Mm. Teuvo Sunin tuoman ja häntä säestävän voimakkaan kirjoittelun mukaisesti uskoa on tarkalleen vain kahta luokkaa, kelpoa ja epäkelpoa.
Eli aitoon Kristus-uskoon perustuvaa ja kaksisuuntaisesti varmistunutta kokemusta, jolle muu pyristely on puhtaaseen oletukseen turvautuvaa pehmo-porttokristillisyyttä ja tuhoon tuomittavaa antiuskoa.
Tämä näkemys katsoo että valittujen luku on pian täysi ja lopunaika on jo läsnä.
Toisella sivulla, Kristillisellä sektorilla on taas korostettu kasteen tuomaa pelastuksen lupausta joka täydellistyy Kristuksen sovitustyön tuomana armona, vaikka täyttä varmuutta ei pelastetulla välttämättä olisikaan.
Eli aito usko edellyttää vilpittömästä sydämestä tulevaa suuntautumista ja toisen ihmisen välimiestehtävää.
Tämä näkemys katsoo keskenään eri tavoin mutta pääsääntöisesti niin että tämä on nyt lopunaikaa.
Kolmas vaihtoehto näkee tämän elämän ”jalostusastiana”, joka sulkee sekä sumentaa ihmisen aineelliseen näköalattomuuteen, josta pelastuakseen on tehtävä monia asioita itsensä ja toisten vuoksi.
Siinä nähdään että tämä on raamatun mukainen tapahtuma, jossa hyvä ja paha löydetään itsestään, eikä niinkään ulkoa.
Tämä näkemys katsoo että koko elämä on tavallaan jatkuvaa lopunaikaa, mutta loppu tulee vasta silloin kun Kristus vetää maailmasta viimeisen luotunsa.
Ovatko nämä näkemykset täysin valmiita formaatteja ja sovittamattomia yhtälöitä, vai voiko olla niin että asioita ei osata tai uskalleta ajatella valmiimmaksi?
Se on aivan varmaa että Totuutta on pohjimmiltaan vain yhtä sorttia, mutta miten sellaisen voi saavuttaa?
MILLAINEN ON AITO USKO?
98
2847
Vastaukset
- on oikean
uskonelämän perusta. Valitettavasti pyhien yhteydestä erakoituneen Teuvo Sunin oppi menee
monessa kohdassa ohi Raamatun, joten sellainen ei
ole oikeaa oppia eikä saa aikaan oikeaa uskonelämää.
Oikea Jumalan oppi ja profetointi tulee saattaa seurakunnan koeteltavaksi, mutta miten sellainen olisi mahdollistakaan sellaiselle, jolla ei ole edes opissaan seurakuntaa???- muukalainen 4
sinun oikea uskonelämäsi?
Onko uskonelämäsi omaa luomustasi?
Vai onko uskonelämäsi ihmisoppien mukaista?
Vaiko itse Herran Jeesuksen antama uskonelämä? oikea oppi kuolettaa, mutta Jumalan Pyhä Henki tekee eläväksi. Elätkö sinä Jumalan antamaa Elämää?
- uskosta uskoon
Kun synnintuntoinen saa kuulla uskovaisen sanat että Jeesuksen nimessä ja veressä ovat sinun syntisi anteeksi, ja uskoo tähän lupauksen evankeliumiin.
- mutta kun
herra Sunilla ei ole:
-seurakuntayhteyttä
-ei uskovien avainten valtaa
-ei uskoa Jeesuksen Hengen toimintaan uskovien, eli Pyhän Hengen temppelin eli seurakunnan kautta
-ei rakkautta Jeesuksen vereen - Höpö höpö
mutta kun kirjoitti:
herra Sunilla ei ole:
-seurakuntayhteyttä
-ei uskoa Jeesuksen Hengen toimintaan uskovien, eli Pyhän Hengen temppelin eli seurakunnan kautta
-ei rakkautta Jeesuksen vereenMitenkähän se näin epäkelpo ja kaikessa väärässä oleva mies, saa aikaan näin suuren mekkalan.
- Muukalainen 5 ja risat
Höpö höpö kirjoitti:
Mitenkähän se näin epäkelpo ja kaikessa väärässä oleva mies, saa aikaan näin suuren mekkalan.
Teuvo Sunissa on todella aitoutta sekä särmää, ja siitä pisteet sekä kevätterveiset hänelle. Mutta vakavasti sanottuna, jokin ei ollut aivan kohdallaan.
mutta kun kirjoitti:
herra Sunilla ei ole:
-seurakuntayhteyttä
-ei rakkautta Jeesuksen vereenherra Sunin omia kirjoituksia, ennenkuin uskotte kaiken, mitä hänestä väitetään.
Esim. Sunin aloitus veren voimasta.
Siis Todellinen veren voima oli tarkoitus tuoda esille tällä räväkällä otsikolla!Höpö höpö kirjoitti:
Mitenkähän se näin epäkelpo ja kaikessa väärässä oleva mies, saa aikaan näin suuren mekkalan.
todella hyvä, että joku tulee ja sekoittaa valmiit pasmat perinpohjin, että on pakko jokaisen kysyä: mikä on Totuus?
Jos sitä sitten vielä ymmärrettäisiin kysyä itseltänsä Herralta, niin silloin oltaisiin jo päästy hyvään alkuun.
Eihän Johannes Kastajakaan muuta tehnyt, kuin osoitti Jeesusta, maailman Vapahtajaa.
Eikä hänen tarvinnut tehdä hengelle yhtä ainutta kysymystä, sillä 'Hän, joka minut lähetti saarnaamaan, sanoi minulle: tämä on se, joka kastaa teidät Pyhällä Hengellä.
Minä näin Hengen laskeutuvan häneen niinkuin kyyhkysen.
Hänen tulee kasvaa ja minun vähetä.
"Etsikää Herraa, niin te saatte Elää."- antro
SofiaDaan kirjoitti:
todella hyvä, että joku tulee ja sekoittaa valmiit pasmat perinpohjin, että on pakko jokaisen kysyä: mikä on Totuus?
Jos sitä sitten vielä ymmärrettäisiin kysyä itseltänsä Herralta, niin silloin oltaisiin jo päästy hyvään alkuun.
Eihän Johannes Kastajakaan muuta tehnyt, kuin osoitti Jeesusta, maailman Vapahtajaa.
Eikä hänen tarvinnut tehdä hengelle yhtä ainutta kysymystä, sillä 'Hän, joka minut lähetti saarnaamaan, sanoi minulle: tämä on se, joka kastaa teidät Pyhällä Hengellä.
"Etsikää Herraa, niin te saatte Elää."Johannes Kastaja oli vanhan maailman eli vanhantestamentin viimeinen julistaja, joka viestitti Minuuden tulevaa ilmenemistä ihmisessä.
Vanhan testamentin nimityksissä puhuttiin persoonatasolla esim. Aabrahamin, Iisakin, Jaakobin... pojista ja jumaluutena oli Jahve.
Kristus sanoi jo nimekseen; Minä olen se mikä minä olen, eli korkein ihmisessä ilmenevä prinsiippi ja siitä kertoo uusi Johannes, eli se rikas nuorukainen jolle Jeesus sanoi myy kaikki.. sama jota kutsuttiin aikanaan nimeltä Lasarus. - asiasta
mutta kun kirjoitti:
herra Sunilla ei ole:
-seurakuntayhteyttä
-ei rakkautta Jeesuksen vereenSe joka on vähässä väärä niin saa helposti ruksit yllensä, joten yhdyn edelliseen kannanottoon.
- saivartaja
SofiaDaan kirjoitti:
"Etsikää Herraa, niin te saatte Elää.""Jos sitä sitten vielä ymmärrettäisiin kysyä itseltänsä Herralta, niin silloin oltaisiin jo päästy hyvään alkuun".
Mikset sinä pyhä Sofia (tarkoittaa perusteellista tietoa) voinut aloittaa tähän Hyvään alkuusi perustuvaa aloitusta, mutta koska olet suoran kontaktin mahdollisuudesta ja sen aitoudesta varma niin kerro miten sellainen käytännössä saavutetaan?
Älä näyki ja näsäile vaan kerro juurta jaksain. saivartaja kirjoitti:
"Jos sitä sitten vielä ymmärrettäisiin kysyä itseltänsä Herralta, niin silloin oltaisiin jo päästy hyvään alkuun".
Mikset sinä pyhä Sofia (tarkoittaa perusteellista tietoa) voinut aloittaa tähän Hyvään alkuusi perustuvaa aloitusta, mutta koska olet suoran kontaktin mahdollisuudesta ja sen aitoudesta varma niin kerro miten sellainen käytännössä saavutetaan?
Älä näyki ja näsäile vaan kerro juurta jaksain.koskaan pihdattu, vaan ne tiedot ovat aivan avoimesti Raamatussa joka ainoata varten, joka Elää tahtoo.
Olen tietenkin 'suoran kontaktin mahdollisuudesta varma', koska Jumalan Sana on varma.
Näin se saavutetaan: Otetaan todesta Jeesuksen sana kun Hän sanoo 'jos joku tahtoo tehdä Jumalan tahdon, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani'.
Raamatun ohjeitten totteleminen vie sinut tuntemaan, onko Elävä Jumala niitten takana.
Tätä tietä olen itse käynyt, ja niin suuren siunauksen elämääni saanut, että kokemuksen aitoudestakaan ei ole pienintäkään epäilystä.
Mielelläni kerron kaiken juurta jaksain, mutta en tiedä mitä erityisesti haluat kuulla.- saivartaja
SofiaDaan kirjoitti:
koskaan pihdattu, vaan ne tiedot ovat aivan avoimesti Raamatussa joka ainoata varten, joka Elää tahtoo.
Olen tietenkin 'suoran kontaktin mahdollisuudesta varma', koska Jumalan Sana on varma.
Näin se saavutetaan: Otetaan todesta Jeesuksen sana kun Hän sanoo 'jos joku tahtoo tehdä Jumalan tahdon, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani'.
Raamatun ohjeitten totteleminen vie sinut tuntemaan, onko Elävä Jumala niitten takana.
Tätä tietä olen itse käynyt, ja niin suuren siunauksen elämääni saanut, että kokemuksen aitoudestakaan ei ole pienintäkään epäilystä.
Mielelläni kerron kaiken juurta jaksain, mutta en tiedä mitä erityisesti haluat kuulla.Moni uskova lukee raamattua hyvin paljon. Ajatukset ja teot ovat hyvin puhtaat sekä omantunnon huomauttavan tarkkailun alla. Elämän asenne on kristillinen, ja usko on nimenomaisesti uskoa, eli ojentautumista sitä kohden jota ei näe.
Jumala vastaa rukoukseen rauhalla, siunauksella ja ajallisellakin oikea-aikaisella avulla.
Näyttää kuitenkin siltä että jokin puuttuu, eli oikeampi usko onkin sellaista jossa rukoukseen vastataan äänellisin sanoin, kuten normaalissa keskustelussa ja vielä parempi on sellainen usko jossa on lisäksi mukana Kristus-näky.
Tätä hierarkiaa tai astetta olet ilmeisesti tarkoittamassa, jossa erehtymisen vaara minimoituu olemattomiin? - muukalainen 4
kukaan omalla uskolla autuaaksi tule.
- muukalainen 4
mutta kun kirjoitti:
herra Sunilla ei ole:
-seurakuntayhteyttä
-ei rakkautta Jeesuksen vereenonkaan Pyhän Hengen Temppeli?
- muukalainen 4
SofiaDaan kirjoitti:
"Etsikää Herraa, niin te saatte Elää."se.
Kun kyseltäisiinkin itseltä Herralta Jeesukselta
mikä on totuus. saivartaja kirjoitti:
Moni uskova lukee raamattua hyvin paljon. Ajatukset ja teot ovat hyvin puhtaat sekä omantunnon huomauttavan tarkkailun alla. Elämän asenne on kristillinen, ja usko on nimenomaisesti uskoa, eli ojentautumista sitä kohden jota ei näe.
Jumala vastaa rukoukseen rauhalla, siunauksella ja ajallisellakin oikea-aikaisella avulla.
Näyttää kuitenkin siltä että jokin puuttuu, eli oikeampi usko onkin sellaista jossa rukoukseen vastataan äänellisin sanoin, kuten normaalissa keskustelussa ja vielä parempi on sellainen usko jossa on lisäksi mukana Kristus-näky.
Tätä hierarkiaa tai astetta olet ilmeisesti tarkoittamassa, jossa erehtymisen vaara minimoituu olemattomiin?En missään tapauksessa. Missä Raamatussa tällaista vaadittaisiin pelastuksen ehtona tai edes tavoittelemisen arvoisena asiana!
Mielestäni niissä juuri on päinvastoin todella suuri harhaanmenemisen vaara heikolle ihmiselle. Ja niissä myös mennään rajusti eksytyksen puolelle hurmahenkien harhoihin tänä päivänä.
Sisäinen, täydellinen vakuuttuminen ei kaipaa tällaisia. Jumala voi niitä tahdostansa antaa, mutta se on Hänen asiansa ja oltava Hänen aloitteestaan. Meitä ei ole käsketty tällaisia nimenomaisesti tavoittelemaan, vaan "etsikää Herraa, niin te saatte Elää".
Mitä tulee siihen, että Jumala niitä kyllä joillekin antaa, niin sehän nähdään jo Raamatusta. Se annetaan silloin yhteiseksi hyödyksi, palautukseksi, parannukseksi. Älkää tehkö pahaa minun profeetoilleni! Kuulkaa pasuunan ääntä!- sekaisin
SofiaDaan kirjoitti:
En missään tapauksessa. Missä Raamatussa tällaista vaadittaisiin pelastuksen ehtona tai edes tavoittelemisen arvoisena asiana!
Mielestäni niissä juuri on päinvastoin todella suuri harhaanmenemisen vaara heikolle ihmiselle. Ja niissä myös mennään rajusti eksytyksen puolelle hurmahenkien harhoihin tänä päivänä.
Sisäinen, täydellinen vakuuttuminen ei kaipaa tällaisia. Jumala voi niitä tahdostansa antaa, mutta se on Hänen asiansa ja oltava Hänen aloitteestaan. Meitä ei ole käsketty tällaisia nimenomaisesti tavoittelemaan, vaan "etsikää Herraa, niin te saatte Elää".
Mitä tulee siihen, että Jumala niitä kyllä joillekin antaa, niin sehän nähdään jo Raamatusta. Se annetaan silloin yhteiseksi hyödyksi, palautukseksi, parannukseksi. Älkää tehkö pahaa minun profeetoilleni! Kuulkaa pasuunan ääntä!No eihän tässä sitten ole tavanomaisen ja Sinun ajatuksissa mitään eroa.
Ihmettelen vaan mistä te olette oikein kiistelleetkään? Vai onko Sunilla tai Muukalaisella joku muu näkemys?
Mikä sitten on se porttoseurakuntalainen? sekaisin kirjoitti:
No eihän tässä sitten ole tavanomaisen ja Sinun ajatuksissa mitään eroa.
Ihmettelen vaan mistä te olette oikein kiistelleetkään? Vai onko Sunilla tai Muukalaisella joku muu näkemys?
Mikä sitten on se porttoseurakuntalainen?Teuvo tai muukalainenkaan missään ole laittanut pelastuksen ehdoksi joittenkin äänien kuulemisia tai näkyjä. Nämä tämmöiset ovat niitä pilkkaajien poskettomia väitteitä, jossa tahallaan tahdotaan asia käsittää väärin.
Jos haluat päästä selville, missä on eroa, niin ota esille Teuvon viimeinen aloitus ja lue ensiksi vaikka kirjoitukseni "Synnit täytyy tunnustaa".
Porttoseurakuntalainen on se, joka on rakkautensa luvannut Herralle Jeesukselle, mutta onkin sydämessään salaa maailman oma ja pettää rakastaan. Sydämem ympärileikkaus Pyhässä Hengessä on jäänyt tapahtumatta.- Sunin tekstiä
SofiaDaan kirjoitti:
Teuvo tai muukalainenkaan missään ole laittanut pelastuksen ehdoksi joittenkin äänien kuulemisia tai näkyjä. Nämä tämmöiset ovat niitä pilkkaajien poskettomia väitteitä, jossa tahallaan tahdotaan asia käsittää väärin.
Jos haluat päästä selville, missä on eroa, niin ota esille Teuvon viimeinen aloitus ja lue ensiksi vaikka kirjoitukseni "Synnit täytyy tunnustaa".
Porttoseurakuntalainen on se, joka on rakkautensa luvannut Herralle Jeesukselle, mutta onkin sydämessään salaa maailman oma ja pettää rakastaan. Sydämem ympärileikkaus Pyhässä Hengessä on jäänyt tapahtumatta.Horros, hurmos ja hurmahenget
Kirjoittanut: TeuvoSuni 21.3.2006 klo 20.00
Ollessani 10-12 vuotias, olin Ylämaan seurakunnan poikaleirillä. Istuimme
erään järven rannalla kalliolla ja lauloimme yhdessä virttä:
"Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa,
minut kalliisti hän osti, minut nosti kadotuksen kuopasta."
Virren aikana sain kokea ensimmäisen Jumalan antaman näyn, kun taivaasta
tuli alasa kirkas valokiila, joka täytti koko sylini, ja antoi minulle
tavattoman ihanan tunteen, kun katselin sitä valonsädettä, joka sylistäni
kohosi kapenevana kiilana kohti korkeuksia. Ei sitä kukaan muu nähnyt,
enkä siitä kenellekään mitään puhunut. Ihmettelin vain, että mitähän tämäkin
mahtoi tarkoittaa, ja miksi se juuri minulle annettiin. En kokenut,
että olisin siinä joutunut johonkin horrokseen tai hurmokseen.
Sillä tuskin tuon ikäinen poika edes näitä sanoja ja niiden merkitystä ymmärsikään.
Tästä kului sitten aikaa lähes 40 vuotta, kun tämä sama virsi tuli muuttamaan
elämäni täydellisesti. Olimme sunnuntaina 11. elokuuta 1985 Lappeenrannan
kirkossa, kun edellisenä päivänä olimme saattaneet hautaan vaimoni isän.
Olin tuolloin uskon suhteen täysin nolla, koska pari vuotta aikaisemmin
oli päästäni poistettu kaikki uskoon liittyvät asiat. Se tapahtui siellä
käärmesuolla, josta olen jo täälläkin aikaisemmin kertonut. Mieltäni kuitenkin
lämmitti kovasti, kun jo kirkkoon mennessä näin virsitaululla virren 456.
Se oli helppo muistaa peräkkäisten numerojen takia.
Kun virsi alkoi, koin, miten minut puettiin kuin pehmeään pumpuliin. Tönäsin vieressä
istuvaa vaimoani kylkeen ja sanoin: "Tämä on minun virsi:" Sen jälkeen meni silmissäni
kirkon alttariseinä täysin mustaksi. Siihen oli vedetty kuin musta samettiverho, johon
isoin kultakirjaimin ilmestyi sanat RAAMATTU ON TOTTA. Muistan, miten minua alkoi
heti hävettää, kun en ollut koskaan tuota kirjaa lukenut. Useamman kerran olin sen
alusta aloittanut, mutta varsin pian se oli aina kesken jäänyt.
Tämän jälkeen tunsin miten pääni päälle laskettiin kuin raskas paino, mutta siitä huolimatta
tunsin kohoavani siitä kirkon penkistä kohti korkeutta. Kirkon näkymät olivat silmistäni
poissa, eikä virttäkään enää kuulunut. Olin valtavan kirkkauden keskellä samanlaisen
ihanan tunteen vallassa kuin kerran lapsena siellä järven rannalla kalliolla.
Pääni päällä tunsin olevan vielä paljon ihanampaa, jota en kuitenkaan saanut nähdä.
Koin heti tuon virren sanoman todeksi, kun minut siinä nostettiin pois kadotuksen kuopasta,
tuhoon tuomittavaksi määrätystä ihmiskäsin tehdystä temppelistä.
Sitten kuulen miehen äänen, joka sanoi: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi,
rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, äläkä tuomitse ettei sinua tuomittaisi." Minulle,
silloin vielä varsin katkeralle ja Jumalan vihan alla olevalle ihmiselle sanottiin siinä kovat sanat.
Hetken kuluttua sama ääni jatkoi: "Ei ole mitään väliä sillä, onko sinulla isä vai ei,
oletko rikas vai köyhä, terve tai sairas, kunhan elät elämäsi niin, että kerran
saavutat tämän kirkkauden." Sen jälkeen tulin luvanneeksi, vaikka ei sitä kysyttykään:
"Tämän takia tahdon lähteä minne vain sinä tahdot minut lähettää."
Näky päättyi siihen, kun katsoin taakseni ja näin selkäni takana syvän mustan rotkon.
En osaa sanoin kuvata sitä olotilaa, kun kirkosta ulos kävelimme. Olin kuin pakkopaidasta,
Jumalan vihan ja monenlaisten lapsuuden traumoista täydelliseen vapauteen
päästetty elinikäiseen vankeuteen tuomittu vanki.
Tätäkään Kristuksen ilmestymistä en kokenut minkäänlaisena horroksena tai hurmoksena,
vaan aivan samanlaisena kokemuksena, joka Paavalillakin oli, kun hän siitä kirjoitti:
"Minun on pakko kerskailla, vaikkei siitä hyötyä olekaan. Siirryn nyt näkyihin ja ilmestyksiin.
Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen.
Oliko hän silloin ruumiissaan vain poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala."
Kaikki ne myöhemmätkin kohtaamiset Kristuksen kanssa ja hänen antamansa kymmenet
erilaiset näyt ja ilmestykset ovat olleet samankaltaisia, vailla mitään hurmoslaisuutta,
vaan hänen antamina normaaleina näkyinä ja ilmestyksinä, joista hän on sanonut:
"Minä olen puhunut profeetoille, minä olen antanut heille näkyjä,
he ovat puhuneet vertauskuvin ja ilmoittaneet minun tahtoni."
Horroksen tai hurmoksen sijasta kuvaan näitä tilanteita vertauksella: Radiossa testataan
joskus hälytysjärjestelmien toimivuutta, jolloin lähetettävä ohjelma keskeytetään
siksi ajaksi, kun välitetään viranomaisten tärkeä viesti tai hätätiedote.
Näin tapahtuu ihmisellekin, kun Jumala haluaa hänelle puhua, antaa näyn tai ilmestyksen.
Silloin hän katkaisee ihmiseltä yhteyden tähän ympärillä olevaan maailmaan, jotta ihminen
pystyy täydellisesti vastaanottamaan Jumalalta tulevan tärkeän asian. Ei tämä sen kummempi asia
ole, vailla mitään hurmosta tai hurmahenkisyyttä.
Miksi sitten Raamatussa näistä tapahtumista tällaista sanaa ja sanontoja käytetään?
Sekin on Jumalan salaisuus. Ehkäpä siksi, kun hän tiesi ihmiskunnan lopulta ajautuvan rajuun
eksytykseen, niin silloin näiden ilmaisujenkin kautta siihen saadaan mukaan suuret ihmisjoukot,
jotka eivät ole vastaanottaneet rakkautta totuuteen. Siksi Saatana tuli tämänkin omimaan
yhdeksi eksytyksen välineeksi, kuten teki jo kuningas Saulinkin kohdalla, kun Herran Henki
oli hänestä poistunut ja Saatanan paha henki tullut tilalle:
"Hänkin riisui vaattensa ja riehui hurmoksessa Saulin edessä kunnes kaatui maahan, ja siinä hän
makasi alastomana koko sen päivän ja yön. Näin syntyi sananparsi "Onko Saulkin profeetta."
Näin Jumala antaa myös tänä päivänä ajautua jos jonkinlaiseen hurmokseen ja horrokseen
kaikki ne, jotka ovat hänen totuutensa hylänneet, kuten kirjoitettu on:
"Sillä Herra on vaivuttanut teidät raskaaseen horrokseen ja sokaissut
teidän silmänne, profeettanne, ja verhonnut päänne, näkijänne." - saivartaja
SofiaDaan kirjoitti:
Teuvo tai muukalainenkaan missään ole laittanut pelastuksen ehdoksi joittenkin äänien kuulemisia tai näkyjä. Nämä tämmöiset ovat niitä pilkkaajien poskettomia väitteitä, jossa tahallaan tahdotaan asia käsittää väärin.
Porttoseurakuntalainen on se, joka on rakkautensa luvannut Herralle Jeesukselle, mutta onkin sydämessään salaa maailman oma ja pettää rakastaan. Sydämem ympärileikkaus Pyhässä Hengessä on jäänyt tapahtumatta.Mitä tarkoittaa sydämen ympärileikkaus Pyhässä Hengessä, eli milloin se on täysin oikeanlaatuinen?
Sunin tekstiä kirjoitti:
Horros, hurmos ja hurmahenget
Kirjoittanut: TeuvoSuni 21.3.2006 klo 20.00
Ollessani 10-12 vuotias, olin Ylämaan seurakunnan poikaleirillä. Istuimme
erään järven rannalla kalliolla ja lauloimme yhdessä virttä:
"Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa,
minut kalliisti hän osti, minut nosti kadotuksen kuopasta."
Virren aikana sain kokea ensimmäisen Jumalan antaman näyn, kun taivaasta
tuli alasa kirkas valokiila, joka täytti koko sylini, ja antoi minulle
tavattoman ihanan tunteen, kun katselin sitä valonsädettä, joka sylistäni
kohosi kapenevana kiilana kohti korkeuksia. Ei sitä kukaan muu nähnyt,
enkä siitä kenellekään mitään puhunut. Ihmettelin vain, että mitähän tämäkin
mahtoi tarkoittaa, ja miksi se juuri minulle annettiin. En kokenut,
että olisin siinä joutunut johonkin horrokseen tai hurmokseen.
Sillä tuskin tuon ikäinen poika edes näitä sanoja ja niiden merkitystä ymmärsikään.
Tästä kului sitten aikaa lähes 40 vuotta, kun tämä sama virsi tuli muuttamaan
elämäni täydellisesti. Olimme sunnuntaina 11. elokuuta 1985 Lappeenrannan
kirkossa, kun edellisenä päivänä olimme saattaneet hautaan vaimoni isän.
Olin tuolloin uskon suhteen täysin nolla, koska pari vuotta aikaisemmin
oli päästäni poistettu kaikki uskoon liittyvät asiat. Se tapahtui siellä
käärmesuolla, josta olen jo täälläkin aikaisemmin kertonut. Mieltäni kuitenkin
lämmitti kovasti, kun jo kirkkoon mennessä näin virsitaululla virren 456.
Se oli helppo muistaa peräkkäisten numerojen takia.
Kun virsi alkoi, koin, miten minut puettiin kuin pehmeään pumpuliin. Tönäsin vieressä
istuvaa vaimoani kylkeen ja sanoin: "Tämä on minun virsi:" Sen jälkeen meni silmissäni
kirkon alttariseinä täysin mustaksi. Siihen oli vedetty kuin musta samettiverho, johon
isoin kultakirjaimin ilmestyi sanat RAAMATTU ON TOTTA. Muistan, miten minua alkoi
heti hävettää, kun en ollut koskaan tuota kirjaa lukenut. Useamman kerran olin sen
alusta aloittanut, mutta varsin pian se oli aina kesken jäänyt.
Tämän jälkeen tunsin miten pääni päälle laskettiin kuin raskas paino, mutta siitä huolimatta
tunsin kohoavani siitä kirkon penkistä kohti korkeutta. Kirkon näkymät olivat silmistäni
poissa, eikä virttäkään enää kuulunut. Olin valtavan kirkkauden keskellä samanlaisen
ihanan tunteen vallassa kuin kerran lapsena siellä järven rannalla kalliolla.
Pääni päällä tunsin olevan vielä paljon ihanampaa, jota en kuitenkaan saanut nähdä.
Koin heti tuon virren sanoman todeksi, kun minut siinä nostettiin pois kadotuksen kuopasta,
tuhoon tuomittavaksi määrätystä ihmiskäsin tehdystä temppelistä.
Sitten kuulen miehen äänen, joka sanoi: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi,
rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, äläkä tuomitse ettei sinua tuomittaisi." Minulle,
silloin vielä varsin katkeralle ja Jumalan vihan alla olevalle ihmiselle sanottiin siinä kovat sanat.
Hetken kuluttua sama ääni jatkoi: "Ei ole mitään väliä sillä, onko sinulla isä vai ei,
oletko rikas vai köyhä, terve tai sairas, kunhan elät elämäsi niin, että kerran
saavutat tämän kirkkauden." Sen jälkeen tulin luvanneeksi, vaikka ei sitä kysyttykään:
"Tämän takia tahdon lähteä minne vain sinä tahdot minut lähettää."
Näky päättyi siihen, kun katsoin taakseni ja näin selkäni takana syvän mustan rotkon.
En osaa sanoin kuvata sitä olotilaa, kun kirkosta ulos kävelimme. Olin kuin pakkopaidasta,
Jumalan vihan ja monenlaisten lapsuuden traumoista täydelliseen vapauteen
päästetty elinikäiseen vankeuteen tuomittu vanki.
Tätäkään Kristuksen ilmestymistä en kokenut minkäänlaisena horroksena tai hurmoksena,
vaan aivan samanlaisena kokemuksena, joka Paavalillakin oli, kun hän siitä kirjoitti:
"Minun on pakko kerskailla, vaikkei siitä hyötyä olekaan. Siirryn nyt näkyihin ja ilmestyksiin.
Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen.
Oliko hän silloin ruumiissaan vain poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala."
Kaikki ne myöhemmätkin kohtaamiset Kristuksen kanssa ja hänen antamansa kymmenet
erilaiset näyt ja ilmestykset ovat olleet samankaltaisia, vailla mitään hurmoslaisuutta,
vaan hänen antamina normaaleina näkyinä ja ilmestyksinä, joista hän on sanonut:
"Minä olen puhunut profeetoille, minä olen antanut heille näkyjä,
he ovat puhuneet vertauskuvin ja ilmoittaneet minun tahtoni."
Horroksen tai hurmoksen sijasta kuvaan näitä tilanteita vertauksella: Radiossa testataan
joskus hälytysjärjestelmien toimivuutta, jolloin lähetettävä ohjelma keskeytetään
siksi ajaksi, kun välitetään viranomaisten tärkeä viesti tai hätätiedote.
Näin tapahtuu ihmisellekin, kun Jumala haluaa hänelle puhua, antaa näyn tai ilmestyksen.
Silloin hän katkaisee ihmiseltä yhteyden tähän ympärillä olevaan maailmaan, jotta ihminen
pystyy täydellisesti vastaanottamaan Jumalalta tulevan tärkeän asian. Ei tämä sen kummempi asia
ole, vailla mitään hurmosta tai hurmahenkisyyttä.
Miksi sitten Raamatussa näistä tapahtumista tällaista sanaa ja sanontoja käytetään?
Sekin on Jumalan salaisuus. Ehkäpä siksi, kun hän tiesi ihmiskunnan lopulta ajautuvan rajuun
eksytykseen, niin silloin näiden ilmaisujenkin kautta siihen saadaan mukaan suuret ihmisjoukot,
jotka eivät ole vastaanottaneet rakkautta totuuteen. Siksi Saatana tuli tämänkin omimaan
yhdeksi eksytyksen välineeksi, kuten teki jo kuningas Saulinkin kohdalla, kun Herran Henki
oli hänestä poistunut ja Saatanan paha henki tullut tilalle:
"Hänkin riisui vaattensa ja riehui hurmoksessa Saulin edessä kunnes kaatui maahan, ja siinä hän
makasi alastomana koko sen päivän ja yön. Näin syntyi sananparsi "Onko Saulkin profeetta."
Näin Jumala antaa myös tänä päivänä ajautua jos jonkinlaiseen hurmokseen ja horrokseen
kaikki ne, jotka ovat hänen totuutensa hylänneet, kuten kirjoitettu on:
"Sillä Herra on vaivuttanut teidät raskaaseen horrokseen ja sokaissut
teidän silmänne, profeettanne, ja verhonnut päänne, näkijänne."että Jumala todella antaa sille Henkilölle, kenet hän on käyttöönsä valinnut.
Kävi myös ilmi se, että näitä asioita matkii saatana, pettäen ja eksyttäen.
Meidän tulee vain etsiä hartaasti Herraa ja Hänen Totuuttaan. Miten hän sen meille tahtoo vakuuttaa ja ilmaista ja miten meitä ehkä käyttää, se on hänen asiansa, eikä meidän.
Meiltä vain vaaditaan herkkyyttä kuulla hänen ääntään ja kuuliaisuutta totella.- Kirjan lukenut
SofiaDaan kirjoitti:
että Jumala todella antaa sille Henkilölle, kenet hän on käyttöönsä valinnut.
Meidän tulee vain etsiä hartaasti Herraa ja Hänen Totuuttaan. Miten hän sen meille tahtoo vakuuttaa ja ilmaista ja miten meitä ehkä käyttää, se on hänen asiansa, eikä meidän.
Meiltä vain vaaditaan herkkyyttä kuulla hänen ääntään ja kuuliaisuutta totella.Oletko sinä lukenut tuon Sunin kirjan, ja jos olet,
niin oletko todella sitä mieltä, että se kokonaisuudessa
on Pyhän Hengen antamaa tekstiä tälle kansalle?
Oletko sinä Sunin hyvä ystävä eli tunnetteko toisenne? - sekaisin
SofiaDaan kirjoitti:
että Jumala todella antaa sille Henkilölle, kenet hän on käyttöönsä valinnut.
Meiltä vain vaaditaan herkkyyttä kuulla hänen ääntään ja kuuliaisuutta totella.Mistä sen tietää, että jehovalaiset, helluntailaiset ja ortodoksit ym. "porttokirkon" jäsenet eivät vahingossakaan osaa rukoilla oikeaa ja Elävää Jumalaa ja sitä eivät mitenkään, edes sattumaltakaan voisi löytää?
Vilpitön huokauskin on jo huuto Jumalan puoleen, sanotaan raamatussa!? saivartaja kirjoitti:
Mitä tarkoittaa sydämen ympärileikkaus Pyhässä Hengessä, eli milloin se on täysin oikeanlaatuinen?
oikeanlaatuinen silloin, kun siihen ei yksikään ihminen ole päässyt käpälöimään ja sitä valheillansa saastuttamaan ja ihmisopeillaan ja touhuillaan.
Se on Jumalan ja ihmisen välinen, mitä vilpittömin tapahtuma, jossa ihminen luovuttaa kaiken vallan Jumalalle - luopuu kaikesta, laskee kaiken yksin Jumalan varaan. Arvioi vihdoin kaiken roskaksi Jumalalle ja Jeesukselle elämisen rinnalla ja jättäytyy ehdoitta Hänen käsiinsä.
Hän antaa näin puhdistaa sydämensä synnin saastaisuudesta Jeesuksen uhrin ja veren kautta ja antaa katkoa kaikki kahleet maailmaan päin.
Tähän puhdistettuun sydämeen voi Jumala sitten antaa Pyhän Henkensä Valoksi, Viisaudeksi, Voimaksi,Pyhitykseksi ja kaikkikaikeksi. Tämän hän haluaa antaa niille, 'jotka sitä häneltä anovat!'
Nyt voidaan sanoa, että 'ei minulta mitään puutu' ja 'minä tunnen Hänet, johon minä uskon'.
Todellinen sydämem ympärileikkaus on tapahtunut. Ihminen ei ole enää neuvojen tarpeessa - hänellä on Neuvoja. Hän ei kysy ihmisiltä, hän kysyy Herraltansa, jonka hän tuntee.
Tätä nimitetään usein ylpeydeksi, mutta tämä on Jumalan tuntemista Jeesuksen Kristuksen kautta.
Minulle annettiin hyvä neuvo silloin, kun Jumala minua alkoi maailmasta omakseen kutsua:'polta kaikki sillat takanasi!'
Tämä on oikeastaan sitä samaa, mitä enkeli sanoi Lootille:'pakene henkesi edestä!'
Näin minä myös tein,
enkä ole sitä ikinä katunut.
Tämä on sydämen ympärileikkaus Hengessä ja se saa kiitoksensa ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.Kirjan lukenut kirjoitti:
Oletko sinä lukenut tuon Sunin kirjan, ja jos olet,
niin oletko todella sitä mieltä, että se kokonaisuudessa
on Pyhän Hengen antamaa tekstiä tälle kansalle?
Oletko sinä Sunin hyvä ystävä eli tunnetteko toisenne?tunnen Sunia, vaikken ole häntä tavannut. Kirjan sisältöön voin yhtyä, muutamaa erimielisyyttä lukuunottamatta.
sekaisin kirjoitti:
Mistä sen tietää, että jehovalaiset, helluntailaiset ja ortodoksit ym. "porttokirkon" jäsenet eivät vahingossakaan osaa rukoilla oikeaa ja Elävää Jumalaa ja sitä eivät mitenkään, edes sattumaltakaan voisi löytää?
Vilpitön huokauskin on jo huuto Jumalan puoleen, sanotaan raamatussa!?Jumala ei katso missä hänelle rakas ihminen on, vaan sydämeen.
Siksihän hän juuri profeettojensa äänellä kaikkina aikoina on tahtonut koota omansa, niinkuin kana kokoaa poikasensa siipiensä suojaan, mutta me emme ole tahtoneet.
Mitä muuta ilmentää tällainen kutsuva ääni, tulla pois kaikesta valheesta ja eksytyksestä, kuin Jumalan ääretöntä kärsivällisyyttä ja rakkautta kadonnutta lastansa kohtaan!?- muukalainen 4
SofiaDaan kirjoitti:
oikeanlaatuinen silloin, kun siihen ei yksikään ihminen ole päässyt käpälöimään ja sitä valheillansa saastuttamaan ja ihmisopeillaan ja touhuillaan.
Se on Jumalan ja ihmisen välinen, mitä vilpittömin tapahtuma, jossa ihminen luovuttaa kaiken vallan Jumalalle - luopuu kaikesta, laskee kaiken yksin Jumalan varaan. Arvioi vihdoin kaiken roskaksi Jumalalle ja Jeesukselle elämisen rinnalla ja jättäytyy ehdoitta Hänen käsiinsä.
Hän antaa näin puhdistaa sydämensä synnin saastaisuudesta Jeesuksen uhrin ja veren kautta ja antaa katkoa kaikki kahleet maailmaan päin.
Tähän puhdistettuun sydämeen voi Jumala sitten antaa Pyhän Henkensä Valoksi, Viisaudeksi, Voimaksi,Pyhitykseksi ja kaikkikaikeksi. Tämän hän haluaa antaa niille, 'jotka sitä häneltä anovat!'
Nyt voidaan sanoa, että 'ei minulta mitään puutu' ja 'minä tunnen Hänet, johon minä uskon'.
Todellinen sydämem ympärileikkaus on tapahtunut. Ihminen ei ole enää neuvojen tarpeessa - hänellä on Neuvoja. Hän ei kysy ihmisiltä, hän kysyy Herraltansa, jonka hän tuntee.
Tätä nimitetään usein ylpeydeksi, mutta tämä on Jumalan tuntemista Jeesuksen Kristuksen kautta.
Minulle annettiin hyvä neuvo silloin, kun Jumala minua alkoi maailmasta omakseen kutsua:'polta kaikki sillat takanasi!'
Tämä on oikeastaan sitä samaa, mitä enkeli sanoi Lootille:'pakene henkesi edestä!'
Näin minä myös tein,
enkä ole sitä ikinä katunut.
Tämä on sydämen ympärileikkaus Hengessä ja se saa kiitoksensa ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.näin se on.
- muukalainen 4
SofiaDaan kirjoitti:
Jumala ei katso missä hänelle rakas ihminen on, vaan sydämeen.
Siksihän hän juuri profeettojensa äänellä kaikkina aikoina on tahtonut koota omansa, niinkuin kana kokoaa poikasensa siipiensä suojaan, mutta me emme ole tahtoneet.
Mitä muuta ilmentää tällainen kutsuva ääni, tulla pois kaikesta valheesta ja eksytyksestä, kuin Jumalan ääretöntä kärsivällisyyttä ja rakkautta kadonnutta lastansa kohtaan!?mikä estää ymmärtämästä tätä?
Ihmispelko?
Ihmisrakkaus?
Oma minä on niin rakas?
Massa ajattelu? Sillä kyllä suuden porukan tieto totuudesta on
oikeaa, siitä ei voi luopua.
Siis mikä?
- antro
Mielestäni vaihtoehto kolmas on lähinnä oikein, vaikka se ei ole täällä kenenkään mieleen.
Ihmiset jotka luottaa vain siihen mitä kuulevat ja näkevät tai mitä muuttuvilla tunnoillaan tuntevat, ja se lienee hyvinkin oikeutettua mutta muuttuvaista.
Täällä on paljon ihmisiä jotka pystyvät arvostelemaan ja arvottamaan maailmaa, erehtymättömästi, mutta eivät kuitenkaan tunne ja hallitse mieltään ollenkaan.
Uskon olemukseen kuuluu juuri itsensä tunteminen ja sen hallinta. Se on juuri sitä perättyä hengen köyhyyttä, joka ei kaiken aikaa järjestele ajatusten ja tunteittensa rikkauksia tai sitä kuohuavaa, merta jonka Jeesus rauhoitti. Kyseisessä vertauksessa oli kuvaus juuri tästä asiasta.- muukalainen 4
"pientä tarkennusta" Sama ihminen.
Näin ymmärsin että olet nimim.antro.
Otsikko tässä aloituksessa on hyvä. Tästä olemme keskustelleet.
Palaan vielä tuohon "kautta rantain" tekstiin, joka oli toisessa
aloituksessa, kun jäi se vastaus silloin kesken.
Kun oli kysymys Uskosta ja uskosta.
Niillä on todellakin niin suuri ero kuin yöllä ja päivällä.
Toinen usko on kuollutta pimeyden uskoa, joka ei kumpua
Jumalasta vaan ihmisestä itsestään, ihmisopeista.
Mutta toinen Usko on valkeuden Uskoa, jonka Jumala itse on saanut
synnyttää ihmis sydämessä.
Niin paljon kun puhutaankin siihen tyyliin, että kaikki uskon
käsitykset voivat yhtälailla olla oikeita, ettei ole olemassa
mitään yhtä ainoaa oikeaa uskoa.
Tässä tullaan siihen paljon käytettyyn tulkkaukseen, että miten
kukin sitten tulkitseekaan Raamatun sanaa.
Siis emme voi ymmärtää Raamatun sanaa samalla tavalla kun olemme
niin erilaisia ihmisiä.
Niinhän se on saatanakin erilainen (vaikka se on monenlainen,
pukeutuu vieläpä valkeuden enkelin asuun)
ja tulkitsee omalla tavalla raamattua.
Joten mitä tästä voi päätellä?
Ettekö huomaa mihin joudutaan ihmisten tulkintojen tiellä?
Se on totta erilaisia olemme, eri tavoin ajattelemme.
Mutta Jumala on yksi ja sama, Pyhä Henki on yksi ja sama,
Sana on yksi ja sama.
Niin myös ne jotka Jumala on saanut uudestisynnyttää ylhäältä
ovat samaan Jumalaan kiinnitetyt, ovat saman Pyhän Hengen
johdatettavina ja kun näin on niin he saavat saman ymmärryksen
Jumalan sanan Totuudesta.
Nyt siis kysyn vielä, voisiko joku vastata, missä Raamatussa on
sanottu että usko on tulkinnan varainen asia?
Siis että toinen ihminen voi ottaa Jumalan sanan toisella
tavalla vastaan kuin toinen?
Raamatussa ovat kyllä nämä fariseukset ja muut epäuskoiset,
mutta en heitä tarkoita, vaan niitä jotka olivat kohdanneet
Herran Jeesuksen, jotka olivat Herran Jeesuksen omia,
Joita Jumalan Pyhä Henki oli johdattamassa.
Siis ne ihmiset jotka olivat saaneet Pyhän Hengen oppaakseen,
puhuivatko he tulkkaamisesta, että miten nyt kukinenkin asian
omalla kohdallaan sattuu ymmärtämään?
Vai oliko heillä tieto, varma ilmoitus siitä mikä on
Jumalan Totuus, Jumalan tahto.?
Sanoit edelleen;"on jopa vaarallista nostaa omaa uskonkokemustaan
ylipäteväksi toisiin nähden, ja juuri näin olen asiasta
kuullut varoitettavan"
Se on totta, että on vaarallista nostaa HUOM. OMAA uskonkokemusta
ylipäteväksi.
Sillä kokemuksia ja tuntemuksia on pilvin pimein niinkuin tiedämme
ja vielä Jeesuksen nimessä näitä julistetaan.
On siis olemassa valtavan paljon kokemuksia jotka suinkaan eivät
ole Jumalasta.
On sielullisia ihmisetä itsestään tulevia kokemuksia ja sielujen
vihollisen aikaan saamia.
Tässä on juuri tärkeää se, että pystyy erottamaan Hengen ja hengen,
mistä hengestä kokemukset ovat lähtöisin, mitkä ovat kokemuksen
hedelmät.
Mutta ihminen, ihmiset jotka eivät ole Jumalan Pyhän Hengen
johdatettavina eivät pysty näitä valhe henkestä tulevia kokemuksia
tunnistamaan vaan menevät koukkuun.
Ja julistajat jotka ovat väärän vallan alaisia kyllä varoittelevat
niistä ihmisistä jotka ovat todella saaneet kohdata Vapahtajan,
joille Jumala on saanut Elävän Uskon synnyttää.
Että suuri on ero sillä mitä tulee varoa ja mitä ei.
Tekstistäsi seuraavaa;"Usko on silta joka kantaa kappaleen matkaa
ja silta on silta vaikka se rakentuisi hyvin vahvoista tai
keveimmistäkin aineksista."
Usko jonka Jumala on saanut synnyttää on kyllä luja ja vahva.
Se kestää, se pitää, se ei tuulissa heilu ei horju.
Tähän olisi vielä lisättävää, mutta jatkan myöhemmin. - muukalainen 4
muukalainen 4 kirjoitti:
"pientä tarkennusta" Sama ihminen.
Näin ymmärsin että olet nimim.antro.
Otsikko tässä aloituksessa on hyvä. Tästä olemme keskustelleet.
Palaan vielä tuohon "kautta rantain" tekstiin, joka oli toisessa
aloituksessa, kun jäi se vastaus silloin kesken.
Kun oli kysymys Uskosta ja uskosta.
Niillä on todellakin niin suuri ero kuin yöllä ja päivällä.
Toinen usko on kuollutta pimeyden uskoa, joka ei kumpua
Jumalasta vaan ihmisestä itsestään, ihmisopeista.
Mutta toinen Usko on valkeuden Uskoa, jonka Jumala itse on saanut
synnyttää ihmis sydämessä.
Niin paljon kun puhutaankin siihen tyyliin, että kaikki uskon
käsitykset voivat yhtälailla olla oikeita, ettei ole olemassa
mitään yhtä ainoaa oikeaa uskoa.
Tässä tullaan siihen paljon käytettyyn tulkkaukseen, että miten
kukin sitten tulkitseekaan Raamatun sanaa.
Siis emme voi ymmärtää Raamatun sanaa samalla tavalla kun olemme
niin erilaisia ihmisiä.
Niinhän se on saatanakin erilainen (vaikka se on monenlainen,
pukeutuu vieläpä valkeuden enkelin asuun)
ja tulkitsee omalla tavalla raamattua.
Joten mitä tästä voi päätellä?
Ettekö huomaa mihin joudutaan ihmisten tulkintojen tiellä?
Se on totta erilaisia olemme, eri tavoin ajattelemme.
Mutta Jumala on yksi ja sama, Pyhä Henki on yksi ja sama,
Sana on yksi ja sama.
Niin myös ne jotka Jumala on saanut uudestisynnyttää ylhäältä
ovat samaan Jumalaan kiinnitetyt, ovat saman Pyhän Hengen
johdatettavina ja kun näin on niin he saavat saman ymmärryksen
Jumalan sanan Totuudesta.
Nyt siis kysyn vielä, voisiko joku vastata, missä Raamatussa on
sanottu että usko on tulkinnan varainen asia?
Siis että toinen ihminen voi ottaa Jumalan sanan toisella
tavalla vastaan kuin toinen?
Raamatussa ovat kyllä nämä fariseukset ja muut epäuskoiset,
mutta en heitä tarkoita, vaan niitä jotka olivat kohdanneet
Herran Jeesuksen, jotka olivat Herran Jeesuksen omia,
Joita Jumalan Pyhä Henki oli johdattamassa.
Siis ne ihmiset jotka olivat saaneet Pyhän Hengen oppaakseen,
puhuivatko he tulkkaamisesta, että miten nyt kukinenkin asian
omalla kohdallaan sattuu ymmärtämään?
Vai oliko heillä tieto, varma ilmoitus siitä mikä on
Jumalan Totuus, Jumalan tahto.?
Sanoit edelleen;"on jopa vaarallista nostaa omaa uskonkokemustaan
ylipäteväksi toisiin nähden, ja juuri näin olen asiasta
kuullut varoitettavan"
Se on totta, että on vaarallista nostaa HUOM. OMAA uskonkokemusta
ylipäteväksi.
Sillä kokemuksia ja tuntemuksia on pilvin pimein niinkuin tiedämme
ja vielä Jeesuksen nimessä näitä julistetaan.
On siis olemassa valtavan paljon kokemuksia jotka suinkaan eivät
ole Jumalasta.
On sielullisia ihmisetä itsestään tulevia kokemuksia ja sielujen
vihollisen aikaan saamia.
Tässä on juuri tärkeää se, että pystyy erottamaan Hengen ja hengen,
mistä hengestä kokemukset ovat lähtöisin, mitkä ovat kokemuksen
hedelmät.
Mutta ihminen, ihmiset jotka eivät ole Jumalan Pyhän Hengen
johdatettavina eivät pysty näitä valhe henkestä tulevia kokemuksia
tunnistamaan vaan menevät koukkuun.
Ja julistajat jotka ovat väärän vallan alaisia kyllä varoittelevat
niistä ihmisistä jotka ovat todella saaneet kohdata Vapahtajan,
joille Jumala on saanut Elävän Uskon synnyttää.
Että suuri on ero sillä mitä tulee varoa ja mitä ei.
Tekstistäsi seuraavaa;"Usko on silta joka kantaa kappaleen matkaa
ja silta on silta vaikka se rakentuisi hyvin vahvoista tai
keveimmistäkin aineksista."
Usko jonka Jumala on saanut synnyttää on kyllä luja ja vahva.
Se kestää, se pitää, se ei tuulissa heilu ei horju.
Tähän olisi vielä lisättävää, mutta jatkan myöhemmin.hiljeni?
Jatkan edellistä.
Tiedän että tekstini oli pyöristyttävää.
Se koetaan höperöksi jos en sanoisi h....n
kirjoitukseksi.
Mutta te sanotte valkeudessa vaeltavanne,
missä on tämä valkeudessa vaeltaminen näkyvissä?
Te sanotte uskovanne, missä on se usko nähtävänä.
Tiedätte varmaan, että totuutta Jumala tahtoo
salatuimpaan saakka.
Tiedän, että olen saanut ties minkäkinlaisia
nimityksiä, kun olen "liian" varma asiastani.
Mutta tiedän kyllä mitä on olla epävarma,
epäuskoinen, Jumalan hylkäämä, Jumalaa vastaan
kapinoiva.
Tiedän mitä on kun itse minä haluaa elää.
Itse minä haluaa pitää, jos ei nyt ihan kaikkea,
mutta kuitenkin jotakin itselläni omalla minälläni.
Tiedän siis mitä on kun yrittää palvella kahta
herraa, Jumalaa ja mammonaa, tätä maailmaa.
Tiedän siis mitä on kun haluaa säilyttää elämänsä
itsellään.
Mutta nyt tiedän mitä on kun Jeesus on minut
omakseen saanut.
Totisesti, jonka Jumalan Poika vapaaksi saa
tehdä hän on todella vapaa.
Ja saa sanoa kaikki muu on roskaa Jeesuksen
tuntemisen rinnalla.
Tähän minä uskon ja tiedän sen näin olevan,
että vapauteen Jeesus tahtoo vapauttaa.
Mutta joka ihmisen ja ihmisten orja tahtoo
olla, ei sellainen ihminen Jumalan antamaan
vapauteen voi päästä.
Mitä tulee tuohon kun mainitset, että meitä on
vahvoja ja heikkoja, sairaita sekä terveitä yms.
Totta näin on kaikkea tätä on meissä ihmisissä.
Emme mitään ole maan tomua vain, mutta Jumala
on meidät luonut lähes jumal`olennoksi.
Ps.8:6 "Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes
jumal`olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla
ja kirkkaudella."
Niin että mitä se todella tarkoittaa että
Jumala on Pojassaan valmistanut pääsyn takaisin
hänen yhteyteensä?
Onko tarkoitus että alvariinsa tuijotamme itseemme, ihmiseen mitä minä olen, mitä olemme
mitä minä kykenen, mitä me kykenemme?
Jos minä olen kuollut, miksi kuolleeseen laittaa
toivoaan, uskoaan.
Jos Jumala Elää miksi minä en eläisi hänen
kanssaan, miksi en laittaisi toivoani, uskoani
häneen, miksi en tahtoisi hänen Elämän lähteen
antaa minullekin Todellinen Elämä. - Antro
muukalainen 4 kirjoitti:
hiljeni?
Jatkan edellistä.
Tiedän että tekstini oli pyöristyttävää.
Se koetaan höperöksi jos en sanoisi h....n
kirjoitukseksi.
Mutta te sanotte valkeudessa vaeltavanne,
missä on tämä valkeudessa vaeltaminen näkyvissä?
Te sanotte uskovanne, missä on se usko nähtävänä.
Tiedätte varmaan, että totuutta Jumala tahtoo
salatuimpaan saakka.
Tiedän, että olen saanut ties minkäkinlaisia
nimityksiä, kun olen "liian" varma asiastani.
Mutta tiedän kyllä mitä on olla epävarma,
epäuskoinen, Jumalan hylkäämä, Jumalaa vastaan
kapinoiva.
Tiedän mitä on kun itse minä haluaa elää.
Itse minä haluaa pitää, jos ei nyt ihan kaikkea,
mutta kuitenkin jotakin itselläni omalla minälläni.
Tiedän siis mitä on kun yrittää palvella kahta
herraa, Jumalaa ja mammonaa, tätä maailmaa.
Tiedän siis mitä on kun haluaa säilyttää elämänsä
itsellään.
Mutta nyt tiedän mitä on kun Jeesus on minut
omakseen saanut.
Totisesti, jonka Jumalan Poika vapaaksi saa
tehdä hän on todella vapaa.
Ja saa sanoa kaikki muu on roskaa Jeesuksen
tuntemisen rinnalla.
Tähän minä uskon ja tiedän sen näin olevan,
että vapauteen Jeesus tahtoo vapauttaa.
Mutta joka ihmisen ja ihmisten orja tahtoo
olla, ei sellainen ihminen Jumalan antamaan
vapauteen voi päästä.
Mitä tulee tuohon kun mainitset, että meitä on
vahvoja ja heikkoja, sairaita sekä terveitä yms.
Totta näin on kaikkea tätä on meissä ihmisissä.
Emme mitään ole maan tomua vain, mutta Jumala
on meidät luonut lähes jumal`olennoksi.
Ps.8:6 "Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes
jumal`olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla
ja kirkkaudella."
Niin että mitä se todella tarkoittaa että
Jumala on Pojassaan valmistanut pääsyn takaisin
hänen yhteyteensä?
Onko tarkoitus että alvariinsa tuijotamme itseemme, ihmiseen mitä minä olen, mitä olemme
mitä minä kykenen, mitä me kykenemme?
Jos minä olen kuollut, miksi kuolleeseen laittaa
toivoaan, uskoaan.
Jos Jumala Elää miksi minä en eläisi hänen
kanssaan, miksi en laittaisi toivoani, uskoani
häneen, miksi en tahtoisi hänen Elämän lähteen
antaa minullekin Todellinen Elämä.Kiireet, maalliset kiireet vaivaavat monin tavoin.
Ymmärrän kirjoituksesi hyvin pitkälle, ja tekstisi ei ole pyöristyttävää vain enemmänkin mietoa ja jos sanoisi ennakoitavaa, ei pahalla.
Kuten tuolla kautta rantain ja plus hieman alustin niin käytännön elämässä kohtaa monenlaisia asioita, sellaisiakin joista täällä ei keskustella.
Se on totta että ihmisen vaellus pitäisi olla ajatuksineenkin sellaista että se kestää Jumalallisen arvostelun ja sellaista että pystyt tarvittaessa sitä "oikeudessakin" puolustamaan.
Anteeksi vaan, sinun tekstisi on hyvin ihanteellista, hyvin ihanteellista.
Itselläni on asenne että heikkoja haluan puolustaa ja vahvoja taas arvostella sekä koitella.
Olen nähnyt tässä maailmassa niin paljon oikeita ja oikeampia uskoja ja väitöksiä, jotka lyövät toistaan korville, joten kaikki "korottajat" näen tavallaan tiedon tuojina ja koeteltavina.
En tässä välttämättä tarkoita sinua vaan monia tavanomaisia tahoja.
Väsymys painaa joten jatketaan jossain vaiheessa. - muukalainen 4
Antro kirjoitti:
Kiireet, maalliset kiireet vaivaavat monin tavoin.
Ymmärrän kirjoituksesi hyvin pitkälle, ja tekstisi ei ole pyöristyttävää vain enemmänkin mietoa ja jos sanoisi ennakoitavaa, ei pahalla.
Kuten tuolla kautta rantain ja plus hieman alustin niin käytännön elämässä kohtaa monenlaisia asioita, sellaisiakin joista täällä ei keskustella.
Se on totta että ihmisen vaellus pitäisi olla ajatuksineenkin sellaista että se kestää Jumalallisen arvostelun ja sellaista että pystyt tarvittaessa sitä "oikeudessakin" puolustamaan.
Itselläni on asenne että heikkoja haluan puolustaa ja vahvoja taas arvostella sekä koitella.
Olen nähnyt tässä maailmassa niin paljon oikeita ja oikeampia uskoja ja väitöksiä, jotka lyövät toistaan korville, joten kaikki "korottajat" näen tavallaan tiedon tuojina ja koeteltavina.
Väsymys painaa joten jatketaan jossain vaiheessa.Jumala näkee sydämen.
Ihmisiltä luulemme salaavamme oikean tilamme,
voimme siinä onnistuakkin, mutta mitä hyötyä
siitä on?
Petämme vain näin itseämme ja muita, ja totuus
on kaukana meistä, eikä voi meitä saavuttaa.
Se on totta, että monenlaista tässä elämässä
kohtaa, mutta se on varma, että Totuutta ei
ole monenlaisia, se on vain yksi ja sen
Jumala sanassaan selkeästi sanoo.
Sen Totuuden yksin Jumalan Pyhä Henki kirkastaa,
sitä eivät ihmisistä " viisammatkaan, oppineimmatkaan voi siis ymmärtää.
Sanot että;"tekstisi on hyvin ihanteellista".
Mitä tarkoitatkaan?
Mutta sanon, että onneni on olla Herraa lähellä.
Jeesus on minun Elämäni, kaikkeni.
Ja tiedän että hän tahtoisi päästä kaikkien
ihmisten Todelliseksi Vapahtajaksi ja Herraksi.
Hän tahtoo heikkoja auttaa, nostaa alas painuneet,
jos vain tällainen heikko ja alaspainettu
synnin orja hänen puoleensa huutaa ja armoa
anoo.
Tämän olen itse saanut kokea, ja näin Jumala
sanassaan sanoo.
Raamatun Sana on todella Totta.
Vielä tekstistäsi: " Olen nähnyt tässä maailmassa
niin paljon oikeita ja oikeampia uskoja ja
väitöksiä, jotka lyövät toisiaan korville"
Tämä on tätä valtavaa eksytystä, kun sanotaan;
tule tänne Jeesus on täällä, ja taas toisaalla
ja toisaalla...sanotaan tule tänne Jeesus on
täällä.
Ja missä Jeesus asuu.
Jeesus asuu niiden luona joilla on murtunut
mieli särjetty sydän, sillä murtuneen hän
tahtoo parantaa ja särkyneen tehdä ehjäksi. - muukalainen 4
muukalainen 4 kirjoitti:
Jumala näkee sydämen.
Ihmisiltä luulemme salaavamme oikean tilamme,
voimme siinä onnistuakkin, mutta mitä hyötyä
siitä on?
Petämme vain näin itseämme ja muita, ja totuus
on kaukana meistä, eikä voi meitä saavuttaa.
Se on totta, että monenlaista tässä elämässä
kohtaa, mutta se on varma, että Totuutta ei
ole monenlaisia, se on vain yksi ja sen
Jumala sanassaan selkeästi sanoo.
Sen Totuuden yksin Jumalan Pyhä Henki kirkastaa,
sitä eivät ihmisistä " viisammatkaan, oppineimmatkaan voi siis ymmärtää.
Sanot että;"tekstisi on hyvin ihanteellista".
Mitä tarkoitatkaan?
Mutta sanon, että onneni on olla Herraa lähellä.
Jeesus on minun Elämäni, kaikkeni.
Ja tiedän että hän tahtoisi päästä kaikkien
ihmisten Todelliseksi Vapahtajaksi ja Herraksi.
Hän tahtoo heikkoja auttaa, nostaa alas painuneet,
jos vain tällainen heikko ja alaspainettu
synnin orja hänen puoleensa huutaa ja armoa
anoo.
Tämän olen itse saanut kokea, ja näin Jumala
sanassaan sanoo.
Raamatun Sana on todella Totta.
Vielä tekstistäsi: " Olen nähnyt tässä maailmassa
niin paljon oikeita ja oikeampia uskoja ja
väitöksiä, jotka lyövät toisiaan korville"
Tämä on tätä valtavaa eksytystä, kun sanotaan;
tule tänne Jeesus on täällä, ja taas toisaalla
ja toisaalla...sanotaan tule tänne Jeesus on
täällä.
Ja missä Jeesus asuu.
Jeesus asuu niiden luona joilla on murtunut
mieli särjetty sydän, sillä murtuneen hän
tahtoo parantaa ja särkyneen tehdä ehjäksi.nyt kommentoin kirjoitustasi "pientä tarkennusta".
Sanot:"Ei raamattu ole vastenmielistä vaan se että sanoilla
taiteillaan, ymmärtäen tai ymmärtämättä juurikaan niitä,
tai lauseita käytetään henkilökohtaisina taisteluvälineinä."
Tämä on totta. Paljonhan täällä käytetään samoja raamatun
kohtia joita ei osata sanoa miten ne ovat tulleet elämäksi
elämään.
Joten ne tuntuvat olevan vain opittuja, opetettuja lauseita,
korvakuulolla kuultuja, mutta eivät kirjoittajan elämässä
todella Elä.
Eivät siis todella ole kohdanneet Eläväksi tekevää Herraa
Jeesusta, joka sanan tekee Eläväksi Pyhän Hengensä kautta.
Se sanonta, että "yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki,
siis Jeesuksen Kristuksen sisällinen tunteminen",
kun sinulta siis tämä puuttuu niin todella kaikki puuttuu.
Siis tunteeko Jeesus sinut, tunnetko sinä Jeesuksen?
Ja edelleen" Suoraan sanottuna näen suunnilleen maailman
päinvastaisena kuin tavanomaiset uskovat"
Enpä tiedä mitä tällä tarkoitat?
Minkälaisena tavanomaiset uskovat näkevät maailman?
En tiedä, mutta se mikä on nähtävänä, niin siihen käsitykseen
on tullut, että "uskovat" kyllä näkevät, että paljon pahaa
tapahtuu maailmassa, mutta he eivät näe miksi.
Sillä jos he sen näkisivät ja todella näkisivät, että
maailma on pahan vallassa, niin eivät he enää olisi
sanomassa:" Rauhaa vain, rauhaa vain ei mitään hätää"
Mutta kun ei olla tultu näkemään, ei tuntemaan Todellista
Totuutta, niin kaikki todellinen on pimennossa ja tällöin
eletään kaikkinaisessa valheessa.
Tällöin myös Totuus pysyy valheena ja valhe totuutena.
Mutta se on Totuus että tämä maailma on pahan vallassa.
Taistelu ihmissieluista on todella rajua.
Niin monenlaiset kavalat eksytysten juonet ovat, että
valitutkin saattavat eksyä.
Mutta Jumala yksin on voimallinen tiellensä johtamaan
ja tiellänsä pitämään.
Tuosta kun mainitsit toisen ihmisen syyllistämisestä
siis," Ei ihmistä voi noin vaan syyllistää, siitä että
hän on toiseen nähden jotenkin näköalaton,
viimekädessä sitä olemme kaikki."
Niin tiedätkö tämä on yksi niitä ihmisopin hienoja
"korulauseita". Jolla luullaan tekevän hyvää muille
ihmisille, ja luullaan näin vielä että tehdään
palvelusta Jumalalle, kun sana sanoo:
"rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi"
Todellisuudessa tämä ei ole hyvää palvelusta lähimmäiselle
ja vielä vähemmän Jumalan palvelua.
Mutta näinhän se luonnollinen ihminen pyrkii tekemään,
kun ei ole saanut niitä Hengen silmiä jolla Todellinen
Totuus nähdään.
Jumala sanassaan varoittaa tällaisesta väärään rauhaan
hyssyttelystä.
Ja ne jotka ovat saaneet näkevät silmät ja kuulevat
korvat eivät voi olla vaiti.
Lukekaa Hes.33 luku jospa ymmärtäisitte sen vakavuuden,
mitä on, jos tietää eikä varoita ja jos kuulee varoituksen
mutta ei ota varoituksesta vaarin.
Että Jumalan ajatukset ja aivoitukset ovat aivan toiset
kuin ihmisten.
Ja tämä kun sanotaan ei saa syyllistää, mitä se on muuta
kuin, että kielletään, että ihminen olisi syntinen,
läpikotaisin paha, jonka sisimmässä asuisi vain ja
ainoastaan paha.
Ja näin kun ei saa tuoda syntiä, syyllisyyttä julki,
niin ei tarvita todellista vapautustakaan, armahdusta.
Jos ei tule ensin tuomituksi, miten voi tulla armahdetuksi.
Mihin siis tarvitaan armahdusta kun ei olla tuomittukkaan?
Näin ihmisiä sidotaan itse asiassa heidän synneissään,
vaikka luullaan, että tehdään laupeuden työtä,
Jumalan tahdon mukaan, kun näin "rakastetaan".
Siis eletään hirveässä valheessa!!!
Sanot:" Eiköhän tässä elämässä ole rangaistusta kylliksi,
joten oikea tehtävä olisi auttaa itseä ja muita kasvamaan
ihmisinä suuremmiksi, näköalaisemmiksi."
Anteeksi nyt mutta ihmisoppi kukoistaa.
Ihmisen "hyvyys" loistaa.
Asia on niin, että siksi rangaistus pysyy ihmisen päällä,
eikä koskaan lähde sellaisen ihmisen päältä joka on
mielistynyt tämän maailman valheellisiin oppeihin.
Joka ei siis tahdo kuulla mitä Jumala sanoo.
Jumala on valmistanut pääsyn pois rangaistuksen alta,
mutta jos sitä ei nöyrrytä vastaan ottamaan,
niin turhaksi jää silloin Jumalan valmistama armo,
anteeksi anto. - muukalainen 4
muukalainen 4 kirjoitti:
nyt kommentoin kirjoitustasi "pientä tarkennusta".
Sanot:"Ei raamattu ole vastenmielistä vaan se että sanoilla
taiteillaan, ymmärtäen tai ymmärtämättä juurikaan niitä,
tai lauseita käytetään henkilökohtaisina taisteluvälineinä."
Tämä on totta. Paljonhan täällä käytetään samoja raamatun
kohtia joita ei osata sanoa miten ne ovat tulleet elämäksi
elämään.
Joten ne tuntuvat olevan vain opittuja, opetettuja lauseita,
korvakuulolla kuultuja, mutta eivät kirjoittajan elämässä
todella Elä.
Eivät siis todella ole kohdanneet Eläväksi tekevää Herraa
Jeesusta, joka sanan tekee Eläväksi Pyhän Hengensä kautta.
Se sanonta, että "yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki,
siis Jeesuksen Kristuksen sisällinen tunteminen",
kun sinulta siis tämä puuttuu niin todella kaikki puuttuu.
Siis tunteeko Jeesus sinut, tunnetko sinä Jeesuksen?
Ja edelleen" Suoraan sanottuna näen suunnilleen maailman
päinvastaisena kuin tavanomaiset uskovat"
Enpä tiedä mitä tällä tarkoitat?
Minkälaisena tavanomaiset uskovat näkevät maailman?
En tiedä, mutta se mikä on nähtävänä, niin siihen käsitykseen
on tullut, että "uskovat" kyllä näkevät, että paljon pahaa
tapahtuu maailmassa, mutta he eivät näe miksi.
Sillä jos he sen näkisivät ja todella näkisivät, että
maailma on pahan vallassa, niin eivät he enää olisi
sanomassa:" Rauhaa vain, rauhaa vain ei mitään hätää"
Mutta kun ei olla tultu näkemään, ei tuntemaan Todellista
Totuutta, niin kaikki todellinen on pimennossa ja tällöin
eletään kaikkinaisessa valheessa.
Tällöin myös Totuus pysyy valheena ja valhe totuutena.
Mutta se on Totuus että tämä maailma on pahan vallassa.
Taistelu ihmissieluista on todella rajua.
Niin monenlaiset kavalat eksytysten juonet ovat, että
valitutkin saattavat eksyä.
Mutta Jumala yksin on voimallinen tiellensä johtamaan
ja tiellänsä pitämään.
Tuosta kun mainitsit toisen ihmisen syyllistämisestä
siis," Ei ihmistä voi noin vaan syyllistää, siitä että
hän on toiseen nähden jotenkin näköalaton,
viimekädessä sitä olemme kaikki."
Niin tiedätkö tämä on yksi niitä ihmisopin hienoja
"korulauseita". Jolla luullaan tekevän hyvää muille
ihmisille, ja luullaan näin vielä että tehdään
palvelusta Jumalalle, kun sana sanoo:
"rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi"
Todellisuudessa tämä ei ole hyvää palvelusta lähimmäiselle
ja vielä vähemmän Jumalan palvelua.
Mutta näinhän se luonnollinen ihminen pyrkii tekemään,
kun ei ole saanut niitä Hengen silmiä jolla Todellinen
Totuus nähdään.
Jumala sanassaan varoittaa tällaisesta väärään rauhaan
hyssyttelystä.
Ja ne jotka ovat saaneet näkevät silmät ja kuulevat
korvat eivät voi olla vaiti.
Lukekaa Hes.33 luku jospa ymmärtäisitte sen vakavuuden,
mitä on, jos tietää eikä varoita ja jos kuulee varoituksen
mutta ei ota varoituksesta vaarin.
Että Jumalan ajatukset ja aivoitukset ovat aivan toiset
kuin ihmisten.
Ja tämä kun sanotaan ei saa syyllistää, mitä se on muuta
kuin, että kielletään, että ihminen olisi syntinen,
läpikotaisin paha, jonka sisimmässä asuisi vain ja
ainoastaan paha.
Ja näin kun ei saa tuoda syntiä, syyllisyyttä julki,
niin ei tarvita todellista vapautustakaan, armahdusta.
Jos ei tule ensin tuomituksi, miten voi tulla armahdetuksi.
Mihin siis tarvitaan armahdusta kun ei olla tuomittukkaan?
Näin ihmisiä sidotaan itse asiassa heidän synneissään,
vaikka luullaan, että tehdään laupeuden työtä,
Jumalan tahdon mukaan, kun näin "rakastetaan".
Siis eletään hirveässä valheessa!!!
Sanot:" Eiköhän tässä elämässä ole rangaistusta kylliksi,
joten oikea tehtävä olisi auttaa itseä ja muita kasvamaan
ihmisinä suuremmiksi, näköalaisemmiksi."
Anteeksi nyt mutta ihmisoppi kukoistaa.
Ihmisen "hyvyys" loistaa.
Asia on niin, että siksi rangaistus pysyy ihmisen päällä,
eikä koskaan lähde sellaisen ihmisen päältä joka on
mielistynyt tämän maailman valheellisiin oppeihin.
Joka ei siis tahdo kuulla mitä Jumala sanoo.
Jumala on valmistanut pääsyn pois rangaistuksen alta,
mutta jos sitä ei nöyrrytä vastaan ottamaan,
niin turhaksi jää silloin Jumalan valmistama armo,
anteeksi anto.tuohon "pientä tarkennusta"
Sanot: "Suurin haaste olisi oppia tuntemaan itsensä
paremmin, niin vahvuuksineen sekä heikkouksineen,
koska muuta maailmaa meillä ei ole kuin se mitä
itse mukanamme kannamme."
Kuule tämä on näitä hienoja ihmisviisauksia,
ihmisoppeja.
Miksi kaivella ja kaivella synnin turmelemaa,
läpikotaisin saastuttamaa minää.
Se ei siitä paremmaksi muutu, sieltä ihmisen
sisimmästä ei löydy mitään hyvää vaikka miten
etsii ja näin luulottelee.
Ei.
Meidät on luotu Jumalan yhteyteen.
Syntiinlankeemuksessa ihminen eroon joutui
Jumalasta, mutta Jumala on meille valmistanut
pääsyn takaisin hänen yhteyteensä Pojassaan,
jossa kaikki täyteys on.
Ja Jumalan tahto on että me tulisimme ristiinnaulituksi hänen Poikansa kanssa,
niin että ei enää eläisi ihmisen minä, vaan
Jeesus ihmisessä.
Että ei enää minä, minä, vaan Jeesus minussa.
Saako siis Jeesus asua sinun sydämesi Vapahtajana
ja Herrana?
Vai oletko itse itsesi Herra?
Siis kumpi johtaa, ohjaa sinua itse vaiko Jeesus?
Tästä ja vain tästä on kysymys kuka meitä saa
hallita.
Tästä riippuu olenko kirouksen vai Jumalan
Siunauksen tiellä.
Jos uskon laveaa tietä tahdon kulkea, silloin
olen itse itseni herra ja minua johtaa väärä
henki kaikkeen vääryyteen.
Mutta jos janoan Elävää Jumalaa, hänen yhteyteensä
hän johdattaa silloin Elämän kaidalle tielle
jolla tiellä Jumalan Pyhä Henki johdattaa
kaikkeen Totuuteen.
"Elämässä on monia polkuja, oikoteitä ja suuria
vaarojakin,"
En tiedä mitä tarkoitat?
Kun ei ole todellisuudessa olemassa kuin vain
kaksi elämän tietä.
Ne muut tiet, polut ovat harhaa, ihmisten
keksimiä juttuja, lieventämään sitä tosiasiaa, että ihminen joko on lavean tien kulkija joka
johtaa iankaikkiseen eroon Jumalasta tai sitten
hän on Elämän kaidan tien kulkija joka johtaa
iankaikkiseen elämään Taivaissa.
Vielä kysyn, voitko vastata miksi sanot että
"porttikokemus" menee raamattupalstan ulkopuoliseksi aiheeksi?
Itse Herra Jeesus raamatussa tämän kehoituksen
antaa;" menkää ahtaasta portista sisälle..." - muukalainen 4
Antro kirjoitti:
Kiireet, maalliset kiireet vaivaavat monin tavoin.
Väsymys painaa joten jatketaan jossain vaiheessa.sai hiljaiseksi?
- antro
muukalainen 4 kirjoitti:
sai hiljaiseksi?
Nämä uskonolemusasiat ovat kaikkinensa hyvin erilaisia. Joku nojaa enemmän tietoon ja toinen tunteeseen.
Toiset ovat hyvin vahvoja sekä varmoja ja toiset nojaa luottamukseen sekä Luojansa armeliaisuuteen, siksi oikean uskon rajanvetoa on paha vetää.
Mielestäni oikean uskon formaatti löytyi raamatun kolmelta ristiltä. Keskellä oli esikuva ja ihanne, hänen viereltään löytyi armahdettu syntinen, joka uskoi Kristuksen lupaukseen ja kolmas ei uskonut mihinkään.
Täytyy myöntää että henkilökohtaisesti olen tavallaan täysin epävarma omasta tulevaisuudestani ja olen myös epäilevä muidenkin varmuuden todellisuudesta.
Omat vähäiset ja hämmentävät kokemukseni ovat olleet tavallaan luomassa ristiriitaa todellisuuden, uskon ja elämän ymmärtämiseksi, mutta niin taitaa olla vähän jokaisenkin elämässä. Joskus käy hieman kateeksi sellaista ihmistä joka elää pienessä turvatussa uskossansa. - piena.
antro kirjoitti:
Nämä uskonolemusasiat ovat kaikkinensa hyvin erilaisia. Joku nojaa enemmän tietoon ja toinen tunteeseen.
Toiset ovat hyvin vahvoja sekä varmoja ja toiset nojaa luottamukseen sekä Luojansa armeliaisuuteen, siksi oikean uskon rajanvetoa on paha vetää.
Mielestäni oikean uskon formaatti löytyi raamatun kolmelta ristiltä. Keskellä oli esikuva ja ihanne, hänen viereltään löytyi armahdettu syntinen, joka uskoi Kristuksen lupaukseen ja kolmas ei uskonut mihinkään.
Täytyy myöntää että henkilökohtaisesti olen tavallaan täysin epävarma omasta tulevaisuudestani ja olen myös epäilevä muidenkin varmuuden todellisuudesta.
Omat vähäiset ja hämmentävät kokemukseni ovat olleet tavallaan luomassa ristiriitaa todellisuuden, uskon ja elämän ymmärtämiseksi, mutta niin taitaa olla vähän jokaisenkin elämässä. Joskus käy hieman kateeksi sellaista ihmistä joka elää pienessä turvatussa uskossansa.Vahva ja vankka usko tarkoittaa useimmiten hyvin pientä maailmaa ja tietämystä, ja se sallittakoon.
Raamatussa sanotaan että ei ole kannattavaa kerätä maallisia aarteita vaan taivaallisia.
Näillä aarteilla ei tarkoiteta uskonnollisen kirjatietämyksen lisäämistä ja sen tuomaa lisääntyvää turvaa, vaan yksinkertaisesti tiedon, taidon, osaamisen ja ymmärtämisen lisääntymistä, elämänhallintaa.
Miksi näin on tai miksi näin ei olisi?
Lähtökohtaisesti me elämme vain tätä hetkeä ja tätä päivää, sillä huomista ei ole eikä tule.
Uskonelämä joka kasvattaa ihmistä jo tätä hetkeä varten ei voi olla väärää.
Kuten aiemmin oli jossakin keskustelussa puheena että ajatuselämän ja tunteen puhdistaminen on huomioitava ja tärkeä prosessi, mutta se ei kyllä tunnu ketään kiinnostavan. Se on juuri oikean uskon tärkein lähtökohta, sillä usko on tunteen, tahdon ja ajatuksen yhdensuuntaisuutta, tietoa ja vastuuta.
Ortodokseilla on periaatteena hieno ristinmerkkiperinne, jota tehtäessä lihaa kiusaten ylennetään hetkellisesti ajatus rukoukseen jossa pyydetään korkeimman siunausta ajatuksen, tunteen ja kättemme työn osalle.
Tällaisilla pienillä mielenmuutoksilla voidaan vaikuttaa ajatusten ja tunteiden puhdistautumiseen ja se on juuri ihmisen tehtävä.
Oma systemaattisempi mahdollisuus on antautua tarkoitukselliseen (uskon) kasvatustoimintaan, oikealla rukoustoiminnalla, paastolla ja hiljentymisellä. Näistä käytetään nimitystä kontemplaatio, meditaatio yms. Ne ovat pelottavia ja mystisiä nimityksiä mutta sinällään joillekin tiedostamattomasti aivan tavallisia asioita.
Näiden tuomat mielenmuutokset ovat usein vääjäämättömiä, jotka johtavat syvempiin kokemuksiin, kohtaamisiin ja esim. laajasti siteerattuun ahtaanportintapaisiin asioihin.
Tapahtuu usein myös unimaailman selkeytymistä, sen valvetietoisuutta.
Seuraava kysymys on tietysti se että mitä sitten, ja nämä ei liity millään tavoin uskonasioihin?
Kyllä liittyvät ja ehdottomasti. - muukalainen 4
antro kirjoitti:
Omat vähäiset ja hämmentävät kokemukseni ovat olleet tavallaan luomassa ristiriitaa todellisuuden, uskon ja elämän ymmärtämiseksi, mutta niin taitaa olla vähän jokaisenkin elämässä. Joskus käy hieman kateeksi sellaista ihmistä joka elää pienessä turvatussa uskossansa.tarkoitetaan vahvaa, vahvoja ihmisiä, niin eipä sellaista,
sellaisia löydy, sillä kaikki ihmiset ovat heikkoja,
pelkkää maan tomua.
Inhimillisessä mielessä voidaan puhua, että toinen ihminen on
vahvempi kuin toinen ja että on olemassa muita heikompia ihmisiä.
Mutta Jumalan edessä olemme kaikki saman arvoisia,
maan tomua, tuulen hengäystä, ei siis mitään.
Mutta kuitenkin sana sanoo, että Jumala teki ihmisen lähes jumalolennoksi,
omaksi kuvakseen.
Olemme siis maantomua, ei mitään, mutta kuitenkin luotu lähes
jumalolennoksi, Jumalan kuvaksi.
Mitä tämä tarkoittaa muuta, kuin että itsessämme emme mitään ole,
mutta Jumalan lapsena, Jumalan yhteydessä olemme hänen kaltaisiaan,
kaltaisekseen hän on meidät luonut.
Siksi se, että "uskovat" julistavat sitä mitä ihminen on,
mitä uskovakin ihminen on, siis vajavainen, kaikin tavoin puutteellinen,
himoitsee erilaisia syntejä jopa elää niissä, kun ihminen kerta on
syntinen ei se silloin muuta voi kun tehdä syntiä, ja himoita sitä.
Mitä muuta tällainen "usko" on kun ihmisjärjen tuottamaa uskoa.
Sillä se usko on todella aivan muuta mikä Jumalasta on lähtöisin.
Se usko joka Jumalasta on, ei ole minä keskeistä, ihmiskeskeistä.
Se usko joka Jumalasta on lähtöisin ei ole vajaata, epätäydellistä.
Se usko jonka Jumala antaa on täydellistä, puhdasta.
Se usko jonka Jumala antaa on lujaa luottamusta häneen, eikä
ihmiseen itseensä, muihin ihmisiin.
Hebr.11 luvussa on nähtävänä se usko jonka Jumala on antanut.
Niin että miten siis ilmenee Jumalan antama Usko?
Katsotaanko siinä omaan minään, toisen minään vaiko Jumalaan?
Sanot;" Mielestäni oikean uskon formaatti löytyi raamatun kolmelta ristiltä.
Keskellä oli esikuva ja ihanne, hänen viereltään löytyi armahdettu
syntinen, joka uskoi Kristuksen lupaukseen ja kolmas ei uskonut
mihinkään."
Tämä on se valtava tapahtuma jossa Jumala valmisti meille
pääsyn takaisin hänen yhteyteensä.
Tämä on se valtava rakkauden osoitus meitä langenneita syntisiä kohtaan.
Tämän kun ihminen saa tulla tuntemaan kaikki muu menettää merkityksensä.
Fil.3 luku puhukoon puolestaan, mielelläni sen kopsaisin, mutta uskon
että jolla Jumalan sanan jano on lukee sen raamatustaan,
jospa Herra Jeesus itse saisi puhua, saisi kiinnittää katseen häneen
eikä enää tuijotettaisi toiseen ihmiseen tai itseensä.
Ja tästä ristinryöväristä, joka sanoi Jeesukselle, muista minua
kun tulet valtakuntaasi, on osoitus siitä että ei ole niin suurta
syntistä jota Jeesus ei armahtaisi.
Kaikki olemme samalla tavalla syntiä tehneet jos emme teoin niin ajatuksin
olemme kaikki rikkoneet Jumalan kymmentä käskyä vastaan.
Ei voi siis kukaan kerskata sillä että olisi parempi kuin tuo toinen, että
minä en ole rikkonut sitä tai sitä käskyä vastaan.
Että kaikessa olemme yhtälailla vikapäät.
Mutta se että ristinryöväri käsitetään niin, että elän minä tämän elämän
miten elän, Jeesus minut kuitenkin armahtaa kun lähtöhetkeni koittaa,
niin se on järkyttävää eksytystä.
Mitä tulee tuohon epävarmuutteen, epäilykseen, niin tiedän sen mitä se on.
Mutta nyt tiedän mitä on kun Jeesus on minut saanut vapauttaa synnin ja
saatanan kahleista.
Turhaan ei Jeesus sanonut; anokaa niin teille annetaan, etsikää niin te
löydätte, kolkuttakaa niin teille avataan. - antro
muukalainen 4 kirjoitti:
tarkoitetaan vahvaa, vahvoja ihmisiä, niin eipä sellaista,
sellaisia löydy, sillä kaikki ihmiset ovat heikkoja,
pelkkää maan tomua.
Inhimillisessä mielessä voidaan puhua, että toinen ihminen on
vahvempi kuin toinen ja että on olemassa muita heikompia ihmisiä.
Mutta Jumalan edessä olemme kaikki saman arvoisia,
maan tomua, tuulen hengäystä, ei siis mitään.
Mutta kuitenkin sana sanoo, että Jumala teki ihmisen lähes jumalolennoksi,
omaksi kuvakseen.
Olemme siis maantomua, ei mitään, mutta kuitenkin luotu lähes
jumalolennoksi, Jumalan kuvaksi.
Mitä tämä tarkoittaa muuta, kuin että itsessämme emme mitään ole,
mutta Jumalan lapsena, Jumalan yhteydessä olemme hänen kaltaisiaan,
kaltaisekseen hän on meidät luonut.
Siksi se, että "uskovat" julistavat sitä mitä ihminen on,
mitä uskovakin ihminen on, siis vajavainen, kaikin tavoin puutteellinen,
himoitsee erilaisia syntejä jopa elää niissä, kun ihminen kerta on
syntinen ei se silloin muuta voi kun tehdä syntiä, ja himoita sitä.
Mitä muuta tällainen "usko" on kun ihmisjärjen tuottamaa uskoa.
Sillä se usko on todella aivan muuta mikä Jumalasta on lähtöisin.
Se usko joka Jumalasta on, ei ole minä keskeistä, ihmiskeskeistä.
Se usko joka Jumalasta on lähtöisin ei ole vajaata, epätäydellistä.
Se usko jonka Jumala antaa on täydellistä, puhdasta.
Se usko jonka Jumala antaa on lujaa luottamusta häneen, eikä
ihmiseen itseensä, muihin ihmisiin.
Hebr.11 luvussa on nähtävänä se usko jonka Jumala on antanut.
Niin että miten siis ilmenee Jumalan antama Usko?
Katsotaanko siinä omaan minään, toisen minään vaiko Jumalaan?
Sanot;" Mielestäni oikean uskon formaatti löytyi raamatun kolmelta ristiltä.
Keskellä oli esikuva ja ihanne, hänen viereltään löytyi armahdettu
syntinen, joka uskoi Kristuksen lupaukseen ja kolmas ei uskonut
mihinkään."
Tämä on se valtava tapahtuma jossa Jumala valmisti meille
pääsyn takaisin hänen yhteyteensä.
Tämä on se valtava rakkauden osoitus meitä langenneita syntisiä kohtaan.
Tämän kun ihminen saa tulla tuntemaan kaikki muu menettää merkityksensä.
Fil.3 luku puhukoon puolestaan, mielelläni sen kopsaisin, mutta uskon
että jolla Jumalan sanan jano on lukee sen raamatustaan,
jospa Herra Jeesus itse saisi puhua, saisi kiinnittää katseen häneen
eikä enää tuijotettaisi toiseen ihmiseen tai itseensä.
Ja tästä ristinryöväristä, joka sanoi Jeesukselle, muista minua
kun tulet valtakuntaasi, on osoitus siitä että ei ole niin suurta
syntistä jota Jeesus ei armahtaisi.
Kaikki olemme samalla tavalla syntiä tehneet jos emme teoin niin ajatuksin
olemme kaikki rikkoneet Jumalan kymmentä käskyä vastaan.
Ei voi siis kukaan kerskata sillä että olisi parempi kuin tuo toinen, että
minä en ole rikkonut sitä tai sitä käskyä vastaan.
Että kaikessa olemme yhtälailla vikapäät.
Mutta se että ristinryöväri käsitetään niin, että elän minä tämän elämän
miten elän, Jeesus minut kuitenkin armahtaa kun lähtöhetkeni koittaa,
niin se on järkyttävää eksytystä.
Mitä tulee tuohon epävarmuutteen, epäilykseen, niin tiedän sen mitä se on.
Mutta nyt tiedän mitä on kun Jeesus on minut saanut vapauttaa synnin ja
saatanan kahleista.
Turhaan ei Jeesus sanonut; anokaa niin teille annetaan, etsikää niin te
löydätte, kolkuttakaa niin teille avataan.Tämä ketju hautautuu pikkuhiljaa kulman taakse ja unholaan, mutta vastaan vielä aivan lyhyesti. Kuitenkin palaan varmaankin tänne kunhan taas siihen löytyy mahdollisuus, eli kiireet kutsuvat.
Se on totta ettei ehkä kaikilta löydy ajattelun perspektiiviä ajattelemaan näitä elämääkin suurempia asioita. Ei siihen itsekään aina pysty mutta sanotaan että välillä ja melko kirkkaastikin.
Sanot että "uskovat" kokee uskon tuolla tavoin, se on mielenkiintoinen näkökulma ja usein aivan totta, mutta onkohan kuitenkaan kyse tyypillisyydestä?
Muu pohdintasi lähestyy jo "filosofista" ajattelutapaa :-),tai ainakin siinä on raikkaita ajatuksia. Palataan.
on todella vain yksi ainoa.
Ja Hänellä on nimi.
Hän on Jeesus Kristus, Vapahtajamme, Tie, Totuus ja Elämä.
Etsi Häntä, niin löydät koko Totuuden.
Hänen oman lupauksensa mukaan: 'Me tulemme hänen luoksensa ja jäämme hänen tykönsä asumaan'.
Voiko tämän jälkeen enää olla mitään epäselvää. Tämä ei ole ihmisen korottamista, vaan Herran Jeesuksen.
Hänen lupauksensa kaikuu kaikille, joilla korvat on, eikä vain joillekin harvoille!
Jos sitten vain harvat Häntä suostuvat kuulemaan, se ei ole Hänen vikansa, eikä tahtonsa. Hän on totisesti kaikkensa tehnyt meidät pelastaakseen!
Niin kauan kuin maailma pysyy, pysyy myös Hänen lupauksensa vahvana: 'JOKAINEN anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan'.
Jumalan ihmiselle tarjoama aarre on mittaamaton, käsittämätön, yli kaiken ymmärryksen menevä.
Mutta se ei tahdo kelvata.- Victor
"Se on aivan varmaa että Totuutta on pohjimmiltaan vain yhtä sorttia, mutta miten sellaisen voi saavuttaa?"
Niin on ja Totuus on Persoona Jeesus Kristus.
Kristus on Totuus, raamattu on totuutta Totuudesta, teologia on totuutta Totuuden totuudesta.Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen
järkeisopilla (φιλοσοφιας, filosofias) ja tyhjällä petoksella,
pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin
ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. (Kol.2:8)
Teologiaa on montaa sorttia. Se ei silloin voi olla "totuutta Totuuden totuudesta" Teologia perustuu kirkkojen jumaluusoppineiden kirjoituksiin ja käsityksiin Jumalan sanasta. Se ei ole muuta kuin akateemista järkeisoppia ja kokoelma erilaisia ihmisoppeja Jumalasta. Leikki ”rikkinäinen puhelin” kuvaa aika hyvin tätä tilannetta.
Olkoon siis meillä,
niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli;
ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli,
niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin,
vaellamme samaa tietä! (Fil.3:15,16)
Samalla tiellä vaeltaminen on vaikeaa, jos kukin vaeltaa kirkkonsa perinnäissääntöjen tiellä. Mitäpä, jos Jumalan pyhät tyytyisivät pysymään Kristus-tiellä, toinen toisensa kunnioittamisessa kilpaillen ja myöntäen, että monessa kohden me kaikki hairahdumme.
Mutta sehän on haihattelua. Ei kukaan oppinut noin opeta!
- Kirjan lukenut
Heti alkuun sanon etten ole minkäänläinen uskova.
Kirkkoon kuulun vaikka en siellä käykään.
Kun tuon Teuvo Sunin kirjan olen lukenut, olen
olen vahvasti sitä mieltä, että niin kuin Teuvo
kirjassa kertoo, niin Jumala todella toimii niin,
että itse kutsuu kaikki ne, jotka hän on pelastukseen valinnut.
Ei Teuvokaan 48-vuotiaaksi saakka ollut mitenkään
erityinen uskova, koska koki olevansa ja elävänsä
vain Jumalan vihan alla, kunnes tuo elokuun päivä
Lappeenrannassa yhdessä hetkessä muutti hänen elämänsä.
Siihenkin Teuvo näkemykseen ja kokemukseen uskon,
että ihmisen on todella luovuttava kaikesta, ennen
kuin hän on Jumalalle kelvollinen. Jopa omasta
itsestäänkin. Ja ettei kukaan voi palvella kahta
herraa eli olla oksana vaikka luterilaisuuden puusssa
ja samanaikaisesti oksana Kristuksen totuuden puussa.
Olisi tuosta kirjasta paljonkin kerrottavaa, mutta
riittäköön tämä näin aluksi. Itselleni tuon kirjan
lukeminen aiheutti lähtölaskennan alkamisen
luterilaisesta kirkosta.- Toinen lukenut
Oletkohan varmasti tuo kirjoittamasi "uskoton" persoona, jotenkin epäilyttää.
Oli miten oli, mutta luterilaisuus tai tunnustuksellisuus ei ole mikään autuuden este, jos on niin miksi näin olisi?
Itsekin olen kirjan lukenut ja ymmärrän sen ideologiaa jollakin tavoin, mutta sen rajaava maailma suorastaan "kauhistuttaa".
Jos sinulle sieltä kirjasta jotakin valaistui niin kerro ja kirjoita vain vapaasti. - Kirjan lukenut
Toinen lukenut kirjoitti:
Oletkohan varmasti tuo kirjoittamasi "uskoton" persoona, jotenkin epäilyttää.
Oli miten oli, mutta luterilaisuus tai tunnustuksellisuus ei ole mikään autuuden este, jos on niin miksi näin olisi?
Itsekin olen kirjan lukenut ja ymmärrän sen ideologiaa jollakin tavoin, mutta sen rajaava maailma suorastaan "kauhistuttaa".
Jos sinulle sieltä kirjasta jotakin valaistui niin kerro ja kirjoita vain vapaasti.Tämä tuli minulle kyllä täysin selväksi, että
kaikki tällaiset temppelit todella ovat Saatanan
synagogia, kuten niistä kirjassa monessa kohdin
kirjoitetaan. Eivätkä ne ole Sunin omia ajatuksia
vaan kaikki esittämänsä asiat on Suni joutunut
perustelemaan Raamatulla, siksi siinä kirjassa on
erittäin paljon Raamatun tekstejä, eli Jumalan
ilmoituksia kyseisistä asioista.
Ymmärrän senkin, että juuri siksi Sunilla ei täällä
kovinkaan monta ystävää ole - vihamiehiä sitä enemmän. - seuraaja 4
Kirjan lukenut kirjoitti:
Tämä tuli minulle kyllä täysin selväksi, että
kovinkaan monta ystävää ole - vihamiehiä sitä enemmän.Vastauksesi loppuosa on Täysin väärin.
Se on varmaa että Sunilla ei ole täällä juuri yhtäkään vihamiestä. Hän on todella innostava ja asiaansa uskoutunut aito henkilö ja sympaattinen ihminen, sekä vahva primus moottori, mutta mielipiteet vain törmäilevät ja asiat taistelevat ja täysin oikeutetusti.
Tästä "viharakkaussuhteesta" on kysymys, mutta oikeaa vihaa ja vainoa ei ehdottomasti ole täällä nähty.
Itse häntä arvostelleena suorastaan rakastan hänen olemustaan. - Kirjan lukenut
seuraaja 4 kirjoitti:
Vastauksesi loppuosa on Täysin väärin.
Se on varmaa että Sunilla ei ole täällä juuri yhtäkään vihamiestä. Hän on todella innostava ja asiaansa uskoutunut aito henkilö ja sympaattinen ihminen, sekä vahva primus moottori, mutta mielipiteet vain törmäilevät ja asiat taistelevat ja täysin oikeutetusti.
Tästä "viharakkaussuhteesta" on kysymys, mutta oikeaa vihaa ja vainoa ei ehdottomasti ole täällä nähty.
Itse häntä arvostelleena suorastaan rakastan hänen olemustaan.että kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden?
Kyllä siitä on rakkaus kaukana, kun seurasi tuota
viimeisintäkin Sunin avaamaa keskustelua, jossa mm.
Ramu, Viktor ja alkup.Raimo Sunia vastaan hyökkäsivät.
Etkö lukenut sitä Ramun avausta, jossa hän kehotti
viranomaisia puuttumaan Sunin kirjoitteluun, ennen
kuin jotain yllättävää tapahtuu? - muukalainen 4
sinulle puhunut,koska olet aivan oikein ymmärtänyt
Sunin kirjan sanoman.
Itse olen saanut sen tulla tuntemaan, että Jumala
tahtoo ihmisen todella kokonaan omakseen, että
ei todellakaan voi palvella häntä ja toista
herraa.
Ja selvästihän tämä asia on sanottu Jumalan
Sanassa Raamatussa.
Tähän aitoon ja Elävään Uskoon Jumala sinua
johdattakoon.
Että kerran voisit sanoa;Minäkin tiedän Totuuden. - muukalainen 4
Tämä tuli minulle kyllä täysin selväksi, että
kovinkaan monta ystävää ole - vihamiehiä sitä enemmän.joka on Jumalan oma ei saa kiitosta ihmisiltä,
vaan Jumalalta. - Teuvon tunteva
seuraaja 4 kirjoitti:
Itse häntä arvostelleena suorastaan rakastan hänen olemustaan.Kyllä Teuvolla vihamiehiä on, -piispoista lähtien.
Olettehan huomanneet, heidän aseensa on leimata hänet höperöksi, se kun on helpompaa, kuin vastata kiusallisiin kohtikäyviin kysymyksiin..
Teuvo on teräväjärkinen, sujuvakynäinen/puheinen,eikä lainkaan seniili ukonkäppänä, niinkuin täällä monesti nähdään väitettävän.
Lisäksi Teuvon käytöstavat ovat esimerkilliset!!!
Avuliaampaa ja hyväsydämisempää ihmistä saa etsiä...
Valitettavasti hän ei pidä puheita julkisesti missään, sekin häneltä kävisi, niin oppisitte todella tuntemaan hänet... - muukalainen 4
Teuvon tunteva kirjoitti:
Kyllä Teuvolla vihamiehiä on, -piispoista lähtien.
Olettehan huomanneet, heidän aseensa on leimata hänet höperöksi, se kun on helpompaa, kuin vastata kiusallisiin kohtikäyviin kysymyksiin..
Teuvo on teräväjärkinen, sujuvakynäinen/puheinen,eikä lainkaan seniili ukonkäppänä, niinkuin täällä monesti nähdään väitettävän.
Valitettavasti hän ei pidä puheita julkisesti missään, sekin häneltä kävisi, niin oppisitte todella tuntemaan hänet...se on järkyttävää että totuutta ei kestetä,
ei tahdota kuulla, vaan valhe on mieluisampaa. Teuvon tunteva kirjoitti:
Valitettavasti hän ei pidä puheita julkisesti missään, sekin häneltä kävisi, niin oppisitte todella tuntemaan hänet...usko Moosesta ja profeettoja, niin ei se auta, vaikka kuollutkin nousisi heille puhumaan.
Mutta Sodoman ja Gomorran on helpompi tuomiopäivänä, kuin heidän.
Täällä meilläpäin vaikuttaa hyvin samanhenkinen ja ikäinen mies. Ei kukaan ole niin vihattu ja haukuttu, kuin hän - nimenomaan uskovana itseään pitävien taholta. Piispojen ja pappien taholta. Raamattu toistaa itseään.Teuvon tunteva kirjoitti:
Valitettavasti hän ei pidä puheita julkisesti missään, sekin häneltä kävisi, niin oppisitte todella tuntemaan hänet..."Tulkaa, pitäkäämme neuvoa Jeremiaa vastaan. Sillä ei laki lopu papilta, ei neuvo viisaalta, eikä sana profeetalta. Tulkaa, lyökäämme häntä kielellä, älkäämme kuunnelko lainkaan hänen puheitansa!" Jer.18
- toinen seuraaja
seuraaja 4 kirjoitti:
Itse häntä arvostelleena suorastaan rakastan hänen olemustaan.Juudaksen suudelma, jonka sinä tässä Teuvolle annoit?
- toinen seuraaja
muukalainen 4 kirjoitti:
sinulle puhunut,koska olet aivan oikein ymmärtänyt
Sunin kirjan sanoman.
Itse olen saanut sen tulla tuntemaan, että Jumala
tahtoo ihmisen todella kokonaan omakseen, että
ei todellakaan voi palvella häntä ja toista
herraa.
Ja selvästihän tämä asia on sanottu Jumalan
Sanassa Raamatussa.
Tähän aitoon ja Elävään Uskoon Jumala sinua
johdattakoon.
Että kerran voisit sanoa;Minäkin tiedän Totuuden.jotka uskotte, että Teuvo Suni on Jumalan lähettämä profeetta,
että miksi Jumala on hänet lähettänyt, kun ei juuri kukaan
näytä ottavan todesta sitä mitä hän julistaa? toinen seuraaja kirjoitti:
jotka uskotte, että Teuvo Suni on Jumalan lähettämä profeetta,
näytä ottavan todesta sitä mitä hän julistaa?oikean Jumalan Profeetan kohtalo, kiitä siitä!
toinen seuraaja kirjoitti:
näytä ottavan todesta sitä mitä hän julistaa?sitä varten, että me tulisimme eksymyksistämme kaikki etsimään Todellisen, Elävän, Kaikkivaltiaan, Kiivaan, Rakkauden yhteyttä! Elävän Jumalan yhteyttä Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen kautta.Ettemme jäisi ihmisoppeihin, jotka eivät päästä meitä perille sielunpelastukseen.
Jumalan lähettämä Sana tekee aina tehtävänsä, eikä se tyhjänä palaja.- Victor
näytä ottavan todesta sitä mitä hän julistaa?lähdettävä ulos kirkoista ja herätysliikkeistä Teuvon sanoman mukaan.
Sitä en tiedä mihin sitten mennään vai mennäänkö mihinkään ja miten uskovien seurakuntayhteys toimisi?
Toinen asia on ajatella sanomantuojan vastuuta. Helppoahan se on periaatteessa vaatia vaikka mitä, mutta mitä on tarjottavana tilalle? Tähän tietysti Suni sanoo, että Kristusta ahtaanportin taistelussa tarjotaan tilalle ja sitä kautta saatavaa Totuuden Henkeä. Mutta Kristus on jo uskonperustana vaikka olisi sisällä seurakunnissakin, mitä se vaikuttaisi lähteä pois?
Selvin johtopäätös on se, että Sunin sanoma jättää seurakunnat on seurausta hänen henkilökohtaisista kokemuksistaan ja katkeruuksistaan. Se ei riitä pohjaksi raamatulliselle profeetallisuudelle.
Tietysti Suni voi olla persoonana hyvinkin vaikuttava ja nöyrän oloinen mies, joka osaa käyttäytyä ja puhua ja kirjoittaa sujuvasti, muttei sekään ole mikään peruste hänen oikeassaolemisellensa. Voisihan niinkin ajatella ihan vain periaatteessa, että vastustajakin osaa kyllä valita palvelukseensa mukavan ja soppelin miehen asiaansa ajamaan. Tämän sanoin vain, että PERIAATTEESSA. Victor kirjoitti:
lähdettävä ulos kirkoista ja herätysliikkeistä Teuvon sanoman mukaan.
Sitä en tiedä mihin sitten mennään vai mennäänkö mihinkään ja miten uskovien seurakuntayhteys toimisi?
Toinen asia on ajatella sanomantuojan vastuuta. Helppoahan se on periaatteessa vaatia vaikka mitä, mutta mitä on tarjottavana tilalle? Tähän tietysti Suni sanoo, että Kristusta ahtaanportin taistelussa tarjotaan tilalle ja sitä kautta saatavaa Totuuden Henkeä. Mutta Kristus on jo uskonperustana vaikka olisi sisällä seurakunnissakin, mitä se vaikuttaisi lähteä pois?
Selvin johtopäätös on se, että Sunin sanoma jättää seurakunnat on seurausta hänen henkilökohtaisista kokemuksistaan ja katkeruuksistaan. Se ei riitä pohjaksi raamatulliselle profeetallisuudelle.
Tietysti Suni voi olla persoonana hyvinkin vaikuttava ja nöyrän oloinen mies, joka osaa käyttäytyä ja puhua ja kirjoittaa sujuvasti, muttei sekään ole mikään peruste hänen oikeassaolemisellensa. Voisihan niinkin ajatella ihan vain periaatteessa, että vastustajakin osaa kyllä valita palvelukseensa mukavan ja soppelin miehen asiaansa ajamaan. Tämän sanoin vain, että PERIAATTEESSA.mutta ei minua ainakaan ole painostettu mihinkään eroamiseen. Olen ev.lut.seurakunnan jäsen ja olen sen suoraan sanonut.
Henkisesti ja hengellisesti olen kyllä alusta asti ollut 'erillään' näistä nykyajan touhuista hengellisellä kentällä, koska en ole niihin voinut yhtyä.
Sydämestä ja sisimmästähän etupäässä kyse on ja Jumalasuhteestamme.- muukalainen 4
näytä ottavan todesta sitä mitä hän julistaa?ottivat vastaan itse Herran Jeesuksen sanoman?
Uskovatko?
Eivät uskoneet.
Jeesus sanoi jos he ovat minua uskoneet, he teitäkin
uskovat, mutta jos he eivät ole uskoneet minua,
eivät he teitäkään usko.
Eivät siis kaikki uskoneet itse Jeesuksen sanomaa.
Kuinka nyt ihmiset paremmin uskoisivat Jumalan
lähettämää profeettaa?
Miettikää taas järkenne kanssa(täytyy huom.
vaikka Usko ei ole laisinkaan järjen asia)
Mitä tarkoittaa Raamatun sana käy toteen,
juuri niinkuin kirjoitettu on?
Ettekö sitä huomaa?
Vielä Jumala kutsuu totiseen parannukseen,
kääntymykseen pahoilta teiltä hänen luoksensa.
Otathan kutsun vastaan ja pyydät päästä vaivan
tieltä Elämän kaidalle tielle. - muukalainen 4
Victor kirjoitti:
Tietysti Suni voi olla persoonana hyvinkin vaikuttava ja nöyrän oloinen mies, joka osaa käyttäytyä ja puhua ja kirjoittaa sujuvasti, muttei sekään ole mikään peruste hänen oikeassaolemisellensa. Voisihan niinkin ajatella ihan vain periaatteessa, että vastustajakin osaa kyllä valita palvelukseensa mukavan ja soppelin miehen asiaansa ajamaan. Tämän sanoin vain, että PERIAATTEESSA.kukaan pakota lähtemään "rakkaittesi" luota
eikä ketään muutakaan.
Ei ole minuakaan kukaan ihminen pyytänyt eroamaan,
vaan kyllä itse Herra Jeesus on minut erottanut.
Niinpaljon kun minäkin yritin olla "uskovien"
porukoissa, niin en minä niihin porukoihin
"sisälle" päässyt. Jumalan edessä tämänkin
asian kanssa olen paininut, kysellyt miksi
minä en pääse mukaan siihen iloon, siihen
riemuun kuin muut "uskovat".
Vasta kun sain kokea Jeesuksen antaman vapauden,
rauhan, ilon olen tullut ymmärtämään miksi.
"Toinen asia on ajatella sanomantuojan vastuuta.
Helppoahan se on periaatteessa vaatia vaikka mitä,
mutta mitä on tarjottavana tilalle?"
Mitä tämä edellä mainittu lause puhuu???
Miettikää???
Kuka vaatii ja mitä.
Mitä siis on tarjottavana tilalle?
Minkä tilalle?
Mitä pitäisi olla?
Mikä ei riitä? - Muukalainen.
näytä ottavan todesta sitä mitä hän julistaa?Ei Jumalaa kuuntele..
He ovat niin omien perinnäistapojensa ja säännöstensä, lue; (ottavat valheen toinen toisensa huulilta),lumoissa, että eivät kykene erottaamaan todellista Kristusta..
Kuinka ollakaan? kuka odotti Jeesusta kun Hän syntyi?
Ei papit ja kirjanoppineet, ei fariseukset ja omasta mielestään viisaat,
vaan yksinkertaiset paimenet kedolla, jonka päätä ei turha tieto ollut sokaissut, jotka pystyivät uskomaan yksinkertaisen selvän sanoman.
Ajatelkaa! ihmisistä halpa arvoisimmat saivat vastaanottaa enkeliltä sanoman: Kuningas on syntynyt!
Ei palvelija ole Herraansa suurempi, jos Jeesusta väheksyttiin, eivät he Teuvoakaan usko... - Kirjan lukenut
Victor kirjoitti:
Tietysti Suni voi olla persoonana hyvinkin vaikuttava ja nöyrän oloinen mies, joka osaa käyttäytyä ja puhua ja kirjoittaa sujuvasti, muttei sekään ole mikään peruste hänen oikeassaolemisellensa. Voisihan niinkin ajatella ihan vain periaatteessa, että vastustajakin osaa kyllä valita palvelukseensa mukavan ja soppelin miehen asiaansa ajamaan. Tämän sanoin vain, että PERIAATTEESSA.Kun olet yksi Teuvon päävastustaja niin toivon, että saisit jostakin hänen kirjansa,
jotta voisit itse todeta minkälaisen tien on Jumala hänellä kuljettanut ennen kuin
antoi Poikansa hänelle ilmestyä, ja mitä sitten tuon miehen elämässä alkoi tapahtua.
Ota vaikka sähköpostilla yhteyttä, niin uskoisin että hänellä vielä kirjoja on. Muukalainen. kirjoitti:
Ei Jumalaa kuuntele..
He ovat niin omien perinnäistapojensa ja säännöstensä, lue; (ottavat valheen toinen toisensa huulilta),lumoissa, että eivät kykene erottaamaan todellista Kristusta..
Kuinka ollakaan? kuka odotti Jeesusta kun Hän syntyi?
Ei papit ja kirjanoppineet, ei fariseukset ja omasta mielestään viisaat,
vaan yksinkertaiset paimenet kedolla, jonka päätä ei turha tieto ollut sokaissut, jotka pystyivät uskomaan yksinkertaisen selvän sanoman.
Ajatelkaa! ihmisistä halpa arvoisimmat saivat vastaanottaa enkeliltä sanoman: Kuningas on syntynyt!
Ei palvelija ole Herraansa suurempi, jos Jeesusta väheksyttiin, eivät he Teuvoakaan usko...vanha Simeon odotti, ja Jumalan Henki ohjasi hänet oikealla hetkellä temppeliin.
Ja naisprofeetta Hanna, joka ei poistunut temppelistä, vaan palveli Herraa rukouksin joka päivä. Hän puhui Vapahtajasta kaikille.
"Odta Herraa ja vahva olkoon sinun sydämesi. Odota Herraa."- matkaaja
Kun olet yksi Teuvon päävastustaja niin toivon, että saisit jostakin hänen kirjansa,
jotta voisit itse todeta minkälaisen tien on Jumala hänellä kuljettanut ennen kuin
antoi Poikansa hänelle ilmestyä, ja mitä sitten tuon miehen elämässä alkoi tapahtua.
Ota vaikka sähköpostilla yhteyttä, niin uskoisin että hänellä vielä kirjoja on.Siinä se tuli taas tämän Oikeimman uskon Ylhäisin kriteeri, jonka Sofia painokkaasti ehti kiistämään " antoi Poikansa ILMESTYÄ hänelle, ja mitä sitten tuon miehen elämässä alkoi tapahtua".
Ok. tämä on se varmuuden tae ja Vaatimus, muu on odottelua ja harhaa!
Mutta ilmestyksethän oli harhoja???? matkaaja kirjoitti:
Siinä se tuli taas tämän Oikeimman uskon Ylhäisin kriteeri, jonka Sofia painokkaasti ehti kiistämään " antoi Poikansa ILMESTYÄ hänelle, ja mitä sitten tuon miehen elämässä alkoi tapahtua".
Ok. tämä on se varmuuden tae ja Vaatimus, muu on odottelua ja harhaa!
Mutta ilmestyksethän oli harhoja????että ilmestykset ovat harhaa? En ainakaan minä.
Kyllä se pitää voida uskoa, minkä Raamattu todeksi ilmoittaa.
Kelle Jumala antaa, sille hän antaa ja hän ei anna sitä muuta, kuin meitä kaikkia varten.
"Kuulkaa pasuunan ääntä!"- matkaaja
SofiaDaan kirjoitti:
että ilmestykset ovat harhaa? En ainakaan minä.
Kyllä se pitää voida uskoa, minkä Raamattu todeksi ilmoittaa.
Kelle Jumala antaa, sille hän antaa ja hän ei anna sitä muuta, kuin meitä kaikkia varten.
"Kuulkaa pasuunan ääntä!""Kuka on sanonut että ilmestykset ovat harhaa? En ainakaan minä".
"Teuvo tai muukalainenkaan missään ole laittanut pelastuksen ehdoksi joittenkin äänien kuulemisia tai näkyjä. Nämä tämmöiset ovat niitä pilkkaajien poskettomia väitteitä, jossa tahallaan tahdotaan asia käsittää väärin".
Onko sitten ilmestyksettömyys harhauskoa kuten Suni teksteissään painottaa.
"Miten se Kristus voi sinulle ilmestyä kun se ei ole ilmestynyt miehellenikään, joka on ...."
Mitä tarkoitat pasuunan äänen kuulemisella? - Muukalainen.
matkaaja kirjoitti:
"Kuka on sanonut että ilmestykset ovat harhaa? En ainakaan minä".
"Teuvo tai muukalainenkaan missään ole laittanut pelastuksen ehdoksi joittenkin äänien kuulemisia tai näkyjä. Nämä tämmöiset ovat niitä pilkkaajien poskettomia väitteitä, jossa tahallaan tahdotaan asia käsittää väärin".
"Miten se Kristus voi sinulle ilmestyä kun se ei ole ilmestynyt miehellenikään, joka on ...."
Mitä tarkoitat pasuunan äänen kuulemisella?Etkö todellakaan ymmärrä Teuvon sanomaa?
vai kirjoitteletko lämpimiksesi?
Oletko nähnyt tällä palstalla, että Teuvo olisi vaatinut esim. minua, saamaan ilmestyksiä, että täydellinen olisin? matkaaja kirjoitti:
Mitä tarkoitat pasuunan äänen kuulemisella?mitä Raamattu tarkoittaa pasuunan äänen kuulemisella?
matkaaja kirjoitti:
Mitä tarkoitat pasuunan äänen kuulemisella?ole sanonut missään vaiheessa,
että ilmestyksettömyys olisi
harhauskoa. Siis se,
että sinulle itsellesi
ei Herra anna ilmestyksiä.
Ei Hän niitä koskaan
ole kaikille omillensa antanut,
jokaisella on oma tehtävänsä,
jolle tulee olla uskollinen.
Henki, joka ohjaa on sama.
Siteeraamassasi kohdassahan olikin kyse siitä, että kirkkoherran rouva ei voinut uskoa Teuvo Sunin saamia ilmestyksiä aidoiksi, Jumalan antamiksi, kun kerran ei hänen miehelleenkään ole Jumala sellaisia antanut.
Vanhassa Testamentissa on aina rinnakkain papinvirkaa kantava ja profeetan virkaa kantava -joko yhteistyössä tai napit vastakkain.
Suuri siunaus on siellä, missä saadaan yhdessä kuulla Herran ääntä ja totella.- Kirjan lukenut
SofiaDaan kirjoitti:
ole sanonut missään vaiheessa,
että ilmestyksettömyys olisi
harhauskoa. Siis se,
että sinulle itsellesi
ei Herra anna ilmestyksiä.
Ei Hän niitä koskaan
ole kaikille omillensa antanut,
jokaisella on oma tehtävänsä,
jolle tulee olla uskollinen.
Henki, joka ohjaa on sama.
Siteeraamassasi kohdassahan olikin kyse siitä, että kirkkoherran rouva ei voinut uskoa Teuvo Sunin saamia ilmestyksiä aidoiksi, Jumalan antamiksi, kun kerran ei hänen miehelleenkään ole Jumala sellaisia antanut.
Vanhassa Testamentissa on aina rinnakkain papinvirkaa kantava ja profeetan virkaa kantava -joko yhteistyössä tai napit vastakkain.
Suuri siunaus on siellä, missä saadaan yhdessä kuulla Herran ääntä ja totella.Myös Jeesuksen ja opetuslasten kanssa napit vastakkain totuuden kanssa.
Eikä tilanne ole mennyt muuta kuin vain yhä pahemmaksi, sillä tämäkin
aika on todella pahaa aikaa, vaikka jotkut harhaoppiset luulevat elävänsä
1000 vuotista rauhan aikaa. Kirjan lukenut kirjoitti:
Myös Jeesuksen ja opetuslasten kanssa napit vastakkain totuuden kanssa.
1000 vuotista rauhan aikaa.ihan sama (siis pelastuksemme kannalta) milloin ja miten on tuhatvuotinen valtakunta. Se jokatapauksessa on, kun sen Herra on kerran ilmoittanut.
Kohta kuitenkin olemme kaikki papit, lukkarit, profeetat ja jokaikinen muu ihminen yhtenä joukkona, samalla viivalla seisomassa Kaikkivaltiaan kasvojen edessä, ja vastaamassa omista teoistamme ja valinnoistamme.
Itse olen ajatellut niin, että se ei ole pääasia tai ei Jumalan tahdon mukaista ehkä ollenkaan, että eroaisin luterilaisesta kirkosta, vaan eron on oltava tämän maailman hengestä ja sen on oltava ehdoton ja aito.
En ole koskaan ollutkaan 'oksana tässä luterilaisuudessa', koska tämä on minusta täysin Lutherille vierasta meininkiä. Ei Luther tätä allekirjoittaisi! En ole Lutherinkaan opetuslapsi sen enempää. Jeesuksen Kristuksen oma olen ja uskon, että sinäkin olet!Kirjan lukenut kirjoitti:
1000 vuotista rauhan aikaa.vai kuka tämän aiheen tänne laittoi? Pienaa ei ole näkynyt.
1000 vuotista rauhan aikaa.sinä tuota Sunin tekstiä tuonne ylemmäs?
- matkaaja
SofiaDaan kirjoitti:
sinä tuota Sunin tekstiä tuonne ylemmäs?
Taisimpa laittaa.
Palaan kun ehdin. - piena.
SofiaDaan kirjoitti:
vai kuka tämän aiheen tänne laittoi? Pienaa ei ole näkynyt.
Kiitos vaan, kyllä täällä aloittajakin on käynyt välillä lukemassa, mutta luultavasti kannanotoistani olisi enemmän haittaa kuin hyötyä, koska oma näkemykseni on ns. erilaisempi kuin tällä keskimäärin.
Sunin maailmankuva on lupaava, mutta dualistisesti torso.
Vannoutuneet "ristityt raimot ja ramut" eivät koske tikullakaan raamatun uskontokuvaa ylittäviin keskusteluihin, se riittäkööt heille ja siltä osin itsellenikin.
Mielestäni keskusteluissa kenenkään ei tarvitsisi puolustaa mielipiteillään ketään, kuten aina näin klassisesti tapahtuu, vaan jokaisen pitäisi tuoda myös omia kysymyksiään mukaan, vastauksien lisäksi, koska siinä jää helposti rooli päälle. - muukalainen 4
matkaaja kirjoitti:
Taisimpa laittaa.
Palaan kun ehdin.niin salaperäist?
Mitä pitää piiloitella?
Eipä oikean uskon olemus kovin montaa "kielen
kantta" ole aukaissut.
Mutta Jumala ensisijassa jokaisen sydämen tilan
näkee.
Mutta ihminen joka on tullut tuntemaan Herran
Jeesuksen, hänellä on myös kerrottavaa.
JUMALA ON ELÄVÄ EIKÄ KUOLLUT.
Niin tämän jokainen tietää, mutta TIEDÄTKÖ SINÄ
ASUUKO ELÄVÄ HERRA JEESUS SINUN SYDÄMESSÄSI,
vai onko sinun sydämessäsi KUOLEMA.
Sillä jos JEESUS EI ASU SYDÄMESSÄSI siellä
asuu KUOLEMA.
SYDÄMESSÄSI SIIS ON JOKO ELÄMÄ TAI KUOLEMA.
Tämä ei ole pelleily asia, vaan todella vakava
asia.
Jos siis tahdot iankaikkisen elämän periä,
selvitä asiasi Jumalan edessä, pyydä että
hän sinut johdattaa Elämän kaidalle tielle,
Jumala on sen tekevä, niinkuin on luvannut. piena. kirjoitti:
Kiitos vaan, kyllä täällä aloittajakin on käynyt välillä lukemassa, mutta luultavasti kannanotoistani olisi enemmän haittaa kuin hyötyä, koska oma näkemykseni on ns. erilaisempi kuin tällä keskimäärin.
Sunin maailmankuva on lupaava, mutta dualistisesti torso.
Vannoutuneet "ristityt raimot ja ramut" eivät koske tikullakaan raamatun uskontokuvaa ylittäviin keskusteluihin, se riittäkööt heille ja siltä osin itsellenikin.
Mielestäni keskusteluissa kenenkään ei tarvitsisi puolustaa mielipiteillään ketään, kuten aina näin klassisesti tapahtuu, vaan jokaisen pitäisi tuoda myös omia kysymyksiään mukaan, vastauksien lisäksi, koska siinä jää helposti rooli päälle.että "maailmankuva on dualistisesti torso"? Voisitko selittää jotenkin 'kansantajuisesti'?
Anna tulla vaan se 'erilaisempi näkemys' esiin, ei kai me siitä hajota?- piena.
SofiaDaan kirjoitti:
että "maailmankuva on dualistisesti torso"? Voisitko selittää jotenkin 'kansantajuisesti'?
Anna tulla vaan se 'erilaisempi näkemys' esiin, ei kai me siitä hajota?Monissa yhteyksissä ja raamatullisestikin kuvataan ihminen henkisenä, sielullisena ja fyysisenä olentona. Ihminen "kantaa" tietoisia ja tiedostamattomana ominaisuuksia.
Hänellä on paljon "asioita" joihin hän itse voi tietoisesti vaikuttaa mutta suuri osa on korkeammassa kädessä, siksi väite joka sanoo että ihminen on puhtaasti Jumalasta erossa, ei pidä täysin paikkansa.
Ihmisen ihmisyys on vääjäämätön lähtökohtamme ja Kristuksenkaltaisuus tavoite.
Ja tämä matka onnistuu parhaiten ymmärtämällä ja arvostamalla tätä tosiseikkaa, sillä kyse ei ole ajasta vain matkasta.
Tämä torso tarkoittaa hengellisen tiedon voimakasta ylikorostamista Elämänymmärryksen kustannuksella. - nettitutkija
piena. kirjoitti:
Monissa yhteyksissä ja raamatullisestikin kuvataan ihminen henkisenä, sielullisena ja fyysisenä olentona. Ihminen "kantaa" tietoisia ja tiedostamattomana ominaisuuksia.
Hänellä on paljon "asioita" joihin hän itse voi tietoisesti vaikuttaa mutta suuri osa on korkeammassa kädessä, siksi väite joka sanoo että ihminen on puhtaasti Jumalasta erossa, ei pidä täysin paikkansa.
Ja tämä matka onnistuu parhaiten ymmärtämällä ja arvostamalla tätä tosiseikkaa, sillä kyse ei ole ajasta vain matkasta.
Tämä torso tarkoittaa hengellisen tiedon voimakasta ylikorostamista Elämänymmärryksen kustannuksella.Tätäkö sinä korkealentoinen Piena takaa ajoit.
Siis Kristuksen kohdannut Teuvo Sunikin on vain
pelkkä torso. piena. kirjoitti:
Monissa yhteyksissä ja raamatullisestikin kuvataan ihminen henkisenä, sielullisena ja fyysisenä olentona. Ihminen "kantaa" tietoisia ja tiedostamattomana ominaisuuksia.
Tämä torso tarkoittaa hengellisen tiedon voimakasta ylikorostamista Elämänymmärryksen kustannuksella.nyt ymmärsin.
Mutta minun mielestäni Teuvo Sunin
kirja on hyvin elämänmakuinen
kirja, eikä mielestäni tällätavalla
torso.
No, tietenkin, jos on sellainen kutsumus,
kuin hänellä, niin väistämättä hengellisyys korostuu. Näinhän täytyykin käydä sellaisen kohdalla, joka on siihen nimenomaiseen
tehtävään valittu.
Jollain muulla on toinen tehtävä,
joka on ihan yhtä arvokas,
kun se on Jumalalta saatu.
Itse en henkilökohtaisesti usko,
että ainoakaan ihminen täällä on
vielä kokonaan Jumalasta eroitettu,
koska vielä elämme armonajassa,
mutta on terveellistä kärjistää asia
tällaiseksi jo nyt, jotta lopullista eroonjoutumisen mahdollisuutta alettaisiin vakavissaan pohtia. Sitä on nimittäin sitten enään mahdoton tämän rajallisen aikamme jälkeen tehdä, kun tämä aika on meille siihen annettu. Nyt Jumala on niin lähellä meitä, kuin jokainen Hänen lupauksensa Raamatussa.
Mutta niihin tarttumiseen on meille annettu vain tämä aika.- matkaaja
muukalainen 4 kirjoitti:
niin salaperäist?
Mitä pitää piiloitella?
Eipä oikean uskon olemus kovin montaa "kielen
kantta" ole aukaissut.
Mutta Jumala ensisijassa jokaisen sydämen tilan
näkee.
Mutta ihminen joka on tullut tuntemaan Herran
Jeesuksen, hänellä on myös kerrottavaa.
JUMALA ON ELÄVÄ EIKÄ KUOLLUT.
Niin tämän jokainen tietää, mutta TIEDÄTKÖ SINÄ
ASUUKO ELÄVÄ HERRA JEESUS SINUN SYDÄMESSÄSI,
vai onko sinun sydämessäsi KUOLEMA.
Sillä jos JEESUS EI ASU SYDÄMESSÄSI siellä
asuu KUOLEMA.
SYDÄMESSÄSI SIIS ON JOKO ELÄMÄ TAI KUOLEMA.
Tämä ei ole pelleily asia, vaan todella vakava
asia.
Jos siis tahdot iankaikkisen elämän periä,
selvitä asiasi Jumalan edessä, pyydä että
hän sinut johdattaa Elämän kaidalle tielle,
Jumala on sen tekevä, niinkuin on luvannut.Laitoin aamulla tämän viestin, mutta se ei lähtenytkään.
Piilottelu on sitä, etteivät kaikki ole vielä lähelläkään eläkeikää. Työt ja kaikki muu vaatii aikansa joten netti pitäisi kieltää ainakin näin keväisin.
Olen Sunin viestin lisääjä ja itsekin näin että siinä oli hyvää vastausta siihenastiseen keskusteluun, myös Sofialle, joten käy omat vastauksesi uudelleen ja ajatuksin lävitse.
Muukalainen sanot tosi jyrkästi.
Kuten jokainen luki esim. Suninkin jyrkkiä lausuntoja, niin sellaiseen ei ole mielestäni ihmisellä oikeutta mennä. Ohjaus on oikein mutta muu muistuttaa normaalia vahvaa vakaumuksellisuutta, ja olet ilmeisesti ainakin ollut sellainen.
Itse en ole ollenkaan vakuuttunut siitä että puhdas totuus on vahvuuden ja jyrkkyyden taustalla. Tietoa ja vahvaa uskoa voi olla, mutta saattaa olla että tulee vielä hetki jossa joutuu pehmenemään.
Kiitos vaan, rukoilen päivittäin juuri esittämälläsikin tavalla.
Arvostan yksittäistä kilvoittelijaa sekä aitoa yhteisömatkaajaa.
Luotan siihen että Luoja katsoo luotunsa sydämeen armeliaasti ohjaten ja pitkäjänteisesti, vaikka täyttä varmuutta ei olisikaan, se on juuri merkittävä ajallisuuden ja aidon uskon ominaisuus.
Täysin varma tieto ja täysi valmius ja jopa erehtymättömyys on likellä ylpeyttä ja hengellistä pöyhkeyttä.
Matkalla oleva ihminen on ehdottomasti matkalla ja täten joutuu auttamaan myös muita huonompivoimaisia matkatovereitaan. - piena.
nettitutkija kirjoitti:
Tätäkö sinä korkealentoinen Piena takaa ajoit.
Siis Kristuksen kohdannut Teuvo Sunikin on vain
pelkkä torso.Vastaus on kyllä, hieman ehyttä ja paljon rikkinäistä.
Kysyn sinulta nettitutkija; ovatko kaikki Sunin mainitsemat kristityt täysin erehtyneitä ja tuhon omia kuten hän kirjaansa on piirrättänyt, ja mihin itse asetut hänen asteikollaan?
Se on kyllä niin suurta yleistystä että siinä menee montakin karavaania pesuveden mukana, joulunlapsesta puhumattakaan. - matkaaja
SofiaDaan kirjoitti:
nyt ymmärsin.
Mutta minun mielestäni Teuvo Sunin
kirja on hyvin elämänmakuinen
kirja, eikä mielestäni tällätavalla
torso.
No, tietenkin, jos on sellainen kutsumus,
kuin hänellä, niin väistämättä hengellisyys korostuu. Näinhän täytyykin käydä sellaisen kohdalla, joka on siihen nimenomaiseen
tehtävään valittu.
Jollain muulla on toinen tehtävä,
joka on ihan yhtä arvokas,
kun se on Jumalalta saatu.
Itse en henkilökohtaisesti usko,
että ainoakaan ihminen täällä on
vielä kokonaan Jumalasta eroitettu,
koska vielä elämme armonajassa,
mutta on terveellistä kärjistää asia
tällaiseksi jo nyt, jotta lopullista eroonjoutumisen mahdollisuutta alettaisiin vakavissaan pohtia. Sitä on nimittäin sitten enään mahdoton tämän rajallisen aikamme jälkeen tehdä, kun tämä aika on meille siihen annettu. Nyt Jumala on niin lähellä meitä, kuin jokainen Hänen lupauksensa Raamatussa.
Mutta niihin tarttumiseen on meille annettu vain tämä aika.Elämänmausta en kyllä osaa sanoa, mutta itsekritiikkiin ohjaava se saattaisi olla.
Hyvä että näet Luojassa armahtavia piirteitä, kuten itsekin. matkaaja kirjoitti:
Elämänmausta en kyllä osaa sanoa, mutta itsekritiikkiin ohjaava se saattaisi olla.
Hyvä että näet Luojassa armahtavia piirteitä, kuten itsekin.meidän aikamme profeetassa tule olla saman elämän maku, kuin Raamatun profeetoissakin? Jos he ovat samasta Hengestä, niin tulee olla sama elämä.
Etkö tunne mitään Elämää siinä, että täysin tyhjäksi rutistettu mies yhtäkkiä saa sisäisen elämän ja käsittämättömän ilon ja kiitollisuuden Jumalaa kohtaan ja päättää koko loppuelämänsä palvella Häntä. Minä ainakin kiitän tästä joka solullani ja minulle siinä on iankaikkisen elämän maku.
Ja rukoilen hänen puolestaan, jos hän on jossaan joutunut harhaan, niin Herra, joka hänet alunpitäen käyttöönsä otti, näyttäisi hänelle sen. Eihän Jumalalta keinoja puutu. Usein puuttuu meidän puoleltamme nöyrä ja kuuliainen sydän.matkaaja kirjoitti:
Laitoin aamulla tämän viestin, mutta se ei lähtenytkään.
Piilottelu on sitä, etteivät kaikki ole vielä lähelläkään eläkeikää. Työt ja kaikki muu vaatii aikansa joten netti pitäisi kieltää ainakin näin keväisin.
Olen Sunin viestin lisääjä ja itsekin näin että siinä oli hyvää vastausta siihenastiseen keskusteluun, myös Sofialle, joten käy omat vastauksesi uudelleen ja ajatuksin lävitse.
Kuten jokainen luki esim. Suninkin jyrkkiä lausuntoja, niin sellaiseen ei ole mielestäni ihmisellä oikeutta mennä. Ohjaus on oikein mutta muu muistuttaa normaalia vahvaa vakaumuksellisuutta, ja olet ilmeisesti ainakin ollut sellainen.
Itse en ole ollenkaan vakuuttunut siitä että puhdas totuus on vahvuuden ja jyrkkyyden taustalla. Tietoa ja vahvaa uskoa voi olla, mutta saattaa olla että tulee vielä hetki jossa joutuu pehmenemään.
Luotan siihen että Luoja katsoo luotunsa sydämeen armeliaasti ohjaten ja pitkäjänteisesti, vaikka täyttä varmuutta ei olisikaan, se on juuri merkittävä ajallisuuden ja aidon uskon ominaisuus.
Täysin varma tieto ja täysi valmius ja jopa erehtymättömyys on likellä ylpeyttä ja hengellistä pöyhkeyttä.
Matkalla oleva ihminen on ehdottomasti matkalla ja täten joutuu auttamaan myös muita huonompivoimaisia matkatovereitaan.se, jolle Herra on oikein profeetantehtävän antanut ja määrännyt, olisiko hänellä valinnanvaraa? Jos hänelle tulee Herralta käsky:
'Mene ja sano heille, näin sanoo Herra...'
Hän jo saadessaan tämän käskyn, tietää, mikä on vastaanotto - ei mielellään lähtisi! "Mitä ylpeyttä, mitä pöyhkeyttä! Ja itseasiassa, enkö minä noita asioita jopa paremminkin käsitä!"
No - kumpi sitten loppujenlopuksi on ylpeyttä
Jumalan edessä?
Jos joku on lähetetty vääriä rakennelmia hajoittamaan, vääriä istutuksia juurineen irti repimään, niin hänelle annetaan sellainen sana, joka tätä työtä myöskin tekee. Ei auta vaikka muut sanoisivat 'etkö voisi puhua vähän niin tai etkö voisi sanoa ennemminkin näin...' 'Älä puhu noin!' Jumala antaa sanat. 'Joka puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja' - tämähän kuuluu jo ihan yleisestikin Jumalan Sanan puhujalle, eikä vain erityiselle profeetalle.matkaaja kirjoitti:
Matkalla oleva ihminen on ehdottomasti matkalla ja täten joutuu auttamaan myös muita huonompivoimaisia matkatovereitaan.hetki, jossa joutuu pehmenemään. Ei vain niin, että saattaa tulla.
Kuka ikinä Herran omana aikoo pysyä, joutuu pehmenemään ja nöyrtymään lapsen tasolle.
Se ei silti merkitse sitä, etteikö sanoma olisi ollut Jumalalta. Ajattele, miten Joona pakeni sitä vastenmielistä tehtävää, miten kovin ottein hänet siihen taivutettiin, ja mitä lopuksi tapahtui.
Jeremia pehmeni kaivon pohjalla.
Ehkäpä oli jo pehmennyt ennen sitäkin, koska Herran profeetantehtävään suostui...
Kovalla sydämellä ei yksikään mene Taivaaseen!
"Minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun Sanani edessä."- muukalainen 4
matkaaja kirjoitti:
Matkalla oleva ihminen on ehdottomasti matkalla ja täten joutuu auttamaan myös muita huonompivoimaisia matkatovereitaan.olla monella nimimerkillä kirjoittaja?
Kiireitähän sitä tahtoo olla itsekullakin niin,
että kyllä sitä on saanut pyytää Taivaan Isää,
että hän tässäkin asiassa vaikuttaisi niin, että
tämä armon aika oikein tulisi käytettyä, ettei
sitä turhuuteen kuluttaisi.
Tämä valtava kiire on yksi, mikä saa ihmiset
loittonemaan Jumalasta.
Sillä se että emme nauti Jumalan sanan ravintoa,
hiljenny hänen eteensä kuulemaan mitä hän tahtoo
sanoa, niin omassa varassa alamme olla.
Ja jos on etsivän paikalla, niin tämän maailman
huolet ja kiireet vievät niin ajan
että tyrehtyy se Jumalan alkama työ ihmisen
kohdalla.
Ja tämä valtava kiire osaltaan on johtamassa
ihmisen omaksumaan oikeaksi helpon lavean tien.
Tämä kaikki ei pois sulje sitä etteikö työtänsä
pitäisi tehdä. Sekin tulee tehdä niinkuin Herralle.
Ja tiedän että työpaikoilla ihmisillä työtaakat
ovat monessa muodossa lisääntyneet.
Ihmiset tahtovat näin olla työn uuvuttamia ja
tähän uupumukseen aletaankin etsiä helpotusta
"huveista".
Ja näin on kirkkokin tukemassa "huvin ja riemun"
tietä.
Näin luullaan tekevän hyvää palvelusta ihmisille.
Eikä huomatakkaan tai ei tahdotakkaan huomata
mitä Jumala sanassaan TODELLA SANOO.
Yrittää siis ihminen tehdä hyvää palvella ihmistä
ihmisiä niin turhaa on jos se ei ole Herrassa
Jeesuksessa tehty.
Sanotaan kyllä että ihminen ei omilla töillään
vanhurskaaksi tule, mutta käytännössä ei huomata
että tällä oman vanhurskauden tiellä ollaan.
Mitä tulee puhtaaseen Totuuteen, niin eikö
Jumalan sana ole puhdas totinen Totuus?
Ja mitä tulee jyrkkyyteen, niin voisitko sanoa
mikä on mennyt yli Jumalan jyrkkyyden,
yli Jumalan sanan?
Sillä muuta sanomaa ei saa julistaa, eikä sellainen
ihminen joka on kohdannut Vapahtajansa voikkaan
tuoda julki muuta kuin minkä
itse Herra Jeesus on sanonut.
Mainitsemastasi pehmenemisestä, niin Jumalalle niin
suudet kiitokset etten sanoin voi sitä lausua,
että hän on minut pehmentänyt, hän on minua taivutellut,
ja saanut taipumaan, sillä kova, ylpeä olen ollut,
mutta sain tulla näkemään en mitään ole, tomua olen.
Mutta Jumala ei tähän jättänyt, vaan kun hän osoitti,
mitä minä olen hän myös näytti sen mitä hän on.
Hän on Pyhä Jumala, hän on Elämän lähde, hän Rakastaa.
Mutta sitä hän kysyy; rakastatko sinä minua,
rakastatko sinä minua enemmän kuin mitään muuta?
Että sekin Jumalan sana toteen käy, että ellet sinä
luovu kaikesta omastasi et voi olla otollinen Jumalalle.
Tuosta rukoilemisesta, niin kyllä Jumala sellaisen
rukouksen kuulee jolla kaipaus on syttynyt Elävän
Jumalan puoleen ja kun ollaan tällä etsivällä paikalla,
niin silloin ei voikkaan olla varmuutta siitä että
olen Jumalan lapsi, mutta kun Jumala sitten johdattaa
löytämisen paikalle ja saa kohdata Vapahtajan, niin
et enää voi olla epävarma, vaan varmana saat
sanoa, tiedän olevani Herran oma.
Vielä tuosta matkalla olosta ja ihmisen avusta toiselle
ihmiselle, niin tässä näkyy kehen luotetaan, kehen turvataan.
Sanon itse kokeneena ihmisen "avun" ja sen kun Jumala on
saanut tulla avuksi, niin näillä avuilla on sellainen ero
kuin on yöllä ja päivällä ero.
Että ei raamatussa turhaan sanota; lakatkaa jo luottamasta
ihmisiin. - muukalainen 4
SofiaDaan kirjoitti:
se, jolle Herra on oikein profeetantehtävän antanut ja määrännyt, olisiko hänellä valinnanvaraa? Jos hänelle tulee Herralta käsky:
'Mene ja sano heille, näin sanoo Herra...'
Hän jo saadessaan tämän käskyn, tietää, mikä on vastaanotto - ei mielellään lähtisi! "Mitä ylpeyttä, mitä pöyhkeyttä! Ja itseasiassa, enkö minä noita asioita jopa paremminkin käsitä!"
No - kumpi sitten loppujenlopuksi on ylpeyttä
Jumalan edessä?
Jos joku on lähetetty vääriä rakennelmia hajoittamaan, vääriä istutuksia juurineen irti repimään, niin hänelle annetaan sellainen sana, joka tätä työtä myöskin tekee. Ei auta vaikka muut sanoisivat 'etkö voisi puhua vähän niin tai etkö voisi sanoa ennemminkin näin...' 'Älä puhu noin!' Jumala antaa sanat. 'Joka puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja' - tämähän kuuluu jo ihan yleisestikin Jumalan Sanan puhujalle, eikä vain erityiselle profeetalle.Ihminen jolle Jumala on puhuttavan antanut, ei
voi sitä sanomaa muuksi vääntää. - muukalainen 4
SofiaDaan kirjoitti:
hetki, jossa joutuu pehmenemään. Ei vain niin, että saattaa tulla.
Kuka ikinä Herran omana aikoo pysyä, joutuu pehmenemään ja nöyrtymään lapsen tasolle.
Se ei silti merkitse sitä, etteikö sanoma olisi ollut Jumalalta. Ajattele, miten Joona pakeni sitä vastenmielistä tehtävää, miten kovin ottein hänet siihen taivutettiin, ja mitä lopuksi tapahtui.
Jeremia pehmeni kaivon pohjalla.
Ehkäpä oli jo pehmennyt ennen sitäkin, koska Herran profeetantehtävään suostui...
Kovalla sydämellä ei yksikään mene Taivaaseen!
"Minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun Sanani edessä."ei Jumala kunniaansa anna kenellekään
ihmiselle.
- Utelias nainen
Olitko sinä tässä keskustelussa piiloutunut puskaan, kun en nimerkkiäsi löydä, vaikka sinusta keskustellaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562708
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262440Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?522349- 1352210
- 591870
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2471720- 311391
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201329Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161215Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi311212