Vapaa kuvaus

Vapaa suomalainen mies. Keskikehon rakennus ei ole tuottanut tulosta, eli elintasovatsaa minulla ei ole, onneksi se ei kuitenkaan ole vaikuttanut elintasoon :-). Ajatusmaailmani on avarakatseinen ja suvaitsevainen, ei minun tarvitse arvostella muiden tekemisiä tai tekemättä jättämisiä, ellei ne suoranaisesti liity omaan elämääni. Kukin taaplaa tyylillään, ja niin teen minäkin. Arvostan osaamista ja älyä, mutta ihmisen tekee entistäkin paremmaksi se, että uskaltaa tarvittaessa myöntää osaamattomuutensa ja rohkeutta pyytää apua kun sitä tuntee tarvitsevansa. Elämän aikatauluttaminen on ehkä viisasta, mutta sen myötä elämästä saattaa muodostua aika tylsä ja kaavamainen, siksipä en nykyisin aikatauluta olemistani yhtään sen enempää kuin on välttämätöntä esim. työn takia. Mennessään näkee mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Avoimin mielin ja silmät hämmästyksestä pyöreinä jatkan tallaamista eteenpäin. Ihminen kaipaa lähelleen toista ihmistä, enemmän tai vähemmän, niin minäkin. Siispä, en ole sieluni ovia sulkenut, pikeminkin päinvastoin. Onnenonkijat, näyttelykappaleiden ja/tai ilmaisen työvoiman hakijat eivät kuitenkaan ole toivottuja sieluni ovista kulkemaan. Sieluton ihminen on vain kuori! Haa, olipas vakavaa jaaritusta :-). Vastapainoksi tuolle, osaan minä heittää kyllä elämän kevyeksikin. Chillailu on kivaa, sadepäivän voi oikein mainiosti uhrata löhöämiselle ja vaikka elokuvien tuijottelulle. onhan päivä vielä huomennakin. Elämä on jatkuvaa lähtemistä ja sitä kautta mukavaa palaamista. Treffeistä löytyy lisää faktoja :-) http://treffit.suomi24.fi/showUserProfile.do?id=158456 Suosikkibändit/artistit: Metallica, Rammstein, Linkin Park, Amorphis, Nightwish (original), Vaya con Dios, Queen, PMMP, Viikate, Apulanta... lista on varmaan loputon Suosikkileffat: Vihreä maili, Full metal jacket, Oceans 11-13... tätäkin listaa voisi kirjoittaa vaikka kuinka pitkään Vapaa-aikanani: valokuvaus, chillailu Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Atlanta, Madrid, Lontoo, Pariisi, Bryssel, Tallinna Katson tv:stä mieluiten: House, Criminal minds, CSI, Mythbusters, dokumentit Kotieläimet: none En pidä: talvesta, ylimielisyydestä, kädenväännöstä Ruoka & juoma: ... omatekemät tahtoo olla hyviä :-) Koulutus: Ammattikorkeakoulu Ammatti: ATK/IT/tietoliikenne Työskentelen: IT Järjestelmävastaava Ase tai siviilipalvelus: PST Lappeenranta (n. 100 vuotta sitten :-) ) Siviilisääty: Sinkku Lapset: Olen ylpeä vanhempi Hakusanat: valokuvaus, musiikki, erotiikka, harrastajateatteri, parisuhde, kulttuuri

Aloituksia

1

Kommenttia

96

1. Ensinnäkin, kun seksistä tehdään "työtä", se auttamatta kärsii. Miehen kohdalla varsinkin, kun valtaosan seksin suoritusosuudesta tulee lähes automaattisesti miehen hart... siis lanteille. Se vie aika usein mieheltä sekä halun että joskus jopa kyvynkin.

Se että nainen haluaa seksiä joka päivä, parhaina päivinä useamminkin, on miehelle oikeasti fyysinen koettelemus, jopa treenanneelle miehellekin. Toisaalta se asettaa myös miehelle aika rankat suorituspaineet, ja vaatii mieheltä kovaa itseluottamusta, koska jatkuvasti seksiä haluava nainen luo miehen mieleen kuvan siitä, ettei mies pysty tyydyttämään naista. Tiukka paikka miehelle, vaikka IRL asia ei noin olisikaan. Miehen itsetunto on kuitenkin varsin arka ja helposti haavoittuva juttu.

Toisaalta, tehtävää on meillä miehilläkin, ja paljon. Miesten pitäisi opetella ja ymmärtää, ettei seksi tarkoita aina valtavaa ja pitkäkestoista fyysistä suorittamista. Seksiin liittyy niin paljon "tekemistä" etukäteen. Kiusoittelua, kosketuksia, vihjailuja, eräänlaista pitkitettyä esileikkiä, mitä ei tarvitse tehdä edes sängyssä, makuuhuoneessa tai siinä takan edessä karhuntaljalla. Kosketa naistasi ohimennen keittiössä, hyväile naisesi vartaloa silloin kun hän vaihtaa vaatteita. Käy pesemässä hänen selkänsä suihkussa, hyvile hänen reisiään vaikkapa automatkan aikana... käytä mielikuvitustasi mies! Naiset, sanoisin että lähes poikkeuksetta, pitävät ja kiihottuvat tuollaisesta, ja kun on aika tarttua itse asiaan, mieheltä ei vaaditakaan niin valtavaa fyysistä tekemistä, koska nainen on jo lähellä kliimaksia noiden "esipuuhien" takia. Ja voin kokemuksesta kertoa, molemmat nauttivat seksistä ihan eri tavalla kuin perinteisen savolaisen "kiänny"-esileikin jälkeen.

Ja tähän loppuun on taas helppo toistaa kaikkien seksiterapeuttien ja psykologien ohje, puhukaa haluistanne, unelmistanne, fantasioistanne ja yrittäkään unohtaa määrät ja minuutit/tunnit, nauttikaa toisistanne, paineetta. Jos kumppani tietää mitä haluatte, heidän on helpompi täyttää toiveitanne. Parisuhteessa seksi ei saa olla sen enempää urakkaluonteista kuin tunihommiakaan. Sen pitäisi olla ruhtinaallinen bonus!

Mav
  2. Minun silmissäni ja mielessäni naisellinen nainen...

- kantaa vartalonsa arvokkaasti, ryhdillä
    - pukeutuu tilanteen edellyttämällä tavalla joko rennon värikkäästi tai asiallisen hillitysti
    - meikkaa ainoastaan korostaakseen, ei peittääkseen
    - on valmis keskustelemaan ja kuuntelemaan
    - osaa ja uskaltaa tarvittaessa puolustaa omia näkökantojaan ilman krokotiilin kyyneleitä tai vetämättä naisasialiikettä mukaan
    - uskaltaa pyytää apua sitä tarvitessaan, ilman avuttamaksi heittäytymistä
    - uskoo omiin kykyihinsä ja taitoihinsa, ei yritä olla enempää tai vähempää kuin mitä on

Nuo on oikeastaan niitä ihan perusjuttuja.

Koska olen itse tällainen kukkakeppi, minun silmääni viehättää eniten hoikka tai sopusuhtainen naisen vartalo.
    Näin kesäisin kesämekko on ehkä maailman seksikkäin asu naiselle, hiukan viitteitä antava muttei kuitenkaan paljastava. Pikkumusta minimekko on aina vähän turhan provosoiva, sori arvon naiset :-). Keväisin ja syksyisin napakat farkut ja vyötärömittainen nahkatakki saa lähes kuolan valumaan suupielistä. Töissähän varsin usein ammatti määrää pukeutumista, kokille tai kuntohoitajalle ei jakkupuku oikein kolahda. Ja businesspuolella taas sairaanhoitajien, sinänsä vallankin hyvännäköiset, työasut kaatavat katu-uskottavuuden.

Tuolla ylempänä totesinkin, meikkaaminen on taitolaji. Jos meikeillä pitää peittää, silloin ollaan huonolla tiellä. Kevyt, piirteitä korostava meikki näyttää hyvältä. Ja jos naiselta pitää kysyä, että onko hän meikannut, silloin meikki on perfect.

Naisellinen nainen ei kiroile julkisesti kuin lappalainen, ei syljeskele kadulle eikä "ampuile" tupakan tumppeja pitkin tienreunuksia (... ne voi tumpata siististi jalan alle...). Naisellisen naisen ei tarvitse erikseen korostaa olevansa nainen isolla N:llä, sen kaikki läsnäolevat huomaa ilmankin.

No, nyt kun tuota kirjoittamaani oikoluin, tulin siihen tulokseen, ettei naisellisuus ole mikään yksittäinen ominaisuus tai piirre, vaan monen osan summa. Ulkoinen olemus, ulkonäkö, käytös, pukeutuminen, terve itsekkyys, toisten huomioon ottaminen... listaa voisi varmaan jatkaa loputtomiin. Mutta noista useista osista se naisen naisellisuuskin rakentuu.

Ja ennenkuin kukaan minua ihan täysin teilaa, korostan että nuo on MINUN näkemyksiäni. Ei voi, eikä kannatakaan, yleistää. :-)

Mav
  3. "Kerran ne pakit vaan kirpaisee". Totta, mutta toistuessaan kipu ei juurikaan vähene. Toisaalta jos pakit saa selkeästi, kipu häviää ehkä vähän nopeammin. Jos taas ei saa mitään vastausta, jää tavallaan paskan maku suuhun ja aika menee ihmetellessä, että mikäs perhana minussa nyt on vikana, kun ei saa edes Ei-vastausta!

Itse olen käynyt S24:n kautta yksillä treffeillä. Vietettiin mukava ilta, tanssittiin ja juteltiin paljonkin. Kun saatoin kumppanin kotiin, kysyin suoraan, että tapaammeko vielä. Hän halusi miettiä yön yli, ja seuraavana päivänä puhelimessa kertoi rehellisesti, että ei vaan kemiat satu. Asia oli ok, paitsi että miehinen itsetunto koki pahan takaiskun (... omalla taustallani on aika paskamainen ero...). Mutta asian sulattaminen oli helpompaa, kun ei tarvinnut asiaa sen enempää arpoa.

Ja tänään käytiin yhdessä kahvilla. Mukavaa oli nytkin. Kaikenkaikkiaan harmi vaan, kun kuitenkin pidän hänestä, ja olisin mielelläni katsonut, syntyykö välillemme kipinää. Kiva nainen!
    Ja tässä iässä en oikein usko rakastumiseen ensisilmäyksellä... tai ainakaan ei ole sellaisia silmäyksiä kohdalle osunut.

Mav
  4. Omalta kohdaltani voin pelkästään kertoa, eli ei ehkä ole yleistettävissä.

Viime kesänä, kun pistin eron vireille, nuorin tyttäreni (12 v) sanoi suoraan, ettei asu äitinsä kanssa. Keskimmäinen (18 v) mietti hetken ja päätyi myös asumaan kanssani.

Kävin keskustelemassa ja kysymässä neuvoja paikallisilta sosiaaliviranomaisilta ja sain sieltä aika täyden kannatuksen tilanteellemme. Ex sekoili aika pahasti viinan kanssa, se oli varmaan yksi syy, ettei minun tarvinnut noita arvostelevia kommentteja sos.viranomaisilta kuunnella. Itse asiassa päinvastoin, sain hyviä neuvoja ja opastusta miten asiat saadaan luistamaan mahdollisimman kivuttomasti.

Sama toistui sitten virallisen eron edellä, kun tehtiin huoltajuus-, elatus- ja tapaamisoikeussopimukset. En voi kun kiittää asiantuntevia viranomaisia tässä asiassa. Ja kun huomasin jossain vaiheessa talvella, että nuorin tytär kärsi tilanteesta, taas kerran sos.viranomaisten kautta saimme aikavarauksen Perheneuvottelukeskukseen, viisi istuntoa käytiin tytön kanssa kevään aikana. Olivat hyödyllisiä.

Ex ei ole juurikaan osallistunut lasten elämään kuluneen vuoden aikana, hoitaa "vanhemmuuttaan" aika pitkälti puhelimen ja mesen välityksellä Lapset ovat viettäneet vuoden aikana ainoastaan kolme yötä äitinsä kanssa, nekin siten että ex oli meillä oman keväisen työmatkani aikana. Tätä nykyä exän "uusioperhe" on asetettu tärkeysjärjestyksessä etusijalle. Ex ei myöskään ole maksanut elatusmaksuja koko vuoden ajalta kuin kaksi kertaa, yhteensä 140 €.

Eli kyllä isä osaa... ja otin oikeudekseni ostaa itselleni ruusun myös Äitienpäivänä :-). Noista voimakkaista käsivarsista, äänestä tai urheilullisuudesta en osaa mitään sanoa :-)