sitten tappavaaa. Luterilaisuus on juuri tätä.
        Varoittelijoita kyllä piisaa jos joku on tullut uskoon, hänelle sanotaaan välittömästi että älä vaan mene uudelleen kasteelle. Tämä on suuri valhe. Kaste ei ole tapahtunut uskosssa, vaan vanhempien toimesta.
        Uskoontulopäiväkö olisi toisen ihmisen käsissä, ei todellakaan! kyllä jokaisen on mentävä ahtaasta portista sisään, ei sinne voi tuupata miten sattuu ja toisen ihmisen toimesta.
        Käykää ulos leirin, tarkoittaa maailmasta ja astukaa Jeesus laivaan. Hän on se joka vetää meitä parannukseen. Amen. Siunausta Taisto, tämä on todellakin taistojen tie. Viedään sanomaa sairaille, ei terveet tarvitse parantajaa, sillä he ovat niin sokeita omalle hapatukselleen.

taistojen tie.

Mutta sanokaa miksi ei saa tehdä niin, miten minä olen tehnyt: kun 17-vuotiaana kävin ahtaasta portista läpi ja sain elämääni sen valtavan riemun, minkä yksin Herra Jeesus voi antaa, aloin myös olla iloinen ja arvostaa sitä virhettä, minkä vanhempani olivat menneet tekemään, kun jo pikkuvauvana antoivat kastaa minut Jeesuksen omaksi. Siihen asti se ei ollut merkinnyt minulle mitään - sen jälkeen kyllä.

Mistään Jumalan ihmeellisistä lahjoista ei ole tarvinnut ilman jäädä. Jumala on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Samoin, kuin Hän on kautta Raamatun toiminut, samoin Hän tänäpäivänä toimii. Jos Hän näin toimii minun lapsena kastetun elämässä, niin miksi te kiellätte Jumalaa?

Eikö voitaisi uskoa, että sitten kun Jumala viimein erottelee, niin ei se suuri juopa tule kulkemaan sinun joukkosi ja minun joukkoni välissä, vaan se kulkee niiden halki.

• k-mies(se alkup..
        SofiaDaan kirjoitti:

taistojen tie.

Mutta sanokaa miksi ei saa tehdä niin, miten minä olen tehnyt: kun 17-vuotiaana kävin ahtaasta portista läpi ja sain elämääni sen valtavan riemun, minkä yksin Herra Jeesus voi antaa, aloin myös olla iloinen ja arvostaa sitä virhettä, minkä vanhempani olivat menneet tekemään, kun jo pikkuvauvana antoivat kastaa minut Jeesuksen omaksi. Siihen asti se ei ollut merkinnyt minulle mitään - sen jälkeen kyllä.

Mistään Jumalan ihmeellisistä lahjoista ei ole tarvinnut ilman jäädä. Jumala on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Samoin, kuin Hän on kautta Raamatun toiminut, samoin Hän tänäpäivänä toimii. Jos Hän näin toimii minun lapsena kastetun elämässä, niin miksi te kiellätte Jumalaa?

Eikö voitaisi uskoa, että sitten kun Jumala viimein erottelee, niin ei se suuri juopa tule kulkemaan sinun joukkosi ja minun joukkoni välissä, vaan se kulkee niiden halki.

ahdas portti pysäyttää ne jotka luulevat synteinensä pääsevän sisälle Jumalan valtakuntaan.

• Jeesuksessa

kastettuna oleminen on Jumalan teko, ei minun
        itse valitsemani ja sen teon sain osakseni jo viisiviikkoisena, vaikkakin vasta 25-vuotiaana sen
        olen saanut elää todeksi.

Muistan lapsuudesta monta hetkeä, jolloin Jumalan
        armo oli käsin kosketeltavissa, mutta synnin piti silti herätä lain kautta ja tulla ylenmäärin synnilliseksi, että Henki lain opettamisen kautta sai lopulta aikaan synnintunnon ja parannuksen.

Mateeteusate on Jeesuksen käyttämä käskymuoto ja
        sopii 100 %:sti lapsena kastetuille, joita myöhemmin opetetaan pitämään käskyt. Jeesuksen omaksi lapseksi ei ihmisen kannalta asiaa katsoen tulla kasteessa, mutta Jumalan kannalta kyllä.

Ihminen tarvitsee lain alle varjeltuna olemista, kunnes usko ilmestyy!

• TaistoRa.
        joosua kirjoitti:

>>niin olen minäkin kurkkuani myöten täynnä. Jos ihminen ei halua ymmärtää selkeää sanan järjestystä. Ei voi mitään. On ihmisiä jotka vääntävät suorta tiet kieroon.>Kaste on myös vapaaehtoisuutta, Raamatussa sanotaan, kun oli julistettu Jumalan Sanaa, henkilö sanoi. mikä estää minua kastamasta.
        Mikä estää kastamasta näitä jotka ovat saaneet Pyhän Hengen, kysymys oli pakanoista. Ja he kastoivat. Kysymyksessä oli aikaihmisistä, ei vauvoista. Puhuivat uusin kielin.>Mutta jos joku väittää että kasteella tehdään uskovia, on todellakin harhassa. Jeesus itse opetti toisin.>Ihmisiä tuli uskoon julistuksen johdosta ja heidät kastettiin.>Kaste ei koskaan oli uudestikaste.>Raamatussa ei ole kirjoitettu niin että tietämätön olisi kastettu.
        Aina on ihminen tiennyt kasteensa.>Tällainen hapatus hapattaa koko taikinan. Rotanmyrkyssäkin on 99 porsenttia hyvää syötävää mutta se prosentti onkin sitten tappavaaa.>Varoittelijoita kyllä piisaa jos joku on tullut uskoon, hänelle sanotaaan välittömästi että älä vaan mene uudelleen kasteelle.

• TaistoRa.
        Jeesuksessa kirjoitti:

kastettuna oleminen on Jumalan teko, ei minun
        itse valitsemani ja sen teon sain osakseni jo viisiviikkoisena, vaikkakin vasta 25-vuotiaana sen
        olen saanut elää todeksi.

Muistan lapsuudesta monta hetkeä, jolloin Jumalan
        armo oli käsin kosketeltavissa, mutta synnin piti silti herätä lain kautta ja tulla ylenmäärin synnilliseksi, että Henki lain opettamisen kautta sai lopulta aikaan synnintunnon ja parannuksen.

Mateeteusate on Jeesuksen käyttämä käskymuoto ja
        sopii 100 %:sti lapsena kastetuille, joita myöhemmin opetetaan pitämään käskyt. Jeesuksen omaksi lapseksi ei ihmisen kannalta asiaa katsoen tulla kasteessa, mutta Jumalan kannalta kyllä.

Ihminen tarvitsee lain alle varjeltuna olemista, kunnes usko ilmestyy!

>>kastettuna oleminen on Jumalan teko, ei minun
        olen saanut elää todeksi.>Muistan lapsuudesta monta hetkeä, jolloin Jumalan armo oli käsin kosketeltavissa, mutta synnin piti silti herätä lain kautta ja tulla ylenmäärin synnilliseksi, että Henki lain opettamisen kautta sai lopulta aikaan synnintunnon ja parannuksen.>Mateeteusate on Jeesuksen käyttämä käskymuoto ja sopii 100 %:sti lapsena kastetuille,

>>Mark. 16:15 "Ja hän sanoi heille:
        "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille".

16 "Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu"!,
        mutta joka ei usko se tuomitaan kadotukseen!>Luuk. 3:18 "Antaen myös monia muita kehoituksia hän julisti kansalle evankeliumia"!>Luuk. 4:18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille"!; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen>Luuk. 4:43 "Mutta hän sanoi heille:
        "Minun tulee muillekin kaupungeille julistaa Jumalan valtakunnan evankeliumia"!,
        sillä sitä varten minä olen lähetetty".

Tämän jakeen loppuosa alkutekstissä on ->
        "οτι εις τουτο απεσταλμαι"
        "hoti eis touto apestelmai"
        "sillä siksi hänet lähetettiin"!

Elikä->
        "Minun tulee muillekin kaupungeille julistaa Jumalan valtakunnan evankeliumia"! "sillä siksi hänet lähetettiin"!

Laki tuo aina syyllisyyden ja kuolemantuomion!
        Evankeliumi tuo vapauden syyllisyydestä uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa! Ei kaste!

Siis kaste ennen uskoa on turha toimitus koska kasteella ei ole voimaa turvata ketään taivaaseen, eikä mitenkään ja minnekään!
        Jos olisi, niin Jeesus on silloin turhaan kuollut puolestamme!

Jos olisit kuollut ennenkuin tulit 25v,na uskoon, niin olisiko kaste turvannut sinun taivasosuutesi?
        EI!!! Ei olisi!!! Siksi kasteella ei ole mitään merkitystä ellei ihminen evankeliumin kautta tule Jeesukseen uskovaksi ja turvaa iankaikkisuuttaan häneen! Vain usko Jeesuksen veren suojaavaan turvaan on pelastuksemme ydin, ei vesikaste!

Mutta jos olet tullut Jeesukseen uskovaksi, niin silloin sinulla on taivasturva uskosi perusteella Jeesuksessa!
        Ole silloin siunattu!

Kaste sinua ei olisi pelastanut ennen uskoontuloasi, vaan uskominen Jeesukseen!
        Usko on hänessä elämistä hengen uudessa tilassa niinkuin Paavali asian ilmaisi!

Paavali mainitsee myös->
        >>Room. 10:10 "sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan"!

Miten tuo on mahdollista?

>>Room 10:17 "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta"!

• TaistoRa.
        SofiaDaan kirjoitti:

taistojen tie.

Kun olet tullut uskoon ja olet uskosi kautta saanut ilon sydämeesi, niin ole todella iloinen uskostasi! Usko Jeesukseen on sen sinulle saanut aikaan, ei kaste! :)

Ymmärsin että et ymmärtänyt kunnolla uskonasioista ennen uskoontuloasi!? Siksi juuri kasteella ei ole taivasturvan voimaa! Vaan se on uskon kautta Jeesuksessa ja siitä me saamme olla iloisia! Olen iloinen puolestasi jos olet saanut ilon elämääsi uskon kautta Jeesuksessa! Siinä on sinun ilosi ja taivasturvasi, ei kasteessa!

Siksi olemme täällä kirjoittelemassa tuota väitettä vastaan koska kirkko opettaa kasteessa olevan syntien puhdistus ja taivasturva sekä "uudestisynnyttävä voima"!

Siksi me "lahkolaiset" olemme täällä kertomassa, että sellainen väite on valhe! Se on harhaoppia!

Ei aikuiskaste, ei lapsikaste, ei mitkään liruttelut eikä viruttelut voi ihmistä pelastaa!
        Vain usko Jeesukseen ja hänen verensä puhdistavaan voimaan on pelastuksemme lähde, ei mikään muu! Kaikki muunlainen opetus on harhaa!

Siunausta Jeesuksessa! :)

• TaistoRa. kirjoitti:

Kun olet tullut uskoon ja olet uskosi kautta saanut ilon sydämeesi, niin ole todella iloinen uskostasi! Usko Jeesukseen on sen sinulle saanut aikaan, ei kaste! :)

Ymmärsin että et ymmärtänyt kunnolla uskonasioista ennen uskoontuloasi!? Siksi juuri kasteella ei ole taivasturvan voimaa! Vaan se on uskon kautta Jeesuksessa ja siitä me saamme olla iloisia! Olen iloinen puolestasi jos olet saanut ilon elämääsi uskon kautta Jeesuksessa! Siinä on sinun ilosi ja taivasturvasi, ei kasteessa!

Siksi olemme täällä kirjoittelemassa tuota väitettä vastaan koska kirkko opettaa kasteessa olevan syntien puhdistus ja taivasturva sekä "uudestisynnyttävä voima"!

Siksi me "lahkolaiset" olemme täällä kertomassa, että sellainen väite on valhe! Se on harhaoppia!

Ei aikuiskaste, ei lapsikaste, ei mitkään liruttelut eikä viruttelut voi ihmistä pelastaa!
        Vain usko Jeesukseen ja hänen verensä puhdistavaan voimaan on pelastuksemme lähde, ei mikään muu! Kaikki muunlainen opetus on harhaa!

Siunausta Jeesuksessa! :)

täydellisesti samaa mieltä, ja varmasti jokainen lut. kirkossa todella uskoon tullut on samaa mieltä.

Tarvitaan vain kaste ja juuri mikä tärkeämpi ,se usko - pysyä ja elää uutta elämää tässä uskossa,
        kuolla synnille ja elää Herralle.

Miksi siis suositella meikäläisenkaltaiselle ollenkaan kastetta, kun on jo kaste ja Elävä usko, ne välttämättömät. Eikö näinollen riittäisi kertoa, että ei sinulla tuosta kasteestasi olisi ollut mitään hyötyä, ellet olisi kääntynyt parannukseen ja päässyt Jeesuksen omaksi?

• TaistoRa.
        SofiaDaan kirjoitti:

täydellisesti samaa mieltä, ja varmasti jokainen lut. kirkossa todella uskoon tullut on samaa mieltä.

Tarvitaan vain kaste ja juuri mikä tärkeämpi ,se usko - pysyä ja elää uutta elämää tässä uskossa,
        kuolla synnille ja elää Herralle.

Miksi siis suositella meikäläisenkaltaiselle ollenkaan kastetta, kun on jo kaste ja Elävä usko, ne välttämättömät. Eikö näinollen riittäisi kertoa, että ei sinulla tuosta kasteestasi olisi ollut mitään hyötyä, ellet olisi kääntynyt parannukseen ja päässyt Jeesuksen omaksi?

>>Kirjoitat-
        Miksi siis suositella meikäläisenkaltaiselle ollenkaan kastetta, kun on jo kaste ja Elävä usko, ne välttämättömät.

• alkup.raimo
        TaistoRa. kirjoitti:

>>niin olen minäkin kurkkuani myöten täynnä. Jos ihminen ei halua ymmärtää selkeää sanan järjestystä. Ei voi mitään. On ihmisiä jotka vääntävät suorta tiet kieroon.>Kaste on myös vapaaehtoisuutta, Raamatussa sanotaan, kun oli julistettu Jumalan Sanaa, henkilö sanoi. mikä estää minua kastamasta.
        Mikä estää kastamasta näitä jotka ovat saaneet Pyhän Hengen, kysymys oli pakanoista. Ja he kastoivat. Kysymyksessä oli aikaihmisistä, ei vauvoista. Puhuivat uusin kielin.>Mutta jos joku väittää että kasteella tehdään uskovia, on todellakin harhassa. Jeesus itse opetti toisin.>Ihmisiä tuli uskoon julistuksen johdosta ja heidät kastettiin.>Kaste ei koskaan oli uudestikaste.>Raamatussa ei ole kirjoitettu niin että tietämätön olisi kastettu.
        Aina on ihminen tiennyt kasteensa.>Tällainen hapatus hapattaa koko taikinan. Rotanmyrkyssäkin on 99 porsenttia hyvää syötävää mutta se prosentti onkin sitten tappavaaa.>Varoittelijoita kyllä piisaa jos joku on tullut uskoon, hänelle sanotaaan välittömästi että älä vaan mene uudelleen kasteelle.

"Täsmälleen niin! Jeesus nimenomaan tähdensi ensin evankeliumin julistamista ja opettamista ja vasta sitten kasteen suorittamista, aivan niinkuin Pietari ja Paavali tuota neuvoa seurasivat! Kaste on myös ihmisen valinta ja ulkoinen merkki siitä, että hän lähtee seuraamaan Jeesusta!"

Tottakait...tietysti ennen kastetta julistetaan Jumalan sanaa...Jumalan sana onkin kaksiteräinen miekka: laki ja evankeliumi...

Mutta huomaa nyt jo helluntain tapahtumistakin, että se usko, joka kuulijoilla oli siinä vaiheessa, kun he saivat piston sydämeen, kun Pietari korotti äänensä ja sanoi; Te tapoitte Kristuksen...se usko, joka pani kysymään: Mitä meidän pitää tehdä, että pelastuisimme...Taisto!!

Se on Jumalan vaikuttamaa uskoa...uskoa...todellakin uskoa...mutta se ei suinkaan ole vielä P E L A S T A V A S T A

U S K O S T A OSALLISEKSI TULEMISTA!

Huomaa jo ero...Vasta kun helluntaina ihmiset
        kastettiin ja he saivat Pyhän Hengen...silloin he uudistuivat...syntyivät Hengestä...

Tämän jälkeen on monien historiallisten lähteiden perusteella selvästi todettavissa, että noiden kastettujen uskovien, seurakunnan tosiuskovaisten lapsiakin alettiin kastaa...

Ja miksi? Siksi, ettei kasteen ehto ole suinkaan uudestisyntyminen, koska se on vanhurkaaksi tulemista uskon kautta Jeesuksen vereen, mikä taas on kasteen sisältö!

Kaste on armoa, ei ihmisen valinta tai osoitus halusta seurata Jeesusta...Jumalan teko, minkä jo Simon-noidankin tapaus osoitti...Ei Simoniakaan kehotettu uudelleen kasteelle, vaan tekemään parannusta!

• alkup.raimo
        SofiaDaan kirjoitti:

taistojen tie.

ja usko, jonka uskot saaneesi myöhemmin ovat täydellisessä liitossa toisiinsa Jeesuksen veren, Pyhän Hengen ja kasteveden suhteen.

Ne ovat Jumalan silmissä sama tapahtuma, mutta sinä olet elänyt elämäsi kuten minäkin, että lain kautta tuli synnin himot, synti virkosi...mutta Pyhän Hengen opettaman lain kautta myös synnintunto ja parannus ja ahdas portti...ja se, että sitä kautta sait rauhan, merkitsee juuri kasteen sisällön kirkastumista uudelleen..pelastetulle sielulle ja sydämelle...uudelle elämälle Herrassa...minä elän,,,en enää minä vaan Kristus elää minussa...ja minkä nyt elän lihassa, sen elän Jumalan Pojan uskossa, Jeesuksen, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani !

Jotenkin alkaa tuntua sille, ettei ole vielä yhtää oikeat kasteopetusta kirjoitettu, jossa asia nähtäisiin oikein...siis miksi Jeesuksen
        piti saada alkunsa Hengestä ja kehittyä synnittömänä neitsyen kohdussa...ellei juuri sekin asia luettaisi meille kasteessa hyväksemme...joillekin Jeesus ei synnykään sydämeen...usko ei uudista...se ei tule, vaan jää kuin syntymättömäksi sikiöksi...Henki ei saa sitä kirkastaa, mutta silti se on kasteessa mukana...koska kaste on Jeesuksen nimeen!

• TaistoRa. kirjoitti:

>>Kirjoitat-
        Miksi siis suositella meikäläisenkaltaiselle ollenkaan kastetta, kun on jo kaste ja Elävä usko, ne välttämättömät.

minun Paimeneni, ei minulta enää mitään puutu. Hän on jo vienyt minut viheriäiselle niitylle lepäämään, on virvoittanut minun sieluni! Hän on ohjannut minut oikealle tielle, nimensä tähden.

• k-mies(se alkup.. kirjoitti:

ahdas portti pysäyttää ne jotka luulevat synteinensä pääsevän sisälle Jumalan valtakuntaan.

uudestikastajien ahdas portti vain se, että pääsee eroon luterilaisesta kirkosta ja 'uskaltaa' ottaa uuden kasteen?

• alkup.raimo kirjoitti:

ja usko, jonka uskot saaneesi myöhemmin ovat täydellisessä liitossa toisiinsa Jeesuksen veren, Pyhän Hengen ja kasteveden suhteen.

Ne ovat Jumalan silmissä sama tapahtuma, mutta sinä olet elänyt elämäsi kuten minäkin, että lain kautta tuli synnin himot, synti virkosi...mutta Pyhän Hengen opettaman lain kautta myös synnintunto ja parannus ja ahdas portti...ja se, että sitä kautta sait rauhan, merkitsee juuri kasteen sisällön kirkastumista uudelleen..pelastetulle sielulle ja sydämelle...uudelle elämälle Herrassa...minä elän,,,en enää minä vaan Kristus elää minussa...ja minkä nyt elän lihassa, sen elän Jumalan Pojan uskossa, Jeesuksen, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani !

Jotenkin alkaa tuntua sille, ettei ole vielä yhtää oikeat kasteopetusta kirjoitettu, jossa asia nähtäisiin oikein...siis miksi Jeesuksen
        piti saada alkunsa Hengestä ja kehittyä synnittömänä neitsyen kohdussa...ellei juuri sekin asia luettaisi meille kasteessa hyväksemme...joillekin Jeesus ei synnykään sydämeen...usko ei uudista...se ei tule, vaan jää kuin syntymättömäksi sikiöksi...Henki ei saa sitä kirkastaa, mutta silti se on kasteessa mukana...koska kaste on Jeesuksen nimeen!

kasteen niin, että se on kuin se hapatus, jonka nainen sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, 'kunnes kaikki happani'.
        Jumalan työ pääsee alkuun tuossa pienokaisessa, ja jatkuu siitä eteenpäin erilailla, riippuen ympäristöstä.
        Kaiken täytyy kuitenkin hapantua, eli koko Jumalan armotyön pohjia myöten päästä tapahtumaan ihmisen sielussa, ja se tapahtuu vähitellen, kunnes koko sydän on Kristuksen hallinnassa.
        Näinhän Daavidkin oli voideltu Israelin kuninkaaksi Jumalan tahdosta jo kauan ennen kuin hän lopulta pitkällisiksi käyneiden taisteluiden jälkeen - joita hän joutui käymään vanhaa kuningasta Saulia vastaan - sai lopulta kuninkuuden konkreettisesti.

• RitariOlevainen

käännöstä,ja uusinta,tietoa monista asiaan liittyvästä on ollut saatavailla,kun käännöstyötä on tehty,on ehdottomasti luotettavin käännös alkuperäiseen verrattuna.

Matt 28:19,20."Menkää siis ja TEHKÄÄ [=saarnatkaa evankeliumia] kaikista kansoista minun opetuslapsiani.(huom!piste!)Kastakaa heidät Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen,JA opettakaa heitä pitämään kaikki,mitä minä olen käskenyt teidän pitää.Ja katso,minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmananajan loppuun saakka."

Tämä markuksen muistiin kirjoittama tukee ehdottomasti ajatusta,ensin tehdään opetuslapseksi, =saarnataan evankeliumi,ja sen jälkeen tulee kaste ja opetus!

"Mark 16:15,16.Hän sanoi heille: Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaille luoduille".
      (Mitä epäselvää tässäkin on,selvä käsky saarnata evankeliumia,ja seuraava jae kertoo mitä tulee tehdä Sanan kuulemisen jälkeen.)

16. Joka uskoo ja SAA kasteen,pelastuu,mutta joka ei USKO,se tuomitaan kadotukseen."
      Ei voisi tämän selvempään kastekäskyä antaa,kenelle ja koska,ja miten,joka selviää Raamatusta muualta missä kastetaan uskovaisia.

Ainuttakaan tapausta ,että olisi kastettu vauvoja,ei löydy Raamatusta,niin miten ihmeessä se voisi olla lähetyskäskyn sisältö? Raamatullisesti ei mitenkään.
      Kirkon vääristelemä teologia sen saa aikaan,ja eksyttää suuren enemmistön kansasta uskomaan valheen.

• kääännöksessä

on sama vääräoppisuus saatu aikaan lisäämällä yksi
        välimerkki (.) siis piste ja halutaan edelleen
        vääntää kastekäsky muotojärjestykseen:

-opettaa

-kastaa uskoontulleet

-jatkaa opettamista

mutta hedelmät puhuvat puolestaan ja niin hurmahenget ovat jälleen liikkeellä, julistavat ihmisten sukukirouksia anteeksi katumattomille, käskevät sanoa perässä literalistisesti: Jeesus olkoon Herra ja sen kun toistavat, vakuutetaan, että nyt ollaan Pyhässä Hengessä. Sen jälkeen
        monenlaisia ja rajattomia sopimusrukouksia ja ihmeiden etsimisiä...niin,,,joipa kultapaikkoja hampaisiin,,,mutta Jeesuksen haavat ovat kaukana!

• Herää kysymys, mistä on...

Mielestäsi siis evankelioiminen kuuluu suorittaa siten, että ensin kastetaan ja sitten aletaan opettaa. Mutta miten tämä järjestys onnistuu vaikkapa islamilaisissa maissa? Miten voit mennä vaikkapa Iraniin ja viedä siellä ihmisiä ensin kasteelle, jos he eivät tietäisi edes mistä siinä on kysymys. Eikö jo järkikin sano, että ensin tulee julistaa sanomaa, että ihmiset saisivat tiedon asiasta ja sen jälkeen jos uskovat siihen tekevät jatkotoimenpiteitä kuten kasteellemenon?

Miten luulisit käyvän, jos alkaisit Iranissa kastamaan ihmisiä heidän tietämättään salaa ja äkisti rynnäköimällä? hehheee

• Jeesuksesta

Kristuksesta...lakia ja evankeliumia ja Jumalan Henki vaikuttaa uskon, johon liittyy tietenkin
        parannuksen tekeminen ja kastaminen ja Hengen saaminen kuten helluntainakin. Silloin syntyy seurakunta, johon liitetään myös uskovien perheiden pienetkin lapset, mutta heille on opetettava Jumalan käskyt...ei Suomen luterilaisten seurakuntien kastettuja lapsia tai aikuisia alkaa uudelleen kastamaan, vaan opettamaan lakia ja evankeliumia, että usko uudistaisi sydämet ja tulisi oikeata herätystä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      178
      3671
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2690
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2516
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2361
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      2026
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      311
      1929
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1441
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1393
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1367
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1275
    Aihe