Kulttuuriporukat hoi

OK, minä nyt pikkisen buustaan, mutta olen tavattoman iloinen yhdestä asiasta. Nightwish-orkesteri on saanut älpyn valmiiksi, leffa tulossa ja maailmankiertue alkamassa.

Vaikka täällä enimmäkseen veisattaisiin virsiä ja kuunneltaisiin Kutri Helunaa, tiedän, että tälläkin palstalla on musiikki-ihmisiä.

Pitkä juttu selittää suomen menestyneimmän pändin historia lyhyesti. Ok valtava kv- menestys. Sitten potkut Tarja Turuselle, tunnettu oopperapiireissäkin. Ruotsista Anette tilalle, uus levy, kahden vuoden maailmankiertue. Pari vuotta taukoa ja nyt uuslevy julki, leffa tulossa, maailmankiertue ja pari keikkaa suomessakin.

Suomen kautta aikojen menestyneinein rock-yhtye Nightwish:

http://www.voice.fi/index.php?option=com_sbsarticle&cat=1&tmpl=blog&cid=32805

BTW. Mr. Michael Monroe Linnan juhlissa illemmalla. On meinaan aika iso juttu sekin.

8

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k/k

Rokki on omituista räminää ja kauheeta karjuntaa.
      Mun rehellinen mielipire.

• Juuuu, kävin sattumalta eilen kaupassa, ja sattumalta mukaan tarttui 27 levyä. Näin tuonkin, mutta ei sattunut mukaani. Voi olla että mulla on huonohko käsitys suomalaisesta hevistä ja voi olla että olen väärässäkin, aika näyttää ...

• ....

kukaan täysjärkinen kuuntele moista soopaa, niin paitsi homot.

• tii-na-...

täällä on näköjään ollu yks homo jo heti aamusta aikaisin liikkeellä jännittääkö illan tanssiaiset niin paljon ettei nukuttanu pidenpään.

• Pidin tuohon maailman melskettä kuvaavaan visuaalisuuteen
        liittetystä musikaalisuudesta, josta solistin osa raikkaudessaan oli jopa nautittava.

• hiidenkirnu
        tii-na-... kirjoitti:

täällä on näköjään ollu yks homo jo heti aamusta aikaisin liikkeellä jännittääkö illan tanssiaiset niin paljon ettei nukuttanu pidenpään.

Ketä sä nimittelet, ämmänläyskä?

• Voi voi kun Tarja olis ollut laulamassa niin olis vienyt tosi eri tasolle koko levyn.
      Paljon puuttuu Tarjan poistuttua.

• ...

Ktos vastauksista.

Mä kai vähän tarkoitushakuisesti laiton aloituksen. Itsenäisyyspäivä. Ja musiikki yks suomen parhaista vientituotteista maailmalla. Omituista kyllä, sitä ei kaikki arvosta.

Noin muuten aiheesta vähän lisää. Mä, kuten kaikki muutkin, paitsi kuuroina syntyneet, opin kuuntelemaan musiikkia ennenkuin opin lukemaan. Mä nyt en tarkalleen osaa määritellä, kumpi vaikuttanut ajatusmaailmaan enenpi. Jotenkin sillä kannalla, että musa menee enenpi tunneosastolle ja kirjallisuus sitten mietiskelyosastolle.

Ite löysin klassisen musan, sinfoniat, oopperan, heavymusan kautta. Sitä jotenkin tottui kuuntelemaan jotenkin suurellisempia juttuja, virtuoosimaisia muusikoita ja jokin Sibelius tai Wagner ei missään nimessä ole pientä rillumareitä.

Jaap, pari valopää kansanedustajaa ilmoitti jättävänsä linnanjuhlat väliin. Siitä vois vetää paljonkin johtopäätöksiä kansasta, jotka net tyypit on eduskuntaan senaattoreiksi äänestäneet. Mitenkö liittyy musaan? Just siten, että ihmiset arvostavat asioita kukin tavallaan. Mike on linnassa ylpeänä, jotkut politiikot kieltäytyivät menemästä. Mikellä suuri ja pitkä kv-ura, nuo pari rivikansanedustajaa tuttuja lähinnä lööpeistä, ei teoistaan.

=DW=

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      178
      3781
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2720
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      61
      2584
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      147
      2379
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      2056
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      315
      1944
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1441
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1403
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1377
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1275
    Aihe