Vapaa kuvaus

Aloituksia

96

Kommenttia

5326

1. Mikä puu takapihalla?

Muutimme viime syksynä uuteen kotiin. Olen yrittänyt tunnistaa takapihalla kasvavaa puuta huonolla menestyksellä. Ensin
    Puut
    9
    222
  2. Onko Mark 16:17-20 totta?

Näinhän tuo tuttu teksti menee: “Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois p
    Adventismi
    9
    217
  3. Tiedeaiheiset aikakauslehdet

Tällä palstalla on nyt aika monta kertaa annettu ymmärtää, että ne, jotka kunnioittavat tiedon lähteenä enemmän tiedettä
    Adventismi
    114
    212
  4. Luotatko uskonveljiin ja -siskoihin?

Ylen uutisissa kerrotaan Lahtelaisesta miehestä, joka huijasi samaan uskonlahkoon kuuluvilta ihmisiltä yhteensä aika huo
    Adventismi
    16
    211
  5. Onko oppi Luciferista raamatullinen?

Kertomus arkkienkelistä, joka kapinoi taivaassa ja heitettiin maan päälle on kehitetty katolisen kirkon piirissä keskiaj
    Adventismi
    42
    191
  6. Mystikoiden viisauksia

1200–1300-lukujen taitteessa elänyt Mestari Eckhart oli kunnioitettu ja kiistelty henkilö. Häneltä on paljon kuuluisia
    Adventismi
    12
    178
  7. Mikä on oma pistemääräsi?

Kävin läpi Adventtikirkon 28 opinkohtaa ja merkitsin huolellisesti muistiin jokaisen kohdalla, voinko uskoa sen. Huolel
    Adventismi
    60
    176
  8. Eläinten uskonto

Joskus 1960-luvun puolivälissä radiossa luettiin sarjana Lea Pennasen lastenkirjaa "Me leijonat". Siinä on kertojana poi
    Kristinusko
    14
    170
  9. Mikä oppi helvetistä on raamatullinen?

Olen lukenut iltakirjanani tietokirjailija teol.tri Kari Kuulan teosta "Helvetin historia". Se on historian tutkijan ja
    Kristinusko
    20
    163
  10. Mitä on positiivinen näyttö?

Väitteisiin jonkin olemassaolosta tai toiminnasta tarvitaan positiivista näyttöä. Jotta se ei jäisi käsitteenä hämäräks
    Adventismi
    4
    160
  11. Historiallisuuden tärkeys tai turhuus

Erään sortin buddhalainen oli se kaveri, joka valisti minua uskonnostaan. Hän korosti, että uskominen kertomusten histo
    Adventismi
    11
    155
  12. Kasteen piiri

Hopeaniemen adventtiseurakunta on säilyttänyt nimensä, vaikka Hopeaniemi ei enää ole adventistien hallussa. Kokoontumisp
    Adventismi
    5
    149
  13. Miten voi tehdä hyvää, vaikka ei usko helvettiin?

Luin Quora-palvelusta paljon vastauksia tähän kysymykseen. Asia tulee erittäin selväksi, mutta silti oli kiinnostavaa ja
    Adventismi
    12
    148
  14. Mistä tämä sarjakuva kertoo+

"Kamala luonto" on yksi suosikeistani sarja suomalaisissa sarjakuvissa. Tällä kertaa karhu, jonka roolina on ollut käyt
    Adventismi
    8
    145
  15. Mistä Jumala?

Eräs keskustelija on tällä palstalla toistuvasti kysynyt. "Mistä kaikki?" Olen ymmärtänyt, että hän tällä perustelee Lu
    Adventismi
    179
    137
  16. Teologien pitkät jorinat

Olen huomannut, että uskovaisen tai teologin selittäessä tai puolustaessa jotakin opinkohtaa tekstiä on hyvin usein tode
    Adventismi
    6
    136
  17. Kreationismin vaihtoehdot

Kreationismia puolustavista puheenvuoroista enemmistö näyttää olevan sitä, että etsitään evoluutioteoriasta heikkouksia.
    116
    136
  18. 80 tuhatta vuotta vanha juurivesakko

Yhdysvalloissa, Utahissa on hyvin vanha ja laaja haapametsikkö, amerikanhaapaa (Populus tremuloides). Kyseessä on yksi j
    Uskonnot ja uskomukset
    12
    128
  19. Ikuisuus on pitkä aika?

Alex kirjoitti toisessa ketjussa tuon avauksen lauseen, joskin hymiöllä varustettuna. Se on kiintoisa lause niin kosmol
    Adventismi
    17
    123
  20. Onko Jumalalla kädet?

Raamatussa mainitaan hyvin monessa kohdassa Jumalan kädet. Myös jalat ja kasvot löytyvät. Jos tulkitaan Raamattua kirja
    Adventismi
    58
    122