Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
boatman66
profiilit
boatman66
boatman66
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
6
Kommenttia
37
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kierrokset voi kyllä nousta, mutta en usko että tuon osan pois ottaminen tuo 10 heppaa lisää. Sitäpaitsi moottorinohjausyksikkö on eri varaosanumerolla 50:ssä ja 60:ssä koneessa.
08.10.2009 20:41
Jos alempi tulppa on märkä, voi olla että se ei anna kipinää. Ensin vois varjoisessa paikassa katsoa sen kipinän. Jos ei tule niin vaihda ensin tulpat päikseen ja katso sitten tuleeko kipinä alempaan. Jos ei tule vieläkään sitten vois vaihtaa puolalta tulevat johdot päikseen, jos sama juttu sen jälkeen vika on puolassa tai ennen sitä johdoissa tai cd-yksikössä.
Tietysti voi niinkin olla että ylempi pytty ei saa bensaa ollenkaan, mutta se onkin sitten jo toinen juttu.
04.08.2009 14:23
Muita mahdollisuuksia, bensasuodatin tukossa tai kaasarissa roskaa.
01.08.2009 17:56
Ajattelin vaan, että jos rikastin jää päälle, saa silloin lämpimänä liikaa bensaa, mutta yleensä käynti muuttuu röpöttäväksi ja tulppien väri on tumma, normaalin vaalean ruskean sijaan, mutta ei tässä varmaan siitä ole kysymys.
Se säädettävä neulaventtiili on varmaan seosruuvi, jolla säädetään pienten kierrosten seosta, siihen ei varmaan kannata koskea, jos sitä ei ole säädelty, vois tietysti avata puoli kierrosta ja kokeilla vaikuttaako.
Alla on kuva pienemmän Yammun kaasarin alapuolelta pohja irrotettuna.
http://www.aijaa.com/v.php?i=4582195.jpg
Siinä on keskellä pääsuutin, se messinkinen jossa on reikä, sen yläpuolella on kumitulppa, jonka takana on tyhjäkäyntisuutin, molemmat suuttimet, suutinputki ja kaikki pikkukanavat näiden jälkeen, jotka menee kaasarin kurkkuun pitäisi putsata jollain liottimella, eli siis kaasarin joutuu purkamaan lähes kokonaan. Täytyy vaan olla tarkka että osat tulee samallalailla takaisin, itse olen käyttänyt digikameraa apuna. En tiedä mistä niitä litkuja saa, mutta varmaan auto ja veneliikkeistä.
29.07.2009 21:43
Minkähänlainen rikastin kaasarissa on, jos se jää jostain syystä päälle, vois aiheuttaa kyseistä ongelmaa, jos kerran kylmänä toimii. Enemmän uskon kuitenkin siihen, että kun rikastin tippuu pois päältä, käy liian laihalla seoksella ja voima katoaa, onko varma että kaasarin suuttimet ei ole osittain tukossa. Uusilla tulpilla vois myös kokeilla.
29.07.2009 17:01
Itsellä ei kokemusta lehtipuhaltimista, mutta olikohan tulpan väri normaali vaalean ruskea vai nokinen tai musta, jos, niin saa liikaa bensaa, mihin tuo törinä vähän viittaa.
Jos kaasarissa on kalvo, niin kannattais vaihtaa se ja säätää suuttimet tehdasasetukseen ja sitten tarvittaessa pientä hienosäätöä. Muita mahdollisuuksia: kaasarissa joku kanava tukossa, äänenvaimentaja karstoittunut osittain tukkoon, ryyppy jää päälle, niin ja vois kokeilla uudella tulpalla.
26.07.2009 11:04
on edellisten lisäksi Tohatsu 18, minulla oli se ennen tuota AETL, ihan hyvä muuten mutta kuutioita vain 329, joten ei kestä kuormaa niin kuin tuo Jammu. Mutta keveään veneeseen ihan hyvä ja edullinen ja taloudellinen.
21.07.2009 14:15
Jos annat sähköposti osoitteen, niin voin lähettää venelehden 40-kymppisten testin pdf tiedostona. Neljäkymppinen Toha on sama kuin viiskymppinen, mutta vähemmän viritetty.
15.12.2008 15:44
En ole kaislamies, mutta kun vene ei ole liukuva eikä edes puoliliukuva, niin mielestäni kone on turhan iso trimmitasonkin kanssa. Tietysti ihanne olisi jos pääsisi kokeilemaan, mutta uskosin että pienemällä ja kevyemmällä kulkisi sivistyneemmin.
05.10.2008 19:07
Näpsä 460 tai Suvi 440. Itsellä oli vähän aikaa tuo näpsä ja siinä on keskeltä tasainen pohja, jossa uskaltaa seisoakin, suvi lähes samanmallinen, mutta siinä on tankin paikka keskipenkin alla, näpsässä takapenkin. Tosin Suvi kestää jopa 8 heppaisen 4-t koneen. Vakavuus vähän parempi kuin tavallisessa soutuveneessä, mutta ei sentään samaa luokkaa kuin pulpettiveneen.
05.10.2008 18:56
Ei Raamatun sisältöä ole muutettu, vaikka onkin eri käännöksiä, joitakin kirjoitus ja käännösvirheitä on korjattu ja kieliasua ymmärrettävämmäksi, mutta ihmisen perustarve on pysynyt samanlaisena, miten löytää Jumala, vaikka inhimillistä viisautta onkin tullut lisää.
En tiedä mitä tarkoitat kristinuskon raakuudella, kristittyjä on kyllä aina vainottu. Tietysti ristiretkien aikaan evankeliumia vietiin vähän kyseenalaisella tavalla, mutta siitä nyt on aikaa tuhansia vuosia ja sen jälkeen on ollut uskonpuhdistajia. Mutta en taida enää jatkaa tätä keskustelua tällä kertaa, kohta joku sanoo, että ollaan väärällä palstalla.
02.10.2008 14:40
Miten minä nostan itseni muiden yläpuolelle, jos tunnustan että olen syntinen ihminen ja tarvitsen Jumalan armoa. Ei nämä ole minun keksimiäni juttuja, totuus vaan on se että kun Aadam ja Eeva lankesivat syntiin paratiisissa, synti tuli maailmaan ja kaikki ihmiset ovat heidän jälkeläisiään, siis myös syntisiä (perisynti), vaikka ei olisi tehtykään mitään murhia, tms. Vai väitätkö, että olet itse pystynyt rakastamaan Jumalaa ja lähimmäistäsi elämäsi jokaisena päivänä, tai pystynyt noudattamaan moraalikäskyjä jotka Jeesus antoi vuorisaarnassa (Matt.5:20-48). On eri asia ihmisen teot ja arvo, jokainen ihminen on Jumalan edessä yhtä arvokas, ja rakkaudesta ihmiseenhän Jumala antoi juuri poikansa. Siunausta sulle.
02.10.2008 12:30
PuSe:n kirjoituksesta taas huomasi, että uskonasioita ei voi ymmärtää järjellä. Kuitenkin Kristinusko on ainoa uskonto, missä Jumala on itse tullut ihmiseksi ja kärsinyt rangaistuksen, joka kuuluisi ihmiselle. Mutta tuo Jumalan armo täytyy ottaa vastaan, muuten sitä ei ymmärrä, ennenkuin Jeesus itse tulee ihmisen elämään ja alkaa muuttaa sitä. Raamattu sanoo, että elämä on veressä ja Jeesus vuodatti viattoman verensä koko ihmiskunnan edestä. Mikään muu uskonto ei voi antaa vastausta ihmisen Jumalakaipaukseen. Siitä taas seuraa se, että ihminen voi vapautua esim. alkoholista tai mistä tahansa riippuvuudesta.
02.10.2008 10:45
Tarkoitin kyllä nukahtamisella sellaista, minkä väsymys aiheuttaa, kun tien päällä on itsekin joskus ollut lähellä nukahtamista. Ei ole tuon viinan kanssa tullut touhuttua kun uskossa olen.
01.10.2008 18:50
Kyllähän noita haukia on tullut, isoin kahdeksan kiloinen tänä kesänä, mutta taimenet ovat vähän kortilla.
01.10.2008 12:30
Minulla oli vähän aikaa näpsä 460 soutu-moottorivene, oli tukevan tuntuinen ja hyvin kantava, perä ei kanna moottoria ihan niin hyvin kuin vastaavassa Suvi mallissa, mutta hinta laatusuhde ainakin on kohdallaan. Vaihdoin sitten pulpettiveneeseen kun pitää päästä haukipaikoille vähän vikkelämmin.
05.09.2008 22:48
Enpä tiedä miten tuohon viisaat vastaa. Mutta kyllä plaaniin nousun pitäisi huomata veneessä ainakin siinä että se menee kepeästi, kierrokset nousee kiihdyttäessä, ei junnaa, perä-aalto on siisti. Tavallisilla pulpettiveneillä vene nousee plaaniin noin 14-17 solmun nopeudessa.
05.09.2008 22:41
Tuo täristys perustuu siihen että kaks pyttyisessä nelarissa männät liikkuu yhtäaikaa. Käytännössä sitä ei paljon huomaa, lähinnä pienillä kierroksilla.
05.09.2008 18:11
vika on tulpassa tai kaasarissa joku suutin tukossa, bensakin voi sakata jos on kauan kaasarissa.
05.09.2008 18:00
Jos tarviit nopeutta ja tehokkuutta ota Tossu, Parsunista en tosin tiedä. Honda on hiljaisin, tosin pitäsi päästä testamaan niin saisi parhaimman kuvan. Varmaan vähän veneen tyyppikin vaikuttaa.
23.07.2008 12:40
1 / 2