Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

503

1. vanha Simeon odotti, ja Jumalan Henki ohjasi hänet oikealla hetkellä temppeliin.

Ja naisprofeetta Hanna, joka ei poistunut temppelistä, vaan palveli Herraa rukouksin joka päivä. Hän puhui Vapahtajasta kaikille.

"Odta Herraa ja vahva olkoon sinun sydämesi. Odota Herraa."
  2. oikeanlaatuinen silloin, kun siihen ei yksikään ihminen ole päässyt käpälöimään ja sitä valheillansa saastuttamaan ja ihmisopeillaan ja touhuillaan.

Se on Jumalan ja ihmisen välinen, mitä vilpittömin tapahtuma, jossa ihminen luovuttaa kaiken vallan Jumalalle - luopuu kaikesta, laskee kaiken yksin Jumalan varaan. Arvioi vihdoin kaiken roskaksi Jumalalle ja Jeesukselle elämisen rinnalla ja jättäytyy ehdoitta Hänen käsiinsä.

Hän antaa näin puhdistaa sydämensä synnin saastaisuudesta Jeesuksen uhrin ja veren kautta ja antaa katkoa kaikki kahleet maailmaan päin.

Tähän puhdistettuun sydämeen voi Jumala sitten antaa Pyhän Henkensä Valoksi, Viisaudeksi, Voimaksi,Pyhitykseksi ja kaikkikaikeksi. Tämän hän haluaa antaa niille, 'jotka sitä häneltä anovat!'

Nyt voidaan sanoa, että 'ei minulta mitään puutu' ja 'minä tunnen Hänet, johon minä uskon'.

Todellinen sydämem ympärileikkaus on tapahtunut. Ihminen ei ole enää neuvojen tarpeessa - hänellä on Neuvoja. Hän ei kysy ihmisiltä, hän kysyy Herraltansa, jonka hän tuntee.

Tätä nimitetään usein ylpeydeksi, mutta tämä on Jumalan tuntemista Jeesuksen Kristuksen kautta.

Minulle annettiin hyvä neuvo silloin, kun Jumala minua alkoi maailmasta omakseen kutsua:'polta kaikki sillat takanasi!'
    Tämä on oikeastaan sitä samaa, mitä enkeli sanoi Lootille:'pakene henkesi edestä!'

Näin minä myös tein,
    enkä ole sitä ikinä katunut.

Tämä on sydämen ympärileikkaus Hengessä ja se saa kiitoksensa ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
  3. mistä taivaan enkeleillä on suurin ilo taivaassa?

Niin - juuri sinunlaisistasi ihmisistä, joita nykyisin on harvassa. Jolla on murhe siitä, että sydän on liian syntinen. Ja sitä se todella onkin! Kaikille muille, paitsi Vapahtajalle Jeesukselle!

Pyhää Henkeänsä Jumala ei koskaan anna sinne saastan sekaan, vaan juuri siksi tarvitsi Jeesuksen niin paljon kärsiä, että veri Hänestä vuosi, jotta tämä puhdas ja aivan viaton Pyhä Veri olisi meillä puhdistusaineena sydämemme saastaisuuteen.

Tästä on Raamatussa sanottu: "Meille on avattu avoin lähde kaikkea syntiä ja saastaisuutta vastaan." Saamme rukoilla kuten kuningas Daavid: 'Puhdista minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin!'

Ja Tähän pyyntöön Jumala myös vastaa. Miten ja millätavalla, se on Hänen asiansa, mutta oikealla ajalla saamme tuntea, että koko synnin taakka on täydellisesti pois!

Puhdistettuun sydämeen Jumala sitten voi antaa myös Pyhän Henkensä niille, jotka sitä Häneltä anovat.

Hän on sinussa nyt alkanut hyvän työnsä, alkamalla Pyhän Henkensä kautta näyttää sinulle syntisyyttäsi ja syntiä seuraavaa Jumalan vihaa - kadotusta.

Kadotettu et Jumalan kiitos kuitenkaan ole, vaan nyt juuri sinua opetetaan sieltä pelastumaan ja riippumaan lujasti Herrassa Jeesuksessa. Muista, että Hän on luvannut tehdä aivan kaiken myös sinunkin kohdallasi.

Meidän ei tarvitse kuin tulla ja jättää tämä toivoton oma itsemme Hänen Kaikkivaltiaisiin käsiinsä ja Hän tekee koko uudestisynnyttävän työnsä kohdallamme, niin että lopulta voimme todeta: 'Katso uudeksi Hän tekee kaikki!'

Itse olin samoin hyvin yksin tuossa vaiheessa uskontietäni, mutta se koitui vain siunaukseksi Jumalan käsissä, sillä sain todella tulla syvältä tuntemaan Herran kun Häntä yksin etsin ja avuksi huusin.

Kun Häntä avuksi huudetaan, niin Hän vastaa varmasti. "Jokainen anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan."