Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tonza1379
profiilit
tonza1379
tonza1379
Vapaa kuvaus
Aloituksia
254
Kommenttia
5626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>Eli sut ois erotettu
jokatapauksessa.
No tottahan toki.
Osoitin kuitenkin päättäväisyyteni eroavani omasta tahdostani.
Joskus tarvitaan tällaisia asioita, että nähdään asia kokonaisuudessaan.
17.05.2006 16:16
>>Jumala olisi ollut epäreilu jos ei olisi antanut Saatana todistaa väitettään oikeaksi.
Epäreilua ei mielestäsi ole se, että miljardit ihmiset kokevat kuoleman ja heidän läheisensä menetyksen surkeuden. Ihan vain koska Saatanaa ei pidä kohdella epäreilusti.
Kuinka todella voidaan mennä Saatanan helmoihin toteamalla, että kyllä Saatanakin tarvitsee oikeudenmukaisuutta?
Ei ole minkään logiikan mukaista, että raamatun mukaan n.6000 vuotta ihmisiä kidutetaan maan päällä ihan vain sen tähden, ettei Saatana nyt vain tuntisi itseään kaltoin kohdeltuksi.
17.05.2006 16:12
>>vaikka ampua pyssyllä itsepuolustukseksi. Pääasia on että elämää kunnioitetaan ja motiivimme ovat puhtaat eikä poliittiset tai muuten pahat.
Eli "Älä tapa" -käsky ei ole sekään enää voimassa?
Toisaalta oman lapsensa uhraaminen verensiirron kieltämisen johdosta on sitten ihan ok.
Nyt tarvitsisi sinunkin lukea materiaaliasi tarkemmin.
17.05.2006 15:38
>>Jeesus puhui myös että hän tulisi samallatavalla kuin lähti, Jeesuksen ylösnosemista taivaaseen ei nähneet kuitenkaan muut kuin opetuslapset eli näin olisi palatessakin, näkisivät
Raamatussa opetuslapset näkivät "ihan oikesti" Jeesuksen nousevan taivaaseen. Silti yksikään jehovan todistaja ei ole nähnyt Jeesuksen palaavan maan päälle samalla tavalla.
17.05.2006 15:34
>>Uuden oraakkelin on aina laitettava vanhentuneet ja pieleen menneet opit ja ennustukset uusiksi
Loppujen lopuksi taitaa olla samasta efektistä kyse kuin mitä tapahtuu kun entisen yritysjohtajan (tai jonkun sen osan) paikalle palkataan uusi johtaja.
Aina pitää keksiä omia uusia keinoja yrityksen tuloksen parantamiseen ja usein yrityksissäkin uusi johtaja käyttää samoja keinoja kuin hänen edeltäjänsä edeltäjät. Ympyrä sulkeutuu alkaakseen alusta.
17.05.2006 15:30
Miksei jumala aiheuttanut paikallista vedenpaisumusta ja olisi hävittänyt nämä kansansa vastustajat ilman, että olisi tarvittu sotia, joissa ihmisiä orpoutisi tai kärsisi muuten silmittömästi?
Eikö jumalalla ollut todella muuta vaihtoehtoa kuin sota?
Kuulostaa erikoiselta ratkaisulta maailman valtiaalta ja kaikkeuden talouden hoitajalta.
17.05.2006 15:26
>>Matteuksen 24:14 oli täytetty ensimmäisenä lopun aikana, nykyisessä lopun ajassa sen täyttäminen on aloitettu uudelleen.
Nostalgista sinänsä, että pidin aiheesta ensimmäisen harjoituspuheeni.
Eipä ole sittemmin nuo viimeiset päivät niin viimeisiksi osoittautuneetkaan.
17.05.2006 15:14
>>Jehovan todistajat ovat säilyttäneet ykseyden seurakuntana,
Käsittääkseni myös jehovan todistajista on erkautunut useita lahkoja. Menevätkö nämä mielestäsi tuhoon?
17.05.2006 15:11
>>Uudessa järjestelmässä johon vanhurskaat ja epävanhurskaat herätetään
Ja mistä syystä kaikille ei annettaisi tätä mahdollisuutta?
17.05.2006 15:08
>>Keskustele jehovantodistajuudesta.
admata on tämän palstan sheriffi.
17.05.2006 15:06
>>nythän se on tärkeää joille lopunaika tullut ja kysymyksessä elämä tai kuolema, jumalalla oli aikasuunnitelma
Eli viimeisen n. 2000 vuoden aikana eläneille ei ollut tärkeää kuulla jumalan totuutta? Miksi?
17.05.2006 14:47
>>Kaikki merkit lopun ajalle menossa kuten tiedät varmaan viimeisinä päivinä tulevista pilkkaajista. Ihminen erhtyy Jumala ei.
Jos olet yhtään historiaa ilman vartsikkaa lukenut niin olet varmasti huomannut, että pilkkaajia on ollut ihmisen alusta aina tähän päivään saakka. Mikä tekee mielestäsi meidän ajastamme niin erikoisen?
Uskontosi johtajat ovat lukeneet omat aikansa aikoinaan erikoiseksi jo moneen kertaan. Eikö mielestäsi ole hyvinkin toden näköistä, että sadankin vuoden päästä ihmiset puhuvat lopun ajoista ja pikaisesta lopusta?
Muistan itse kun uhosin "maailmalliselle" kaverilleni muksuna, että et tule koskaan täyttämään kolmeakymmentä vuotta. Vt-seura oli minulle opettanut silloin, että loppu tulee hyvin pian, vuosien kuluessa. Järjestössä korkealla olleet sukulaiseni pitivät mahdottomuutena. että me lapset tulisimme koskaan kouluja loppuun käymään saatikka lapsia saamaan.
Muutaman vuoden kuluttua minun täytyy silloiselle ystävälleni maksaa 5000 mk, kun niin lupasin jos hän kolmekymppiseksi elää. Maksan toki mielelläni tuon n. 800 €, mutta mietin, että mitä sanat "viimeiset päivät" pitävät sisällään? Jokaisellehan nämä meidän elämämme päivät voidaan laskea viimeisinä.
Tunnen, että vt-seuran johdosta minua on kusetettu ja isosti! Miltä sinusta tuntuu?
17.05.2006 14:40
>>Jostakihan
oli alettava
Mikä logiikka piilee siinä, että lähes 2000 vuotta jumala antoi ihmisten kulkea pimeydessä ilman häntä, kunnes Russel tuli ja "ymmärsi" totuuden laskeskelemalla mm. pyramideja?
Jostakin on aina alettava, mutta eikö herätä minkäänlaisia ajatuksia, että miksi ihmiskunnan historiassa olisi tuhansien vuosien aukko kun jumalaa on etsitty?
17.05.2006 14:28
>>Tuossa on ehkä avain. Mielestäni JT:t tyypillisesti ajattelevat, että järjestö on epätäydellinen ja tekee joskus virheitä, mutta JT-usko on kuitenkin ylivoimaisesti lähinnä totuutta oleva uskonto.
Niinpä niin, vaan kuinka sen sitten saisi esitettyä täysin vt:n mielenhallinnan alaisena olevalle. Vaikka elämäntapansakaan ei ole likikään seuran viitoittamalla tiellä. Sitä kun koko elämänsä kuuntelee "totuutta", niin varsin vaikeaa on osoittaa mitään ilman toisen tahon omaa halua.
Voi veljet kun itsekin olin niin täysin järjestön paukoissa vielä erotessanikin. Puolustin aina viimeiseen saakka totuuttani. Vaan onneksi täältä netistä öytyi tahoja, jotka veivät ajatukseni oikeille raiteille.
17.05.2006 14:20
"Varokaamme siis luopioiden järkeilyjä. Päättäkäämme karttaa itsepetoksen kavalaa ansaa." (Vartiotorni 15. helmikuuta 2004 sivu 20)
Vt-seura jäljittelee tässä eittämättä maailman ensimmäisen valehtelijan viitoittamaa tietä. Antaa kuvan omasta totuudellisuudesta ja mustamaalaa siinä samalla kuitenkin aidot vilpittömät ihmiset, jotka ovat toisenlaisen totuuden asialla.
>>Suurieleisesti forumeilla esitetään Vartiotorniseuran kestolauseita valheellisuudesta, mutta kun sitten esimerkkejä kysellään, niin eleet vaimenevat olemattomiin.
Kuten jo totesitkin niin tuo sama linjahan jatkuu vt-seuran omissa julkaisuissa. Pistää aika-ajoin mietityttämään, että onko ihmismieli niin vietävissä, ettei tarvitse kuin yleisesti heittää joku kommentti ja täysin ilman perusteita niin se hyväksytään totuutena. No onneksi nykyaikana sentään valveituneita ihmisiä löytyy eivätkä kaikki allekirjoita vt:n valheita.
>>"Olisi virhe luulla, että meidän pitäisi kuunnella luopioita tai lukea, mitä he ovat kirjoittaneet, jotta voisimme kumota heidän väitteensä.
Niinpä niin. Osaakohan joku jt lukea tämän niinkuin sen tähän lainasin...?
Oikein ketuttaa kun sukulaisenikin (useimmat) on niin vietävissä, etteivät ymmärrä vaikka mitä esittäisi.
Olenkin tarkoituksella vielä jättänyt esittämästä vt-seuran YK -yhteyksiä. Siitä saa sitten tilaisuuden tullen suuremman vaikutuksen aikaan kun sen esittää oikeaan aikaan.
17.05.2006 14:16
Näiden raamatun paikkojesi mukaan minä voisin helposti perustaa lahkon ja kutsua sitä "Herran sanan viejiksi".
Se, että vt-seura on ottanut raamatusta jonkun paikan mukaan nimensä ei todista yhtään mitään, ei sitten yhtään mitään.
>>Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.
Kyllä sinä tiedät, että Jeesusta tituleerataan raamatussa useita kertoja jumalaksi...
17.05.2006 14:03
>>Juu.. ja sitten on nämä psykedeeliset tv-evankelistat... kuvan alareunassa juoksee koko ajan kaverin palkka!!
En tiedä mitä olet kuunnellut, mutta esimerkiksi minä olen joskus kuunnellut P Turusen analyyseja (yllättäen) vt-seurasta ja sen toiminnoista ja siitä on kyllä psykedeellisyys kaukana! Kuvan alareunassakaan ei ole kenenkään palkan juoksuja. Rauhallisempaa ääntä saa hakea. En silti allekirjoita hänenkään uskoaan, mutta varsin mielenkiintoisen perinpohjaisesti puhuu vt-seuran opeista ja niiden raamatun mukaisuudesta.
>>Juu... ei edellytä mutta edellyttää käskyn saarnata... ja sitä ei tietääkseni tee kovin mittavasti muut kuin Jehovan todistajat ja Mormonit!
Eli mielestäsi jomman kumman on siten oltava oikeassa? Kyllä meidän ovella on käynyt muidenkin uskontojen edustajia. Saarnaaminen on suhteellisen venyvä käsitys. Ei se tarkoita sitä yksistään, että häiritään ihmisiä heidän kotonaan. Varsinkin kun nykyaikana on olemassa lukemattomia keinoja tavoittaa nk. lampaita.
17.05.2006 13:54
>>jehovan todistajilla on äärettömän tiukat moraali periaatteet, joten minkäänlainen seurustelu ei onnistu ennen avioliittoa ja sekin vain "oman"väen kanssa.
Tokihan kaikki on teoriassa kaunista ja ihanaa. Totuus on sitten aivan toinen asia. Itse tiedän kolme pariskuntaa tällä hetkellä, joista toinen on todistaja ja toinen "maailmallinen". Seurakuntansa ei tiedä asiasta mitään, petipuuhista nyt puhumattakaan.
Jehovan todistajat (etenkin nuoret) ovat omaksuneet tiukkojen moraaliperiaatteidensa johdosta salarakas -ideologian ja pitävät visusti huolta siitä, että seurakunnan vanhimmat eivät saa vihiä vispilänkaupoista. Sekin on toisaalta todella turhaa hommaa. Moninkertaista petostahan tuo on.
17.05.2006 10:34
>>Kannustan sinua katsomaan todistajien viralliset sivut netistä,niin tulet tietämään mitä opetamme ja millaisia todella olemme.
Niinhän se menee, että kaikista uskonnoista saa totuudellisen kuvan tutustumalla heidän itse tekemiin nettisivuihin?
Vai olisiko sittenkin tarpeellista kuulla myös entisiä todistajia, ettei asiasta jää turhan kiillotettua kuvaa kenellekään?
On naivia kuvitella, että mikään uskontokunta, poliittinen järjestö tai jonkun aatteen kannattajat itse kertoisivat asiat omasta puljustaan niinkuin ne todella ovat. Todellista tietoa saa nimenomaa entisiltä jäseniltä tai sitten objektiivisesti asiaan suhtautuvilta tahoilta. Tuo wikipedia on kyllä mainio läpileikkaus koko järjestöstä.
15.05.2006 20:13
>>Melko monologin siinä kertoi kuinka Jeesus on Golgatan kolmannella ristillä kuollut minun ja tyttöystäväni syntien vuoksi.
Olisikohan silti ollut jostain toisesta lahkosta? Jehovan todistajathan eivät usko jeesuksen kuolleen ristillä vaan paalussa.
14.05.2006 18:55
254 / 282