Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Lauruska
profiilit
Lauruska
Lauruska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1709
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
😂🤣😂
13.08.2021 19:19
Sun+pitää+ehdottomasti+tehdä+se+matto,+kun+noin+paljon+sitä+haluat.+Ja+kun+helposti+kyllästymisen+kannalta+katsoo,+niin+kuteesta+tehdyt+matot+valmistuu+lopulta+huomattavasti+nopeammin+kuin+virkatut+vaatteet,+isot+liinat+ja+muut+suurtöiset,+joiden+tekemisessä+kestää+kauan.+
Tää+pitsireunamatto+johon+silmäs+iskit,+on+siitä+helppo,+että+70+prossaa+matosta+on+pelkkiä+kiinteitä,+ja+vaativampi+osuus+alkaa+vasta+lopussa+kun+pitsireuna+alkaa.+Mut+voin+kertoo,+et+se+tulee+olemaan+niiden+haasteiden+arvoista.+Hyvällä+tuurilla+saan+ton+jo+nyt+viikonloppuna+valmiiksi,+ellen+joudu+purkamaan...taas+kerran,+kun+on+kolmanneks+viimeinen+kierros+menossa.
13.08.2021 19:05
Mä+oon+yleensä+sellanen+toheltaja+jolle+sattuu+ja+tapahtuu+aina,+mutta+olen+vuosikymmenten+saatossa+todennut+sellaista+että+muistaakseni+nämä+perjantai+13.+päivät+ovat+olleet+mulle+tohelointivapaita+päiviä.+Alkaen+siitä,+kun+täytin+18-v+samana+päivänä+kun+mulla+oli+oma+vanhojenpäivä.+Eli+perjantaina+13.2.+90-luvun+lopulla.
13.08.2021 13:04
Oven+päin+naamaa+tai+kutsun+sisään,+joka+riippuu+siitä+kuka+oven+takana+on.+Itselle+tuntemattomille+ihmisille+tulee+automaattisesti+ovi+päin+naamaa,+eivätkä+kaikki+tuntemanikaan+tai+tietämänikään+saa+automaattisesti+kutsua+sisään.+
Vaikuttaa+siltä+että+välis+on+joko+oppinut+käyttämään+välimerkkejä,+unohtanut+trollata+tyypillisellä+tavallaan,+tai+sitten+joku+on+ottanut+aiheen+ja+tyylin+valinnassa++hänestä+mallia.
13.08.2021 12:47
Mulla+on+myös+paljon+käsitöitä+kesken.+Jos+jokin+asia+ei+sillä+hetkellä+inspaa+tehdä,+niin+jätän+sen+odottamaan,+ja+jossain+vaiheessa+tulee+sitten+se+inspis+tehdä+työ+loppuun.+
Toisaalta+jos+pystyy+pitämään+sellaisia+keskeneräisiä+töitä+näkösällä+jotka+halua+ehdottomasti+saada+valmiiksi,+on+se+niiden+näköpiirissä+pysyminen++motivaattorina+toimiva.
13.08.2021 11:59
Mulla+oli+tullu+omana+mokana+joka+kolmas+silmukka+liikaa+siihen+pitsireunuksen+alun+yhdelle+kierrokselle,+ja+sitä+myöten+liian+tiivis+ketjusilmukkakaaret.+
Eli+teen+täsmälleen+ohjeen+mukaan+sen+pitsireunuksen,+ja+laitan+sitten+kuvan+tänne+sulle+valmiista+matosta+kun+se+on+valmistunut.+Vieläkin+joudun+välillä+purkamaan,+mutta+toivon+mukaan+viikon+sisällä+saa+sen+valmiiksi.+Näät+sitten+millainen+se+reunus+on+tehtynä.
13.08.2021 09:35
Mä+oon+nähnyt+Dingon+livenä+kahdella+eri+vuosikymmenellä,+kuten+myös+kahdella+eri+vuosituhannella.+Oisko+ollut+joskus+-85+tai+-86+Lahden+urheiluhallissa+Salpausselän+kisojen+aikana,+ja+toisen+kerran+Raumalla+RMJ:ssä+juhannuksena+2000.+Tosin+se+keikka+jäi+vähän+vähemmälle+huomiolle,+kun+olin+saanut+hieman+ennen+keikan+alkua+lavan+edessä+väkijoukossa+ollessa+paniikkikohtauksen,+ja+olin+sivummalla+rauhallisemmassa+paikassa+tasaamassa+olotilaa+suurimman+osan+keikan+ajasta.+Sain+niihin+aikoihin+paniikkokohtauksia+aina+silloin,+jos+mun+lähellä+alettiin+tappelemaan,+tai+muuten+vaan+oli+tönimistä+lähellä.+Mulla+oli+niihin+aikoihin+se+toinen++polvi+hajalla,+ja+koska+yhtenä+-vääränä-+diagnoosina+oli+että+polvilumpio+on+säröillä,+olin+saanut+lekurilta+määräyksen+etten+saa+kaatua,+koska+polvilumpio+hajoaa+muutoin,+ja+jotenkin+alitajuisesti+kuvittelin+etten+pääse+pakoon,+niin+sillä+sitten+muiden+ihmisten+riehuminen+tai+toisia+vasten+heiluminen+ja+töniminen+aiheutti+paniikkikohtauksen.+Nyt+niitä+ei+ole+tullut+enää+yli+15+vuoteen.+Samasta+syystä+pääsin+kerran+Yön+keikan+aikana+niitten+takahuoneeseen+rauhottumaan,+kun+paniikkikohtaus+iski+kesken+keikan.+
Olin+suuri+Dingo-fani+alle+kouluikäsenä,+ja+porukat+joutu+pakosta+kuuntelemaan+niitten+biisejä,+vaikka+eivät+itse+mitään+faneja+ollutkaan.+He+ovat+sitä+humppakansan+ikäpolvea,+joille+suurimmat+idolit+on+ollut+iskelmälaulajia+ja+tanssiorkestereita.
Muistan+yhdenkin+matkan+kun+isän+kanssa+ajettiin+Lahtea+kohti+Jokimaalle+raveihin+(äitini+oli+paljon+niihin+aikoihin+reumansa+takia+sairaalassa+Heinolassa+reumalla),+ja+seisoin+takapenkillä+etupenkkien+välissä+Dingon+pauhatessa+autoradiosta,+itse+hoilottaen+niin+kovaa+kuin+ääntä+lähti.+Voi+isäparan+korvia.+🙈🙊😂
12.08.2021 17:59
Kun+en+enää+korkkareita+voi+jäykähköjen+nilkkojen+takia+käyttää,+niin+mieluummin+toivoisin+miehen+olevan+itseni+pituinen+(168cm,+tosin+oikea+arvio+voi+olla+sentin+pari+lyhyempi),+tai+jompaankumpaan+suuntaan+muutaman+sentin+päässä+omasta+pituudestani.+En+oikein+pysty+hirveästi+kurottelemaan,+niin+olisi+hankala+jos+kumppani+olisi+kymmeniä+senttejä+itseäni+pitempi.+
Mutta+tärkeintähän+on+se,+millainen+ihminen+on+luonteeltaan,+kuin+ulkoiset+avut.
12.08.2021 17:32
Yksi+viiksekäs+töpöhäntä+aivan+varmasti,+jonka+nään+joskus+puolen+tunnin+päästä.
12.08.2021 13:16
Ei+tarvitse+lopettaa+vaikka+askin+hinta+nousisi+500%,+kun+olen+lopettanut+jo+1,5+vuotta+sitten.
11.08.2021 20:40
Kyllä,+poikiminen+on+se+ero.
11.08.2021 18:49
Muuten+joo,+mutta+hieho+voi+olla+tiineenä.+Hieho+ei+ole+poikinut,+kun+taas+lehmä+on.+Se+on+ero.
Yleensä+hiehot+ja+lehmät+keinosiemennetään,+mutta+perinteisestikin+sonni+voi+niin+lehmän+kuin+hiehon+astua.+
Vasikka+on+vielä+neitsyt.+Hieho+ei+välttämättä.
11.08.2021 18:48
Mitä+eroa+on+hieholla+ja+lehmällä?
11.08.2021 13:45
Pikemminkin+otsikosta+tulee+mieleen+Leijonien+eka+maailmanmestaruus+vuodelta+-95,+ja+miten+ruotsalaiset+olivat+olleet+niin+varmoja+mestaruudesta+Globenilla+jo+ennen+kisoja,+että+olivat+säveltäneet+kyseisen+biisin+joukkueen+tunnusbiisiksi.+Kiitos+muun+muassa+Hupu-Tupu-Lupu+-ketjulle,+ralli+päätyi+suomalaisten+hoilattavaksi+Jellonien+voittaessa+isäntämaan+finaalissa+4-1.+
Samalla+vähän+flashbackina+omiin+teiniaikoihin,+näin+urheiluhistorian+kertauksen+ohella.
10.08.2021 17:36
Mulla+on+sen+verran+pieni+pyykkinaruala+kylppärissä,+että+ripustan+paidat+henkarille,+ja+henkarin+pyykkinarun+keskitankoon+kiinni.
08.08.2021 20:28
Niitä+kuteita+löytyy+kyllä+halvemmallakin,+kuin+kivijalkaliikkeistä.+Ite+oon+tilannu+Lankavan+lisäksi+suoraan+Lappajärven+värjäämöstä.+Onteloa+on+saanut+13-15+euron+kilohinnalla.+Trikookudetta+saa+jopa+reippaasti+alle+kympillä+per+kilo.
Tsekkaa+tuolta.+
https://www.lankava.fi/fi/catalogsearch/result/?q=+trikookude
08.08.2021 20:15
Mulla+oli+tarkotus+tehdä+just+tollanen+reunus,+mutta+mä+kun+osaan+lukee+paremmin+kaaviota+kuin+sanallista+ohjetta,+en+oikein+tajunnut+paria+kohtaa+tosta+pitsikuvion+alun+parista+kerroksesta,+niin+päädyin+soveltamaan+vähän+erilaiseksi+sitä.+
Tosin+ongelma+voi+olla+siinä,+että+tossa+ohjeessa+oli+43+kerrosta+kiinteitä+silmukoita,+ennen+ton+pitsireunuksen+tekoa,+kun+mä+taas+tein+kuus+kierrosta+vähemmän,+jolloin+mulla+oli+32+silmukkaa+vähemmän+vikalla+kierroksella.+En+tiedä.
08.08.2021 19:48
Mulla+on+tollanen+pyöreä+halkaisijaltaan+joku+135-140+senttimetriä+pitsireunusmatto+tulossa+makkariin.+Ja+sit+kahteen+muuhun+palamattoon+on+kuteet+valmiina+odottamassa.+Toinen+tulee+ollkari-ruokailutila-keittiö+-alueelle.+Sellanen+t:n+mallinen+olis+ajatuksena+tehdä.+Sit+toinen+palamatto+makkariin+sängyn+ja+ikkunan+väliseen+kapeaan+kohtaan.+
Kaksvärinen,+muokattu+tuosta+matosta,+mutta+ei+täysin+tuon+näköistä+reunaa+tule.+Vähän+sinne+päin.+Laitan+kyllä+sitten+kuvan+kun+se+on+valmis.+
https://www.lankava.fi/fi/ohje-virkattu-pitsireuna-matto/
Tässä+palamatto-ohje:
https://www.lankava.fi/fi/ohje-virkattu-palamatto/
08.08.2021 19:27
Toi+onkin+hankalampi+saada+neliöstä+pyöreä,+kuin+toisinpäin.+Ei+siinä+muukaan+auta,+kuin+kokeilla+ja+taas+purkaa+eri+vaihtoehtoja.+
Teetkö+muuten+ontelokuteesta+vai+trikookuteesta?+Mulla+on+tällä+kertaa+trikoo+käytössä,+ja+se+onkin+mun+ranteelle+vähän+kevyempi+virkata,+eikä+toi+mum+vuosia+sitten+jännetuppitulehdukseen+kroonistunut+ranne+tule+niin+kipeäksi+mitä+ontelokude+tekee.+Ei+oo+niin+paljon+tarvinut+käyttää+rannenauhatukea,+mitä+vuosi+sitten,+kun+tein+eteiseen+virkatun+maton.
08.08.2021 18:46
Sellainen,+joka+ei+välitä+yhtään+kenestäkään+yhtään,+eikä+välitä+mistään+asiasta+mikä+ei+liity+yhtään+häneen+itseensä.+Sellainen,+joka+ei+ole+kiinnostunut+yhdestäkään+ihmisestä,+eikä+tunne+mitään+vaikka+joku+vierestä+menehtyy.+
Siis+sisältään+kuollut+ihminen,+jolle+on+aivan+sama+onko+lähellä+olevat+ihmiset+elossa+vai+kuolleet,+kunhan+siitä+huolimatta+toteuttavat+hänen+omat+tarpeensa.+Sellainen+jonka+tarpeiden+tyydyttämiseksi+kaikki+muut+maailman+ihmiset+keskittyvät+ensisijaisesti.+Siis+tämän+omasta+mielestä.+
Sellaiset+ihmiset,+joille+yhtään+mikään+maailmalla+tapahtunut+ei+liikuta+tai+edes+kiinnosta.+Ei+edes+silloin,+vaikka+jossain+päin+maailmaa+tapahtuisi+joku+iso+katastrofi.+Tällainen+ihminen+pikemminkin+valittaa+että+miksi+ei+saa+sitä+ja+sitä+kyseisessä+maassa+olevaa,+vaikka+se+olisi+viimeinen+asia+jota+pitäisi+siinä+tilanteessa+vaatia.+
Ei+kuitenkaan+sellainen+ihminen,+jolle+oma+onnellisuus+on+tärkeintä,+mutta+joka+on+myös+kiinnostunut+kysymään+mitä+toiselle+kuuluu,+kuuntelemaan+toisen+murheita+kertoen+vastavuoroisesti+omistaan,+tai+välittää+läheisistään.
08.08.2021 18:33
3 / 86