Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

22

1. Aeroobinen treeni on ainut, mikä auttaa pömpötykseen. Vatsalihastreenillä saa lihaksia, mutta ne eivät näy, ennen kuin rasvakerros on matala. Itse pidän ainakin naisella pienestä rasvakerroksesta, tahi normaalista. Oonkin enemmän tissi- ja peppumiehiä, kuin maha.
  2. Suosittelen urheilua, uusia harrastuksia, kävelyjä luonnossa, lukemista, baarissa voi ottaa myös holittomia juomia sekä kahvia, teetä, jäävettä ja limpparia.
    Mulla oli nuorempana kanssa vähän liikakäyttöä.
    Ei ollut pahemmin taukoja ja joka viikkko meni tupakkaa ja alkoholia..
    Armeijassa ajattelin, että olisi hauska taas kokeilla mitenkä pystyy itseään fyysisesti koettelemaan.
    Ensin jätin tupakan polton selvisteenpäin ja seuraavaksi aloin pitää selviä kausia. Siinä välissä tapahtui pari tapaturmaa humalassa, mitkä herättivät, koska ei ole kiva jättää leikkiä kesken näin nuorena.
    Vietin yhden viikonlopun sairaalassa, päässä oli jälkiä iskusta, viiltoja, mutta se mistä ne olivat tulleet on mysteeri.
    Näin kaiken kolmena pari päivää, mutta pääsin viikonloppuna vielä pois.
    Tämän herättävän kokemuksen jälkeen aloin ajatella järjellä asioita, elämää, terveyttä.
    Olin seuraavat pari kuukautta täysin selvinpäin, kunnes taas otin, mutten samalla tavalla kuin ennen.
    Otin tavoitteita. Aloin harjoitella 33km juoksukilpailuun, jotenka oli pakko jättää alkoholi pois kuvioista muutamaksi kuukaudeksi eikä perääntyäkään voinut.
    Onnistuin tavoitteessa, sitten otin taas, mutta muutoksen pyöriä ei voinut enää estää.
    Harjoittelin taas kilpailuun, pidin ihan muuten vain selviä jaksoja.
    Tänä vuonna olen ottanut reiluna kuukautena alkoholia, siis yli 7kk:ta selvinpäin.
    Näyttää siltä, että menneeseen ei ole mitään asiaa tässä vaiheessa, kun tahtotila on voittanut.
    Eilen juoksin huvin vuoksi 21km, 30km pyörällä ja uin 1km ulkona.
    Ja pari vuotta sitten olin vielä rapakunnossa, poltin ja join joka viikko.
    Jos minä pystyn tähän niin kuka tahansa muukin pystyy.
    Baarissakin käyn joskus, mutta holittomalla linjalla menee ja karaokekin taittuu selvinpäin. Toki se on varsinkin alkuun henkien taisto, mutta pienillä askelilla onnistuu.
    Tsemppiä!