Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
vigilance
profiilit
vigilance
vigilance
Vapaa kuvaus
Aloituksia
36
Kommenttia
182
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Daavid ei rakennuttanut temppeliä, vaikka tahtoi niin tehdä. Jumala sanoi, ettei Daavid saanut rakentaa temppeliä koska hänen kätensä olivat veren tahraamat. Ja sehän piti paikkansa. Daavid oli monen sodan mies, eikä voinut siksi rakentaa temppeliä.
12.11.2012 18:18
Oppi Raamatusta, Jumalasta, Kristuksesta ja pelastuksesta on mennyt kokonaan uudeksi uskonnoksi sisällöllisesti. Se malli, jota nykyteologit markkinoivat ei voi pitää kristillisenä, koska se ei ole historiallisessa muodossa enää kristillistä uskoa lainkaan. Liberaaliteologia ja konservatiivinen kristinusko ovat sisällöllisessä mielessä kaksi eri uskontoa.
12.11.2012 12:15
Jos lähtö on Helsingistä niin olen hytissä tämän vuoden aikana. Muutto on edessä Floridaan Key Westin "tylsyyteen" helmikuussa 2013, joten tuumasta toimeen ennenkuin on myöhäistä.
18.10.2012 16:32
Jospa tämä rauhoittaisi.Aina kun pelottaa niin juttele Herralle. Joka sanasi kuulee.
http://www.youtube.com/watch?v=cMu-4H-Z3CA
480p.
11.10.2012 19:59
Jumalan lapsille
http://www.youtube.com/watch?v=NjfFpFW9OdA
09.10.2012 08:22
Hautaanko meni montun pohjalle?
09.10.2012 08:04
Nautintoja rakastetaan enemmän kuin Jumalaa.
Halveksutaan isien uskoa ja romutetaan vanhat moraalisäännöt. Muokataan Jumalan erehtymätöntä Sanaa nykyaikaan sopivaksi. Juuri tämänkaltaiset asiat erottavat meidät Jumalasta, ja peittävät Jeesuksen kasvot.
05.10.2012 14:50
Miten käy totuuden, jos kaikkia pitää yrittää miellyttää? On päätettävä, kumpi on tärkeämpää, ilmaista totuus vai miellyttää kuulijaa. Jos seuraa vain yleistä mielipidettä, päädytään tilanteeseen, jossa ihmiset puhuvat vain valheita ja järjettömyyksiä, koska he haluavat miellyttää muita ja järjestelmää.
02.10.2012 17:49
Kriittinen ajattelu vaatii itsestä etääntymistä ja hyvän ja pahan, oikean ja väärän, objektiivista tarkastelua. Raamattu on ainoa ajaton apu siinä.
snl. 20:6
Moni kuuluttaa omaa rehellisyyttään, mutta mistä löytyy todella luotettava mies?
02.10.2012 17:25
Olisi sen voinut selventävämminkin mutta ei lyhyemmin, ei mahtunut otsikkoriville niin lyhensin.
Menen selkäpiin varaan, turhaan unta vastaan haraan.
30.09.2012 21:14
En. Olen kokenut Pyhän Hengen kosketuksen rukouksessa. Rukous oli elämäni siihen astisista rukouksista pisin. En odottanut sitä, en pyytänyt sitä. En edes ollut kartalla, mitä tapahtui, heti alussa.
Totta se on.
30.09.2012 21:08
Jep. Mietin voisiko olla jotain käännösvirheellisyyttä pääsyt mukaan. Mutta huolimatta ihmisen omista pähkäilyistä kannatta pysyä Raamatun ilmoittamassa joka jakeen suhteen. Kunhan nyt vain olen arvellut asiaa enkä tiedon sanoin arvele vaan nuuskivasti, kysyvästi.
Jumalalle ei mikään ole mahdottomuus. Eikä ihmiselle ole mahdotonta ymmärtää asioita väärin.
30.09.2012 21:04
Mulla on hyvin selvä ja erehtymätön kokemuksen havainto Pyhästä Hengestä, siksi liitos. Jeesuksen olemassaolo on aivan yhtä selvää minulle kuin sekin, että Napoleon Bonapartekin on aikanaan elänyt. Todisteita on yllin kyllin, silminkantamattomiin asti. Luepa Raamatusta sinäkin.
Uskotko todistustani? Uskotko Raamattuun? Uskalla uskoa, et siitä katkeroidu tai tule petetyksi, maailma sinut pettää.
30.09.2012 20:57
Toteutunut profetia ja unelma.
http://www.youtube.com/watch?v=c_9N1ldPtQ8&feature=related
29.09.2012 19:33
Jumalan sana on kuin elävää vettä uskon siemenelle. Jumalan sana kastelee uskon siemenen ja usko alkaa kasvaa. Jos taas puhuu vastoin Jumalan sanaa, usko alkaa vähitellen kuolla. Jos puhut Jumalan sanaa vastaan, puhut itseasiassa itseäsi vastaan. Ilman uskoa kukaan ei voi miellyttää Jumalaa. Koska kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä. Jos puhumme vastoin sitä, mitä sisimmässämme on, teemme syntiä.
Jumala tietää, kuinka rohkaista, kasvattaa ja auttaa sinua uskomaan. Mitä sinä julistat joka päivä? Mitä pohdit ja ajattelet? Jos et ajattele oikein, et myöskään puhu oikein. Uskovan täytyy puhdistaa ajatuksensa ja uudistaa mielensä Jumalan sanan ja Pyhän Hengen läsnäolon kautta. Nämä eivät ole pelkästään sanoja, minä koen sitä päivittäin. Kyse on syvästä ja läheisestä Jumalasuhteesta. Tiedät, mitä haluat, mikä on tehtäväsi ja miksi olet täällä.
Et vain pudonnut taivaasta etkä syyttä ole uskovainen. Sinun täytyy noudattaa Jumalan sanaa, antaa Jumalalle kunnia ja tuottaa paljon hedelmää. Tämä on uskovien tehtävä.
Tämä maailma pon pahan ja Saathanan vallassa. Maailma ei voi korottaa Jumalaa, mutta Jumalan lapset voivat. On kirjoitettu, että luomakunta odottaa hartaasti Jumalan lasten ilmestymistä. Jos et usko, millainen ilmestys se voi olla?
28.09.2012 19:54
Shalom ja hyvää sapatin odotuksen iltaa!
Usko ei ole vain osa elämääni, vaan se on elämäni. Usko on elämäntapa. On ok, jos maailma pitää minua hulluna. Ehkä maailman mielestä olen menettänyt järkeni. Minulla on Kristuksen järki. Se onkin totta. Ehkä maailma nauraa minulle. Katsotaan kuka nauraa viimeisenä. Kun Jeesus tulee, minä nauran paljon. Ehkä ymmärrätte, mitä tarkoitan. Tänään saa nauraa, mutta katsotaan kuka naura viimeisenä. Tämä on totuus.
28.09.2012 18:10
En luule. Minä uskon Kaiken Raamattuun kirjoitetun. Jumala on taitava luomistaidoissaan.
25.09.2012 18:51
Kysyjä on valinnut tähän hyvän Raamatunkohdan, koska tässä Pyhä Henki tuli kaikkien niiden päälle, jotka olivat kuulleet evankeliumin. Todella on niin että se joka ottaa evankeliumin vastaan ja Jeesuksen vastaan omaan elämäänsä ei voi tehdä sitä oikeastaan mitenkään muuten ellei Pyhä Henki sitä hänelle jotenkin avaa ja anna. Ja niin sanotaankin että efesolaiskirjeessä 1:13 näin:
"Kristukseen tekin nyt uskotte kuultuanne totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin. Häneen uskoessanne te myös olette saaneet luvatun Pyhän Hengen sinetiksenne"
Jokainen, joka on uskossa on saanut Pyhän Hengen sinetin ja sanotaan, että Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. Jumalan Hengen todistus meissä on ja me tiedämme olevamme Jumalan lapsia.
Sitten on erikseen armon lahjoja, joita Pyhä Henki jakaa kullekin niin kuin Hän tahtoo. Raamattu kehottaa meitä pyytämään armolahjoja ja monet saavat kielillä puhumisen armolahjan, mutta kielillä puhuminen ei ole merkki siitä, että Pyhä Henki asuu meissä vaan kaikissa, jotka Jeesuksen tuntevat, asuu Pyhä Henki. Pyhä Henki voi vaikuttaa monenlaisia muita lahjoja kuin kielillä puhumista, profetoimista.
Galatalaiskirjeessä sanotaan 5: 22-26
"Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki. Ne, jotka ovat Jeesuksen Kristuksen omia, ovat ristiinnaulinneet vanhan luontonsa himoineen ja haluineen. Jos me elämme Hengen varassa, meidän on myös seurattava Hengen johdatusta. Emme saa tavoitella turhaa kunniaa emmekä ärsyttää ja kadehtia toisiamme."
Pyhä Henki antaa myös hengen hedelmiä ja ei tarvitse yhtään tuntea itseään huonoksi jos ei puhu kielillä tai profetoi. Voit olla ystävällinen, rakastava, pitkämielinen, nämä ovat kaikki niitä maistuvia käytöstä ja luonnetta hyvään suuntaan muuttavia ominaisuuksien hedelmiä, joita Pyhä Henki vaikuttaa, jotta lähimmäisen rakastaminen olisi helppoa kuin hedelmän syönti.
Todellakaan kielillä puhuminen ei ole pelastuksen ehto vaan se on ainoastaan yksi Pyhän Hengen lahjoista, joita Jumala antaa lapsukaisilleen.
25.09.2012 18:47
Jeesuksen viesti oli ja on ainutkertainen, koska se käsitteli ihmisyyden syvintä ongelmaa. Se ei koskenut taloutta tai politiikkaa vaan synnin ongelmaa. Synti tuli ihmiskuntaan jo Edenin hyvinhoidetussa puutarhassa. Kaikki ihmiset perivät synnin. Tämä on ongelmamme.
Kysyit kuka tämän ongelman voi ratkaista. Vain Jeesus. Kiitos Hänelle. Sydämeni on täynnä kiitollisuutta, sitä minulla riittää Jeesukselle osoittaa, koskaan en voi kiittää kyllin. Vain Jeesus voi tuoda syntien anteeksiantamuksen. Hän voi tuoda voiton synnistä.
Jotain muutakin oli vielä mielessä. Niin. Synti liittyy saathanaan . Kenen nimessä voitamme saathanan ja voimme käskeä häntä jättämään meidät rauhaan? Vain Jeesuksen nimessä. Tämä on suurin pelastus, koska Hän toi voiton verensä kautta. Hän toi anteeksiantamuksen sydämiimme.
Tämä periaate löytyy jo VT:sta. Anteeksiantamus tulee veren kautta. Ilman uhrin verta ei ole anteeksiantamusta. Jeesus toi täydellisen uhriveren, joka vuodatettiin ristillä. Tämä veri antaa meille pelastuksen ja voiman vastustaa vihollista.
24.09.2012 16:58
Jeesus haastaa neitä olemaan hengellisesti köyhiä. Vuorisaarnassa Jeesus sanoo: autuaita ovat hengellisesti köyhät. Se ei ole Hengessä köyhät, vaan hengessä köyhät. Henki kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Voimme ymmärtää, että autuaita ovat nöyrät, jumalaapelkääväiset, ihmiset, jotka odottavat Jumalan viisautta ja johdatusta. Ihmiset, jotka ovat Jumalalle ja Messiaalle alamaisia. Tämä tarkoittaa nöyryyttä, köyhyyttä ja Messiaan hengen seuraamista.
Hän sanoo: oppikaa minulta, minä olen nöyrä. Ottakaa minun ikeeni, seuratkaa minun tietäni. Hän on meidän esimerkkimme. Tämä on haaste meille. Meidän ei tule ihailla voimakkaita ja kuuluisia vaan ihmisiä, jotka ovat nöyriä Jumalan edessä.
19.09.2012 20:10
4 / 10