Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tulisilla
profiilit
tulisilla
tulisilla
Vapaa kuvaus
Aloituksia
30
Kommenttia
3657
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mietin mitä muuta olisin toivonut, mutten oikein löydä ajatusta.
Kesät saaressa elettiin jo lapsena sitä päivää miettimättä, mitä isona.
Maalaistalossa toisinaan pari viikkoa sai olla.
Tuli äsken mieleeni että kulkeehan ne lentoemotkin mutta niillaa olis kait liian hienot vaatteet mun sen aikaisiin haaveisiin.
Ainoa mitä toisinaan toivoin oli että tulisin pian aikuiseksi ja saisin päättää omista asioistani.
Pennut oli siihen aikaan hiljaa kun aikuiset puhuu, ja kuri oli meillä aika melkoinen. Ainakin omasta mielestä.
01.02.2011 23:09
Ajattelen tavallaan samoin mutta kuitenkin toisin päin :))
Jonain päivänä tämän hetkinen elämä voi olla pelkkää unelmaa.
Eli jos ihmisellä on kaikki hyvin niin miksi valittaa, huomenna voi olla jo kaikki aivan toisin ja tämä päivä unelmaa.
Joo ja kyllä valitan minäkin joskus, sen myönnän.
Usein vaan mietin että kaikki on kuitenkin hyvin, ellei vielä paremmin :)
Mie lapsena seikkailin, enkä muista koskaan haaveilleeni omasta perheestä.
En halunnut lentoemännäksi, enkä lääkärihoitajaksi.
Halusin kulkea ja halusin arkeologiksi.
Lapsena isän kyydissä kuorma-autoissa ja rekoissa, levoton sielu lähteen jo sieltä.
01.02.2011 22:49
Tähän sopisi se lause "kell onni on se onnen kätkeköön".
Oli sitten syy syövän häviämiseen mikä tahansa niin varmasti moni muukin itki pahuuttaan tuon riemun jälkeen.
Ja kuitenkin näissä tilaisuuksissa usein juuri etsitään "ihmeparantuneita" kertomaan ihmeestään.
Uskon kyllä siihen että toisilla se on totta, olen lukenut ikirjan ihmisestä joka parani syövästä mutta se ei ollut mikään helppo ja nopea tie.
Ja voihan niissä toisinaan olla syynä inhimillinen erehdys.
Mene ja tiedä, uskon kyllä ihmeisiin koska olen itse saanut niitä kokea useammankin elämässäni. Mutta en pidä itseäni hurmoksellisena.
Vaikka toisaalta olen ollut hyvällä tuulella jo monta päivää, välillä miltei hurmoksellisesti :)) Ehkäpä olenkin menettänyt järkeni, jos niin on toivottavasti en koskaan enää saa sitä taakaisin :)
Nyt töihin pitää alkaa valmistautumaan.
Hyvää päivän jatkoa palstalaisille.
01.02.2011 12:21
Tänä päivänä Pauhaava sydän:
http://www.youtube.com/watch?v=e7KFZ2iLHkI&feature=related
01.02.2011 12:01
Harmittaa todella kun kerrankin menin varaamaan matkan maahan joka on ollut lapsesta asti unelmien maa, niin sitten kävi näin.
Harmittaa myös Egyptin kansan puoelata tietysti, ja toivon että tämän selkkauksen jälkeen tulee sinne parempi elämä ihmisille.
Se matka jää odottamaan toista aikaa.
Jostain kumman syystä laiva menee nyt sitten toisen maan rannoille joka on myös ollut lapsesta asti minun maani eli Kreikkaan ja Kreetalle. Sinne kun astun niin en tee sitä ensimmäistä kertaa vaan menen jo kuin "kotiin".
Punaisen meren risteilyllä odotin sitä ensimmäistä askelta Egyptin kamaralla. Kummallista miten jotkut maat voi olla läheisiä vaikka ne on aivan outoja.
31.01.2011 23:30
No joo, mutta Sydänmaata ei saa unohtaa jos Kotkalaisittain ajatellaan. Ja Poppikonehan sopii näin hyyvän yön musiikiksi :))
http://www.youtube.com/watch?v=fjEpXX8sUD4
31.01.2011 22:58
Myös sinulle hyvää päivää :))
Olipa kerran kesä Hurukselassa ja silloin eli vielä Sammy Babitsinkin:
http://www.youtube.com/watch?v=HlbrKSk1S3M&feature=list_related&playnext=1&list=ML4oVf-d_DwKA3IsJzxp4SkqqG4LFBTcxh
31.01.2011 10:59
Ikävä kyllä sinne en nyt pääse, se matka siirtyy odottamaan parempia aikoja :((
Lähden sitten välimerelle :))))))
31.01.2011 10:37
No Punaisen meren risteily ei sitten onnistu, mutta tarjoavat vaihtoehdoksi Välimeren risteilyä tai sitten rahat takaisin.
Menen Egyptiin myöhemmin ja taidan ottaa vastaan toisen unelma maani eli Kreikan risteilyn. Eiköhän se Kiminkinen ole sitten siellä :))
31.01.2011 10:06
Vai kikuttelua :))
Onks se joku uus sana, kysyy hän häneltä joka on hyvä huomaamaan toisten virheet :))
30.01.2011 18:44
Todellakin, oikein kunnon elämäntehtävä onkin :)))))
Kiminkinen on nyt telkassa, tuleekohan meidän "treffeistä" mitään kun siellä Egyptissä on nyt hurjat tilanteet.
30.01.2011 18:42
Voi kun sä et vieläkään tajua että ei se vastaa jos ei saa haluamansalaista vastausta, se vaan ohittaa.
30.01.2011 18:14
No yksi halu oppia ja nähdä paikanpäällä tapahtuvan tuli tänään mieleen kun hunajaa pistin teeheni.
Haluaisin päästä hunajatilalle seuraamaan ja oppimaan koko hunajan teko tuotannon.
Olen joskus pohtinut kun ostan hunajani suoraan tuottajalta että pitäis kysyä pääsisikö hänen tilelleen seuraamaan hunajan keruuta.
30.01.2011 17:40
Kävin tuolla toisella rannalla ihailemassa auringonlaskua. Tähän näkyy silloin harvoin se nykyään näkyy puolestaan auringonnousu.
Huomenna toivon että olisi kirkas ilma kun olen iltavuorossa ensi viikon niin voisi sitä ihailla.
Kyllä varmaan tässäkin saa olla niin pitkään että löydän toisen, ja saankin.
Ei täällä asunnoista ole pulaa, mutta näitä helmiä ei kuitenkaan ole kovin usein. Ja sitten vielä sen hintaisia että suostun maksamaan.
30.01.2011 17:16
Kerran istuin vuokraemännän luona kahvilla ja hän kertoili tämän talon historiaa ja samalla koko tämän puutaloalueen.
Hirveästi muuttunut sen yli 60: vuoden aikana jonka hän on tässä asunut.
Edellinen asunto 1940 luvulla olleessa talossa.
Ja monta on muutakin vanhaa taloa missä olen asunut.
Autiotilat on kivoja kun suomea reissaan, siellä istuskella ja miettiä ihmisiä jotka on siellä olleet. Pihoja jotka on jo villiintyneet mutta kuitenkin näkee minkälainen on ollut silloin kun vielä täyttä elämää on eletty.
Vanhan perässä olen kova juoksemaan, missä sitä sitten onkaan :))
30.01.2011 17:11
Olen mietiskellyt kun täällä puhutaan paratiisista sitten joskus jossain.
Minä muutin paratiisiin kun tänne muutin, heinäkuussa. Nimesin talon heti paratiisiksi, omistajilleen.
Tämä on 1916 tai niillä main rakennettu talo. Yhtä vanhalla asuinalueella. Kaupungin keskustaan on pari km samoin mun työpaikkaan.
Meri on tuossa ikkunan alla ja siinä edessä pieni metsikkö. Metsä jatkuu talon vieressä. Ja se ihana rusakko on taas kotiutunut reissultaan ja korvat hörössä äskenkin kuunteli kun tiellä on paljon menoa ja koiratkin haukkuu.
Omistaja on vain kovin iäkäs, ja vaikka poikansa on tässä lähellä niin väliin kuulen ajatuksen että talo voi mennä myyntiin jos ja jos.
Ja menee ainakin sitten kun talon emännästä aika jättää. Eli tämä nyt on se vuokra-asumisen vaikeus.
Kun en ole vielä valmis menemään jonnekin kaupungin tarjoamaan kerrostaloon.
Niin että nautin nyt siitä Paratiisissa asumisesta ja sitten joskus sitä en tiedä mihin tie täältä vielä vie.
30.01.2011 15:04
Täällä on kunnon myräkkä joka huutaa ympäri taloa.
Tämä kappale johtaa yhteen paikkaan jonka vielä haluaisin nähdä eli Myrskyluotoon, ja toinen paikka samalla suunnalla on Seilin saari.
http://www.youtube.com/watch?v=41qsbRoW3es
30.01.2011 10:09
Ei läheskään kaikki kanna vastuutaan.
Mennään ja tehdään niin kauan kun on kivaa mutta sen jälkeen kun hauskuus loppuu ja tulee se oikea arki eteen niin käännetään kelkkaa tai takkia tai mitä se oli.
Ikävän paljon on sellaista. Eikä koske pelkästään miehiä vaan myöskin naispuolisia immeisiä.
30.01.2011 09:56
No huh huh ja vielä kerran huh :)))))))))))
30.01.2011 09:50
No joo. Mun täytyy myöntää tyhmyyteni etten ole lukenut siitä muuta kun sen verran että joku on päässyt joidenkin idoliksi tolla tavalla.
Ja kuitenkin olen elämäni varrella tutustunut ihmisiin jotka on myyneet tavaransa ja kuka mitenkin jatkaneet elämää.
Eli ei tuo ole mitään uutta.
Yks työkaveri nainen, oli rakennuksilla aikoinaan. Hän oli eronsa jälkeen pistänyt tavaroillaan rahoiksi ja alkanut kiertää suomea, pienen laukun kanssa.
Hän teki töitä missä halusi ja viipyi aina juuri niin kauan kun alkoi paikoillaan olo ahdistamaan.
Juuri silloin mietti lähtöään sieltä, en edes muista mikä työmaa ja missä se oli kun on mulla niitäkin niinpaljon. Hänkin oli kuitenkin jo päälle viidenkymmenen.
Ja olen muitakin tavannut jotka saman on tehneet mutta ei niin otsikoihin päässeet.
Ja kyllähän voi thaimaasta löytää vaikka uuden vaimon, jos hän tuollaisen tempun täällä teki. En todellakaan lukenut yhtään hänestä kirjoitettua juttua, otsikot vain.
30.01.2011 09:39
156 / 183