Huominen ja sitä seuraavat päivät tuovat mukanaan mukavia asioita. Ensinnäkin huomenna on arkpäivä. Toiseksi säätiedotuksessa luvattiin tuon pahuksen tuulen laantuvan. Kolmanneksi päivä on aloittanut pidentymisen.
Nämä ovat näitä oman listan kärjessä olevia mukavia asioita. Mitenkäs muilla? Jos tällä kertaa unohdettaisiin ikävät asiat, keskityttäisiin näihin mukaviin :).
Mukavia asioita.
35
83
Vastaukset
- sitä odotellessa
No minä sain yhden lakivinkin S24:lla joltain rekisteröitymättömältä ja tuon perusteella saatan olla muutaman satasen rikkaampi. Asia varmistunee lähipäivinä.
Rahansäästö lämmittää mieltä. Pidän peukkuja, että neuvo oli oikea. Monesti noissa laki- ja jopa verojutuissa tietämällä säästää rahaa.
Näyttäs olleen synkät mielessä porukalla pyhien aikana?
On vaan yks kysymys, miks ihmiset ei osaa nauttia siitä mitä niillä on ;)))Johtuisikohan säästä? Täällä etelässä on pimeää ilman lunta ja vesisadetta riittää.
Jotenkin omalta kohdalta nautin perusarjesta. Se taitaa olla tärkeintä elämässä, siis liikkuminen ja tekeminen.brutsparklingwine kirjoitti:
Johtuisikohan säästä? Täällä etelässä on pimeää ilman lunta ja vesisadetta riittää.
Jotenkin omalta kohdalta nautin perusarjesta. Se taitaa olla tärkeintä elämässä, siis liikkuminen ja tekeminen.Perusarki kuulostaa munkin jutulta. Hieman oudohkoa olla 3 päivää vapaalla juhlapyhinä. Menihän tää näinkin kerran n.10 vuoteen.
Irkka kirjoitti:
Perusarki kuulostaa munkin jutulta. Hieman oudohkoa olla 3 päivää vapaalla juhlapyhinä. Menihän tää näinkin kerran n.10 vuoteen.
Olisin halunnut saada paljon enemmän aikaiseksi, mutta jotenkin juhlapyhinä joudun ristiriitatilanteeseen. Eli yritän tehdä, mutta paljon jää tekemättä. Arjessa kaikki tekeminen tehostuu.
- että näin
Tänään oli se, kun kuuden tunnin sähköttömyyden jälkeen sai kahvia...
Pitkään olivat sähköt poissa siellä. Onneksi täällä oli vain lyhyt sähkökatkos. Jatkossa kahvit termariin ennakkoon, jos lupaa tämänkaltaisia ilmoja. Vaikka en minäkään ajatellut, että täällä sisämaassakin tuntuisi näin voimakkaana.
- että näin
brutsparklingwine kirjoitti:
Pitkään olivat sähköt poissa siellä. Onneksi täällä oli vain lyhyt sähkökatkos. Jatkossa kahvit termariin ennakkoon, jos lupaa tämänkaltaisia ilmoja. Vaikka en minäkään ajatellut, että täällä sisämaassakin tuntuisi näin voimakkaana.
Kävelin ulkona ja kuusia oli kaatunut pilvin pimein teiden ja aitojen päälle sekä metsään. Yksi puu makasi talonkin päällä.
että näin kirjoitti:
Kävelin ulkona ja kuusia oli kaatunut pilvin pimein teiden ja aitojen päälle sekä metsään. Yksi puu makasi talonkin päällä.
Viime keväänä meni kaikki vapaa-ajat siivotessa hakkuualuetta, joka oli seurausta yhdestä myrskystä. Toivottavasti ihmiset ovat vakuuttaneet metsänsä ja omaisuutensa kunnolla.
Niin kauan, kun ei tapahdu henkilövahinkoja, asiat ovat korvattavissa. Tämän asenteen olen ottanut elämään.
Pidetään peukkuja ettei toi tuulen myräkkä tuosta enää riehaannu lisää. Näköjään huomiselle lupas vielä tähän suuntaan 20m/s. Sähköissä ollaan viel toistaiseksi pysytty, vaik valot välillä vilkahtaakin.:)
Mukavia päiviä on ollu aatto sekä joulupäivä, vaikka töissä oon ollukki. Onneksi aamuissa, jotenka illat olen saanu viettää rakkaimpieni kanssa yhdessä. Tänään ja huomenna vapaiden merkeissä.;)))Täällä pitäisi laantua iltaa kohti ja mielestäni tuuli on jo laantunutkin jonkin verran. Minulle huolia on tuottanut veneenpressu, kun ei luota vielä oikein taitoihini.
Lisää mukavia päiviä tiedossa. Edessä on kohta uudenvuodenaatto :). Onneksi sitä ennen on mukavia arkipäiviä.
Arki on ihmisen parasta aikaa, vähän Nykäsen Mattia mukaellen.
Vaan hyvinhän nää meni pyhätkin.
Tänään tein lenkkiä tuolla pitkin ja oikeaa myrskyä en ole täällä huomannut.
Jonkun verran on puita tuuli heiluttanut ja roskannut paikkoja.
Vesi on kyllä noussut niin korkealle että tuolla sapokassa ei pystynyt kulkemaan kävelyteitä kun olivat veden alla vähän joka suunnassa.
Ja yksi kaarisilloista oli lähtenyt uimaan kokonaan.
Aika hauskoja kuvia siellä sai, enkä ollut ainoa joka kuvaili pitkin ja poikin.
Oikein hyviä joulukuvia tuli, eilen sain pariin kuvaan jotain valkoistakin, tänään sitä ei enää ollut.Täältä löytyisi vielä katolta tippuneita lumia. Ne eivät ole sulaneet.
Oli muuten poikkeuksellinen joulusää. Löytyykö muuten Kotkasta paikkaa, mihin aallot paiskautuvat kallioita vasten ja jonne mennään katsomaan myrskyä? Kun asuin Porissa, niin siellä oli senkaltainen paikka. Hmm.. entisellä asuinpaikallani on saattanut olla hurja sää, sillä se on ulapan reunalla ollut saari.brutsparklingwine kirjoitti:
Täältä löytyisi vielä katolta tippuneita lumia. Ne eivät ole sulaneet.
Oli muuten poikkeuksellinen joulusää. Löytyykö muuten Kotkasta paikkaa, mihin aallot paiskautuvat kallioita vasten ja jonne mennään katsomaan myrskyä? Kun asuin Porissa, niin siellä oli senkaltainen paikka. Hmm.. entisellä asuinpaikallani on saattanut olla hurja sää, sillä se on ulapan reunalla ollut saari.No onhan täällä joitain paikkoja jossa ihmiset käy meren pauhua katselemassa.
Ja tää mun asuinympäristö on yksi sellainen.tulisilla kirjoitti:
No onhan täällä joitain paikkoja jossa ihmiset käy meren pauhua katselemassa.
Ja tää mun asuinympäristö on yksi sellainen.Mainitsemassani paikassa voi käydä esim. aallonmurtajan takana kävelemässä ja saada kivan merivesisateen päälle :).
Asuinpaikallani oli kaksi paikkaa, jonne menin myrskyilma ihailemaan. Ensin kun olin pihaltani kerännyt kaiken irtaimen sisään, jotta ei paiskaudu ikkunoista sisään.brutsparklingwine kirjoitti:
Mainitsemassani paikassa voi käydä esim. aallonmurtajan takana kävelemässä ja saada kivan merivesisateen päälle :).
Asuinpaikallani oli kaksi paikkaa, jonne menin myrskyilma ihailemaan. Ensin kun olin pihaltani kerännyt kaiken irtaimen sisään, jotta ei paiskaudu ikkunoista sisään.Saaressa olis nyt varmaan ollut ihan kovakin myräkkä.
Serkku joka asuu talvetkin siellä valitteli että näitä myrskyjä on siellä ollut paljon.
Ja kun kuuntelin noita uutisia niin en ois uskonut että samasta puhuu kun täällä pikkasen pyöri.
Hesaankaan ei kuitenkaan ole mikään pitkä matka täältä.
Laittelin tonne galleriaan tänään ja eilen otettuja kuvia mutta niitä parhaita en sinne saanut kun oli niin läheltä otettu ja ne pitää pienentää ennenkun voi sinne laittaa.tulisilla kirjoitti:
Saaressa olis nyt varmaan ollut ihan kovakin myräkkä.
Serkku joka asuu talvetkin siellä valitteli että näitä myrskyjä on siellä ollut paljon.
Ja kun kuuntelin noita uutisia niin en ois uskonut että samasta puhuu kun täällä pikkasen pyöri.
Hesaankaan ei kuitenkaan ole mikään pitkä matka täältä.
Laittelin tonne galleriaan tänään ja eilen otettuja kuvia mutta niitä parhaita en sinne saanut kun oli niin läheltä otettu ja ne pitää pienentää ennenkun voi sinne laittaa.Olisi ollut mukava nähdä, kuinka korkealle merivesi nousi veneiden talvisäilytyspaikalla ja tiellä, joka meni pienvenesataman vieritse. Siihen ei paljon tarvittu, että tiellä oli vettä. No, nyt olen täällä.
Kivoja asioita löytyy täältäkin. Minulla alkoi kahden viikon loma. Yksi viikko talvilomaa ja toinen viikko sisään tehtyjä ylitöitä. Kiva viettää vapaita käymällä uimahallissa uimassa ja katsomalla elokuvia kotona. Poissa on paha maailma ja toivottavasti myös susi joista on varoiteltu. Työtä luvattiin puoleksitoita vuodeksi eteenpäin niin vielä saa vuoden olla rauhassa ja sitten vuoden päästä vasta saa alkaa miettiä, mitä uutta...
Onnea töiden jatkumiselle ja leppoisaa lomailua! Tosiasia on vaikka kuinka joskus tuntuu et töitä vois olla vähempi ,niiden loppuminen kokonaan ois huono juttu. Tosin mun alalla siitä ei pelkoa ole et loppuis.
Irkka kirjoitti:
Onnea töiden jatkumiselle ja leppoisaa lomailua! Tosiasia on vaikka kuinka joskus tuntuu et töitä vois olla vähempi ,niiden loppuminen kokonaan ois huono juttu. Tosin mun alalla siitä ei pelkoa ole et loppuis.
Sama täällä, kolme hoitoalankoulutusta ja takuulla löytyy töitä. Tartteis vaan löytää sen verran kevyttä että jaksaa. Tollaisia ohjaajan töitä....et ihan vaan kattelis vaan päältä ja jakelisi ohjeita, ku muut ahkerois...heh heh
Onneksi olkoon sekä lomasta että työstä. Tuli väliä kirjoittamiseen, kun kävin tarkistamassa venepressun ja jäin juttelemaan :]. Muuten tuo elokuvien katsominen on yksi parhaista rentoutumistavoista myös minulla.
- tii-na-...
Kinkku ja laatikkosutina on ohi taas tältä joululta kaikkia riitti vielä kun päästää uuden vuoden aatosta yli niin juhlapyhät taas ohi tältä vuodelta vuoden vaihteessa päästään taas nautiskeleen kartanotunnelmasta tyttären luo takkatulesta sisäsaunasta ja jos uskaltais niin vois käydä koskessa kastautumassakin aattona se jäi tekemättä ja tällä kertaa saadaan olla ihan kahdestaan kun isäntäväki lähtee eteläsuomeen ottamaan uutta vuotta vastaan mikä sen nautinnollisempaa kun päästä täältä korven keskeltä välillä ns ihmisten ilmoille vaikkei sielläkään kylässä kovin paljoo ihmisiä ole mutta onhan siellä katuvalot.
- ajastin
stalkerilta meni 2 h.
Tuo koskessa kastautuminen kuullostaa hyvältä. Saa taatusti adrenaliinin virtaamaan näillä lämpöasteilla.
Minulle voisi puolestaan olla elämys olla ilman katuvaloja. Välillä miettii, miksi niiden pahusten valojen pitää olla päällä läpi yön myös täällä laitakaupungilla. Ymmärrän kyllä keskustan.
Onnellista Uutta Vuotta!- tii-na-...
ajastin kirjoitti:
stalkerilta meni 2 h.
sorry en ymmärrä ja uskoisin etten haluakkaan ymmärtää vaikuttaa vähän siltä...
- tii-na-...
Tuo koskessa kastautuminen kuullostaa hyvältä. Saa taatusti adrenaliinin virtaamaan näillä lämpöasteilla.
Minulle voisi puolestaan olla elämys olla ilman katuvaloja. Välillä miettii, miksi niiden pahusten valojen pitää olla päällä läpi yön myös täällä laitakaupungilla. Ymmärrän kyllä keskustan.
Onnellista Uutta Vuotta!onnea uudelle vuodelle sullekkin.
- muiltakin on
tii-na-... kirjoitti:
sorry en ymmärrä ja uskoisin etten haluakkaan ymmärtää vaikuttaa vähän siltä...
Oletko tarkistanut onko sun sähköpostiin tai profiiliin murtauduttu?
- posiivari
Tänään olisi ollut sinulle sopiva veneilykeli.
Ehkä hyvä keli Päijänteelle, mutta ei merelle. Muutama päivä sitten ajattelin, että jonakin vuonna vietän Suomessa sisävesillä joulun purjehtien. Vaikka pressujen kanssa ongelmia, niin olisiko sittenkään sisävesillä tuuli ollut niin mahdoton? En tarkoita nyt rannikon tuulioloja..
- posiivari
Ehkä hyvä keli Päijänteelle, mutta ei merelle. Muutama päivä sitten ajattelin, että jonakin vuonna vietän Suomessa sisävesillä joulun purjehtien. Vaikka pressujen kanssa ongelmia, niin olisiko sittenkään sisävesillä tuuli ollut niin mahdoton? En tarkoita nyt rannikon tuulioloja..
Kyllä sinä olisit pärjännyt. Hyvin sinulle olisi käynyt, ja meille muille siinä samalla.
posiivari kirjoitti:
Kyllä sinä olisit pärjännyt. Hyvin sinulle olisi käynyt, ja meille muille siinä samalla.
Arvaa kenet olisin ottanut mukaan? Sinut :D. Kyllä olisi varmasti käynyt hyvin kaikin puolin.
- kiva elämä
Iloa ja mukavaa ylös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806