Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Täällä muisteltiin kotipihan lintuja, ja meilläkin on alkukesän muisto käen kukunnasta.
    Mökkitie oli sen verran huonossa kunnossa talven jäljiltä, että jätimme auton tien varteen ja kävelimme perille käen kukunnan säestyksellä. Sen kevään ensimmäiset.
    Yö oli niin ihana ja valoisa kuin vain Pohjois-Karjalan suviyö voi olla. Kevään ensimmäiset käen kukunnat pitää kuulemma laskea, jos haluaa tietää kuinka kauan on elonaikaa. Mehän innostuimme laskupuuhiin, mutta likempänä kahtasataa päätimme, että emme halua elää ikuisesti, kun ei ole takeita siitä, missä kunnossa yli kaksisataa vuotiaina olisimme.

Lanko oli mökin rappusilla nauttimassa kesäisänmaansa tarjoamasta valosta ja rauhasta, jollaista hänen varsinaisessa isänmaassaan ei ole tarjolla.
    Käkeen hän oli ihastunut ja ihmeissään. Koskaan aikaisemmin ei käki ollut niin uutteraasti kukkunut. Tosin hän muutaman kerran myönsi hermostuneensa, kun se pähkö lintu kukkui kaksikymmentäneljä tuntia vuorokaudessa. Hän oli kerran oikein isännän äänellä jyrissyt, että halt dein Mund, Kuckuck, mutta eihän se käkönen saksaa ymmärtänyt. Koska syy kukkumiseen saattoi olla halu näyttää ulkomaalaiselle, kuka seudun oikea isäntä oli, päätimme narrata käkeä ja opetimme
    lankomiehelle vapaan suomennoksen hänen lauseestaan.
    Uskokaa tai älkää, niin parin päivän päästä käki otti ja lähti kauemmaksi korpeen. Ei kai lintukaan sitä kestä, että kun se vähän pitempään yrittää houkutella kesämorsiota, ilmestyy mökin rappusille iso mies karjumaan, että kita kii, käki!
  2. Kuuntelin.Kiinnosti.
  3. Aurinkoista aamua ja hyvää matkaa kaikille reissuun lähtijöille.
    Ottakaa luudat mukaan siltä varalta, että ette ennätä kotiin silloin, kun pääsiäislento alkaa.
    Liitytte letkaan sitten matkan varrelta.

Ihailin SkillaNin kädenjälkiä pirtissä. Valkoisista verhoista sain aiheen haukkua itseäni, kun olin työhuoneeseen ripustanut valkoiset pitsiverhot.
    Nythän niiden avulla olisin voinut naamioida itseni keijuksi.
    Eikä miksi tahansa keijuksi vaan oikein sadan kilon keijukaiseksi.
    Tosin asiallisesti ajatellen Ainoni sopivat kylläkin paremmin noita-akan asuun kuin keijutytön hepeneisiin...

Olen katsellut, että naapurin heinäsaralla on leskenlehtiä, mutta nyt on saran toisella reunustalla puurämeikössä valkovuokkoja.

Nyt taitaa olla kevät. Toivottavasti se pysyy kesän tuloon asti.

Moikka!