Vapaa kuvaus

Älä kritisoi, Älä kritisoi - Niskavuoren Aarnet Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

2

Kommenttia

18

1. Käytännössä voitte tehdä sen kolmella tavalla:

Kaikkiin UVI:n lomakkeet 101 ja kummaltakin 102, kaksi valokuvaa, valokopio passeista ja viisumeista - kummankin. Avioliittotodistus.

1. Puolisosi hakee itse Suomen lähetystöstä asuinmaastaan (jos siellä ei ole lähettystöä, niin sitten siitä lähetystöstä, joka ao. maan asioita hoitaa). Hintaa en tiedä.

2. Puolisosi hakee itse täällä paikalliselta poliisilta (Helsingissä Malmilta). Periaatteessa maasta ei voi poistua, kun passi on poliisilla, mutta tarvittaessa matkoja varten sen saa "lainaksi". Hinta €120

3. Haet Suomessa puolisosi puolesta, joka odottaa kotimaassaan. Paperit toimitetaan paikalliseen poliisiin. Hinta €200. Suomen suurlähetystöstä otetaan sitten yhteyttä ja kutsutaan haastatteluun - tarvittaessa - sekä noutamaan oleskelulupaa.

Itse toimin kohdan 3 mukaisesti, ei tarvinnut vaimon elää mun palkallani pelkästään vaan pystyi käymään työssä ja hoitamaan omat asiansa kuntoon kotimaassaan.