Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
laura.piekkari
profiilit
laura.piekkari
laura.piekkari
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
503
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
yksi Paimen ja yksi lauma."
06.05.2006 18:59
vanha Simeon odotti, ja Jumalan Henki ohjasi hänet oikealla hetkellä temppeliin.
Ja naisprofeetta Hanna, joka ei poistunut temppelistä, vaan palveli Herraa rukouksin joka päivä. Hän puhui Vapahtajasta kaikille.
"Odta Herraa ja vahva olkoon sinun sydämesi. Odota Herraa."
06.05.2006 12:13
mutta ei minua ainakaan ole painostettu mihinkään eroamiseen. Olen ev.lut.seurakunnan jäsen ja olen sen suoraan sanonut.
Henkisesti ja hengellisesti olen kyllä alusta asti ollut 'erillään' näistä nykyajan touhuista hengellisellä kentällä, koska en ole niihin voinut yhtyä.
Sydämestä ja sisimmästähän etupäässä kyse on ja Jumalasuhteestamme.
05.05.2006 19:48
et ilmeisesti ymmärtänyt, niin sanon sen selvemmin.
Me kaikki, niin luterilaiset, kuin helluntailaisetkin ja monet muut, olemme joutuneet eksytysten pettämiksi yhtälailla, emmekä ole toinentoistamme parempia tippaakaan.
Jopa vielä 'pahemmistakin' paikoista Herra löytää ne, jotka hän omaksensa tuntee. Hän etsii ja kokoaa.
Se muinoinen 'kaita tie' tahtoo kaikilta olla hukassa ja uudet, 'paremmat' tuulet puhaltaa. Mutta eivät vie perille.
05.05.2006 18:01
vain, että tärkein, eli rukous ja Jumalan Pyhän Hengen johdatuksen nöyrä pyytäminen saattaa unohtua heiltä, vaikka on kyseessä näin äärimmäisen tärkeä ja vastuullinen tehtävä. Vastuu pitäisi ennen muuta olla Pyhään, Kaikkivaltiaaseen Jumalaan päin.
05.05.2006 10:22
sitä varten, että me tulisimme eksymyksistämme kaikki etsimään Todellisen, Elävän, Kaikkivaltiaan, Kiivaan, Rakkauden yhteyttä! Elävän Jumalan yhteyttä Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen kautta.Ettemme jäisi ihmisoppeihin, jotka eivät päästä meitä perille sielunpelastukseen.
Jumalan lähettämä Sana tekee aina tehtävänsä, eikä se tyhjänä palaja.
05.05.2006 10:15
oikean Jumalan Profeetan kohtalo, kiitä siitä!
05.05.2006 09:32
aukealta kalliolta Libanonin lumi?
Ehtyvätkö kaukaa virtaavat
vedet, kylmät, kuohuvaiset?
Mutta minun kansani on
unhottanut minut, he polttavat
uhreja turhille jumalille.
Nämä ovat saaneet heidät
kompastumaan teillänsä,
ikivanhoilla poluilla,
niin että he ovat joutuneet
kulkemaan syrjäpolkuja,
raivaamatonta tietä." Jer.18
Näin eksyvät sekä he, että me. Kaikki ovat eksyksissä. Jumala tuntee omansa. Heissä on Hänen sinettinsä. Hän kutsuu heidät ja vie heidät virvoittavien vetten tykö. Ohjaa oikealle Tielle, nimensä tähden. Hän itse kokoaa kansansa jokapaikasta, mihin he ovat eksyneet pimeänä ja pilvisenä päivänä. Kaikkien raatelijoitten käsistä Hän heidät pelastaa! He saavat vapaasti kulkea ja löytävät laitumen.
05.05.2006 09:23
Alkuasukasvaimo Afrikassa oli kuullut Jeesuksesta ja saanut rakkauden Häneen. Jonkin ajan päästä hän synnytti yksin lapsensa ja ymmärsi, että lapsi kuolee. Hän sylkäisi kädellensä, lausui: Pue Kristus yllesi!
Profeetalle annettiin tieto, että tämä kaste oli Jumalan edessä aito ja pätevä!
"Herra kietoo viisaat heidän viekkauteensa"
"Minä kiitän sinua Taivaan ja maan Herra, että olet salannut tämän viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut sen lapsenmielisille. Niin Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt!"
05.05.2006 09:00
kyseiseen tehtävään valituilla olevankin!
05.05.2006 08:35
"Tulkaa, pitäkäämme neuvoa Jeremiaa vastaan. Sillä ei laki lopu papilta, ei neuvo viisaalta, eikä sana profeetalta. Tulkaa, lyökäämme häntä kielellä, älkäämme kuunnelko lainkaan hänen puheitansa!" Jer.18
05.05.2006 08:28
usko Moosesta ja profeettoja, niin ei se auta, vaikka kuollutkin nousisi heille puhumaan.
Mutta Sodoman ja Gomorran on helpompi tuomiopäivänä, kuin heidän.
Täällä meilläpäin vaikuttaa hyvin samanhenkinen ja ikäinen mies. Ei kukaan ole niin vihattu ja haukuttu, kuin hän - nimenomaan uskovana itseään pitävien taholta. Piispojen ja pappien taholta. Raamattu toistaa itseään.
05.05.2006 08:17
Jumala ei katso missä hänelle rakas ihminen on, vaan sydämeen.
Siksihän hän juuri profeettojensa äänellä kaikkina aikoina on tahtonut koota omansa, niinkuin kana kokoaa poikasensa siipiensä suojaan, mutta me emme ole tahtoneet.
Mitä muuta ilmentää tällainen kutsuva ääni, tulla pois kaikesta valheesta ja eksytyksestä, kuin Jumalan ääretöntä kärsivällisyyttä ja rakkautta kadonnutta lastansa kohtaan!?
04.05.2006 20:51
tunnen Sunia, vaikken ole häntä tavannut. Kirjan sisältöön voin yhtyä, muutamaa erimielisyyttä lukuunottamatta.
04.05.2006 20:43
oikeanlaatuinen silloin, kun siihen ei yksikään ihminen ole päässyt käpälöimään ja sitä valheillansa saastuttamaan ja ihmisopeillaan ja touhuillaan.
Se on Jumalan ja ihmisen välinen, mitä vilpittömin tapahtuma, jossa ihminen luovuttaa kaiken vallan Jumalalle - luopuu kaikesta, laskee kaiken yksin Jumalan varaan. Arvioi vihdoin kaiken roskaksi Jumalalle ja Jeesukselle elämisen rinnalla ja jättäytyy ehdoitta Hänen käsiinsä.
Hän antaa näin puhdistaa sydämensä synnin saastaisuudesta Jeesuksen uhrin ja veren kautta ja antaa katkoa kaikki kahleet maailmaan päin.
Tähän puhdistettuun sydämeen voi Jumala sitten antaa Pyhän Henkensä Valoksi, Viisaudeksi, Voimaksi,Pyhitykseksi ja kaikkikaikeksi. Tämän hän haluaa antaa niille, 'jotka sitä häneltä anovat!'
Nyt voidaan sanoa, että 'ei minulta mitään puutu' ja 'minä tunnen Hänet, johon minä uskon'.
Todellinen sydämem ympärileikkaus on tapahtunut. Ihminen ei ole enää neuvojen tarpeessa - hänellä on Neuvoja. Hän ei kysy ihmisiltä, hän kysyy Herraltansa, jonka hän tuntee.
Tätä nimitetään usein ylpeydeksi, mutta tämä on Jumalan tuntemista Jeesuksen Kristuksen kautta.
Minulle annettiin hyvä neuvo silloin, kun Jumala minua alkoi maailmasta omakseen kutsua:'polta kaikki sillat takanasi!'
Tämä on oikeastaan sitä samaa, mitä enkeli sanoi Lootille:'pakene henkesi edestä!'
Näin minä myös tein,
enkä ole sitä ikinä katunut.
Tämä on sydämen ympärileikkaus Hengessä ja se saa kiitoksensa ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
04.05.2006 20:39
että Jumala todella antaa sille Henkilölle, kenet hän on käyttöönsä valinnut.
Kävi myös ilmi se, että näitä asioita matkii saatana, pettäen ja eksyttäen.
Meidän tulee vain etsiä hartaasti Herraa ja Hänen Totuuttaan. Miten hän sen meille tahtoo vakuuttaa ja ilmaista ja miten meitä ehkä käyttää, se on hänen asiansa, eikä meidän.
Meiltä vain vaaditaan herkkyyttä kuulla hänen ääntään ja kuuliaisuutta totella.
04.05.2006 20:00
tämä on juuri sitä pikkuhiljaista vesittämistä, mitä paholainen kaikenaikaa ja kaikkialla tekee.
"Etsikää muinaisia polkuja, kysykää, mikä on oikea tie!"
04.05.2006 19:47
ja sen ongelmissa olisi tietysti myös välttämätön apu rukous ja Pyhän Hengen apuun turvautuminen, mutta taitaa olla aika vieras asia nykyisille toimikunnille.
04.05.2006 19:41
mistä taivaan enkeleillä on suurin ilo taivaassa?
Niin - juuri sinunlaisistasi ihmisistä, joita nykyisin on harvassa. Jolla on murhe siitä, että sydän on liian syntinen. Ja sitä se todella onkin! Kaikille muille, paitsi Vapahtajalle Jeesukselle!
Pyhää Henkeänsä Jumala ei koskaan anna sinne saastan sekaan, vaan juuri siksi tarvitsi Jeesuksen niin paljon kärsiä, että veri Hänestä vuosi, jotta tämä puhdas ja aivan viaton Pyhä Veri olisi meillä puhdistusaineena sydämemme saastaisuuteen.
Tästä on Raamatussa sanottu: "Meille on avattu avoin lähde kaikkea syntiä ja saastaisuutta vastaan." Saamme rukoilla kuten kuningas Daavid: 'Puhdista minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin!'
Ja Tähän pyyntöön Jumala myös vastaa. Miten ja millätavalla, se on Hänen asiansa, mutta oikealla ajalla saamme tuntea, että koko synnin taakka on täydellisesti pois!
Puhdistettuun sydämeen Jumala sitten voi antaa myös Pyhän Henkensä niille, jotka sitä Häneltä anovat.
Hän on sinussa nyt alkanut hyvän työnsä, alkamalla Pyhän Henkensä kautta näyttää sinulle syntisyyttäsi ja syntiä seuraavaa Jumalan vihaa - kadotusta.
Kadotettu et Jumalan kiitos kuitenkaan ole, vaan nyt juuri sinua opetetaan sieltä pelastumaan ja riippumaan lujasti Herrassa Jeesuksessa. Muista, että Hän on luvannut tehdä aivan kaiken myös sinunkin kohdallasi.
Meidän ei tarvitse kuin tulla ja jättää tämä toivoton oma itsemme Hänen Kaikkivaltiaisiin käsiinsä ja Hän tekee koko uudestisynnyttävän työnsä kohdallamme, niin että lopulta voimme todeta: 'Katso uudeksi Hän tekee kaikki!'
Itse olin samoin hyvin yksin tuossa vaiheessa uskontietäni, mutta se koitui vain siunaukseksi Jumalan käsissä, sillä sain todella tulla syvältä tuntemaan Herran kun Häntä yksin etsin ja avuksi huusin.
Kun Häntä avuksi huudetaan, niin Hän vastaa varmasti. "Jokainen anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan."
04.05.2006 19:31
Teuvo tai muukalainenkaan missään ole laittanut pelastuksen ehdoksi joittenkin äänien kuulemisia tai näkyjä. Nämä tämmöiset ovat niitä pilkkaajien poskettomia väitteitä, jossa tahallaan tahdotaan asia käsittää väärin.
Jos haluat päästä selville, missä on eroa, niin ota esille Teuvon viimeinen aloitus ja lue ensiksi vaikka kirjoitukseni "Synnit täytyy tunnustaa".
Porttoseurakuntalainen on se, joka on rakkautensa luvannut Herralle Jeesukselle, mutta onkin sydämessään salaa maailman oma ja pettää rakastaan. Sydämem ympärileikkaus Pyhässä Hengessä on jäänyt tapahtumatta.
04.05.2006 18:39
16 / 26