Osallistutteko Vappumarssille?
Mikkä on oma mielimarssisi?
VAPPUMARSSILLE
20
208
Vastaukset
- marssimaan?
Työväen marssit?
Vappua on pidetty työväen juhlana ja marssit kuuluneet perinteisiin tapahtumiin.
Milloin osallistuit viimeksi vappumarssille tai olit seuraamassa? - en koskaan
en ikinä
- havumetsien mies
Muutaman kerran ollut mukana.
Mielimarssi (marssimusiikkina): Sam Sihvon Muistoja Pohjolasta. Kuulee tosin harvemmin vappumarsseissa. - papan tyttö
Entiset sukupolvet tunsivat aatteen paloa, ja marssivat meille hyvät oltavat, joita täällä kuorossa moititaan.
Isoisäni oli aatteen mies, minun elämäni miehen esikuva. Sörnai gusha
( sävel Karjalan Katjuusha)
Sörnai gusha nietu molotova,
sörnai gusha herba moskova.
, njet, njet bonimai votvot risubuska,
dara zeva votvot harashoo.,
Isä Stalin, äiti Chruitzheva
isgi silmää ginihibrakas.
, Oi, oi oisiba vodkaa ollut heillä
oisi isgu gaynyd alemmas.,
Tuoksuu tuomet, syreenit ja liljat,
tuoksuu tuolla Volgan randamil.
, Ai,ai kaunis kulta Kaditzusha
tuoksuu tuomet rindas rindamil.,
Siellä missä versoaapi vilja,
siellä kazvoi kaunis Katjusha.
, Katjushalla komiat on keuhkot,
basga haisee Nevan rannalla.,
Oon vain köyhä kolhoosinainen,
ei oo mulla yhtään ystävää.
, Ei oo lehmää eikä ole lammasta
eikä suussa yhtään hammashta.,
Siperian lakeus on suuri,
Sonja siellä lunta lapioi.
, Sonjalla käy hiton huono tuuri,
länsituuli uutta lunta toi..,
Olen köyhä poika Petroskoista,
ei oo mulla yhtään ystävää.
, Sirppi ja vasara ne taivahalla loistaa.,
basga haisee, balalaikka soi.,
Tässäpä muinaismuistona yksi osakuntalaulu 1930-luvulta, isäni perintöä nääs. Käy myös marssina, spasalusta! Oodzin harazoo!Vappumarssille. Tottakai!
Sääli vain, että nuorempi ikäryhmä ei enää osaa näitä reippaita
työväenlauluja.
Viime vappuna juontaja sekoitti Kansainvälisen ja työväenmarssin.- kerran marssinut
Olleita ja menneitä perinteitä työväenmarssit. Ennen joukkovoiman aikaan ne vielä säväyttivät. Nyt enää jeesuksmarssin verran
- marssilaulut = +
hajupoika
Kiitos kysymästä, mutta en ole koskaan osallistunut, enkä osallistu nytkään. - Kolavan kotka
Ei ole vapputunnelmaa ilman slaviankaa ja puna-armeijan kuoroa:
https://www.youtube.com/watch?v=WqFISER9fVE VAASAN MARSSI
Työväki marssii Vaasassa edelleen perinteitä noudattaen.
Vappulehti kuitenkin jää ilmestymättä ensi kertaa pitkään aikaan
vama ilömoittajien kukkarossa?- Kolavan kotka
...MEITÄ KEISARIT EI ENÄÄ HOIVAAA..EIKÄ VEERISET JULMURITKAAAN....
https://www.youtube.com/watch?v=haiYhza0vqo&list=PL17541174D6542234 - fiiuliin*
Olen osallistunut työväen marsseille jo nuorena tyttönä.
Sama jatkui vielä perheen perustamisen jälkeenkin muutaman vuoden.
Sitten lopahti
Taisi käydä niin kuin monen muunkin suomalaisen että olosuhteet paranivivat,
ei tarvittu enää kannustusta .Palkatkin saatiin paremmiksi, vaikeuksia ei ollut enää yhtä paljoa kuin aiemmin minkätakia taistella
Olisihan se mukavaa huomennakin lähteä, mutta kun ei jaksa enään.
Eikä nykyisin enää taida se marssimisen pääasia olla sama miksi se oli tarkoitettu ja minkätakia se oli tarpeellista.
Eikös ne kokoomukselaisetkin ainakin kerran olleet marssilla vappuna....- jo eldankaa
Jo useana vappuna on järjestetty myös Jeesusmarsseja. Mukaan lähtijöitä kun on joka kulkueeseen ja vielä katselemaan tien reunalta tai ikkunoistakin.
Luvan kai isompi kokoontuminen ja marssiminen vaatii järjestys viranomaisilta.
Enää vappupuheetkaan eivät kiinnosta. Kun ikää on paljon, rima nousee osallistumiseen poliittisiin tilaisuuksiin ja kokouksiin.
Omaa jäsenkenttäähän niillä on tarkoitus nostattaa; tietty seuraavia vaaleja silmällä pitäen. Mutta siinä mitään. Uudet ihmiset taas remmissä.
- Pillerinpyörittäjät
Monen vappulaulu täällä on pam pam pam Diapami, mummon ja papan vappunami!
- 17-11
En koskaan ole marssinut muualla kuin armeijassa joka oli tosi apinoiden pesä Suomessa.
SAINT
Siellähän minäkin marssin alokkaana.
Vartiossa olin yhden kerran 6.12.1959 Kankaanpään sankarihaudoilla kunniavartiossa.
Talvella hiihdimme Parkanoon ja takaisin. Toimin lähettinä ja sain hiihdelä viestiä
Esimiehenä oli mm. kenraali A:E. tuli tutuksi "nuorena" isukkina hmm...
Tänään kotikulmalla ikkunasta seurailin "Jeeusmarrssjoita"
Kummasti jatkuu "Jeesus elää" huudoin ia lipuin varustautuneilla marssijoilla.
>300 m nytkin kulkueella mittaa 3-5 rinnakkain kulkien.
Työväen marsseja ei ole näkynyt vuosiin.
TyöMinisteri juhlapuhujana - harmi etten mennyt kuulemaan livenä - hänen vanhempansa tuttuja olivat.- aito kokoomus olen
Pilmari
Mitäs nuo Jeesus marssijat ovat? Onko he kommareita marsseineen, vai onko joku muukin tullut nyt esiin?
Itse en käy Vappu marsseilla, vaikka mielelläni kuuntelenkin näitä työväen lauluja, mutta veljeni kotona ei saannut laulaa Partisaanivalssia?
En salaile sitä, mutta koskaan en ole äänestänyt demareita, enkä vasemmistoa. Jotenkin tulkitsen heidän "mulle heti kaikki" puolueeksi, joissa yksityisyritteliäisyyttä ei mitenkään kannusteta?
Voi että, vieläkin "riepoo", kun Valtion virkamis nosti jalat pöydälle ja sanoi, että työkkärin palkattu hoitaa haommat!
- - pil
PAULA
JOhtamaan "aitoa kokoomusta". Paras vaihtoehto. Göran A. Stubb senior tuttu jo yli puoli vuosisataa - loistava urheilupomo - Pojastra polvi paranee - maratoonarina ainakin.
Ruotsalaisen Paavon herännäisjohtajan jälkikasvua on "vetäjä".
Arhinmäen paappakin oli hyvä pappi, että sillai ...hmm- Jyrkin seur.
Paula R.
taitaisi olla ensimmäinen Nainen kokoomuksen johdossa.
Pääministeriksikin!
Hän olisi paras kun Stubb jr Brysseliin!
- SAINT-59
EM-kisat 1971
Helsingissä on jäänyt mieleeni live-keskusteluna Göran S. seniorin kanssa.
jr. oli tuolloin kolmivuotias. Hyvin miellyttävä keskusteluissa.
Hän toimi HIFK:n jääkiekkotoiminnassa ja Olympiastadionin.
Usein pelasimme lentopalloa Stadionin saleissa - Vappumarssit eivät ole jääneet mieleeni. Sibeliuksen hautajaissaattue on merkittävin, jota seurasimme Linnanmäen kallioilta.
Eläintarhan ajot , SPJ Keinänen, "Kurt Lingoln?" viimeisissä yli puoli vuosisataa sitten.
Marssit ovat Intissäkin jääneet vähäisiksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1783811
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262730Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?632605- 1482402
- 672056
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3151954- 311451
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211403Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381387Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161275