Vapaa kuvaus

elään ja olen hengissä;) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

5

Kommenttia

298

1. Tämä on toteutunut uskovien elämässä Jeesuksen antamien lupausten mukaan. Ja tätä asiaa on todistamassa moni ihminen, täälläkin palstalla:)

(Joh.14:16,17) "Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
    totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva."

(Room.8:16) "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia."

Kiitos Jumalalle!
  2. Evankeliointi on aina Hyvän sanoman kertomista ja Jumalan asialla olemista. Tämä EE lähtöisin USA:sta 1960 James ja Anne Kennedyn toimesta, joten näihin aina suhtaudutaan varauksella Suomen maaperällä. Ajattelisin että EE:n istuttaminen jokaiseen seurakuntaan avaisi veljeyttä ja sisaruutta yli seurakunta rajojen, ihan niinkuin sinäkin sen perään kuulutat.;)

Tässä EE;n julkilausuma:

"Raamattu on inspiroitu, ainoa virheetön ja arvovaltainen Jumalan sana.
    On yksi Jumala, ikuisesti kolmessa persoonassa oleva: Isä, Poika ja Pyhä Henki.
    Meidän Herramme Jeesus Kristus on Jumala ja ihminen yhdessä persoonassa. Hän syntyi neitsyestä, eli synnittömän elämän, teki ihmeitä ja sovitti synnin sijaisuhrillaan kuolemansa ja vuodattamansa veren kautta. Hän nousi ruumiillisesti kuolleista, Hän nousi Jumalan oikealle puolelle ja Hän tulee henkilökohtaisesti palaamaan takaisin kunniassa ja voimassa.
    Uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä on täysin välttämätöntä kadotetun ja syntisen ihmisen pelastumiseksi.
    Iankaikkinen elämä otetaan vastaan uskon kautta luottamalla yksin Jeesukseen Kristukseen pelastuakseen.
    Pyhä Henki asuu kaikissa uskovissa ja antaa heille kyvyn elää jumalista elämää.
    Sekä pelastetut että kadotetut nousevat kuolleista - ne, jotka ovat pelastetut elämän ylösnousemukseen ja ne, jotka ovat kadotetut tuomion ylösnousemukseen.
    Kaikkien uskovien välillä on hengellinen yhteys meidän Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa.
    Paikallisseurakunta on ensisijainen Jumalan asettama toiminnan keskus evankelioivalle toiminnalle maailmassa.
    Jokainen uskova on saanut Kristukselta käskyn "saarnata evankeliumia kaikille luoduille" ja "tehdä kaikista kansoista opetuslapsia."
    Kokemattomat Kristuksen todistajat voidaan parhaiten varustaa kertomaan evankeliumia antamalla heidän osallistua koulutusryhmiin, joissa toteutuu käytännön harjoittelu todellisissa todistamistilanteissa, joita johtaa kokeneempi Kristuksen todistaja."