Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3947

1. Melkoista+käytöstä+kyllä.+Ennenkuin+kaveri+edes+ehti+sanoa+mitään+niin+sanotaan+että+olen+piereskellyt+täällä+merkiksi+että+et+ole+toivottu.+Voihan+olla+että+kaveri+oli+tulossa+kysymään+voiko+tehdä+vaikka+tässä+välissä+kun+te+pidätte+taukoa+tai+tarvitsetteko+takananne+olevaa+kahvakuulaa.+Tällaiseksi+se+sitten+on+mennyt+että+miehet+eivät+saisi+enää+kävellä+edes+kohti+vaan+pitäisi+mennä+pitkin+seiniä+leuka+rinnassa.Mitä+saliin+tulee+paikkana+esitää+treffikutsuja+niin+sehän+on+oikein+mainio.+Saman+kiinnostuksen+jakavat+ihmiset+tapaavat+toisiaan.+Toki+nuo+kutsut+pitää+vain+osata+esittää+vähän+huomaamattomasti.+Kerran+yksi+vähän+vahvempi+kaveri+pyysi+naista+varmistamaan+penkkipunnerruksessa.+Kun+sarja+tuli+tehtyä+niin+mies+pyysi+saada+tarjota+kahvit+kiitokseksi.+Varmistettava+paino+oli+puolet+pienempi+kuin+kaverin+normi+treenipainot+eli+kyllä+nainen+osasi+lukea+miksi+pyydettiin+varmistamaan.Toisen+kerran+näin+kun+nainen+treenasi+miehen+lähellä+ja+miehen+palautellessa+nainen+antoi+vain+lapun+käteen+ja+jatkoi+matkaa.+Siinä+varmaan+oli+treffipyyntö.+Eli+kun+nämä+tekee+vähän+sillä+tavalla+toisen+treenejä+häiritsemättä+niin+tuskimpa+noista+kukaan+nokkiinsa+ottaa.
  2. Minulla+lähtökohta+on+se+että+mitään+en+tee+naisten+tai+parisuhteen+vuoksi.+Kaikki+mitä+nyt+harrastan+on+valikoitunut+siltä+pohjalta+mikä+minua+kiinnostaa+ja+mikä+auttaa+minua+elämänlaadun+ylläpitämisenä+myös+vanhempana.+Kuntosalilat+lihasvoimaa,+mailapeleistä+aerobista+ja+sitten+uintia+ja+venyttelyä+palauttamisen+edistämiseksi.Lisäksi+opiskelen+jotta+aivoille+tulisi+hieman+pähkinöitä+purtavaksi.Ajan+puutteen+takia+kirjallisuus+on+jäänyt+vähälle+mutta+sanomalehtiä+tulee+luettua+jotta+taustatiedot+olisivat+kunnossa+jos+haluaa+osallistua+keskusteluihin.+Lisäksi+kuuntelen+radiosta+kanavia+joista+tulee+ihan+asiakeskusteluakin.Naiset+nyt+harrastavat+monenlaisia+asioita+ja+varmasti+osan+kanssa+menisi+ainakin+osa+harrastuksista+yksiin+ja+osan+kanssa+ihan+eri+harrastukset.+Toki+kannattaa+olla+kiinnostunut+myös+toisen+harrastuksista+ja+jopa+ennakkoluulottomasti+lähteä+testaamaan.+Joku+virkkaava+nainen+voisi+opettaa+mulle+vaikka+sen+miten+ketjusilmukassa+saa+suunnan+vaihdettua.+Yksi+huomioitava+asia+on+myös+harrastukseen+käytettävä+aika+ja+rahamäärä.+Jos+nainen+harrastaa+vaikka+laskettelua+ja+haluaa+kolmesti+vuodessa+alpeille+niin+siinä+tietysti+kannattaa+miettiä+pystytkö+sinä+taloudellisesti+tai+ajankäytöllisesti+siihen+ja+se+että+edellyttääkö+nainen+että+olisit+joka+kerta+mukana.Jotku+yhteinen+harrastus+on+mukava+ja+kannatettava+asia+mutta+mielestäni+on+yhtä+tärkeää+että+sulla+on+itselläsi+myös+joku+oma+juttu+joko+antaa+pienen+henkireiän+arkeen+ja+parisuhteeseen.
  3. En+nyt+kyllä+mikään+teoreetikko+ole+mutta+koska+arvostan+näitä+statusmiehiä+ja+-naisia+niin+vastaan+silti.+Minun+ajatusmailmassani+pesän+saanti+ei+ole+mikään+mittari++vaan+arvostus+tulee+muuta+kautta.+Monet+urheilijat+saavat+minulta+statusarvon+sen+ansiosta+paljonko+ovat+työtä+tehneet+oman+menestyksensä+eteen.+Esimerkkeinä+vaikka+Henry+Konttinen+ja+Lauri+Markkanen.+Naisissa+vaikka+Kaisa+Mäkäräinen.+Liike-elämästä+tulee+mieleen+Paananen+ja+Kodisoja.+Tämä+Supercellin+kaksikko+johtaa+yritystä+jo+nyt+tiimi-pohjaisesti+ja+osakkeita+on+myös+työntekijöiden+nimissä.+Valtaa+ja+vastuuta+uskalletaan+jakaa.+Sen+lisäksi+tekevät+hyväntekeväisyystyötä+ja+jotta+suostuivat+myymään+osakkeita+ulos+piti+sopimukseen+kirjata+että+pääkonttori+pysyy+Suomessa.Mitä+metoo-kamppanjaan+tulee+niin+minusta+kyse+ei+ollut+alunperinkään+pesän+saamisesta+tai+seksistä+vaan+toisen+henkilön+nöyryyttämisestä+ja+alistamisesta.+Ei+ole+ainakaan+esille+tullut+että+nämä+minun+silmissä+statusarvon+saaneet+olisivat+syytettyjen+penkillä.+Tosin+katsotaan+uudelleen+kun+ovat+siinä+iässä+että+ovat+vähän+elähtäneet.+Jos+vaikka+joku+sitten+näitä+kaivaisi+esiin.+Metoo-kamppanjan+luonnehan+on+että+miehet+ahdistelee+ja+naiset+on+uhreja+eli+tavallaan+se+että+onko+sinulla+statusarvoa+tai+ei+niin+sillä+ei+ole+merkitystä;+leuka+rinnassa+ja+häpeillen+pitää+sinun+sukupuoltasi+edustaman.+Ehkä+tästä+päästään+vielä+siihen+pisteeseen+että+uhri+on+uhri+ja+ahdistelija+on+ahdistelija;+sukupuoleen,+ikään,+pituuteen,+uskontoon,+ammattiin+jne+riippumatta.Tuossa+kun+mietin+niin+ainakin+itseltäni+löytyy+myös+kaveripiiristä+henkilöitä+joille+voisin+antaa+stausarvon.+Varsinkin+eräs+nuoruuden+ystävä+joka+asuu+pääkaupunkiseudulla+ja+on+töissä+lastensuojelussa+tehtävänä+löytää+syrjäytymisuhan+alaisia+nuoria+ja+auttaa+heitä+pääsemään+yhteiskuntaan+mukaan.
  4. Itse+olin+kyllä+ajatellut+että+jos+sivulle+kaatuu+niin+laskeutuu+olkapää+edellä.++Toki+jollakin+tuo+nenä+edellä+tulo+on+mahdollista.Aloin+myos+hieman+pohtia+että+jos+kaatumistilannetta+verrataan+risteykseen+niin+onhan+oikealle+tai+vasemmalle+kääntyminenkin+eteenpäinmenoa.+Reitti+päätepisteeseen+ei+kuljekkaan+kohtisuoraan+vaan+sinne+voi+olla+toinen/useampi+reitti.+Kiitokset+teille+keskustelusta;+tästä+ohjeesta+tuli+monisyisempi+kuin+olin+alunperin+tajunnut.Toki+jos+taakseppäin+kaatuu+ja+samalla+pyörähtää+niin+voi+tulla+nenälleen,+mutta+jos+niin+vaikeaan+tilanteeseen+joutuu+niin+sitten+otetaan+käyttöön+joku+toinen+ohje.
  5. Teuvo+kyllä+ehtii+ja+toivon+että+erotetaan+ainakin+määräajaksi+jotta+ehtii+vielä+paremmin+hoitamaan+itsensä+kuntoon.+En+oikein+edes+ymmärrä+miksi+siellä+eduskunnassa+pitää+viinalla+läträtä+kenenkään.+Minun+mielestä+se+on+työpaikka+ja+sen+mukaan+siellä+on+syytä+käyttäytyä.Mitä+tuohon+kamppanjaan+tulee+niin+käsittääkseni+alunperin+siinä+ei+suinkaan+ollut+kyse+siitä+ahdisteleeko+yksi+vai+kaikki+miehet+vaan+tarkoitus+oli+tuoda+esille+se+häirinnän+laajuus+jota+naiset+tässä+asiassa+kokevat.+Siinä+mielessä+haarniskamiehen+kanssa+samoilla+linjoilla+että+olisi+ollut+parempi+jos+asia+olisi+muokkaantunut+suuntaan++että+on+uhri+ja+häntä+häiriköinyt+on+häirikkö+tai+ahdistelija.+Suomessa+se+meni+sitten+suuntaan+jossa+mietittiin+mikä+on+ahdistelun+ja+flirtin+raja.+Ehkä+jollakin+liikkeellä+tai+aatesuunnalla+oli+tällainen+toive+että+saadaan+vastaanasettelu+naiset+uhreja+->+miehet+ahdistelee.+Sinänsä+tietysti+hyvä+jos+syyllistetään+koko+sukupuoli+niin+siinä+ehkä+pystytään+paremmin+vaikuttamaan+asenteisiin+ja+kulttuuriin.+Haittapuolena+nyt+tietysti+on+se+että+toinen+sukupuoli+joutuu+sitten+koko+ajan+vastaanottavaksi+osapuoleksi+tässä+kamppailussa.+Esimerkiksi+ylellä+oli+juttua+jossa+ihmeteltiin+miten+jääkiekkoliigan+huippumaalivahti+elättää+perheen+vaikka+vaimo+on+maajoukkuetason+pelaaja.++Miehen+olisi+ilmeisesti+pitänyt+hylätä+seuran+sponsorin+mahdollistava+rahakas+sopimus.++Toisaalta+jos+mennään+kovasti++henkilötasolle+niin+siinä+annetaan+toiselle+aika+hyvät+aseet+käteen+iskeä+suoraan+selkään.+Tästä+on+viitteitä+Yhdysvalloissa;+senaattori+Ray+Moore+hävisi+vaalit+sen+jälkeen+kun+häntä+syytettiin+ahdistelusta.+Edustaja+Johnsson+taas+ampui+itsensä,+kun+häntä+kohtaa+tuli+syytöksiä.+Ei+auttanut+vaikka+poliisit+olivat+todenneet+edustajan+syyttömäksi.+Leima+ja+tuomio+oli+jo+annettu.