Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

1709

1. Totta.+Asioilla+on+aina+kääntöpuolensa.+Ajatukseni+takana+oli+sellainen+skenaario,+että+naisella+on+vain+yksi+ystävä.+Palstan+k&k+mies,+kuten+harmis+aloituksessa+ehdotti,+ja+suhde+on+täysin+platoninen.+En+ajattele+lainkaan+niin,+ettei+naisella+voi+olla+täysin+platonista+ystävyyssuhdetta+miehen+kanssa,+ja+että+nämä+eivät+voi+keskustella+mistään+keskenään.+Mulla+itsellä+oli+erittäin+hyvä+miespuolinen+ystävä+vuosia+sitten,+suhde+oli+täysin+platoninen+ja+kaverillinen,+ja+jonka+kanssa+vietin+aika+paljonkin++kahdenkeskistä+aikaa.+Hän+seurusteli+ja+asui+tyttöystävänsä+kanssa+yhdessä,+ja+vietiin+aikaa+myös+tyttöystävän+kanssa,+koska+ystävystyimme.+Kumppani+tiesi+ettei+meillä+ollut+miehen+kanssa+mitään+sutinaa+keskenämme,+eikä+ihmetellyt+tai+ajatellut+automaattisesti+meidän+mihin+oivan+keskenämme,+jos+jonakin+lauantai+sunnuntai+aamuna+kotiin+tullessaan+löysi+minut+miehensä+vierestä+nukkumasta.Se+miksi+olimme+tämän+miehen+kanssa+läheisiä,+johtui+siitä+että+meillä+oli+yksi+yhteinen+iso+asia.+Diagnosoitu+masennus.+Olimme+toisillemme+vertaistukena,+ja+jos+tuntui+että+seinät+kaatuu+päälle+eikä+halua+olla+yksin,+lähes+aina+pääsi+ystävän+luo+tarvitsematta+järin+selitellä+miksi+ei+halua+olla+yksin+kotona+sillä+hetkellä.+Valitettavasti+muutamaa+vuotta+myöhemmin+tämä+mies+teki+itsemurhan.+Hänen+silloinen+tyttöystävä+on+edelleen+yksi+parhaista+ystävistäni,+ja+vaikka+hänen+kanssa+tapaamisten+väli+saattaa+olla+vuosia,+jatkuu+juttu+aina+siitä+mihin+se+edellisellä+kerralla+jäi.+Hänelle+juttelin+silloin+kun+asuttiin+samalla+paikkakunnalla,+ja+nähtiin+melkein+joka+päivä,+aika+paljon+omia+mieshuolia,+ja+muita+kunnon+ruodintaa+vaativia+asioita.+Kuitenkin+eri+asioita+mitä+tämän+miehen+kanssa.+Voin+itsekin+jutella+kenen+vieraan+ihmisen+kanssa+tahansa+jostain+päivän+polttamasta+asiasta,+mutta+suppeasti+ja+yleisesti,+paneutumatta+ja+puimatta+syvällisemmin+asiaa.+Vähän+small+talk+-tyyliin.+Riippuu+aiheesta.
  2. Mitä+sitten+puhua,+jos+kummallakin+on+aivan+erilaiset+arvot,+on+vaikka+ateisti,+eikä+edes+suostu+puhumaan+uskonnoista?+Mitä+jos+naista+ei+kiinnosta+politiikka+yhtään,+ja+tämä+tunnistaa+juuri+ja+juuri+hallituksen+ministerit,+joten+tämä+ei+siitä+osaa+edes+yhtään+mitään+puhua,+kun+ei+tiedä+mitkä+asiat+ovat+tällä+hetkellä+tapetilla?+Mä+olen+esimerkiksi+sellainen+ihminen,+jota+ei+kiinnosta+puhua+kristillisistä+arvoista,+vaikka+kuulunkin+ev.lut.+seurakuntaan.+Olen+aikalailla+maallikko,+joka+käy+kerran+vuodessa+tai+vielä+harvemmin+kirkossa.+Mua+ei+kiinnosta+puhua+korkealentoisista+aiheista+kuten+filosofiasta,+koska+en+tiedä+siitä+mitään,+eikä+mua+kiinnosta+edes+ottaa+siitä+selvää.+Tylsää...+Mua+ei+kiinnosta+esim.+keskustella,+väitellä,+ja+perustella+mielipidettäni+siitä+kumpi+oli+ensin,+muna+vai+kana.+Mua+ei+kiinnosta+pätkääkään+politiikka,+joten+en+sitä+seuraamaan,+ja+kansanedustajien+nimet+ovat+tuttuja+lähinnä+keltaisen+lehdistön+sivuilta.+Kansanedustajan+kuvaa+näytettäessä+en+osaa+edes+nimetä+kenestä+on+kyse,+saati+sitä+mihin+puolueeseen+kuuluu,+ja+onko+tämä+oppositiossa+vai+hallituspuolueessa.+Jos+äänestän,+tyylini+valita+ehdokas+on+periaatteessa+se,+että+listojen+kohdalla+pistän+silmät+kiinni+ja+tökkään+sormeni+johonkin,+ja+äänestän+sitä+kenen+kohdalla+sormi+on.+Jos+kyse+on+kunnallisvaaleista,+tai+välillä+eduskuntavaaleista,+äänestän+itselle+tuttua+ehdokasta+välittämättä+siitä+yhtään,+mihin+puolueeseen+tämä+kuuluu.+Joten+jos+keskustelisimme+näistä+asioista+kasvotusten,+olisi+se+seuraavanlainen+keskutelu:+sinä+saisit+yksin+höpöttää+omaa+monologia,+minä+pystyisin+hiljaa,+ja+hyvin+todennäköisesti+kuuntelemisen+sijaan+ajattelisin+omia+juttuja+kuulematta+sanaakaan+siitä+mitä+sanot,+korkeintaan+ynähdellen+jotain+välillä,+minkä+jokainen+voi+tulkita+kuten+haluaa.+Pystyisitkö+sinä+keskustelemaan+kanssani+parhaimmista+metallibändeistä,+ja+heidän+parhaimmista+biiseistään?+Tai+miehistön+vaihdoksesta?+Pystyisitkö+puhumaan+virkkauksesta+tai+neulomisesta,+ja+mielestäsi+parhaimmista+koukuista+ja+puikoista+kera+niiden+materiaaleineen+ja+muotoineen,+sekä+niiden+eroavuuksista,+eri+langoista+ja+niiden+materiaaleista,+sekä+siitä+mihin+työhön+mikäkin+lanka+soveltuu,+ja+minkä+kokoinen+koukku+tai+puikko+on+paras+juuri+siihen+työhön?+Entä+pystyisitkö+puhumaan+ristipistotyön+aiheeseen+keskenään+sopivasta+värimaailmasta+sävyineen,+kuten+siitä+kumpi+on+mielestäsi+parempi+valmiissa+työssä:+jälkipistoilla+vai+ilman+niitä?+Pystytkö+puhumaan+parhaimmista+löytämistäsi+vaate-,+kuvio-,++ja+liinamalleista?+Vai+kuunteletko+tylsityneen+näköisenä+puhettani,+yrittäen+vähän+väliä+vaihtaa+puheenaihetta+itseäsi+kiinnostavaan+aiheeseen,+minun+torpatessa+sen+ja+jatkaen+omista+mielenkiinnon+kohteista,+joista+et+vähääkään+piittaa?+Olet+väärässä.+Se+netistä+yksin+googlailu+ei+riitä+naiselle+yksistään.Kysymys:+jos+sinulle+tulee+impotenssiongelmia+(olettaen+että+olet+mies),+niin+kysytkö+miespuolisilta+ystäviltä+ja+tutuilta+kasvotusten+ovatko+he+kokeneet+vastaavaa,+ja+sitten+vertailette+keskenään+kauanko+toisella+on+sama+vaiva+kestänyt,+ja+mistä+se+kenties+johtuu?+Tuskin.+Epäilen,+että+te+miehet+tämänkaltaisissa+ja+ylipäätään+terveyteen+liittyvissä+ongelmissa+vaikenette+asiasta+kuin+muuri,+ja+etsitte+yksin+netistä++vastauksia+mieltä+askarruttaviin+kysymyksiin+puhumatta+asiasta+kenellekään.+Siksi+kuvittelette+naisten+olevan+samanlaisia,+ja+saman+tavan+riittävän+naisille.+Väärin.+Tässä+on+huomattava+sukupuolten+välinen+ero.+Nainen+kyllä+ottaa+asiasta+itse+selvää+netin+kautta,+mutta+nainen+haluaa+nimenomaan+jutella+itselle+tärkeistä+ja+mieltä+vaivaavista+asioista+toisen+naisen+kanssa+kasvotusten,+kuullakseen+tämän+kokemuksia+ja+mielipiteitä+asiasta/ongelmasta.+Niitä+ei+saa+mistään+lehden+artikkelista,+tai+välttämättä+edes+keskustelupalstalta,+ja+asiaa+pitää+päästä+ruotimaan+ääneen+toisen+naisen+kanssa.+Tietäähän+tämä+mitä+on+olla+nainen.+Kun+naiselle+tulee+jokin+mieltä+askarruttava+asia,+hän+tarvitsee+vertaistukea+toiselta+naiselta,+ja+myös+sitä+että+voivat+puhua+kiusallisista+asioista+rohkeasti,+ja+pelkäämättä+sitä,+että+toinen+nauraa+päin+naamaa,+ivaa,+vähättelee,+ja+kuuntelee+toists+näyttäen+tylsistyneeltä,+ja+uhriutuvalta.+Miesten+ja+naisten+välinen+ero+on+se,+että+naiset+haluavat+puhua+vaikeistakin+asioista+toiselle+naiselle,+kuulla+tämän+kokemuksia,+saada+empatiaa,+ja+ylipäätään+keskustella+asia+pohjamutia+myöten.+Itse+asiassa+eivät+pelkästään+halua,+vaan+tarvivat+sitä+samalla+tavalla+kuin+ilmaa+mitä+hengittää,+kuin+ruokaa+mitä+syödä.+Naiselle+ei+riitä+asian+selvittämiseksi+rivitolkulla+ykkösiä+ja+nollia.+Valitettavasti+sitä+ei+voi+mies,+oli+sitten+kumppani+tai+ystävä,+tälle+antaa.+Se+vaatii+sen+mitä+mies+ei+ole.+Naisen,+joka+tarvitsee+samaa+asiaa+kuin+itse:+jutella+toisen+naisen+kanssa+kasvotusten+itseä+pohdituttavista+asioista.+Se+ei+mieheltä+luonnistu....valitettavasti.+Mies+ei+voi+olla+naispuolisen+ystävän+korvaaja.+Ystävä+toki+voi+olla.
  3. Mitenkäs+sitten+te+miehet.+Te+palstan+k&k:t.+Tekin+haluatte+jännäjennoja,+niin+miksi+te+ette+kelpuuta+kilttejä+ja+kunnollisia+naisia?+Harvase+päivä+joku+tekee+aloituksen,+jossa+kerrotaan+ettei+Tindereissä+ja+muissa+tule+matcheja,+kun+naisia+ei+kiinnosta,+tai+ne+ei+vastaa.+Tai+jos+ei+ihan+joka+päivä+aloituksia,+niin+ainakin+kymmeniä+saman+aiheisia+kommentteja+joko+yhdessä+tällaisessa+aloituksessa,+tai+useammassa+missä+tahansa+naiseen+viittaavassa+aloituksessa.+Miksi+te+valitatte,+kun+TE+teette+tasan+tarkkaan+samaa,+mitä+väitätte+naisten+tekevän?+Jotta+ei+tule+epäselvyyttä+siitä,+mistä+minä+tiedän+mitä+nainen+haluaa,+niin+jalkojeni+välistä+ei+löydy+sitä+miehistä+roikkuvaa+lihanpalaa.+Sieltä+löytyy+kaksi+isompaa+aukkoa,+ja+yksi+pienempi.+Miksi+TE+ette+hyväksy+kilttejä+ja+kunnollisia+naisia,+joita+löytyy+huomattavasti+enemmän+kuin+näitä+teidän+mieleisiänne+keinotekoisia+isotissisiä+jännäjennoja,+joille+oma+virheetön+ulkonäkö+on+tärkeämpää+kuin+mikään+muu.+Siksi,+että+teille+naisessa+on+vain+kolme+merkittävää+asiaa:+nätti+laitettu+naama,+isot+tissit,+ja+tietenkin+tärkein+eli+pillu.+Ei+teitä+kilttejä+ja+kunnollisia+kiinnosta+laittamattomat+hiirulaiset+eli+kiltit+ja+kunnolliset+naiset,+siis+itsenne+kaltaiset.+Te+haluatte+Maisa+Torpan+ja+hänenlaisen+naisen,+ja+koska+ette+sellaista+saa,+valitatte+ettette+saa+naista.Mitä+tulee+artikkelin+(jota+en+pysty+lukemaan+sen+maksullisuuden+takia)+naiseen,+niin+jos+hän+tarkoittaa+vain+platonisia+ystävyyssuhteita+ja+niiden+puutetta,+ovat+nämä+ystävät+pääosin+samaa+sukupuolta,+joten+siinäkin+palstan+k&k+miehet+omaavat+väärän+sukupuolen.+Jos+etsii+platonista+ystävää,+ei+silloin+etsitä+ensimmäiseksi+ja+automaattisesti+miesten+joukosta.+Miten+muka+palstan+miehet+osaisivat+puhua+luontevasti+hänenlaisten,+siis+naisellisten+ja+laittautumisesta+pitävien+naisten+kanssa?++Miten+he+pystyisivät+vertailemaan+keskenään+meikkejä,+tai+ylipäätään+meikkauksesta,+vaatteista+ja+muodista,+kengistä+ja+laukuista,+asusteita+ym+muista+naisellisista+asioista,+sekä+ruotia+muita+miehiä+ja+vertailla+eri+miehiä+keskenää,+jotka+kokevat+itsensä+kilpailijoina?+Miten+palstapojat+osaisivat+keskustella+menkoista,+itselle+parhaimmista+tampooneista+ja+siteistä,+e-pillereistä+ja+kierukoista,+sekä+niiden+aiheuttamista+sivuoireista+ja+mielialan+heilahteluista,+sekä+vertailla+pms-oireita,+ylipäätään+naistentaudeista+ja+niiden+oireista,+kun+heillä+ei+ole+miehinä+omakohtaista+kokemusta+näistä+asioista.+He+eivät+itse+edes+tiedä+miltä+nämä+asiat+tuntuvat,+koska+ovat+miehiä,+ja+näistä+yleensä+puhutaankin+naisten+välisissä+keskusteluissa.+Mutta+jos+naisella+ei+ole+kuin+yksi+ainoa+ystävä,+ja+tämä+ystävä+on+kiltti+&+kunnollinen+mies,+niin+kenen+kanssa+hän+voi+näistä+mieltä+askarruttavista+asioista+keskustella?+Ei+ainakaan+tämän+ystävänsä+kanssa.+Joten+ollaan+lähtöpisteessä+uudemman+kerran.+Ei+joka+ikinen+keskustelu+voi+koskea+urheilua,+tekniikkaa,+tietotekniikkaa,+elektroniikkaa,+ja+muita+miehisiä+asioita.+Ei+tällaisia+naisia+nuo+miesten+kiinnostuksen+kohteet+kiinnosta+välttämättä+ollenkaan.+Ja+mistäs+sitten+keskustellaan+kahvikupposen+ääressä,+kun+ei+yhteisiä+kiinnostuksen+kohteita+ja+asioita+ole+seksiä+lukuunottamatta,+eikä+siitäkään+voi+jatkuvasti+puhua?
  4. Taitaa+olla+kaupunkilainen+kyseessä,+joka+tätä+tarinaa+kertoo,+kun+sen+verran+on+miljöön+kuvailussa+virheitä.
  5. Lisäisin+vielä+tähän+hyvään+kommenttiin+sen,+että++kun+on+koko+elämän+elänyt+vain+puolisoa+varten,+antanut+puolison+hoitaa+kaikki+tärkeät+asiat+kuten+vakuutukset,+laskunmaksut,+siis+ihan+kaikki+ne+päivittäiset+raha-asiat,+kiinteistökulut+ja+hoitanut+muutenkin+kaikki+talon+tai+asunnon+ylläpitoon+vaadittavat+asiat,+itselle+jäädessä+vain+käytännön+kodin-+ja+lastenhoito.+Miten+sitten+käy+tällaiselle+puolison+kautta+elävälle,+jos+tämän+puoliso+yllättäen+menehtyykin?+Jäljelle+jäänyt+ei+osaa+hoitaa+tarvittavia+asioita,+mitä+omassa+asumisessa+ja+ylipäätään+elämässä+tarvii.+Tällainen+ihminen+ihmettelee+eräänä+päivänä+sähköjen+äkillisesti+katkettua,+että+miksi+ei+tule+sähköä?+Miksi+ei+se+ja+tämä+ja+tuo+toimi?+Ymmärtämättä+sitä,+että+sähköyhtiö+on+katkaissut+taloudesta+sähkön,+koska+laskut+on+jäänyt+maksamatta.+Tämä+jäljelle+jäänyt+ei+edes+osaa+maksaa+jokapäiväiseen+elämään+kuuluvia+laskuja,+koska+puoliso+on+aina+hoitanut+sen+hänen+puolesta.+Tällainen+koko+elämänsä+toisen+kautta+elänyt+on+kirjaimellisesti+pikkulapsen+tasolla+joka+päiväisen+elämän+elämisestä,+siis+sen+mikä+jää+jäljelle+kun+poistetaan+ruuan+laitto,+siivous,+pyykkäys,+ja+ehkä+jopa+ruokakaupassa+käynti,+eikä+täten+selviä+yksin+ilman+toista.+Ruokakaupassakin+on+todennäköisesti+käyty+yhdessä,+eikä+jäljelle+jäänyt+välttämättä+uskalla+mennä+yksin+kauppaan,+koska+hänen+ei+ole+koskaan+tarvinut+opetella+asioimaan+yksin+kaupassa.+Etenkin+tällaisia+naisia+on+vanhemmassa+ikäpolvessa+aika+paljon,+jotka+ovat+muuttaneet+suoraan+vanhemmiltaan+puolison+luokse,+opettelematta+yksin+elämistä,+jonka+taitoja+tarvitsee+jossakin+vaiheessa+elämäänsä,+ellei+sitten+käy+niin+hyvä+tuuri,+että+kuolee+ennen+miestään.