Vapaa kuvaus

Aloituksia

254

Kommenttia

5626

1. >>Eikö KR:n olisi tullut käyttää nimeä kohdissa joissa UT:n puolella lainataan VT:tä?

Puhumme alkuperäisteksteistä tässä kohtaa, emme kirkkoraamatusta. Niissä ei esiinny jehova -sanaa. Onkin täysin selittämätöntä kuinka se kuitenkin on UT:iin saatu väkisin laitettua. Sitäpaitsi uudessa testamentissä ei lainata likikään niin monesti VT:tä kuin sinne on lisätty tuo jehova. Se on väkisin lisätty satoihin kohtiin.

>>Valtaosalla kriitikoista on oma kolminaisuus "lehmä" ojassa, joten se selittää paljon.

Ja miten oli "de byyrillä" ?
  2. >>>
    Mooseksen laissa ei kuitenkaan kovin hyvää tulevaisuutta väärille profeetoille luvattu - vaikka israelilaisia olivatkin.
    Noipä luvattu niin. Toisaalta ei luvattu kovin ruusuista tulevaisuutta niillekään, jotka eivät toisaalta kuuntelisi Jumalan kansan oikeaksi osoittautuneita profeettoja.

Tuo ylempi lause mihin vastasit Oli mitä luultavammin tarkoitettu rinnastamaan entistä väärää profeettaa ja nykyistä vt-seuraa, kuten varmasti ymmärsit.

Sen jälkeen vastaat ottamalla esille oikeaksi todetun profeetan ja sanktiot tämän hylkäämisestä. Voi olla, että yhteys oli taholtasi tahaton, mutta sitä lähdin puntaroimaan. Annat edellä mainitun mukaan vahvasti sen kuvan, että vt-seura olisi se oikea profeetta, jonka hylkäämisestä taivaallinen ulosottotoimisto evää luottotiedot.

>>pakoitettu keskustelemaan alentavaan sävyyn ihisen kanssa

Josko tyylini olisikin ajoittain alentava, mutta se yrittää silti olla keskusteleva ja asioista kiinnostunut.

>>jolta puuttuu joko kyky oivaltaa asioiden väliset yhteydet

Oivalsitko itse alussa mainitsemani yhteyden?

>>Kuitenkin tämä esiintyy sellaisena, joka muka oikeasti tietää.

Eroamiseni jälkeen olen pyrkinyt kohentamaan tietoani vt-seuran opeista, historiasta ja kaikesta muustakin puolueettomasti. Päinvastoin kuin mukana ollessani vain myönteisessä mielessä tutkiminen oli sallittua. Koen siis kulkevani varsin tasapainoisesti, mitä tiedon hakemiseen tulee järjestön osalta.

>>Kukaan tässä keskustelussa ei ole - tai ainakaan minä en ole - väittänyt vt -seuran osoittautuneen oikeaksi profeetaksi.

Ei sinun tarvitsekaan. Kuten tiedät niin vt-seura itse on sen jo todennut.

>>Jo aivan vähäinen tietous Raamatun tapahtumista ja Jumalan kansan keskuudessa vallineesta tilasta silloin, kun tosi profeetat lähetettiin sen keskuuteen pitäisi auttaa oivaltamaan asioiden todellinen tila.

Koen omaavani hyvinkin vahvasti mainitsemasi "vähäisen tietouden".
  3. >>joilla noita köyhien maiden saleja nyt parasta aikaa rakennetaan.

Muista nyt kuitenkin muistuttaa ihmisiä siitä, että ns. köyhissä maissa rakentaminen maksaa murto-osan siitä mitä se kehittyneimmissä kustantaa. Seuran kassaa ei havahduta millään tavalla kehitysmaiden rakennushankkeet. Oli niitä sitten vaikka mainitsemasi parituhatta kipaletta.

Semminkin kun vaikka mitä sanot niin kyllä ne veljenne sielläkin haluavat avustaa ja auttaa järjestöä pienillä lahjoituksillaan, jotka ovat suhteessa rakennuskustannuksien kanssa monen muun taloudellisesti vahvemmankin maan kanssa.
  4. ...?...